abonnement Unibet Coolblue
pi_62108945


In het Joseph-topic, het topic waar we het over het programma Op zoek naar Joseph hebben, bestaat al een tijdje de behoefte aan een algemeen musical topic. Ook zodat het daar over OznJ kan blijven gaan en alle algemene musicalpraat dus naar een dergelijk topic kan.

Nu hadden we het er met z'n allen al een paar dagen over dat een algemeen topic leuk zou zijn, maar omdat niemand 'm opende doe ik het nu maar. Wie helpt mee een mooie OP te maken? Zal misschien nog wel een aantal algemene musical-posts uit het andere topic hierheen kopiëren.

Praten over Op zoek naar Joseph kan hier: Op Zoek Naar Joseph #6 Dag, Baer

Interessante linkjes
http://www.musicals.nl/
http://www.musicalfan.net/
http://www.musicalfan.be
http://www.musicalworld.nl/
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:29 schreef Treezz het volgende:

[..]

De Musical Joseph in de hoofdrol Lee mead..

Eigenlijk moet er een musical topic komen gezellig babbelen over musicals, volgens mij moet ik veel inhalen wat betreft musical, want ik heb er niet veel gezien zeg maar.., en als ik aan annie M.G smidt denk , denk ik alleen maar aan kinderboekjes... dus
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:53 schreef Treezz het volgende:
Nou ik graag meer willen weten over musicals..

O.a musical joe ken ik niet en ook miss saigon ook niet.
heb d'r wel eens van gehoord maar verder ook niet.

Weet je wat gezien heb!?

Fame in london
42th street
Hello dolly
en the lion king..

en verders euh ..

vind het zo mooi dat ze het gewoon menen en ze een mooie stem hebben

ik luister trouwens graag naar harde rock zoals metallica
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:04 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb nog nooit een musical gezien.
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:09 schreef Cee het volgende:

Ik 28 nu, heb effe geteld.
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:16 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Gaan we samen een keer? Samen met Peri en Erik .

Maar geen Joseph, dat lijkt me eigenlijk helemaal niet zo'n leuke musical.
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:19 schreef Treezz het volgende:

[..]

moet je dan eens snel doen .. lekker op je stoel/bankje zitten en genieten van het verhaal + muziek en de artiesten die mooie liedjes zingen..

of cd kopen of downloaden .. ik heb elisabeth met pia ..
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:25 schreef Cee het volgende:

[..]


Welke?

Eigenlijk moet je beginnen bij Les Mis. Da's je basis. Als je die volhoudt en mooi en ontroerend vindt, ben je musical-fan.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:50 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik 2. Lion King en Tarzan .
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:02 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik ook de Disneys, en B&TB erbij . Lion King was wel het hoogtepunt, echt 1,5 uur ademloos zitten kijken . Eigenlijk heb ik een haat/liefdeverhouding met musicals: aan de ene kant vind ik het ontzettend gemaakt en raar dat mensen om de paar minuten in gezang uitbarsten, maar de liedjes zijn wél vaak mooi of leuk .
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:19 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben de tel een beetje kwijt maar het zijn er zeker over de 300
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:21 schreef Naamah het volgende:
Ik ook niet zo veel hoor: Fame, Aïda, Lion King en Evita

En verder wel heel veel televisieregistraties gekeken, maar dat telt natuurlijk niet Vooral Cats echt al zoooo vaak op tv gezien
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen hoor, maar ik heb Cats zeker 4 of 5 keer gezien en de allereerste keer was in London. Het theater is zo gebouwd dat je tussen de katten inzit min of meer. Het was erg overweldigend in ieder geval, en ik vind de muziek wondermooi. Ik heb op het einde echt tranen met tuiten gehuild toen Grisabella naar de kattenhemel ging.
[..]

Dat ben ik dan helemaal met je eens!! Net zoals 'I don't know how to love him' uit JCS, of 'Sandy' uit Grease,of 'Don't cry for me Argentina'. Zo zijn er wel meer heel bekende nummers uit musicals die het voor mij echt niet meer doen. Skip ik altijd als ik de CD draai.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:41 schreef wonderer het volgende:
Musical topic? Waar?

Ben gister weer naar Les Mis geweest. Die blonde zeventienjarige (ben zijn naam kwijt) die sneuvelde op de academie kwam even langs bij de AU.

Moet eigenlijk zeggen dat ik Freek toch niet zo geweldig vindt. Hij heeft net als Remko een hele goeie stem, maar niet erg veel gezichtsuitdrukking.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Musicals die ik gezien heb: De Jantjes en The Beauty and the Beast... ik ga er toch maar eens vaker heen
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:31 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ben geweest naar Evita, De Jantjes, Miss Saigon, Mamma Mia, Chicago,The Beauty and the Beast, Titanic, Ik ga 2x naar Joseph[ afbeelding ] Tarzan, Sunset Boulevard gaan wij naar toe..Hello Dolly, meer kan ik niet opkomen.


[ Bericht 46% gewijzigd door Naamah op 03-10-2008 18:29:36 ]
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:18:20 #2
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62109756
Hah, gezellig!! Goed gedaan Naamah
Ik weet wel een klein beetje van musicals, dus zal wel vaker in dit topic te vinden zijn
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_62109830
Ja, want jij deed iets in het wereldje toch? Je hebt het in het Joseph-topic wel ergens verteld, maar misschien wil je het hier nog een keer neerzetten? Ben even kwijt wat het ook alweer precies was!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:34:01 #4
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62110017
Plaatje voor de OP??

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_62110246
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 17:34 schreef ElizabethR het volgende:
Plaatje voor de OP??

[ afbeelding ]
Super Bij deze.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_62110259
Tvp

Hier nog een musicalfan
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:50:57 #7
88233 Steve
Still the best.
pi_62110296
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:50 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik 2. Lion King en Tarzan .
Erik! Wanneer gaan we?
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:56:43 #8
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62110386
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:06:57 #9
202348 Susi
Temple of Love
pi_62111725
Mooie op Naamah en ElizabethR !

Ik zal hier waarschijnlijk ook vaker meelurken, dus vandaar een professionele tvp
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:27:40 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62112251
Ik ga trouwens naar Sunset boulevard volgende week, wil nog LM naar CIske en vrijdag voor de laatste keer naar Les Mis. En dan weer een half jaar niks
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62112480
Ik ga nog naar Tarzan, Footloose en HSM (of ik daar nou zo blij mee moet zijn )
  ESF Reporter vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:50:26 #12
87554 Cee
Welluk?
pi_62112809
Nette OP!

Ik heb nog maar 2 musicals in het vooruitzicht op dit moment: Les Mis (6e of 7e keer nu denk ik) ergens in november. En in februari naar Cabaret. Wil eigenlijk in november nog een paar daagjes naar Londen gaan want Spamalot gaat sluiten en als Monty Python-fan heb ik die nog niet gezien!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:59:44 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62113046
Oh ja, Tarzan 12 oktober ook nog. Drukke week

Spamalot komt ook in Boston, kijken of ik mijn vent mee kan krijgen... die houdt niet van musicals maar wel van Monty Python (en hij vond de bootleg DVD ook wel erg leuk).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:10:43 #14
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62113316
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:27 schreef wonderer het volgende:
Ik ga trouwens naar Sunset boulevard volgende week, wil nog LM naar CIske en vrijdag voor de laatste keer naar Les Mis. En dan weer een half jaar niks
Is er waar jij woont geen theater in de buurt??

Ik ben vorig weekend nog naar de Pirates of Penzance geweest en ga in October naar Annie en Footloose en in November naar Beauty and the Beast en Buddy - the Musical. Verder in Februari naar Joseph. Alles in Ierland dus. En dan nog even afwachten wat er komt aan amateurproducties. Daar is er elke week wel een van te vinden ergens in de buurt.

Ik weiger overigens naar High School Musical te gaan. Zo waardeloos.
In December komt JCS in Noord-Ierland, maar daar twijfel ik nog over.
Ik pik tussendoor ook nog wat opera's mee, maar dat is een ander topic

Bijkomend voordeel is dat de kaartjes hier gewoon betaalbaar zijn. Vorige week zaten we 1e rang voor 37 euro p.p.
Het is een zalig idee dat ik ome Joop van Ellende niet nog rijker maak dan ie al is! Want ik vind de kaartjes in Nederland echt belachelijk duur.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:18:57 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62113509
Boston... En verder kleinere producties wat dichter in de buurt, maar ik ga voor minstens 50% voor de mensen die op het toneel staan, en thuis weet ik dat niet, ken ik ze niet... Dus dan heb ik er ook niet zo'n zin in. Ik zou bijvoorbeeld nooit naar Les Mis in London gaan of zo. En ik ben ook echt niet 9 x naar Sweet Charity geweest omdat ik te verhaal zo goed vond.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:52:17 #16
87554 Cee
Welluk?
pi_62114312
Ik moet toegeven dat ik vaak ook herhaaldelijk naar een zelfde musical ga om bepaalde mensen te zien. Avenue Q vond ik geweldig leuk maar de tweede keer is de grap er voor een groot deel af, toch geweest om Daniel Boys als Princeton/Rod te kunnen zien. Hij stelde niet teleur.
pi_62116649
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:52 schreef Cee het volgende:
Ik moet toegeven dat ik vaak ook herhaaldelijk naar een zelfde musical ga om bepaalde mensen te zien. Avenue Q vond ik geweldig leuk maar de tweede keer is de grap er voor een groot deel af, toch geweest om Daniel Boys als Princeton/Rod te kunnen zien. Hij stelde niet teleur.
En met wie ga jij dan er heen ?


Ik heb trouwens de 3 musketiers op dvd en dan ook gekocht he.. o.a met pia ..
vaak gezien
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  ESF Reporter vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:18:36 #18
87554 Cee
Welluk?
pi_62116824
Ik heb het geluk dat ik een aantal musical-minded vriendinnen heb, en m'n beste vriendin met wie ik vaak op vakantie ga, is minstens net zo'n musical-fanaat als ik.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:22:47 #19
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62116927
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:50 schreef Cee het volgende:
Nette OP!

Ik heb nog maar 2 musicals in het vooruitzicht op dit moment: Les Mis (6e of 7e keer nu denk ik) ergens in november. En in februari naar Cabaret. Wil eigenlijk in november nog een paar daagjes naar Londen gaan want Spamalot gaat sluiten en als Monty Python-fan heb ik die nog niet gezien!
Ik ken maar één nummer uit Spamalot (gezongen door Callie, Sara Ramirez van Greys anatomy ) en dat vind ik al heel tof .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:36:19 #20
130755 Kinga
versier hier
pi_62117291
Tvpje Vind het zo gezellig in het Joseph topic, kom ook maar even hier kijken.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 00:58:41 #21
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 01:02:24 #22
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62120612
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:18 schreef Cee het volgende:
Ik heb het geluk dat ik een aantal musical-minded vriendinnen heb, en m'n beste vriendin met wie ik vaak op vakantie ga, is minstens net zo'n musical-fanaat als ik.
Dat is zeker fijn als je vriendinnen hebt..die ook van musicals houden.
  ESF Reporter zaterdag 4 oktober 2008 @ 10:01:56 #23
87554 Cee
Welluk?
pi_62123037
Hairspray to close on Broadway
Jezus, ze vallen bij bosjes, de musicals op Broadway. Legally Blonde, Xanadu, nu dit.

Een van m'n favoriete musicals en ik wil deze zeker nog een keer zien in Londen. En in dit geval niet voor een speciaal iemand, maar gewoon omdat de show zo ontzettend leuk is! En natuurlijk is Michael Ball een fantastische Edna.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:44:10 #24
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62124155
Albert verlinde gaat volgend jaar Hairspray produceren.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:53:08 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62124306
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 10:01 schreef Cee het volgende:
Hairspray to close on Broadway
Jezus, ze vallen bij bosjes, de musicals op Broadway. Legally Blonde, Xanadu, nu dit.
Gek he, met een economische crisis...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62126340
Tof, eindelijk een musicalforum.
Ik heb Les Miserables en Joseph in het vooruitzicht, okbtober en november.
Beetje jammer dat ik naar Les Mis ga als de finale van Joseph op tv komt. .
  ESF Reporter zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:56:26 #27
87554 Cee
Welluk?
pi_62127593
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gek he, met een economische crisis...
Snap ik, maar toch, zonde.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:27:19 #28
202348 Susi
Temple of Love
pi_62129265
Tot wanneer speelt Les Mis nog ongeveer ?
pi_62129874
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 10:01 schreef Cee het volgende:
Hairspray to close on Broadway
Jezus, ze vallen bij bosjes, de musicals op Broadway. Legally Blonde, Xanadu, nu dit.

Een van m'n favoriete musicals en ik wil deze zeker nog een keer zien in Londen. En in dit geval niet voor een speciaal iemand, maar gewoon omdat de show zo ontzettend leuk is! En natuurlijk is Michael Ball een fantastische Edna.
Ohhh wat zonde. Ik heb m in Londen gezien en vond m daar echt heel leuk. Nouja, het is geen hoge kwaliteit musical of zo (vind ik dan ) maar wel heel tof om een keer gezien te hebben

Verder ben ik nog steeds verliefd op Billy Elliot, waar ik dus van tevoren helemaal niet wist wat ik ervan moest verwachten, maar je werd zo overdonderd Binnenkort zal ik eens een lijstje maken wat ik in nederland en londen allemaal gezien heb, het is in ieder geval behoorlijk veel..

Musicals
pi_62132501
Oeh leuk een musical topic
Op dit moment helaas geen musicals meer op de agenda staan, maar ben wel pas naar Les Mis geweest en daar wil ik echt nog een keer heen, vond het zooo mooi!
Verder heb ik de Phantom gezien (wel 8x haha), Miss Saigon, The Lion King, Joe, Carly, West Side Story, Evita, Aida, Chicago... dat was het wel zo'n beetje geloof ik...
We gaan deze maand naar New York, dus ik hoop daar ook nog een musical te kunnen gaan zien... Maar moeten we ff kijken of we daar kaartjes kunnen krijgen...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_62133280
Ik ga met m'n vriendin en haar ouders naar The Sound of Music, heb me over laten halen... Een paar dagen later kwam ik er achter dat het in het nederlands is Musical vertalingen

Overigens vind ik musicals (en musical-films) erg gaaf, ik kijk nu al uit naar Repo: The Genetic Opera. En Dr Horrible blijft ook geniaal
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:52:01 #32
88233 Steve
Still the best.
pi_62133582
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:38 schreef Tangarine het volgende:
(...) En Dr Horrible blijft ook geniaal
.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  ESF Reporter zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:16:34 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_62135444
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:02 schreef tessie het volgende:
We gaan deze maand naar New York, dus ik hoop daar ook nog een musical te kunnen gaan zien... Maar moeten we ff kijken of we daar kaartjes kunnen krijgen...
wickedwickedwickedwickedwickedwicked!
Of Hairspray daar zien, nu het nog kan. Of allebei.
pi_62136565
We gaan 6 dagen, dus het liefst zou ik dan ook 6 musicals zien haha Vind het zooo moeilijk om te kiezen... Wicked zat ik idd zelf ook al aan te denken...... Maar vind vaak de wat meer 'dramatische' musicals wel mooier....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:37:56 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62137078
Wicked is overrated
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 23:36:46 #36
130755 Kinga
versier hier
pi_62138348
Oe, kom ik met mijn zielige lijstje. Eerste musical die ik zag was een kleine musical, Eternity met de Koninklijke Luchtmacht Kapel, ik vond die zo mooi, wilde daarom ook wat grotere musicals zien. Dus naast die alleen nog The Lion King en Tarzan gezien.
pi_62138467
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:37 schreef wonderer het volgende:
Wicked is overrated
Nohh, vind je? Waarom als ik vragen mag?
  zondag 5 oktober 2008 @ 00:06:39 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62139066
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 23:41 schreef booo het volgende:

[..]

Nohh, vind je? Waarom als ik vragen mag?
Hij duurt te lang, er zitten te veel nutteloze liedjes in en het is te disney. Het verhaal is goed en de personages ook, maar de uitwerking is te veel "oh we moeten er een groots spektakel van maken want dat verwacht het publiek tegenwoordig!".

Eternity had ik achteraf graag willen zien. Stephen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62139964
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:44 schreef Haaibaaike het volgende:
Albert verlinde gaat volgend jaar Hairspray produceren.
Met Arjan Ederveen als Edna en Jim als Link

Ik ben trouwens héél erg benieuwd naar The little mermaid, nu op Broadway. Die filmpjes ervan zien er zo leuk uit . Komt vast nog wel hier ooit, en misschien wel in een Op zoek naar Ariël-vorm . Ga ik auditeren .
  zondag 5 oktober 2008 @ 00:50:32 #40
88233 Steve
Still the best.
pi_62140043
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 00:47 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik ben trouwens héél erg benieuwd naar The little mermaid, nu op Broadway. Die filmpjes ervan zien er zo leuk uit . Komt vast nog wel hier ooit, en misschien wel in een Op zoek naar Ariël-vorm . Ga ik auditeren .
Is dat hier niet ooit geweest met een van die k3-vrouwen?

edit:

.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_62140111
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 00:50 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Is dat hier niet ooit geweest met een van die k3-vrouwen?

edit:

.

Ja, een neppe versie. Niet de Disney versie.

  zondag 5 oktober 2008 @ 01:02:18 #42
130755 Kinga
versier hier
pi_62140262
OMG De kleine zeemeermin Was vandaag nog op tv

Wat ik steeds jammer vind is dat ze de teksten altijd een beetje aanpassen van de liedjes. Soms best irritant als je de liedjes uit de film door en door kent.
  ESF Reporter zondag 5 oktober 2008 @ 02:02:22 #43
87554 Cee
Welluk?
pi_62141183
Tsja, ik vind het een beetje makkelijk dat zoveel Disney-tekenfilms worden vermusicaliseerd (om maar even een nieuw woord te bedenken ). De liedjes zijn er al, verhaal is er al, personages zijn er al, worden vaak 1 op 1 overgenomen. Zo vond ik The Lion King bijvoorbeeld een ongelofelijk indrukwekkend begin hebben en dat heeft de show verder niet meer kunnen overtreffen. Had het gevoel dat ik naar een 3D-versie van de tekenfilm zat te kijken. Zelfde gold voor Tarzan, leuke musical maar je kent het verhaal al en het wordt ook amper anders verteld in de musical.
Zou Wicked ooit een Disney-tekenfilm zijn geweest dan zou ik het zelfde vinden. Maar ik kende het verhaal nog niet, de liedjes niet, vond de verwijzingen naar The Wizard of Oz erg goed gedaan, er zit drama en humor in en spektakel. Daar hou ik van.

Ben heel benieuwd welke tenenkrommende vertalingen ze hiervoor en voor Hairspray hier in Nederland weten te verzinnen.
pi_62154751
Ik dacht altijd dat ik een grote musical fan was, maar als ik dat hier zo allemaal lees, dan schaam ik bijna

Saturday Night Fever was mijn eerste musical, daarna al een behoorlijk aantal musicals gezien samen met mijn moeder: Mamma mia!, Beauty and the Beast, The Lion King, The Wiz, Dirty Dancing, Grease, Cats, My Fair Lady en Les Mis (5 november voor de tweede keer). Dit alles in Nederland en in Londen ben ik nog naar Starlight Express geweest.

All time favorite is zonder enige twijfel Les Miserables

Leuk zo'n musical topic

[ Bericht 0% gewijzigd door Akelalala op 05-10-2008 19:44:30 ]
I'm Fucking Brilliant!
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:41:15 #45
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62154807
Oh, ik ben in Londen met school nog naar We will rock you geweest . Zeer toffe avond. niet zozeer omdat de musical een pareltje is, maar Queen en schooluitjes naar het buitenland .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:42:33 #46
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62154947
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, ik ben in Londen met school nog naar We will rock you geweest . Zeer toffe avond. niet zozeer omdat de musical een pareltje is, maar Queen en schooluitjes naar het buitenland .
Ja, dat was vast beter geweest. Starlight Express was niet echt geweldig vond ik. Maar ik vermoed dat school aan een te laag budget vastzat. Was toen ook maar een heel klein theater...
I'm Fucking Brilliant!
pi_62155466
Weet iemand waar ik kan vinden welke musicals nu in Londen spelen?
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:14:58 #49
130755 Kinga
versier hier
pi_62155951
Dankje
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:55:32 #51
202348 Susi
Temple of Love
pi_62161235
En wie weet tot wanneer Les Miserables nog speelt ?
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:57:37 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62161301
In ieder geval nog tot eind november.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62161799
Ow ja, saturday night fever, die musical was ik helemaal vergeten... Vond er ook niet zoveel aan... die liedjes werken niet in het nederlands. "night fever, night fever, zou het ernstig wezen?", dat kan toch gewoon niet? Volgens mij zal dat met hairspray ook zo zijn...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  ESF Reporter maandag 6 oktober 2008 @ 00:11:24 #54
87554 Cee
Welluk?
pi_62162939
"Goedemorgen Baltimooooooore!"
Publiek (denkt): Wie is Bal Timor?
  maandag 6 oktober 2008 @ 00:12:17 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62162953
Ik vond de vertaling van Mamma Mia echt geniaal...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter maandag 6 oktober 2008 @ 00:15:21 #56
87554 Cee
Welluk?
pi_62162996
Mamma Mia heb ik niet in het Nederlands gezien. Aida vond ik mooi vertaald. Les Mis, ging wel, maar ik blijf Engels toch mooier vinden. Ben blij dat ze het "Asjemenou oh alsjeblieft is Marius opeens verliefd" in 'Rood en zwart' een beetje hebben gewijzigd in de revival-versie. Tenminste, Asjemenou is weg.

Oke nu ga ik slapen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 00:25:30 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62163099
Les Mis heeft echt draken van zinnen, ik krijg er kromme tenen van. En Javert heeft de kutste
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 6 oktober 2008 @ 02:28:27 #58
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62163823
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:25 schreef wonderer het volgende:
Les Mis heeft echt draken van zinnen, ik krijg er kromme tenen van. En Javert heeft de kutste
Sja, Seth Gaaikema
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_62164528
Ja die vertalingen zijn vaak waardeloos...
Uit Miss Saigon: "Ik versier je een meid." "Nee versier me een bier:" *zucht*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_62164915
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:12 schreef wonderer het volgende:
Ik vond de vertaling van Mamma Mia echt geniaal...
Ja "Dankje voor de liedjes, de melodieen"
Heb daar wel erg veel lol om gehad toen
I'm Fucking Brilliant!
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:04:52 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62166325
Er zitten wel wat regels in waarvan je denkt "Uh... ok..." Maar uiteindelijk zorgde de vertaling er wel voor dat ik naar een musical zat te kijken en niet naar Abba's grootste hits (wat ik bij de film weer wel had).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62166598
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:04 schreef wonderer het volgende:
Er zitten wel wat regels in waarvan je denkt "Uh... ok..." Maar uiteindelijk zorgde de vertaling er wel voor dat ik naar een musical zat te kijken en niet naar Abba's grootste hits (wat ik bij de film weer wel had).
Ja, dat is ook wel weer zo, maar ik had me daar op zich wel bij neergelegd omdat ik wist dat ik naar een op Abba liedjes gebaseerde musical ging. Ik vond de film dan ook echt geweldig, omdat ze zo dicht bij de musical gebleven waren...

Welke ook echt tenenkrommend was "Meisje en het beest", waarom niet gewoon vertaald als Belle en het beest?
I'm Fucking Brilliant!
pi_62176132
En mevrouw Pot ipv mevr Tuit . Ohja, en Kom Erin ipv Kom Erbij. Snap niet waar die veranderingen dan precies nodig voor zijn.
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:10:22 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62179390
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:15 schreef shiNinG_staR het volgende:
En mevrouw Pot ipv mevr Tuit . Ohja, en Kom Erin ipv Kom Erbij. Snap niet waar die veranderingen dan precies nodig voor zijn.
Omdat op die zinnen copyright zat en het te duur was om dat te kopen. Dan maar een nieuwe versie. Beetje duf maar ja. Zo gaat dat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter maandag 6 oktober 2008 @ 18:48:25 #65
87554 Cee
Welluk?
pi_62180326
Echt waar, gaat dat zo? Wat idioot.
pi_62180525
Oh, ik dacht gewoon Disney is Disney
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:35:16 #67
130755 Kinga
versier hier
pi_62181739
Ja, jammer is dat he! Ik heb dat trouwens ook als ik nederlandse disney liedjes in het engels hoor ofzo, dat klopt dan gewoon niet
pi_62182297
Zit er echt op bepaalde zinnen copyright en niet op het hele liedje dan??
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:51:01 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62186696
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:51 schreef tessie het volgende:
Zit er echt op bepaalde zinnen copyright en niet op het hele liedje dan??
Ja, als je er dus bepaalde kenmerkende dingen in verandert, mag het wel, want je kunt dingen natuurlijk ook maar op een aantal manieren vertalen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:33:21 #70
130755 Kinga
versier hier
pi_62188283
Ik vind het best jammer dat Les Mis zo ver speelt. Misschien had ik er anders nog wel heen gewild. Van Zuid Limburg naar Rotterdam is echt te ver...
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:13:12 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62189709
Is het ook. Ik kom vanuit midden Nederland en zelfs ik kom niet thuis. Verder dan Utrecht is pech hebben (met de trein).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:37:10 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62190323
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Omdat op die zinnen copyright zat en het te duur was om dat te kopen. Dan maar een nieuwe versie. Beetje duf maar ja. Zo gaat dat.
Dat geldt ook voor de muziek! Je mag niet zomaar een musical- of musicalnummer waar nog rechten opzitten opvoeren in het openbaar. Dan moet je rechten kopen of het nummer dusdanig arrangeren dat het hier en daar anders klinkt. Dan mag het weer wel.

Die componisten en tekstschrijvers moeten natuurlijk ook hun brood verdienen.

Ik heb ooit, in 1996, getracht de rechten van 'Into the Woods' gecomponeerd door Sondheim te kopen om te produceren en regisseren, maar een theatergigant was me voor, helaas. De rechten van een musical verkrijgen is tegenwoordig, met al die giganten die zo even wat miljoentjes uit de kast trekken, moeilijker als de staatsloterij winnen. Alleen hele ouwe en onbekende musicals zijn nog te doen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter dinsdag 7 oktober 2008 @ 07:39:26 #73
87554 Cee
Welluk?
pi_62193267
Nooit geweten dat het zo lastig is, is het in principe nog lastiger om bijvoorbeeld rechten voor het uitvoeren van een Mamma Mia of een Jersey Boys te verkrijgen? Of is dat niet te vergelijken? Ik doel hiermee op het feit dat de liedjes van die musicals al bestonden. En die worden vaak gezongen bij talentenshows en dergelijke maar zitten dus ook verwerkt in een show, met wat tekstaanpassingen "...they're on my track, three dads, one lover" en zo.

Heb gisteren kaartjes besteld eerste rij Les Mis, eind november, eerste rij. Weliswaar zonder Freek maar ik doe 't omdat het al zo lang geleden is dat ik de voorstelling op spuug-afstand heb bekeken.
pi_62193962
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 07:39 schreef Cee het volgende:
Heb gisteren kaartjes besteld eerste rij Les Mis, eind november, eerste rij. Weliswaar zonder Freek maar ik doe 't omdat het al zo lang geleden is dat ik de voorstelling op spuug-afstand heb bekeken.
Ik bestel eigenlijk nooit meer kaarten voor de eerste rij sinds mijn fiasco bij The Lion King, waar we een heleboel dingen niet zagen omdat je niet op de vloer van het podium kan kijken... Heb je daar nooit last van gehad? Wat ik altijd wel geweldig vond aan zo vooraan zitten: de dirigent, op een of andere manier heb ik daar een ontzettende fascinatie voor

Inmiddels ben ik wel verwend met vooraan zitten, omdat we nu vaak kaarten voor rij 6 ofzo bestellen... 5 november weer naar Les Mis, rij 9 deze keer, stiekem hoop ik toch dat Freek er dan nog bij is....Maar dat zal wel niet vermoed ik. Veel plezier in ieder geval eind november, dan zal je wel 1 van de laatste voorstellingen hebben, of niet?
I'm Fucking Brilliant!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:05:59 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62196689
Les Mis rij 1 (3) is geweldig Wel LETTERLIJK spuugafstand bij een aantal acteurs...

Je hebt trouwens kans dat je Wim niet hebt want die gaat in november op vakantie, ik weet alleen niet wanneer precies.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62208638
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:05 schreef wonderer het volgende:
Les Mis rij 1 (3) is geweldig Wel LETTERLIJK spuugafstand bij een aantal acteurs...

Je hebt trouwens kans dat je Wim niet hebt want die gaat in november op vakantie, ik weet alleen niet wanneer precies.
Haha, ik geloof je direct! Ik ben toch wel blij met mijn rij 9 plaatsen hoor

En het zou erg jammer zijn als Wim er niet is, dan doen mijn 2 favorieten niet mee... Maar daar kan je helaas weinig aan doen.
I'm Fucking Brilliant!
pi_62208765
Bij sommige musicals is het idd heel irritant als je vooraan zit en ze gaan bijvoorbeel zitten of liggen op het podium. Dan mis je dat allemaal
Kan je beter op rij 4 ofzo zitten...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:39:32 #78
163650 Greys
pi_62208872
Een musicaltopic

Ik hou er van! 3 Musketiers bv drie keer gezien en ook nog op DVD gekocht
En Mamma Mia met Lone van Roosendaal ( ) vond ik nog beter dan met Simone Kleinsma, maar ik ben dan ook een grote Lone fan en Simone kan me een beetje gestolen worden.
Leuk om te zien ook dat de film zo enorm op de musical Mamma Mia lijkt, de outfit van Donna enzo

Verder vind ik de kleine musicals, de parodieën ook erg leuk. Rocky over the Rainbow, man... ik wou dat dáár een DVD van was
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:22:29 #79
87554 Cee
Welluk?
pi_62210022
Ik heb werkelijk waar nog nooit zo ontzettend in een deuk gelegen tijdens een musical voorstelling als bij Rocky over the rainbow. Geweldig was dat inderdaad! Bij 'ons' ging er halverwege ook nog eens iets mis met het geluid waardoor de voorstelling stil moest worden gelegd. De acteurs gingen toen maar improviseren door om de beurt met een maf dansje op het podium te lopen, vooral Tony Neef deed het hilarisch. Je moest erbij zijn.

Akelalala, ben het helemaal met je eens wat eerste rij betreft. The Lion King moet je vanaf een afstandje bekijken, bij voorkeur in het midden in de zaal. Ik zag het vanaf het balkon en dan zie je de spelers achter die kartonnen struiken elkaar alvast in die 'zweef-harnassen' hijsen, neemt een beetje de magie weg. En als je Les Miserables voor het eerst ziet kan je maar beter het grote plaatje ervan bekijken door wat afstand te nemen. Maar ik zie het straks voor de 7e keer en dan raak je meer geïntrigeerd door bepaalde personages en gezichtsuitdrukkingen en details die van veraf minder duidelijk overkomen. Dat die schijf draait en die barricade heen en weer en omhoog en omlaag wordt geschoven weet ik nu wel.

Een show die je ten allen tijde trouwens van een afstandje moet zien, is Wicked. Ongeacht of je het voor de zoveelste keer ziet. Tenminste, dat vind ik.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:47:04 #80
163650 Greys
pi_62210783
Somewhereeeeeeeeeeeeeee over the.... Rambo

Rolf Koster was hilarisch he Cee? En Lone ook weer in Rocky. En Cystine die steeds in gezang wilde uitbarsten en steeds onderbroken werd

Ik had alle keren Michael Diederich in jarretels ipv Tony.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:10:43 #81
87554 Cee
Welluk?
pi_62211549
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:47 schreef Greys het volgende:
Somewhereeeeeeeeeeeeeee over the.... Rambo

Rolf Koster was hilarisch he Cee? En Lone ook weer in Rocky. En Cystine die steeds in gezang wilde uitbarsten en steeds onderbroken werd
Daarom wil ik ook zo graag een dvd hiervan. Ik weet me die laatste paar dingen nauwelijks meer te herinneren! Alleen dat ik ontzettend moest lachen en the image of Tony Neef in jarretels is burned forever in my mind!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 01:18:50 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62220856
Rocky fans, hebben jullie Shh....it happens ook gezien dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 oktober 2008 @ 09:22:40 #83
163650 Greys
pi_62224201
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:18 schreef wonderer het volgende:
Rocky fans, hebben jullie Shh....it happens ook gezien dan?
Die trok me totaal niet
Met dat gejengel van Linda Wagemakers over wel of niet meedoen ivm scheldwoorden. Pfff.

Maar Forbidden Musicals dan weer wel!
Met Tanja de Nijs, Doris Baten, Michael Diederich en een jongen wiens naam ik niet meer weet.
Heb erg gelachen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:25:49 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62228990
Zonde. Ik zal niet zeggen dat het een solide productie was, het rammelde nogal, maar Wim, Tony en Esther maakten het dubbel en dwars goed
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62231139
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:22 schreef Cee het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit zo ontzettend in een deuk gelegen tijdens een musical voorstelling als bij Rocky over the rainbow. Geweldig was dat inderdaad! Bij 'ons' ging er halverwege ook nog eens iets mis met het geluid waardoor de voorstelling stil moest worden gelegd. De acteurs gingen toen maar improviseren door om de beurt met een maf dansje op het podium te lopen, vooral Tony Neef deed het hilarisch. Je moest erbij zijn.

Akelalala, ben het helemaal met je eens wat eerste rij betreft. The Lion King moet je vanaf een afstandje bekijken, bij voorkeur in het midden in de zaal. Ik zag het vanaf het balkon en dan zie je de spelers achter die kartonnen struiken elkaar alvast in die 'zweef-harnassen' hijsen, neemt een beetje de magie weg. En als je Les Miserables voor het eerst ziet kan je maar beter het grote plaatje ervan bekijken door wat afstand te nemen. Maar ik zie het straks voor de 7e keer en dan raak je meer geïntrigeerd door bepaalde personages en gezichtsuitdrukkingen en details die van veraf minder duidelijk overkomen. Dat die schijf draait en die barricade heen en weer en omhoog en omlaag wordt geschoven weet ik nu wel.

Een show die je ten allen tijde trouwens van een afstandje moet zien, is Wicked. Ongeacht of je het voor de zoveelste keer ziet. Tenminste, dat vind ik.
Ik vind het toch altijd afwachten met de plaatsen, wij zijn de laatste keer naar 2x naar musicals in Ahoy geweest, de eerste keer zaten we heel ver weg, maar dat was dan wel weer een succes om de ensemble stukken goed te kunnen zien. De tweede keer zaten we bijna vooraan, en dat was dan weer een prachtige aanvulling voor de gezichtsuitdrukkingen en de lolletjes die er op het podium waren (Het was ook de laatste voorstelling die gespeeld werd). Ik heb trouwens gehoord dat dat volgend jaar weer gaat komen, 'Musicals in Ahoy', vind ik toch altijd wel leuk

Wij gaan nu voor de 2de keer naar Les Miserables, mijn moeder is de vorige keer in 1991 ook geweest en is toen verliefd geworden op de musical. Nu was de eerste keer van ons samen dit jaar een kado voor haar verjaardag, helaas konden we daarna nog maar 1 keer gaan, 5 november dus.. Had m nog wel veel en veel vaker willen zien
I'm Fucking Brilliant!
pi_62268708
Wicked .. komt die hier ook in nederland uit?

Door de serie Ugly-betty.. waren ze de hele tijd aan het praten over wicked.. en ik"hu wat is en wie is wicked"
iedergeval,
heb het op gezocht en het lijkt me dus echt een leuke musical
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:22:46 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62268880
Seizoen 2009-2010 geloof ik. Ik heb de Broadway-reisversie gezien en ik was niet erg onder de indruk. Mooi verhaal maar te showy.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter donderdag 9 oktober 2008 @ 20:28:28 #88
87554 Cee
Welluk?
pi_62269087
Ben benieuwd naar de NL productie van Wicked. Heb hem nu 4 keer gezien en zou zo een 5e keer gaan.
Ik heb trouwens vanmiddag weer eens een Les Miserables kaartje gekocht, laatste voorstelling in Nieuwe Luxor. Volgens mij wordt dat nummer 8.
pi_62269643
Jeeeetje, waar halen jullie het geld vandaan om zo vaak naar dezelfde musical te gaan joh ! Ik ga toch best vaak, maar zelden 2 keer naar dezelfde! Al zou ik dat wel willen, maar ik krijg mijn moeder echt niet nog een keer mee, en vrienden al helemaal niet

Wicked vond ik wel (heel) tof, maar dat gaat in Nederland niks worden joh Net als We Will Rock You, ik vond het een geweldige musical, toen wij gingen speelde die net op West End, maar in Nederland wordt het helemaal verkracht.. Hoe het nu in Duitsland is heb ik geen idee van, zou het wel een keer willen zien, al ben ik bang dat het tegenvalt na de versie in Londen. Iemand m daar gezien?
  ESF Reporter donderdag 9 oktober 2008 @ 21:16:57 #90
87554 Cee
Welluk?
pi_62270553
Ik denk juist wel dat Wicked het goed gaat doen hier! Kaliber Tarzan/Aida. Echt een gezinsmusical. Ik heb WWRY nooit live gezien, alleen een bootleg-versie en ik vond het verhaal echt bedroevend slecht. Welk verhaal trouwens? En dat terwijl ik een groot liefhebber van Queen ben en Ben Elton's boeken goed kan pruimen. Ik zou 'm toch eens in het echt moeten zien om door te hebben waarom dit vehikel al zo lang (en succesvol?) draait op West End.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:51:36 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62271625
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:45 schreef booo het volgende:
Jeeeetje, waar halen jullie het geld vandaan om zo vaak naar dezelfde musical te gaan joh ! Ik ga toch best vaak, maar zelden 2 keer naar dezelfde! Al zou ik dat wel willen, maar ik krijg mijn moeder echt niet nog een keer mee, en vrienden al helemaal niet
Prioriteiten stellen en last minute boeken. Maar ik heb in de afgelopen drie weken ziek veel geld uitgegeven aan musicals Vijfmaal Les Mis (tweemaal volle pond, driemaal LM), Tarzan (LM), Ciske en Sunset Boulevard (volle mep)... Allemaal eerste rang dus reken maar uit Plus treinkaartjes erheen natuurlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62272664
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:16 schreef Cee het volgende:
Ik denk juist wel dat Wicked het goed gaat doen hier! Kaliber Tarzan/Aida. Echt een gezinsmusical. Ik heb WWRY nooit live gezien, alleen een bootleg-versie en ik vond het verhaal echt bedroevend slecht. Welk verhaal trouwens? En dat terwijl ik een groot liefhebber van Queen ben en Ben Elton's boeken goed kan pruimen. Ik zou 'm toch eens in het echt moeten zien om door te hebben waarom dit vehikel al zo lang (en succesvol?) draait op West End.
Nou ik zal je zeggen, ik was er echt helemaal weg van. En stiekem eigenlijk nog steeds, maar ik blijf erbij dat een musical 'minder' wordt (niet bij grote musicals natuurlijk, maar hierbij wel) naarmate het langer speelt, en wij het geluk hadden dat we m zagen toen die pas net speelde. Het is gewoon Ja, ik weet t niet. Het verhaal is ook wel leuk hoor! Ik bedoel, mensen vinden Cats geweldig, en als er een musical is zonder verhaal, tsja Maar gewoon, dingen zoals een grote neger die Britney heet, en de hele tijd verwijzingen naar vanalles en de gewéldige (stem van) Scaramouche
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Prioriteiten stellen en last minute boeken. Maar ik heb in de afgelopen drie weken ziek veel geld uitgegeven aan musicals Vijfmaal Les Mis (tweemaal volle pond, driemaal LM), Tarzan (LM), Ciske en Sunset Boulevard (volle mep)... Allemaal eerste rang dus reken maar uit Plus treinkaartjes erheen natuurlijk.
Hmja, laat ik eerst mn school maar afmaken, dat ga ik niet redden met een bijbaantje
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:00:04 #93
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62278407
We will rock you heb ik ook in Londen gezien met school. Vond het verhaal niet sterk, maar de grapjes waren wel tof, Scaramouche . Maar de sfeer en de muziek was wel erg tof.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:43:08 #94
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62377612
Ik wil echt snel naar Londen om nog een keer de Lion King te zien (L)
Verder is het eventjes 'rustig' - in december alleen voor de 4e keer naar Tarzan, maar heb dit jaar al genoeg gezien.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:53:14 #95
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62377870
Ik ga volgende week zaterdag naar Sunset Boulevard, in november naar Joseph.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:54:48 #96
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62377909
Sunset Boulevard trekt mij helemaal niet eigenlijk
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:58:35 #97
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:55:32 #98
163650 Greys
pi_62381020
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:54 schreef automatic_ het volgende:
Sunset Boulevard trekt mij helemaal niet eigenlijk
Mij dus ook niet. Er lag een envelop op de mat met post over Sunset Boulevard, heb hem niet eens geopend
Maar dat kan ook komen omdat ik Simone Kleinsma echt vreselijk vind
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:20:25 #99
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62381682
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Mij dus ook niet. Er lag een envelop op de mat met post over Sunset Boulevard, heb hem niet eens geopend
Maar dat kan ook komen omdat ik Simone Kleinsma echt vreselijk vind
Hmm.. Straks met Pia hoef ik er nog niet heen eigenlijk, haha. Ik weet niet, het verhaal lijkt mij gewoon 100x niets. Als ik een gratis kaartje krijg, dan ga ik misschien mee, maar ik vrees het ergste
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:53:02 #100
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62387059
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Mij dus ook niet. Er lag een envelop op de mat met post over Sunset Boulevard, heb hem niet eens geopend
Maar dat kan ook komen omdat ik Simone Kleinsma echt vreselijk vind
Greijs toch, Simone vreselijk..Ze is een leuke vrouw en een goeie musicalster ...Natuurlijk Pia is dat ook.
pi_62388764
Weten jullie leuke musicals - sites en liedjes ...
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:01:30 #102
163650 Greys
pi_62389167
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:49 schreef Treezz het volgende:
Weten jullie leuke musicals - sites en liedjes ...
Vertel, waar gaat het over
Dan kunnen we misschien iets gerichter advies geven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:03:04 #103
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62389219
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:49 schreef Treezz het volgende:
Weten jullie leuke musicals - sites en liedjes ...
Doel je al op een bepaalde musical of..?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_62389456
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Vertel, waar gaat het over
Dan kunnen we misschien iets gerichter advies geven.
o ja, er zijn verschillende musicals hé
de commerciele(?) of de rent , les miserable , tarzan , aida , miss saigon .wicked... sunset boulevard..
volgens mij heel divers ?
nou, waar liedjes opstaan die je kan downloaden

duidelijk
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:11:41 #105
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62389560
Les Miserables/Tarzan zijn wel te vinden torrent, bij de rest moet je geluk hebben dat sommige de originele cd's hebben en op de pc hebben staan. Ik heb er wel een aantal, maar bij sommige cd's moet je echt de musical gezien hebben voor je de liedjes snapt - vind ik.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  ESF Reporter dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:29:29 #106
87554 Cee
Welluk?
pi_62390142
http://www.accubroadway.com/
Enjoy!

Mijn Londen-plannen gaan hopelijk binnenkort meer vorm aannemen. Ik MOET naar Spamalot.
pi_62390437
Ik vind de liedjes meestal ook idd veel mooier nadat ik de musical heb gezien. Soms vind ik een cd vantevoren zelfs niet zo leuk, terwijl ik het na het zien van de musical wel heel mooi vind. Weird.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 15 oktober 2008 @ 00:43:17 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62393616
Ik vond Simone geweldig, maar een keer SB is wel genoeg. NIet helemaal mijn show.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62397756
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:43 schreef wonderer het volgende:
Ik vond Simone geweldig, maar een keer SB is wel genoeg. NIet helemaal mijn show.
Mag ik vragen waarom niet?
Ik ben er namelijk nog niet uit of ik m wil zien.. De recensies waren goed, ik vind Simone echt geweldig, maar weet niet zo goed wat ik van de musical in het geheel moet verwachten...
I'm Fucking Brilliant!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:48:59 #110
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62398354
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:37 schreef tessie het volgende:
Ik vind de liedjes meestal ook idd veel mooier nadat ik de musical heb gezien. Soms vind ik een cd vantevoren zelfs niet zo leuk, terwijl ik het na het zien van de musical wel heel mooi vind. Weird.
Ja, dat heb ik ook.
De cd van Les Miserables (2008) was wel mooi, maar ik dacht Hmm... waar ga ik nu weer naar toe? Maar als je daar dan zit, dan begrijp je de nummers beter en dan is het geweldig
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:50:13 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62399900
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:23 schreef Akelalala het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom niet?
Ik ben er namelijk nog niet uit of ik m wil zien.. De recensies waren goed, ik vind Simone echt geweldig, maar weet niet zo goed wat ik van de musical in het geheel moet verwachten...
Gewoon een kwestie van smaak. Ik ben meer van het grootse dramatische, zoals Les Mis en Phantom. En ik hou niet van vrouwen in de hoofdrol
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62399955
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van smaak. Ik ben meer van het grootse dramatische, zoals Les Mis en Phantom. En ik hou niet van vrouwen in de hoofdrol
Hahaha, ok
I'm Fucking Brilliant!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:44:53 #113
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_62438041
Oh leuk topic!
Musicals zijn een soort van jeugdzonde van me, maar sinds ze zo mega commercieel zijn vind ik er niet meer veel aan. Wij zongen met ons middelbare schoolkoor ( ) eerst Chess, daarna de Phantom, les Mis , Cats en nog meer. Toen had je al die musicaltheaters hier nog niet.
Wij gingen naar Londen voor les Miserables en Cats en zo, paar keer per jaar , echt helemaal top.
Ik heb in NL alleen Carmen en Chess gezien, ook al lang geleden, maar ik kon nooit wennen aan die Nederlandse versies
In Londen heb ik ook nog Oliver en the Queen and I gezien, en the Phantom.
En op het moment ben ik helemaal verslaafd aan Sweeney Todd.
Ik draai de dvd en de cd grijs
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:14:41 #114
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62438859
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:23 schreef Akelalala het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom niet?
Ik ben er namelijk nog niet uit of ik m wil zien.. De recensies waren goed, ik vind Simone echt geweldig, maar weet niet zo goed wat ik van de musical in het geheel moet verwachten...
Dat had ik ook vernomen dat ze een goeie recensies kregen..En Simone is goed. Wij wachten af hoe de musical is ...volgende week gaan wij er heen.
pi_62443213
@oh-oh Carmen wou ik zooo graag zien! Vroegah had ik die cd eens geleend uit de bieb (ja echt) en ik vond hem zo geweldig! Helaas kan ik die cd nu nergens meer vinden, geloof dat hij helemaal niet meer te koop is.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:21:35 #116
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_62443306
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:17 schreef tessie het volgende:
@oh-oh Carmen wou ik zooo graag zien! Vroegah had ik die cd eens geleend uit de bieb (ja echt) en ik vond hem zo geweldig! Helaas kan ik die cd nu nergens meer vinden, geloof dat hij helemaal niet meer te koop is.
Ik geloof dat ik hem heb
Die musical was destijds met Janke Dekker in elk geval, en die blonde musical ster van toen, hoe heet ze nou nog es?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:49:16 #117
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62444012
Weet iemand of er op dit moment een korting-actie is voor Dirty Dancing en/of Les Miserables?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_62444478
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik hem heb
Die musical was destijds met Janke Dekker in elk geval, en die blonde musical ster van toen, hoe heet ze nou nog es?
joke de kruiyf.. en ik heb je een pm'etje gestuurd
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:14:41 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62484336
Kijk, een musicaltopic.

Voel me al meteen thuis

Ben groots van fan Les Mis, ken ik bijkans uit mijn hoofd. Briljante musical.
Cats Miss Saigon The Phantom etc.
Ik word al helemaal blij bij de gedachte aan die musicals

Komt de Phantom eigenlijk volgend jaar weer naar nederland?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62485140
Oh dat lijkt me echt gaaf als de Phantom weer in NL zou komen! Is dat een gokje Davinia, of heb je dat ergens gehoord?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:51:10 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62486131
Ik heb nog niks gehoord over Phantom... Maar als ie komt moet Wim van den Driessche Phantom zijn
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 19 oktober 2008 @ 00:10:27 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62495817
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:59 schreef tessie het volgende:
Oh dat lijkt me echt gaaf als de Phantom weer in NL zou komen! Is dat een gokje Davinia, of heb je dat ergens gehoord?
Er staat me zoiets vaag bij, maar heb het verder niet opgezocht. Het schoot weer door mijn hoofd toen ik dit topic zag. Kdenk ff vragen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:42:47 #123
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62570198
Ik ben net, toevallig, naar Fame geweest. Het was wel oké
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:11:00 #124
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62570839
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:42 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben net, toevallig, naar Fame geweest. Het was wel oké
Was Hein ook als Schlomo?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:22:32 #125
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62571047
Ik ben toevallig iets tegengekomen op Youtube dat ik hier wel even moet posten. Het is een versie van JCS door een amateurclub uit Volendam. Ik heb nog nooit zo'n goede amateurproductie gezien. Ze volgen nauwlettend de film, maar ze zingen erg goed, ze spelen iets minder, maar het totaalplaatje is fantastisch!! Nu barst Volendam natuurlijk wel van het talent, maar toch...

Ik post hier even een link naar de totale playlist, het staat helemaal online.

JCS Volendam
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter woensdag 22 oktober 2008 @ 07:52:55 #126
87554 Cee
Welluk?
pi_62572980
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:22 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben toevallig iets tegengekomen op Youtube dat ik hier wel even moet posten. Het is een versie van JCS door een amateurclub uit Volendam. Ik heb nog nooit zo'n goede amateurproductie gezien. Ze volgen nauwlettend de film, maar ze zingen erg goed, ze spelen iets minder, maar het totaalplaatje is fantastisch!! Nu barst Volendam natuurlijk wel van het talent, maar toch...

Ik post hier even een link naar de totale playlist, het staat helemaal online.

JCS Volendam
Heb je ook al gezien dat Nick en Simon erin zitten? Simon is Simon Zealotes. En minstens 1 van de 3J's zit er ook in, degene die Jezus speelt.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:45:21 #127
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62576071
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:11 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Was Hein ook als Schlomo?
Ja en ik vind ook dat hij in dat soort rollen moet blijven i.p.v. hele serieuze
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:16:40 #128
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62576875
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:45 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja en ik vind ook dat hij in dat soort rollen moet blijven i.p.v. hele serieuze
Hij gaat een van de broers spelen van Joseph Ik wil hem wel zien
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:21:05 #129
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62576995
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:16 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Hij gaat een van de broers spelen van Joseph Ik wil hem wel zien
Hmm ben benieuwd. Mijn mening komt misschien ook vanwege het feit dat ik hem alleen in 'blije' musicals heb gezien.

Ik vind Grease overigens veeeeél leuker dan Fame
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:30:11 #130
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62577228
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:21 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hmm ben benieuwd. Mijn mening komt misschien ook vanwege het feit dat ik hem alleen in 'blije' musicals heb gezien.

Ik vind Grease overigens veeeeél leuker dan Fame
Dat scheelt natuurlijk .ik heb geen van beide musicals gezien. Daar speelt Hein vrolijke rollen, heb het wel stukje op youtube gezien Ja, ik ben ook benieuwd..
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:31:53 #131
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62577261
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 07:52 schreef Cee het volgende:

[..]

Heb je ook al gezien dat Nick en Simon erin zitten? Simon is Simon Zealotes. En minstens 1 van de 3J's zit er ook in, degene die Jezus speelt.
Had ik gezien ja. Is toch leuk dat ze zich niet te groot voelen om met een amateurproductie mee te doen? Ik heb sowieso het idee (mede door naar die real life soap van Jan Smit te kijken die ik dus gewoon leuk vond. Ik vind zijn muziek wel wat minder, maar alá) dat Volendam een zeer hechte gemeenschap is waar ze veel voor elkaar doen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter woensdag 22 oktober 2008 @ 22:55:14 #132
87554 Cee
Welluk?
pi_62598516
Vind het ook een gezellige kliek, qua muziek niet helemaal mijn smaak maar ik kan de stemmen goed tolereren. Wat zit er toch in het water daar, vraag ik me af. Trouwens was deze productie van een paar jaar terug, toen Nick & Simon volgens mij als duo nog niet zo hard aan de weg timmerden als dat ze nu doen. Nick was toen net een paar maanden daarvoor (onterecht) niet verder gekomen in de top 10 van Idols. ja ik heb toen op hem gestemd in de wildcard show
  donderdag 23 oktober 2008 @ 08:35:59 #133
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_62603390
Mijn favoriete musical Into The Woods, de versie uit het M-Lab. Niet zo zoetsappig en met wat meer lagen dan de gemiddelde Disney musical. Maar ik ben wellicht wat bevooroordeeld.
overnieuw. uitprinten. nachecken.
pi_62623037
Mijn favo musical is aida, ik heb 'm niet gezien , maar ik heb de cd en die draaide ik echt ontzettend veel
+ plus het verhaal gelezen op internet en youtube gekeken..

"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  ESF Reporter donderdag 23 oktober 2008 @ 22:07:03 #135
87554 Cee
Welluk?
pi_62624614
Aida vond ik geweldig, jammer dat ik hem niet op Broadway heb gezien, alleen de Nederlandse productie. En nog steeds snap ik niet waarom hij niet in Londen te zien is geweest.
Les Miserables is mijn favoriet, gevolgd door Wicked.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:24:59 #136
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62625303
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:29 schreef Treezz het volgende:
Mijn favo musical is aida, ik heb 'm niet gezien , maar ik heb de cd en die draaide ik echt ontzettend veel
+ plus het verhaal gelezen op internet en youtube gekeken..


Maar Aïda is net tien jaar oud als musical. Heb je de opera wel eens gezien? Veel en veel beter. Zeker als je de kans hebt hem te zien in een groot operahuis waar ze gewoon olifanten en al op kunnen laten komen.

Ik vind de musical Aida echt zo'n slap aftrekseltje van de opera. Maar goed, men is niet meer origineel tegenwoordig. Alles wat al bestaat moet opnieuw geschreven en gecomponeerd worden. Helaas voor die inspiratieloze lui die dat doen vaak veel slechter dan het origineel.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:33:37 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62625697
Ik heb Aida in de Ahoy gezien (geloof ik) met echte paarden enzo... Wel geinig. De musical een keer gezien en dat vond ik wel genoeg, maar de CD draai ik graag, zitten hele mooie nummers tussen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter donderdag 23 oktober 2008 @ 22:38:23 #138
87554 Cee
Welluk?
pi_62625901
Ik heb nog nooit een opera 'in het echt' gezien en gehoord, alleen af en toe blijven hangen op een uitzending ervan op tv dus excuseer me voor de ietwat kortzichtige opmerking. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik iets van zo'n opera voorstelling kan begrijpen. Ze zingen vaak in een niet-engelse taal en daarbij maken de klanken, de manieren van zingen het ook nog onverstaanbaarder. Is het dan echt puur de zang en het decor dat mensen naar de opera trekt? Of valt het allemaal wel mee met het begrijpen ervan?

Ik vind het prima dat er boeken zoals Wicked en Les Miserables worden vermusicaliseerd maar erger me er ook aan dat ze steeds vaker voor de makkelijk-scoren-weg kiezen. High School Musical, Legally Blonde, Dirty Dancing, Fame. Niks mis met plat musical-amusement maar het scherpt de doorsnee-bezoeker niet echt om eens naar een voorstelling met wat meer verhaal en diepgang te gaan.
pi_62626062
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:38 schreef Cee het volgende:
Ik heb nog nooit een opera 'in het echt' gezien en gehoord, alleen af en toe blijven hangen op een uitzending ervan op tv dus excuseer me voor de ietwat kortzichtige opmerking. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik iets van zo'n opera voorstelling kan begrijpen. Ze zingen vaak in een niet-engelse taal en daarbij maken de klanken, de manieren van zingen het ook nog onverstaanbaarder. Is het dan echt puur de zang en het decor dat mensen naar de opera trekt? Of valt het allemaal wel mee met het begrijpen ervan?

Ik vind het prima dat er boeken zoals Wicked en Les Miserables worden vermusicaliseerd maar erger me er ook aan dat ze steeds vaker voor de makkelijk-scoren-weg kiezen. High School Musical, Legally Blonde, Dirty Dancing, Fame. Niks mis met plat musical-amusement maar het scherpt de doorsnee-bezoeker niet echt om eens naar een voorstelling met wat meer verhaal en diepgang te gaan.
Klopt, die musicals die jij nu opnoemt zou ik nooit heen gaan Zat bij mij in de klas die per se naar Dirty Dancing willen, maar die musical trekt me dus echt totaaal niet. Omdat ik er niet echt een musicalgevoel bij krijg of zo? Het is veel te luchtig..
In Londen ben ik wel naar Hairspray geweest, vind ik ook zoiets, maar dat was meer gewoon voor de lol. Het is leuk om een keer te zien, maar ik zal het nooit een hele goede musical noemen of zo..

[ Bericht 0% gewijzigd door booo op 23-10-2008 22:58:24 ]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:49:17 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62626404
Ik ben naar Faust en Carmen geweest en dan helpt de "ondertiteling" wel Maar van Faust vind ik de muziek heel mooi, dan maakt de tekst me niet zo uit.

Overigens kan het natuurlijk ook geen kwaad om je even in te lezen....

[ Bericht 14% gewijzigd door wonderer op 23-10-2008 23:01:29 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62680179
Wij hebben vorige week in New York The Phantom gezien! Was echt superrr!
Ik wilde eigenlijk Wicked zien, maar daarvoor kon je geen kaartjes meer krijgen bij die ticket booth. Maar dit was echt te gek, en we zaten nog bijna vooraan ook.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 26 oktober 2008 @ 06:02:56 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62681450
*jaloers*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter zondag 26 oktober 2008 @ 09:18:36 #143
87554 Cee
Welluk?
pi_62682082
Phantom Ik heb hem in Londen gezien, vriendin waar ik mee was vond het helemaal niks, over the top etc. Ik vond het helemaal geweldig. Alleen het gedeelte met al die briefjes was me een beetje te hysterisch en moeilijk te volgen.
Ik heb trouwens besloten om zeker naar Londen te gaan eind volgende maand om Spamalot te zien. Het gaat nu ook op Broadway sluiten dus de kans dat ik het ooit kan zien is nog kleiner geworden. Trouwens nog een Broadway show gaat in januari tenonder, namelijk Spring Awakening (winnaar van de Tony voor Beste Musical in 2007). Another one bites the dust...
Spring Awakening komt echter in januari naar Londen, met een cast waar ze veel moeite voor hebben moeten doen om een goede te vinden, allemaal mensen van tussen de 18 en 24 jaar. Ik kende eigenlijk geeneen naam uit de lijst die ik heb gelezen behalve die van Chris Barton -- zo heette die tandartszoon uit BBC's Any Dream Will Do. Dus waarschijnlijk de zelfde gast.
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:37:56 #144
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_62682244
Ik zou volgende week naar Ciske gaan met m'n vriendin, maar het blijkt vandaag te zijn. Vandaag moet ik overwerken
overnieuw. uitprinten. nachecken.
pi_62682375
Leuk een musical topic

Ik heb oa The Phantom, De Jantjes, Titanic, Beauty & the Beast, Saturday Night Fever en natuurlijk Ciske de Rat gezien.

Ciske heb ik inmiddels 7 keer gezien En ik ga in 2009 nog wel een aantal keer. In ieder geval 21 feb Dave zijn laatste voorstelling (waarschiijnlijk )
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:53:08 #146
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62682399
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:18 schreef Cee het volgende:
Phantom Ik heb hem in Londen gezien, vriendin waar ik mee was vond het helemaal niks, over the top etc. Ik vond het helemaal geweldig. Alleen het gedeelte met al die briefjes was me een beetje te hysterisch en moeilijk te volgen.
Ik heb trouwens besloten om zeker naar Londen te gaan eind volgende maand om Spamalot te zien. Het gaat nu ook op Broadway sluiten dus de kans dat ik het ooit kan zien is nog kleiner geworden. Trouwens nog een Broadway show gaat in januari tenonder, namelijk Spring Awakening (winnaar van de Tony voor Beste Musical in 2007). Another one bites the dust...
Spring Awakening komt echter in januari naar Londen, met een cast waar ze veel moeite voor hebben moeten doen om een goede te vinden, allemaal mensen van tussen de 18 en 24 jaar. Ik kende eigenlijk geeneen naam uit de lijst die ik heb gelezen behalve die van Chris Barton -- zo heette die tandartszoon uit BBC's Any Dream Will Do. Dus waarschijnlijk de zelfde gast.
Ik vind Mama Who Bore Me zo'n tof nummer


En natuurlijk heb ik de musical zelf niet gezien
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:38:26 #147
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_62710503
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:38 schreef Cee het volgende:
Ik vind het prima dat er boeken zoals Wicked en Les Miserables worden vermusicaliseerd maar erger me er ook aan dat ze steeds vaker voor de makkelijk-scoren-weg kiezen. High School Musical, Legally Blonde, Dirty Dancing, Fame. Niks mis met plat musical-amusement maar het scherpt de doorsnee-bezoeker niet echt om eens naar een voorstelling met wat meer verhaal en diepgang te gaan.
Sorry hoor, maar om Legally Blonde op 1 hoop te gooien met die andere niemendalletjes en af te doen als plat en makkelijk scoren is gewoon bekrompen. Legally Blonde heeft juist een briljant libretto, muziek, plot en choreografie en veel meer diepgang dan jij beseft denk ik. En is boven alles nog weergaloos entertainment van begin tot eind ook ja. Heb je hem überhaupt gezien of gewoon bij voorbaat al afgeschreven onder het mom van judging a book by its cover? Anders zou je dit soort genante uitspraken niet doen.

Dat een musical op een film gebaseerd is betekent niet meteen dat het crap is, integendeel zelfs. Zie alleen al Nine, Sunset Boulevard, The Wedding Singer, Grey Gardens, Spamalot, Xanadu, The Baker's Wife, etc. etc. Stuk voor stuk fantastisch, prachtig en tijdloos.

En nu heb ik me toch niet in kunnen houden om in dit kuttopique te posten . Woe is me.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  ESF Reporter maandag 27 oktober 2008 @ 10:06:07 #148
87554 Cee
Welluk?
pi_62711129
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:38 schreef Marble het volgende:

[..]
En is boven alles nog weergaloos entertainment van begin tot eind ook ja. Heb je hem überhaupt gezien of gewoon bij voorbaat al afgeschreven onder het mom van judging a book by its cover? Anders zou je dit soort genante uitspraken niet doen.
Ja, ik zag het plaatje en was er meteen van overtuigd dat het bagger moest zijn. Wat een genante conclusie.

Marble, ik waardeer je geweldige gevoel voor humor en je was m'n hoop in bange Idols dagen maar ik vrees dat je mijn nemesis bent op Legally Blonde gebied.
Bekentenis van mijn kant: Ik heb LB gezien. Maar de MTV versie. Dus, make of that what you wish. Is het zo veel anders 'in real life' dan op tv? Ik heb natuurlijk in acht genomen dat 50% van de spanning, de sensatie en de algemene beleving van een musical wegvalt wanneer je het op een tv scherm kijkt. Maar daar rekening mee houdende vond ik het echt een nonsensding met verschrikkelijke liedjes (behalve Gay or European dan, dat vond ik toch best briljant ). Oh en Andy Karl.

[ Bericht 39% gewijzigd door Cee op 27-10-2008 10:11:10 ]
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:07:22 #149
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_62711173
Maar niet gezien dus he? Dacht ik al.

Blaten en een oordeel vellen zonder iets gezien te hebben = niet serieus te nemen. Daag.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  ESF Reporter maandag 27 oktober 2008 @ 10:12:47 #150
87554 Cee
Welluk?
pi_62711326
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:07 schreef Marble het volgende:
Maar niet gezien dus he? Dacht ik al.

Blaten en een oordeel vellen zonder iets gezien te hebben = niet serieus te nemen. Daag.
Lieve Marble, zie mijn ge-edite post hierboven.

Ben het helemaal met je eens over dat je niet moet emmeren over iets dat je niet gezien hebt maar ik vind dat ik hierover wel mag oordelen.

Wat pak ik je beledigingen naar mij toe toch lekker positief op he! 't Is onderdeel van m'n missie om de winter minder pessimistisch in te gaan.

Het valt me zwaar.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:19:30 #151
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_62711492
Let's agree to disagree then, en nog even goede vrienden hoor want het was niet als persoonlijke aanval bedoeld. Zie je weer bij Idols, darling.

En nu ben ik hier weg want elke keer als ik op dit topique klik voel ik me vies en proletisch aangerand. (En het toch niet kunnen laten he, the flesh is weak. It's like picking scabs.)
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  ESF Reporter maandag 27 oktober 2008 @ 10:21:17 #152
87554 Cee
Welluk?
pi_62711534
Waarom? Kei-gezellig hier joh Marble. Laat je niet verlagen tot enkel plat Idols-vermaak. Dit is veel leuker met je ongezouten mening erbij. Neem een washandje en wat zeep mee dan kan je je wassen na elke post.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:39:00 #153
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  ESF Reporter maandag 27 oktober 2008 @ 10:42:28 #154
87554 Cee
Welluk?
pi_62712055
Heb 't net gedaan. Zo goed en kwaad als het mij (niet) lukte.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:49:38 #155
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62712241
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:42 schreef Cee het volgende:
Heb 't net gedaan. Zo goed en kwaad als het mij (niet) lukte.
Bedankt ik heb de topic gezien En gepost.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:46:34 #156
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62713847
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:19 schreef Marble het volgende:


En nu ben ik hier weg want elke keer als ik op dit topique klik voel ik me vies en proletisch aangerand. (En het toch niet kunnen laten he, the flesh is weak. It's like picking scabs.)
En waarom precies als ik vragen mag?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:30:26 #157
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62715084
Anne Stalman moet rol in 'Anatevka' teruggeven
24/10 22:04 - Musicalactrice Anne Stalman heeft haar rol in de musical 'Anatevka', een week voor aanvang van de repetities, terug moeten geven omdat ze op dit moment niet in staat is deze zware rol te vertolken. Reden hiervoor is een extreem druk seizoen met oa het populaire televisieprogramma ‘Op Zoek naar Evita’ en de daaropvolgende intensieve tournee van de musical. Producent Mark Vijn is per direct op zoek gegaan naar vervanging. Deze heeft hij relatief eenvoudig gevonden binnen de huidige cast. Babette Holtman, ook bekend van het programma ‘Op Zoek naar Evita’, zal de oudste dochter ‘Tzeitel’ gaan vertolken. Zij kan dit combineren met de rol van ‘Fruma Sarah’ waarvoor ze al was aangenomen. Sophie Veldhuis, ook bekend van ‘Op Zoek naar Evita’, zal de rol van Anne; ‘Hodel’ overnemen. Sophie was al aangenomen als ‘Tzeitel’ maar maakt nu de switch naar ‘Hodel’. De cast wordt nog aangevuld met een vrouwelijk ensemblelid waarvan de naam één dezer dagen bekend wordt gemaakt.

bron
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:52:48 #158
88233 Steve
Still the best.
pi_62726953
OZNE is toch allang afgelopen?
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_62729891
Ja ik begreep dat ook neit helemaal.....
Misschien dat ze daardoor niet genoeg bij de repetities aanwezig heeft kunnen zijn ofzo? Maar dan is het wel raar als ze daar nu pas achter komen...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:32:44 #160
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62730664
Ik vind het er ook een beetje ongelukkig staan, maar zoals ik het lees benadrukken ze de Evita tournee, en heeft ze het daar te druk mee.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:22:46 #161
202348 Susi
Temple of Love
pi_62737211
Op de Musical Sing Along waren Babette en Sophie al samen te zingen, en was Anne er niet :

  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:03:18 #162
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62741823
Brigitte Heitzer krijgt hoofdrol in nieuwe Elvis-musical
Zondag 26 Oktober 2008 om 18:59
Brigitte Heitzer, de winnares van het televisieprogramma 'Op zoek naar Evita', gaat de hoofdrol spelen in een nieuwe musical, gebaseerd op de nummers van Elvis Presley. Dit heeft Erwin van Lambaart zojuist bekend gemaakt in het televisieprogramma 'Life and Cooking' op RTL4.

De musical krijgt de titel 'Love me tender', naar een van de nummers van Elvis Presley. Het verhaal van de musical is nog niet bekend, maar het zal niet gaan over het leven van de populaire Amerikaanse zanger. Wel worden zijn meest bekende nummers in de musical verwerkt, net zoals bij ABBA-musical 'Mamma Mia!', Queen-productie 'We Will Rock You' en de V&V Entertainment voorstelling 'Doe Maar!' het geval is. De rol van Brigitte Heitzer, die momenteel nog in de musical 'Evita' te zien is, is verder nog niet toegelicht.

Hmm...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_62743434
Ik heb zaterdag The Sound of Music gezien in de Efteling, ik mocht mee omdat jarig was... Hij was best leuk, iig beter dan de film waar ik niet doorheen kwam
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:13:18 #164
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62743502
De film is legendarisch .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_62745777
Een musical met elvis liedjes lijkt me nou niet zoveel aan.. Maar ja... wie weet wordt het verhaal heel leuk ofzo. Mama Mia vond ik uiteindelijk ook wel leuk...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_62746617
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:10 schreef Tangarine het volgende:
Ik heb zaterdag The Sound of Music gezien in de Efteling, ik mocht mee omdat jarig was... Hij was best leuk, iig beter dan de film waar ik niet doorheen kwam
Die lijkt mij inderdaad ook erg leuk.
  ESF Reporter dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:48:59 #167
87554 Cee
Welluk?
pi_62761083
Elvis vind ik hardstikke leuk, maar ik vind een musical zoals deze hierboven omschreven staat, weer zo makkelijk scoren.
(ik weet dat dat precies de bedoeling is van zo'n jukebox-musical, maar het stompt de musicalgangers wel af zeg, straks kunnen ze niks anders meer aan ze voorschotelen omdat het te veel diepgang zou hebben)

Ach ja, de tijd zal het leren.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:06:47 #168
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62761791
Nou ja... Ik vond Mamma Mia toch best wat diepgang hebben... De onzekerheid over waar je vandaan komt, het probleem van de alleenstaande moeder die haar dochter ziet opgroeien en vertrekken, verschillende soorten liefde...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62766512
Hajo Bruins en Sjoerd Pleijsier verlaten beiden de Musical Ciske de Rat. Gelukkig komt Mariska wel terug!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:17:03 #170
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62766753
Hajo

Gelukkig heb ik hem nu wel vaak genoeg gezien
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:25:04 #171
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62768948
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:09 schreef Clauw het volgende:
Hajo Bruins en Sjoerd Pleijsier verlaten beiden de Musical Ciske de Rat. Gelukkig komt Mariska wel terug!
Waarom? Jammer eigenlijk ...ik heb ze allebei gezien in Ciske ook Mariska.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:27:18 #172
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:35:14 #173
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62769208
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:32 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind het er ook een beetje ongelukkig staan, maar zoals ik het lees benadrukken ze de Evita tournee, en heeft ze het daar te druk mee.
Anne was af en toe understudy van Marjolein in Evita.. Naast Brigitte is Marjolein haar understudy kan deze niet dan is het Anne Stalman ..Want ik heb haar zie spelen in Evita!! ik denk dat ze vergissen met OZNE maar dat ze bedoelen dat Anne ook understudy was/is bij Evita.
pi_62772127
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:25 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Waarom? Jammer eigenlijk ...ik heb ze allebei gezien in Ciske ook Mariska.
Hajo gaat spelen in Hotel Atlantico en Sjoerd zal ook iets anders gaan doen denk ik.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 08:07:38 #175
202348 Susi
Temple of Love
pi_62772512
Bron : http://www.telegraaf.nl/p(...)fgelast__.html?p=9,2

Simone Kleinsma geblesseerd: Sunset Boulevard afgelast

Sunset Boulevard gestopt

AMSTERDAM - De voorstelling van Sunset Boulevard in Nijmegen is vanavond na de eerste akte afgelast nadat hoofdrolspeelster Simone Kleinsma geblesseerd raakte aan haar hamstring.

Tijdens een kledingwissel ging het in de gang achter de coulissen mis toen Simone uitgleed, zo meldt shownieuws. Antonie Kamerling deelde het publiek vanaf het podium mee dat de voorstelling afgelast moest worden. Bezoekers kunnen hun kaarten inwisselen voor een andere voorstelling.

Morgenochtend zal er meer bekend worden over Simone's blessure en of én wanneer ze de rol van Nora Desmond weer zal kunnen spelen. Simone deelt de rol van Nora met Pia Douwes, maar zij zou pas vanaf 17 december beginnen in Sunset
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:31:56 #176
130755 Kinga
versier hier
pi_62777604
:0
pi_62779086
Nu wordt de hoofdrol een keertje gedeeld, dus lijkt me logisch dat Pia het eerder overneemt, of zou ze er nog niet klaar voor zijn of nog geen tijd??
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:09:03 #178
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62783504
Pia Douwes vervangt geblesseerde Simone Kleinsma
AMSTERDAM - Pia Douwes zet alles op alles om Simone Kleinsma te vervangen in de musical Sunset Boulevard. Douwes en Antonie Kamerling repeteren momenteel op volle kracht om de voorstelling woensdagavond in de Stadsschouwburg in Nijmegen door te laten gaan, aldus Joop van den Ende Theaterproducties.

Kleinsma raakte tijdens de voorstelling van Sunset Boulevard dinsdagavond in Nijmegen geblesseerd aan haar hamstring. Tijdens een snelle verkleedpartij in de gang in de eerste akte is ze gevallen. Medehoofdrolspeler Kamerling deelde het publiek daarna vanaf het podium mee dat de voorstelling niet verder kon gaan. De bezoekers kunnen de musical een andere keer bezoeken.

Kleinsma staat onder medische begeleiding. De komende tijd moet uitwijzen hoe lang de herstelperiode zal zijn.

Pia Douwes, die de hoofdrol van glamourdiva Nora Desmond deelt met Kleinsma, zou eigenlijk pas half december beginnen. "Pia was al wel begonnen met de repetities”, zei producent Erwin van Lambaart. De voorstelling van Sunset Boulevard woensdagavond in Nijmegen is grotendeels uitverkocht. "Pas later vandaag kunnen we met 100 procent zekerheid zeggen of het gaat lukken. Vooralsnog gaan we ervan uit dat de voorstelling doorgaat.”

Sunset Boulevard is een musical van Andrew Lloyd Webber, gebaseerd op de gelijknamige film van Billy Wilder uit 1950. Het verhaal gaat over een actrice uit de periode van de stomme film. Zij hoopt na jaren zonder films haar comeback te maken als zij begin jaren vijftig een jonge scriptschrijver ontmoet. De musical ging vrijdag 10 oktober in première. Recensenten waren zeer positief over de vertolking van Kleinsma.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:23:39 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62783934
Kut voor Simone... En voor Pia, en voor het publiek... dat wordt heftig zeg...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62786509
Jeetje wat erg voor Simone Hopelijk gaat het snel beter met d'r
  woensdag 29 oktober 2008 @ 16:52:06 #181
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62786650
Hebben ze ook niet een gewone understudy dan, of hoe werkt het ?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:15:51 #182
202348 Susi
Temple of Love
pi_62788627
Het zou knap zijn als Pia het vanavond gewoon redt. Wel een enorme blijk van vakmanschaap dat ze dit wil.

En tevens erg lullig voor Simone. De voorstelling speelt net 2 weken !
  ESF Reporter woensdag 29 oktober 2008 @ 18:41:35 #183
87554 Cee
Welluk?
pi_62789111
Wat raar dat er geen understudy voor is zeg. Maar, net bij RTL Boulevard een gesprek met Simone en Pia, Pia vertelde dat ze de voorstelling van vanavond gaat doen maar ze ziet het nog wel als een eerste try-out. Is nog lang niet op het niveau van Simone.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:13:29 #184
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62791779
Pia en Simone doen om en om de rol van Norma Desmond. Ik ben ook benieuwd wie hun understudy is. Maar Pia heeft wel vaak gerepeteerd..ze was gisteren ook in Nijmegen zei ze.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:15:39 #185
88233 Steve
Still the best.
pi_62847551
quote:
Twéé kindjes voor Chantal Janzen

Amsterdam - Chantal Janzen krijgt twee kindjes. Naast de baby die zijn in januari op de wereld hoopt te zetten, is speciaal voor haar de musicalcomedy Petticoat! geschreven. De musical is de nieuwste oorspronkelijke productie van Stage Entertainment, het internationale live entertainment bedrijf van Joop van den Ende. De voorstelling gaat in november 2009 in het Beatrix Theater in Utrecht in première.

Het creatieve team van de succesvolle musical Ciske de Rat is ook verantwoordelijk voor Petticoat!: Henny Vrienten tekent voor de muziek, André Breedland is de schrijver en Paul Eenens is verantwoordelijk voor de regie.

Joop van den Ende: "Toen ik Chantal Janzen voor het eerst zag in het ensemble van 42nd Street, zag ik een jong, onervaren maar groot talent. Ze heeft in de loop der jaren haar stem ontwikkeld, een enorme groei doorgemaakt en ze gaat heel serieus met haar vak om. Chantal is zo'n uniek talent, binnen de nieuwe generatie musicalartiesten, dat we hebben besloten een productie voor haar te maken."

Chantal Janzen speelde eerder in de musicals Tarzan, Beauty and the Beast, Crazy For You, Saturday Night Fever, Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer, 42nd Street. Daarnaast speelde ze rollen in verschillende films en televisieseries, onder andere Alles is Liefde, De Dominee, Feestje en Volle Maan. Op televisie presenteerde ze onder andere Idols, Staatsloterij Live, chantal@avro.nl en de uitreiking van AVRO's Televizier Ring 2008.
bron
.

Zou ze zelf mee mogen helpen mee schrijven? .
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:18:32 #186
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62847618
Damn. Ik had gehoopt dat ze weer een mooi drama zouden maken. Zo klinkt dit niet. Al die footloose/dirty dancing kloons
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:36:00 #187
88233 Steve
Still the best.
pi_62847983
De Telegraaf met een stukje waar de musicalcomedy over gaat.

Chantal krijgt naast baby ook rol in musical Ciske

AMSTERDAM - Chantal Janzen (29) krijgt in januari eerst een kindje en dan het grootste cadeau dat een Nederlandse artiest ooit kreeg: een eigen musical. Joop van den Ende heeft het hele creatieve team van Ciske de Rat voor haar vrijgemaakt. Henny Vrienten schreef 24 nieuwe liedjes en het stuk wordt geregisseerd door topper Paul Eenens. „Ik heb haar kunnen overtuigen”, zegt Joop van den Ende.

De musicalnestor schetst het tafereel. „We zaten bij mij thuis aan de keukentafel. Chantal met haar vriend Marco. Toen ik haar zei dat ik Petticoat voor haar liet schrijven, kwam Chantal met allerlei tegenwerpingen. Ze vroeg of ze al klaar was voor zoiets. Zo bescheiden is ze. Maar ik heb haar toch een volmondig ja kunnen ontlokken. Chantal staat model voor een hele generatie jonge artiesten. Ze verdient het.”

Chantal straalt: „Het was nog een heel gedoe om mijn buik weg te werken tijdens de fotoshoot voor Petticoat, maar het is volgens mij wel gelukt. Het verhaal dat in november volgend jaar in première gaat, is heel komisch en tegelijk ontroerend: Patty komt uit een Gronings arbeidersgezin, maar ze droomt van een carrière als zangeres. Ze gaat uiteindelijk naar Amsterdam, waar ze ook nog verliefd wordt op een jongen van goeden huize. Patty heeft echter een communistische opvoeding gehad van vooral haar vader. Het is een heel komisch verhaal.”

Joop van den Ende: „Het speelt in de vijftiger, zestiger jaren. De tijd dat de stofzuiger werd geïntroduceerd. Patty komt daarmee voor het eerst bij haar vriend in aanraking. Petticoat zit ook vol met muziek uit die tijd: close harmony, The Blue Diamonds... En Chantal zal haar unieke comedytiming kunnen gebruiken.”
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:37:52 #188
202348 Susi
Temple of Love
pi_62848035
Hopelijk zit haar humor er in !

Edit : Niet goed gelezen: ja dus
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:20:50 #189
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62850774
En hoe zit het met de rol die ze in Tarzan speelt Jane..Ze zou naar de geboorte van haar kindje en zwangerschaps verlof weer in Tarzan spelen in de rol van Jane.
pi_62857122
Ben erg benieuwd naar die musical van Chantal
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:35:03 #191
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_62867268
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 22:20 schreef Haaibaaike het volgende:
En hoe zit het met de rol die ze in Tarzan speelt Jane..Ze zou naar de geboorte van haar kindje en zwangerschaps verlof weer in Tarzan spelen in de rol van Jane.
Hoelang willen ze Tarzan nog laten draaien? Is dat al bekend of...?
In april wordt het natuurlijk twee jaar...?

Ik had het idd ook gehoord, want Disney was sowieso al niet blij dat ze naar Boeing Boeing zou gaan en ze zouden nu helemaal niet blij geweest zijn, nu ze zwanger is...

Lijkt mij overigens wel een leuke musical!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:25:11 #192
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_62872570
hier moet ik nodig een tvp achterlaten
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:21:52 #193
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63028754
Tarzan wordt Mary Poppins door onze redactie
AMSTERDAM - Van lianen naar parapluutjes…Mary Poppins komt naar Nederland! De onvervalste musicalklassieker wordt de nieuwe openeindeproductie van Joop van den Ende Theaterproducties.
In het Scheveningse Circustheater zal Mary Poppins de succesmusical Tarzan vervangen. Mary Poppins zal in het theaterseizoen 2009-2010 in première gaan. Morgen worden de eerste audities gehouden. En hoe de theater-Mary Poppins eruit ziet? Directeur Erwin van Lambaart van Stage Entertainment: „Ze is jong, aantrekkelijk, een tikje angstaanjagend en mysterieus, maar ook opwindend en heerlijk ijdel.”

Hmm.. Ik ben geen Mary Poppins fan...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:26:28 #194
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63029190
Ik vond de film vroeger echt geweldig en bij Musicals in Ahoy de laatste keer deden ze ook 2 nummers van de musical. Lijkt me wel leuk...
I'm Fucking Brilliant!
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:42:13 #196
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63029296
Ik vind de film echt 100x niets, haha.
Maar misschien is de musical anders & dan vind ik het wel leuk.. Hmm..
Waarschijnlijk zal ik wel gaan, maar op dit moment vind ik dat ze wel wat anders in het Circustheater weg mogen zetten
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:45:48 #197
130755 Kinga
versier hier
pi_63029405
Op zoek naar Mary?
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:49:12 #198
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63029499
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:45 schreef Kinga het volgende:
Op zoek naar Mary?
Ik denk niet dat ze daar op gaan gokken & er staat dat de audities al begonnen zijn... (oké morgen). Maar goed; je weet maar nooit!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63030037
Mary Poppins lijkt me vreselijk! Zo tuttig, kneuterig. Chantal's musical daarentegen lijkt me wel geweldig.
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:10:14 #200
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63033035
Mary Poppins . Ik vind het altijd een leuke film, maar dat ben ik dan weer .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:10:50 #201
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63033056
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:08 schreef shiNinG_staR het volgende:
Mary Poppins lijkt me vreselijk! Zo tuttig, kneuterig. Chantal's musical daarentegen lijkt me wel geweldig.
Ja, die lijkt mij inderdaad ook leuk!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63034543
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:45 schreef Kinga het volgende:
Op zoek naar Mary?
Ze gaan toch altijd op zoek voor een reizende musical en niet voor een in het circustheater?

Mary Poppins lijkt me idd ook niet heel veel aan... Echt zo'n kindermusical volgens mij.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:43:14 #203
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63035340
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63035811
Mary Poppins lijkt me juist wel een leuke musical, ben erg benieuwd
pi_63041039
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:06 schreef tessie het volgende:

[..]

Ze gaan toch altijd op zoek voor een reizende musical en niet voor een in het circustheater?

Mary Poppins lijkt me idd ook niet heel veel aan... Echt zo'n kindermusical volgens mij.
Tarzan...
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:06:21 #206
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63044846
Tarzan hebben ze inderdaad ook gezocht, maar dat vind ik wel (heel) anders dan Evita/Joseph
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63046377
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:06 schreef automatic_ het volgende:
Tarzan hebben ze inderdaad ook gezocht, maar dat vind ik wel (heel) anders dan Evita/Joseph
Daar heb je gelijk in. Heb ook het idee dat dat veel minder bekend was
  zaterdag 8 november 2008 @ 01:31:28 #208
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_63046493
keuze stress

begin december gaat onze pv naar Londen en kan ik op West End een musical gaan zien.
Ga is voor Avenue Q of toch voor Spamelot van Monty Pythons ?
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  ESF Reporter zaterdag 8 november 2008 @ 08:22:39 #209
87554 Cee
Welluk?
pi_63048176
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:31 schreef Stroekie het volgende:
keuze stress

begin december gaat onze pv naar Londen en kan ik op West End een musical gaan zien.
Ga is voor Avenue Q of toch voor Spamelot van Monty Pythons ?
Avenue Q sluit in maart, Spamalot sluit in januari. Dus als je allebei heel graag wilt zien, zou ik Spamalot doen en dan proberen nog een keer terug te komen voordat Avenue Q sluit.

Ik heb Spamalot niet gezien maar ga over 2 weken speciaal naar Londen om 'm nog te kunnen zien. Met de kans natuurlijk dat het tegen kan vallen. Ik ben Monty Python fan maar je weet maar nooit he!

Avenue Q heb ik wel gezien en is hilarisch! Ik kan je geen bindend advies geven maar als je een beetje van The Muppets/South Park achtige humor houdt dan is Avenue Q geweldig.
pi_63053403
Jorge Verkroost keert weer terug in Ciske de Rat!
a.s. zondag begint hij als Cis de man weer.
  ESF Reporter zondag 9 november 2008 @ 13:46:16 #211
87554 Cee
Welluk?
pi_63072763
Het is (bijna) officieel, gisteren heeft iemand bij de AU van Les Misérables van een castmember te horen gekregen dat Dieter Troubleyn de nieuwe Enjolras wordt!
pi_63072857
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:46 schreef Cee het volgende:
Het is (bijna) officieel, gisteren heeft iemand bij de AU van Les Misérables van een castmember te horen gekregen dat Dieter Troubleyn de nieuwe Enjolras wordt!
Hmm, ben benieuwd dan, zal wel wennen zijn, maar ik vond m in JCS wel goed
I'm Fucking Brilliant!
pi_63078809
het is officeel;
ik ga er niet heen. ( naar les mis)
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  zondag 9 november 2008 @ 17:41:18 #214
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63079398
Wim speelt vanavond JVJ. MOcht je de kans hebben er nog op tijd te zijn, GAAN, hij is geniaal.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter zondag 9 november 2008 @ 18:09:24 #215
87554 Cee
Welluk?
pi_63080004
En Remko speelt Marius. Heb m'n musical-vriendinnen op de hoogte gebracht, die gingen al stuiterend kaartjes bestellen en zijn nu bij het Luxor maar ik ga zelf niet. Maar ja, dat had ik besloten voordat ik er een aantal uur later achter kwam dat Wim Valjean gaat spelen. Hey, Cee, goeie timing vrouwke.
Maar, misschien wel beter zo voor m'n portemonnee.
  zondag 9 november 2008 @ 18:10:02 #216
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63080016
quote:
Op zondag 9 november 2008 17:19 schreef Treezz het volgende:
het is officeel;
ik ga er niet heen. ( naar les mis)
Ahh hoezo?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 9 november 2008 @ 18:38:05 #217
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63080607
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:09 schreef Cee het volgende:
En Remko speelt Marius. Heb m'n musical-vriendinnen op de hoogte gebracht, die gingen al stuiterend kaartjes bestellen en zijn nu bij het Luxor maar ik ga zelf niet. Maar ja, dat had ik besloten voordat ik er een aantal uur later achter kwam dat Wim Valjean gaat spelen. Hey, Cee, goeie timing vrouwke.
Maar, misschien wel beter zo voor m'n portemonnee.
Screw je portemonnee als Wim opgaat als Valjean...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63082928
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Screw je portemonnee als Wim opgaat als Valjean...
Hahaha, ja inderdaad, maar zou het misschien toch wel gek vinden denk ik, als je m dan ineens als JVJ ziet... Waarom al die castwissels trouwens?

En hoe kom je daar achter dat de cast zo is vanavond?
I'm Fucking Brilliant!
  zondag 9 november 2008 @ 20:16:15 #219
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63083058
Ja inderdaad... Wat is daar nu het doel van ofzo? Gaan er meer mensen stoppen?
Ik ga de 19e trouwens
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  ESF Reporter zondag 9 november 2008 @ 21:27:37 #220
87554 Cee
Welluk?
pi_63085637
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Screw je portemonnee als Wim opgaat als Valjean...
In de meeste gevallen screw ik de portemonnee ook lang en hard maar dit keer wilde ik het echt niet doen. Was woensdag al geweest en heb nog twee keer in het vooruitzicht. En woensdag zat ik al op sommige momenten met een gevoel dat de klad er een beetje aan het inraken is bij mij en Les Mis. Dat ik wilde dat ik een fast forward-button op m'n stoelleuning had. En dat gevoel wil ik nooit hebben bij een musical. Zeker niet voor dat geld. Dus, ben nog steeds content met mijn beslissing.
Heb even een pauze-telefoontje gehad van het Luxor-front, en Remko doet het goed. Wim ook alhoewel de hoge noten bij hem vaak lastig waren.

Wat betreft castwissels: die vinden ook alleen plaats bij ziektes, vakanties en (vaste) vrije dagen. Carlo presenteert zondag Life & Cooking dus die zal je nooit hebben als Thénardier op die dag. René van Kooten speelde vanmiddag wel maar is ziek geworden (hij was de hele week al niet helemaal 100% lekker heb ik gelezen) dus Wim neemt het van hem over. Lijkt me lastig voor hem, zeker tijdens het duel na de dood van Fantine. Dan moet je opeens op precies de zelfde muziek switchen naar de 'tegenovergestelde' tekst. Wat een vakman.
  zondag 9 november 2008 @ 21:53:20 #221
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63086740
Wim was op vakantie Die is uit de Ardennen terug komen racen om vanavond te spelen

Ik heb hem wel als Javert tijdens zijn zelfmoord een paar regels Valjean horen zingen, dat was wel sneu.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter maandag 10 november 2008 @ 07:30:01 #222
87554 Cee
Welluk?
pi_63094526
Die Wim.
Aggut, de man heeft twee weken vrij en moet twee keer z'n vakantie onderbreken. Wat nou als hij verder weg had gezeten? Mag hij dat überhaupt dan wel? Ik zie 'm al zitten in z'n hutje op de Ardennen, telefoon gaat, nummermelder, Wim denkt gadverpielekes en dan moet ie weer naar Rotterdam sjezen.
  maandag 10 november 2008 @ 17:44:39 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63107092
Ik weet het niet. Ik droomde er vannacht wel over en vroeg of het in zijn contract stond, maar hij moest terug naar zijn man in de Ardennen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 16 november 2008 @ 01:35:15 #224
202348 Susi
Temple of Love
pi_63254387


Waarom is deze musical nooit op dvd uitgebracht ?

Met als gratis tranentrekkertje

pi_63254566
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:35 schreef Susi het volgende:


Waarom is deze musical nooit op dvd uitgebracht ?

Met als gratis tranentrekkertje

Volgens mij omdat het geen officieel nederlandse productie is, toch?
  zondag 16 november 2008 @ 02:41:16 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63254991
Omdat dat soort dingen op DVD uitbrengen veel te duur is vanwege de extra rechten die gekocht moeten worden door de producent. Met oorspronkelijk Nederlandse producties zoals Ciske de Rat en 3 Musketiers kan het wel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63257143
Ik heb wel een engelstalige dvd van de musical Jesus Crhist (niet de flim versie maar echt de musical versie)

En heb trouwens weer kaartjes voor Les Mis in Carre! We waren al een keer in Rotterdam geweest maar ik wil hem echt nog een x zien! Dus 25 januari weer!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 16 november 2008 @ 16:17:42 #228
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63265217
Ik ga woensdag voor de tweede keer naar Les Miserables
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 november 2008 @ 18:28:12 #229
163650 Greys
pi_63268375
Dieter Troubleyn
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zondag 16 november 2008 @ 22:49:20 #230
87554 Cee
Welluk?
pi_63275627
Iemand Songs of Praise gezien op BBC vandaag? Heb 't opgenomen en zit het nu te kijken want het was een musical thema. Er komen optredens van Any Dream Will Do-kandidaten Keith Jack (zingt ADWD) en Craig Chalmers en ook Steve Balsamo gaat iets zingen.
  zondag 16 november 2008 @ 22:56:20 #231
130755 Kinga
versier hier
pi_63275872
Jaaaaaa, ik heb het gezien Wilde het hier nog melden, maar toen was het toch al bijna afgelopen.
pi_63282374
quote:
Op zondag 16 november 2008 18:28 schreef Greys het volgende:
Dieter Troubleyn
Zeker!

Is hij al begonnen? Nee toch?
I'm Fucking Brilliant!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 november 2008 @ 14:50:39 #233
163650 Greys
pi_63288990
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:02 schreef Akelalala het volgende:

[..]

Zeker!

Is hij al begonnen? Nee toch?
Geen idee

Ik was bij dat Robert Long tribute concert en daar deed Dieter "Kalverliefde".
Moet je luisteren (en kijken ) hoe mooi!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63300464
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:49 schreef Cee het volgende:
Iemand Songs of Praise gezien op BBC vandaag? Heb 't opgenomen en zit het nu te kijken want het was een musical thema. Er komen optredens van Any Dream Will Do-kandidaten Keith Jack (zingt ADWD) en Craig Chalmers en ook Steve Balsamo gaat iets zingen.
Yow, ik heb gezien, was aan het zappen, rond 6 uur en ineens hadden ze het over musicals enz..
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  maandag 17 november 2008 @ 21:50:57 #235
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63301190
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:49 schreef Cee het volgende:
en ook Steve Balsamo gaat iets zingen.
Pompiedom..... Steve!!!!!!!!

Freek eat your heart out!!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter maandag 17 november 2008 @ 22:14:44 #236
87554 Cee
Welluk?
pi_63302069
* Cee denkt dat ze dat optreden nog wel een hele poos op d'r recorder zal bewaren
Wat een lekker joch is 't ook.

En nu herinner ik me weer waarom ik Keith Jack tot een van m'n favorieten schaarde tijdens ADWD. Prachtige stem. Beetje Adje-achtige uitstraling maar toch, vooruit,
die Joseph-tour versie leek me een beetje armetierig of ligt dat aan mij?
  maandag 17 november 2008 @ 22:18:59 #237
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63302243
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:14 schreef Cee het volgende:
* Cee denkt dat ze dat optreden nog wel een hele poos op d'r recorder zal bewaren
Wat een lekker joch is 't ook.
Je hebt het over Steve toch??
Dan kan ik alleen maar volmondig ja zeggen. Heb je hem gezien in London in JCS? Ikke wel. Nog steeds de beste show waar ik ooit was en ik heb er toch heel wat gezien.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter maandag 17 november 2008 @ 22:31:55 #238
87554 Cee
Welluk?
pi_63302690
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je hebt het over Steve toch??
en een en een
quote:
Heb je hem gezien in London in JCS? Ikke wel. Nog steeds de beste show waar ik ooit was en ik heb er toch heel wat gezien.
Ik heb maar twee producties van JCS gezien, beiden in Nederland. Een met een Amerikaanse cast (qua productie beetje houtje-touwtje standaard maar ik vond het wel een leuke show) en met de Nederlandse cast (Dieter Troubleyn als Jezus, Jamai als Simon Zealotes, Casey Francisco als Maria Magdalena - die namen weet ik even zo uit m'n hoofd, zou m'n programmaboek er bij moeten pakken om de rest op te kunnen noemen).
Ben jaloers!
Lekkerste ding dat ik op West End heb mogen aanschouwen was Adam Garcia. Mjam mjam. Geen hele super Fiyero maar leuk, die strakke witte broek.

Ik daal af naar onprofessioneel en oppervlakkig niveau, sorry.
  maandag 17 november 2008 @ 22:38:37 #239
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63302908
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:31 schreef Cee het volgende:

[..]

en een en een
[..]

Ik heb maar twee producties van JCS gezien, beiden in Nederland. Een met een Amerikaanse cast (qua productie beetje houtje-touwtje standaard maar ik vond het wel een leuke show) en met de Nederlandse cast (Dieter Troubleyn als Jezus, Jamai als Simon Zealotes, Casey Francisco als Maria Magdalena - die namen weet ik even zo uit m'n hoofd, zou m'n programmaboek er bij moeten pakken om de rest op te kunnen noemen).
Ben jaloers!
Lekkerste ding dat ik op West End heb mogen aanschouwen was Adam Garcia. Mjam mjam. Geen hele super Fiyero maar leuk, die strakke witte broek.

Ik daal af naar onprofessioneel en oppervlakkig niveau, sorry.
Was die Amerikaanse (Broadway) cast ergens in 2005 in Carré?? Dan heb ik die ook gezien. EN daar heb ik ergens op fok nog ongezouten commentaar gegeven. Die was slecht!! Het orkest was geen orkest maar een uitgehold samenraapsel van wat een orkest moest verbeelden, de belichting was lachwekkend, net Holiday on Ice, en de zang en het spel was ook niet om over naar huis te schrijven. Ik ben op gegeven moment echt keihard in lachen uitgebarsten. Mensen die totaal niet mét elkaar acteerden maar blijkbaar van de regisseur te horen hadden gekregen dat ze altijd de zaal in moesten kijken. Dus dan kreeg je van die lachwekkende effecten als Judas Jezus kust, en Jezus dan vervolgens naar de zaal zingt: 'Judas, must you betray me with a kiss'...

Een van de slechtste die ik ooit zag.
Eens effe kijken of ik dat topic nog kan vinden.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter maandag 17 november 2008 @ 22:48:51 #240
87554 Cee
Welluk?
pi_63303233
Ik heb 'm in de Schouwburg in Tilburg gezien, maar 't kan best zijn dat het in 2005 was en dus de zelfde productie! Met zo'n ge-papiermache'de rots. Dat ik dacht "pfoe, wat moet het worden?"
Was m'n eerste JCS-ervaring (live, dan welteverstaan) dus ik was easy to please. Misschien had ik het nu ook wel lachwekkend gevonden! Kan me er goed iets bij voorstellen, want het belabberde decor is me lang bijgebleven!

Een vriendin van me heeft een tijd terug ook een tour van West Side Story gezien. Met voornamelijk oostblok-mensen in de cast. En een dikke Tony met een plofhoofd die in zwaar accent onverstaanbaar aan het zingen was. Moet blijkbaar ook redelijk waardeloos geweest zijn!
Daniel Boys (ook van Any Dream Will Do) zat ook in die productie maar in Breda (waar ze de musical zag) was hij er niet bij helaas. Ze heeft 't een tijdje geleden wel met hem daarover gehad, dat ze een of andere Poolse Tony had die onverstaanbaar was. "Oh you mean the chubby one?" antwoordde hij.
  maandag 17 november 2008 @ 23:26:11 #241
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63304440
Uhm, ik heb het gevonden. Het blijkt nog veel eerder te zijn geweest, in 2003 al
En er was niet eens een orkest! Het was een band!!!

Afijn, lees maar:
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:14:30 #242
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63328165
Morgen naar Les Miserables én bellen voor kaarten
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:36:29 #243
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63331190
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:14 schreef automatic_ het volgende:
Morgen naar Les Miserables én bellen voor kaarten
Wat bellen voor kaarten? Veel plezier morgen
  woensdag 19 november 2008 @ 13:21:46 #244
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63343592
Er was een actie voor gratis kaarten voor Les Miserables
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 19 november 2008 @ 14:11:25 #245
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63344930
Kom net op youtube een subscriber tegen die heel Notre Dame de Paris op zijn kanaal heeft gepost.
Prachtige musical natuurlijk!! De muziek is zo heerlijk theatraal en dramatisch. Zeker de moeite van een bezoekje waard, want het zijn ook nog eens HD video's.

Het openingsnummer (kippenvel!!!)

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 19 november 2008 @ 14:28:44 #246
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63345414
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:11 schreef ElizabethR het volgende:
Kom net op youtube een subscriber tegen die heel Notre Dame de Paris op zijn kanaal heeft gepost.
Prachtige musical natuurlijk!! De muziek is zo heerlijk theatraal en dramatisch. Zeker de moeite van een bezoekje waard, want het zijn ook nog eens HD video's.

Het openingsnummer (kippenvel!!!)

Wat is Frans een mooie taal toch he .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 19 november 2008 @ 14:55:01 #247
202348 Susi
Temple of Love
pi_63346212
Wow ! Ben 'm meteen maar aan het kijken... Mooie stemmen
pi_63347321
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:21 schreef automatic_ het volgende:
Er was een actie voor gratis kaarten voor Les Miserables
He wat?!
I'm Fucking Brilliant!
pi_63347418
dit denk ik±
http://www.cjp.nl/lossepa(...)dag_19_november.html

maar te laat dus al.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 19 november 2008 @ 16:48:18 #250
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63349503
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:11 schreef ElizabethR het volgende:
Kom net op youtube een subscriber tegen die heel Notre Dame de Paris op zijn kanaal heeft gepost.
Prachtige musical natuurlijk!! De muziek is zo heerlijk theatraal en dramatisch. Zeker de moeite van een bezoekje waard, want het zijn ook nog eens HD video's.

Het openingsnummer (kippenvel!!!)

Ik zoek nog steeds de volledige Italiaanse versie (ik heb alleen de hoogtepunten)...

Die Bruno Pelletier heeft echt een mooie stem en Frans

Wel een raar concept trouwens... het is toch meer een soort concert dan een echte musical...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 19 november 2008 @ 16:53:33 #251
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63349661
Nu we het daar toch over hebben, stel dat het naar Nederland zou komen, wie zou dan de respectievelijke rollen moeten gaan spelen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 19 november 2008 @ 16:54:55 #252
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63349714
Geen idee (ben niet zo thuis in de musicalwereld), maar ik zou er best heen willen want wat ik zo zie vind ik best erg mooi .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 19 november 2008 @ 17:54:24 #253
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63351173
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:53 schreef wonderer het volgende:
Nu we het daar toch over hebben, stel dat het naar Nederland zou komen, wie zou dan de respectievelijke rollen moeten gaan spelen?
Dat mag pas als Seth Gaaikema dood is!!! Voor ie weer een of andere monsterlijke vertaling maakt!!!

Overigens heb ik hem eind 98 gezien in Parijd, met Garou in de hoofdrol.
Wat een stem heeft die vent, en hij is nog woest aantrekkelijk ook!!!

Ik zie Bente van den Brand wel Esmeralda doen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 19 november 2008 @ 18:28:38 #254
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63351906
Ik heb nog een musical online gevonden, deze keer Victor/Victoria. Broadway versie met Julie Andrews.



Een van mijn favoriete musicalsfilms ook. Tevens met Julie Andrews, en Robert Preston (the Music Man/Mame/ I do! I do! en Mack & Mabel). Die film komt eigenlijk elk jaar wel een keer op tv en die is beslist de moeite van het kijken eens waard. Het is een van de humoristische musicalfilms die ik ken, met glansrollen voor James Garner en Leslie Ann Warren.

In ieder geval vind je de broadwayshow ook helemaal op Youtube. Dit is overigens de productie waarvoor Julie Andrews een Tony kreeg die ze weigerde omdat ze vond dat de rest van cast genegeerd werd terwijl ze net zo hard werkten als zij.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 19 november 2008 @ 18:30:02 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63351930
Toddy Ik vond het einde wel jammer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 19 november 2008 @ 18:32:58 #256
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63351996
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:30 schreef wonderer het volgende:
Toddy Ik vond het einde wel jammer.
Ik was dol op Robert Preston als Toddy!! Zo'n heerlijke lieve knuffelbeer en dan nog zo charmant.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 19 november 2008 @ 18:34:45 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63352024
Ik zou graag Stephen Stephanou in die rol zien Of Willem Nijholt, heheh.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 19 november 2008 @ 19:55:13 #258
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63354427
Opmerkelijk detail over Victor/Victoria... Toen Julie Andrews de film maakte was ze al 47, en toen de show op Broadway stond met haar in de hoofdrol was deze dame al 60 jaar!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 19 november 2008 @ 19:59:59 #259
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63354606
.

Ik ben nu aan het kijken . Julie .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 19 november 2008 @ 20:11:14 #260
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63354985
Mensen die klappen als er een beroemd iemand opkomt zijn irritant.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63362999
Oo wat leuk om Remko te zien als Marius

Even een vraagje hè;
Ik hoorde vandaag in de wandelgangen het volgende:
Als je 3x naar een musical bent geweest voor een bepaalde hoofdrol en diegene was er niet, dan kan je dit aangeven en krijg je een gratis kaartje...?

Ehh is dat zo?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 20 november 2008 @ 00:49:26 #262
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63363315
quote:
Op donderdag 20 november 2008 00:25 schreef automatic_ het volgende:
Oo wat leuk om Remko te zien als Marius

Even een vraagje hè;
Ik hoorde vandaag in de wandelgangen het volgende:
Als je 3x naar een musical bent geweest voor een bepaalde hoofdrol en diegene was er niet, dan kan je dit aangeven en krijg je een gratis kaartje...?

Ehh is dat zo?
Lijkt me niet... Stage Entertainment is niet verplicht om jou een show met je favoriet voor te schotelen, natuurlijk.

Maar je kunt het proberen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63363553
Ja naja, ik vond het ook apart. Heb het al vaker gehoord, maar nu dus weer. Zal weleens kijken haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63366963
Lijkt me niet logisch, sowieso kan je dan toch gewoon iemand noemen die je die 3 x niet gezien hebt, alleen om een gratis kaartje te krijgen. Volgens mij zijn ze daar niet zo weggeverig.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_63369245
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:50 schreef tessie het volgende:
Lijkt me niet logisch, sowieso kan je dan toch gewoon iemand noemen die je die 3 x niet gezien hebt, alleen om een gratis kaartje te krijgen. Volgens mij zijn ze daar niet zo weggeverig.
Ze zullen sowieso je kaartjes willen zien van de drie voorgaande keren dan lijkt me. Maar ik heb hier nog nooit van gehoord.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_63376455
Naja, de kaartjes heb ik nog, dus dat is voor mij geen probleem...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:40:56 #267
130755 Kinga
versier hier
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:54:18 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63411611
quote:
Ja, een stem heeft hij wel, maar zijn gezicht blijft echt een blanco masker... Zo jammer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:27:47 #269
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63414105
quote:
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  ESF Reporter vrijdag 21 november 2008 @ 22:06:47 #270
87554 Cee
Welluk?
pi_63417238
Vandaag is Les Mis gecancelled vanwege een griep-epidemie in de cast. Hopelijk zijn ze snel weer ter been! ook omdat ik aanstaande zondag weer ga
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:14:53 #271
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63417500
Kan Wim zijn vrije dag een beetje inhalen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:28:58 #272
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63417903
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:54 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, een stem heeft hij wel, maar zijn gezicht blijft echt een blanco masker... Zo jammer.
Ik heb steeds het gevoel dat de ventriloquist elk moment op gaat springen

Kon dit filmpje overigens niet beter in het speciale Les Mis topic?? Ik vind het zo zonde dat dit algemene musical topic wordt ondergesneeuwd door postjes over Jospeh Freek Bartels en allerlei futiliteitjes over Les Mis.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter vrijdag 21 november 2008 @ 23:12:49 #273
87554 Cee
Welluk?
pi_63419192
Ik houd van Les Mis futiliteitjes. 't Is nu eenmaal een van de musicals die momenteel in Nederland draait en waar veel mensen naar toe gaan en waar dus veel (nieuws) over te vertellen is. Dan scroll je toch door als het je niet interesseert? Of is er een speciaal Les Mis topic? Zo ja, dan heb ik 'm nog niet gezien, heb buiten dit topic nog niet in het subforum TT&K gekeken, zal ik zo eens doen. --edit: aha! Een Les Mis topic! Hoi, mijn naam is Cee, ik ben Spuit 11.

Ik ben trouwens Notre Dame aan het opzoeken bij bepaalde bronnen , heb Jekyll & Hyde op youtube zitten kijken met horten en stoten maar dat viel me tegen (en het lag niet eens alleen aan the Hoff). Dat openingsnummer heb ik gekeken, vond ik heel mooi. Dus ik wil 'm zeker in zijn geheel zien.

Dinsdag naar Spamalot.
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:15:18 #274
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63419305
Klik hier Cee voor het speciale Les Mis topic

En ElizabethR, even zonder het lullig te bedoelen , Jij bent niet snel tevreden of wel?
I'm Fucking Brilliant!
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:21:08 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63419388
Jekyll & Hyde in Nederland was echt mindblowing Die met de Hoff heb ik niet gezien, wil ik niet zien Rein Kolpa als J&H Wim als Simon Stride
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:35:39 #277
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63419726
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:16 schreef Akelalala het volgende:


En ElizabethR, even zonder het lullig te bedoelen , Jij bent niet snel tevreden of wel?
Dat zal het zijn denk ik


Ik had gehoopt dat dit een mooi topic zou worden over verscheidene musicals, met waardevolle info over diezelfde verscheidene musicals, en niet dat het zou verzanden in een slowchattopic met, in mijn ogen inderdaad, futiliteitjes, en dan met name over dezelfde musical ook nog, waar allang een eigen topic over loopt waar prima al dat gezever over gratis kaartjes en of die en die vanavond wel speelt in kan.

Maar is goed, ik zal me helemaal nergens meer mee bemoeien, dan houden we iedereen tevreden.




-edit-

En ik zal het nog even wat erger maken, voor mij posten er in dit topic maar een paar mensen die verstand van musicals hebben en dat zijn Cee en wonderer. De rest schaar ik onder het Andre van Duin publiek, oftewel het 'met de massa meelopen' publiek. En ja, dat klinkt enorm arrogant, dat weet ik. Soit.

Zo, en nu ben ik echt weg.

[ Bericht 5% gewijzigd door ElizabethR op 21-11-2008 23:52:56 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter vrijdag 21 november 2008 @ 23:46:02 #278
87554 Cee
Welluk?
pi_63419947
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:15 schreef Haaibaaike het volgende:
@Cee, wat is Spamalot?
Spamalot, ik weet er (nog) niet veel over te vertellen want ik wist dat ik de musical een keer zou zien. Daarom probeer ik altijd zo weinig mogelijk er van af te weten alvorens ik ga. Ja, alleen het broodnodige natuurlijk. Zoals bijvoorbeeld wat het voor soort musical is. Het feit dat de mannen van Monty Python hier achter zitten was voor mij al reden genoeg. Heb je de films Search for the Holy Grail en Life of Brian gezien van Python? Zo ja, dan weet je volgens mij een beetje wat je kan verwachten van Spamalot. Ik heb gehoord dat er een live uitvoering van "Knights of the round table" is. Ook weer reden genoeg voor me om te gaan. Ik kan niet wachten. Ik ben bang dat ik alleen maar teleurgesteld ga raken. Dus ik doe momenteel m'n best om er niet te veel van te verwachten. Dan kan het altijd nog meevallen. Toch?

ElizabethR, sorry, ik had het Les Mis topic dus helemaal niet gezien! Ik zal hem meteen vol gaan spammen.
  zaterdag 22 november 2008 @ 05:24:02 #279
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63423216
Spamalot is min of meer het verhaal van Monty Python and the Holy Grail.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63423836
Jee ElisabethR, misschien moet je anders even kijken of je mensen eerst een test kan laten doen, om te checken of ze wel genoeg van musicals afweten om hier mee te mogen posten....
Sommige mensen vinden musicals gewoon leuk, zonder ervoor gestudeerd te hebben.
Ik vind jouw posts (en ook de posts van de mensen die je noemt) meestal echt wel heel interessant en leuk om te lezen, maar ga nou niet lopen miepen over dat niet iedereen er zoveel vanaf weet.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_63425446
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 09:34 schreef tessie het volgende:
Jee ElisabethR, misschien moet je anders even kijken of je mensen eerst een test kan laten doen, om te checken of ze wel genoeg van musicals afweten om hier mee te mogen posten....
Sommige mensen vinden musicals gewoon leuk, zonder ervoor gestudeerd te hebben.
Ik vind jouw posts (en ook de posts van de mensen die je noemt) meestal echt wel heel interessant en leuk om te lezen, maar ga nou niet lopen miepen over dat niet iedereen er zoveel vanaf weet.
Ben het helemaal met je eens
pi_63425506
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:12 schreef Cee het volgende:
Ik houd van Les Mis futiliteitjes. 't Is nu eenmaal een van de musicals die momenteel in Nederland draait en waar veel mensen naar toe gaan en waar dus veel (nieuws) over te vertellen is. Dan scroll je toch door als het je niet interesseert? Of is er een speciaal Les Mis topic? Zo ja, dan heb ik 'm nog niet gezien, heb buiten dit topic nog niet in het subforum TT&K gekeken, zal ik zo eens doen. --edit: aha! Een Les Mis topic! Hoi, mijn naam is Cee, ik ben Spuit 11.

Ik ben trouwens Notre Dame aan het opzoeken bij bepaalde bronnen , heb Jekyll & Hyde op youtube zitten kijken met horten en stoten maar dat viel me tegen (en het lag niet eens alleen aan the Hoff). Dat openingsnummer heb ik gekeken, vond ik heel mooi. Dus ik wil 'm zeker in zijn geheel zien.

Dinsdag naar Spamalot.
naar Ciske de Rat gaan ook veel mensen en daar zijn ook regelmatig nieuwtjes over.
Zo is Marleen van der Loo gisteren bevallen van een meisje Liene Teuntje Phaff .
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:28:53 #283
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63427446
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 09:34 schreef tessie het volgende:
maar ga nou niet lopen miepen over dat niet iedereen er zoveel vanaf weet.
Je mist volledig mijn punt. Het gaat er niet om dat mensen die er nog niet zoveel vanaf weten hier niet mogen posten, het gaat om de kwaliteit van de posts. Wat heeft het in godsnaam met musicals te maken dat die en die is bevallen van een dochter, of dat zus en zo een keelontsteking heeft, of dat huppeldepup toch wel erg baalt dat JanPietSnot de hoofdrol niet had vanavond?

Dat is puur RTL boulevard nieuws, en heeft niets met een musical an sich te maken. En ik had alleen maar gehoopt dat dit topic een beetje een interactieve infobron zou worden over musicals en dat de futiele trivia elders zouden belanden. Maar daar is blijkbaar totaal geen behoefte aan. Dit topic hoort ook helemaal niet in TTK, maar gewoon in SHO. Men heeft het namelijk liever over de oorontsteking van Klaas, en de striae van Katrien, of dat de pruik van Sjefke er vanavond anders uitzag dan gisteren. En dat mag, maar dat vind ik niets met (informatie over en kennis nemen van) musicals te maken hebben. En zo'n topic trekt me ook helemaal niet om er nog moeite voor te doen om mensen te informeren over al het moois dat er in het theater is.

Sue me
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_63430024
Ok, ik begrijp nu beter je punt ElisabethR. Maar, we zitten nu eenmaal op fok
Dat er ook ´rtl boulevard posts´ gemaakt worden, wil toch niet zeggen dat er niet ook het soort posts waar jij het over hebt gemaakt kunnen worden?
Je hoeft niet per se elke post in dit topic interessant te vinden lijkt me. Ik vind het persoonlijk allemaal wel interessant, jouw posts met interessante informatie, maar ook dat Marleen net een kindje heeft gekregen bijvoorbeeld. Zij speelt toch ook in musicals, dus heeft het ermee te maken vind ik.
En als er alleen maar post gemaakt zouden worden die aan jouw criterea voldoen, zou dit topic ook wel een stuk leger zijn lijkt me, wat ook weer niet heel gezellig is.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:48:03 #285
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63430067
quote:
En ik zal het nog even wat erger maken, voor mij posten er in dit topic maar een paar mensen die verstand van musicals hebben en dat zijn Cee en wonderer. De rest schaar ik onder het Andre van Duin publiek, oftewel het 'met de massa meelopen' publiek. En ja, dat klinkt enorm arrogant, dat weet ik. Soit.

ElizabethR , dat klinkt erg arrogant, wat slaat dat op
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:59:02 #286
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63430297
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:45 schreef tessie het volgende:
Ok, ik begrijp nu beter je punt ElisabethR. Maar, we zitten nu eenmaal op fok
Dat er ook ´rtl boulevard posts´ gemaakt worden, wil toch niet zeggen dat er niet ook het soort posts waar jij het over hebt gemaakt kunnen worden?
Je hoeft niet per se elke post in dit topic interessant te vinden lijkt me. Ik vind het persoonlijk allemaal wel interessant, jouw posts met interessante informatie, maar ook dat Marleen net een kindje heeft gekregen bijvoorbeeld. Zij speelt toch ook in musicals, dus heeft het ermee te maken vind ik.
En als er alleen maar post gemaakt zouden worden die aan jouw criterea voldoen, zou dit topic ook wel een stuk leger zijn lijkt me, wat ook weer niet heel gezellig is.
Precies. Maar daarom mag ik toch nog wel zeggen dat ik het erg jammer vind dat dit topic zo'n mengelmoes is geworden van RTL Boulevardbagger en interessante posts en dat blijkbaar TTK niet is wat ik ervan verwachtte, namelijk een kwaliteitsforum, en dat ik had verwacht dat de Shownieuwsbagger terecht zou komen waar het hoort, namelijk in SHO!?

Voor mij persoonlijk heeft dit topic zijn aantrekkingskracht verloren. En dat geeft niets hoor. Zat andere mensen om er nog in te posten
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:14:21 #287
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63430595
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:48 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

ElizabethR , dat klinkt erg arrogant, wat slaat dat op


Sorry hoor, maar lees jij überhaupt wel wat je quote??
Het slaat op mijn mening. Duh!

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 22-11-2008 16:19:42 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_63430895
Tuurlijk mag je je mening zeggen. Het kwam op mij alleen zo over alsof je wou dat er alleen nog maar posts gemaakt zouden worden die jij interessant genoeg vind.
Maar ik zou het zelf wel jammer vinden als je hier niks meer post alleen omdat er ook posts tussen staan die voor jou minder interessant zijn.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:40:04 #289
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63432283
Dat SHO vs TTK vind ik eigenlijk wel een goed punt...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 23 november 2008 @ 12:02:01 #290
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63445303
Damn ER, wat weet je jezelf weer arrogant en verheven neer te zetten (en dat is vast niet hoe je het bedoelde, maar zo komt het wel erg over). Ergens heb je gelijk, namelijk dat waarschijnlijk het grootste deel van de mensen die hier posten niet zo'n kennis van allerhande musicals hebben als jij.
Je verwacht dat hier alleen maar experts rondlopen ofzo? Hallo, het is FOK!, geen gespecialiseerd musicalforum, nogal logisch dat niet iedereen musicalnerd is.

Overigens doet je geliefde medemusicalkenner Wonderer net zo hard mee aan het "RTL-boulevaargebagger". Ik zeg niet dat ik dat erg vind hoor, voor mij is juist die verzameling aan weetjes en ook jouw kennis van musicals een leuke mengelsmoes (zoals toen je dat nummer van Notre Dame postte, wat ik nu wel erg vaak aan heb staan ).
Ik zelf kan ook eerlijk toegeven dat ik vrijwel niks van musicals af weet, en toch vind ik het dan leuk om hier mijn "musicalkennis" een beetje bij te spijkeren en op de hoogte te komen van wat er allemaal speelde/speelt.

Misschien zit het probleem niet in dit topic, maar bij jou, er zijn vast veel echte musicalfora waar iedereen een mmusicalkenner is, net als jij. Dan hoef je je ook niet zo te ergeren aan het gewone volk .

Al zal ik het vast allemaal fout begrepen hebben, je woorden verdraaien en neem je mij toch niet serieus, maar sobeit
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 23 november 2008 @ 13:16:24 #291
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63447412
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:02 schreef Tha_Erik het volgende:
en toch vind ik het dan leuk om hier mijn "musicalkennis" een beetje bij te spijkeren en op de hoogte te komen van wat er allemaal speelde/speelt.
En dat was nu precies wat ik gehoopt had voor dit topic, Dat mensen hun musicalkennis bij kunnen spijkeren. Maar daar hoort in mijn ogen geen bagger bij over geboortes en of iemand een gratis kaartje kan krijgen enzovoort. Zeker niet in TTK.
quote:
Misschien zit het probleem niet in dit topic, maar bij jou,
Dat zal het zijn ja.
quote:
er zijn vast veel echte musicalfora waar iedereen een mmusicalkenner is, net als jij. Dan hoef je je ook niet zo te ergeren aan het gewone volk .
Ik erger me helemaal niet aan 'het gewone volk'. Het gaat me juist om 'het gewone volk'. Om 'het gewone volk' kennis te laten maken met musical. Breder dan Les Mis en Joseph.
quote:
Al zal ik het vast allemaal fout begrepen hebben, je woorden verdraaien en neem je mij toch niet serieus, maar sobeit
Het enige wat je verkeerd begrijpt zijn mijn intenties. Dat vind ik jammer. Het gaat mij puur om het verschil tussen TTK en SHO.

En ik heb zelf al in de bewuste post gezegd dat het erg arrogant overkomt wat ik zeg. Daar ben ik me helemaal van bewust.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 23 november 2008 @ 13:45:25 #292
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63448290
Ik dacht dat je niet meer ging posten...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  ESF Reporter zondag 23 november 2008 @ 14:17:31 #293
87554 Cee
Welluk?
pi_63449227
Nou, mijn 2 cents dan maar. Ik snap de frustratie, van beide kanten. Ik zit een beetje tussen de wal en het schip hier want ik doe niets liever dan playbills en programmaboekjes en bio's uitpluizen om me te vergapen aan wat die mensen allemaal hebben gedaan en wie het met wie doet of deed. Neven-effect van mijn musical-bezoeken, de een heeft er geen boodschap aan, de ander heeft een tic zoals ik. Maar van de andere kant apprecieer ik ElizabethR's diepgang en d'r brede kennis op het gebied van theater die teruggaat tot de jaren '80. En dat ze dat met ons deelt middels links en verhalen en feiten. Ik zie mezelf vergeleken met haar totaal niet als musical-kenner maar ik doe m'n best om zo veel mogelijk verschillende shows te zien. Oh ja en ik luister iedere zondagmiddag met een kommetje lekkere kippensoep heel mutserig naar BBC Radio 2 met Elaine Paige. Heerlijk.

Eh, mijn punt? Ik heb er niet een. Ik hoop gewoon dat iedereen hier fijn verder blijft posten. Want ik vind jullie allemaal supercalifragilisticexpealidocious.
Ja dat typte ik uit m'n hoofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cee op 23-11-2008 14:24:56 ]
pi_63458723
Twee keer is niet nodig
I'm Fucking Brilliant!
pi_63458726
Even correctie, ik stelde mijn vraag aan zonder ook maar 1 kwade bijbedoeling, het was gewoon een vraag omdat ik merk dat je altijd zo kritisch bent...

Ik vraag me dan af wat jij graag hier zou zien? Wat versta jij onder kwaliteitspost? Mensen die in New york en Londen ook musicals gaan bekijken en er dus al tientallen hebben gezien? Ik heb er geen geld voor om even naar New York of Londen te gaan (hoewel ik het dolgraag zou willen), dus ik moet het doen met wat ik hier kan zien. Ik probeer dan ook veel musicals te bekijken omdat ik mezelf wel als een echte muscialliefhebber zie.

En ja, ik lees graag de wat meer kritische en technische posts (hoewel ik er soms niet veel van snap door de vaktermen) maar ik vind de "domme " feitjes ook wel erg leuk om te lezen...

Het is dus iets heel dubbels.
Maar misschien is het handig om te definieren wat hier dan zoal wel en niet gepost kan/mag worden?
I'm Fucking Brilliant!
  woensdag 26 november 2008 @ 15:10:54 #296
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63537619
Een kick!

Ik luisterde zojuist nog liedjes uit die Notre Dame musical (Belle !) en waar ik eigenlijk voor kickte is om te pimpen met een surprise die ik gemaakt heb voor een familielid dat gek is op Les Mis. Dus heb ik het icoon daarvan nagemaakt . Niet geheel onverdienstelijk al zeg ik het zelf (ok, beetje valsgespeeld met carbonpapier enzo, maar he, ik heb nooit gezegd dat ik een echte kunstenaar was ).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63538120
Wow, wat mooi ! Ik vind je wel een kunstenaar hoor .
pi_63545057
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:28 schreef shiNinG_staR het volgende:
Wow, wat mooi ! Ik vind je wel een kunstenaar hoor .
Agrees!!! Wow, ik wou dat ik zon surprise kreeg
I'm Fucking Brilliant!
  woensdag 26 november 2008 @ 20:21:30 #299
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_63545231
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:28 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je mist volledig mijn punt. Het gaat er niet om dat mensen die er nog niet zoveel vanaf weten hier niet mogen posten, het gaat om de kwaliteit van de posts. Wat heeft het in godsnaam met musicals te maken dat die en die is bevallen van een dochter, of dat zus en zo een keelontsteking heeft, of dat huppeldepup toch wel erg baalt dat JanPietSnot de hoofdrol niet had vanavond?

Dat is puur RTL boulevard nieuws, en heeft niets met een musical an sich te maken. En ik had alleen maar gehoopt dat dit topic een beetje een interactieve infobron zou worden over musicals en dat de futiele trivia elders zouden belanden. Maar daar is blijkbaar totaal geen behoefte aan. Dit topic hoort ook helemaal niet in TTK, maar gewoon in SHO. Men heeft het namelijk liever over de oorontsteking van Klaas, en de striae van Katrien, of dat de pruik van Sjefke er vanavond anders uitzag dan gisteren. En dat mag, maar dat vind ik niets met (informatie over en kennis nemen van) musicals te maken hebben. En zo'n topic trekt me ook helemaal niet om er nog moeite voor te doen om mensen te informeren over al het moois dat er in het theater is.

Sue me
He-le-maal mee eens. Had het zelf niet beter kunnen zeggen.
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:19 schreef Marble het volgende:
elke keer als ik op dit topique klik voel ik me vies en proletisch aangerand. (En het toch niet kunnen laten he, the flesh is weak. It's like picking scabs.)
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  ESF Reporter woensdag 26 november 2008 @ 23:38:46 #300
87554 Cee
Welluk?
pi_63552106
Zo, vers terug uit Londen! Ik wil alweer terug. Gisteren ben ik naar twee shows geweest, namelijk Jersey Boys en Spamalot. Jersey Boys had ik deze zomer in NY al een keer gezien maar ik was erg benieuwd naar de cast in Londen. En het stelde niet teleur, heb me prima vermaakt, beter dan de eerste keer eigenlijk! Het stuk komt een beetje moeizaam op gang, traag zeg maar. Dat komt door het verhaal maar ook door de liedjes die qua stijl ook wat gezapiger zijn (naar mijn mening dan). Zodra "Sherri" wordt ingestart veert iedereen op en is het vol gas. De acteur die Frankie speelde, hield minder vast aan de falsetto's en specifieke geluid van de beste man dan de Broadway-acteur deed maar hij deed het goed.

En dan Spamalot. Potdorie het is gewoon de hele film Search for the Holy Grail, verhaallijn, grappen, zelfs hele dialogen zijn grotendeels 1 op 1 het zelfde maar dan met nog meer nonsens en idiote liedjes er tussendoor gegooid. Je moet ervan houden en ik hou ervan. De Fisch Slapping song aan het begin, de noodkreet van de 'diva' halverwege Act 2 die zich afvraagt wat er met haar rol is gebeurd. De copacabana-achtige aankleding van de 'coming out' van Sir Lancelot was zelfs mij een beetje too much (kwam ook voornamelijk door de kleding en het doordraaien met de dansjes en zo, toch moest ik lachen). Prince Herbert heeft m'n hart gestolen. En ik zou echt zo ontzettend graag willen zien hoe Clay Aiken in godsnaam de rol van Sir Robin vervult op Broadway. Maar ja, daar gaat het ook al sluiten. Al met al vond ik het een goede show (voor de liefhebber van dit soort humor) en ben ik erg blij dat ik hiervoor naar Londen ben gestiefeld!

Vanmiddag nog even rondgeneusd in de Dress Circle winkel. ElizabethR, ik heb met de dvd van Notre Dame in m'n handen gestaan maar uiteindelijk heb ik Company gekocht, met Raúl Esparza. Van Company ken ik misschien een paar nummers maar ben benieuwd naar het geheel en ik vind Raúl erg goed. Notre Dame de volgende keer dan maar.
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:18:54 #301
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_63588404
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

En dat was nu precies wat ik gehoopt had voor dit topic, Dat mensen hun musicalkennis bij kunnen spijkeren. Maar daar hoort in mijn ogen geen bagger bij over geboortes en of iemand een gratis kaartje kan krijgen enzovoort. Zeker niet in TTK.
[..]
Daarom zou er een subforum moeten zijn een geen topic. Dit is jouw mening over dit topic, maar voor iemand anders is musical totaal verweven met alle showbizz er omheen, ik bedoel, V&V en Boulevard gaan natuurlijk hand in hand.
In een subforum (en fora als musicalworldl.nl) heb je gewoon verschillende topics waarin iedereen z'n eigen ei kwijt kan en op z'n eigen manier kan discussiëren zonder dat iemand er een waarde-oordeel over geeft (nouja, dat zal op FOK! sowieso niet zo snel gebeuren, een topic zonder waarde-oordelen )

Ontopic -
Ik ben verpest vorig jaar. Ik vind/vond musicals altijd heel vermakelijk, heb er een flink aantal gezien, maar heb de afgelopen jaren wat minder platte producties gezien en nu merk ik dat ik de echt platte producties minder goed trek... dat raad ik andere mensen ook aan, om de grote Disney producties eens een keer over te slaan en te gaan kijken naar producties met muziek van bijvoorbeeld Sondheim.

[ Bericht 15% gewijzigd door -lucas- op 28-11-2008 10:26:47 ]
overnieuw. uitprinten. nachecken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')