abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 december 2008 @ 12:29:47 #1
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64320849
Ja, wat ik me zo afvroeg he; waarom geloven de 'complotdenkers' echte werkelijk waar alle complotten?

Kijk als je bijvoorbeeld alleen gelooft in de hele 9-11 Inside Job Therory, of de Illuminati dan kan ik maar daar nog een heel klein beetje iets bij voorstellen. Omdat er bijvoorbeeld heel veel 'indirect bewijs' is voor deze stellingen.

Maar er zijn heel wat BNW-posters die werkelijk waar overal een complot in zien... Van aspartaam tot vaccinaties, van fluor tot NWO, van Bilderbergers tot Codexen, en van Aliens tot Chemtrails en zo kan ik nog wel 10 voorbeelden verzinnen...

Hoe krijg je het technisch in je hoofd om van alles maar dan ook werkelijk alles het slechtste in te zien??? Ben je dan gewoon bijzonder paranoia? Of bijzonder megalomaan? Of spoor je niet? Of...

Leuk voorbeeld: www.eqgen.nl (met dank aan de BNW-topposter )
Lang leve mij! *O*
pi_64321267
Geen idee, maar het lijkt me bijzonder vermoeiend.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_64321547
Vraag Lambiekje
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 24 december 2008 @ 12:59:56 #4
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_64321919
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:29 schreef Echo99 het volgende:
Ja, wat ik me zo afvroeg he; waarom geloven de 'complotdenkers' echte werkelijk waar alle complotten?

Kijk als je bijvoorbeeld alleen gelooft in de hele 9-11 Inside Job Therory, of de Illuminati dan kan ik maar daar nog een heel klein beetje iets bij voorstellen. Omdat er bijvoorbeeld heel veel 'indirect bewijs' is voor deze stellingen.

Maar er zijn heel wat BNW-posters die werkelijk waar overal een complot in zien... Van aspartaam tot vaccinaties, van fluor tot NWO, van Bilderbergers tot Codexen, en van Aliens tot Chemtrails en zo kan ik nog wel 10 voorbeelden verzinnen...

Hoe krijg je het technisch in je hoofd om van alles maar dan ook werkelijk alles het slechtste in te zien??? Ben je dan gewoon bijzonder paranoia? Of bijzonder megalomaan? Of spoor je niet? Of...

Leuk voorbeeld: www.eqgen.nl (met dank aan de BNW-topposter )
Dat eerste valt denk ik wel mee.

Maar hoe je dat technisch voorelkaar krijgt? conditionering/ervaring en tijd over hebben om je daar in te verdiepen en verder een fantasie hebben die andere mogenlijkheden niet uit sluit.
Vertrouwen is iets dat er automatisch (aangeboren?) is tot dat het systematisch wordt afgebroken.
Het idee van hoop op het beste en bereid je voor op het slechtste.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_64322151
Er is gister een Lambiekje-bashtopic geopend in GC, lekker origineel .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 24 december 2008 @ 13:11:01 #7
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64322227
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:59 schreef kless het volgende:

[..]

Dat eerste valt denk ik wel mee.

Maar hoe je dat technisch voorelkaar krijgt? conditionering/ervaring en tijd over hebben om je daar in te verdiepen en verder een fantasie hebben die andere mogenlijkheden niet uit sluit.
Vertrouwen is iets dat er automatisch (aangeboren?) is tot dat het systematisch wordt afgebroken.
Het idee van hoop op het beste en bereid je voor op het slechtste.
Nou goed, te veel vrije tijd is natuurlijk essentieel als je je moet inlezen. Ik denk dat je toch wel een kleine 20% van het internet door moet worstelen wil je een klein beetje thuis zijn in de materie...:')

Is het gebrek aan vertrouwen niet juist aangeboren? Waardoor je er 'vatbaarder' voor bent o.i.d.

Hoe je het ook bekijkt er zijn natuurlijk zat dingen waarbij ik ook weleens mijn wenkbrauwen optrek. Maar dat link ik niet gelijk aan NWO's ofzo...
Lang leve mij! *O*
  woensdag 24 december 2008 @ 13:12:51 #8
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64322293
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er is gister een Lambiekje-bashtopic geopend in GC, lekker origineel .
Dit is geen Lambiekje-bashtopic...
Lang leve mij! *O*
pi_64322348
Als je die gast van die website moet geloven dan is alles, maar dan ook alles, wat niet leuk/lief/gezond/goed is, de schuld van een of ander complot. Zonder deze complotten zouden we in een perfecte wereld leven zonder ziektes, honger, oorlog of wat dan ook.

Leuk ook hoe hij steeds verwijst naar 'onderzoeken' gedaan in de sovjetunie waarvan de bron dus niet meer te achterhalen valt.

Laat mij maar lekker met mijn oogkleppen op leven, is een stuk minder vermoeiend dan naar dat geklets van die pipo te moeten luisteren.

btw: het originele onderschrift was: Bush vindt dat de nieuwe CD van Guns 'n Roses Rockt!


[ Bericht 1% gewijzigd door Bert.Wasbeer op 24-12-2008 13:24:57 ]
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_64322480
Complottheorieën zijn de fundamenten onder een zelf geschapen werkelijkheid die mede dankzij internet steeds groter wordt, ontstaan uit een stuitend gebrek aan zelfkritiek bij mensen die moeite hebben hun draai te vinden in onze maatschappij en daar op de één of andere wijze aan willen ontsnappen. Dergelijke types durven werkelijk alles in twijfel te trekken, behalve hun eigen geestelijke gesteldheid.
  woensdag 24 december 2008 @ 13:50:44 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64323529
Vanuit een perspectief van een complotdenker kan je stellen hoe het nou mogelijk is dat men het niet door heeft dat er zwaar met ons genaaid wordt natuurlijk. En complotdenkerij komt vooral voort uit de geheimpjespolitiek die bedreven wordt en halve waarheden die verkondigt worden via de media. Dus tja, om nou alles te geloven op het woord van de verkondiger is nooit goed, mainstream of niet. En veel mensen volgen mainstream alsof het een eerlijk en onfeilbaar medium is of in ieder geval een medium die streeft naar onpartijdigheid, wat (imo de pimo) niet zo is.

Ook leuk trouwens dat 'de complotdenkers' meteen op een hoop gegooid worden, dat komt ook veels te vaak voor, dat generaliseren van hele groepen mensen (ook bij veel complothobbyisten en de rest van de mensen trouwens), mijn vermoeden is dat de wereld stukken vreemder is dan de media/educatiesysteem/politiek wil doen geloven.

Men aan de absolute top van het bedrijfsleven zitten overal in, voedselindustrie, medicijnen, wapenontwikkeling, media, banken en hebben zelfs mannetjes in de politiek. Ze hebben eigenlijk vrij spel. Dus alle losse complotten zijn dan onderdeel van één complot; Controle over de mensen. Als mensen zo gek zijn om het te bedenken is er een redelijke kans dat er ook mensen zijn die het daadwerkelijk doen, waarom niet? Psychopaten lopen niet alleen maar met kettingzagen en een ijshockymasker mensen in stukjes te zagen hoor. En als jij een 6de generatie extreem rijke stinkerd ben die op een bepaalde manier is opgevoed (superioriteitscomplex) dan kunnen ze voor zichzelf en onder elkaar elke geschifte daad goed praten. En zijn ze misschien net zo ongevoelig voor menselijk lijden als wij dat zijn in relatie met bijvoorbeeld Afrika, want Afrika is een hopeloos geval toch? Hek eromheen en zelf uit laten zoeken toch? Eigen schuld dikke bult?


Waarom zouden mensen die zo ongelovelijk veel invloed hebben via de economie niet hetzelfde denken? Als dat soort mensen het in hun hoofd halen om er iets aan te doen kan je er wel op rekenen dat ze ook de middelen en contacten hebben om daadwerkelijk iets uit te halen, Money is King voor veel mensen dus als jij een deal krijgt van 30 miljoen om even de andere kant op te kijken of mee te doen met een complot zou je het dan écht niet doen?

Dus, het is van meerdere kanten te bekijken, zonder een insider te zijn waardoor je elke actie tot in detail uit kan leggen kan je wel de psychologie leren kennen van de mensen die het eventueel zouden kunnen uitvoeren, en helaas als je kijkt naar de gemiddelde mens en de mensen die er tussen kunnen zitten hoef je er geenszins vanuit te gaan dat mensen met meer geld die al generaties in hun eigen vissekom (realitybubbel) zitten het beste met ons voor hebben of incapabel zijn om grootse plannen uit te voeren. Als jij een talent hebt voor lange termijnsdenken (10/20/50/100 jaar) en je kan dit overbrengen op volgende generaties van je familie dan heb je een verschrikkelijk groot voordeel over de mensen die niet verder kijken dan een paar maanden tot 2 jaar.

En er zit genoeg dis-info op het web, deels door gewoon misgelopen onderzoek en deels expres verzonnen en gepromoot, daar moet men voor oppassen.

Uiteindelijk zijn complotten van alle tijden. Hoe denk je dat Hitler aan de macht is gekomen? Zonder enig vooropgezet complot? toevallige samenloop van omstandigheden? Serieus?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 24 december 2008 @ 14:40:19 #12
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_64325313
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:29 schreef Echo99 het volgende:
Ja, wat ik me zo afvroeg he; waarom geloven de 'complotdenkers' echte werkelijk waar alle complotten?

Kijk als je bijvoorbeeld alleen gelooft in de hele 9-11 Inside Job Therory, of de Illuminati dan kan ik maar daar nog een heel klein beetje iets bij voorstellen. Omdat er bijvoorbeeld heel veel 'indirect bewijs' is voor deze stellingen.

Maar er zijn heel wat BNW-posters die werkelijk waar overal een complot in zien... Van aspartaam tot vaccinaties, van fluor tot NWO, van Bilderbergers tot Codexen, en van Aliens tot Chemtrails en zo kan ik nog wel 10 voorbeelden verzinnen...

Hoe krijg je het technisch in je hoofd om van alles maar dan ook werkelijk alles het slechtste in te zien??? Ben je dan gewoon bijzonder paranoia? Of bijzonder megalomaan? Of spoor je niet? Of...

Leuk voorbeeld: www.eqgen.nl (met dank aan de BNW-topposter )
Grappig. Je noemt bijna alle dingen op die ik dagelijks van mijn collega moet aanhoren..
Als ongelovige leef ik lekker van dag tot dag. Sterker nog, ik leef veel gelukkiger dan hem. Ik heb bij hem nu niet bepaald het gevoel dat hij gelukkig aan het leven is als je stil staat bij wat er allemaal kan gebeuren.
  woensdag 24 december 2008 @ 14:44:49 #13
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64325455
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:50 schreef jogy het volgende:
Vanuit een perspectief van een complotdenker kan je stellen hoe het nou mogelijk is dat men het niet door heeft dat er zwaar met ons genaaid wordt natuurlijk. En complotdenkerij komt vooral voort uit de geheimpjespolitiek die bedreven wordt en halve waarheden die verkondigt worden via de media. Dus tja, om nou alles te geloven op het woord van de verkondiger is nooit goed, mainstream of niet. En veel mensen volgen mainstream alsof het een eerlijk en onfeilbaar medium is of in ieder geval een medium die streeft naar onpartijdigheid, wat (imo de pimo) niet zo is.

Ook leuk trouwens dat 'de complotdenkers' meteen op een hoop gegooid worden, dat komt ook veels te vaak voor, dat generaliseren van hele groepen mensen (ook bij veel complothobbyisten en de rest van de mensen trouwens), mijn vermoeden is dat de wereld stukken vreemder is dan de media/educatiesysteem/politiek wil doen geloven.

Men aan de absolute top van het bedrijfsleven zitten overal in, voedselindustrie, medicijnen, wapenontwikkeling, media, banken en hebben zelfs mannetjes in de politiek. Ze hebben eigenlijk vrij spel. Dus alle losse complotten zijn dan onderdeel van één complot; Controle over de mensen. Als mensen zo gek zijn om het te bedenken is er een redelijke kans dat er ook mensen zijn die het daadwerkelijk doen, waarom niet? Psychopaten lopen niet alleen maar met kettingzagen en een ijshockymasker mensen in stukjes te zagen hoor. En als jij een 6de generatie extreem rijke stinkerd ben die op een bepaalde manier is opgevoed (superioriteitscomplex) dan kunnen ze voor zichzelf en onder elkaar elke geschifte daad goed praten. En zijn ze misschien net zo ongevoelig voor menselijk lijden als wij dat zijn in relatie met bijvoorbeeld Afrika, want Afrika is een hopeloos geval toch? Hek eromheen en zelf uit laten zoeken toch? Eigen schuld dikke bult?


Waarom zouden mensen die zo ongelovelijk veel invloed hebben via de economie niet hetzelfde denken? Als dat soort mensen het in hun hoofd halen om er iets aan te doen kan je er wel op rekenen dat ze ook de middelen en contacten hebben om daadwerkelijk iets uit te halen, Money is King voor veel mensen dus als jij een deal krijgt van 30 miljoen om even de andere kant op te kijken of mee te doen met een complot zou je het dan écht niet doen?

Dus, het is van meerdere kanten te bekijken, zonder een insider te zijn waardoor je elke actie tot in detail uit kan leggen kan je wel de psychologie leren kennen van de mensen die het eventueel zouden kunnen uitvoeren, en helaas als je kijkt naar de gemiddelde mens en de mensen die er tussen kunnen zitten hoef je er geenszins vanuit te gaan dat mensen met meer geld die al generaties in hun eigen vissekom (realitybubbel) zitten het beste met ons voor hebben of incapabel zijn om grootse plannen uit te voeren. Als jij een talent hebt voor lange termijnsdenken (10/20/50/100 jaar) en je kan dit overbrengen op volgende generaties van je familie dan heb je een verschrikkelijk groot voordeel over de mensen die niet verder kijken dan een paar maanden tot 2 jaar.

En er zit genoeg dis-info op het web, deels door gewoon misgelopen onderzoek en deels expres verzonnen en gepromoot, daar moet men voor oppassen.

Uiteindelijk zijn complotten van alle tijden. Hoe denk je dat Hitler aan de macht is gekomen? Zonder enig vooropgezet complot? toevallige samenloop van omstandigheden? Serieus?
Er zijn vast wel complotten en ook in de Nederlandse politiek. En op internationaal nivo gebeuren er ook bijzondere dingen. Maar het is meer het geloof in alles (behalve traditionele religies) waar ik me zo over verbaas...
Lang leve mij! *O*
  woensdag 24 december 2008 @ 15:57:05 #14
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  woensdag 24 december 2008 @ 16:00:33 #15
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_64328167
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:44 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Er zijn vast wel complotten en ook in de Nederlandse politiek. En op internationaal nivo gebeuren er ook bijzondere dingen. Maar het is meer het geloof in alles (behalve traditionele religies) waar ik me zo over verbaas...
Uiteraard, ik bedoel, mensen willen toch altijd voordeeltjes blijven halen en dat doen ze dan vaak in samenwerking met mensen die dat ook willen om elkaar dan te bevoordelen.

En verder...De meeste andere dingen die je als complotten kunt zien zijn meer luiheid dan moedwilligheid.

Toch?
  woensdag 24 december 2008 @ 17:18:14 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64330811
geloven in complotten is toch geen religie ofzo Ik geloof bv wel in een complot om Kennedy om zeep te helpen, maar weer niet in een complot van de medicijnfabrikanten, wel dat de "kredietcrisis" bewust en goed gepland is, maar niet dat de illuminatie erop uit zijn de wereld over te nemen etc etc
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 24 december 2008 @ 17:50:28 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64331712
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:44 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Er zijn vast wel complotten en ook in de Nederlandse politiek. En op internationaal nivo gebeuren er ook bijzondere dingen. Maar het is meer het geloof in alles (behalve traditionele religies) waar ik me zo over verbaas...
Ja ok, zomaar alles geloven is nooit goed maar waarom denk je dat iedereen die een bepaald(e verzameling aan) complot(ten) het 'zomaar gelooft'? Waar is dat op gestoeld? Het feit dat jij het niet gelooft? In hoeverre heb jij je erin verdiept? Je hebt het over 'te veel vrije tijd' bijvoorbeeld maar moet je niet veel tijd in een onderwerp steken voor je een onderbouwd oordeel kan vestigen erover? Niet specifiek over complotten maar over het algemeen dus.

Wat mij persoonlijk betreft kan ik wel vertellen dat ik in de jaren aardig wat complotten heb doorgespit, sommigen waren (in mijn ogen) te vergezocht of gewoon onzin maar aardig wat bleken toch wel gestaaft door bepaalde feiten uit officiële bronnen (Freedom of information act artikelen, mainstream media berichten, schandalen hier en daar etc) Het is een gepuzzel, dat zeker en goede info is redelijk moeilijk te vinden tussen alle bende maar wat ik nu in de wereld en in NL zie gebeuren zit al een hele tijd in de pijplijn, die credietcrisis die aan de gang is zagen vele mensen al tientallen jaren aankomen en die is er nu, de stemmen die nu opgaan in de internationale politiek over een nieuwe wereldorde na aanleiding van die "onvoorziene" credietcrisis is ook al lang van te voren voorspeld door 'de aluhoedjes' en nu opeens is het logisch dat ie er komt maar zo kort als 5 jaar geleden was het nog onzin. Heerlijk die langzaam kokende pan waar we met zijn allen in zitten.

We leven hier van dag tot dag en zijn al blij dat we weten wat we gisteren gegeten hebben, de leugens die ons worden voorgeschoteld worden ook steeds onwaarschijnlijker, het EPD en EKD ruikt wat mij betreft ook smerig maar dat is het onderwerp niet

Hoe ik het zie, en ik hou me al een tijdje niet echt bezig met bijlezen in de hele bende, is dat tussen nu en een paar jaar de laatste stappen worden gezet en het eindelijk bekend wordt welke samenzweringen nou daadwerkelijk waar zijn. De wereldregering is al een gegeven, codex alimentarius bestaat echt en we komen er snel genoeg achter of men opeens dood gaan aan nutritionele ondervoeding of niet, ik heb geen glazen bol maar persoonlijk vind ik het er niet fris uit zien. Monsanto is ook lekker bezig met hun gemodificeerde zaadjes die de hele omgeving besmetten en uiteindelijk nog niet eens beter zijn, maar wel gepatenteerd natuurlijk.

Ach, ga zo maar door. Uiteindelijk komt het toch wel goed, mensheidgewijs maar toch, dit liever niet .

Hoeveel mensen ken jij die tevreden zijn met het politieke bedrijf deze dagen? Ik ken er geen en niemand van die zijn complottisten. Praktisch iedereen is gedesilusioneerd over de gang van zaken waar men tien jaar geleden nog tevreden was met 'hun partij' is dat nu allang niet meer het geval. Dat is vreemd aangezien wij de partijen kiezen en er nu geen enkele is die de bevolking ook daadwerkelijk vertegenwoordigd.

één voordeel, relatief snel komen we er wel achter of het nou paranoia is of dat de mensen die er niets van willen geloven (complotten) gewoon te goedgelovig bleken te zijn (wat betreft de wereld en haar leiders).

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 24-12-2008 18:03:20 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_64333444
"We occasionally stumble over the truth but most of us pick ourselves up and hurry off as if nothing had happened." - Winston churchill

Mij persoonlijk intereseert het niet of het maanmannetjes zijn of m'n buurvrouwen die de voedselvoorziening wereldwijd aan het slopen zijn. Het is gewoon leuker om in BNW te posten over bijvoorbeeld de EU of de schaduwzijde van globalisatie dan in POL of NWS.

Amateur geschiedschrijving, alternative invalshoeken. Soms met erg veel beren op de weg maar nog altijd leuker dan de waan van de dag en het gemier over niks.



[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 24-12-2008 20:16:36 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 december 2008 @ 00:38:29 #19
74056 crew  ToT
pi_64345834
Ik heb het laatst nog aan Lambiekje gevraagd, en hij zei (wat ik al dacht) dat al die complotten onderling verbonden zijn.

Overigens @ topicreport: geen idee welk subforum geschikter zou zijn.
  donderdag 25 december 2008 @ 00:45:56 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64346105
quote:
Op donderdag 25 december 2008 00:38 schreef ToT het volgende:
Ik heb het laatst nog aan Lambiekje gevraagd, en hij zei (wat ik al dacht) dat al die complotten onderling verbonden zijn.
Eensch. Hij brengt het wat azijnerig maar ik ben in grote lijnen wel op één lijn met zijn mening.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_64346233
Als je nagaat dat de uiteindelijke macht maar bij een paar families ligt, is het niet heel lastig om verschillende samenzweringen van individuen in de gehele context te zien.
pi_64347187
Met Salvador eens, veel 'complotverschijnselen' komen uit dezelfde organisaties voor waar dezelfde mensen lid van zijn. Zo heb je de geheime genootschappen als de illuminati, skull & bones en vrijmetselarij, de denktenks als de trilateral commission, council on foreign relations, bilderberg, club of Rome, de katholie orden zoals de ridders van malta, ridders van columbus, orde der jezuieten, opus dei, een groot aantal voornamelijk bomenknuffelende NGO's gelinkt aan elkaar en aan de VN, etc. Deze organisaties zijn met elkaar verbonden en de leden die vaak lid zijn van meerdere van organisaties en zelfs families besturen verschillende aspecten van de gehele samenzwering. Het is als een mozaïek, geen losse complotten. Het is ook geen paranoïa, ik denk dat het probleem sublieme propaganda is. Agenda's, maatregelen etc. worden door overheden, bedrijven etc. gepresenteerd als in ons eigen voordeel en dat is nogal logisch, maar bij nadere bestudering van de gebruikte termen en woorden blijkt de betekenis die de overheden en bedrijven bedoelen niet hetzelfde te zijn als de betekenis die de gewone man eraan geeft. Daardoor lijkt de persoon die verkondigt dat er iets goed mis is paranoïde lijken, terwijl er, imho, vaak sprake is van een stukje naïviteit en goedgelovigheid van de niet-gelover.

Complotten zijn van alle tijd en de drang naar wereldheersing is dat ook. Niet iedereen heeft het beste met de mensheid voor of gelooft dat het iets uitmaakt om miljoenen of meer mensen de dood in te jagen als dat het hogere doel vordert. En mocht er in een land wel werkelijk voor de belangen van het volk gestreden worden, zal dat nooit standhouden omdat de krachten voor overheersing veel sterker zijn. Wat mij betreft is het een kwestie van studie om alle losse complotten aan elkaar te knopen en uit te vinden wie er uiteindelijk achter zit.
pi_64347594
Interessant
ik hou van holland. jij?
pi_64349163
quote:
Leuk voorbeeld: www.eqgen.nl
Ik kon het niet laten een email te sturen naar die gast

este Rick,

Ik wil je even wijzen op een foutje in je analyse over het Pentagon.
Je schrijft:

"Er is duidelijk meer aan de hand dan de officiële versie van wat er
plaatsvond die dag bij het Pentagon. De officiële verklaring is dat de
Boeing voledig verdampt is door de ontstane brand, 60.000 kilo staal
totaal in rook opgegaan, iets wat nog nooit eerder in de geschiedenis
van neergestortte vliegtuigen is voorgekomen. "

Nu is het zo dat een vliegtuig voor het grootste deel uit
aluminiumlegeringen bestaat, niet uit staal. De enige stalen
onderdelen in een vliegtuig zijn de verbinding tussen de vleugels en
de romp, en het onderstel. Verder zijn de roterende delen van de motor
gemaakt van titanium. Aluminium smelt bij 660 graden C, een normale
temperatuur bij de gemiddelde brand in een gebou, en de meeste
legeringen ervan in een vliegtuig al vanaf 350 graden C.
Dat het vliegtuig verdampt is, is dus onwaarschijnlijk, aangezien
aluminium pas verdampt bij 2400 graden C. Dat nagenoeg het hele
vliegtuig in stukjes uit elkaar is gespat en is gesmolten is
daareentegen wel aannemelijk. Behalve dan het onderstel, de roterende
motoronderdelen en het verbindstuk tussen de romp en de vleugels.

Volgens mij waren het ook precies die onderdelen die uiteindelijk zijn
teruggevonden, maar daarin zou ik me kunnen vergissen.

Daarnaast maak je nog een fout door de Twin Tower brand te vergelijken
met het Windsor gebouw. Het Windsor gebouw had een betonnen fundament,
terwijl het WTC een volledig stalen dragende structuur had. Beton is
niet gevoelig voor hitte en zal dus niet bezwijken. Echter, de
bovenste verdiepingen van het Windsor gebouw hadden stalen dragende
balken onder de vloeren. Opmerkelijk is dat op de door jou geplaatste
plaatjes op je website ook duidelijk kunt zien dat van precies die
bovenste verdiepingen inderdaad de vloeren zijn ingestort.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Windsor_Building)

Conspiracy theorietjes verzinnen is natuurlijk leuk, maar je mag wel
wat meer onderzoek doen naar wat je op je website plaatst

Groetjes en succes met je website!
An unstable system is a system that is not stable
pi_64354814
Er zijn sommige complotdenkers die alle complottheorieën voor waar aannemen. Niet alle complotdenkers doen dat. Er zijn ook niet-complotdenkers die alles geloven wat regeringen en mainstream media hen vertellen. Maar niet alle niet-complotdenkers doen dat.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')