Dan wordt het inderdaad een puinhoop. Het verkeer wordt dan langs de Rijn geleid en daar is de ruimte nogal schaars.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:38 schreef -chefke- het volgende:
Het was een mooi zooitje in Arnhemop het Wilemsplein 1 kapotte trollybus en alles liep vast
quote:Qbuzz: doorgaan met aanbesteding
GRONINGEN - De aanbesteding van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe moet gewoon doorgaan. Dat vindt Qbuzz, één van de drie busbedrijven die meestrijd om de rechten.
Als het aan Gedeputeerde Staten ligt, wordt de aanbesteding met een jaar uitgesteld om het OV-bureau Groningen en Drenthe de kans te geven zich beter voor te bereiden.
Het OV-bureau zou deze week een keus maken uit Qbuzz, Connexxion en Arriva.
quote:[..]
Groningen, Groningen Stad en Drenthe
Blijkbaar heeft GS zich gemengd in de discussie en is dit een reactie van Qbuzz daarop?quote:Qbuzz: doorgaan met aanbesteding
GRONINGEN - De aanbesteding van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe moet gewoon doorgaan. Dat vindt Qbuzz, één van de drie busbedrijven die meestrijd om de rechten.
Als het aan Gedeputeerde Staten ligt, wordt de aanbesteding met een jaar uitgesteld om het OV-bureau Groningen en Drenthe de kans te geven zich beter voor te bereiden.
Het OV-bureau zou deze week een keus maken uit Qbuzz, Connexxion en Arriva.
Maar daar hebben we het dus niet meer over.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
vroegah was het wel GGD, omdat Groningen Stad los stond van Groningen streek
Waar slaat dit op, Folkert & Zwahiel?quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[quote]Op donderdag 2 april 2009 18:07 schreef zwahiel het volgende:
Beef, ik sla 'm op zijn plaat als je me komt helpen! [/quote}
Hij schijnt 2 meter lang te zijn dus ik geef je wel een kontje.
Krijgen we weer die Brabantse toestanden!quote:Op woensdag 8 april 2009 15:30 schreef BeefRWijker het volgende:
Peterselieman schreef het volgende:
[..]
Het is nu dan ook de concessie GD en niet GGD.
Gnittoo quote zonder bronvermelding:
[..]
Blijkbaar heeft GS zich gemengd in de discussie en is dit een reactie van Qbuzz daarop?
En over welk GS hebben we 't dan?
Ik heb geen idee, Maurits Vink. Jij misschien, Wiel (Zwahiel)?quote:Op donderdag 9 april 2009 02:06 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Waar slaat dit op, Folkert & Zwahiel?
En de kip zonder kop woont waar ook al weer precies? Oh wacht, Amsterdam.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:48 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag een gelede Jonckheere met een hangende toeter, pal naast het drukke winkelcentrum.
Had ie nou onderwijl een kwartier lang staan toeteren of hadden ze 'm in de tussentijd toch maar even uitgezet?quote:Ik was erbij blijven staan om te zien hoe er hulp zou worden geboden door middel van een servicebusje langs te sturen. Tot mijn verbazing reed de bus na ongeveer een kwartier stil te hebben gestaan doodleuk weg met een hangende toeter, richting de garage.
Klinkt niet echt gerust stellend, nee.quote:Volgens mij had de bus ook problemen met zijn knipperlichten, aangezien de knipper naar rechts stond terwijl de bus toch echt linksaf sloeg.
Ach, dat de claxon blijft hangen is dan weer een klein voordeel bij een nadeel, al zou waarschuwingslichten aan waarschijnlijk beter zijn, maar ja -als de electronica geheel ontregeld is- dan heb je het niet geheel voor het zeggen.quote:Lekker gevaarlijk als je het mij vraagt, is het normaal dat een bus gewoon naar de garage (die overigens niet om de hoek zit) rijdt met deze "probleempjes"?
Pluim voor deze sjoof!quote:APELDOORN - Een buschauffeuse heeft woensdagochtend een overvaller met een stempel de bus uit gemept. Met succes. De man, die uit was op de geldlade, ging er vandoor.
Het incident deed zich 's ochtends vlak voor 7 uur voor toen de chauffeuse even bij de halte bij de Aerensburg op de Soerenseweg wachtte omdat ze iets te vroeg was. De overvaller vluchtte richting de Juniperlaan.
Mocht je'm niet herkennen, het is die met een stempel op z'n plaatquote:Op donderdag 9 april 2009 18:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu die faalhaas nog pakken om hem definitief voor schut te zetten.
Met zone 4055 erop.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:05 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Mocht je'm niet herkennen, het is die met een stempel op z'n plaat
Je hebt per ongeluk op je eigen voorhoofd gestempeld, en bent bang dat mensen je anders aan gaan houden?quote:
Zo goed als: eerste toelating 01-10-2008, aanvang laatste tenaamstelling 21-01-2009quote:
Wat hadden ze er dan mee moeten doen, 'm vast houden in Lwd tot dat alle passagiers die er mee naar Fryslân gekomen zijn maandag of dinsdag weer terug gaan naar NH?quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag hadden ze speciaal voor Beverwijker de 9165 op lijn 350 naar Alkmaar ingezet![]()
Heerlijk, die coördinatie tussen twee verschillende concessies.quote:De touringcar van ITS stond er voor Jan Doedel naast. Zo weinig passagiers waren er.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:12 schreef BeefRWijker het volgende:
Wat hadden ze er dan mee moeten doen, 'm vast houden in Lwd tot dat alle passagiers die er mee naar Fryslân gekomen zijn maandag of dinsdag weer terug gaan naar NH?
Hangt er vanaf of het een rit van Leeuwarden of van Alkmaar is of er goed overleg plaats zal vindenquote:[..]
Heerlijk, die coördinatie tussen twee verschillende concessies.
Connexxion heeft hem heel snel aan Pouw doorverkocht? Wat moet ik me hier bij voorstellen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo goed als: eerste toelating 01-10-2008, aanvang laatste tenaamstelling 21-01-2009
[..]
Geef me één goede reden waarom ik dát zou doenquote:Op donderdag 9 april 2009 23:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je hebt per ongeluk op je eigen voorhoofd gestempeld, en bent bang dat mensen je anders aan gaan houden?
Dat weten de mensen dat dat stempelnummer bij jou hoort.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geef me één goede reden waarom ik dát zou doen
Nee, verhuurd.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Connexxion heeft hem heel snel aan Pouw doorverkocht? Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Waarom is hij dan opnieuw op naam gezet? Normaal gaat een bus vrij snel naar de klant nadat ie op kenteken is gezet, neem niet aan dat ie maandenlang in heerenveen op het terrein heeft gestaan en berkhof er in die tijd vrolijk belasting over heeft betaald....quote:
stempelfetishist?quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geef me één goede reden waarom ik dát zou doen
Vandaar dat ik dus een bloedhekel heb aan lui die in nummertjes praten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een bus van Leeuwarden die rijdt ipv een Integro.
Niet voor * BeefRWijkerquote:En de vervoersstroom is andersom hoor![]()
Misschien is het tussen Alkmaar en Leeuwarden inderdaad wel beter dan bij Leeuwarden intern.quote:[..]
Hangt er vanaf of het een rit van Leeuwarden of van Alkmaar is of er goed overleg plaats zal vinden![]()
Nu begin ik zelfs te twijfelen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarom is hij dan opnieuw op naam gezet? Normaal gaat een bus vrij snel naar de klant nadat ie op kenteken is gezet, neem niet aan dat ie maandenlang in heerenveen op het terrein heeft gestaan en berkhof er in die tijd vrolijk belasting over heeft betaald....
Lekkage schijnt me.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:55 schreef RealZeus het volgende:
Ik blijf me verbazen over die sneeuwfoto's trouwens.
Sommige mensen noemen dat ook wel ventilatie.quote:
Oh jee.quote:
Zonet was ie nog verhuurd.quote:Deze Amba was doorverkocht.
Wat is 't nou: gekocht of gekregen.quote:Verder heeft Pouw Vervoer vier Integro's aangekocht gekregen van Connexxion
quote:en elf andere zijn op leenbasis.
Het ging echter niet over een stempelnummer, maar een zonenummer; nml die van Apeldoorn (joh)quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat weten de mensen dat dat stempelnummer bij jou hoort.
En dan zeker "join the club" gaan zeggen hé, no thnxquote:
Alex zei dat jij op je hoofd had gestempeld en toen vroeg jij je af waarom je dat zou doen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 02:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het ging echter niet over een stempelnummer, maar een zonenummer; nml die van Apeldoorn (joh)
[..]
Dat moet Alex weten, ik had het van beginsafaan al over een zonenummerquote:Op zaterdag 11 april 2009 02:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Alex zei dat jij op je hoofd had gestempeld en toen vroeg jij je af waarom je dat zou doen.
Het stempelnummer is wel de enige constante bij zo'n ding.
geen pics maar het reed weer fantastisch!quote:Gnittoo heeft hem ook gehad volgens mij, dus mogelijk volgen er weer pics vanavond?
quote:
De nieuwe huisstijl voor de concessie SAN (Nijmegen-Arnhem)
Pouw heeft twee Amba's en vier Integro's van Connexxion gekocht en heeft 11 extra Integro's bijgeleend.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:45 schreef BeefRWijker het volgende:
Zonet was ie nog verhuurd.
Wat is 't nou: gekocht of gekregen.
Lijkt me sterk, dan had ik het moeten weten....quote:Op zondag 12 april 2009 13:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Aan de kleuren te zien een onderdeel van NS-zuurstokspeed.
De nieuwe huisstijl voor de concessie SAN (Nijmegen-Arnhem) Met dank aan Nick van der Geugten & Ronald Bosveld. Foto: Erik Kanters.quote:Op zondag 12 april 2009 10:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen pics maar het reed weer fantastisch!![]()
[..]
Zou goed kunnen.quote:Op zondag 12 april 2009 17:20 schreef zwahiel het volgende:
Niet allemaal, de laatste stamt geloof ik uit iets van 2001 (toch Bommelegger?)
Nee, het was een gelede AG300 uit 1997.quote:Op zondag 12 april 2009 18:38 schreef NoBody122 het volgende:
Zijn dat die ouwe GVU-12m-bussen, die o.a. veel op lijn 4 rondrijden?
Klopt. Die heb ik vrijdag nog op lijn 72 gezien.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 8451 weer eens gespot. Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus
Vind ze mooier in GVU blauwquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren
Dat was vroeger.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren
ik heb zelfs nog wel een paar keer een rondje lijn 190 gereden met de 7843 en 7844quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat was vroeger.
Overigens zat ik voor het eerst in deze bus op 27 december 2001, toen er nog proefritten werden uitgevoerd op de Zuidtangent.
Ik weet niet of ze naderhand weer vergroend werden, maar de 7841-7844 waren in ieder geval 's zomers ook in Almere actief.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:58 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik heb zelfs nog wel een paar keer een rondje lijn 190 gereden met de 7843 en 7844
De laagvloerse SB220's, Berkhof 2000NLF. Waren kennelijk geen succes.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:21 schreef Ofyles2 het volgende:
En de Arnhemse 2400's van Berkhof zijn eindelijk opgerot.
Als je van spuuglelijk houd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Best een mooi ding eigenlijk,
quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 8451 weer eens gespot.
Wat niet? En het verspreid zich nu ook al naar NH-N.quote:Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus![]()
Heb je dat wel vaker?quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb echt geen idee.
De groenteman was een dag te vroeg.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag hadden ze speciaal voor Beverwijker de 9165 op lijn 350 naar Alkmaar ingezet![]()
En dan een grote mond als wij eens een busnummer noemen die meneer niet herkentquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:49 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De laagvloerse SB220's, Berkhof 2000NLF. Waren kennelijk geen succes.
Zou Den Oudsten daarom dierekt zijn overgestapt op integraal voor de B90
ondanks dat de B89 nog wel tamelijk lang op SB220 is gebouwd?
Ik zou waarschijnlijk ook heel goed van jou kunnen houden, ons kleine topicrelnichtjequote:[..]
Als je van spuuglelijk houd.
Voor alle duidelijkheid, die newAG300.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:43 schreef zwahiel het volgende:
ahum, die AG300 dus helemaal niet.
Logisch, want bijna allemaal vervangen.quote:Daarvan rijden er helemaal niet zoveel in NL rond.
De newAG's dus. De AG300 niet hoewel die ook wel weer met andere frutsels rondrijden:quote:Want zoals je kunt zien hebben deze AG300's een bovenbak erop zitten,
Naar ik aannneem over wat je verder vertelt kennelijk alleen de Mark I.quote:idem hebben de AGG300's van GVU dat ook. Dit zijn de mark 1 en mark 2 types. Makkelijk te herkennen aan de deuren, display's en bovenbakken.
Buiten dat die zin totaal geen enkele "zin" maakt zei je zonet nog wat anders. Bovendien zijn die zgn Mark II AGG's niet te vinden op Busfoto.nl.quote:De GVU Mark 2 AGG300's hebben als enige afwijking de bovenbak van de gewone Mark 2's, waarbij de bovenbak verdwenen is.
quote:En alleen een pet voorop zit. Dan heb je nog de Mark 3's. Die hebben de uitlaat aan de bovenkant zitten met zo'n grappig klepje wat op en neer gaat als er gas gegeven wordt.
Zuidtangent is ook XX, dus niet echt "uitsluitend".quote:Van Hool NewAG300 mark 1 waren oorspronkelijk uitsluitend voor de Zuid Targent, en daarnaast heeft xx nog een stel van deze units rondtuffen.
quote:Verder heeft eigenlijk niemand ze, omdat Van Hool ze na een half jaartje meteen vervangen heeft voor Mark 2.
Terwijl je eerder (3e zin) nog zei dat Mark I en II (die met die "bak") vrijwel identiek zijn.quote:Geluidsarmer, led displays, andere en snellere deuren, veranderde dakcontructie en verandere petconstructie.
quote:Verder zijn ze zowat 't zelfde. De Mark 3 was dan in eigen inzicht verkrijgbaar in motoren.
Zo heeft GVU Daf motoren maar zie je in België weer vaak een ander hart erin zitten.
quote:De mark 1 is in Belgique overigens wel weer populair, maar ja, de helft van de 'lagevloers' bussen is daar ook totaal niet 'lagevloers'.
Veel hoger dan wat, newAG's mark I?quote:Zelfs de NewAG's zijn veel hoger.
Huh?quote:Op woensdag 15 april 2009 00:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dan een grote mond als wij eens een busnummer noemen die meneer niet herkent![]()
No ju, Knilles. Dikke tuut dan mar hin.quote:[..]
Ik zou waarschijnlijk ook heel goed van jou kunnen houden, ons kleine topicrelnichtje![]()
En ik maar denken dat je de hele nummerseries van alle bussen Nederland weet te benoemen af echte bussenfapper. Valt me van je tegen.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Alleen een nummertje noemen en verder niks is verschrikkelijk irritant.
Logisch antwoord, maar dit doen ze normaal bij het eindpunt. Of de ene chauffeur gaat naar huis als er gewisseld wordt tijdens een dienst, maar ik heb nog nooit een buschauffeur op dezelfde lijn zien overstappen maar dan de andere kant op. Maarja, jij bent een buskenner dus zal het wel gewoon dienstwissel zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon dienstwissel.
Alexanderquote:Op woensdag 15 april 2009 17:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Dennis (achternaam weet ik helaas niet)
Bedoelde natuurlijk uitsluitend NewAG'squote:Op woensdag 15 april 2009 15:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid, die newAG300.
Dit is een AG300:
[ afbeelding ]
[..]
Logisch, want bijna allemaal vervangen.
[..]
De newAG's dus. De AG300 niet hoewel die ook wel weer met andere frutsels rondrijden:
[ afbeelding ]
De achterste bus is een newAG300, naar ik aanneem dan een Mark II (met niet geheel doorgetrokken pet).
[..]
Naar ik aannneem over wat je verder vertelt kennelijk alleen de Mark I.
[..]
Buiten dat die zin totaal geen enkele "zin" maakt zei je zonet nog wat anders. Bovendien zijn die zgn Mark II AGG's niet te vinden op Busfoto.nl.
Wel de newAG met pet tot halverwege de trekker.
[..]
[..]
Zuidtangent is ook XX, dus niet echt "uitsluitend".
[..]
[..]
Terwijl je eerder (3e zin) nog zei dat Mark I en II (die met die "bak") vrijwel identiek zijn.
[..]
[..]
[..]
Veel hoger dan wat, newAG's mark I?
Lage vloer betekend enkel een in en uit stap zonder trapje. Hoe laag de in/uit stap is wordt dan verder bepaald door hoe laag de bus in staat is om te knielen op de halte.
Ah ok, ik dacht dat het een Dart of Wright was maar kon geen overeenkomstige plaatjes vinden.quote:
Dart is een type chassis van Dennis, nu Alexander Dennis, Wright is een bussen merk opzichzelf.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat het een Dart of Wright was maar kon geen overeenkomstige plaatjes vinden.![]()
Wat is je telefoon nummer? Naam en adres?quote:Op woensdag 15 april 2009 16:13 schreef Ofyles2 het volgende:
BeefRWijker, reageer je nog buiten dit topic om? Bang voor de boze buitenwereld?
Ach, jij kunt 't ook niet helpen dat je niet slimmmer bent.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je de hele nummerseries van alle bussen Nederland weet te benoemen af echte bussenfapper. Valt me van je tegen.![]()
Ik bedoel de andere subfora. Gegevens kun je naar fluiten.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat is je telefoon nummer? Naam en adres?
Verenigd binnen De Lijn? Je bedoelt pachters.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:07 schreef zwahiel het volgende:
Die vloeren in België zijn over 't algemeen veel hoger, met trapje ja. Waarom? Omdat 't wegdek veel slechter is. In veel van Hools is de instap gelijk, maar loopt hij meteen steil omhoog om zo 't trapje te vervangen en toch 'lagevloers' te blijven. Daarnaast is er in veel Belgische modellen een plastic schot aan de linksachter aan de zijkant gemonteerd om te tanken. Dat is in NL ook niet. Dat zijn specifieke aanpassingen voor de Belgische vervoerders die allemaal verenigd zijn binnen De Lijn.
Ook wel ADL genoemdquote:Op woensdag 15 april 2009 20:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dart is een type chassis van Dennis, nu Alexander Dennis, Wright is een bussen merk opzichzelf.
Oh de echte boze buitenwereld. Dat ik dat nou niet meteen snapte.quote:
quote:Gegevens kun je naar fluiten.
In mijn vervoersgebied komt zoiets wel voor ja, ik weet niet hoe het daar is. Kan best heel anders zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:03 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Logisch antwoord, maar dit doen ze normaal bij het eindpunt. Of de ene chauffeur gaat naar huis als er gewisseld wordt tijdens een dienst, maar ik heb nog nooit een buschauffeur op dezelfde lijn zien overstappen maar dan de andere kant op. Maarja, jij bent een buskenner dus zal het wel gewoon dienstwissel zijn.
De betreffende bus is een Alexander ALX200 en die is inderdaad op een Dennis Dart SLF chassis gebouwd.quote:
De Lijn is een publieke VZW, dat wil zeggen dat het 't enige bedrijf wat de concessies verworven heeft. De onderaannemers zeg maar die pachten sommige lijnen, maar 't merendeel krijgen ze toegewezen. Dat wil ook nog wel eens rouleren.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Verenigd binnen De Lijn? Je bedoelt pachters.
Ik ken wel meer plekken waar dat gebeurt. Of dan moet je als passagier overstappen omdat de complete bus weer terug gaat.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
In mijn vervoersgebied komt zoiets wel voor ja, ik weet niet hoe het daar is. Kan best heel anders zijn.
dirigeerd ofzo danquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
digigeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |