Ik ga zeker kijken, ben wel benieuwd naar de verschillen tussen deze en de oude.
"IIIIIIIIIIIIIIII don't want your blood money" *boem* *boem* *piep* *knars*
quote:Nee, nieuwe uitvoering, de liedjes blijven hetzelfde tenminste, zover ik kon zien in het voorstukje.
Op dinsdag 26 maart 2002 15:55 schreef Zander het volgende:
Hoezo nieuw? Ze hebben er toch geen housebeat onder gezet, mag ik hopen?"IIIIIIIIIIIIIIII don't want your blood money" *boem* *boem* *piep* *knars*
quote:Zijn daar al data van bekend?
Op dinsdag 26 maart 2002 15:54 schreef Mike het volgende:
Komend seizoen trekt een Amerikaanse groep langs de Nederlandse theaters met een uitvoering van JCS.
quote:Alleen die van ons...
Op dinsdag 26 maart 2002 15:58 schreef Seborik het volgende:[..]
Zijn daar al data van bekend?
Ik weet niet of ze al een site hebben.
User Rating: 8.4/10 (157 votes)
http://us.imdb.com/Details?0275434
Cast (in credits order)
Glenn Carter (III) .... Jesus of Nazareth
Jérôme Pradon .... Judas Iscariot
Renee Castle .... Mary Magdalene
Fred Johanson .... Pontius Pilate
Rik Mayall .... King Herod
Frederick B. Owens .... Caiaphas
Michael Shaeffer .... Annas
Tony Vincent (III) .... Simon Zealotes
Cavin Cornwall .... Peter
Peter Gallagher (IV) .... First Priest
Michael McCarthy (VII) .... Second Priest
Philip Cox (II) .... Third Priest
Matthew Cross .... Apostle/Ensemble
Kevin Curtin (II) .... Apostle/Ensemble
Paul Vickers .... Apostle/Ensemble
Mykal Rand .... Apostle/Ensemble
Paul Keating (I) .... Apostle/Ensemble
Gerard Bentall .... Apostle/Ensemble
Simon Ward Nicholson .... Apostle/Ensemble
Robert Vicencio .... Apostle/Ensemble
Grant Anthony .... Apostle/Ensemble
Claire Coates .... Soul/Herod Girl 1
Nikki Belsher .... Soul/Herod Girl 2
Rebecca Parker .... Soul/Herod Girl 3
Colin Lainchbury-Brown .... Guard/Ensemble
Michael Small (III) .... Guard/Ensemble
Gary Bryden .... Guard/Ensemble
Quinn Williams .... Guard/Ensemble
Mark Heenehan .... Guard/Ensemble
Kevin Wainwright .... Guard/Ensemble
Mark Adams (IV) .... Guard/Ensemble
Nick Holmes (I) .... Ensemble
Shaun Henson .... Ensemble
Mark Carroll (I) .... Ensemble
Perry Douglin .... Ensemble
Stuart De La Mere .... Ensemble
Billy Carter (I) .... Ensemble
Golda Rosheuvel .... Maid By Fire/Ensemble
Irene Alano .... Ensemble
Andrea Francis .... Ensemble
Lourdes Faberes .... Ensemble
Asy'a O'Flaherty .... Ensemble
Peter Challis .... Herod Boy
Matthew Hudson .... Herod Boy
Fergus Logan .... Herod Boy
Sebastien Torkia .... Herod Boy
Darren Charles .... Herod Boy
Ben Clare .... Herod Boy
Brian Webster (II) .... Herod Boy
Richard Roe (II) .... Herod Boy
Carl Parris (II) .... Herod Boy
David Wilder (II) .... Herod Boy
quote:Kicke!
Op dinsdag 26 maart 2002 18:21 schreef SunChaser het volgende:Rik Mayall .... King Herod
Maar ach in de originele versie heeft Ron Jeremy nog meegespeeld
quote:Het gaat over een Rock-opera, dus mag het best hier.
Op dinsdag 26 maart 2002 18:21 schreef SunChaser het volgende:
Moet dit niet naar TV?
Maar ach, misschien eerst maar eens zien.
quote:Yeck, dat nummer vind ik juist weer onverteerbaar. De andere liedjes zijn dan wel weer aardig. "One thing I'll say for him, Jesus is cool"
Op woensdag 27 maart 2002 11:30 schreef SunChaser het volgende:
1 memorabel liedje (I don't know how to love him).
quote:Inderdaad!
Op woensdag 27 maart 2002 13:43 schreef Zander het volgende:[..]
Yeck, dat nummer vind ik juist weer onverteerbaar. De andere liedjes zijn dan wel weer aardig. "One thing I'll say for him, Jesus is cool"
quote:Ja, dat heb ik ook gehoord van iemand.
Op woensdag 27 maart 2002 13:51 schreef Gboy27 het volgende:
Trouwens, in mijn tv-blad (Veronica) staat dat de oude versie uit 1973 word uitgezonden...
Ik heb eergisteren een voorstukje gezien en daarin zeiden ze dat het de nieuwe was, de beelden die ze er bij lieten zien leken ook totaal niet op de oude.
quote:Ben nu toch benieuwd geworden naar de nieuwe versie, hopelijk zenden ze die toch uit!
Op woensdag 27 maart 2002 13:52 schreef Seborik het volgende:
Ja, dat heb ik ook gehoord van iemand.Ik heb eergisteren een voorstukje gezien en daarin zeiden ze dat het de nieuwe was, de beelden die ze er bij lieten zien leken ook totaal niet op de oude.
quote:Ja, op de originele plaat zingt Ian Gillan het stuk van Jezus, maar hij heeft het nooit visueel gespeeld las ik. Best jammer.
Op woensdag 27 maart 2002 14:01 schreef Zander het volgende:
Is er eigenlijk ook een cd van die nieuwe versie? Ik heb nu de soundtrack van de film en de Original Cast Recording. Ik vind de zang het beste op de laatstgenoemde, maar de muziek is juist weer beter/strakker bij de filmversie (alles IMO, uiteraard).
quote:*Ook gezien heeft*
Op woensdag 27 maart 2002 21:43 schreef SunChaser het volgende:
Zag net ook de trailer van JCS, het is dus idd de nieuwe versie, de toneeluitvoering volgens mij.
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 30-03-2002 16:03]
Ik hoop wel op een nieuwe overigens!!
quote:Hoe decadent. Wel eens van een video gehoord?
Op zaterdag 30 maart 2002 15:49 schreef Bastard het volgende:
Besteld op dvd omdat ik hem vanavond niet kan zien.
quote:Daarom snap ik het ook niet
Op zaterdag 30 maart 2002 15:59 schreef SunChaser het volgende:
Ik ga toch af op de preview, waarom zendt de omroep anders deze uit?
Maar goed, de video staat klaar hoor. Dat wordt dan versie 4
quote:Dit tijd zijn we al weer voorbij..
Op zaterdag 30 maart 2002 15:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hoe decadent. Wel eens van een video gehoord?
quote:Ik neem de gok wel
Op zaterdag 30 maart 2002 16:06 schreef SunChaser het volgende:
Maar je zou aan de hand van VHS kunnen bepalen of ie toch de moeite waard is om te kopen, dat bedoel ik.
quote:Whahaha, wij ook! Ook op de 16e!
Op zaterdag 30 maart 2002 15:48 schreef MuadDib het volgende:
en ik ga op 16 mei naar Carre!
quote:Ieder zijn smaak... Ik zit te genieten!
Op zaterdag 30 maart 2002 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Of het nu toneel of film is, ik blijf het bagger vinden.
vroeger was alles beter
Deed me een beetje denken aan de musical " Saturday night fever " Waar ik ben geweest.
Me pa zei dat die film goed was, dus ik ben benieuwd
Alle recitatieven zijn verdonkeremaand tot een misselijke vierkwartsmaat en het wordt allemaal zó keurig gezongen!!!!!!
De arrangementen zijn uitgehold tot een simpel gitaartje met wat nootjes tussendoor meestal, er is nauwelijks iets over van het origineel. Bovendien zijn de teksten hier en daar aangepast!!!! De enige die ik echt heel erg goed vond was Pilate...
Jasses, ik wil onmiddellijk naar de versie met Steve Balsamo gaan kijken!!!!!
Ik vond zelfs Gethsemane afgrijselijk, en dat is mijn lievelingsnummer. Het toneelbeeld was wel erg goed. De 39 lashes was een vondst op zich, geen zweep maar handen vol nepbloed, hoe eenvoudig maar doeltreffend!!!
Ik bewaar de video wel, maar dat is meer omdat ik al 4 andere versies heb, en het dus in mijn collectie past. Verder was het vooral muzikaal gezien vette bagger.
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 31-03-2002 05:50]
quote:
Op zondag 31 maart 2002 00:45 schreef Gboy27 het volgende:
De muziek was godzijdank niet aangetast...
quote:Ik bedoel, de muziek was nauwelijks aangetast/gemoderniseerd... (aanvaardbaar niveau)
Op zondag 31 maart 2002 05:45 schreef ElizabethR het volgende:
Dan heb jij een andere versie gehoord dan ik!!
Welke andere versies heb je nog dan? Ik heb alleen de versie met Ian Gillan (Jezus), Murray Head (Judas) uit 1970 en de verfilmde versie uit 1973 (en nu dus ook de 2000-versie)
Prettig Pasen allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door Gboy27 op 31-03-2002 10:02]
But most importantly, the relationship between Judas and Jesus (and Mary Magdalene) is really intensified. In the film version, Judas betrays Jesus because he really feels that the Christian movement is out of control, and that Jesus and the apostles have forgotten that this was supposed to be about helping the helpless and bringing people together. Judas feels that Christ is setting himself up as a king and must be stopped. In this new version, that motivation is still there, but takes a backseat to another. As portrayed by the actors, it seems that Judas has a homosexual love for Christ. The relationship between Judas, Jesus and Mary Magdalene is a love triangle. Watch any scene where the three of them are together. Judas and Mary obviously hate each other, but in a "he's my boyfriend", "no--he's mine" sort of way. One almost expects them to break out in a catfight. Jesus acts toward Judas in a "I love you, but not in that way", er, way, and their scenes together are more intense because of Judas's need to love Christ and be loved by him, and Jesus's inability to give Judas the kind of relationship he desires. This subtext takes the whole Jesus-Judas angle to a new level and a very exciting one, at that.
Is FOK!kers dit ook opgevallen, of ben ik de enige
quote:De liefde tussen Judas en Christus zeker, die andere iets minder alhoewel je in het begin met die zalving ziet dat Mary heel fel reageert op Judas en een zeer beschermende houding aanneemt, of dat uit een soort van jaloezie komt, is misschien wat vergezocht. De liefde tussen Judas en Christus bestempelen als homoseksueel kan wel, maar je moet er wel rekening mee houden dat voor Judas Christus ook een grote symbolische betekenis heeft en zich dus niet direct hoeft te betrekken op liefde als een in een romantische liefde.
Op zondag 31 maart 2002 10:40 schreef Gboy27 het volgende:Is FOK!kers dit ook opgevallen, of ben ik de enige
Ik vind de oude versie ook beter, de nieuwe is af en toe een beetje te netjes en het is jammer dat er hier een daar wat dingen veranderd zijn. Ik vond het vooral wennen aan Judas in het begin. De zangers zijn wel erg goed en dan met name Pilatus en Mary.
Natuurlijk was de film smoother dan de versie uit '73, maarja de film industrie is ook iets beter geworden . Muziek was gelukkig hetzelfde, oftewel goed
.
quote:En had de uitstraling van een pizzabodem
Op maandag 01 april 2002 19:44 schreef Merel het volgende:
Jezus zag eruit als een poedel met permanent
quote:Als in knapperig en krokant?
Op woensdag 03 april 2002 13:06 schreef ElizabethR het volgende:[..]
En had de uitstraling van een pizzabodem
quote:Nee, zo eentje die half bevroren is en niet goed ontdooid ofzo en dan een beetje drapperig wordt.
Op woensdag 03 april 2002 13:06 schreef Mike het volgende:[..]
Als in knapperig en krokant?
quote:Gaaf zeg! Waar is dat winkeltje?
Op woensdag 03 april 2002 12:55 schreef LEiPiE het volgende:
* LEiPiE heeft gister in de kringloopwinkel de original motion picture soundtrack opgepikt voor 2 euro 50 !
Helemaal in goede staat, inclusief boekje, lekker dik vinyl
Kan me niet voorstellen dat de nieuwe uitvoering beter zou zijn.
quote:Slap en wit, ik ben het woordje 'ongebakken' vergeten in mijn vorige post.
Op woensdag 03 april 2002 13:06 schreef Mike het volgende:[..]
Als in knapperig en krokant?
quote:Gadverdamme.
Op woensdag 03 april 2002 13:08 schreef Seborik het volgende:[..]
Nee, zo eentje die half bevroren is en niet goed ontdooid ofzo en dan een beetje drapperig wordt.
quote:Ik heb 'm ook.
Gaaf zeg! Waar is dat winkeltje?
quote:Strakjes dus
Op zaterdag 30 maart 2002 16:12 schreef ElizabethR het volgende:[..]
Whahaha, wij ook! Ook op de 16e!
*zin in heeft*
quote:* MuadDib ook
Op donderdag 16 mei 2002 12:15 schreef ElizabethR het volgende:[..]
Strakjes dus
*zin in heeft*
quote:En?
Op donderdag 16 mei 2002 15:01 schreef MuadDib het volgende:[..]
* MuadDib ook
Mijn god, wat een vreselijk gebeuren was dat. Wéér geen orkest maar een band met een minimale bezetting, hetgeen zich wreekt in de arrangementen. Bijna alles via de synthesizer, die helaas erg vaak op 'Hammondorgelgeluid" stond Ik miste een heleboel noten die in de originele partituur toch echt ooit geschreven zijn. Wég prachtige muziek. De tempi werden nogal geweld aangedaan, traaaaaaaag, allemaal traaag!
De belichting paste prima in 'Holiday on Ice'. Volgspots die te pas en te onpas het doel kwijt waren. Onrechtmatig gebruik van tegenlicht, 39 zweepslagen die door middel van licht worden opgevangen, oftewel, je ziet 39 keer het licht aan en uit gaan, spijkers die in handen worden geslagen, waarbij het schrikeffect zogenaamd bereikt moet worden door een open wit spotje in symetrie te laten flikkeren, maar wel te laat! Volkomen misplaatste belichting.
Dan de zang...
Judas was een draak van een acteur en zong bovendien zo vaak vals dat ik na een uurtje ofzo elke keer de slappe lach kreeg als ie zijn bek weer open trok. Maria Magdalena had heeeeeeeeeeel goed en lang naar Mariah Carey geluisterd en zong ook als zodanig, met complete arpeggio's dus
Jezus, wat zong die Jezus 'Gethsemane' vlak en doods. Nog niet één kippenvelletje kreeg ik ervan. Hij zag eruit als een jongetje van 18 jaar, en dat was hij volgens mij ook. Herodes presteerde het om tijdens 'Hey, aren't you scared of me Christ, Mr. Wonderfull Christ, gewoon pontificaal de zaal in te kijken, terwijl hij natuurlijk naar Jezus had moeten kijken, en zo heel dat nummer door. Pilatus was te gematigd, en had ik het al over Maria Magdalena gehad??
De enige die een beetje een rol neerzette en ook geweldig zong was Simon. Jammer dat ze die niet hadden gecast voor Judas
De regie..........
Nah, laat ook maar..... Ik heb me uitermate zitten ergeren, aan alles! Ik ga niet meer naar JCS of het moet in Londen zijn.
En dat voor 90 euro
Gelukkig was het eten bij 'de Piste' erg lekker
quote:is de keten van Het Goed (www.hetgoed.nl), in dit geval de vestiging Enschede, ben beetje vaste klant, kan het nooit laten tussen de oude computer/hifi zooi te snuffelen (weinig te vinden) en in 't boeken en platen gedeelte ben ik wel een halfuurtje zoet (alleen al omdat de platen altijd door elkaar staan... sinds wanneer is Communique van de Dire Straits "operette"
Gaaf zeg! Waar is dat winkeltje?
quote:Zonde.
Op vrijdag 17 mei 2002 12:10 schreef ElizabethR het volgende:
Mijn god, wat een vreselijk gebeuren was dat.
quote:Ah, bedankt!
Op vrijdag 17 mei 2002 12:19 schreef LEiPiE het volgende:[..]
is de keten van Het Goed (www.hetgoed.nl), in dit geval de vestiging Enschede, ben beetje vaste klant, kan het nooit laten tussen de oude computer/hifi zooi te snuffelen (weinig te vinden) en in 't boeken en platen gedeelte ben ik wel een halfuurtje zoet (alleen al omdat de platen altijd door elkaar staan... sinds wanneer is Communique van de Dire Straits "operette"
![]()
)
Enschede: Lonnekerbrugstraat 99
Alle vestigingen zijn alleen een beetje uit de buurt, maar wanneer ik er een tegen kom, ga ik er zeker eens kijken.
quote:Hoewel ik het voor een groot deel wel eens ben met je kritiek moet ik zeggen dat ik me toch wel heb vermaakt. Maar ik had dan ook geen enkel vergelijkings materiaal behalve de film.
Op vrijdag 17 mei 2002 12:10 schreef ElizabethR het volgende:
Mijn god, wat een vreselijk gebeuren was dat. + onderbouwing
of kan je mij iets doen toekomen uit je eigen archief, heel misschien???????
quote:Je hebt mail
Op vrijdag 17 mei 2002 22:09 schreef MuadDib het volgende:
btw, ElizabethR, kan jij mij een goede uitvoering op cd aanraden (behalve de rockopera-versie en de film-versie)? Zodat ik kan horen hoe het wel moetof kan je mij iets doen toekomen uit je eigen archief, heel misschien???????
quote:Deze Tony Vincent heeft in een *nog* iets latere versie / tour de rol van Jezus gespeeld. Werkelijk een geweldig zanger! Ook (en momenteel) te zien in de musical "We Will Rock You".
Op dinsdag 26 maart 2002 18:21 schreef SunChaser het volgende:
Moet dit niet naar TV?
User Rating: 8.4/10 (157 votes)
http://us.imdb.com/Details?0275434Cast (in credits order)
Glenn Carter (III) .... Jesus of Nazareth
Jérôme Pradon .... Judas Iscariot
Renee Castle .... Mary Magdalene
Fred Johanson .... Pontius Pilate
Rik Mayall .... King Herod
Frederick B. Owens .... Caiaphas
Michael Shaeffer .... Annas
Tony Vincent (III) .... Simon Zealotes
regie Gale Edwards
jaar 2000
land Engeland
genre Musical / Drama
cast Glenn Carter, Jérôme Pradon, Renee Castle, Fred Johanson, Rik Mayall, Frederick B. Owens, Michael Shaeffer, Tony Vincent e.a.
duur 107 minuten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |