Doel je al op een bepaalde musical of..?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:49 schreef Treezz het volgende:
Weten jullie leuke musicals - sites en liedjes ...
o ja, er zijn verschillende musicals héquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Vertel, waar gaat het over
Dan kunnen we misschien iets gerichter advies geven.
Mag ik vragen waarom niet?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:43 schreef wonderer het volgende:
Ik vond Simone geweldig, maar een keer SB is wel genoeg. NIet helemaal mijn show.
Ja, dat heb ik ook.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:37 schreef tessie het volgende:
Ik vind de liedjes meestal ook idd veel mooier nadat ik de musical heb gezien. Soms vind ik een cd vantevoren zelfs niet zo leuk, terwijl ik het na het zien van de musical wel heel mooi vind. Weird.
Gewoon een kwestie van smaak. Ik ben meer van het grootse dramatische, zoals Les Mis en Phantom. En ik hou niet van vrouwen in de hoofdrolquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:23 schreef Akelalala het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom niet?
Ik ben er namelijk nog niet uit of ik m wil zien.. De recensies waren goed, ik vind Simone echt geweldig, maar weet niet zo goed wat ik van de musical in het geheel moet verwachten...
Hahaha, okquote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van smaak. Ik ben meer van het grootse dramatische, zoals Les Mis en Phantom. En ik hou niet van vrouwen in de hoofdrol
Dat had ik ook vernomen dat ze een goeie recensies kregen..En Simone is goed. Wij wachten af hoe de musical is ...volgende week gaan wij er heen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:23 schreef Akelalala het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom niet?
Ik ben er namelijk nog niet uit of ik m wil zien.. De recensies waren goed, ik vind Simone echt geweldig, maar weet niet zo goed wat ik van de musical in het geheel moet verwachten...
Ik geloof dat ik hem hebquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:17 schreef tessie het volgende:
@oh-oh Carmen wou ik zooo graag zien! Vroegah had ik die cd eens geleend uit de bieb (ja echt) en ik vond hem zo geweldig! Helaas kan ik die cd nu nergens meer vinden, geloof dat hij helemaal niet meer te koop is.
joke de kruiyf.. en ik heb je een pm'etje gestuurdquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik hem heb![]()
Die musical was destijds met Janke Dekker in elk geval, en die blonde musical ster van toen, hoe heet ze nou nog es?
Er staat me zoiets vaag bij, maar heb het verder niet opgezocht. Het schoot weer door mijn hoofd toen ik dit topic zag. Kdenk ff vragenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:59 schreef tessie het volgende:
Oh dat lijkt me echt gaaf als de Phantom weer in NL zou komen! Is dat een gokje Davinia, of heb je dat ergens gehoord?
Was Hein ook als Schlomo?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:42 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben net, toevallig, naar Fame geweest. Het was wel oké
Heb je ook al gezien dat Nick en Simon erin zitten? Simon is Simon Zealotes. En minstens 1 van de 3J's zit er ook in, degene die Jezus speelt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:22 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben toevallig iets tegengekomen op Youtube dat ik hier wel even moet posten. Het is een versie van JCS door een amateurclub uit Volendam. Ik heb nog nooit zo'n goede amateurproductie gezien. Ze volgen nauwlettend de film, maar ze zingen erg goed, ze spelen iets minder, maar het totaalplaatje is fantastisch!! Nu barst Volendam natuurlijk wel van het talent, maar toch...
Ik post hier even een link naar de totale playlist, het staat helemaal online.
JCS Volendam
Ja en ik vind ook dat hij in dat soort rollen moet blijven i.p.v. hele serieuzequote:
Hij gaat een van de broers spelen van Josephquote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja en ik vind ook dat hij in dat soort rollen moet blijven i.p.v. hele serieuze
Hmm ben benieuwd. Mijn mening komt misschien ook vanwege het feit dat ik hem alleen in 'blije' musicals heb gezien.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:16 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hij gaat een van de broers spelen van JosephIk wil hem wel zien
Dat scheelt natuurlijk .ik heb geen van beide musicals gezien. Daar speelt Hein vrolijke rollen, heb het wel stukje op youtube gezienquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm ben benieuwd. Mijn mening komt misschien ook vanwege het feit dat ik hem alleen in 'blije' musicals heb gezien.
Ik vind Grease overigens veeeeél leuker dan Fame
Had ik gezien ja. Is toch leuk dat ze zich niet te groot voelen om met een amateurproductie mee te doen? Ik heb sowieso het idee (mede door naar die real life soap van Jan Smit te kijken die ik dus gewoon leuk vond. Ik vind zijn muziek wel wat minder, maar alá) dat Volendam een zeer hechte gemeenschap is waar ze veel voor elkaar doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 07:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Heb je ook al gezien dat Nick en Simon erin zitten? Simon is Simon Zealotes. En minstens 1 van de 3J's zit er ook in, degene die Jezus speelt.
Maar Aïda is net tien jaar oud als musical. Heb je de opera wel eens gezien? Veel en veel beter. Zeker als je de kans hebt hem te zien in een groot operahuis waar ze gewoon olifanten en al op kunnen laten komen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:29 schreef Treezz het volgende:
Mijn favo musical is aida, ik heb 'm niet gezien , maar ik heb de cd en die draaide ik echt ontzettend veel
+ plus het verhaal gelezen op internet en youtube gekeken..
Klopt, die musicals die jij nu opnoemt zou ik nooit heen gaanquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:38 schreef Cee het volgende:
Ik heb nog nooit een opera 'in het echt' gezien en gehoord, alleen af en toe blijven hangen op een uitzending ervan op tv dus excuseer me voor de ietwat kortzichtige opmerking. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik iets van zo'n opera voorstelling kan begrijpen. Ze zingen vaak in een niet-engelse taal en daarbij maken de klanken, de manieren van zingen het ook nog onverstaanbaarder. Is het dan echt puur de zang en het decor dat mensen naar de opera trekt? Of valt het allemaal wel mee met het begrijpen ervan?
Ik vind het prima dat er boeken zoals Wicked en Les Miserables worden vermusicaliseerd maar erger me er ook aan dat ze steeds vaker voor de makkelijk-scoren-weg kiezen. High School Musical, Legally Blonde, Dirty Dancing, Fame. Niks mis met plat musical-amusement maar het scherpt de doorsnee-bezoeker niet echt om eens naar een voorstelling met wat meer verhaal en diepgang te gaan.
Ik vind Mama Who Bore Me zo'n tof nummerquote:Op zondag 26 oktober 2008 09:18 schreef Cee het volgende:
PhantomIk heb hem in Londen gezien, vriendin waar ik mee was vond het helemaal niks, over the top etc. Ik vond het helemaal geweldig. Alleen het gedeelte met al die briefjes was me een beetje te hysterisch en moeilijk te volgen.
Ik heb trouwens besloten om zeker naar Londen te gaan eind volgende maand om Spamalot te zien. Het gaat nu ook op Broadway sluiten dus de kans dat ik het ooit kan zien is nog kleiner geworden. Trouwens nog een Broadway show gaat in januari tenonder, namelijk Spring Awakening (winnaar van de Tony voor Beste Musical in 2007). Another one bites the dust...
Spring Awakening komt echter in januari naar Londen, met een cast waar ze veel moeite voor hebben moeten doen om een goede te vinden, allemaal mensen van tussen de 18 en 24 jaar. Ik kende eigenlijk geeneen naam uit de lijst die ik heb gelezen behalve die van Chris Barton -- zo heette die tandartszoon uit BBC's Any Dream Will Do. Dus waarschijnlijk de zelfde gast.
Sorry hoor, maar om Legally Blonde op 1 hoop te gooien met die andere niemendalletjes en af te doen als plat en makkelijk scoren is gewoon bekrompen. Legally Blonde heeft juist een briljant libretto, muziek, plot en choreografie en veel meer diepgang dan jij beseft denk ik. En is boven alles nog weergaloos entertainment van begin tot eind ook ja. Heb je hem überhaupt gezien of gewoon bij voorbaat al afgeschreven onder het mom van judging a book by its cover? Anders zou je dit soort genante uitspraken niet doen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:38 schreef Cee het volgende:
Ik vind het prima dat er boeken zoals Wicked en Les Miserables worden vermusicaliseerd maar erger me er ook aan dat ze steeds vaker voor de makkelijk-scoren-weg kiezen. High School Musical, Legally Blonde, Dirty Dancing, Fame. Niks mis met plat musical-amusement maar het scherpt de doorsnee-bezoeker niet echt om eens naar een voorstelling met wat meer verhaal en diepgang te gaan.
Ja, ik zag het plaatje en was er meteen van overtuigd dat het bagger moest zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:38 schreef Marble het volgende:
[..]
En is boven alles nog weergaloos entertainment van begin tot eind ook ja. Heb je hem überhaupt gezien of gewoon bij voorbaat al afgeschreven onder het mom van judging a book by its cover? Anders zou je dit soort genante uitspraken niet doen.
Lieve Marble, zie mijn ge-edite post hierboven.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:07 schreef Marble het volgende:
Maar niet gezien dus he? Dacht ik al.
Blaten en een oordeel vellen zonder iets gezien te hebben = niet serieus te nemen. Daag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |