Sja, Seth Gaaikemaquote:Op maandag 6 oktober 2008 00:25 schreef wonderer het volgende:
Les Mis heeft echt draken van zinnen, ik krijg er kromme tenen van. En Javert heeft de kutste
Jaquote:Op maandag 6 oktober 2008 00:12 schreef wonderer het volgende:
Ik vond de vertaling van Mamma Mia echt geniaal...
Ja, dat is ook wel weer zo, maar ik had me daar op zich wel bij neergelegd omdat ik wist dat ik naar een op Abba liedjes gebaseerde musical ging. Ik vond de film dan ook echt geweldig, omdat ze zo dicht bij de musical gebleven waren...quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:04 schreef wonderer het volgende:
Er zitten wel wat regels in waarvan je denkt "Uh... ok..." Maar uiteindelijk zorgde de vertaling er wel voor dat ik naar een musical zat te kijken en niet naar Abba's grootste hits (wat ik bij de film weer wel had).
Omdat op die zinnen copyright zat en het te duur was om dat te kopen. Dan maar een nieuwe versie. Beetje duf maar ja. Zo gaat dat.quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:15 schreef shiNinG_staR het volgende:
En mevrouw Pot ipv mevr Tuit. Ohja, en Kom Erin ipv Kom Erbij. Snap niet waar die veranderingen dan precies nodig voor zijn.
Ja, als je er dus bepaalde kenmerkende dingen in verandert, mag het wel, want je kunt dingen natuurlijk ook maar op een aantal manieren vertalen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:51 schreef tessie het volgende:
Zit er echt op bepaalde zinnen copyright en niet op het hele liedje dan??
Dat geldt ook voor de muziek! Je mag niet zomaar een musical- of musicalnummer waar nog rechten opzitten opvoeren in het openbaar. Dan moet je rechten kopen of het nummer dusdanig arrangeren dat het hier en daar anders klinkt. Dan mag het weer wel.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:10 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat op die zinnen copyright zat en het te duur was om dat te kopen. Dan maar een nieuwe versie. Beetje duf maar ja. Zo gaat dat.
Ik bestel eigenlijk nooit meer kaarten voor de eerste rij sinds mijn fiasco bij The Lion King, waar we een heleboel dingen niet zagen omdat je niet op de vloer van het podium kan kijken... Heb je daar nooit last van gehad? Wat ik altijd wel geweldig vond aan zo vooraan zitten: de dirigent, op een of andere manier heb ik daar een ontzettende fascinatie voorquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:39 schreef Cee het volgende:
Heb gisteren kaartjes besteld eerste rij Les Mis, eind november, eerste rij.Weliswaar zonder Freek maar ik doe 't omdat het al zo lang geleden is dat ik de voorstelling op spuug-afstand heb bekeken.
Haha, ik geloof je direct! Ik ben toch wel blij met mijn rij 9 plaatsen hoorquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:05 schreef wonderer het volgende:
Les Mis rij 1 (3) is geweldigWel LETTERLIJK spuugafstand bij een aantal acteurs...
Je hebt trouwens kans dat je Wim niet hebt want die gaat in november op vakantie, ik weet alleen niet wanneer precies.
Daarom wil ik ook zo graag een dvd hiervan. Ik weet me die laatste paar dingen nauwelijks meer te herinneren!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:47 schreef Greys het volgende:
Somewhereeeeeeeeeeeeeee over the.... Rambo
Rolf Koster was hilarisch he Cee? En Lone ook weer in Rocky. En Cystine die steeds in gezang wilde uitbarsten en steeds onderbroken werd
Die trok me totaal nietquote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:18 schreef wonderer het volgende:
Rocky fans, hebben jullie Shh....it happens ook gezien dan?
Ik vind het toch altijd afwachten met de plaatsen, wij zijn de laatste keer naar 2x naar musicals in Ahoy geweest, de eerste keer zaten we heel ver weg, maar dat was dan wel weer een succes om de ensemble stukken goed te kunnen zien. De tweede keer zaten we bijna vooraan, en dat was dan weer een prachtige aanvulling voor de gezichtsuitdrukkingen en de lolletjes die er op het podium waren (Het was ook de laatste voorstelling die gespeeld werd). Ik heb trouwens gehoord dat dat volgend jaar weer gaat komen, 'Musicals in Ahoy', vind ik toch altijd wel leukquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:22 schreef Cee het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit zo ontzettend in een deuk gelegen tijdens een musical voorstelling als bij Rocky over the rainbow. Geweldig was dat inderdaad! Bij 'ons' ging er halverwege ook nog eens iets mis met het geluid waardoor de voorstelling stil moest worden gelegd. De acteurs gingen toen maar improviseren door om de beurt met een maf dansje op het podium te lopen, vooral Tony Neef deed het hilarisch. Je moest erbij zijn.
Akelalala, ben het helemaal met je eens wat eerste rij betreft. The Lion King moet je vanaf een afstandje bekijken, bij voorkeur in het midden in de zaal. Ik zag het vanaf het balkon en dan zie je de spelers achter die kartonnen struiken elkaar alvast in die 'zweef-harnassen' hijsen, neemt een beetje de magie weg. En als je Les Miserables voor het eerst ziet kan je maar beter het grote plaatje ervan bekijken door wat afstand te nemen. Maar ik zie het straks voor de 7e keer en dan raak je meer geļntrigeerd door bepaalde personages en gezichtsuitdrukkingen en details die van veraf minder duidelijk overkomen. Dat die schijf draait en die barricade heen en weer en omhoog en omlaag wordt geschoven weet ik nu wel.
Een show die je ten allen tijde trouwens van een afstandje moet zien, is Wicked. Ongeacht of je het voor de zoveelste keer ziet. Tenminste, dat vind ik.
Prioriteiten stellen en last minute boeken. Maar ik heb in de afgelopen drie weken ziek veel geld uitgegeven aan musicalsquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:45 schreef booo het volgende:
Jeeeetje, waar halen jullie het geld vandaan om zo vaak naar dezelfde musical te gaan joh! Ik ga toch best vaak, maar zelden 2 keer naar dezelfde! Al zou ik dat wel willen, maar ik krijg mijn moeder echt niet nog een keer mee, en vrienden al helemaal niet
Nou ik zal je zeggen, ik was er echt helemaal weg van. En stiekem eigenlijk nog steeds, maar ik blijf erbij dat een musical 'minder' wordt (niet bij grote musicals natuurlijk, maar hierbij wel) naarmate het langer speelt, en wij het geluk hadden dat we m zagen toen die pas net speelde. Het is gewoonquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:16 schreef Cee het volgende:
Ik denk juist wel dat Wicked het goed gaat doen hier! Kaliber Tarzan/Aida. Echt een gezinsmusical. Ik heb WWRY nooit live gezien, alleen een bootleg-versie en ik vond het verhaal echt bedroevend slecht. Welk verhaal trouwens?En dat terwijl ik een groot liefhebber van Queen ben en Ben Elton's boeken goed kan pruimen.
Ik zou 'm toch eens in het echt moeten zien om door te hebben waarom dit vehikel al zo lang (en succesvol?) draait op West End.
Hmja, laat ik eerst mn school maar afmaken, dat ga ik niet redden met een bijbaantjequote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen en last minute boeken. Maar ik heb in de afgelopen drie weken ziek veel geld uitgegeven aan musicalsVijfmaal Les Mis (tweemaal volle pond, driemaal LM), Tarzan (LM), Ciske en Sunset Boulevard (volle mep)... Allemaal eerste rang dus reken maar uit
Plus treinkaartjes erheen natuurlijk.
Mij dus ook niet. Er lag een envelop op de mat met post over Sunset Boulevard, heb hem niet eens geopendquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:54 schreef automatic_ het volgende:
Sunset Boulevard trekt mij helemaal niet eigenlijk
Hmm.. Straks met Pia hoef ik er nog niet heen eigenlijk, haha. Ik weet niet, het verhaal lijkt mij gewoon 100x niets. Als ik een gratis kaartje krijg, dan ga ik misschien mee, maar ik vrees het ergstequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Mij dus ook niet. Er lag een envelop op de mat met post over Sunset Boulevard, heb hem niet eens geopend
Maar dat kan ook komen omdat ik Simone Kleinsma echt vreselijk vind
Greijs toch, Simone vreselijk..Ze is een leuke vrouw en een goeie musicalster ...Natuurlijk Pia is dat ook.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Mij dus ook niet. Er lag een envelop op de mat met post over Sunset Boulevard, heb hem niet eens geopend
Maar dat kan ook komen omdat ik Simone Kleinsma echt vreselijk vind
Vertel, waar gaat het overquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:49 schreef Treezz het volgende:
Weten jullie leuke musicals - sites en liedjes ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |