abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2009 @ 16:13:01 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68042776
BeefRWijker, reageer je nog buiten dit topic om? Bang voor de boze buitenwereld?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 16:17:28 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68042954
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Alleen een nummertje noemen en verder niks is verschrikkelijk irritant.
En ik maar denken dat je de hele nummerseries van alle bussen Nederland weet te benoemen af echte bussenfapper. Valt me van je tegen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68045976
Vandaag reed Dennis (achternaam weet ik helaas niet) op lijn 105 in Amsterdam Noord. Wat een afschuwelijke bus is dat toch.



Ook nog een raar tafereel meegemaakt op lijn 38. De 38 uit tegengestelde richting stopte naast de 38 waar ik in zat. Vervolgens wisselden de chauffeurs van bus om dus weer in de richting te rijden waar ze net vandaan kwamen. Had dit iets te maken met het op tijd rijden of vonden de chauffeurs dit gewoon een leuk grapje?
Tok.
pi_68046063
Gewoon dienstwissel.
pi_68046222
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon dienstwissel.
Logisch antwoord, maar dit doen ze normaal bij het eindpunt. Of de ene chauffeur gaat naar huis als er gewisseld wordt tijdens een dienst, maar ik heb nog nooit een buschauffeur op dezelfde lijn zien overstappen maar dan de andere kant op. Maarja, jij bent een buskenner dus zal het wel gewoon dienstwissel zijn.
Tok.
pi_68046259
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Dennis (achternaam weet ik helaas niet)
Alexander
  woensdag 15 april 2009 @ 18:07:16 #182
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_68046296
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:56 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid, die newAG300.

Dit is een AG300:
[ afbeelding ]
[..]

Logisch, want bijna allemaal vervangen.
[..]

De newAG's dus. De AG300 niet hoewel die ook wel weer met andere frutsels rondrijden:
[ afbeelding ]
De achterste bus is een newAG300, naar ik aanneem dan een Mark II (met niet geheel doorgetrokken pet).
[..]

Naar ik aannneem over wat je verder vertelt kennelijk alleen de Mark I.
[..]

Buiten dat die zin totaal geen enkele "zin" maakt zei je zonet nog wat anders. Bovendien zijn die zgn Mark II AGG's niet te vinden op Busfoto.nl.
Wel de newAG met pet tot halverwege de trekker.
[..]


[..]

Zuidtangent is ook XX, dus niet echt "uitsluitend".
[..]


[..]

Terwijl je eerder (3e zin) nog zei dat Mark I en II (die met die "bak") vrijwel identiek zijn.
[..]


[..]


[..]

Veel hoger dan wat, newAG's mark I?
Lage vloer betekend enkel een in en uit stap zonder trapje. Hoe laag de in/uit stap is wordt dan verder bepaald door hoe laag de bus in staat is om te knielen op de halte.
Bedoelde natuurlijk uitsluitend NewAG's niet die AG's
Die achterste bus is of een II of een III geen I in elk geval. Die hebben dus die rand. Da's 't voornaamste verschil.
Tussen 2 en 3 zit 't verschil in de motoren eigenlijk. Daarnaast zijn 3's standaard met een LED lijnfilm. Terwijl bij II dat een optie was (in België laten bedrijven er zelfs helemaal geen films in monteren, ze monteren hun oude films uit afgedankte modellen, Belgische logica denk ik, want 't ziet er niet uit. Zie je zo'n II rijden met een 8x16 dotmatrix film)

De verschillen tussen de II en de III zijn niet echt met 't blote oog te zien, behalve aan de achterkant als er gebruik gemaakt wordt van een Daf motor en bovenop + zijkant, de uitlaat zit niet meer zijlinks maar bovenop.
De verschillen tussen I en II zijn wel duidelijker. Die opstaande rand rondom de gehele bus, ander soort lijnfilm + binnenfilm, ligt (ik geloof) 10cm hoger op zijn assen en de vloer is iets hoger en 'heuvel'-achtiger opgesteld. Daarnaast ligt er een andere motor in.

De I heeft gewoon die opstaande rand over de gehele bus + uitlaat aan de zijkant + matrix film + matrix binnenfilm + schuifdeuren ala DDAR treinstellen ipv openzwenk deuren.

Die Zuid Targent waren wel apart, omdat ze mark I waren, daarnaast waren ze rood gespoten en waren de meeste bussen van xx zelf in de xx huisstijl mark II. Natuurlijk weet ik ook wel dat ZT gewoon xx is, maar net als Maxx of Novio ook weer apart met eigen bussen.

De Axxx en de AGxxx zijn dus nog lang niet vervangen! In Utrecht tuft het halve park er nog mee rond en her en der rijden ze ook nog steeds in kuddes rond. Alleen zijn er niet zoveel vervoerders die ze aangeschaft hebben. GVU had er (Bommenlegger?) tot 2000 of 2001 nieuwe leveringen van.

Die vloeren in België zijn over 't algemeen veel hoger, met trapje ja. Waarom? Omdat 't wegdek veel slechter is. In veel van Hools is de instap gelijk, maar loopt hij meteen steil omhoog om zo 't trapje te vervangen en toch 'lagevloers' te blijven. Daarnaast is er in veel Belgische modellen een plastic schot aan de linksachter aan de zijkant gemonteerd om te tanken. Dat is in NL ook niet. Dat zijn specifieke aanpassingen voor de Belgische vervoerders die allemaal verenigd zijn binnen De Lijn.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_68046304
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:05 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Alexander
Ah ok, ik dacht dat het een Dart of Wright was maar kon geen overeenkomstige plaatjes vinden.
Tok.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:40:49 #184
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_68051532


pi_68051541
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ah ok, ik dacht dat het een Dart of Wright was maar kon geen overeenkomstige plaatjes vinden.
Dart is een type chassis van Dennis, nu Alexander Dennis, Wright is een bussen merk opzichzelf.
Beef R. Wijker
pi_68051686
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:13 schreef Ofyles2 het volgende:
BeefRWijker, reageer je nog buiten dit topic om? Bang voor de boze buitenwereld?
Wat is je telefoon nummer? Naam en adres?
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En ik maar denken dat je de hele nummerseries van alle bussen Nederland weet te benoemen af echte bussenfapper. Valt me van je tegen.
Ach, jij kunt 't ook niet helpen dat je niet slimmmer bent.
Ik ben nl helemaal geen echte bussenfapper, daarvoor is m'n IQ veels te hoog.
Tsk, dat je dat nog niet opgevallen was.

[ Bericht 48% gewijzigd door BeefRWijker op 15-04-2009 20:51:43 ]
Beef R. Wijker
  woensdag 15 april 2009 @ 20:45:47 #187
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68051724
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:44 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Wat is je telefoon nummer? Naam en adres?
Ik bedoel de andere subfora. Gegevens kun je naar fluiten.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:47:19 #188
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68051789
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:07 schreef zwahiel het volgende:

Die vloeren in België zijn over 't algemeen veel hoger, met trapje ja. Waarom? Omdat 't wegdek veel slechter is. In veel van Hools is de instap gelijk, maar loopt hij meteen steil omhoog om zo 't trapje te vervangen en toch 'lagevloers' te blijven. Daarnaast is er in veel Belgische modellen een plastic schot aan de linksachter aan de zijkant gemonteerd om te tanken. Dat is in NL ook niet. Dat zijn specifieke aanpassingen voor de Belgische vervoerders die allemaal verenigd zijn binnen De Lijn.
Verenigd binnen De Lijn? Je bedoelt pachters.
pi_68051908
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:41 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dart is een type chassis van Dennis, nu Alexander Dennis, Wright is een bussen merk opzichzelf.
Ook wel ADL genoemd
pi_68052070
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik bedoel de andere subfora.
Oh de echte boze buitenwereld. Dat ik dat nou niet meteen snapte.
quote:
Gegevens kun je naar fluiten.
Beef R. Wijker
pi_68052312
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:03 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Logisch antwoord, maar dit doen ze normaal bij het eindpunt. Of de ene chauffeur gaat naar huis als er gewisseld wordt tijdens een dienst, maar ik heb nog nooit een buschauffeur op dezelfde lijn zien overstappen maar dan de andere kant op. Maarja, jij bent een buskenner dus zal het wel gewoon dienstwissel zijn.
In mijn vervoersgebied komt zoiets wel voor ja, ik weet niet hoe het daar is. Kan best heel anders zijn.
pi_68054432
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ook wel ADL genoemd
De betreffende bus is een Alexander ALX200 en die is inderdaad op een Dennis Dart SLF chassis gebouwd.
(Laat ik nou altijd gedacht hebben dat dit 12-meter bussen (ALX300's) waren. Niet dus).
(Die 10-meter bussen zijn maar slecht te herkennen als ze niet pal naast een 12-meter staan).
Overigens zijn er ook Berkhofjes die op een Dennis Dart SLF of Lance SLF chassis zijn gebouwd.

[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 15-04-2009 22:13:17 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker woensdag 15 april 2009 @ 23:27:57 #193
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_68057664
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:40 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]



Denigrerend voor Connexxion
Tevens -purist.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:23:09 #194
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_68068066
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Verenigd binnen De Lijn? Je bedoelt pachters.
De Lijn is een publieke VZW, dat wil zeggen dat het 't enige bedrijf wat de concessies verworven heeft. De onderaannemers zeg maar die pachten sommige lijnen, maar 't merendeel krijgen ze toegewezen. Dat wil ook nog wel eens rouleren.

De Lijn stelt eisen op aan de bussen die gereden worden. De Polder Cars is een redelijk grote in Antwerpen. Bussen die voor De Lijn rijden hebben allemaal een nummer van de lijn, daarnaast kan een vervoerder ook nog eigen nummers erop plakken. Maar ze moeten er allemaal 't zelfde uitzien. Er mag dus geen grote banner op van de Polder. De Lijn bepaald ook de eisen van de bussen, lagevloers, geleed, types e.d.
Zo kunnen zijn bij Van Hool en Mercedes dus een eisen en wensen pakket neer leggen. Omdat 't voor zoveel bedrijven de inkoop regelt kan dit dus gewoon.

Want bedrijven kunnen bij De Lijn ook inkopen, of 't zelf doen, maar zelf doen betekend minder ondersteuning, minder gunstige prijs door de inkoopcombinatie en dure aanpassingen. Dus koopt men vaak gewoon via De Lijn in.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_68084770
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

In mijn vervoersgebied komt zoiets wel voor ja, ik weet niet hoe het daar is. Kan best heel anders zijn.
Ik ken wel meer plekken waar dat gebeurt. Of dan moet je als passagier overstappen omdat de complete bus weer terug gaat.

De Gado heeft dat geintje gedaan op lijn 59 Emmen. Dan reed dat ding tot Gieten, evenals de bus vanuit Emmen en die gingen dan weer terug.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 april 2009 @ 20:24:52 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68084920
Lijn 350 Leeuwarden - Alkmaar is ook berucht wat dat betreft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68102568
* Ou-Tannu digigeerd de 2301 naar lijn 22
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 april 2009 @ 12:10:40 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68103077
digigeerd?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68103101
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
digigeerd?
dirigeerd ofzo dan

oftewel t beestje rijd nog in fryslan
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 april 2009 @ 12:12:15 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68103129
Ik zie net op OViB dat op Terschelling nu TCR411 rondrijdt. Een Citaro G van het nieuwste type die eerder op de scholierenlijnen in HWGO voor Arriva rondreed
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')