abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2009 @ 17:06:47 #151
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_67953337
quote:
Op zondag 12 april 2009 10:37 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

geen pics maar het reed weer fantastisch!
[..]


De nieuwe huisstijl voor de concessie SAN (Nijmegen-Arnhem) Met dank aan Nick van der Geugten & Ronald Bosveld. Foto: Erik Kanters.

Van OVinboskoop. Best wel mooie huisstijl moet ik zeggen, ziet er echt netjes uit. Hier heeft iemand zijn best gedaan. Alleen begrijp ik die hele huisstijl meuk niet. Waren we net aan xx gewend krijgen we nu dit weer

Trouwens:


Busje komt zo
Weer een ouwe van Hool kuipstoeltjes pijnbank weg. Allemaal weg die dingen, zo snel mogelijk NewA's of G's laten komen, niet die oude A's. Of de stoelen vervangen!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 12 april 2009 @ 17:13:37 #152
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67953541
Wordt ook tijd, die wagens zijn al 12 jaar oud.
  zondag 12 april 2009 @ 17:20:43 #153
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_67953757
Niet allemaal, de laatste stamt geloof ik uit iets van 2001 (toch Bommelegger?)
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 12 april 2009 @ 17:39:09 #154
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67954260
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:20 schreef zwahiel het volgende:
Niet allemaal, de laatste stamt geloof ik uit iets van 2001 (toch Bommelegger?)
Zou goed kunnen.
  Spellchecker zondag 12 april 2009 @ 18:38:42 #155
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_67955978
Zijn dat die ouwe GVU-12m-bussen, die o.a. veel op lijn 4 rondrijden?
Tevens -purist.
  Spellchecker dinsdag 14 april 2009 @ 01:18:57 #156
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_67993643
Vandaag de 8451 weer eens gespot. Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus
Tevens -purist.
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:19:36 #157
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67993651
quote:
Op zondag 12 april 2009 18:38 schreef NoBody122 het volgende:
Zijn dat die ouwe GVU-12m-bussen, die o.a. veel op lijn 4 rondrijden?
Nee, het was een gelede AG300 uit 1997.
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:21:19 #158
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67993666
En de Arnhemse 2400's van Berkhof zijn eindelijk opgerot.
  Spellchecker dinsdag 14 april 2009 @ 09:49:11 #159
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_67996717


Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2009 @ 11:51:46 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68000767
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 8451 weer eens gespot. Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus
Klopt. Die heb ik vrijdag nog op lijn 72 gezien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68006449
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]

Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren
Vind ze mooier in GVU blauw
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:42:21 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68014492
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]

Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren
Dat was vroeger.

Overigens zat ik voor het eerst in deze bus op 27 december 2001, toen er nog proefritten werden uitgevoerd op de Zuidtangent.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:58:57 #163
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_68019303
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat was vroeger.

Overigens zat ik voor het eerst in deze bus op 27 december 2001, toen er nog proefritten werden uitgevoerd op de Zuidtangent.
ik heb zelfs nog wel een paar keer een rondje lijn 190 gereden met de 7843 en 7844
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:02:23 #164
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68019434
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:58 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

ik heb zelfs nog wel een paar keer een rondje lijn 190 gereden met de 7843 en 7844
Ik weet niet of ze naderhand weer vergroend werden, maar de 7841-7844 waren in ieder geval 's zomers ook in Almere actief.
pi_68021230
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:21 schreef Ofyles2 het volgende:
En de Arnhemse 2400's van Berkhof zijn eindelijk opgerot.
De laagvloerse SB220's, Berkhof 2000NLF. Waren kennelijk geen succes.
Zou Den Oudsten daarom dierekt zijn overgestapt op integraal voor de B90
ondanks dat de B89 nog wel tamelijk lang op SB220 is gebouwd?
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]

Best een mooi ding eigenlijk,
Als je van spuuglelijk houd.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 8451 weer eens gespot.
quote:
Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus
Wat niet? En het verspreid zich nu ook al naar NH-N.
Zag afgelopen zaterdag ook al een 8xxxx Amba in de kop rondrijden op 135.

[ Bericht 25% gewijzigd door BeefRWijker op 14-04-2009 22:12:09 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:50:32 #166
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68021288
Ik heb echt geen idee.
pi_68023502
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb echt geen idee.
Heb je dat wel vaker?
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag hadden ze speciaal voor Beverwijker de 9165 op lijn 350 naar Alkmaar ingezet
De groenteman was een dag te vroeg.
9165 in Alkmaar afgelopen zaterdag vertrek 10:24.
Dat werd ietsjes later vanwege een ruim aanbod passagiers.
Beef R. Wijker
pi_68024961
* BeefRWijker 's observaties vandaag:

Een MAN Lion's City op Qliner 351 op de Kop richting H'veen.
Een late grijze Integro op 350 ri Lwd, vermoedelijk 2947 (want ik zat zelf in de 2945, de grijze reserve van Alkmaar)
In Alkmaar stond Integro 2952 eenzaam en verlaten op de stalling/garage, vermoedelijk gestrand.
(Die had ik zaterdag nog op de kop gezien, met al weer een stukje blauw minder).
Op de buffer van Alkmaar NS de (origineel Midnet) Alliance 2304.
Op lijn 167 naar B'wijk in Casticum een 2400 Alliance ri Alkmaar.
En in Heemskerk kwam ons Haarlem's (origineel Midnet) Alliance 2325 tegemoet op lijn 73, waar dus een Lion's City CNG thuishoort.
Beef R. Wijker
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:11:59 #169
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68025008
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:36 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Heb je dat wel vaker?
Nee, maar ik ben meer van het nieuwste spul.
  Spellchecker woensdag 15 april 2009 @ 00:01:00 #170
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_68026916
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:49 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

De laagvloerse SB220's, Berkhof 2000NLF. Waren kennelijk geen succes.
Zou Den Oudsten daarom dierekt zijn overgestapt op integraal voor de B90
ondanks dat de B89 nog wel tamelijk lang op SB220 is gebouwd?
En dan een grote mond als wij eens een busnummer noemen die meneer niet herkent
quote:
[..]

Als je van spuuglelijk houd.
Ik zou waarschijnlijk ook heel goed van jou kunnen houden, ons kleine topicrelnichtje
Tevens -purist.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:03:26 #171
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68026993
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:49 schreef BeefRWijker het volgende:
Als je van spuuglelijk houd.
Ze zijn tenminste succesvoller dan menig Berkhof gelede.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:43:29 #172
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_68034753
ahum, die AG300 dus helemaal niet. Daarvan rijden er helemaal niet zoveel in NL rond. Want zoals je kunt zien hebben deze AG300's een bovenbak erop zitten, idem hebben de AGG300's van GVU dat ook. Dit zijn de mark 1 en mark 2 types. Makkelijk te herkennen aan de deuren, display's en bovenbakken.

De GVU Mark 2 AGG300's hebben als enige afwijking de bovenbak van de gewone Mark 2's, waarbij de bovenbak verdwenen is. En alleen een pet voorop zit. Dan heb je nog de Mark 3's. Die hebben de uitlaat aan de bovenkant zitten met zo'n grappig klepje wat op en neer gaat als er gas gegeven wordt.

Van Hool NewAG300 mark 1 waren oorspronkelijk uitsluitend voor de Zuid Targent, en daarnaast heeft xx nog een stel van deze units rondtuffen. Verder heeft eigenlijk niemand ze, omdat Van Hool ze na een half jaartje meteen vervangen heeft voor Mark 2. Geluidsarmer, led displays, andere en snellere deuren, veranderde dakcontructie en verandere petconstructie. Verder zijn ze zowat 't zelfde. De Mark 3 was dan in eigen inzicht verkrijgbaar in motoren. Zo heeft GVU Daf motoren maar zie je in België weer vaak een ander hart erin zitten.

De mark 1 is in Belgique overigens wel weer populair, maar ja, de helft van de 'lagevloers' bussen is daar ook totaal niet 'lagevloers'. Zelfs de NewAG's zijn veel hoger.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_68036148
Vanmorgen reed de 2301 op lijn 98 tussen Makkum/Bolsward en Heerenveen. Daarnet op scholierenlijn 9 in Leeuwarden een MAN Lion's City.
pi_68042190
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:43 schreef zwahiel het volgende:
ahum, die AG300 dus helemaal niet.
Voor alle duidelijkheid, die newAG300.

Dit is een AG300:
quote:
Daarvan rijden er helemaal niet zoveel in NL rond.
Logisch, want bijna allemaal vervangen.
quote:
Want zoals je kunt zien hebben deze AG300's een bovenbak erop zitten,
De newAG's dus. De AG300 niet hoewel die ook wel weer met andere frutsels rondrijden:

De achterste bus is een newAG300, naar ik aanneem dan een Mark II (met niet geheel doorgetrokken pet).
quote:
idem hebben de AGG300's van GVU dat ook. Dit zijn de mark 1 en mark 2 types. Makkelijk te herkennen aan de deuren, display's en bovenbakken.
Naar ik aannneem over wat je verder vertelt kennelijk alleen de Mark I.
quote:
De GVU Mark 2 AGG300's hebben als enige afwijking de bovenbak van de gewone Mark 2's, waarbij de bovenbak verdwenen is.
Buiten dat die zin totaal geen enkele "zin" maakt zei je zonet nog wat anders. Bovendien zijn die zgn Mark II AGG's niet te vinden op Busfoto.nl.
Wel de newAG met pet tot halverwege de trekker.
quote:
En alleen een pet voorop zit. Dan heb je nog de Mark 3's. Die hebben de uitlaat aan de bovenkant zitten met zo'n grappig klepje wat op en neer gaat als er gas gegeven wordt.
quote:
Van Hool NewAG300 mark 1 waren oorspronkelijk uitsluitend voor de Zuid Targent, en daarnaast heeft xx nog een stel van deze units rondtuffen.
Zuidtangent is ook XX, dus niet echt "uitsluitend".
quote:
Verder heeft eigenlijk niemand ze, omdat Van Hool ze na een half jaartje meteen vervangen heeft voor Mark 2.
quote:
Geluidsarmer, led displays, andere en snellere deuren, veranderde dakcontructie en verandere petconstructie.
Terwijl je eerder (3e zin) nog zei dat Mark I en II (die met die "bak") vrijwel identiek zijn.
quote:
Verder zijn ze zowat 't zelfde. De Mark 3 was dan in eigen inzicht verkrijgbaar in motoren.
Zo heeft GVU Daf motoren maar zie je in België weer vaak een ander hart erin zitten.
quote:
De mark 1 is in Belgique overigens wel weer populair, maar ja, de helft van de 'lagevloers' bussen is daar ook totaal niet 'lagevloers'.
quote:
Zelfs de NewAG's zijn veel hoger.
Veel hoger dan wat, newAG's mark I?
Lage vloer betekend enkel een in en uit stap zonder trapje. Hoe laag de in/uit stap is wordt dan verder bepaald door hoe laag de bus in staat is om te knielen op de halte.
Beef R. Wijker
pi_68042581
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:01 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

En dan een grote mond als wij eens een busnummer noemen die meneer niet herkent
Huh?
Ik heb die nummers niet eens hoeven checken want hij noemde Berkhof en Arnhem (of all places) erbij en er staan op het ogenblik meerdere items over op OViB dus dat sprak eigenlijk helemaal voor zichzelf.
Het gaat om de kontekst en die mis ik nog al eens hier. Alleen een nummertje noemen en verder niks is verschrikkelijk irritant.
quote:
[..]

Ik zou waarschijnlijk ook heel goed van jou kunnen houden, ons kleine topicrelnichtje
No ju, Knilles. Dikke tuut dan mar hin.
Beef R. Wijker
  woensdag 15 april 2009 @ 16:13:01 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68042776
BeefRWijker, reageer je nog buiten dit topic om? Bang voor de boze buitenwereld?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 16:17:28 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68042954
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Alleen een nummertje noemen en verder niks is verschrikkelijk irritant.
En ik maar denken dat je de hele nummerseries van alle bussen Nederland weet te benoemen af echte bussenfapper. Valt me van je tegen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68045976
Vandaag reed Dennis (achternaam weet ik helaas niet) op lijn 105 in Amsterdam Noord. Wat een afschuwelijke bus is dat toch.



Ook nog een raar tafereel meegemaakt op lijn 38. De 38 uit tegengestelde richting stopte naast de 38 waar ik in zat. Vervolgens wisselden de chauffeurs van bus om dus weer in de richting te rijden waar ze net vandaan kwamen. Had dit iets te maken met het op tijd rijden of vonden de chauffeurs dit gewoon een leuk grapje?
Tok.
pi_68046063
Gewoon dienstwissel.
pi_68046222
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon dienstwissel.
Logisch antwoord, maar dit doen ze normaal bij het eindpunt. Of de ene chauffeur gaat naar huis als er gewisseld wordt tijdens een dienst, maar ik heb nog nooit een buschauffeur op dezelfde lijn zien overstappen maar dan de andere kant op. Maarja, jij bent een buskenner dus zal het wel gewoon dienstwissel zijn.
Tok.
pi_68046259
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Dennis (achternaam weet ik helaas niet)
Alexander
  woensdag 15 april 2009 @ 18:07:16 #182
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_68046296
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:56 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid, die newAG300.

Dit is een AG300:
[ afbeelding ]
[..]

Logisch, want bijna allemaal vervangen.
[..]

De newAG's dus. De AG300 niet hoewel die ook wel weer met andere frutsels rondrijden:
[ afbeelding ]
De achterste bus is een newAG300, naar ik aanneem dan een Mark II (met niet geheel doorgetrokken pet).
[..]

Naar ik aannneem over wat je verder vertelt kennelijk alleen de Mark I.
[..]

Buiten dat die zin totaal geen enkele "zin" maakt zei je zonet nog wat anders. Bovendien zijn die zgn Mark II AGG's niet te vinden op Busfoto.nl.
Wel de newAG met pet tot halverwege de trekker.
[..]


[..]

Zuidtangent is ook XX, dus niet echt "uitsluitend".
[..]


[..]

Terwijl je eerder (3e zin) nog zei dat Mark I en II (die met die "bak") vrijwel identiek zijn.
[..]


[..]


[..]

Veel hoger dan wat, newAG's mark I?
Lage vloer betekend enkel een in en uit stap zonder trapje. Hoe laag de in/uit stap is wordt dan verder bepaald door hoe laag de bus in staat is om te knielen op de halte.
Bedoelde natuurlijk uitsluitend NewAG's niet die AG's
Die achterste bus is of een II of een III geen I in elk geval. Die hebben dus die rand. Da's 't voornaamste verschil.
Tussen 2 en 3 zit 't verschil in de motoren eigenlijk. Daarnaast zijn 3's standaard met een LED lijnfilm. Terwijl bij II dat een optie was (in België laten bedrijven er zelfs helemaal geen films in monteren, ze monteren hun oude films uit afgedankte modellen, Belgische logica denk ik, want 't ziet er niet uit. Zie je zo'n II rijden met een 8x16 dotmatrix film)

De verschillen tussen de II en de III zijn niet echt met 't blote oog te zien, behalve aan de achterkant als er gebruik gemaakt wordt van een Daf motor en bovenop + zijkant, de uitlaat zit niet meer zijlinks maar bovenop.
De verschillen tussen I en II zijn wel duidelijker. Die opstaande rand rondom de gehele bus, ander soort lijnfilm + binnenfilm, ligt (ik geloof) 10cm hoger op zijn assen en de vloer is iets hoger en 'heuvel'-achtiger opgesteld. Daarnaast ligt er een andere motor in.

De I heeft gewoon die opstaande rand over de gehele bus + uitlaat aan de zijkant + matrix film + matrix binnenfilm + schuifdeuren ala DDAR treinstellen ipv openzwenk deuren.

Die Zuid Targent waren wel apart, omdat ze mark I waren, daarnaast waren ze rood gespoten en waren de meeste bussen van xx zelf in de xx huisstijl mark II. Natuurlijk weet ik ook wel dat ZT gewoon xx is, maar net als Maxx of Novio ook weer apart met eigen bussen.

De Axxx en de AGxxx zijn dus nog lang niet vervangen! In Utrecht tuft het halve park er nog mee rond en her en der rijden ze ook nog steeds in kuddes rond. Alleen zijn er niet zoveel vervoerders die ze aangeschaft hebben. GVU had er (Bommenlegger?) tot 2000 of 2001 nieuwe leveringen van.

Die vloeren in België zijn over 't algemeen veel hoger, met trapje ja. Waarom? Omdat 't wegdek veel slechter is. In veel van Hools is de instap gelijk, maar loopt hij meteen steil omhoog om zo 't trapje te vervangen en toch 'lagevloers' te blijven. Daarnaast is er in veel Belgische modellen een plastic schot aan de linksachter aan de zijkant gemonteerd om te tanken. Dat is in NL ook niet. Dat zijn specifieke aanpassingen voor de Belgische vervoerders die allemaal verenigd zijn binnen De Lijn.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_68046304
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:05 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Alexander
Ah ok, ik dacht dat het een Dart of Wright was maar kon geen overeenkomstige plaatjes vinden.
Tok.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:40:49 #184
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_68051532


pi_68051541
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ah ok, ik dacht dat het een Dart of Wright was maar kon geen overeenkomstige plaatjes vinden.
Dart is een type chassis van Dennis, nu Alexander Dennis, Wright is een bussen merk opzichzelf.
Beef R. Wijker
pi_68051686
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:13 schreef Ofyles2 het volgende:
BeefRWijker, reageer je nog buiten dit topic om? Bang voor de boze buitenwereld?
Wat is je telefoon nummer? Naam en adres?
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En ik maar denken dat je de hele nummerseries van alle bussen Nederland weet te benoemen af echte bussenfapper. Valt me van je tegen.
Ach, jij kunt 't ook niet helpen dat je niet slimmmer bent.
Ik ben nl helemaal geen echte bussenfapper, daarvoor is m'n IQ veels te hoog.
Tsk, dat je dat nog niet opgevallen was.

[ Bericht 48% gewijzigd door BeefRWijker op 15-04-2009 20:51:43 ]
Beef R. Wijker
  woensdag 15 april 2009 @ 20:45:47 #187
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68051724
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:44 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Wat is je telefoon nummer? Naam en adres?
Ik bedoel de andere subfora. Gegevens kun je naar fluiten.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:47:19 #188
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68051789
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:07 schreef zwahiel het volgende:

Die vloeren in België zijn over 't algemeen veel hoger, met trapje ja. Waarom? Omdat 't wegdek veel slechter is. In veel van Hools is de instap gelijk, maar loopt hij meteen steil omhoog om zo 't trapje te vervangen en toch 'lagevloers' te blijven. Daarnaast is er in veel Belgische modellen een plastic schot aan de linksachter aan de zijkant gemonteerd om te tanken. Dat is in NL ook niet. Dat zijn specifieke aanpassingen voor de Belgische vervoerders die allemaal verenigd zijn binnen De Lijn.
Verenigd binnen De Lijn? Je bedoelt pachters.
pi_68051908
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:41 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dart is een type chassis van Dennis, nu Alexander Dennis, Wright is een bussen merk opzichzelf.
Ook wel ADL genoemd
pi_68052070
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik bedoel de andere subfora.
Oh de echte boze buitenwereld. Dat ik dat nou niet meteen snapte.
quote:
Gegevens kun je naar fluiten.
Beef R. Wijker
pi_68052312
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:03 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Logisch antwoord, maar dit doen ze normaal bij het eindpunt. Of de ene chauffeur gaat naar huis als er gewisseld wordt tijdens een dienst, maar ik heb nog nooit een buschauffeur op dezelfde lijn zien overstappen maar dan de andere kant op. Maarja, jij bent een buskenner dus zal het wel gewoon dienstwissel zijn.
In mijn vervoersgebied komt zoiets wel voor ja, ik weet niet hoe het daar is. Kan best heel anders zijn.
pi_68054432
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ook wel ADL genoemd
De betreffende bus is een Alexander ALX200 en die is inderdaad op een Dennis Dart SLF chassis gebouwd.
(Laat ik nou altijd gedacht hebben dat dit 12-meter bussen (ALX300's) waren. Niet dus).
(Die 10-meter bussen zijn maar slecht te herkennen als ze niet pal naast een 12-meter staan).
Overigens zijn er ook Berkhofjes die op een Dennis Dart SLF of Lance SLF chassis zijn gebouwd.

[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 15-04-2009 22:13:17 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker woensdag 15 april 2009 @ 23:27:57 #193
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_68057664
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:40 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]



Denigrerend voor Connexxion
Tevens -purist.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:23:09 #194
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_68068066
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Verenigd binnen De Lijn? Je bedoelt pachters.
De Lijn is een publieke VZW, dat wil zeggen dat het 't enige bedrijf wat de concessies verworven heeft. De onderaannemers zeg maar die pachten sommige lijnen, maar 't merendeel krijgen ze toegewezen. Dat wil ook nog wel eens rouleren.

De Lijn stelt eisen op aan de bussen die gereden worden. De Polder Cars is een redelijk grote in Antwerpen. Bussen die voor De Lijn rijden hebben allemaal een nummer van de lijn, daarnaast kan een vervoerder ook nog eigen nummers erop plakken. Maar ze moeten er allemaal 't zelfde uitzien. Er mag dus geen grote banner op van de Polder. De Lijn bepaald ook de eisen van de bussen, lagevloers, geleed, types e.d.
Zo kunnen zijn bij Van Hool en Mercedes dus een eisen en wensen pakket neer leggen. Omdat 't voor zoveel bedrijven de inkoop regelt kan dit dus gewoon.

Want bedrijven kunnen bij De Lijn ook inkopen, of 't zelf doen, maar zelf doen betekend minder ondersteuning, minder gunstige prijs door de inkoopcombinatie en dure aanpassingen. Dus koopt men vaak gewoon via De Lijn in.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_68084770
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

In mijn vervoersgebied komt zoiets wel voor ja, ik weet niet hoe het daar is. Kan best heel anders zijn.
Ik ken wel meer plekken waar dat gebeurt. Of dan moet je als passagier overstappen omdat de complete bus weer terug gaat.

De Gado heeft dat geintje gedaan op lijn 59 Emmen. Dan reed dat ding tot Gieten, evenals de bus vanuit Emmen en die gingen dan weer terug.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 april 2009 @ 20:24:52 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68084920
Lijn 350 Leeuwarden - Alkmaar is ook berucht wat dat betreft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68102568
* Ou-Tannu digigeerd de 2301 naar lijn 22
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 april 2009 @ 12:10:40 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68103077
digigeerd?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68103101
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
digigeerd?
dirigeerd ofzo dan

oftewel t beestje rijd nog in fryslan
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 april 2009 @ 12:12:15 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68103129
Ik zie net op OViB dat op Terschelling nu TCR411 rondrijdt. Een Citaro G van het nieuwste type die eerder op de scholierenlijnen in HWGO voor Arriva rondreed
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')