De nieuwe huisstijl voor de concessie SAN (Nijmegen-Arnhem) Met dank aan Nick van der Geugten & Ronald Bosveld. Foto: Erik Kanters.quote:Op zondag 12 april 2009 10:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen pics maar het reed weer fantastisch!![]()
[..]
Zou goed kunnen.quote:Op zondag 12 april 2009 17:20 schreef zwahiel het volgende:
Niet allemaal, de laatste stamt geloof ik uit iets van 2001 (toch Bommelegger?)
Nee, het was een gelede AG300 uit 1997.quote:Op zondag 12 april 2009 18:38 schreef NoBody122 het volgende:
Zijn dat die ouwe GVU-12m-bussen, die o.a. veel op lijn 4 rondrijden?
Klopt. Die heb ik vrijdag nog op lijn 72 gezien.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 8451 weer eens gespot. Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus
Vind ze mooier in GVU blauwquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren
Dat was vroeger.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren
ik heb zelfs nog wel een paar keer een rondje lijn 190 gereden met de 7843 en 7844quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat was vroeger.
Overigens zat ik voor het eerst in deze bus op 27 december 2001, toen er nog proefritten werden uitgevoerd op de Zuidtangent.
Ik weet niet of ze naderhand weer vergroend werden, maar de 7841-7844 waren in ieder geval 's zomers ook in Almere actief.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:58 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik heb zelfs nog wel een paar keer een rondje lijn 190 gereden met de 7843 en 7844
De laagvloerse SB220's, Berkhof 2000NLF. Waren kennelijk geen succes.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:21 schreef Ofyles2 het volgende:
En de Arnhemse 2400's van Berkhof zijn eindelijk opgerot.
Als je van spuuglelijk houd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Best een mooi ding eigenlijk,
quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 8451 weer eens gespot.
Wat niet? En het verspreid zich nu ook al naar NH-N.quote:Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus![]()
Heb je dat wel vaker?quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb echt geen idee.
De groenteman was een dag te vroeg.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag hadden ze speciaal voor Beverwijker de 9165 op lijn 350 naar Alkmaar ingezet![]()
En dan een grote mond als wij eens een busnummer noemen die meneer niet herkentquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:49 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De laagvloerse SB220's, Berkhof 2000NLF. Waren kennelijk geen succes.
Zou Den Oudsten daarom dierekt zijn overgestapt op integraal voor de B90
ondanks dat de B89 nog wel tamelijk lang op SB220 is gebouwd?
Ik zou waarschijnlijk ook heel goed van jou kunnen houden, ons kleine topicrelnichtjequote:[..]
Als je van spuuglelijk houd.
Voor alle duidelijkheid, die newAG300.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:43 schreef zwahiel het volgende:
ahum, die AG300 dus helemaal niet.
Logisch, want bijna allemaal vervangen.quote:Daarvan rijden er helemaal niet zoveel in NL rond.
De newAG's dus. De AG300 niet hoewel die ook wel weer met andere frutsels rondrijden:quote:Want zoals je kunt zien hebben deze AG300's een bovenbak erop zitten,
Naar ik aannneem over wat je verder vertelt kennelijk alleen de Mark I.quote:idem hebben de AGG300's van GVU dat ook. Dit zijn de mark 1 en mark 2 types. Makkelijk te herkennen aan de deuren, display's en bovenbakken.
Buiten dat die zin totaal geen enkele "zin" maakt zei je zonet nog wat anders. Bovendien zijn die zgn Mark II AGG's niet te vinden op Busfoto.nl.quote:De GVU Mark 2 AGG300's hebben als enige afwijking de bovenbak van de gewone Mark 2's, waarbij de bovenbak verdwenen is.
quote:En alleen een pet voorop zit. Dan heb je nog de Mark 3's. Die hebben de uitlaat aan de bovenkant zitten met zo'n grappig klepje wat op en neer gaat als er gas gegeven wordt.
Zuidtangent is ook XX, dus niet echt "uitsluitend".quote:Van Hool NewAG300 mark 1 waren oorspronkelijk uitsluitend voor de Zuid Targent, en daarnaast heeft xx nog een stel van deze units rondtuffen.
quote:Verder heeft eigenlijk niemand ze, omdat Van Hool ze na een half jaartje meteen vervangen heeft voor Mark 2.
Terwijl je eerder (3e zin) nog zei dat Mark I en II (die met die "bak") vrijwel identiek zijn.quote:Geluidsarmer, led displays, andere en snellere deuren, veranderde dakcontructie en verandere petconstructie.
quote:Verder zijn ze zowat 't zelfde. De Mark 3 was dan in eigen inzicht verkrijgbaar in motoren.
Zo heeft GVU Daf motoren maar zie je in België weer vaak een ander hart erin zitten.
quote:De mark 1 is in Belgique overigens wel weer populair, maar ja, de helft van de 'lagevloers' bussen is daar ook totaal niet 'lagevloers'.
Veel hoger dan wat, newAG's mark I?quote:Zelfs de NewAG's zijn veel hoger.
Huh?quote:Op woensdag 15 april 2009 00:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dan een grote mond als wij eens een busnummer noemen die meneer niet herkent![]()
No ju, Knilles. Dikke tuut dan mar hin.quote:[..]
Ik zou waarschijnlijk ook heel goed van jou kunnen houden, ons kleine topicrelnichtje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |