Dat wist iedereen toch?quote:Op donderdag 13 november 2008 21:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador
Eigenaar: ConneXXion Utrecht
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Joure
Datum: 13 november 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 3277
Niet helemaal geel dus.
Wat is je bron van dit bericht eigenlijk? Het gaat me voornamelijk om het feit dat er vermeld wordt dat er geen klachten van reizigers zijn binnengekomen..quote:Op donderdag 13 november 2008 13:34 schreef Gnittoo het volgende:
HEERENVEEN -
Arriva haalt zestien bussen met een lage instap terug naar Zuidoost-Friesland. Het provinciebestuur ziet daarom af van een boete van ¤100.000. Arriva verzorgt tot 14 december het busvervoer in de Zuidoosthoek.
Het vervoerbedrijf in Heerenveen haalde zich de boosheid van de provincie op de hals na klachten van Rocov Fryslân, de stichting die de belangen van Friese reizigers behartigt. Rocov constateerde begin oktober dat Arriva zestien bussen met een hoge instap gebruikte. Arriva wijst erop dat er geen klachten van reizigers zijn binnengekomen.
leeuwarder courant.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wat is je bron van dit bericht eigenlijk? Het gaat me voornamelijk om het feit dat er vermeld wordt dat er geen klachten van reizigers zijn binnengekomen..
Die geel/grijze gaan in de regio Utrecht (BRU-gebied) rijden.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:04 schreef J_TM het volgende:
Worden die gele Ambassadeuren op speciale lijnen ingezet ?
Die ene GVB chipkaart bus heeft ze welquote:Op vrijdag 14 november 2008 14:03 schreef Raspoetin. het volgende:
Ik zat me af te vragen, waarom zijn er geen bussen met lekker grote lichtmetalen velgen?
Zieeen!quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:39 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Die ene GVB chipkaart bus heeft ze wel
En nog een aantal Amba's worden gereserveerd voor de spitslijnen van en naar Rijnsweerd/De Uithof.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die geel/grijze gaan in de regio Utrecht (BRU-gebied) rijden.
Zijn wij er tenminste van afquote:Op vrijdag 14 november 2008 19:06 schreef Lemjur het volgende:
Grappig hoor XX, Fryskers inzetten in West-Friesland...
Weer eens wat anders dan een stoomboot vol met negersquote:
En een bebaarde man met een houdbaarheidsdatum die eeuwen verstreken is.quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dan een stoomboot vol met negers
Je bedoelt Almere?quote:Op zaterdag 15 november 2008 02:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Zou wel hip zijn als sinterklaas morgen gewoon met een ConneXXion bus aankomt
Geen idee waar de landelijke intocht isquote:Op zaterdag 15 november 2008 02:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bedoelt Almere?
Overigens moet GVB een dezer dagen een Sinterklaasbus in de aanbieding hebben, liefst een Citaro.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 02:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geen idee waar de landelijke intocht is
En ik ken in ieder geval één iemand die vanaf morgen elke avond zijn schoen bij de centrale verwarming neerzet in de hoop op een GVB-citaro-miniatuur
quote:Op zaterdag 15 november 2008 02:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En ik ken in ieder geval één iemand die vanaf morgen elke avond zijn schoen bij de centrale verwarming neerzet in de hoop op een GVB-citaro-miniatuur
quote:Op zaterdag 15 november 2008 02:34 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik ken in ieder geval één iemand die vanaf morgen elke avond zijn schoen bij de centrale verwarming neerzet in de hoop op een GVB-citaro-miniatuur
Klopt helemaal. Daar ben ik afgelopen zomer op vakantie geweest.quote:
quote:Op zaterdag 15 november 2008 02:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bedoelt Almere?
Overigens moet GVB een dezer dagen een Sinterklaasbus in de aanbieding hebben, liefst een Citaro.
Waar de 265 stond, moet de 256 staan. Verder ben ik reuze blij dat een Citaro uitverkoren wordt.quote:Dat is dit jaar de 331, die als Sinterklaasbus zondag de kindertjes van het
AMC gaat vervoeren, versierd met ballonnen en andere zaken. 5 andere
GVB-bussen zullen die dag wat extra vervoer rijden en zo rond 14.00 in de
buurt van het Leidseplein staan.
12 meter bus 265 krijgt eveneens een Sinterklaasjasje aan de zijkanten en
gaat als alles goed loopt in Noord rijden.
een minder snel falende versie mag ik dan hopenquote:Op maandag 17 november 2008 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden de veelbesproken xx1851 zien rijden. Meende dat ie op lijn 51 zat. Daarnaast gezien dat Frysker 3799 uitgerust was met de nieuwe versie van reizigersinformatie op het scherm. Vond het maar een bont geheel dat wat onrustig aandoet.
quote:Daarnaast gezien dat Frysker 3799 uitgerust was met de nieuwe versie van reizigersinformatie op het scherm. Vond het maar een bont geheel dat wat onrustig aandoet.
Lijken me nepbeelden. En als ze al echt zijn, pech gehad, want ik zat achterinquote:
Mja, het is de informatie die op de schermen getoond wordt die aangepast is, de rest niet.quote:Op maandag 17 november 2008 11:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een minder snel falende versie mag ik dan hopen
quote:Op maandag 17 november 2008 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden
In je natte droom zekerquote:de veelbesproken xx1851
quote:zien rijden. Meende dat ie op lijn 51 zat.
Daarnaast gezien dat Frysker 3799 uitgerust was met de nieuwe versie van reizigersinformatie op het scherm. Vond het maar een bont geheel dat wat onrustig aandoet.
quote:Op maandag 17 november 2008 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
jammer danquote:Op maandag 17 november 2008 20:45 schreef dennistd het volgende:
In Enschede werden tegen 16u de lijnen 18 en 9 uit Hengelo doorzocht, iedereen moest eruit via de voorste deur. Schijnbaar dachten ze dat er een verdachte inzat, maar er is niemand meegenomen.
Geven de sjoofs eindelijk tempo, is het weer niet goed!quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
mooi.. jezus die laagvloerse rommel die arriva terug gehaalt heeft is ook om te JANKEN
ze raggen er wel hard mee trouwens
Nou, dat wordt lachenquote:106 Teletekst wo 19 nov
***************************************
Busbranche houdt cao-actiedagen in
***************************************
` De busbedrijven houden atv-uren en
vakantiedagen in van de chauffeurs die
in het voorjaar hebben meegedaan aan
cao-acties.De vakbonden zijn woedend
over die maatregel.
Het gaat onder meer om de busbedrijven
Arriva,Connexxion en Veolia.Bij Arriva
heeft de ondernemingsraad het overleg
met de directie meteen opgeschort.FNV
Bondgenoten noemt het plan provocerend
en sluit harde acties niet uit.
Volgens de bond hebben de cao-acties
de busbranche zelfs meer geld uit Den
Haag opgeleverd.De chauffeurs hebben
zeven weken actie gevoerd om hun eisen
voor meer loon kracht bij te zetten.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
En volgens mij zag ik er vandaag ééntje de hoek omkomen! Hij kwam vanaf de Snekertrekweg de rotonde met de Lange Marktstraat en Tesselschadestraat op rijden en nam deze driekwart, dus reed richting het FEC (Tesselschadestraat)quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:57 schreef Gnittoo het volgende:
mocht er nog twijfel over bestaan, de mans komen naar friesland.
quote:Op donderdag 20 november 2008 15:49 schreef J_TM het volgende:
Een tijdje terug had ik het over wangedrochten in de jaren 90 maar onderstaande link bevestigt dat elk decennium die wel had.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/pagina014.html
quote:Not Found
The requested URL /rubrieken/pagina014.html was not found on this server.
Zeker op weg naar Mooie Paalquote:Op donderdag 20 november 2008 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
Hippe chick weer achter t stuur net
wist het gas ook wel te vinden
Maak ik zelf wel uitquote:Op donderdag 20 november 2008 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
Stuur m morgenmiddag maar om 16.03 uur richting busperron 4 in Leeuwarden
lijn 51?quote:Op donderdag 20 november 2008 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
Stuur m morgenmiddag maar om 16.03 uur richting busperron 4 in Leeuwarden
Nee, die andere die er direct achteraan komtquote:
Dan zit ik nog in de treinquote:Op donderdag 20 november 2008 18:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maak ik zelf wel uit
Niet mijn rit trouwens, maar als je rond kwart voor een Frysker op 72 - Stiens ziet aankomen mag je zwaaien
Alweer een zoveelste bevestiging van politieke onkunde.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga binnenkort ook maar eens klussen in N-ZW Friesland, nu er nog Alliances rondsjorren daar. Arriva Zo-Friesland is nu toch geen ruk meer aan (met dank aan de prov-lutsers)
ja.. die wrightjes en dennisjes vallen van ellende uit elkaar ze hebben de grootste wrakken terug gestuurd volgens mijquote:Op donderdag 20 november 2008 19:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Alweer een zoveelste bevestiging van politieke onkunde.
Laten we dit niet hopen zeg.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Las net op een ander forum dat Arriva weer wat bussen naar Portugal door gaat schuiven. In een eerder stadium werden al Friese O408 bussen er naar toe verhuisd, nu gaat het om Alliances die nu nog in het noorden rijden. Misschien volgen er ook nog wat meer O408, maar dat zal de tijd uit moeten wijzen.
Het zal wel waar zijn, omdat Arriva de 1100 en 1200 serie hier in Nederland terzijde wil stellen. In plaats daarvan komt de lagevloersmeuk uit Zuid-Oost Fryslân richting GGD. Een en ander komt uit een bron binnen Arriva.quote:
Haha, ze denken ook echt ''Beter daar een gat in de ozonlaag als hier''quote:Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Las net op een ander forum dat Arriva weer wat bussen naar Portugal door gaat schuiven. In een eerder stadium werden al Friese O408 bussen er naar toe verhuisd, nu gaat het om Alliances die nu nog in het noorden rijden. Misschien volgen er ook nog wat meer O408, maar dat zal de tijd uit moeten wijzen.
In Amersfoort blijkbaar, in dezelfde configuratie als in Bolsward.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:33 schreef BeefRWijker het volgende:
... waar die Connexxion 4256 van Cosmo Trucks nou toch uithangt?
Of de chauffeurs zetten ook daar het omroepsysteem allemaal uit. Hier is dat in ieder geval wel zoquote:Op maandag 24 november 2008 12:45 schreef Bommenlegger het volgende:
Hier in Utrecht loopt bij sommige bussen de display aanduiding wel goed, alleen heeft die muts die het om moet roepen er geen zin in.
Dus zie je alleen de halte op de display maar omroepen homaar.
geen enkel probleem mee ding is toch stront irritantquote:Op maandag 24 november 2008 21:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Of de chauffeurs zetten ook daar het omroepsysteem allemaal uit. Hier is dat in ieder geval wel zo
Ja, ik kan het me wel voorstellen. Ik heb niets tegen Marion, pracht van een meid, pracht van een stem, maar sommige sjoofs vinden haar stem te aanwezig.quote:Op maandag 24 november 2008 21:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Of de chauffeurs zetten ook daar het omroepsysteem allemaal uit. Hier is dat in ieder geval wel zo
Bandje?quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Idd, meestal staat dat bandje op de achtergrond heel zacht mee te blèren
Ah, daar hebben we psm zijn stokpaardje weer.quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
Goutum Manege is eigenlijk Wergea Manege
worthless without Picsquote:Op maandag 24 november 2008 23:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja, ik kan het me wel voorstellen. Ik heb niets tegen Marion, pracht van een meid, pracht van een stem, maar sommige sjoofs vinden haar stem te aanwezig.
die ambatrollen rijden hier regelmatig proefritjesquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:57 schreef TommyGun het volgende:
http://www.hermes.nl/nieuws/nieuws_detail.asp?NI_ID=311&categorie=Nieuws
Klinkt goed
Zag er net ook 1 rijden iddquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die ambatrollen rijden hier regelmatig proefritjes
quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we psm zijn stokpaardje weer.
Alex »? Jaap »? Rob »? Marionquote:Op dinsdag 25 november 2008 23:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En ze zit ook op Hyves: http://entredeux.hyves.nl/
ik niet. modjes aanraken is viesquote:Op woensdag 26 november 2008 00:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alex »? Jaap »? Rob »? Marion
Alex »? Mark »? Mike :takepicture: »? Marion
Alex »? Frank »? Alexander Stevens »? Marion
OMG IK KEN MENSEN DIE MENSEN KENNEN DIE HAAR KENNEN!!!!!!!
Wie wil me aanraken?
In die bus heb ik gelest en afgereden vorig jaarquote:Op woensdag 26 november 2008 16:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten
Eigenaar: Verkeersschool Berend Knol
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Marssum
Datum: 25 november 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: lesbus
Aldus geschieddequote:Op woensdag 26 november 2008 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb die foto wel in hoge kwaliteit ja, mail maar even naar aamiedema at gmail punt com met de url van de foto, dan stuur ik je de grote in de reply
En weet je dan toevallig ook, waar die stadsbus voorheen gereden heeft?quote:De Ikarus was eerst van Koopmans Reizen uit Jubbega, en rijdt nu bij een rijschool in Meppel, met de kaart van leeuwarden er nog op, zie het ikarus topic op BuzzyBee
Wel jammer dat hij meteen stilstaat. Benieuwd wat die zou doen tegen een lekker blond ding op de Nürburgringquote:Op woensdag 26 november 2008 20:52 schreef Ofyles2 het volgende:
De TT Jacques Brel, oftewel Brussel. Kijk en lach (of leer).
Nope, geenidee.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Aldus geschiedde
[..]
En weet je dan toevallig ook, waar die stadsbus voorheen gereden heeft?
maar geen filmpjes van dat ze Sabine lappenquote:Op woensdag 26 november 2008 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nope, geenidee.
En ik heb fotos van bussen op de Nürburgring!
sjoofs vereniging lollerde de tent uit zeker met zo`n barrel voor de deur?quote:Op donderdag 27 november 2008 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
Woensdag aan het eind van de ochtend trouwens nog een Fryskerbarrel op de Hemrik in Leeuwarden zien staan voor de deur bij de Scantrihal van de Chauffeursvereniging Friesland
daar heb ik nog in gelest. de blauwe vtl bus en de den oudsten zijn er pas later bijgekomen.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze bus ken ik trouwens niet.. Ik dacht dat ze alleen die blauwe VTL-bus en die witte stadsbus hadden
Die 18-meter Duvedec mag ook vervangen worden door een Citaro. Ik hoop dat ik niet langer hoef te wachten dan pakweg de tweede zondag van de volgende maand (speciale dag!).quote:Op donderdag 27 november 2008 15:16 schreef Gnittoo het volgende:
het was kiezen tussen een 8 en 18 meter bus, dan is de keuze snel gemaakt.
Ik hoop het. Na 14 december komen naar mijn schatting 18 gelede Citaro's vrij (afkomstig van de BRU en Noord-Holland Noord), die prima gebruikt kunnen worden om enkele hogevloersgeledebussen te vervangen (denk aan de regio Arnhem en Friesland).quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:59 schreef NoBody122 het volgende:
Worden de Volvo's vervangen door Citaro's
Dan weet je ook meteen dat Britten naast koken ook bar slecht opereren in de busindustrie.quote:
Met die opmerking kom je nog gevaarlijk in de buurt ookquote:Op zaterdag 29 november 2008 01:42 schreef Alexxxxx het volgende:
hij stond er voor de sier?
Ja, absoluut. Meteen de reden dat ik geen fotos maak op busstation Leeuwarden, daar ken ik mensen In vreemde steden doe ik het wel, op stalingen kijken ze niet vremd op, en als ik langs de weg sta zijn bussen 'bijvangst', dan gaat het me om de vrachtwagens.quote:Op zaterdag 29 november 2008 01:44 schreef Raspoetin. het volgende:
Kijken mensen jullie niet raar aan als jullie ineens voor een bus gaan staan en er een foto van maken?
whehehequote:Op zaterdag 29 november 2008 01:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Met die opmerking kom je nog gevaarlijk in de buurt ook
Een stel actiefoto's van mij was er al eens, toen ik met 1 van die witte Amba's (niet de VDL demobus) op lijn 62 zat, ergens in juniquote:Op zaterdag 29 november 2008 01:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Meteen de reden dat ik geen fotos maak op busstation Leeuwarden, daar ken ik mensen In vreemde steden doe ik het wel, op stalingen kijken ze niet vremd op, en als ik langs de weg sta zijn bussen 'bijvangst', dan gaat het me om de vrachtwagens.
[..]
whehehe
als je eens een actiefoto van jezelf wilt moet je me ff inseinen als je op lijn 72 zit btw
sterker nog.. dat deed die ookquote:Op zaterdag 29 november 2008 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
3158 klinkt als een demobus die bij xx reed. Kan zijn dat Arriva het ding voor een maand gehuurd heeft.
Ding zal in Drachten of Oosterwolde zitten
Cornjumquote:Op zaterdag 29 november 2008 10:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Tsssk, in de wouden wil je toch niet gezien worden? Cornjum is een veel mooier decor
Niet janken, vanaf 1 januari bestaat het niet eens meerquote:
Sorry, ik moest janken van het lachenquote:Op zondag 30 november 2008 23:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niet janken, vanaf 1 januari bestaat het niet eens meer
Wel het dorp waar je het snelst doorheen bent met je lijntje 72quote:Op maandag 1 december 2008 00:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Sorry, ik moest janken van het lachen
Precies daaromquote:Op maandag 1 december 2008 00:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wel het dorp waar je het snelst doorheen bent met je lijntje 72
Typisch dat dat de laatste nummers waren. Ik kan mij herinneren dat de GADO bijvoorbeeld de 2545 had. Dat was ook Leyland.quote:Op maandag 1 december 2008 12:13 schreef J_TM het volgende:
Van http://nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_Nederland_busmaterieel
In 1977 kwamen de laatste Leylands (2502-2532) in dienst; om prijs- en kwaliteitsredenen besloten vele bedrijven om alleen nog maar DAF's aan te schaffen. CN volgde dus het voorbeeld van NZH en VAD, ook al stroomden er daarna nog tweedehands Leylands in.
welke van de 2?quote:Op maandag 1 december 2008 18:19 schreef NoBody122 het volgende:
'Onze' VDL demobus heeft het weekend in Bolsward doorgebracht, bleek toen ik hem vandaag ineens weer tegenkwam
Er stond er vandaag ook eentje op de stalling in Alkmaar.quote:Op zaterdag 29 november 2008 01:39 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: OVinBoskoop.
Deze stond vandaag zowaar op de stalling in Leeuwarden, hij wordt alleen nog niet ingezet op de lijndienst
Of misschien waren die dingen zo-wie-zo gehuurd van VDL Coach and Bus center en zijn ze daarom zo bestikkerd.quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
3158 klinkt als een demobus die bij xx reed. Kan zijn dat Arriva het ding voor een maand gehuurd heeft.
quote:Ding zal in Drachten of Oosterwolde zitten
aahquote:Op maandag 1 december 2008 20:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Of misschien waren die dingen szo-wie-zso gehuurd van VDL Coach and Bus center en zijn ze daarom zo bestikkerd.
[..]
Bussen verhuizen kennelijk steeds vaker tegenwoordig.quote:Op maandag 1 december 2008 18:19 schreef NoBody122 het volgende:
'Onze' VDL demobus heeft het weekend in Bolsward doorgebracht, bleek toen ik hem vandaag ineens weer tegenkwam
geweldigquote:
De enige die de laatste tijd nog rondrijdt in Frl; de 3159/4061quote:
Die heb ik idd ook nog over het station zien rijden. Even later stond hij geparkeerd op dat standplaatsje tegenover het station, bij 'onder de luifel'quote:Op maandag 1 december 2008 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Was trouwens vrijdag ook een 5700 MAN van xx in het FEC te zien. Bus met genodigden voor de Fryske Music Night werd zo naar binnen gereden. Heb geen nummer gezien, omdat ik verderop stond
Geen idee waarom die 29xx's zoveel uitgewisseld worden, maar het valt mij idd ook steeds weer op.quote:Op maandag 1 december 2008 20:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bussen verhuizen kennelijk steeds vaker tegenwoordig.
Had dit weekend de 2907 (met roetfilter sticker) op 350 Alkmaar-Leeuwarden en 2938
op 351 (Harlingen-Heerenveen). Beide bussen reden eerder op Lelystad-Groningen.
Wat is dat toch met die Qliner bussen van ZW, ook deze hadden geen passagiers info scherm.
de 3158 is ook nog op fryske bodum hoor alleen niet meer bij XXquote:Op maandag 1 december 2008 22:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De enige die de laatste tijd nog rondrijdt in Frl; de 3159/4061
[..]
Die heb ik idd ook nog over het station zien rijden. Even later stond hij geparkeerd op dat standplaatsje tegenover het station, bij 'onder de luifel'
[..]
Geen idee waarom die 29xx's zoveel uitgewisseld worden, maar het valt mij idd ook steeds weer op.
De 2938 rijdt overigens al een paar weken vanuit Harlingen. Vorige week zondag heb ik hem na 1x lijn 351 heen en terug ingewisseld voor een 8000-serie vanwege haperende ruitenwissers (die nokten er op willekeurige momenten mee, erg onpraktisch aangezien het toen best nat was)
Volgens een Alkmaarse sjoof gaat er een van de 5600 Volvo's bij hen weg en gaat erquote:Op maandag 1 december 2008 22:15 schreef NoBody122 het volgende:
Geen idee waarom die 29xx's zoveel uitgewisseld worden, maar het valt mij idd ook steeds weer op.
Mijn vorige bezoek aan Fryslan was dan ook al weer 3 weken terug.quote:De 2938 rijdt overigens al een paar weken vanuit Harlingen.
Afgelopen zaterdag had ie ook al kuren. Onze sjoof van 350 (standplaats Harlingen) had hem eerder op de ochtend overgedragen aan z'n collega van Leeuwarden en nam 'm terug van Alkmaar op de kop weer terug over.quote:Vorige week zondag heb ik hem na 1x lijn 351 heen en terug ingewisseld voor een 8000-serie vanwege haperende ruitenwissers (die nokten er op willekeurige momenten mee, erg onpraktisch aangezien het toen best nat was)
mja, dienst regeling is her en der wel ERG KRAP uitgevoerdquote:Op maandag 1 december 2008 23:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Volgens een Alkmaarse sjoof gaat er een van de 5600 Volvo's bij hen weg en gaat er
misschien een 2900 naar Alkmaar. Ook zou Fryslan een gelede Mercedes gaan inzetten.
Een andere Alkmaarse sjoof die we kort troffen op de kop had 't weer over mogelijk hogevloer MAN's.
[..]
Mijn vorige bezoek aan Fryslan was dan ook al weer 3 weken terug.
[..]
Afgelopen zaterdag had ie ook al kuren. Onze sjoof van 350 (standplaats Harlingen) had hem eerder op de ochtend overgedragen aan z'n collega van Leeuwarden en nam 'm terug van Alkmaar op de kop weer terug over.
Hij had eerder op de ochtend al problemen gehad dat de wagen slecht wou trekken en zelfs een keer tot 20 km was terug gezakt, bij een viaduct op. Zijn Leeuwarder collega had er echter geen problemen mee gehad behalve dat ie een keertje even had ingehouden. Afijn, wij gaan richting Bolsward en hij wil meteen al niet harder dan 80, om een minuutje of zo later alsnog toch maar de 100 in te zetten. Onder tussen reed ie een beetje zoals een geduwde gelede wagen op een golvend wegdek rijdt, al trekkend en duwend. Maar goed, 't bleef in ieder geval rijden en hij heeft me netjes bij Nijland afgezet omdat we Bolward niet op tijd haalden. Overigens mogen ze die dienstregeling wel eens aanpassen (alweer) want met die 1 minuut overstap op de kop en nu ook nog een chauffeurs wissel is het wel heel erg krap allemaal.
bron?quote:Op maandag 1 december 2008 20:41 schreef Willy84 het volgende:
’Onze bussen rijden straks naar Luanda’
Van Vliet Trucks uit Nieuwerkerk aan den IJssel sloot een mega-order af van ruim 40 miljoen euro met het ministerie van transport van Angola in West-Afrika.
1 Wat een bijzonder gebied om zaken te doen, Angola.
,,Wij zitten er al vijftien jaar. Voor mij is het niet zo bijzonder meer. Wij zijn er terecht gekomen via Portugese klanten van ons. Het is wel een grote order. Dat komt ook omdat het vrij grote objecten zijn die wij verkopen: jeeps, vrachtwagens, bussen. Meestal gaat het om orders van 10 tot 15 miljoen euro, nu gaat het om meer dan 40 miljoen.’’
2 Wat houdt de order precies in?
,,Wij leveren 250 nieuwe autobussen van Scania. Die gaan rijden tussen Luanda en andere grote steden, als een soort intercitybussen. Ze krijgen speciale vering en speciale motoren. We hoeven daarvoor geen nieuwe mensen in te huren, we kunnen het werk goed doen met de tachtig man personeel die wij nu hebben. Wij hebben kennis van het gebied: voor Scania werken wij ook in Soedan. Er was een ander bedrijf dat ook in de race was voor deze order. Die Brazilianen komen wij wel vaker tegen.’’
3 Deze order valt mooi samen met het 55-jarig jubileum van uw bedrijf. Had u dit mooie nieuws even opgespaard?
,,Nee hoor. Het is een week geleden rond gekomen. We zijn er een maand mee bezig geweest.’’
4 Zo te horen heeft uw bedrijf weinig last van de kredietcrisis.,,Nou, dat valt tegen. Het was nog een hele toer om de financiering rond te krijgen. Gelukkig is dat nu afgedekt maar we moesten wel bij verschillende banken langs. Het ging ook om een groot bedrag natuurlijk. Als het niet was gelukt, dan had de deal niet doorgegaan. Maar wij laten niet zo gemakkelijk los.’’
5 U klinkt behoorlijk nuchter. Is er nog wel een fles champagne geopend om dit te vieren?
,,Ja dat hebben we wel gedaan, meteen toen het rond was. Maar over een paar weken hebben we een bedrijfsfeest vanwege het jubileum en doen we het nog eens zachtjes over.’’
Want?quote:Op maandag 1 december 2008 18:19 schreef NoBody122 het volgende:
'Onze' VDL demobus heeft het weekend in Bolsward doorgebracht, bleek toen ik hem vandaag ineens weer tegenkwam
Ellen den Hollanderquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[.’Onze bussen rijden straks naar Luanda’.]
bron?
Wat dan in de volgende dienstregeling wordt opgelost door de overstaptijd negatief te maken.quote:Op maandag 1 december 2008 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, dienst regeling is her en der wel ERG KRAP uitgevoerd
nja, tis sowieso een onmogelijke opgave om alles aan alles te laten aansluiten..quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat dan in de volgende dienstregeling wordt opgelost door de overstaptijd negatief te maken.
Liefst zo dat je de bus waarop je zou 'kunnen' overstappen nog net weg kunt zien rijden.
Volgens de dienstregeling is er dan geen aansluitende overstap zodat er niks te reclameren valt
en je hebt de reiziger weer eens maximaal op z'n hart getrapt. Wat je noemt een win-win situatie.
En de sjoof die mag het straks allemaal weer opvreten.
Mijn sjoof gistermiddag sprak alvast z'n medelijden met "de reiziger" uit voor als de nieuwe dienst
regeling op 14 december in NH-N in werking treed.
(En verdomd als 't niet waar is, mijn aansluiting op zaterdag in Alkmaar is straks ook (opnieuw
weer) naar de kloten geholpen. Aankomst 167 in Alkmaar .28 vertrek 350 naar Lwd om .24).
Misschien kun je -als Alex dat goed vindt- de foto zelf nog eens plaatsen -in volle resolutie ditquote:Op woensdag 26 november 2008 18:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
In die bus heb ik gelest en afgereden vorig jaar
I.v.m. motorrijles kom ik momenteel ook nog regelmatig bij B. Knol en ik zat me laatst al af te vragen, waarom die bus nooit voorbij komt in dit topic en sites als OVinBoskoop
Iemand enig idee waar die bus vandaan komt?
quote:Passagier neemt stuur buschauffeur over
LISSE - Een 24-jarige passagier van een lijnbus van Connexxion heeft dinsdagochtend in Lisse het stuur overgenomen van de onwel geworden chauffeur. De passagier leidde de bus naar een plantsoen. Geen van de reizigers raakte gewond, aldus de politie.
De chauffeur, een 37-jarige man uit Nieuw-Vennep, raakte bewusteloos toen hij over de Broekweg in Lisse reed. De 24-jarige snelde samen met een 55-jarige vrouw uit Hoofddorp naar voren om het stuur over te nemen.
Hij kon echter niet bij de rem en zag geen handrem. De bus reed in de richting van het tegemoetkomende verkeer en richting een kruising. Daarop besloot de bestuurder de bus in de richting van een plantsoen en hek van een school te sturen waar geen personen en voertuigen stonden. Daar kwam de bus tot stilstand. De chauffeur is naar het ziekenhuis gebracht.
post maar, ben zelf ook erg benieuwdquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:20 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
als Alex dat goed vindt- de foto zelf nog eens plaatsen -in volle resolutie dit
keer,
Ik vond de design-uitvoering van de MB CapaCity toch iets stoerder.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
® Sonny Tanahatoe op OVBoskoop
Groot, groter, grootst.
Kun je niet een stukje per trein afsnijden zodat je alsnog de 350 om .24 kunt halen?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat dan in de volgende dienstregeling wordt opgelost door de overstaptijd negatief te maken.
Liefst zo dat je de bus waarop je zou 'kunnen' overstappen nog net weg kunt zien rijden.
Volgens de dienstregeling is er dan geen aansluitende overstap zodat er niks te reclameren valt
en je hebt de reiziger weer eens maximaal op z'n hart getrapt. Wat je noemt een win-win situatie.
En de sjoof die mag het straks allemaal weer opvreten.
Mijn sjoof gistermiddag sprak alvast z'n medelijden met "de reiziger" uit voor als de nieuwe dienst
regeling op 14 december in NH-N in werking treed.
(En verdomd als 't niet waar is, mijn aansluiting op zaterdag in Alkmaar is straks ook (opnieuw
weer) naar de kloten geholpen. Aankomst 167 in Alkmaar .28 vertrek 350 naar Lwd om .24).
Ik heb toch de CapaCity. Heb niets tegen de Van Hool AGG300, maar mijn blik is de laatste jaren van Belgische naar Duitse bussen verplaatst.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
De Capacity. Is misschien wel iets voor Groningen op lijn 15 in de spitsuren, al denk ik dat de studenten dan met 24 meter bussen beter weg te stouwen zijn als je ziet hoeveel touring er meercrosst.
Hè? Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
De bus van Knol moet wel geïmporteerd zijn, gezien het kenteken dat er op zit.
nee hoor, als hij bijvoorbeeld vanuit het leger komt krijgt hij ook een nieuw kenteken. weet iet wat het leger voor lesbussen heeft en had?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
De bus van Knol moet wel geïmporteerd zijn, gezien het kenteken dat er op zit.
Ik heb hem niet meer intussen, want het ging mij -zoals gezegd- om het herkennen van de instructeur en dat is geluktquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
post maar, ben zelf ook erg benieuwd
Bolswardse omloopquote:
Hij zag geen handem.Misschien is dat maar beter ook want volgens mij sta je dan belachelijk snel stil.quote:
quote:Op woensdag 3 december 2008 08:05 schreef TommyGun het volgende:
Zat zojuist in een nieuwe MAN (3411) van Hermes.
Laat de groenteman dat maar niet horen.quote:Mooi busje hoor.
De wat rondere A20/A21 gaat nog wel, die plat-vierkante Turkse A78's zijn maar niks.quote:Zowel qua uiterlijk,
Als je alleeen Amba's en Citaro's gewend bent ...quote:comfort,
Zoiets zie je er niet vanaf.quote:veiligheid
Vanaf 14 december gaan beide versies hier rijden op 167/168 en kan ik ze vergelijken.quote:als het geluid dat deze maakt.
quote:De motor tenminste, de kermisgeluiden voor het sluiten van de deuren en de 'stop-knop' zijn veel te luid.
Ik weet niet of het een nieuwe kleurstelling is, maar zo lijkt die aardgasbus wel op een Interliner.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Busfoto.nl
Curieus, zo'n kleurtje.
kan het zijn dat dit is omdat de naam connexxion binnenkort gaat verdwijnen?quote:Op woensdag 3 december 2008 18:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Busfoto.nl
Curieus, zo'n kleurtje.
Sinds wanneer? De huidige brandstrategie van TransDev is juist om aan de local roots en bekende (positieve) brands vast te houden. En Connexxion is zowel bekend, als positief.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:14 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
kan het zijn dat dit is omdat de naam connexxion binnenkort gaat verdwijnen?
Meer op een Touring. De stickers zijn echter stock Connexxion OV.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het een nieuwe kleurstelling is, maar zo lijkt die aardgasbus wel op een Interliner.
Niks proefbus; deze serie 2956-2987 komt te rijden in de concessie Midden-Zeeland. Er komen ook 16,5 meter lange gelede witte bussen van hetzelfde type.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:22 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Sinds wanneer? De huidige brandstrategie van TransDev is juist om aan de local roots en bekende (positieve) brands vast te houden. En Connexxion is zowel bekend, als positief.
XX heeft wel meer kleurloze bussen, waarschijnlijk is 't of een tijdelijk model, of een probeer model wat weer terug moet naar de leverancier of waarmee getest wordt op 't een en ander. Misschien is hij tijdelijk bij xx en verdwijnt hij straks naar TransDev terrein. Want de huisstijl van XX daar waren ze bij TransDev nog enigzins jaloers op wat ik begreep uit een business case van de Fransen.
Daarnaast is het niet logisch qua huisstijl om nu een nieuwe stijl in te voeren of om van logo te veranderen als je nét zoveel nieuwe bussen hebt. Probeer de XX kleuren maar 's te combineren met andere kleuren 't is een redelijk goed en uniek pallet
Nog even een technische vraag: hebben de BRU-Amba's ook een Voith-versnellingsbak?quote:Op donderdag 4 december 2008 01:21 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Niks proefbus; deze serie 2956-2987 komt te rijden in de concessie Midden-Zeeland. Er komen ook 16,5 meter lange gelede witte bussen van hetzelfde type.
Ander nieuws: stalling Nieuwegein staat helemaal vol met nieuwe gele Ambassadors.
En er komen 8 Hermes-Ambassadors naar het GVU.
[ afbeelding ]
Die rijden al, bestickerd en wel. Ik zie ze vooral op de lijn richting de Meern.quote:Op donderdag 4 december 2008 01:21 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
En er komen 8 Hermes-Ambassadors naar het GVU.
quote:Buspassagiers in Nederland en andere EU-landen kunnen meer rechten en een vergoeding krijgen door een voorstel van de Europese Commissie.
Als een busreis uitvalt of wordt onderbroken, krijgen reizigers in de hele Europese Unie recht op degelijke informatie, passende bijstand en een redelijk vervoersalternatief.
Als het busbedrijf verzaakt, hebben passagiers recht op een compensatie.
Als een busreis uitvalt of wordt onderbroken, krijgen reizigers in de hele Europese Unie recht op degelijke informatie, passende bijstand en een redelijk vervoersalternatief.quote:
De 8130 reed net op lijn 4! (Vorige week trouwens ook)quote:Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Op de buitenlijnen zijn ze wel geschikt, maar er zal zo een wagen ingedeeld worden op bijv. lijn 4.
Sinds ik deze tekening zag: LINKquote:Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Ofyles2 het volgende:
En sinds wanneer zijn gelede bussen 16,5 meter lang?
Neen, dat zijn geen oude Hermes-bussen, maar oude Connexxionbussen. De eerste twee hermes bussen worden nu bestickerd bij een bedrijf op Utrecht Lage Weide.quote:Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Blup het volgende:
Die rijden al, bestickerd en wel. Ik zie ze vooral op de lijn richting de Meern.
En "what if"?quote:Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nog even een technische vraag: hebben de BRU-Amba's ook een Voith-versnellingsbak?
Want?quote:Overigens vind ik het niet kunnen dat er steeds meer Amba's naar GVU verkassen. De bussen zijn wel lagevloers, maar ze zijn niet geschikt voor het stadsverkeer in middelgrote steden.
quote:Op de buitenlijnen zijn ze wel geschikt, maar er zal zo een wagen ingedeeld worden op bijv. lijn 4.
Sinds wanneer niet? Bussen worden wel vaker in 'afwijkende' lengtes aangeboden.quote:En sinds wanneer zijn gelede bussen 16,5 meter lang?
Daar staat overigens 17 meter (1682 cm).quote:Op donderdag 4 december 2008 14:40 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
De 8130 reed net op lijn 4! (Vorige week trouwens ook)
[..]
Sinds ik deze tekening zag: LINK
quote:[..]
Neen, dat zijn geen oude Hermes-bussen, maar oude Connexxion bussen. De eerste twee Hermes bussen worden nu bestickerd bij een bedrijf op Utrecht Lage Weide. LINK
Over de versnellingsbakken: Ik zit ook op een ander forum waar men er nog niet over uit is of de BRU-Amba's een Voith 4-bak of een ZF 6-bak hebben. Het enige dat ik zeker weet is dat de bussen meer vermogen en koppel hebben en daardoor sneller uit de startblokken schieten.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:57 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En "what if"?
[..]
Want?
[..]
[..]
Sinds wanneer niet? Bussen worden wel vaker in 'afwijkende' lengtes aangeboden.
quote:Op donderdag 4 december 2008 18:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Over de versnellingsbakken: Ik zit ook op een ander forum waar men er nog niet over uit is of de BRU-Amba's een Voith 4-bak of een ZF 6-bak hebben. Het enige dat ik zeker weet is dat
"de bussen"?quote:de bussen
Zoiets?quote:meer vermogen en koppel hebben en daardoor sneller uit de startblokken schieten.
Over die gelede aardgasbussen: de stad Wilhelmshaven had ook een serie gelede bussen (van het merk Neoplan) die 16,5 meter lang was.
Zoals dit bvb ook een uiterst vreemd gezicht is, dat afgekorte bakkie dat er achteraan bungelt?quote:
Het blijft wel een vreemd gezicht.
De fabrikant van die Fryskers, of eigenlijk Procities, is wel degelijk VDL-Jonckheere (zie ook de ADV-lijst). het chassis is VDL-Jonckheere, carrosserie VDL Berkhof. Door te zoeken op Jonckheer krijg je de resultaten "+e" er ook bij.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Zeg Maurits, wanneer ga je die Berkhof Jonckheer's nu eens aanpassen?
Als je zoekt op "Berkhof Jonckheer" krijg je d'r maar een paar van de Amsterdamse vloot met als bijvangst
meer Frysker's dan Jonckheer's terwijl die Fryskers niks met Jonckheer's of Jonckheere te maken hebben.
Het is een ontwerp van Kusters, geholpen door Jonckheere, (voornamelijk) gebouwd door Berkhof.
, netquote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Ook worden er maar twee Jonckheer's van Novio gevonden. Als ik het goed begrepen heb moet er ook
een derde vervoerder zijn die Jonckheer's heeft maar die heb ik nog niet op busfoto kunnen ontdekken.
Ook onder SB250 (chassis) duiken niet meer Jonckheer's op en slechts 2 Novio Berkhof Premiers.
Van die Berkhof Premiers (niet te verwarren met Berkhof 2000NL met Premier kop) zijn er ook veel meer.
Tsja, toch hebben de resultaten (op 4 na, inmiddels verwijderd) toch allemaal met Jonckheere te maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Ook als je op zoek gaat naar "Jonckheere" touringcars heb je een enorme bijvangst van bussen en busjes
die totaal niks met de Jonckheere touringcars te maken hebben.
Wordt ooit bijgewerkt...quote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B96
Met betrekking tot Alliance B96 kwam ik er onlangs een aantal Arriva B95 tegen.
Aangepast. Heb ook gelijk wat B93--en van Hermes, nNovio en Connexxion toegevoegdquote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B93
HTM112 en HTM675 zijn geen B93's maar een B96 en een B95
Aangepastquote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-22507
fout kenteken ingevoerd.
quote:Veolia Transport Brabant: geen halte maar HALT voor vuurwerk
4-12-2008
Op lijn 132 worden chauffeurs van Veolia Transport Brabant geconfronteerd met kopers van vuurwerk dat in grote omvang in Baarle Hertog is ingeslagen. Deze kopers hebben blijkbaar geen idee hoezeer ze de veiligheid van anderen daarmee in gevaar brengen.
Afgelopen weekeinde is een aantal reizigers om die reden uit de bus verwijderd. Het in bezit hebben van vuurwerk is verboden. In de week voor oud en nieuw is slechts een persoonlijke gebruiksvoorraad van in Nederland goedgekeurd vuurwerk toegestaan.
Personeel van Veolia Transport ziet strikt toe op de handhaving van de regels. Overtreders worden aangegeven bij justitie. Omdat alle bussen van Veolia Transport Brabant zijn uitgerust met camera’s kunnen ook beelden van overtreders aan de politie ter beschikking worden gesteld.
Ziet er redelijk 'normaal' uit, vergeleken met die Duvedec.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:
@BeefRWijker: Nee het was de Neoplan N4018/3, een afgeleide van de Neoplan N4021/3:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 december 2008 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
evm, die duvedec is ook normaal hoor.
Net andersom, niet scheef genoeg.quote:Dat het iets minder lijkt, komt door het scheve camerastandpunt,
quote:Op donderdag 4 december 2008 19:21 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
De fabrikant van die Fryskers, of eigenlijk Procities, is wel degelijk VDL-Jonckheere
Wat ADV lijst? Hoezo ADV lijst? Google weet nergens van.quote:(zie ook de ADV-lijst).
Al zou dat zo zijn dan nog is dat niet de fabrikant.quote:het chassis is VDL-Jonckheere,
quote:carrosserie VDL Berkhof.
Wat dus goed klote is.quote:Door te zoeken op Jonckheer krijg je de resultaten "+e" er ook bij.
Stuk beter zo, waarvoor dank.quote:[..]
Hermes (inmiddels toegevoegd), net zoals extra informatie bij de GVB Jonckheeren
* BeefRWijker zag trouwens ook nog 2 keer Jonkheere, zonder ckquote:[..]
Tsja, toch hebben de resultaten (op 4 na, inmiddels verwijderd) toch allemaal met Jonckheere te maken.
En worden chassis niet bij VDL Bus International gemaakt en zoniet dan heeft 't dingquote:Op donderdag 4 december 2008 20:49 schreef Alexxxxx het volgende:
De Fryskers zijn toch helemaal in Heerenveen gebouwd? VW T5 aandrijfkop rolde de fabriek binnen, Pro City rolt er weer uit, zie het topic op BuzzyBee?
quote:Connexxion
Omdat het Franse moederbedrijf Transdev, dat tweederde van de aandelen in handen heeft
van Connexxion, niet tevreden is over de bedrijfsresultaten worden de meeste topmensen de laan
uit gestuurd.
Anderen degraderen in functie. Onder de vertrekkers behoort ook Peter Kortenhorst, voorzitter
van de raad van bestuur.
Connexxion heeft enkele concessies in Nederland verloren aan concurrenten, zoals Haaglanden
aan Veolia en Rotterdam aan Qbuzz. Dat was een tegenvaller voor Transdev, dat bijna een kwart
miljard betaalde voor de aandelen.
Als grootaandeelhouder met een derde van de aandelen heeft de Overheid in de persoon van
Wouter Bos, die bij de nieuwe Staatsbank Fortis ook bonussen heeft ingetrokken, de contractueel
vastgelegde vertrekpremie van Kortenhorst en consorten nietig verklaard. Terwijl de duizenden
chauffeurs voor een paar euro per uur hun rondjes rijden, liet Kortenhorst een vertrekbonus van
een miljoen euro vastleggen.
Het gaat in Alkmaar ook al niet best. Men heeft daar 't vertrouwen opgezegd in de manager aldaar.quote:Ook de eigen werknemers zijn niet tevreden over hun bedrijf. In het gehele land zijn er spanningen
tussen het rijdend en leidend personeel. De chauffeurs eisen een sterke verbetering van de ver-
houdingen tussen beide partijen. Ook wil men dat de sociale veiligheid in de bus wordt verbeterd.
Connexxion in Arnhem loopt hierin voorop. Daar is onlangs al een korte werkonderbreking geweest
en men dreigt met meer acties.
quote:[.]
Op 1 november 2008 stonden opgelegd op het voormalige stallingsterrein van Connexxion:
2067 (Hermes), 2419, 2434, 2436, 2450, 2462, 2472, 2475, 2484, 2487, 2488, 2489,
2493, 2547, 2554, 2572, 2579, 2580-2583, 2588, 2616, 2620, 2637, 2638, 2672, 2897,
8022, 8062, 8067, 8069, 8070, 8071, 8075 en 8079.
De 8000-en waren geheel wit. Een deel van de andere afgevoerde wagens staat bij de oude
vestiging in Hoofddorp, vanuit de trein te zien bij vertrek uit de plaats richting Leiden aan de westzijde.
Ook opgelegd zijn de 1205, 2815 en de lagevloeralliances in Amersfoort uit de 2800-serie, m.u.v. de
2867 en 2880.
Hoe zit 't eigenlijk met de(ze) bussen voor NH-Noord en Noord-en-ZuidWest Fryslân, Maurits?quote:De 8800-en in Utrecht zijn daar door de komst van de geel/grijze Ambassadors overbodig
en gaan naar Zeeland toe.
Als eerste bus ging de 8856 midden november naar Middelburg toe om de chauffeurs te laten wennen
aan het materieel.
Weet iemand toevallig waar de Integro 2908 gebleven is die een week later bij Wommels in een sloot is gecrasht?quote:De op 19 juli 2008 bijna volledig uitgebrande Citaro 9110 staat in twee delen bij Evobus in Nijkerk.
Dat was waarschijnlijk te wijten aan de zijwaartse botsing, niet de frontale.quote:Op 17 oktober kwam de 3823 in botsing met een tram van lijn 5 in Amstelveen, waarna de bus
inreed op een gebouw. Naast de bij dit soort aanrijdingen "gebruikelijke" frontschade was het opvallend
dat een aantal stoelen was losgeschoten en los in de bus lagen.
quote:[.]
In de concessie Noord-Holland Noord zijn onder meer de volgende wijzigingen aanstaande:
- Materieel: bijna alle oude bussen gaan hier weg. De van Stadsvervoer Nederland afkomstige bussen gaan rijden vanuit Alkmaar (5101-5120) en Hoorn (5121-5131). Vanuit Alkmaar (gaan verder) rijden:4x Procity (ex Frysker),
Gelede RegioLiners in ZuidTangent kleurenquote:Regionet-Citaro's 9248-9253,
Waar zijn de Citaro's voor de streek?quote:Stadsdienst-Citaro's 3290-3295, 3314-3325,
Daar schijnt er 1 van weg te gaan en mogelijk een 2900 voor terug te komen.quote:Qliners 5612-5615.
Zijn dat die witte? Wat gaan die precies doen, dat ze wit zijn?quote:Vanuit Hoorn worden dit ook 4 Fryskers, Citaro's 3296-3306 en
vanuit Den Helder Citaro's 3307-3313 en de van Hermes afkomstige 1839-1840 en 1853-1856.
Op Texel gaan de 1857-1860 rijden. Verder moeten over de stallingen nog 7 Procity's worden verdeeld.
[.]
[.]
[.]
[.]
Met ingang van 14 december gaat Connexxion rijden op een groot aantal concessies.
Voor deze concessies heeft Connexxion met dochter Hermes 572 nieuwe bussen besteld.
Hoewel de nieuwe bussen nog niet geheel zijn afgeleverd, volgt hieronder een overzicht van
nieuwe bussen. Zie hiervoor ook het kopje Hermes.
2956 - 2987 (32), MAN Lion's City A21 CNG; voor Midden-Zeeland
quote:3159 - 3289 (131), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; geel/grijs voor BRU Utrecht
3290 - 3325 (36), Mercedes-Benz Citaro O530; voor Noord-Holland Noord (stadsdiensten)
4134 - 4229 (96), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; voor Provincie Utrecht
4230 - 4253 (24), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; voor Provincie Utrecht (stadsdienst Amersfoort)
4254 - 4277 (24), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; voor Provincie Utrecht (lager dan 3 meter; geschikt voor tunneltje bij Veenendaal (lijn 80))
Ook wit, neem ik aan?quote:4280 - 4297 (18), Mercedes-Benz Integro; voor Provincie Utrecht (worden waarschijnlijk verdeeld onder pachters)
4300 - 4311 (12), Volvo 8700BLE; voor Provincie Utrecht (14,5 meter, waarschijnlijk voor inzet op lijn 150 Breukelen - Uithoorn)
quote:9228 - 9238 (12), Mercedes-Benz Citaro Geleed O530G; geel/grijs voor BRU Utrecht
9248 - 9253 (6), Mercedes-Benz Citaro Geleed O530G; Zuidtangent-kleuren voor Noord-Holland Noord (Regionet)
9254 - 9263 (6), Mercedes-Benz Citaro Geleed O530G; voor Provincie Utrecht
Of zijn dit die witte.quote:9264 - 9274 (11), MAN Lion's City Geleed A23 CNG; voor Midden-Zeeland
quote:[.]
quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
En jij zat zo te zien op lijn 70
Ik meende toch dat die MAN-bussen naar Fryslan kwamen?quote:Op vrijdag 5 december 2008 02:13 schreef BeefRWijker het volgende:
Hoe zit 't eigenlijk met de(ze) bussen voor NH-Noord en Noord-en-ZuidWest Fryslân, Maurits?
[..]
Ik neem aan dat dit niet de bewuste gelede Citaro voor Fryslân op 350 is.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:51 schreef Gnittoo het volgende:
gisteren gespot in leeuwarden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij denkt dat dat ritje vanuit Duitsland of Frankrijk of waar ze ook vandaan mogen komen niet genoeg was?quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:01 schreef Ofyles2 het volgende:
De gelede Citaro's moeten natuurlijk ingereden worden.
'k Snap zowiezo niet waarom je met die dingen op Qliner 350 zou willen rijden.quote:
Op lijn 160 heb je afgezien van de N248(?) weinig plekken waar de chauffeur de snelheidsmeter naar de 80 kan krikken.
Wel in overtreding, maar de Citaro's zijn desondanks ook begrensd op 100 km/h. Al zag ik de snelheidsmeter nooit verder klimmen dan 95.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:36 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat ritje vanuit Duitsland of Frankrijk of waar ze ook vandaan mogen komen niet genoeg was?
[..]
'k Snap zowiezo niet waarom je met die dingen op Qliner 350 zou willen rijden.
350 en 351 zijn zo uitgelegd dat je op sommige stukken 100 moet rijden om de dienstregeling op tijd te rijden.
Met die Citaro's ben je dan dus mooi in overtreding.
Jup, hoe zou je anders in overtreding kunnen zijn, hè.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wel in overtreding, maar de Citaro's zijn desondanks ook begrensd op 100 km/h.
quote:Al zag ik de snelheidsmeter nooit verder klimmen dan 95.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag een sjoof die even de remmetjes van een integro op de proef stelde :|
Zat ie zo vol dan?quote:allerlij bagage schoof met hoge snelheid door het middenpad
quote:gok dat een remming vanaf 100km/h geweest is naar een km of 20 :|
dat was vanmiddag op heerenveen ook al zoquote:Op vrijdag 5 december 2008 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag eens een keer met lijn 95 mogen reizen. Meteen een 2600 Alliance getroffen
De 28 liet op de Oostergoweg in Leeuwarden meteen maar even een blups passagiers staan, omdat ze en niet goed aangaven mee te willen en de bus al vrij vol was
schijnt dat er slechts 1 trein is uitgevallen richting leeuwarden :pquote:Op vrijdag 5 december 2008 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
vandaar dat er te veel ICM in Leeuwarden stond
hebben de busperronen daar cijfers? ( nja buiten de stadsdienst delen om? )quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
't zal wel. Ben vanmiddag maar 2 minuten op het station in Leeuwarden geweest en dat was lopend van treinperron 8 naar bussenperron 7
De 8841 dus, zoals ik al eerder meldde. Om ons er aan te laten wennenquote:Op vrijdag 5 december 2008 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
De eersten staant toch al in Leeuwarden op het stallingsterrein?
! nou snel eens naar joure met dat dingquote:Op zaterdag 6 december 2008 00:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De 8841 dus, zoals ik al eerder meldde. Om ons er aan te laten wennen
Vanmiddag tijdens mijn middagpauze ben ik er even een stukje mee wezen rijden ook; heerlijk!
Kan me niks schelen!quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
Joure heeft al MAN's
quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:13 schreef J_TM het volgende:
@BeefRWijker; wist je dat er 7900-en van CN naar Cuba zijn geemigreerd als ingekorte 12-meterbussen ?
Waren de standaard 12-meter "standaard bussen" even op of zo?quote:Blijkbaar zijn de straten daar niet geschikt voor geledes.
Spookfile zeker?quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag een sjoof die even de remmetjes van een integro op de proef stelde :|
allerlij bagage schoof met hoge snelheid door het middenpad
gok dat een remming vanaf 100km/h geweest is naar een km of 20 :|
De eerste twee generaties Lion City T's, genummerd in de 8700- en 8800-serie, trekken inderdaad wel razendvlug op. Bij de 3800's en de 3900's heb ik het gevoel dat Connexxion wat aan de techniek had gerommeld zodat in de hoop dat ze wat minder hard van stapel zouden rijden.quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De 8841 dus, zoals ik al eerder meldde. Om ons er aan te laten wennen
Vanmiddag tijdens mijn middagpauze ben ik er even een stukje mee wezen rijden ook; heerlijk!
Qbuzz zeker of nog steeds Connexxion?quote:
Low Entry, de 'Oostblok' bus.quote:Op zaterdag 6 december 2008 06:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De eerste twee generaties Lion City T's,
van Utrecht.quote:genummerd in de 8700- en 8800-serie,
van Amstelland-Meerlandenquote:trekken inderdaad wel razendvlug op. Bij de 3800's en de 3900's
Of gewoon een andere configuratie. Er is nogal wat keus in motoren.quote:heb ik het gevoel dat Connexxion wat aan de techniek had gerommeld zodat in de hoop dat ze wat minder hard van stapel zouden rijden.
Nou joh, ben jij even een koning te rijk.quote:Op zaterdag 6 december 2008 14:18 schreef Socios het volgende:
Ik heb het boek "Scania-bussen in Nederland in de jaren vijftig en zestig"
quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De 8841 dus, zoals ik al eerder meldde. Om ons er aan te laten wennen
Vanmiddag tijdens mijn middagpauze ben ik er even een stukje mee wezen rijden ook;
Ga 's door?!quote:heerlijk!
quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:43 schreef J_TM het volgende:
@BeefRWijker; uit die 7900-en is het stuk vanaf de middendeur totaan de achterdeur weggezaagd, dus wat je overhoudt zijn standaards
Toch wel hè. Dacht al dat die aanhanger sprekend op die van de Berkhof leek.quote:met een afgeschuinde achterkant.
Garages? Wat luuks.quote:Dat het Cubaanse straatbeeld niet voor geledes geschikt is klopt niet helemaal want op OV Boskoop staat een fotoreportage van ex-pats die op het eiland rijden waaronder een MB200G. Of misschien pasten er geen
geledes in de garage van het bedrijf waaraan de CN-ers zijn verkocht.
Tjsa het lbijft een hobbysite, en zou niet weten hoe je zoekresulaten kunt uitsluiten. Fotootje op de achtergrond was een proef, ik zal het wel weghalen als dat beter bevalt.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Wat ADV lijst? Hoezo ADV lijst? Google weet nergens van.
Klopt is ook een niet openbare lijst maar wel erg handig
[..]
Al zou dat zo zijn dan nog is dat niet de fabrikant.
[..]
[..]
Wat dus goed klote is.
[..]
Stuk beter zo, waarvoor dank.
[..]
* BeefRWijker zag trouwens ook nog 2 keer Jonkheere, zonder ck
[quote]Op donderdag 4 december 2008 22:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Maar niet wat de gemiddelde zoeker wil. "t Is jammer dat jouw zoekfunctie geen resultaten kan uitsluiten
zoals bijvoorbeeld bij Google waar je kan zoeken op +Jonckheer -Jonckheere of desnoods "Jonckheer".
Wat ook verschrikkelijk irritant is, is dat de default zoekcriteria telkens terugkeren incl. een leeg zoekveld
zodat je elke keer weer opnieuw alles moet invullen en afvinken als je zoekactie niet geslaagd is of als je
een iets aangepaste actie wilt doen. Dat foto'tje als achtergrond maakt 't er ook al niet beter op.
Ben ik ook blij mee. Een van de leden wilde dit als bescherming van zijn fotos. Nou heeft diegene zijn fotos alsng verwijderd waarna ik ook de beveiliing eraf haalde.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Verder ben ik blij dat je die copy-paste beveiliging d'r af hebt gedonderd, die hielp toch niet en irriteerde
alleen maar de mensen die jouw site aan de publiciiteit helpen, zoals in dit forum.
Klopt, maar dat blijft met die " dynamische links". Meestal is het goed nieuws als het niet klopt, want dat betekent dat er weer fotos zijn bijgekomen. Onderaan de pagina van elke grote foto staat echter wel een statische url, die altijd blijft linken naar de foto. (bijv. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-5292)quote:Op donderdag 4 december 2008 22:07 schreef BeefRWijker het volgende:
De problemen dat een pagina van thumbnails na verloop van tijd naar de verkeerde foto's gaat verwijzen
(steeds dezelfde, van een eerdere pagina met thumbnails) bestaan evenwel nog steeds.
Zoekopdracht geeft nu 42 resultaten. je was er nog een paar vergeten.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Dan hier nog een paar series:
Berkhof Premier SB250, 3 stuks gevonden
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=Premier+SB250
Novio 1376-1386 en Connexxion 1375-1386 vallen hier ook onder.
(Novio 1396 is Novio 1386).
Nu meerquote:Op donderdag 4 december 2008 22:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Berkhof Premier 2000NL, 1 stuks gevonden.
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=Premier+2000NL
geheel Connexxion 2352 - 2401 en Connexxion 2130 - 2151 (compleet) vallen hier ook onder
Aangepastquote:Op donderdag 4 december 2008 22:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Van de Arriva B95's zie ik alleen nog 1295 en 2199 als B96 verkeerd staan.
eerder een mongool die zn koekblik even tussen de bus en een voorrijdende vrachtwagen wou rossen :wquote:
quote:
En waar komt Berkhof in dat verhaal voor?quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:21 schreef J_TM het volgende:
Die kleine Dennis heeft midden jaren 90 proefritten gemaakt bij diverse bedrijven waaronder CN (vlak voor de overgang naar Midnet) en GVB. Hieruit kwam de bestelling voort van de MAN 010-015.
En deze 'tekstontleding' moet ik zeker leuk vinden?quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Low Entry, de 'Oostblok' bus.
[..]
van Utrecht.
[..]
van Amstelland-Meerlanden
[..]
Of gewoon een andere configuratie. Er is nogal wat keus in motoren.
Als dat jou ding is.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En deze 'tekstontleding' moet ik zeker leuk vinden?
Verkeerde sluitertijd zeg ik. Daarom flakkert dat LED-display.quote:
leds werken toch t fijnste op gelijkspanning? dan behoren ze als je het goed doet niet te knipperenquote:Op zaterdag 6 december 2008 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Verkeerde sluitertijd zeg ik. Daarom flakkert dat LED-display.
Ik denk eerder een principekwestie, dat de lampjes zo min mogelijk stroom horen te verbruiken.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
p
[..]
leds werken toch t fijnste op gelijkspanning? dan behoren ze als je het goed doet niet te knipperen
eerder een cente kwestie.. als je 1 cent per bus kan besparen he!!quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk eerder een principekwestie, dat de lampjes zo min mogelijk stroom horen te verbruiken.
Hij lijkt op zo'n Van Hool waarmee ze in Emmen stadsdiensten reden.quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Busfoto.nl
Om het woord nog maar weer eens te gebruiken: Curieus
Hij lijkt ergens heel erg op en dan staat de naam van die bussenbouwer (niet de chassis bouwer) er ook nog eens op.
Heel merkwaardig.
Staat er nou echt "Dead Trip" op de koersfilm?quote:
Kun daar iets meer over uitwijden misschien?quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:26 schreef busfoto.nl het volgende:
[.ADV lijst.]
Klopt is ook een niet openbare lijst maar wel erg handig
quote:[..]
Tjsa het blijft een hobbysite, en zou niet weten hoe je zoekresultaten kunt uitsluiten.
't Probleem was dat de teksten niet gehighlight zijn en dan wegvallen tegen een foto met donkere achtergrond.quote:Fotootje op de achtergrond was een proef, ik zal het wel weghalen als dat beter bevalt.
Je hoefde maar in je Internet Explorer cache te kijken en dan had je 'm.quote:[..]
Ben ik ook blij mee. Een van de leden wilde dit als bescherming van zijn fotos.
Ik denk niet dat 't daar aan ligt al heeft 't er ongetwijfeld mee te maken.quote:Nou heeft diegene zijn fotos alsnog verwijderd waarna ik ook de beveiliging eraf haalde.
[.verkeerde dynamische links.]
Klopt, maar dat blijft met die " dynamische links".
Dat is niet het probleem.quote:Meestal is het goed nieuws als het niet klopt, want dat betekent dat er weer fotos zijn bijgekomen.
Onderaan de pagina van elke grote foto staat echter wel een statische url, die altijd blijft linken naar de foto.
(bijv. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-5292)
Ik vraag me af of die 2 gelede's wel SB250's zijn, (ondanks dat ze wel 3 uitgangen hebben).quote:[.Premier SB250.]
Zoekopdracht geeft nu 42 resultaten. je was er nog een paar vergeten.
Inderdaad. Nu die andere 90+ nog?quote:[.Premier 2000NL.]
Nu meer
De Van Hool A300 en de Berkhof 2000NL(F) lijken van een afstandje heel erg op elkaar.quote:Op zondag 7 december 2008 00:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Hij lijkt op zo'n Van Hool waarmee ze in Emmen stadsdiensten reden.
Ik bedoelde eigenlijk de wittige kleur als wel het feit dat er vertikaal rijen pixels lijken te missen waar dat anders altijd horizontaal zo is.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Verkeerde sluitertijd zeg ik. Daarom flakkert dat LED-display.
Dan zijn het waarschijnlijk Volvo B7LA's.quote:Op zondag 7 december 2008 00:36 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik vraag me af of die 2 gelede's wel SB250's zijn, (ondanks dat ze wel 3 uitgangen hebben).
Ze missen de koeling op 't dak, zoals dat bij die belg van De Lijn wel zichtbaar is.
Je kunt de helderheid enorm opvoeren door ze te pulsen op een hogere spanning met een lange duty cycle.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
p
[..]
leds werken toch 't fijnste op gelijkspanning? dan behoren ze als je het goed doet niet te knipperen
Analoog aan de Jonckheer, bedoel je? Alleen hebben de gelede Jonckheer's de koeling ook op het dak.quote:Op zondag 7 december 2008 00:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zijn het waarschijnlijk Volvo B7LA's.
Oh nee, wacht. Ik heb je misleid.quote:Op zondag 7 december 2008 02:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Analoog aan de Jonckheer, bedoel je? Alleen hebben de gelede Jonckheer's de koeling ook op het dak.
De gezochte bussen waren toch blauw.quote:Op zondag 7 december 2008 13:57 schreef busfoto.nl het volgende:
Het chassis van de trolleys is Premier AT18, de opbouw Premier trolley. Geen SB250 dus.
Ik heb het boek ookquote:Op zondag 7 december 2008 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb gisteren
[ afbeelding ]
op de kop getikt. Fraaaaaaaaai boek, jammer dat de auteur niet zulke mooie scherpe platen maakt, waarschijnlijk nog een analoog dus..
True true, van de foto's van eerdere jaren is het logisch dat het analoog is. Maar van een foto uit 2007, verwacht ik toch echt wat betere kwaliteit, zie bijv pagina 6 van Arriva... De Gele rijder ben ik idd ook geinteresseerd in, maar of die nog ergens te verkrijgen is...?quote:Op zondag 7 december 2008 18:23 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb het boek ook
En natuurlijk waren het analoge camera's, zeker in de periode tot 2003.
Ten tweede heeft de auteur niet alle foto's geschoten.
De voorloper van dit boek is ook tof:"De Gele Rijder", dat gaat over de standaardstreekbus (de MB200)
Via de website van de uitgeverij?quote:Op zondag 7 december 2008 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
True true, van de foto's van eerdere jaren is het logisch dat het analoog is. Maar van een foto uit 2007, verwacht ik toch echt wat betere kwaliteit, zie bijv pagina 6 van Arriva... De Gele rijder ben ik idd ook geinteresseerd in, maar of die nog ergens te verkrijgen is...?
quote:Op zondag 7 december 2008 18:26 schreef NoBody122 het volgende:
Het wachten is op de eerste foto's van 'onze' 8841 in aktie; sinds gisteren is hij gewoon in gebruik genomen namelijk
Vandaag reed hij rond op o.a. lijn 97 en 28.
Alles beter dan een frysker hequote:Op zondag 7 december 2008 18:26 schreef NoBody122 het volgende:
Het wachten is op de eerste foto's van 'onze' 8841 in aktie; sinds gisteren is hij gewoon in gebruik genomen namelijk
Vandaag reed hij rond op o.a. lijn 97 en 28.
Yeah!quote:Op zondag 7 december 2008 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles beter dan een frysker he
Het zouden ook nog Premier 2000NL's of NLF's kunnen zijn in gelede uitvoering, analoog aan de gelede Berkhof 2000NL(F). Dan zijn het vermoedelijk Volvo B10xAquote:Op zondag 7 december 2008 02:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[.Gelede Premiers zonder 'bult'.]
Analoog aan de Jonckheer, bedoel je? Alleen hebben de gelede Jonckheer's de koeling ook op het dak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |