abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 20:35:09 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_57989942
Konijnentopic deel 7

Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Vorige topics:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he

Hoogtepunten uit het vorige topic:





















En natuurlijk:



Ik ben niet zo goed met OP's... als iemand er iets aan wil fixen, voel je vrij!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_57990193
Konijntjes
Ging het wel goed tussen het konijntje en de kat?
  Moderator zaterdag 12 april 2008 @ 10:06:07 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_57997876
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_58030944
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 20:47 schreef LittleBoy_ het volgende:
Konijntjes
Ging het wel goed tussen het konijntje en de kat?
Konijn en kat zijn helemaal gek op elkaar Momenteel heeft Beatle de lente in zijn bol, en begint hij iedere keer onze katten te bespringen en te berijden als ze in zijn ren komen. Hij begint zelf kattige maniertjes over te nemen, af en toe gaat hij spontaan op zijn zij liggen en wil hij dat je zijn buikje kroelt, laatst gaf hij mij een kopje Het is echt heel bijzonder dat hij het zo geweldig kan vinden met onze katten, want hij heeft een gruwelijke hekel aan andere konijnen (vandaar dat hij ook alleen zit..)

Ik heb het mormel ook weer gefotografeerd, maar hij is zo aandachtsgeil en actief dat het grootste gedeelte van de foto's bewogen is, de ene keer doordat hij rent, de andere keer omdat ik de camera wegtrekt als hij die bijna opeet Schandalige spam, maar ben allang blij dat er eens een keer foto's van dat beest zijn







Zoals je ziet, op elke foto zit hij óf met zijn snuit in de lens, óf hij neemt nét een aanloop op op me af te rennen
pi_58031590
Haha dat knijntje lijkt wel op een hond misschien kan ik hem eens zien een keer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 april 2008 @ 18:10:07 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58046862
Sarelaar heeft weer wat nieuws
bovenop je kruipen en in je oor snuffelen

ze ligt nu heerlijk languit in haar kooi, en als ze weer zin in aandacht heeft komt ze eruit hupsen, en zindelijk
heerlijk. ze plast netjes op de afwasteil met krantenpapier en stro erin.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58047620
Die van ons weigert op of in een teiltje of wat dan ook te pissen en schijten, maar gelukkig schijt hij wel altijd op één hoop op de grond, dus niet overal en nergens. Wat dan weer lichtelijk apart is, is dat hij vervolgens midden op zijn eigen stronthoop gaat zitten chillen Zal wel lekker warm zijn
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 april 2008 @ 18:59:59 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58047883
quote:
Op maandag 14 april 2008 18:47 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Die van ons weigert op of in een teiltje of wat dan ook te pissen en schijten, maar gelukkig schijt hij wel altijd op één hoop op de grond, dus niet overal en nergens. Wat dan weer lichtelijk apart is, is dat hij vervolgens midden op zijn eigen stronthoop gaat zitten chillen Zal wel lekker warm zijn
uitrusten in pisbak, check
ze keutelt er ook, maar die wil ze nog wel eens elders ook laten vallen
ach zijn iig makkelijker op te ruimen dan de plas
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58065677
TVP

Moet ook maar weer eens nieuwe foto's maken
pi_58078466
Wij hebben besloten ook weer een knijntje uit te gaan zoeken binnenkort!

Het konijntje in mijn avatar was mijn vorige konijn en daar denk ik met veel plezier aan terug. Ik kon me uren vermaken met het spelen met dat beest. Dan lieten we hem los lopen in de tuin en dan ging dat beest achter mij aan rennen, en allemaal rondjes om me heen lopen.

Af en toe kwam hij ook het huis in gehuppeld en dan kwam hij bij ons in de buurt liggen.

Of zijn manier van aandacht trekken als hij geknuffeld wilde worden of juist wat lekkers wilde hebben.

Ook was hij altijd door het dolle heen als je 's ochtends de gordijnen opentrok, was altijd een leuk begin van de dag, even naar het konijn toe.

Die dingetjes begin je wel te missen als je een tijdje zonder konijn zit, dus hebben we maar besloten dat er weer zo'n eigenwijs beest moest komen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 april 2008 @ 09:55:49 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58082525
hoe doen jullie het eigenlijk met de vaccinatie van je Nijn?
Morgen om 3 uur mag Madame terecht, ze zal het wel niet tof vinden, maar liever dat dan dat ze Myxomatose of VHS krijgt.

En nagels knippen? doen jullie dat zelf?

[ Bericht 12% gewijzigd door Ynske op 16-04-2008 11:07:22 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 16 april 2008 @ 14:58:29 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_58089026
ik heb onze nijntjes eigenlijk nog nooit ingeent... heel slecht eigenlijk, maar aan de andere kant hebben ze ook nog nooit iets gehad, in alle jaren dat ik nijntjes heb.

nagels knippen doe ik in ieder geval altijd zelf
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 16 april 2008 @ 15:27:29 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58089524
Net weer alle 6 gedaan dit weekend....wij doen het altijd zo dat m'n vrouw het nijn op de rug legt op haar benen, met het kopje op de knieen, dan worden die van ons wat rustiger dan als ze op hun buik zitten. Dan met 1 hand houd ze hoofd vast/kaken dicht, en de andere hand houd de buik vast. Op die manier lukt het aardig zonder krabben/bijten het te doen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 april 2008 @ 16:03:08 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58114032
Nah ben net terug van de dierenarts, Saar vond t overduidelijk niet tof
De dierenarts wilde haar in een handdoek wikkelen, maar juffrouw wilde niet, vloog meteen uit de handdoek tegen mij op om haar koppie te verstoppen in mijn haren. Zo ligt ze ook vaak te kroelen.
Na haar rustig gehouden te hebben voor de spuitjes, heeft de dierenarts nog naar haar nagels gekeken en ze geknipt toen Saar op mijn arm zat.
T was een heel ander konijn dan thuis, waar ze echt lief, springerig en aanhankelijk is, was ze nu overduidelijk bang.
Toen ze op de arm zat was t wel weer goed, en later in t kooitje om naar huis te gaan was t ook ok. En nu? nu rent ze weer als een volslagen idioot rondjes hier, om weer even te knuffelen en te rotzooien

Mijn lieve Sarelaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 april 2008 @ 16:24:22 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58114540
Hier Saartje dan ook nog even spammen

Mn liefie lekker op wat dekens na dr prik gekregen te hebben





Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 17 april 2008 @ 16:27:20 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58114626
Saar ziet dr uit als een echte lieverd...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_58116382
Awh wat een lieverd!
Onze Beatle moet woensdag ook weer ingeënt worden.. Wordt weer feest, de laatste keer vloog hij de hele dierenartskamer door en sprong op de terugweg net niet uit het autoraam (Ik weet het, dat raam had niet open moeten staan, maar m'n zusje van toen 9 dacht daar niet aan toen ze Beatle even wilde aaien en daarom het vervoersbakje opendeed )
pi_58176429


Ons konijntje..Duts
pi_58199630
die ziet er wel uit als een echte duts ja

kzal thuis eens pic van mijn "pluk(je)" posten..
I'm not the man you think I am!
pi_58212300
I proudly present you Mijn Bram :


hier 10 weken oud (4 jaar geleden)

Bram moet en zal overal op/in/tussen:











En nog 3 lieve:







  Moderator donderdag 24 april 2008 @ 18:26:55 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_58283662
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_58284199
Soort van crosspost.. DJ (kat dus) was Beatle aan het wassen en knuffelen. Toen ik ging filmen kwam Beatle meteen weer aandachtsgeil naar de camera gehupst Maar goed, het was best schattig enzo, let niet op m'n gebrabbel of op de crappy kwaliteit van het filmpje
Bekijk deze YouTube-video
pi_58284760
Hier 1 van mijn 2 konijnen. (telefoonfoto's) Vorige week genomen. Het konijn heet Bruintje en het is een mannetje. (nu 5,5 jaar)















Zal volgende keer eens mijn andere nijn fotograferen. Dat is Isabel (vernoemt naar haar Isabella-kleurslag) en dat is een vrouwtje. (ook 5,5 jaar oud overigens)

[ Bericht 7% gewijzigd door HPoi op 24-04-2008 19:27:10 ]
pi_58286949
^-^
tvp
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator donderdag 24 april 2008 @ 21:19:46 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_58287691
nijn van mn zusje, ze heet Vlekkie:

















[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:14:58 #26
17205 Profesor
I have a dream!
pi_58302649
Weet iemand een goed adres waar je Vlaamse Reuzen kunt halen? (liefst broer en zus of 2 zussen)
ik hoor namelijk een hoop slechte verhalen over fokkers, dierenwinkels en vooral tuincentra
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  Moderator vrijdag 25 april 2008 @ 20:34:36 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_58309505
mn vriend heeft een vlaamse reus gehad. ik zal eens vragen waar hij m vandaan had. het is al even geleden, want ze was erg oud geworden en nu alweer een tijdje dood...

ik kom erop terug!

in de tussentijd, is er niet een vlaamse reuzen vereniging (of andere konijnenvereniging) die goede adressen heeft?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_58309543
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 20:34 schreef Guppyfriend het volgende:


in de tussentijd, is er niet een vlaamse reuzen vereniging (of andere konijnenvereniging) die goede adressen heeft?
Volgens mij zijn er daar zat van. Zou alleen niet weten waar je een overzicht van die verenigingen kan vinden.
pi_58326393








  Moderator maandag 28 april 2008 @ 21:55:52 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_58368113
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_58411196
Wat een lieve beestjes!

Onze lieve Tom, die we goede vrijdag hebben moeten laten inslapen. Arm beest was nog maar 3,5 jaar oud.




Maar goed, wel stil zonder konijn, dus nu hebben we Tim (en we vergissen ons nooit in de naam AHUM). Nieuwsgierig beest, maar ook ngo beetje schikkerig.. En tevens ondeugend

  Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 12:31:39 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_58530204
ren ren


ik wil echt niet op de foto


mijn lieve kleine nijn moet morgen weer naar de dierenarts voor zn tanden... hij heeft er nog twee, een stifttand en een snijtand. die moeten er allebei nog uit, maar die snijtand groeit veel harder dan de stifttand, waardoor die nu veel te lang is, en de stifttand nog maar heel klein... morgen gaan ze dus kijken wat ze het beste kunnen doen

ik had gehoopt dat hij er ondertussen vanaf zou zijn... al die ellende
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 8 mei 2008 @ 14:37:30 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_58554716
vandaag dus met Nijn naar de dierenarts geweest, en morgen gaat de dierenarts in ieder geval de snijtand trekken. als het lukt ook de stifttand.

verder had hij in de onderkaak een plekje met viezigheid dus daar wil ze tijdens de operatie ook nog even naar kijken...

ik vind het zo kut... het is zo'n lief klein nijntje en het wil maar niet beter worden elke keer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator vrijdag 9 mei 2008 @ 09:23:52 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_58569495
nou, ik heb m'n nijn zojuist naar de dierenarts gebracht. vanmiddag weer ophalen... ik hoop zo dat het allemaal goed gaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_58571294
* LeeHarveyOswald duimt voor Guppyfriends nijn
pi_58579130
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:14 schreef Profesor het volgende:
Weet iemand een goed adres waar je Vlaamse Reuzen kunt halen? (liefst broer en zus of 2 zussen)
ik hoor namelijk een hoop slechte verhalen over fokkers, dierenwinkels en vooral tuincentra
Yep, hier:
http://www.opvangkonijnenberg.nl/

Ze hebben daar een enorme hoeveelheid jonge Vlamen zitten.

Succes!
Life is what happens when you're making other plans
  Moderator vrijdag 9 mei 2008 @ 20:03:57 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_58581632
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
* LeeHarveyOswald duimt voor Guppyfriends nijn
dank je wel

het heeft geholpen denk ik, want de dierenarts had in de computer gezet dat alles heel goed was gegaan! ik hoop dat het nu ook echt zo blijft!

hier een brakke foon-foto, van nijn met zn sla-in-stukjes op de bank. hij kijkt nog een beetje suffig, maar dat komt door het vocht wat ze in de oogjes hebben gedaan tijdens de narcose. komt wel weer goed!


het bakje was dus vol, hahaha.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 11 mei 2008 @ 07:52:54 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_58605469
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 11 mei 2008 @ 11:49:45 #39
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58607274
Even een tvp, wij hebben thuis ook 2 dwergjes, ik zal eens wat foto's uploaden

Hier zijn Bonk (madagascar) en Toby (gevlekt)

Toby:

Bonk:


[ Bericht 74% gewijzigd door RobDrop op 11-05-2008 11:59:11 ]
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
pi_58619188
Wat schattig .


Konijn 't konijn .


Mooi oogje .

pi_58619385
Hoe zorgen de medefokkers met bunny's hier voor de verkoeling deze dagen?

Een of ander stuk straattuig heeft 2 maanden terug met stoeptegel onze ruit ingegooid, en die stoeptegel lag uiteraard nog in de vensterbank

Goed schoongemaakt, vol laten trekken met water, invriezen en in het stro gelegd

Ze keken er alleen naar alsof er een ufo was geland
pi_58619966
Een parasol boven zijn ren en petflessen met ijskoud water in handdoek wikkelen zodat hij er tegenaan kan liggen.
  Moderator maandag 12 mei 2008 @ 08:34:53 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_58622073
onze nijnen hebben er lijken er geen last van te hebben...? ze rennen nog steeds als gekken door de tuin en geven geen teken van dat ze t warm hebben. ja, ze gaan nu af en toe even in de schaduw liggen in plaats van in de zon
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 12 mei 2008 @ 09:39:57 #44
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58622353
Bij ons zitten ze allebei binnen, het scheelt bijna 10 graden omdat de zon er niet op staat gelukkig. Overdag liggen ze lekker lui te zijn en 'savonds gaan ze allebei eruit voor lichaamsbeweging.
Een keer per dag een worteltje of iets van groente uit de koelkast en het water elke dag vers.
Ze hebben geen last van de warmte in ieder geval!
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 12 mei 2008 @ 09:43:34 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58622381
hier ook een binnennijn
die vorige week heerlijk mee geweest is naar een vakantie aan zee.

enfin ze heeft nu een ijsbakje in handdoek in haar kooi staan, genoeg drinken, wat verse groente en verder hupt ze lekker in t rond
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58626371
Die van ons staan ook binnen, maar zijn toch erg suf Enkel glas en zon dr op, temperatuur loopt hier lekker op

Maar inderdaad, s'avonds leven ze helemaal op
  dinsdag 13 mei 2008 @ 10:15:59 #47
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58640085
Zo gauw als ik een vlieg zie bij t hok ben ik al bang dat ze mn konijnen van binnenuit gaan opeten, probleem is dus dat ik zo 2 keer per dag poep kan scheppen en dat is niet echt de bedoeling Hoe doen jullie dat? Ik maak het hok overigens met dit weer sowieso wel vaker schoon dan normaal, maar t lijkt niet echt te helpen.

Oh, en ik dacht dat ik toch heel wat van konijnen af wist, maar PCB maakt nu soms een nies geluid, niezen konijnen? .
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 mei 2008 @ 10:20:01 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58640150
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:15 schreef Queen_Bee het volgende:
Zo gauw als ik een vlieg zie bij t hok ben ik al bang dat ze mn konijnen van binnenuit gaan opeten, probleem is dus dat ik zo 2 keer per dag poep kan scheppen en dat is niet echt de bedoeling Hoe doen jullie dat? Ik maak het hok overigens met dit weer sowieso wel vaker schoon dan normaal, maar t lijkt niet echt te helpen.

Oh, en ik dacht dat ik toch heel wat van konijnen af wist, maar PCB maakt nu soms een nies geluid, niezen konijnen? .
saar staat binnen, en heb een hor voor t raam
in zeeland stond ze in de tent en kwamen er niet echt vliegen bij haar, die wat kwamen heb ik doodgemept.

en volgens de dierenarts hier gaat t voornamelijk om groene vliegen
Myasis of madenziekte door vliegen

Wees vooral in de zomermaanden alert op de aanwezigheid van groene vliegen in de buurt van uw konijn. Ze kunnen eieren leggen rond de anus, met name wanneer het konijn diarree heeft. Wanneer de eieren uitkomen, kruipen de maden onder de huid en richten enorme schade aan. Om dit te voorkomen dient u iedere dag het konijn onder de staart te controleren of er geen ontlasting aan de vacht gekleefd zit. Controleer ook altijd of het hok schoon is.
Verdere info met plaatjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 mei 2008 @ 10:45:38 #49
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58640553
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:20 schreef Ynske het volgende:

[..]

saar staat binnen, en heb een hor voor t raam
in zeeland stond ze in de tent en kwamen er niet echt vliegen bij haar, die wat kwamen heb ik doodgemept.

en volgens de dierenarts hier gaat t voornamelijk om groene vliegen
Myasis of madenziekte door vliegen

Wees vooral in de zomermaanden alert op de aanwezigheid van groene vliegen in de buurt van uw konijn. Ze kunnen eieren leggen rond de anus, met name wanneer het konijn diarree heeft. Wanneer de eieren uitkomen, kruipen de maden onder de huid en richten enorme schade aan. Om dit te voorkomen dient u iedere dag het konijn onder de staart te controleren of er geen ontlasting aan de vacht gekleefd zit. Controleer ook altijd of het hok schoon is.
Verdere info met plaatjes
Dat zijn die groene glanzende? Strontvliegen. Ik heb nu een paar smalle, licht bruine gezien van een cm lang ongeveer.

Ja, nee, ik ken de foto's, dat hoef ik niet weer te zien En zeker niet bij mijn konijnen

Ze hebben trouwens een nieuw hok. De zelfgemaakte ren werd maar niet afgemaakt, en ineens kreeg ik dit cadeau. Heb op de PC geen betere foto, staan op de laptop


Bijoux is echt gegroeid trouwens Monster. En ze raped zielige kleine PCB .
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  dinsdag 13 mei 2008 @ 10:47:05 #50
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58640573
En geen commentaar op mijn beitswerk svp
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 mei 2008 @ 10:48:05 #51
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58640586
idd die groene glanzende
deze


tof hok hoor
hier moet ze het doen met een normale plastic bak met daarop een renhek zegmaar, maar goed de rest van de kamer is om te rennen
hok is om te liggen en te eten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:04:20 #52
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58642961
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:48 schreef Ynske het volgende:
idd die groene glanzende
deze
[ afbeelding ]

tof hok hoor
hier moet ze het doen met een normale plastic bak met daarop een renhek zegmaar, maar goed de rest van de kamer is om te rennen
hok is om te liggen en te eten
Ik heb ook zon plastic ding met tralies, de grootste meen ik. Daar zat PCB in toen hij alleen was.
Als ik PCB nu uit t hok haal en binnen laat lopen beweegt ie niet extreem veel en zeker niet snel


I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  Moderator dinsdag 13 mei 2008 @ 14:03:58 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_58644036
iew, die vliegen heb ik hier nog niet gezien, maar ik heb door die post net wel heel panisch het hok verschoond

heul tof hok hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:08:30 #54
17205 Profesor
I have a dream!
pi_58645231
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:26 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Yep, hier:
http://www.opvangkonijnenberg.nl/

Ze hebben daar een enorme hoeveelheid jonge Vlamen zitten.

Succes!
Mijn dank is groot.
mocht ik er 2 aanschaffen dan meld ik mij weer
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:24:04 #55
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58646822
hebben jullie nijnen ook zoveel last van de warmte? mijn twee dames liggen al dagen lusteloos languit in hun hok met suffe oogjes.

Ze krijgen een paar keer per dag koud water, hebben een stuk steen wat ik steeds in de vriezer leg en ze krijgen veel fruit. Kan ik nog meer doen denken jullie?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator dinsdag 13 mei 2008 @ 16:33:44 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_58647042
zorgen dat ze niet in de zon zitten, en ik las even verderop in dit topic ook mensen die ijsflessen in een handdoek wikkelen.

veel meer kan je niet doen denk ik... aan het einde van de week wordt het weer koeler
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 mei 2008 @ 16:37:04 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58647106
ijsbakje met handdoek erom idd, uit de zon
soms wat komkommer, maar wel even uit de koeling leggen, te koud is niet goed

Konijnen kunnen beter tegen kou dan tegen warmte.
Als er 's zomers hoge (tropische) temperaturen heersen, moet je dus zorgen dat ze daartegen beschermd zijn.

Konijnen in de Natuur wonen in holen. Als het extreem warm is, kruipen ze daar in weg, omdat het onder de grond een stuk koeler is.
Dat is hun manier om met hitte om te gaan.
Ze kunnen namelijk niet zweten, en raken hooguit wat warmte kwijt door hun oren.

Een buitenhok moet de hele dag uit de zon staan, maar het is nog beter om te zorgen dat je Konijn zelf een plek kan opzoeken die voor hem koel is.
Als je een ren maakt, zorg dan dat er altijd een deel in de schaduw ligt.
Als je geen mogelijkheid tot een ren hebt, haal hem dan binnen, en zet hem in de koelste ruimte van het huis. Laat hem daar loslopen.

Je kunt flessen water bevriezen en die in een handdoek draaien: veel konijnen vinden het lekker als die in of bij hun huis liggen.
Je kunt ook natte tegels of natte bakstenen als omgekeerde kruik gebruiken.
Laat je Konijn altijd wel zelf de keuze om er op/naast of verder vanaf te gaan liggen.

Je kunt ook natte handdoeken in de buurt ophangen: doordat ze drogen geven die koelte af.
Ga een konijn niet natmaken om hem af te koelen, daar kan hij longontsteking door krijgen.
Zet hem ook niet op de tocht.
Zorg voor voldoende, vers drinkwater en ga niet ineens extra veel groentes geven.

Problemen die kunnen optreden tijdens een hittegolf:

* Hitteslag. Een Konijn raakt bevangen door de hitte. Hij kan schuim uit zijn muiltje gaan krijgen, een blauwe neus en bewusteloos raken. Meestal ligt hij helemaal uitgestrekt op zijn zij te hijgen.
Als je ziet dat je Konijn extreem ligt te hijgen, eventueel schuim uit zijn mond heeft en bewusteloos is of dreigt te raken, bel dan meteen een dierenarts. Dit kan namelijk wijzen op hitteslag en dan moet er zo snel mogelijk worden ingegrepen.
Probeer hem voorzichtig te koelen met een vochtige handdoek maar zorg dat hij niet in de stress schiet, want dan wordt het nog erger.
* Plakpoep/diarree. Doordat er teveel groentes of fruit ineens worden geven kan de spijsvertering van het Konijn helemaal ontregeld raken. Beter is het om tijdelijk alleen maar hooi, pellets (biks) en water te geven.
* Miasis. In wondjes of plakpoep worden door vliegen eitjes gelegd die snel uitkomen. De maden zullen om zich heen gaan eten.

Konijnen die extra risico's lopen op dit soort problemen zijn vooral te dikke Konijnen, oudere Konijnen en langharen.

Als je tijdens extreme hitte je Konijn (of ander dier) in de auto moet meenemen, zorg dan voor goede ventilatie, maar voorkom tocht.
Laat ze nooit alleen achter in een geparkeerde auto. De temperatuur kan zeer snel oplopen tot een levensgevaarlijke hoogte.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:40:21 #58
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58647154
ok niet meer fruit dan anders dus leek me wel logisch, wat extra vocht omdat ze zowat te lam zijn om naar het flesje te hupsen. Dan gaan ze weer op een brokjesdieet.

Ik ga er ook even een natte handdoen overheen leggen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:42:10 #59
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58647184
PCB regelt het allemaal zelf; ging spontaan in de rui
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:26:02 #60
77330 m-niki
for real
pi_58648007
in de rui ja hier ook! Goed geregeld wel

Wat een leuke foto's overal hier!!!
Ik heb er ook twee rondhupsen hiero: Pluk en Luka


Pluk


Luka


Pluk en Luka


Plukski


Samen


Lukski

[ Bericht 4% gewijzigd door m-niki op 13-05-2008 17:50:50 ]
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_58652831
O yes een konijnentopic, dat ik die nog niet eerder had gezien!
Hier een foto van mijn bijna 3 maanden oude Polleke

hier was ie net 8 weken:


Het is een enorme boef, maar zodra je hem oppakt geeft ie zich helemaal over Kan m niet eens normaal aaien of ik word helemaal afgelebberd, dikke vriendjes
En nog een actiefilmpje:
pi_58653131
Hebben jullie konijnen trouwens ook zo'n bult op hun rug zitten van de inentingen? Die van Polleke begint nu wat weg te trekken, maar toen het zo warm werd was het echt een bal van ruim 2cm.... De dierenarts zei al wel dat dwergjes er eerder last van hebben, maar dit had ik nog nooit gezien zo. Hij is er verder nog gewoon vrolijk onder en eet en drinkt gewoon dus maak me niet meer zo ongerust, maar ik keek er wel van op.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:09:16 #63
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58653888
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:11 schreef Bijou het volgende:
O yes een konijnentopic, dat ik die nog niet eerder had gezien!
Hier een foto van mijn bijna 3 maanden oude Polleke
[ afbeelding ]
hier was ie net 8 weken:
[ afbeelding ]

Het is een enorme boef, maar zodra je hem oppakt geeft ie zich helemaal over Kan m niet eens normaal aaien of ik word helemaal afgelebberd, dikke vriendjes
En nog een actiefilmpje:
Konijn twee hier h eet Bijoux
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:29 schreef Bijou het volgende:
Hebben jullie konijnen trouwens ook zo'n bult op hun rug zitten van de inentingen? Die van Polleke begint nu wat weg te trekken, maar toen het zo warm werd was het echt een bal van ruim 2cm.... De dierenarts zei al wel dat dwergjes er eerder last van hebben, maar dit had ik nog nooit gezien zo. Hij is er verder nog gewoon vrolijk onder en eet en drinkt gewoon dus maak me niet meer zo ongerust, maar ik keek er wel van op.
Als de dokter zegt dat dat kan gebeuren zal t wel kloppen toch? Ik zou het niet weten anders, heb in 20 jaar nog nooit een konijn laten inenten.
Wanneer die stopt met eten zal ik me iig wel zorgen gaan maken
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_58655103
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:09 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Konijn twee hier h eet Bijoux
[..]

Als de dokter zegt dat dat kan gebeuren zal t wel kloppen toch? Ik zou het niet weten anders, heb in 20 jaar nog nooit een konijn laten inenten.
Wanneer die stopt met eten zal ik me iig wel zorgen gaan maken
Oh dat is ook grappig
Ja de dierenarts zei het als waarschuwing voordat hij ging inenten, maar omdat die bult pas 1,5 week daarna verscheen was ik een beetje ongerust Het is nu meer een harde rode punt geworden, kan ook zo het gaatje zien waar geprikt is. Het is nog steeds hetzelfde vrolijke beestje dus het zal wel meevallen, was alleen benieuwd of meer mensen dit herkenden
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:16:00 #65
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58655290
Oh, 1.5 week later, dan had ik voor de zekerheid wel even gebeld.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_58655605
Binnen 2 weken werd er gezegd dus tja.... Ik denk dat ik gewoon te snel bezorgd ben, tis ook nog zo'n klein beessie... Heb nu op andere sites verhalen gelezen dat het wel eens 7 weken kan duren voordat het wegtrekt. Vraag me nu toch wel af of ik dat inenten dan wel nodig vind, maar ik wil het risico gewoon niet lopen
pi_58662175
Ik heb mijn konijnen nog nooit laten inenten.
pi_58665897
Ik ook niet, ook mijn vorige konijnen niet, die altijd buiten stonden.. maar aan de andere kant, je loopt wel een risico. Mijn dierenarts behandelt me bijna als een dierenbeul..die zegt dat vliegjes VHD mee naar binnen kunnen nemen en dat het dan zo gedaan is...
Het zou me 40 euro per jaar kosten voor beide konijnen..da's natuurlijk niet zoveel. Het is alleen wel een heel geheisa om er te komen, omdat ik vijf dagen in de week werk en ik zo'n raar stemmetje in m'n hoofd heb die zegt: tot nu toe is het altijd goed gegaan!
Maar ja.. de put dempen als het kalf verdronken is, zou in dit geval heel erg zijn! Ik wil m'n nijntjes niet zo snel missen!
Die oudste (Luka) is nu bijna 7 jaar en de jongste (Pluk) die is 4,5 jaar. Wat mij betreft mogen ze nog heel lang mee dus ik denk dat ik over een half jaar toch maar eens begin met die inentingen...
Onder het motto: better safe than sorry...
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  Moderator woensdag 14 mei 2008 @ 17:12:21 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_58667763


en over het inenten, ik heb dat ook nog nooit gedaan... mn beide nijnen zijn niet ingeent, en die van mn zusje ook niet. en mn vorige nijnen ook niet, en die zijn allemaal heel oud geworden (14 en 15 jaar)

maar je hebt gelijk m-niki, het knaagt soms ook aan mn gevoel. misschien dat ik er volgend jaar ook maar eens aan begin, onder hetzelfde motto als jij.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 mei 2008 @ 05:43:02 #70
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58698429
Ja, leuk die handdoek, ze vreten m op Zul je mn moeder straks horen
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 16 mei 2008 @ 05:44:33 #71
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58698431
Oh ja, toen PCB gecastreerd werd en Bijoux er voor het eerst kwam voor een check up heeft de de DA ook niets gezegd over inenten. Ik doe het al 20 jaar zonder en het is dus ook niet in me opgekomen om te vragen, maar nu ja
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_58743890
Hierbij zoals beloofd foto's van mijn andere Nijn, Isabel.









Het is een Nederlands Hangoor-dwergkonijn in Isabella kleurslag. (vandaar de naam)
  zondag 18 mei 2008 @ 16:06:48 #73
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58744250
@HPoi: wat een leuk diertje, lekker eigenwijs, wat is het verschil tussen Isabella en Madagascar, de tint?
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
pi_58744348
quote:
Op zondag 18 mei 2008 16:06 schreef RobDrop het volgende:
@HPoi: wat een leuk diertje, lekker eigenwijs, wat is het verschil tussen Isabella en Madagascar, de tint?
De tint inderdaad.
pi_58746157
Wat een doddig koppie heeft Isabel
  maandag 19 mei 2008 @ 12:39:41 #76
164076 tomlady
Tom's a Lady...
pi_58759681
Goedemiddag allemaal,
Eigenlijk post ik vrijwel niet op de fora, maar ik heb nu een probleem/vraag:

Ik heb een hangoordwerg van (bijna) 4 jaar oud, Possum. Hij is al sinds zijn geboorte doof aan beide oren. Nu kwamen we er begin van dit jaar achter dat hij staar heeft aan zijn ene oog, dat is nu vrijwel blind... Op zich gaat dat redelijk, hij weet hoe groot zijn hok is en waar de "standaard" dingen in huis staan, hij botst maar heel zelden tegen iets aan, hij kan wel heel erg schrikken als er ineens iemand in zijn blikveld komt die hij niet aan zag/hoorde komen.

Het probleem is nu, dat zijn andere oog ook tekenen van staar begint te vertonen. Heel licht nog, maar dat was met het andere oog ook zo en dat ging vrij snel naar helemaal wit. Nu is mijn vraag; wat moet ik nou als hij én doof én blind is? Sowieso moeten we maar zien hoe hij zich dan gaat gedragen, maar ik denk er nu wel al over na omdat het mij vreselijk lijkt om niets te kunnen horen en zien...
Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips of een idee erover?

Alvast bedankt.
  maandag 19 mei 2008 @ 13:12:33 #77
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58760252
ik denk dat het vooral belangrijk is om routine aan te wennen, op dezelfde tijden voeren, geen dingen in het hok verplaatsen enz. Dan heeft hij wat zekerheden om aan vast te houden en weet hij wat hij kan verwachten. Ook zal ik, om hem zo min mogelijk te laten schrikken, hem langzaam benaderen. Eerst even het stro om hem heen een beetje bewegen zodat hij weet dat je eraan komt en hem niet meteen uit het niks pakken zodat ie schrikt.

en verder is het gewoon een kwestie van afwachten vrees ik, je ziet zelf wel aan je beestje of hij nog gelukkig is.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 19 mei 2008 @ 14:59:21 #78
17205 Profesor
I have a dream!
pi_58762229
Possum kan nog steeds ruiken?
Dus als je hem voorzichtig benaderd (zie ook opmerking littledrummergirl ) en van te voren even laat snuffelen aan je hand, voordat jij gaat aaien of oppakken, zal dat al stress schelen.

Voer kunnen ze ruiken, dus dat gaat wel goed. Tip van littledrummergirl om alles hetzelfde blijft lijkt mij ook correct. Konijnen poepen en plassen op één plek, dat zou ik wel even in de gaten houden.
Dan weet je meteen of hij zich kan redden.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_58787234
@Tomlady: de dingen die hierboven zijn genoemd lijken me heel goed, als ik naar de konijnen kijk die ik heb (gehad) hielden/houden ze allemaal wel van routine. Voor Possum zal dat dan extra belangrijk gaan worden. Als je hem gewoon blijft knuffelen en aaien denk ik dat hij nog best gelukkig kan zijn, als hij dat niet meer is merk je dat gauw genoeg denk ik. Succes ermee, en hopelijk blijft zijn andere oogje wel goed!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 mei 2008 @ 19:56:40 #80
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58787290
Saar is een pestkop
sochtends als zij vind dat t tijd is voor mij om op te staan gaat ze tralieknagen. Zodra ik wakker ben of in actie kom is t gedaan met t knagen. Gaat ze gewoon weer liggen, wat eten of rondscharrelen...
Opzich vind ik t niet zo erg, maar om half 6 vanmorgen vond ik toch wel een beetje heel vroeg.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58787349
Ik heb zelf ook nog een vraag: heeft iemand er ervaring mee om een konijn dingen af te leren dmv een plantenspuit? Mijn Polleke is een ongelooflijk lief beestje, maar ik krijg hem het knagen aan de bank en andere onverwachte voorwerpen maar niet afgeleerd. Ik heb op verschillende plaatsen in de kamer knaagbare dingen neergezet, waar hij zich ook wel helemaal op uitleeft, maar daarnaast houdt hij ook erg van snoeren, banken, tafels, tijdschriften, veters, broekspijpen, truitjes.... het maakt hem niks uit waar het van gemaakt is *zucht*
Bij mijn andere konijnen hielp het wel om ze een tikje op de neus te geven of op de grond te bonzen, maar deze laat zich door niks tegenhouden of afschrikken Zou het werken om hem op zo'n moment een beetje nat te sproeien met een plantenspuit? Die tip kreeg ik laatst, maar ik wil hem ook geen verkoudheid spuiten
pi_58787418
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:56 schreef Ynske het volgende:
Saar is een pestkop
sochtends als zij vind dat t tijd is voor mij om op te staan gaat ze tralieknagen. Zodra ik wakker ben of in actie kom is t gedaan met t knagen. Gaat ze gewoon weer liggen, wat eten of rondscharrelen...
Opzich vind ik t niet zo erg, maar om half 6 vanmorgen vond ik toch wel een beetje heel vroeg.
Haha dat is wel erg vroeg ja... misschien een idee om iets voor het hok of eroverheen te leggen zodat het langer donker voor haar blijft?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 mei 2008 @ 20:05:32 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58787474
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:59 schreef Bijou het volgende:
Ik heb zelf ook nog een vraag: heeft iemand er ervaring mee om een konijn dingen af te leren dmv een plantenspuit? Mijn Polleke is een ongelooflijk lief beestje, maar ik krijg hem het knagen aan de bank en andere onverwachte voorwerpen maar niet afgeleerd. Ik heb op verschillende plaatsen in de kamer knaagbare dingen neergezet, waar hij zich ook wel helemaal op uitleeft, maar daarnaast houdt hij ook erg van snoeren, banken, tafels, tijdschriften, veters, broekspijpen, truitjes.... het maakt hem niks uit waar het van gemaakt is *zucht*
Bij mijn andere konijnen hielp het wel om ze een tikje op de neus te geven of op de grond te bonzen, maar deze laat zich door niks tegenhouden of afschrikken Zou het werken om hem op zo'n moment een beetje nat te sproeien met een plantenspuit? Die tip kreeg ik laatst, maar ik wil hem ook geen verkoudheid spuiten
yepz
maak op t moment dat ze t doet een klap geluid (hard) en spriets op haar achterste. door de combi geluid en water zal ze uiteindelijk ook op alleen geluid reageren. en na n weekje volhouden wist Saar wat wel en niet mag
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 mei 2008 @ 20:07:45 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58787502
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:02 schreef Bijou het volgende:

[..]

Haha dat is wel erg vroeg ja... misschien een idee om iets voor het hok of eroverheen te leggen zodat het langer donker voor haar blijft?
useless, dat trekt ze de kooi in, zodat ze alsnog kan gaan knagen
ook al geprobeerd om iets lekkers de avond ervoor in de kooi te leggen of wat dan ook
t enige dat echt helpt is t vakantieritueel volhouden, en laten slapen in de reisbox, maar dat vind ik ook weer zoiets
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58787538
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

yepz
maak op t moment dat ze t doet een klap geluid (hard) en spriets op haar achterste. door de combi geluid en water zal ze uiteindelijk ook op alleen geluid reageren. en na n weekje volhouden wist Saar wat wel en niet mag
Dat is wel een goeie, die combi met geluid... Ga het morgen meteen proberen, bedankt!
pi_58787604
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:07 schreef Ynske het volgende:

[..]

useless, dat trekt ze de kooi in, zodat ze alsnog kan gaan knagen
ook al geprobeerd om iets lekkers de avond ervoor in de kooi te leggen of wat dan ook
t enige dat echt helpt is t vakantieritueel volhouden, en laten slapen in de reisbox, maar dat vind ik ook weer zoiets
Dat is wel een beetje zielig ja, ze slaapt natuurlijk niet de hele nacht en dan is het erg weinig ruimte om te bewegen in zo'n reisbox... Heb je ook geen groot stuk karton wat je voor het hok kan zetten, zodat ze er niet bij kan? Dat schermt wellicht iets van het licht af, zodat je weer een uurtje extra heb 's morgens Wel vervelend hoor zo'n pestkoppie!
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:36:35 #87
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58796439
misschien kun je een plexiglas vierkant zagen om tegen de binnenkant van de tralies te zetten? dat kan ze niet kappot bijten en ze kan ook niet bij de tralies.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 mei 2008 @ 09:42:48 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58796556
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:36 schreef littledrummergirl het volgende:
misschien kun je een plexiglas vierkant zagen om tegen de binnenkant van de tralies te zetten? dat kan ze niet kappot bijten en ze kan ook niet bij de tralies.
nee, denk niet dat ik dat verstandig vind, dan kan er og niet fatsoendelijk zuurstof door de kooi

en of ze mijn geklaag begrepen heeft, ze heeft me laten slapen tot half 10
en rent nu heerlijk rond
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:44:29 #89
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58796590
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:42 schreef Ynske het volgende:

[..]

nee, denk niet dat ik dat verstandig vind, dan kan er og niet fatsoendelijk zuurstof door de kooi

en of ze mijn geklaag begrepen heeft, ze heeft me laten slapen tot half 10
en rent nu heerlijk rond
hij is toch ook open aan de bovenkant? Maar doorwaaien kan dan niet echt inderdaad, hoewel je een stukkie open kan laten, maar ik heb zon vermoeden dat je nijn daar vrij snel achter is
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:03:31 #90
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58805189
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:56 schreef Ynske het volgende:
Saar is een pestkop
sochtends als zij vind dat t tijd is voor mij om op te staan gaat ze tralieknagen. Zodra ik wakker ben of in actie kom is t gedaan met t knagen. Gaat ze gewoon weer liggen, wat eten of rondscharrelen...
Opzich vind ik t niet zo erg, maar om half 6 vanmorgen vond ik toch wel een beetje heel vroeg.
Hehe, hier ook 2 monsters, het enige goede is dat ze pas rond 7 uur beginnen met rammen aan de tralies, en pas ophouden als ze eten hebben gekregen, goeiemorgen heb gezegd en een paar minuten even moeten aaien (en dit maal 2...).
'sAvonds ligt die dikke altijd lekker tv mee te kijken op de bank en Toby ligt altijd languit op het tapijt.
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 mei 2008 @ 17:08:07 #91
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58805283
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:03 schreef RobDrop het volgende:

[..]

Hehe, hier ook 2 monsters, het enige goede is dat ze pas rond 7 uur beginnen met rammen aan de tralies, en pas ophouden als ze eten hebben gekregen, goeiemorgen heb gezegd en een paar minuten even moeten aaien (en dit maal 2...).
'sAvonds ligt die dikke altijd lekker tv mee te kijken op de bank en Toby ligt altijd languit op het tapijt.
eten heeft ze gewoon staan, misschien is t ook wel dat ze gewoon wat aandacht wil.
vanmiddag heeft ze heerlijk hier bij me gelegen toen ik een boek las, en maar steeds zitten aaien, als ik ophield kwam ze me steeds weer duwen dat ik doorging

wat geven jullie eigenlijk voor groentes?
Saar eet paprika, witlof, komkommer
en als fruit, appel, peer en druifjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:30:13 #92
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58808883
onze nijnen lusten vreselijk veel
komkommer, tomaat,wortel,sinaasapel, appel, banaan, kiwi, kersen, druiven,peer en vast nog wel meer maar we hebben ze pas een maand of 3
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58811538
Ik geef Polleke nog niet zoveel groenvoer, had ergens gelezen dat dat met mate mag tot ze een half jaar zijn ofzo. Hij krijgt af en toe een stukje appel en wortel, en een beetje broccoli. Ik wist niet dat ze ook kersen en druiven mochten hebben! Wordt dat niet een enorme plakzooi?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 mei 2008 @ 22:33:29 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58811598
druifjes geeft geen plakzooi
ze peuzelt ze gewoon op met veel smaak
maar dat doet ze eigenlijk wel met alles

vanmorgen heeft ze gewoon mijn boterham gejat, voor ik de mogelijkheid had om m te smeren
een konijn dat geroosterd brood eet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58896031
Dit is Muts:



Franse hangoor, 8 maanden oud en vreet als een bootwerker!
Life is what happens when you're making other plans
  zondag 25 mei 2008 @ 16:11:14 #96
164076 tomlady
Tom's a Lady...
pi_58900406
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

yepz
maak op t moment dat ze t doet een klap geluid (hard) en spriets op haar achterste. door de combi geluid en water zal ze uiteindelijk ook op alleen geluid reageren. en na n weekje volhouden wist Saar wat wel en niet mag
Zo kwamen wij in het begin op het idee dat Possum doof was;
"zo hee, die is stoer, die vertrekt geen spier als je in je handen klapt! "
Later bij de dierenarts werd bevestigd dat ie gewoon niets hoort...
Bedankt voor de reacties, ik ga er inderdaad van uit dat we het wel aan zijn gedrag merken als hij niet meer gelukkig is. Voorlopig is hij nog actief aan het rondhupsen in zijn hok (en soms eruit, als hij de stap durft te nemen...)
  maandag 26 mei 2008 @ 00:26:15 #97
77330 m-niki
for real
pi_58910673
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:39 schreef tomlady het volgende:
Goedemiddag allemaal,
Eigenlijk post ik vrijwel niet op de fora, maar ik heb nu een probleem/vraag:

Ik heb een hangoordwerg van (bijna) 4 jaar oud, Possum. Hij is al sinds zijn geboorte doof aan beide oren. Nu kwamen we er begin van dit jaar achter dat hij staar heeft aan zijn ene oog, dat is nu vrijwel blind... Op zich gaat dat redelijk, hij weet hoe groot zijn hok is en waar de "standaard" dingen in huis staan, hij botst maar heel zelden tegen iets aan, hij kan wel heel erg schrikken als er ineens iemand in zijn blikveld komt die hij niet aan zag/hoorde komen.

Het probleem is nu, dat zijn andere oog ook tekenen van staar begint te vertonen. Heel licht nog, maar dat was met het andere oog ook zo en dat ging vrij snel naar helemaal wit. Nu is mijn vraag; wat moet ik nou als hij én doof én blind is? Sowieso moeten we maar zien hoe hij zich dan gaat gedragen, maar ik denk er nu wel al over na omdat het mij vreselijk lijkt om niets te kunnen horen en zien...
Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips of een idee erover?

Alvast bedankt.
Konijntjes zijn van nature prooidieren dus ze zijn heel erg gesteld op goed kunnen horen en zien, ik denk dat het anders een living hell is voor ze...aan de andere kant, konijnen kunnen niet denken zoals mensen dat doen en misschien heeft ie het juist wel heel rustig omdat ie 'denkt' dat ie nooit iets engs/gevaarlijks hoort..wat zien betreft..ik weet het niet, maar dat istevens ook mijn persoonlijke interpretatie, zoiets kun je beter aan je dierenarts vragen (eentje die veel ervaring heeft met konijnen). Het is denk ik niet goed dat ie vaak moet schrikken...
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_58915076
Konijntje Mieke, acht weken:
pi_58915103
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:13 schreef sverbern het volgende:
Konijntje Mieke, acht weken:
[ afbeelding ]
pi_58915119
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:45 schreef Makamba070 het volgende:
Dit is Muts:

[ afbeelding ]

Franse hangoor, 8 maanden oud en vreet als een bootwerker!
Als die oren korter waren was het mijn konijn.
pi_58915721
quote:
'sAvonds ligt die dikke altijd lekker tv mee te kijken op de bank en Toby ligt altijd languit op het tapijt.
Ons konijntje Mieke ligt helemaal niet rustig op de grond of de bank maar rent als een gek rond door de kamer of hupst heen en weer over de bank (en ons).
Misschien dat ze nog wat tot rust komt als ze ouder is (is nu 8 weken)...
pi_58915758
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:45 schreef Makamba070 het volgende:
Dit is Muts:

[ afbeelding ]

Franse hangoor, 8 maanden oud en vreet als een bootwerker!
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:13 schreef sverbern het volgende:
Konijntje Mieke, acht weken:
[ afbeelding ]
  Moderator maandag 26 mei 2008 @ 11:49:57 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_58915801
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:45 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ons konijntje Mieke ligt helemaal niet rustig op de grond of de bank maar rent als een gek rond door de kamer of hupst heen en weer over de bank (en ons).
Misschien dat ze nog wat tot rust komt als ze ouder is (is nu 8 weken)...
die van ons is ook altijd lekker druk. ik vind dat juist zo schattig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_58915820
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:45 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ons konijntje Mieke ligt helemaal niet rustig op de grond of de bank maar rent als een gek rond door de kamer of hupst heen en weer over de bank (en ons).
Misschien dat ze nog wat tot rust komt als ze ouder is (is nu 8 weken)...
Dat zal nog wel even duren, de mijne is nu iets meer dan 3 maanden en sjeest ook nog de kamer door, op de bank, over mij, van de bank, op het kleed, onder de tafel, onder de bank, op de bank, op zijn hok, in en uit zijn kartonnen doos en dan 5 minuten uitgeput in een hoekje liggen en dan begint het feest weer opnieuw
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 mei 2008 @ 11:53:51 #105
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58915893
hier hangt t er helemaal vanaf of ze veel aandacht wil en dus erbij komt liggen om geaaid te worden of dat ik als lanceerdek gebruikt word
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:15:09 #106
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58966556
Wat was er nu met knaagstenen? Ik stond net bij de Pets Place "Hallo, hebben jullie knaagstenen zonder zout? "
- Zonder? Ze moeten juist met
Nee, internet zegt van niet
*Heel verhaal.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 mei 2008 @ 16:19:34 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58966648
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:15 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat was er nu met knaagstenen? Ik stond net bij de Pets Place "Hallo, hebben jullie knaagstenen zonder zout? "
- Zonder? Ze moeten juist met
Nee, internet zegt van niet
*Heel verhaal.
mijn dierenarts zegt dat als je ze biks voert en genoeg aan groente/fruit/droogbrood erbij geeft dat t helemaal niet nodig is

saar heeft weer wat nieuws. haar kooi staat op een tafeltje naast een spiegel. Nu zit ze af en toe voor die spiegel zichzelf te bekijken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:23:51 #108
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58966740
maken jullie nijnen als ze rennen ook wel eens van die geweldige "bokkensprongen" ? Gewoon rennen en dan omhoog springen met alle pootjes van de grond en dan weer verder rennen ? zooo stoer is dat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 mei 2008 @ 16:28:26 #109
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58966832
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:23 schreef littledrummergirl het volgende:
maken jullie nijnen als ze rennen ook wel eens van die geweldige "bokkensprongen" ? Gewoon rennen en dan omhoog springen met alle pootjes van de grond en dan weer verder rennen ? zooo stoer is dat
Yepz, dan voellen ze zich heerlijk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 28 mei 2008 @ 16:31:13 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_58966913
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:15 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat was er nu met knaagstenen? Ik stond net bij de Pets Place "Hallo, hebben jullie knaagstenen zonder zout? "
- Zonder? Ze moeten juist met
Nee, internet zegt van niet
*Heel verhaal.

dit is wat ik erover gelezen heb (en ten harte neem)
quote:
Pas op voor knaagstenen!
Knaagstenen/likstenen/zoutstenen zijn bij dierenzaken te koop. Op de verpakking schrijft de fabrikant dat het goed en gezond is voor knaagdieren en konijnen.. Knaagstenen zouden ook nodig zijn voor het goed afslijten van de tanden.

Niets is minder waar!

Tanden van een konijn slijten niet op een knaagsteen. Als de tanden van een konijn goed staan, slijten de ondertanden op de extra stifttandjes die speciaal voor dit doel achter de boventanden zitten. De boventanden vallen een stukje over de ondertanden, en slijpen zichzelf terwijl het konijn op voedsel kauwt.
Als het konijn een verkeerde beet heeft blijven de tanden doorgroeien, al geef je nog zoveel knaagstenen. Tanden door de dierenarts laten afslijpen of laten verwijderen is dan de enige optie.

De zogenaamde gezonde mineralen, die grotendeels uit calcium bestaan, zijn ronduit gevaarlijk voor de gezondheid van je konijn. Er is bijvoorbeeld vaak tot 20% Calcium toegevoegd terwijl een konijn beslist niet meer calcium mag dan de hoeveelheid die al in het groen- en droogvoer zit. Zelfs bevatten veel droogvoeren al teveel calcium en kunnen blaasproblemen veroorzaken.

Extra calcium verlaat, in tegenstelling tot bij andere zoogdieren, direct via nieren en blaas het lichaam, en slaat als een dikke drab neer in de blaas. Blaasstenen (klik voor foto's) worden gevormd, en na verloop van tijd kan het gebeuren dat je konijn niet meer kan plassen. Grotere ellende kun je je bijna niet voorstellen. Een spoedoperatie kan nodig zijn.

Dus:
1. Een knaagsteen zorgt niet voor afslijting van de tanden
2. Een knaagsteen kan wel grote blaasproblemen veroorzaken.

Als je konijn je lief is geef je het nooit een knaagsteen. Had je al een knaagsteen gegeven voordat je dit las, gooi die dan liever direct in de vuilnisbak.
Bron
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_58967075
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:23 schreef littledrummergirl het volgende:
maken jullie nijnen als ze rennen ook wel eens van die geweldige "bokkensprongen" ? Gewoon rennen en dan omhoog springen met alle pootjes van de grond en dan weer verder rennen ? zooo stoer is dat
Ja En niet alleen als ie rent, hij springt ook spontaan een rondje om zijn as in de lucht vanuit stilstand
Binkies maken heet dat geloof ik

Overigens heb ik Polleke deze week kennis laten maken met witte druiven dankzij dit topic, en hij vindt ze heerlijk! Smakken jongen
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:46:10 #112
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_58967302
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:50 schreef Bijou het volgende:

[..]

Dat zal nog wel even duren, de mijne is nu iets meer dan 3 maanden en sjeest ook nog de kamer door, op de bank, over mij, van de bank, op het kleed, onder de tafel, onder de bank, op de bank, op zijn hok, in en uit zijn kartonnen doos en dan 5 minuten uitgeput in een hoekje liggen en dan begint het feest weer opnieuw
Die van mij is ouder dan een jaar en doet dat nog steeds net alsof ie een soort van spastisch aanval krijgt ... zit ie heel erg stil ... en dan ineens begint ie raar te springen en te rennen en zo ... hij rent tegewoordig van het kleed in de voorkant, naar het kleed onder de eettafel naar de vloerbedekking in de computerkamer ... en weer terug Dat is de langste afstand die hij binnen ons huis kan lopen (alles is gelijkvloers maar hij poept nog wel eens binnen op de kleden dus hij mag niet in de slaapkamer, das het enige dat nog verder rennen is ) is een beetje een raar gezicht als je je konijn ineens voorbij ziet schieten
pi_58967434
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Die van mij is ouder dan een jaar en doet dat nog steeds net alsof ie een soort van spastisch aanval krijgt ... zit ie heel erg stil ... en dan ineens begint ie raar te springen en te rennen en zo ... hij rent tegewoordig van het kleed in de voorkant, naar het kleed onder de eettafel naar de vloerbedekking in de computerkamer ... en weer terug Dat is de langste afstand die hij binnen ons huis kan lopen (alles is gelijkvloers maar hij poept nog wel eens binnen op de kleden dus hij mag niet in de slaapkamer, das het enige dat nog verder rennen is ) is een beetje een raar gezicht als je je konijn ineens voorbij ziet schieten
Oh koel, hoop dat de mijne het ook zo lang blijft doen! Ideaal zo'n lange renbaan bij jullie
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:02:05 #114
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58967681
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:23 schreef littledrummergirl het volgende:
maken jullie nijnen als ze rennen ook wel eens van die geweldige "bokkensprongen" ? Gewoon rennen en dan omhoog springen met alle pootjes van de grond en dan weer verder rennen ? zooo stoer is dat
Dan zijn ze heel gelukkig

Ik ga nog maar even meer op zoeken over zout ed.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  Moderator woensdag 28 mei 2008 @ 17:21:49 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_58968077
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:26:49 #116
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58968189
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_58971432
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 16:22:29 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_58991140
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:18:29 #119
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_59008408
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:51 schreef Bijou het volgende:

[..]

Oh koel, hoop dat de mijne het ook zo lang blijft doen! Ideaal zo'n lange renbaan bij jullie
Ja dat vind ie ook het leukste ... Als ik namelijk in de computerkamer zit en de tussendeur dicht heb (zodat ik hem een beetje in de gaten kan houden enhij dus niet door de grote kamer kan rennen), en ik loop daarna naar de grote kamer om iets te pakken zit ie bij terugkomst vol verwachting naar de deur te kijken offie er toch misschien langs mag de kamer in

Gelukkig hefet ie nog niet ontdekt dattie er gewoon heel hard langs kan schieten

Ik heb een filmpje gemaakt van dat rare rennen ... als ik ze van mijn telefoon op de laptop krijg zal ik die ff posten
  zondag 1 juni 2008 @ 18:04:51 #120
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59052315
Even een probleempje, mijn konijnen zijn elkaar in de haren gevlogen, de kleine kon gelukkig net op tijd wegkomen, maar heeft wel een lelijke wond bij zijn neus (ligt wel open, maar bloedt niet).
Wat nu?
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  zondag 1 juni 2008 @ 18:09:16 #121
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_59052379
Zolang het meteen gestopt is met bloeden zou ik het even aankijken ... Mijn konijn heeft zijn nagel er eens af gehad en zolang het niet gaat ontsteken denk ik niet dat het kwaad kan (het stopte wel meteen met bloeden en heb het ruim een week goed in de gaten gehouden op ontstekingen) ...

Dus ik zou het even aankijken op dit moment ... en als het er raar uit gaat zien ff naar de dierenarts gaan ...
  zondag 1 juni 2008 @ 18:26:49 #122
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59052679
We houden het goed in de gaten, om de 5 tot 10 minuten komt er een druppeltje bloed uit, maar het ziet er niet al te ernstig uit gelukkig
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  zondag 1 juni 2008 @ 20:37:44 #123
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59055109
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:26 schreef RobDrop het volgende:
We houden het goed in de gaten, om de 5 tot 10 minuten komt er een druppeltje bloed uit, maar het ziet er niet al te ernstig uit gelukkig
zitten ze weer bij elkaar?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 17:48:48 #124
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59178283
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

zitten ze weer bij elkaar?
Beetje late reactie, maar het was een beetje hectisch met verbouwen en zo, maar het gaat goed met Toby, de wond is goed aan het helen en Bonk is weer wat rustiger.
Ze zitten nog steeds apart, over een paar weken wordt Toby gecastreerd en als dat achter de rug is, gaan we het heel voorzichtig weer eens proberen.
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  vrijdag 6 juni 2008 @ 18:42:27 #125
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59179411
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:48 schreef RobDrop het volgende:

[..]

Beetje late reactie, maar het was een beetje hectisch met verbouwen en zo, maar het gaat goed met Toby, de wond is goed aan het helen en Bonk is weer wat rustiger.
Ze zitten nog steeds apart, over een paar weken wordt Toby gecastreerd en als dat achter de rug is, gaan we het heel voorzichtig weer eens proberen.
dat is wel het makkelijkste idd, ik zou ze gewoon als ze "los"lopen weer bij elkaar zetten en niet meteen in het hok waar toby ( of bonk meesterlijke namen trws) nergens heen kan als de ander m aanvliegt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 20:35:13 #126
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59182024
Omdat we allebei werken is 2 aparte hokken echt een uitkomst, we zijn als de dood dat ze elkaar de hersens inslaan, allebei zijn het mannetjes en lekker pittig qua karakter.
Bonk hebben we verzonnen toen hij nog als kleine Bonk telkens de colafles omduwde met grote kracht, door heel hard er tegenaan te rennen.
We hoorden telkens "bonk" van de colafles en zodoende vonden we het een leuke naam voor hem.
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:44:58 #127
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59195844
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 20:35 schreef RobDrop het volgende:
Omdat we allebei werken is 2 aparte hokken echt een uitkomst, we zijn als de dood dat ze elkaar de hersens inslaan, allebei zijn het mannetjes en lekker pittig qua karakter.
Bonk hebben we verzonnen toen hij nog als kleine Bonk telkens de colafles omduwde met grote kracht, door heel hard er tegenaan te rennen.
We hoorden telkens "bonk" van de colafles en zodoende vonden we het een leuke naam voor hem.
dat doen onze nijnen ook dan roepen we "guiness boks! " ( we wonen in rotterdam dan krijg je dat ) en dan beukt ze met dr koppie tegen je hand/arm/hoofd wat er maar et dichtste bij is
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:54:31 #128
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59196148
Dat van Guiness moet je even uitleggen, ik woon net onder rotterdam, het enige wat bij mij in mijn hoofd schiet is die Ierse Pub of Guiness bier.
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:14:37 #129
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59196691
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:54 schreef RobDrop het volgende:
Dat van Guiness moet je even uitleggen, ik woon net onder rotterdam, het enige wat bij mij in mijn hoofd schiet is die Ierse Pub of Guiness bier.
ik bedoelde het "boks" dat hoor ik hier overdag echt continue kleine marrokkaantjes zeggen

ze heet inderdaad naar het guiness bier ( ze heeft een beetje de kleur van het shuim ) Ons andere knijn heet drambuie, naar een whiskey likeur
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:57:19 #130
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59205924
Weer wat geleerd!
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
pi_59270136


De 2-0 van Oranje was net gevallen. Veel geschreeuw en getoeter.

Troy en Muts waren níet onder de indruk.

[ Bericht 21% gewijzigd door Makamba070 op 10-06-2008 09:43:37 ]
Life is what happens when you're making other plans
pi_59274257
Nou, konijntje Mieke schrok zich rot en sprintte de tuin door.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:12:12 #133
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59281841
Hier ook niks aan de hand, 2 oren gingen omhoog, en net zo snel weer naar beneden....
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
pi_59284912
Heheh relaxte nijnen zeg
Hier was het hooi ook interessanter dan de herrie buiten
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 18:28:18 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_59312006
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59312017
Tijdens het browsen door vakantiefoto's, kwam ik deze tegen, en die moest ik natuurlijk even met jullie delen

  Moderator zondag 15 juni 2008 @ 19:35:45 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_59411489
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59453447
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 18:28 schreef RacerDKB het volgende:
Tijdens het browsen door vakantiefoto's, kwam ik deze tegen, en die moest ik natuurlijk even met jullie delen

[ afbeelding ]
Wat liev
  Moderator donderdag 19 juni 2008 @ 19:33:26 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_59526772
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59539403
Lekker, zo'n snackpakket...


Bekijk deze YouTube-video
  maandag 23 juni 2008 @ 20:48:42 #141
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59635225
Voor wie in Hilversum woont, Dr Erik Heylen is naar een andere praktijk gegaan, nieuwe praktijk.Twee van onze nijnen hebben last van verkeerd groeiende tanden, en nog nooit zo'n goeie 'tandarts' voor ze gehad. En hij is gek op konijnen zelf, dus vind het maar een beetje vreemd dat we er 6 hebben...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator maandag 23 juni 2008 @ 22:08:20 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_59637476
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59659560
Ons konijn - wat volgens de dierenwinkel en ook volgens onze contraexpertise een vrouwtje zou zijn- hebben we net na een paar aanrandpogingen toch maar nog eens gecontroleerd, blijkt het ineens een mannetje te zijn -o-

Dat wordt dus nog voor de vakantie even langs de dierenarts (op kosten van discus..).
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 20:34:35 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_59659658
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(op kosten van discus..).
zorg dat je dit van te voren goed afspreekt. wanneer je naderhand zomaar de rekening bij hun dumpt hoef je er niet van uit te gaan dat ze meewerken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59659715
Ik ga ze morgen direct bellen

Maar aangezien 1 van de konijnen veels te jong verkocht is, en al heel jong ook weer dood ging, en ze nu dit flikken (je mag toch verwachten dat een dierenwinkel iets beter ziet of het een mannetje of vrouwjte is dan dat wij dat doen?) mogen ze toch de kosten voor dit "verborgen gebrek" betalen.
pi_59659888
Ze zijn nu pakweg 3,5 en 4 maanden oud, schat ik. (we hebben ze eind maart gekocht en aangezien de ander ook veel te jong was, gok ik dat deze ook niet oud waren). Het verkrachtende konijn die nu besloot een mannetje te worden schat ik zelf als ouder in; die was al snel veel forser en die hadden we ook iets eerder dan de ander (nl. nadat het 1e konijntje was overleden).

Iemand enig idee vanaf wanneer konijntjes geslachtsrijp zijn? We gaan nu of de een laten castreren, of de ander laten steriliseren .. (maar niet nu, maar morgen. Als het al kwaad kan, is het nu toch al gebeurd).
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:56:27 #147
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59660237
Dat krijg je met de dierenwinkel hè.

Kleine rassen zijn met zon 3-4 maand geslachtsrijp, verder kan het 3-12 maanden zijn
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:59:46 #148
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_59660341
We hebben 2 nieuwe konijnen, het konijn van de buren was zwanger en we hebben er 2 geadopteerd...

De zwarte heet " Sprinter" en de wit met vlekken heet "Snorrenmans"
Ook maar even een mooi hok in elkaar getimmerd, maar deze is redelijk groot uit gevallen.







  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 20:59:59 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59660350
je controlleerd toch zelf wat t zijn bij aanschaf?
ik heb eerst kennis gemaakt met Saar, zeker n half uur tot een uur gekeken of en hoe ze op me reageerde
en ook samen me de verkoper gecontrolleerd wat voor zutje ze was.
daarbij, t staat toch ook in t paspoort
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:02:22 #150
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59660415
Bijoux komt uit een opvang, die vertrouw ik sowieso al meer dan de winkel Enfin, heb daar gekeken wat ik leuk vond, en toen gekeken of PCB haar ook leuk vond. Ze hebben dus een tijdje in de ren gezeten, eerst nog even goed gekeken of het wel echt t goede geslacht is etc. Ze hebben nóóit gevochten oid.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59660431
Zowel zelf (ik) als vriendin als 2 mensen in de dierenwinkel hebben gekeken

Toen hingen dr nog echt geen klote onder Sterker nog, die hingen dr vorige week nog niet.
pi_59660447
We gooide het ook op dominantie/puberteit, vooral omdat het er vaak niet toe deed of ze nu op de voorkant sprong of op de achterkant
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 21:03:52 #153
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59660462
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zowel zelf (ik) als vriendin als 2 mensen in de dierenwinkel hebben gekeken

Toen hingen dr nog echt geen klote onder Sterker nog, die hingen dr vorige week nog niet.
en nu ineens wel? tuurlijk ,zijn er gister gegroeid
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:04:10 #154
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59660468
Ons eerste konijn was ons ook als vrouwtje verkocht, volgens mij ook een Discus, die in Zwolle. Maar na verloop van tijd zagen we toch wat tussen de achterpootjes hangen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:05:41 #155
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59660501
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:59 schreef Ynske het volgende:
je controlleerd toch zelf wat t zijn bij aanschaf?
ik heb eerst kennis gemaakt met Saar, zeker n half uur tot een uur gekeken of en hoe ze op me reageerde
en ook samen me de verkoper gecontrolleerd wat voor zutje ze was.
daarbij, t staat toch ook in t paspoort
ze hebben het bij de dierenwinkel gechecked en we hebben thuis ook nog een paar keer gekeken, maar dankzij een hoop gekrab gebijt en gespartel was dat nooit een langdurig onderzoekje, we hebben een beetje gedrukt op zn kruis en er kwam niets naar buiten toen... nu begint ie ineens balletjes te krijgen...

morgen even langs de da als die dan al tijd heeft.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 21:06:19 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59660521
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ons eerste konijn was ons ook als vrouwtje verkocht, volgens mij ook een Discus, die in Zwolle. Maar na verloop van tijd zagen we toch wat tussen de achterpootjes hangen!
lekkere verkopers zijn dat dan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59660585
Het viel ook amper tot niet te zien (ik kon dr iig niets uit afleiden, zagen er beide hetzelfde uit..)
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:09:01 #158
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59660604
Is er iemand met een konijn uit de opvang of van een fokker die het verkeerde geslacht mee kreeg, hmm?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:09:44 #159
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59660626
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het viel ook amper tot niet te zien (ik kon dr iig niets uit afleiden, zagen er beide hetzelfde uit..)
De verkoper hoort dat te zien.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 21:10:01 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59660637
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:09 schreef Queen_Bee het volgende:
Is er iemand met een konijn uit de opvang of van een fokker die het verkeerde geslacht mee kreeg, hmm?
lang leven een fokker die weet waar hij mee bezig is
en ook nog regelmatig belt om te vragen hoe het met Saar gaat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 21:16:26 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_59660818
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:59 schreef Tha_Flash het volgende:
We hebben 2 nieuwe konijnen, het konijn van de buren was zwanger en we hebben er 2 geadopteerd...

De zwarte heet " Sprinter" en de wit met vlekken heet "Snorrenmans"
Ook maar even een mooi hok in elkaar getimmerd, maar deze is redelijk groot uit gevallen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wat een ontzettend gaaf hok! en lieve nijntjes

voor nijnenhokken geldt: the bigger the better hier gaan ze heel veel plezier van hebben
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59660842
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:09 schreef Queen_Bee het volgende:
Is er iemand met een konijn uit de opvang of van een fokker die het verkeerde geslacht mee kreeg, hmm?
Die zijn ook ouder he

Dat is de grote fout die hier gemaakt is denk ik Jonge konijntjes lijken allemaal op vrouwtjes...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 21:21:05 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59660966
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die zijn ook ouder he

Dat is de grote fout die hier gemaakt is denk ik Jonge konijntjes lijken allemaal op vrouwtjes...
en waarom denk je dat fokkers hun nijnies later wegdoen?
Das ook niet voor niets, laat die beessies zich eerst eens beseffen dat ze nijn zijn voordat ze de dierenwinkel ingegooid worden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:21:59 #164
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59661003
Die zijn de leeftijd die ze horen te hebben voor ze mogen gaan bedoel je denk ik
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:22:30 #165
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59661016
Oh, Ynske was me voor
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:22:50 #166
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59661032
mja daar kunnen we nu niks meer aan veranderen we hebben schatten van nijnen, ondanks dat ze uit de dierenwinkel komen doen ze het hartsikke goed
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:24:21 #167
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59661087
...En zo kreeg de broodfok weer een kans. Stay tuned, more at 11pm
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:44:07 #168
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_59661706
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

wat een ontzettend gaaf hok! en lieve nijntjes

voor nijnenhokken geldt: the bigger the better hier gaan ze heel veel plezier van hebben
We hebben het al een beetje de konijnenvilla gedoopt......

200 x 70 cm en dan 2 verdiepingen.
pi_59662144
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:21 schreef Ynske het volgende:

[..]

en waarom denk je dat fokkers hun nijnies later wegdoen?
Das ook niet voor niets, laat die beessies zich eerst eens beseffen dat ze nijn zijn voordat ze de dierenwinkel ingegooid worden
Helemaal mee eens Ik zeg toch ook nergens dat het goed is?

Aan de andere kant haalt de dierenwinkel ook weer ergens zn erg regelmatig aangevulde konijnen voorraad vandaan. * LeeHarveyOswald wijst weer naar de fokkers
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:01:05 #170
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59662251
Ik wijs dan naar broodfokkers if you dont mind
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59662538
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:01 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik wijs dan naar broodfokkers if you dont mind
Ja, en die zijn er ook echt massaal. Die gaan honderden konijnen fokken alleen al voor de dierenwinkel hier op pretoriaplein.

Dan spreek je niet meer over broodfok.

Zie het van de positieve kant, ons hebben ze al 1 konijn mee moeten geven omdat de vorige was overleden. Heel plastisch gezien is ons huidige product dus ook door onkunde met een geborgen gebrek meegegeven. Klinkt erg afstandelijk, maar om mijn product te repareren ben ik ca. 75 euro kwijt. Dat is 3x wat ik voor mijn 'product' betaald heb.

Ik ga ook alles op alles zetten om de 'reparatie' kosten te verhalen op de verkoper, Discus pretoria aan het pretoriaplein in Rotterdam
pi_59662549
Dan leren ze het hopelijk af
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:21:31 #173
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59662916
Ja, die zijn er massaal.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 09:28:50 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_59668991
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:44 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

We hebben het al een beetje de konijnenvilla gedoopt......

200 x 70 cm en dan 2 verdiepingen.
heel gaaf, lekker de ruimte is goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:50:43 #175
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59669386
ons mannetje kan morgen bij een dierenarts terecht gelukkig heb er 6 moeten bellen en de eerste 5 konden pas over twee weken en dan zijn wij op vakantie, en ik wil natuurlijk niet onze oppas met een dierenarts bezoekje opzadelen. Maar gelukkig kan ie dus morgenochtend al.

Hij zit nu los van het vrouwtje in de hal, ik had heel mooi provesorish een tussenschot gebouwd, maar dat bleven ze omduwen/doorknagen, onderdoorgraven enz het blijven natuurlijk nijnen. Dus hij ligt nu prinsheerlijk languit midden op de vloer

Nog mensen met tips voor morgenmiddag als hij weer thuis is? ( zal ik van de dierenarts ook wel krijgen, maar ervaringen zijn altijd handig natuurlijk)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:36:57 #176
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59670407
Sindskort zijn wij de trotse baasjes van een zwart dwergkonijntje, hij is nu 9 1/2 week oud.
Mijn zoontje heeft hem Luigi genoemd (uit de film Cars ) en het beestje heeft het duidelijk naar zijn zin bij ons. Komt altijd naar je toe en wil graag geaaid worden. We halen hem nog niet uit het hok om te knuffelen, omdat hij dat (volgens ons) nog niet aan toe is.
Heeft een mooi groot buitenhok met 2 verdiepingen. Maar hij zit het liefst boven waar het wat kleiner is. Beneden heeft hij lekker de ruimte, maar kennelijk vindt hij het toch nog eng beneden en komt het gevoel van prooidier daar weer naar boven. Dus als we hem beneden plaatsen roetsjt hij binnen 5 minuten weer naar boven.
Dus mijn eerste vraag is:
- heeft het dan wel zin om een ren aan te schaffen?
Zou het gewoon een kwestie van wennen zijn of ben je dan aan het forceren? (stiekum vraag 2)

In de winkel (waar ik voor mijn gevoel goed ben geadviseerd) is mij verteld dat hij max. een half bakje voer mag hebben per dag. Anders zou Luigi binnen no time geen 'dwerg'konijn meer zijn. Konijnen schijnen gewoon door te eten. Dus daar hou ik me netjes aan en gaf hem wel dagelijks nog een portie hooi en af en toe een stukje appel of wortel.
Maar hij doet zo uitgehongerd altijd. Heeft binnen een mum van tijd zijn bakje leeg. Eet het hooi uit onze handen voordat we het in zijn hok hebben kunnen leggen. Hetzelfde geldt voor de fruit/groentesnack..
- Is dit normaal of krijgt hij toch te weinig?
Vind het nl. best een beetje zielig soms.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:38:33 #177
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59670445
Edit: @ littledrummergirl

Geen stro
Water in bakje
Handdoeken
Niet te hete kruik onder een handdoek
Hij moet niet te warm staan en niet te koud

Als ie geen water drinkt "thee" trekken van hooi
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 10:40:15 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_59670484
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:50 schreef littledrummergirl het volgende:
ons mannetje kan morgen bij een dierenarts terecht gelukkig heb er 6 moeten bellen en de eerste 5 konden pas over twee weken en dan zijn wij op vakantie, en ik wil natuurlijk niet onze oppas met een dierenarts bezoekje opzadelen. Maar gelukkig kan ie dus morgenochtend al.

Hij zit nu los van het vrouwtje in de hal, ik had heel mooi provesorish een tussenschot gebouwd, maar dat bleven ze omduwen/doorknagen, onderdoorgraven enz het blijven natuurlijk nijnen. Dus hij ligt nu prinsheerlijk languit midden op de vloer

Nog mensen met tips voor morgenmiddag als hij weer thuis is? ( zal ik van de dierenarts ook wel krijgen, maar ervaringen zijn altijd handig natuurlijk)
als je m ophaalt issie al wakker, misschien nog een beetje suf. ik denk dat je als tip meekrijgt om hem nog even niet bij je andere nijn te zetten. verder kan ie wel gewoon eten en drinken, en je moet opletten dat zn ontlasting goed is.

als ik me goed herinner waren dat de tips die ik meekreeg toen die van mij gecastreerd was. maar ik zou het voor de zekerheid ook nog ff aan de DA vragen die is daarin beter dan ik.
bij mijn nijn viel het in ieder geval heel erg mee
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:41:00 #179
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59670511
Oh ja, een konijn moet niet vasten van te voren hè
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:43:40 #180
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59670574
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:38 schreef Queen_Bee het volgende:
Edit: @ littledrummergirl

Geen stro
Water in bakje
Handdoeken
Niet te hete kruik onder een handdoek
Hij moet niet te warm staan en niet te koud

Als ie geen water drinkt "thee" trekken van hooi
dankjewel

Ik zal zometeen alvast op zoek gaan naar een berg oude handdoeken waar ik een lekker warm nestje voor em in kan maken. Die kruik moet ik nog even wat op bedenken... zon rubber zak lijkt me niet zo handig, en om nou voor dat ene nachtje ( hoop dat hij er niet lang last van heeft) zon stalen babykruik te halen is ook wel een beetje overdreven. Misschien kan ik een glazen frisdrankfles vullen ofzo, ik bedenk wel wat.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:45:14 #181
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59670613
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:36 schreef dutchie het volgende:
Sindskort zijn wij de trotse baasjes van een zwart dwergkonijntje, hij is nu 9 1/2 week oud.
Mijn zoontje heeft hem Luigi genoemd (uit de film Cars ) en het beestje heeft het duidelijk naar zijn zin bij ons. Komt altijd naar je toe en wil graag geaaid worden. We halen hem nog niet uit het hok om te knuffelen, omdat hij dat (volgens ons) nog niet aan toe is.
Heeft een mooi groot buitenhok met 2 verdiepingen. Maar hij zit het liefst boven waar het wat kleiner is. Beneden heeft hij lekker de ruimte, maar kennelijk vindt hij het toch nog eng beneden en komt het gevoel van prooidier daar weer naar boven. Dus als we hem beneden plaatsen roetsjt hij binnen 5 minuten weer naar boven.
Dus mijn eerste vraag is:
- heeft het dan wel zin om een ren aan te schaffen?
Zou het gewoon een kwestie van wennen zijn of ben je dan aan het forceren? (stiekum vraag 2)

In de winkel (waar ik voor mijn gevoel goed ben geadviseerd) is mij verteld dat hij max. een half bakje voer mag hebben per dag. Anders zou Luigi binnen no time geen 'dwerg'konijn meer zijn. Konijnen schijnen gewoon door te eten. Dus daar hou ik me netjes aan en gaf hem wel dagelijks nog een portie hooi en af en toe een stukje appel of wortel.
Maar hij doet zo uitgehongerd altijd. Heeft binnen een mum van tijd zijn bakje leeg. Eet het hooi uit onze handen voordat we het in zijn hok hebben kunnen leggen. Hetzelfde geldt voor de fruit/groentesnack..
- Is dit normaal of krijgt hij toch te weinig?
Vind het nl. best een beetje zielig soms.
Je hebt hem net? Gun hem wat tijd. De meeste konijnen houden toch echt wel van ruimte hoor, ik verwacht dat Luigi er straks ook zeker gebruik van gaat maken.

Mensen overvoeren een konijnen gauw, ze hebben echt niet veel nodig. Neem voer met voldoende biks en niet al dat groene en oranje lekkere spul. Ik gebruik andijvie en wortel als extraatje, ze kunnen daar namelijk ook al gauw dik van worden. Hooi moet altijd aanwezig zijn.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59670657
Mijn vorige konijn (die nu zijn oude dag aan het slijten is bij mijn ouders) kwam uit de dierenwinkel, maar heeft een enorm slecht gebit, waardoor hij 'scheppend' moet eten zeg maar. Hij is er al wel 9 jaar mee geworden dus het is een taaie, maar we hebben er een hoop ellende mee gehad. Polleke, die ik nu heb, komt bij een fokker vandaan, en je kon merken dat die man hart heeft voor zijn nijnen, hij vond het haast moeilijk om er afstand van te doen. Maar ja hij had niet het goede kleurpatroon, dus kon hij er niet mee naar tentoonstellingen.
Ik ben destijds ook langsgeweest bij een dierenwinkel om te vragen wanneer hij weer jonge konijntjes kreeg, maar toen het antwoord "wanneer er iemand binnenkomt met een doos konijnen" wist ik dat ik daar nooit een beestje zou kopen. Hij had wél goede reishokjes, dat dan weer wel
pi_59670765
@dutchie: je moet ze inderdaad niet overvoeren, maar een half bakje is best weinig vind ik, voor een konijn in de groei. Ik heb ergens gelezen dat je ze onbeperkt voer mag geven tot ze een half jaar zijn, maar dat zou ik dan ook weer niet doen. Een beetje meer kan best. Mijn Polleke van 4-5 maanden krijgt 3/4 bakje + hooi en af en toe een klein beetje fruit of groente, en hij houdt altijd wel een klein beetje voer over de volgende dag. Mijn ervaring met konijnen is juist dat ze eten als ze honger hebben, en stoppen als ze vol zitten!
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:53:07 #184
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59670837
Ik heb die achterste blauwe. Twee, voor elk konijn één en die zitten iets onder de rand.
De kleine versie dus, je hebt ook een grotere.

Konijnen hier zijn perfect op gewicht
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:08:13 #185
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59675933
Wat is biks?
Als je niet lacht, ben je dood.
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 14:55:54 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_59677229
brokjes met biks bedoelen mensen vaak die bruine brokjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:09:34 #187
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59677519
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:55 schreef Guppyfriend het volgende:
brokjes met biks bedoelen mensen vaak die bruine brokjes
wij zaten laatst op een zondag ineens zonder konijnenvoer, dus ik nog even snel naar de supermarkt voor n zak. Daar hadden ze alleen van dat mixspul, dus dat maar meegenomen. Twee dagen later kregen de mutsen hier weer gewoon saai voer zonder kleurtjes.. nou voor zover konijnen sjagerijnig konden zijn, ze waren het
soms kun je gewoon zo goed zien wat ze vinden of willen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 15:34:12 #188
155227 crew  Guppy
dus
pi_59678164
die van ons krijgen altijd voer met kleurtjes ik verwen ze, hehehe.

ze laten de biksjes wel altijd tot het laatste liggen, maar uiteindelijk eten ze ze wel op
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 juni 2008 @ 17:02:11 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59680580
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:
die van ons krijgen altijd voer met kleurtjes ik verwen ze, hehehe.

ze laten de biksjes wel altijd tot het laatste liggen, maar uiteindelijk eten ze ze wel op
hou d er wel rekening mee dat t niet goed is als konijnen teveel/lang dat voer met die toevoegingen eet
volgens onze dierenarts is het nl zo dat daar minder beweging van de darmen voor nodig is, en als ze dat niet genoeg krijgen (die beweging dan he) gaan de darmen stilliggen en dat wil je zeker niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 17:16:55 #190
155227 crew  Guppy
dus
pi_59680983
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

hou d er wel rekening mee dat t niet goed is als konijnen teveel/lang dat voer met die toevoegingen eet
volgens onze dierenarts is het nl zo dat daar minder beweging van de darmen voor nodig is, en als ze dat niet genoeg krijgen (die beweging dan he) gaan de darmen stilliggen en dat wil je zeker niet
euh nee, zeker niet... maar ik wist dit ook niet! mijn vorige nijn kreeg dit voer ook altijd, en is 15 jaar geworden ik let altijd erg goed op de ontlasting van mn nijntjes, en die is eigenlijk altijd gewoon goed.

moet ik er nou toch over nadenken om ander voer te gaan geven? of gewoon doorgaan en goed opletten?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59681720
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

euh nee, zeker niet... maar ik wist dit ook niet! mijn vorige nijn kreeg dit voer ook altijd, en is 15 jaar geworden ik let altijd erg goed op de ontlasting van mn nijntjes, en die is eigenlijk altijd gewoon goed.

moet ik er nou toch over nadenken om ander voer te gaan geven? of gewoon doorgaan en goed opletten?
Je zou het een beetje kunnen mengen met biks, kan nooit kwaad
Polleke krijgt altijd biks, en 's morgens een klein handje met dat gemengde voer erbij. Dat 'lekkers' eet hij binnen 10 minuten op (en dan even flink uitbuiken) en de rest van de dag doet hij dan met de biks. Ik heb nog geen klachten gehoord
pi_59681738
dubbel
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 18:29:24 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_59682434
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:53 schreef Bijou het volgende:

[..]

Je zou het een beetje kunnen mengen met biks, kan nooit kwaad
Polleke krijgt altijd biks, en 's morgens een klein handje met dat gemengde voer erbij. Dat 'lekkers' eet hij binnen 10 minuten op (en dan even flink uitbuiken) en de rest van de dag doet hij dan met de biks. Ik heb nog geen klachten gehoord
ja, das waar. maar in dat gemengde voer zit toch ook biks? ik zorg er altijd voor dat Nijn alles opeet, dus krijgt ie dan in principe niet gewoon alles binnen wat ie moet hebben? (ik vraag het me gewoon af hoor, wil verder niet zeuren)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59682613
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ja, das waar. maar in dat gemengde voer zit toch ook biks? ik zorg er altijd voor dat Nijn alles opeet, dus krijgt ie dan in principe niet gewoon alles binnen wat ie moet hebben? (ik vraag het me gewoon af hoor, wil verder niet zeuren)
Volgens mij zit er in het gemengde voer teveel suiker ed, en ook dingen die eigenlijk niet zo heel goed zijn voor konijnen. Ik heb ooit iets gelezen dat ze de vliesjes van maïs bijvoorbeeld (wat vaak in dat voer zit) niet goed kunnen verteren. En ze zouden er gewoon dikker van worden dan van biks.
Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van als ze er gezond uit zien en doen dan valt het allemaal ook wel mee. Mijn knaaggrage nijn heeft al van alles binnengehad: van plastic tot chocolade, en geen centje buikpijn ervan gehad, dus ze kunnen best wat hebben (niet dat ik dat aanmoedig hoor, dat plastic eten , ik krijg m dat knagen gewoon niet afgeleerd )
pi_59682908
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:37 schreef Bijou het volgende:

[..]

Volgens mij zit er in het gemengde voer teveel suiker ed, en ook dingen die eigenlijk niet zo heel goed zijn voor konijnen. Ik heb ooit iets gelezen dat ze de vliesjes van maïs bijvoorbeeld (wat vaak in dat voer zit) niet goed kunnen verteren. En ze zouden er gewoon dikker van worden dan van biks.
Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van als ze er gezond uit zien en doen dan valt het allemaal ook wel mee. Mijn knaaggrage nijn heeft al van alles binnengehad: van plastic tot chocolade, en geen centje buikpijn ervan gehad, dus ze kunnen best wat hebben (niet dat ik dat aanmoedig hoor, dat plastic eten , ik krijg m dat knagen gewoon niet afgeleerd )
Dit heb ik ook altijd begrepen (en ook onze konijnen weten wel eens iets te pakken te krijgen dat ze niet mogen. Die pootjes zijn toch ineens heel lang als 5 cm van de kooi de zak met voer staat ).

Ik dacht altijd dat je je konijn het beste hooi en biks in overvloed kan geven, en al het andere (natvoer etc) als snacks...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 juni 2008 @ 18:53:56 #196
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59682950
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dit heb ik ook altijd begrepen (en ook onze konijnen weten wel eens iets te pakken te krijgen dat ze niet mogen. Die pootjes zijn toch ineens heel lang als 5 cm van de kooi de zak met voer staat ).

Ik dacht altijd dat je je konijn het beste hooi en biks in overvloed kan geven, en al het andere (natvoer etc) als snacks...
klopt
altijd wat biks aanwezig in de kooi en een overvloed van hooi
water bij de hand
en iedere dag wat fruit/groente als snack
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 19:49:43 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_59684352
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

klopt
altijd wat biks aanwezig in de kooi en een overvloed van hooi
water bij de hand
en iedere dag wat fruit/groente als snack
ik kan bij elk van die punten een vinkje zetten, alleen krijgt mijn nijn zijn biks dus gemengd als 'gemengd konijnenvoer'.
ik ga gewoon zo door met voeren denk ik, want het gaat perfect. m'n Nijn is niet te dik, zn vacht glans en hij eet alles goed. en ik let er echt heel goed op, want hij heeft geen snijtanden wanneer je het traject ingaat van tanden trekken en dergelijke leer je goed te letten op de gezondheid, eetgewoonten en ontlasting van je Nijn. ik durf dus best met zekerheid te zeggen dat t goed met m gaat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59691429
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:50 schreef littledrummergirl het volgende:
ons mannetje kan morgen bij een dierenarts terecht gelukkig heb er 6 moeten bellen en de eerste 5 konden pas over twee weken en dan zijn wij op vakantie, en ik wil natuurlijk niet onze oppas met een dierenarts bezoekje opzadelen. Maar gelukkig kan ie dus morgenochtend al.

Hij zit nu los van het vrouwtje in de hal, ik had heel mooi provesorish een tussenschot gebouwd, maar dat bleven ze omduwen/doorknagen, onderdoorgraven enz het blijven natuurlijk nijnen. Dus hij ligt nu prinsheerlijk languit midden op de vloer

Nog mensen met tips voor morgenmiddag als hij weer thuis is? ( zal ik van de dierenarts ook wel krijgen, maar ervaringen zijn altijd handig natuurlijk)
Het allerbelangrijkste is wel dat je de gecastreerde ram nog 2 weken apart moet houden van je voedster. Ondanks de castratie blijft hij nog ongeveer 2 weken vruchtbaar zaad houden. Het zou wel erg sneu zijn als de voedster dan alsnog zwanger zou raken.

Als je konijn weer thuis komt moet je hem met rust laten, zorgen dat hij goed eet en drinkt, hij mag geen zaagsel of hooi in zijn hok hebben (zet hem op haddoeken!) en hij moet blijven keutelen.

Ik hoop dat alles goed is gegaan!

Kijk voor tips ook eens op www.dierenkliniekwilhelminapark.nl. Een uitgebreide site waar je heel veel informatie kan vinden over konijnen.
Oh for a life of sensations, rather than thoughts, liberate your senses, restore the balance, time to slow down, time to dream.
pi_59691725
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:03 schreef Ynske het volgende:

[..]

en nu ineens wel? tuurlijk ,zijn er gister gegroeid
Uit ervaring kan ik zeggen dat het erg moeilijk te zien is bij een jong konijn of het een ram of een voedster is. Eerst zie je niets, dan verschijnt er een roze plek "onder de staart" om het zo maar te zeggen. Dan volgt een verdikking aan beide zijden en daar groeien dan de balletjes uit. En ik verbaas me ook dat het zo snel gaat. Binnen 3 maanden de ram en voedster scheiden en met ongeveer 6 maanden de ram castreren zal verder geen problemen geven. En een balloos leven kan ook een mooi leven zijn!
Wel zorgen in de tussentijd dat de ram en voedster contact met elkaar kunnen houden (hokken bijvoorbeeld naast elkaar neerzetten). Daarna zullen ze weer dikke vriendjes zijn.
Oh for a life of sensations, rather than thoughts, liberate your senses, restore the balance, time to slow down, time to dream.
pi_59692119
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:36 schreef dutchie het volgende:
Sindskort zijn wij de trotse baasjes van een zwart dwergkonijntje, hij is nu 9 1/2 week oud.
Mijn zoontje heeft hem Luigi genoemd (uit de film Cars ) en het beestje heeft het duidelijk naar zijn zin bij ons. Komt altijd naar je toe en wil graag geaaid worden. We halen hem nog niet uit het hok om te knuffelen, omdat hij dat (volgens ons) nog niet aan toe is.
Heeft een mooi groot buitenhok met 2 verdiepingen. Maar hij zit het liefst boven waar het wat kleiner is. Beneden heeft hij lekker de ruimte, maar kennelijk vindt hij het toch nog eng beneden en komt het gevoel van prooidier daar weer naar boven. Dus als we hem beneden plaatsen roetsjt hij binnen 5 minuten weer naar boven.
Dus mijn eerste vraag is:
- heeft het dan wel zin om een ren aan te schaffen?
Zou het gewoon een kwestie van wennen zijn of ben je dan aan het forceren? (stiekum vraag 2)

In de winkel (waar ik voor mijn gevoel goed ben geadviseerd) is mij verteld dat hij max. een half bakje voer mag hebben per dag. Anders zou Luigi binnen no time geen 'dwerg'konijn meer zijn. Konijnen schijnen gewoon door te eten. Dus daar hou ik me netjes aan en gaf hem wel dagelijks nog een portie hooi en af en toe een stukje appel of wortel.
Maar hij doet zo uitgehongerd altijd. Heeft binnen een mum van tijd zijn bakje leeg. Eet het hooi uit onze handen voordat we het in zijn hok hebben kunnen leggen. Hetzelfde geldt voor de fruit/groentesnack..
- Is dit normaal of krijgt hij toch te weinig?
Vind het nl. best een beetje zielig soms.
Volgens mij mag een konijn de eerste 6 maanden van zijn leven onbeperkt droogvoer eten. Dat wil zeggen geen afgepaste hoeveelheid. Een vol bakje per dag zou voldoende moeten zijn.
Ik geef mijn konijnen Science Selective, allebei een bakje per dag (ze zijn nog jonger dan 6 maanden) en dat eten ze binnen 24 uur praktisch leeg. Daarnaast krijgen ze elke dag een verse pluk hooi om te eten. Zorg ervoor dat je konijn het bakje leegeet, anders geef je te veel. Zorg ook voor vers water (liefst in een fles dan blijft het schoon).
Konijnen mogen de eerste 6 maanden geen groenvoer eten, dus het lijkt mij niet verstandig dat jij je konijn nu al appel en wortel geeft.
Als je konijn ouder is dan 6 maanden moet je een afgepaste hoeveelheid eten geven, dit hangt af van het lichaamsgewicht. Wat groenvoer extra mag dan ook wel.

Je konijn knuffelen mag altijd! In het begin een half uurtje en je moet hem lekker laten scharrelen, niet dwingen, hij komt vanzelf naar je toe. Zo wen je aan elkaar. Laat hem ook rennen, dan zal hij zeker op ontdekkingstocht gaan (leuk om te zien waar ze dan allemaal achteraan gaan ...).
Oh for a life of sensations, rather than thoughts, liberate your senses, restore the balance, time to slow down, time to dream.
  donderdag 26 juni 2008 @ 05:17:02 #201
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59696138
Eet het konijn veel biks dan zal het te weinig hooi eten en daardoor kan het snel last krijgen van zijn darmen. Ruwvoer bevat vezels en deze zijn van belang voor een goede darmwerking. Krijgt een konijn onvoldoende ruwvoer dan zal het problemen krijgen met zijn darmstelsel. De darm kan stil gaan liggen en er ontstaat een paralytische ileus

Geef bikskorrels in plaats van gemengde granen.
Geef liever geen gemengde granen omdat het konijn dan selectief gaat eten. Het eet alleen de lekkere dingen op en niet de biks die het nodig heeft en krijgt daardoor niet alle voedingsstoffen binnen. Vooral calcium is hierbij van belang. Een tekort aan calcium geeft tand en kiesproblemen. Het bot wordt zachter en de gebitselementen raken los te zitten.

De hoeveelheid biks is heel belangrijk!
De aanbevolen hoeveelheid biksvoer per dag is:
20 gram per kilogram lichaamsgewicht per dag.

Geef niet teveel konijnenvoer, want dan wordt er niet genoeg hooi gegeten!

Geef niet teveel konijnenvoer, want dan worden de blindedarmkeutels niet opgegeten!.
Blindedarmkeutels, zijn klein, zacht en donker van kleur. Als het goed is zie je deze keutels niet. Ze worden gelijk opgegeten
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 26 juni 2008 @ 05:21:01 #202
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59696141
En oh ja, door teveel voeren van biks krijgt het konijn blaaszand.

Waarom krijgt een dik konijn urinebrand?
Als een konijn teveel konijnenvoer eet dan krijgt het teveel calcium binnen. Dit calcium wordt via de nieren met de urine uitgescheiden en slaat neer in combinatie met oxalaten in de blaas. Deze neerslag lijkt op zand en wordt dan ook blaaszand genoemd.

Blaaszand of calciumoxalaten neerslag in de blaas
Het zand in de blaas veroorzaakt een blaasontsteking. Het konijn krijgt een verhoogde drang om te plassen, deze urine plakt aan de huid en geeft een huidontsteking. Deze huidontsteking noemen we urinebrand. Zie foto hiernaast, je ziet dat de huid rood en geirriteerd is en dat de haren sterk verkleurd zijn. Een dergelijke urinebrand ruikt ook heel sterk door de urine die in de haren zit. Let vooral in de zomermaanden op vliegen die maar wat graag eitjes in deze huidontsteking afzetten en op die manier myasis of madenziekte veroorzaken



Ik geef voer waar van alles een beetje in zit, maar voornamelijk biks. Zo krijgen ze dus voldoende biks maar ook dat kleine beetje extra.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 26 juni 2008 @ 05:26:16 #203
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59696144
Ja


Nee


Ik kan geen plaatje van mijn voer vinden, maar goed. Het hoeft dus niet alleen maar biks te zijn, als er maar zeker meer biks in zit dan t andere spul.

Groente fruit zijn hier ook extraatjes, dit krijgen ze niet elke dag. Elke dag beide een klein bakje voer en er is altijd hooi
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:54:53 #204
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59698030
Duidelijke informatie allemaal, dank jullie wel.
Moest gister toch naar de winkel en dus ook voer met meer biks erin gehaald. Is licht gemengd, maar hoofdbestanddeel is duidelijk biks.
Nou Luigi haalde nog net zijn neus er niet voor op vanmorgen, maar na wat gedrentel is hij toch gaan eten.
Hij heeft toch 2 weken van dat 'snoepvoer' gehad (veel van die gele en groene vlokken erin), dus was even omschakelen.
Toch ook de ren gehaald en dat was dus wel een goede zet. Hij was helemaal niet angstig en ging gelijk aan het gras knabbelen. Kinderen gelukkig (want konden nu veel beter kijken en waren naast de ren zgn. met Luigi aan het spelen ) en Luigi ook. Die graasde erop los, maakte sprongetjes en hupste vrolijk rond.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_59705733
ons mannetjes nijn is weer thuis van de dierenarts, hij is nog een beetje wiebelig en groggy, maar volgens de da was alles goed gegaan dus dat komt vast wel goed . DA zei trouwens dat hij 6! weken appart moet van zn vriendinnetje, leuk voor de oppas, twee van die grote hokken in huis

mannetje ligt nu met een stukje komkommer en een stukje watermeloen in de gang. Om ff zeker te zijn dat ie wat eet/vocht binnenkrijgt.

geintje koste 90 e trws, vond ik best nog wel veel eigk... ( hij heeft wel een spuitje pijnstillers voor morgen erbij gekregen)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 26 juni 2008 @ 14:33:15 #206
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59705822
Ik had juist begrepen dat komkommer en watermeloen niet goed was voor een konijn. Dat daar teveel water in zit. Raken ze toch van aan de diarree? Dan ben je nog verder van huis lijkt me.
Of was dat op aanraden van de da?
Sterkte in ieder geval met je konijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_59706035
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 14:33 schreef dutchie het volgende:
Ik had juist begrepen dat komkommer en watermeloen niet goed was voor een konijn. Dat daar teveel water in zit. Raken ze toch van aan de diarree? Dan ben je nog verder van huis lijkt me.
Of was dat op aanraden van de da?
Sterkte in ieder geval met je konijn.
oh? ze krijgen het hier wel vaker ( geen grote stukken hoor, een plakje komkommer en een dobbelsteentje meloen) en ik heb nog geen diarree gespot. Het probleem is een beetje dat ik zeker wil weten dat ie vocht binnen krijgt, en ik heb wel een waterbakje staan, maar ik kan niet zien of ie er goed uit kan drinken ( en als ik erbij ben vertikt meneer het natuurlijk ) Ik ga zo even het flesje voor zn neus houden als ie weer wakker is, kijken of ie wat wil hebben.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_59706278
haha ik neem alles terug meneer heeft zojuist, terwijl ik er naast zat ,gedemonstreerd dat hij daadwerkelijk heel goed uit een bakje kon drinken. Hij heeft een derde van het schaaltje leeggedronken. en zn eerste vreugdesprongetje heeft ie ook alweer gemaakt.

go drambuie!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_59706454
Fijn dat de operatie goed is verlopen.

En inderdaad 90 euro is wel heel veel.
Ik betaalde altijd rond de 50/60 euro.
  donderdag 26 juni 2008 @ 15:09:35 #210
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59706839
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 14:33 schreef dutchie het volgende:
Ik had juist begrepen dat komkommer en watermeloen niet goed was voor een konijn. Dat daar teveel water in zit. Raken ze toch van aan de diarree? Dan ben je nog verder van huis lijkt me.
Of was dat op aanraden van de da?
Sterkte in ieder geval met je konijn.
Yes. En diarree bij een konijn kan heel snel heel slecht gaan

Sorry hoor, maar leest niemand zich uberhaupt in voor ze ergens aan beginnen? Het zijn levende beesten. Bij konijnen heb je ook nog het geluk dat het spijsverteringskanaall heel snel naar de tering kan gaan en t beest t loodje legt voor je t uberhaupt door hebt.

En nee, je kan niet alles weten maar dit deel komt me echt de strot uit. Ik blijf hier maar even vandaan

Dit is trouwens niet persoonlijk naar jou Dutchie
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59706846
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 14:54 schreef ymme het volgende:
Fijn dat de operatie goed is verlopen.

En inderdaad 90 euro is wel heel veel.
Ik betaalde altijd rond de 50/60 euro.
ik heb niet echt verder geshopt, als we veel tijd hadden gehad had ik dat wel gedaan. Maar we moeten maandagnacht al op vakantie, dus het moest snel gebeuren en dit was de eerste die nog tijd had deze week ( van de 6 die ik heb gebeld, dus ik was allang blij )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 26 juni 2008 @ 15:12:23 #212
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_59706907
hoogst interessante discussie, deze wil ik even volgen.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 26 juni 2008 @ 21:53:22 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_59716576
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 15:09 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Yes. En diarree bij een konijn kan heel snel heel slecht gaan

Sorry hoor, maar leest niemand zich uberhaupt in voor ze ergens aan beginnen? Het zijn levende beesten. Bij konijnen heb je ook nog het geluk dat het spijsverteringskanaall heel snel naar de tering kan gaan en t beest t loodje legt voor je t uberhaupt door hebt.

En nee, je kan niet alles weten maar dit deel komt me echt de strot uit. Ik blijf hier maar even vandaan

Dit is trouwens niet persoonlijk naar jou Dutchie
beg pardon??

ten eerste vind ik het goed dat er dingen worden aangekaart, zo kan er ten minste over gesproken worden. iedereen (en ook jij) levert nuttige informatie die nog niet iedereen weet. dat wil niet zeggen dat we hier onverantwoord konijnen houden. het feit dat we hier informatie delen lijkt me juist een teken dat iedereen het beste wil voor zijn/haar nijn.

ten tweede, wanneer het goed gaat bij iemand hoef je toch niet per se uit te gaan van een worst case senario?? ik vind het nogal dramatisch, want volgens mij gaat t met alle nijnen hier goed. iedereen staat open voor advies vanuit het forum en vanuit DA'en. I don't see the problem.

misschien vind je t stom dat ik dit zeg, maar ik vond je post een beetje raar... zeker wanneer mensen aangeven je advies ter harte te nemen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 juni 2008 @ 06:43:39 #214
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59723078
Ach schei uit, de basis dingen hoor je gewoon te weten en dat zijn vragen die hier 100 keer voorbij komen

En het zal me werkelijk aan mijn reet roesten of jij mij raar vindt of niet
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  Moderator vrijdag 27 juni 2008 @ 08:26:17 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_59723526
ik vind jou niet raar, maar je post. lezen is ook een vak
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:55:09 #216
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_59724873
Jeuh! Ik wilde even melden dat mijn konijntje eindelijk wat aanhankelijker wordt hij blijft ztilzitten als ik hem aai terwijl hij in huis rondloopt en hij eet eindelijk snoepjes uit mijn hand (na 4 pogingen met hetzelfde snoepje, je moet iets hebben om te paaien en voor zo'n konijnensnoepje doet mijn konijntje bijna een moord ) ! Waar je al niet blij mee kun t zijn
pi_59726374
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, en die zijn er ook echt massaal. Die gaan honderden konijnen fokken alleen al voor de dierenwinkel hier op pretoriaplein.

Dan spreek je niet meer over broodfok.

Zie het van de positieve kant, ons hebben ze al 1 konijn mee moeten geven omdat de vorige was overleden. Heel plastisch gezien is ons huidige product dus ook door onkunde met een geborgen gebrek meegegeven. Klinkt erg afstandelijk, maar om mijn product te repareren ben ik ca. 75 euro kwijt. Dat is 3x wat ik voor mijn 'product' betaald heb.

Ik ga ook alles op alles zetten om de 'reparatie' kosten te verhalen op de verkoper, Discus pretoria aan het pretoriaplein in Rotterdam
zou ik geen konijn en of ander dier kopen! liggen er altijd zoo moedeloos bij daar!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zaterdag 28 juni 2008 @ 20:11:33 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_59759621
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 juli 2008 @ 09:13:02 #219
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59881987
Onze lieve driekleur is na twee dagen maagproblemen in onze handen overleden. We hadden hem graag gered, maar zijn wel blij dat hij niet 's nachts alleen in zijn kooi is doodgegaan, maar met onze hand op zijn zere buikje zodat hij niet alleen was in de (plotselinge) pijn.


Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator vrijdag 4 juli 2008 @ 09:37:18 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_59882290
aww, sterkte captain fabulous...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 juli 2008 @ 10:49:17 #221
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59883588
Dank je, hij leek gisteravond op te knappen, we hebben nog elke twee uur de wekker gezet om met een spuitje worteltjes Olvarit te geven, maar hij had er gewoon ook geen zin meer in leek het wel vanochtend. Waarschijnlijk een haarbal die de maag afsloot, want zijn buikje was hard, maar geen ontlasting dus het eten kwam niet voorbij de maag. Dan is zelfs Premparan soms niet meer in staat de darmen aan de gang te houden, en dan gaat het snel.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:03:57 #222
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59887301
Resultaat van de sectie gehad, een haarbal in de dunne darm, en ook littekenweefsel in de dunne darm, dus geen verkeerd eten maar gewoon die verdomde kwetsbaarheid van konijnen als het om de spijsvertering gaat. In het vervolg wil de dierenarts bij dit soort patienten opereren, want geen enkele overleefd het in zijn ervaring. Dan loop je wel het risico dat het beestje de narcose niet overleefd omdat het al verzwakt is, maar beter een kleine kans dan geen kans.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_59932186
Hee hallo, zou ik hier even een vraagje mogen stellen? Ik heb zelf geen konijn, maar pas nu een paar dagen op een heel mooie zwarte van de buren. Ik zag alleen dat het konijn ontzettend lange nagels heeft, zo'n 2 centimeter schat ik. Is dit normaal bij konijnen? Zo niet, zou ik deze dan zelf kunnen knippen (ik knip de nagels van mijn cavia's wel altijd zelf) of kan dit niet? Ook las ik in dit topic wat over hooi, dat zag ik niet bij het konijn in de kooi liggen. Is dit noodzakelijk? Want dan kan ik hem (of haar) eventueel wat van het hooi voor mijn cavia's geven. Of is dat juist heel slecht omdat als de buren weer terug komen, hij geen hooi meer krijgt? Dankjulliewel alvast
pi_59936103
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:01 schreef Ritual-Square het volgende:
Hee hallo, zou ik hier even een vraagje mogen stellen? Ik heb zelf geen konijn, maar pas nu een paar dagen op een heel mooie zwarte van de buren. Ik zag alleen dat het konijn ontzettend lange nagels heeft, zo'n 2 centimeter schat ik. Is dit normaal bij konijnen? Zo niet, zou ik deze dan zelf kunnen knippen (ik knip de nagels van mijn cavia's wel altijd zelf) of kan dit niet? Ook las ik in dit topic wat over hooi, dat zag ik niet bij het konijn in de kooi liggen. Is dit noodzakelijk? Want dan kan ik hem (of haar) eventueel wat van het hooi voor mijn cavia's geven. Of is dat juist heel slecht omdat als de buren weer terug komen, hij geen hooi meer krijgt? Dankjulliewel alvast
Ik denk dat het verstandig is dat je dit bespreekt met de buren als zij weer terug zijn.

Te lange nagels is niet goed, zelf knippen kan mits je wel trefzeker handelt. Als je zelf bang bent om de nagels te knippen merkt het konijn dat. En dan heb je kans dat hij gaat spartelen of zijn poten terugtrekt. Gevolg kan dan zijn dat je in het leven knipt en dat bloedt hevig en doet het konijn pijn.

Wat het hooi betreft: het is heel erg belangrijk dat een konijn altijd over vers hooi beschikt. Je kunt het konijn nu uiteraard hooi geven. Maar nog belangrijker is dat je zijn baasjes ervan overtuigt om dat zelf ook elke dag te geven.

Zorg je ook voor vers drinkwater elke dag? En het liefst in een fles.

Klinkt niet alsof het konijn een heel goed baasje heeft. Een konijn en hooi zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Maak deze zaken bespreekbaar met zijn baasje! Succes!
Oh for a life of sensations, rather than thoughts, liberate your senses, restore the balance, time to slow down, time to dream.
  zondag 6 juli 2008 @ 22:16:06 #225
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59936321
Wat voor kleur zijun de nagels van het konijn? Als ze wit zijn kun je het leven wel goed zien, maar als ze zwart zijn is al wat moeilijker. Als je goed kijkt zul je een bloedvat in de nagel zien lopen, als je dat raakt is het slecht nieuws!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_59936564
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 09:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Onze lieve driekleur is na twee dagen maagproblemen in onze handen overleden. We hadden hem graag gered, maar zijn wel blij dat hij niet 's nachts alleen in zijn kooi is doodgegaan, maar met onze hand op zijn zere buikje zodat hij niet alleen was in de (plotselinge) pijn.


[ link | afbeelding ]
Dit is niet leuk, sterkte ermee en blijf denken aan de mooie herinneringen. Dat is nu moeilijk maar straks kan je met een glimlach aan die lieve driekleur terugdenken.
Wat een lief konijn is het om te zien.

Pijn bij konijnen is niet prettig om aan te zien, ik denk wel dat het konijn het fijn heeft gevonden dat jullie bij hem zijn gebleven en dat hij niet alleen heeft hoeven lijden.

Ik ken de darmproblemen bij konijnen uit eigen ervaring maar al te goed.

Naast de medicijnen van de dierenarts en Olvarit wortelhapje kunnen ook pap en ananassap nog wel eens de darmen op gang brengen. Standaard hier in de voorraadkast een blikje ananasschijven op sap (niet op siroop). En daarbij een paar kleine spuitjes van de dierenarts.
Oh for a life of sensations, rather than thoughts, liberate your senses, restore the balance, time to slow down, time to dream.
  zondag 6 juli 2008 @ 22:31:28 #227
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59936851
Dank je. We hebben hem inmiddels naast z'n broertje en z'n vader begraven.
Maar waarom precies annanas?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_59937723
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dank je. We hebben hem inmiddels naast z'n broertje en z'n vader begraven.
Maar waarom precies annanas?
Ananas heeft zowel bij de mens als bij konijnen een erg stimulerend effect op het darmstelsel.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat 10 minuten na het geven van een spuitje met ananassap de buik/darmen van mijn konijn begonnen te borrelen en dat het konijn ook weer wat begon te eten en wat keutelde. Dan ben je gewoon zo blij dat het konijn weer een klein keuteltje produceert.
Voor mij is een een soort van wondermiddeltje. (Zorg wel dat je het ananassap als het eenmaal aangebroken is in de koelkast bewaart en als je het dan geeft mag het niet te koud zijn, dat is ook weer niet goed voor de buik van het konijn).

Ik heb deze tip ooit van mijn dierenarts gekregen en (helaas) al diverse keren in de praktijk ten uitvoer gebracht. Ananassap geeft ook minder rotzooi dan Olvarit-wortelhapje. Dan ziet echt alles oranje en lijkt het wel Oranje-boven ... (in plaats van keutels benee ...)
Oh for a life of sensations, rather than thoughts, liberate your senses, restore the balance, time to slow down, time to dream.
pi_59939089
@ Captain_Fabulous en Nijntje-pluis: dankjulliewel voor jullie reactie!
De nagels zijn niet zwart, dus ik denk dat het me wel lukt om ze een stukje korter te maken. Ik haalde het konijn er vanavond nog even uit voor wat lichaamsbeweging in de kamer en ik had echt het gevoel dat ze super veel last had van die nagels. Sommige nagels haalden volgens mij de 3cm wel

en nee, de baasjes daar laten te wensen over. Het standaard verhaal, jonge kids, zeuren maandenlang om een huisdier dus wordt er maar 'even' een konijn aangeschaft. De ouders zelf hebben eigenlijk een hekel aan alles met 4 poten en een vacht, dus de verzorging komt op de kids neer (allemaal <10) en voor hun was de lol er na een maandje ook wel af. Triest.
Ik pas daar wel regelmatig op en dan probeer ik ook altijd de kinderen zo ver te krijgen om met mij de kooi te gaan verschonen, of even het konijn te knuffelen, en dan leg ik uit dat het heel belangrijk is om goed voor zulke beestjes te zorgen en volgens mij heeft dat wel een beetje effect.
Dat het konijn elke dag hooi moet hebben zal ik ook zeker nog even duidelijk proberen te maken! Ik heb nu een behoorlijke dot uit mijn eigen voorraad gegeven.

Het konijn heeft geen flesje om uit te drinken, maar wel een soort hoge 'kom' die vastzit, waardoor het niet om kan vallen, maar hij kan er wel goed bij. Maar ideaal is het niet, want als hij veel drinkt kan hij er op een gegeven moment niet meer bij.

Ik zal dit alles in ieder geval proberen te bespreken, bedankt voor jullie tips
  maandag 7 juli 2008 @ 10:47:40 #230
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59943136
Ik hoop dat je tot ze doordringt Ritual-Square, success!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator vrijdag 11 juli 2008 @ 07:36:05 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_60034674
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60040753
lekker ding zeg!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator vrijdag 11 juli 2008 @ 14:11:47 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_60040946
niet van mij, maar wel errug schattig

I Can Has Cheeseburger heeft niet alleen Lolcats, maar ook Lolbunnies
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60059717


Mijn Yalara
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zondag 13 juli 2008 @ 23:01:33 #235
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60085727
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60114570
Hallo konijnenvrienden!

Ik heb een heel erg leuk vrolijk konijntje Mieke van 3,5 maand oud (gekocht toen ze 6 weken was). Wij hebben een afgesloten tuin en geen andere huisdieren dus ik laat Mieke regelmatig buiten spelen. Ze rent dan als een dolle door de tuin of de woonkamer, heel leuk is dat.

Het probleem is dat ik haar daarna heel lastig weer gevangen krijg. Eerst gebruikte ik nog wat lok- en fuiktrucs maar die heeft ze inmiddels allemaal door. Ze vlucht nu achter de rozenstruik (onze border is een soort van oerwoud...) of onder de bank en ik kruip er als een gek achteraan.

De laatste weken is ze niet alleen snel maar ook erg sterk en wordt het steeds lastiger. Ik weet dat konijnen prooidieren zijn en daarom niet graag gevangen worden maar misschien hebben jullie toch wat tips voor mij.

Als ik Mieke trouwens eenmaal op de arm heb is ze niet meer bang en blijft ze lief zitten.

Bedankt!
groetjes Suzan

  woensdag 16 juli 2008 @ 10:15:54 #237
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_60138797
Wij laten de konijnen altijd in een tuigje lopen, een goede dierenwinkel kan je daaraan helpen (officieel zijn ze geloof ik voor honden of katten maar dat maakt niets uit natuurlijk). Het zorgt voor een flinke portie stress bij je konijn als je het door de tuin moet jagen om te vangen, en dat voorkom je met zo'n tuigje!
Schattig beestje trouwens!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_60213153


"Hallo ?"
pi_60272680
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:43 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dankjewel

Ik zal zometeen alvast op zoek gaan naar een berg oude handdoeken waar ik een lekker warm nestje voor em in kan maken. Die kruik moet ik nog even wat op bedenken... zon rubber zak lijkt me niet zo handig, en om nou voor dat ene nachtje ( hoop dat hij er niet lang last van heeft) zon stalen babykruik te halen is ook wel een beetje overdreven. Misschien kan ik een glazen frisdrankfles vullen ofzo, ik bedenk wel wat.
We waren dus een dagje te laat met castreren

Zondag is ons dametje een nest gaan bouwen. Eerst een soort grote "vulkaan" van vacht, stro, en dr voerbakje, waarin wat kleine bewegende jonkies te zien waren. Gister heeft ze de "vulkaan" afgedicht met een grote berg zaagsel en stro
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 09:32:08 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_60288467
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

We waren dus een dagje te laat met castreren

Zondag is ons dametje een nest gaan bouwen. Eerst een soort grote "vulkaan" van vacht, stro, en dr voerbakje, waarin wat kleine bewegende jonkies te zien waren. Gister heeft ze de "vulkaan" afgedicht met een grote berg zaagsel en stro
tja, het zijn niet voor niks konijnen he
wat ga je met de kleintjes doen? het is wel goed om daar nu al over na te denken, want de markt is best verzadigd helaas.

maar desalnietemin, met de gezinsuitbreiding!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:12:13 #241
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_60303485
we vonden vandaag twee dode nijntjes met afgebeten koppie in de poephoek van mamma nijn.. zullen wel de zwakste/kleinsten zijn geweest.

na heeel voorzichtige inspectie van het nest bleek er gelukkig nog wel leven in te zitten, dus we zijn heel benieuwd hoeveel nijnen er nog over zijn

edit: wbt de huizing zijn we er in ieder geval al twee kwijt waarschijnlijk ( nja over twee hebben we het niet gehad, maar ik vind dat nijnen samen moeten dus ze krijgt er mooi twee ). Even afwachten hoeveel het er zijn eerst.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_60304244
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

tja, het zijn niet voor niks konijnen he
wat ga je met de kleintjes doen? het is wel goed om daar nu al over na te denken, want de markt is best verzadigd helaas.

maar desalnietemin, met de gezinsuitbreiding!
Interesse? Ik heb het liefst 10 mensen die er 1 willen (uiteraard kostenloos, of hooguit met een zak voer + stro erbij wat ze gewend zijn vergoed).

Het nog levende hoopje in het nest zag er trouwens al wat beter uit, de 2 dode waren nog in het "eerste" stadium, roze en klein. De andere waren al wat donkerder, van het beginnen van de vacht. Dat schijnt bij dag 4 te horen.
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 21:09:22 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_60305102
geen interesse hier, ik hou het bij mijn eigen nijn maar zo te horen zit het wel goed met het onderdak vinden.

ik hoop dat het met de rest van de kleine nijntjes goed gaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60326711
Leuk he, kleine konijntjes
Wij hebben 10 weken geleden een nestje van zes gekregen. Kijk ze hier nou zitten, gezellig rond de etensbak



Voor vier ervan zoeken we nog een nieuw thuis, heb een topic geopend:
4 konijntjes zoeken nog een nieuw thuis!
pi_60327714
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:55 schreef Jape het volgende:
Leuk he, kleine konijntjes
Wij hebben 10 weken geleden een nestje van zes gekregen. Kijk ze hier nou zitten, gezellig rond de etensbak

[ afbeelding ]

Voor vier ervan zoeken we nog een nieuw thuis, heb een topic geopend:
4 konijntjes zoeken nog een nieuw thuis!
Heb jij eigenlijk nest-inspecties gedaan? Of gewoon geduldig afgewacht?
pi_60328259
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:55 schreef Jape het volgende:
Leuk he, kleine konijntjes
Wij hebben 10 weken geleden een nestje van zes gekregen. Kijk ze hier nou zitten, gezellig rond de etensbak

[ afbeelding ]

oh wat cute! Die oortjes zo allemaal recht naast elkaar
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:58:36 #247
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_60329226
Een trieste binnekomer in dit topic... Tranen rollen over mijn wangen bij het typen van deze post

Voor een paar jaar terug, ik gok in 2004 hebben wij een konijn in huis genomen. Was als "knuffelbeestje" gekocht voor een nichtje door haar vader. Alleen hield "Konijn" bij dierenarts bekend als Flip er niet altijd even veel van om alsmaar opgepakt te worden, en hij begon te bijten. Niet gek, maar sindsdien zat het lieve beestje buiten in een kooi en zag nog amper daglicht. In een dolle bui zei mijn moeder, ow dan nemen wij hem wel mee

Vanaf die dag hadden wij dus een konijn In het begin heeft hij ook buiten in een kooi gezeten, af en toe de deksel los maar geen haar op zen lijf die er aan dacht om er uit te komen Ook nog erg schuw en al gauw kreeg je een bek vol tanden als je hem probeerde te aaien Dit werd gelukkig met de weken steeds minder erg, althans hij beet niet meer, maar rende eerder weg. Met het mooie weer besloot hij uiteindelijk toch om af en toe naar buiten te gaan, naar binnen dat was dan weer een hele opgave

Toen kwam er een wel heel koude winter aan, en besloten we om hem in huis te halen. Een mooie kooi gekocht, met aparte plasbak, en zowaar na wat weken was hij zindelijk Proberen om hem los te laten lopen in huis? Ook dat ging goed, zelfs geen geknabbel aan stroomdraden Maar nog steeds, een zeer schuw beestje...

De afgelopen 3 jaar kwam er steeds meer verbetering, hij werd iets minder schuw, en kwam zelfs af en toe op de bank zitten Ook om geaaid te worden De hond en hij gaven elkaar niet zo veel aandacht, al gingen ze regelmatig samen in de tuin liggen zonnen Afgelopen nachten hebben ze samen op de bank geslapen 's nachts, best ontroerend om te zien eerlijk gezegd.

Al eerdere tegenslagen met Konijn meegemaakt, verkeerd groeiende kiezen enz, plots vocht uit de ogen, al meerdere keren opgegeven, en toch steeds kwam hij er weer wat bovenop Maar afgelopen week, het was genoeg geweest Hij vermagerde sterk, de ogen gingen weer tranen, haren vielen uit... Hij gaf zelf de indruk dat hij het ook wel goed vond zo, heeft nog wat genoten van het mooie weer, de lekkere planten

En gister was het dan zover, toen ik thuis kwam was mijn moeder net terug van de dierenarts, het was vredig gegaan. Wel apart, want hij lag in een bakje, als een echt dood konijn. Het lieve beestje wat zo'n poos bij ons was, nu liggend op zijn zij , oren naar achter, ogen open... Mijn god, moest dat nou

's Avonds zijn we naar het bos gegaan, waar wij onze kippen ook begraven hebben destijds. Ook vrij emotioneel om te zien hoe onze hond nog 1 laatste keer afscheid nam. Mijn moeder was bezig met het konijn in de grond te leggen, en terwijl ze dat deed keek Gregor nog even van, wat doe je nou ? Waar ga je heen ? Toen was het een kwestie van zand erover en gaan

Niet helemaal dus, want ik vond de tuin net wel erg leeg, en de hond wist ook nog niet waar hij vandaag moest zoeken. En dan komt dit topic in AT ook nog eens voorbij, normaal nooit

+ 23-07-2008

pi_60329344
Zo te lezen hebben jullie hem wel een fijn leven gegeven, er zijn genoeg mensen die hem al hadden opgegeven met die problemen! Heel veel sterkte.
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:15:54 #249
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_60329700
even een kwoot van poosje terug, topic doorgelezen En al die vrolijke beestjes doet me wel een beetje opfleuren hoor
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:47 schreef massy het volgende:
I proudly present you Mijn Bram :

[ afbeelding ]
hier 10 weken oud (4 jaar geleden)

Bram moet en zal overal op/in/tussen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nog 3 lieve:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

+ 1 bekend, vooral het mandje vond hij erg prettig Zon zelfde huisje als de 1e foto hebben wij ook, alleen dat vond hij totaal niet interessant
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:02 schreef Bijou het volgende:
Zo te lezen hebben jullie hem wel een fijn leven gegeven, er zijn genoeg mensen die hem al hadden opgegeven met die problemen! Heel veel sterkte.
Dank je wel Ik hoop inderdaad dat hij er nog van heeft genoten
  vrijdag 25 juli 2008 @ 10:14:31 #250
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_60336127
vast wel, hij ziet er heel gelukkig uit op je foto
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_60337143
Ondanks het verdriet vind ik je stukje leuk geschreven, ik zie Konijn helemaal voor me, schuw maar met een eigen willetje. Hij heeft vast een prachtig leventje gehad bij je, hij werd begrepen en kon 'gewoon lekker konijn zijn'.
  Moderator vrijdag 25 juli 2008 @ 11:08:32 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_60337369
jaa, lekker languit! ik weet zeker dat ie t fijn heeft gehad bij je. ik vind je een voorbeeld voor andere konijnenhouders
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60337718
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk nest-inspecties gedaan? Of gewoon geduldig afgewacht?
Met betrekking tot?
Mijn vriendin heeft ze goed in de gaten gehouden steeds..
pi_60337943
Nou, dat je echt actief in het nest ging kijken Ik lees er vrij tegenstrijdige dingen over. Wel doen, niet doen. Op 1 site kan je als je pech hebt lezen dat je af en toe in het nest moet controlleren op dode jongen, en verderop staat dat je het liefst niet eens in het hok moet kijken om het maar zo veel mogelijk met rust te laten, en pas na dag 6/7 rondom het nest mag schoonmaken ...


Dat dus.
pi_60338076
Op die manier.. ja, ik ben niet echt een konijnenkenner. Mijn vriendin heeft even gekeken hoeveel het er ongeveer moesten zijn, maar verder zijn ze netjes met rust gelaten. Laat het maar aan moeder over om zich met het nest bezig te houden he
pi_60338203
Dat was ook mijn insteek ja

Stond er ook leuk, controlleer het nest op dode jongen of er uit gevallen jongen, maar laat het nest intact..

Het nest was erg mooi, als een dons-vulkaan. En toen ging ze er zaagsel overheen spitten, aanstampen, nog meer zaagzel er op, beetje dons erbij, aanstampen. Laat het dan maar eens intact

En nu is het een lelijke homp in de hoek van het hok
  zondag 27 juli 2008 @ 11:06:32 #257
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_60374735
gister kwam er een jong konijntje uit de berg tuimelen
hij is wit en ziet er nu uit als een soort grote hamster met mini konijnenoortjes
heb even gechecked in het nestje, maar volgens mij is het er maar een ( arm klein nijntje zonder broertjes en zusjes)

maar hij ( of zij ) doet het hartsikke goed, lekker bol buikje, reageert op geluid en maakt lieve piepgeluidjes als moeders niet opschiet met voeden
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator zondag 27 juli 2008 @ 12:29:46 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_60375636
aawww, wat lief!

wij hebben twee logeer-hangoortjes, Robbie en Bobbie. net hebben ze even lekker door de tuin gehobbeld met zn tweeen, en dat zag er zo leuk uit! al vonden ze onze OudDuitse herder wel een beetje eng, maar die sufferd doet niks met konijnen. ze slopen er steeds op af, en als ze dan op twee meter afstand waren, stampten ze heel hard op de grond en renden ze weer hard weg en die hond maar lekker liggen

ik zal van de week eens ff foto's maken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60385124
de hond van mijn ouders kijkt altijd erg geboeid naar mijn 2 konijnen.. maar de hond weet dat dat mijn kinders zijn er ze er af moet blijven!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 09:50:54 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_60413414
Hier dan de logeerkonijntjes

Bobbie


Robbie en Bobbie samen


Bobbie


Bobbie met Robbie op de achtergrond


R&B, met in de linkeronderhoek Floortje de Teckel, die het toch allemaal wel erg spannend vind
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60455956
Heb even wat foto's op Picasa gegooid... teveel om hier allemaal te posten.

Mocht je onze 4 "schatjes" willen zien, ga dan naar
http://picasaweb.google.com/roosbiddulph/Rabbitzz
Life is what happens when you're making other plans
pi_60456749
Hoi. Ik twijfel tussen een parkietje en een Vlaamse Reus. .

Maar ik wil dus geen kooi, gewoon een bak en als ik thuis ben mag hij lekker rondlopen. Ik hou niet zo van dat kooiengedoe voor konijnen, zeker niet voor zo'n groot dier. Maar waaraan moet de bak voldoen? Liefst iets van plexiglas of zo, maar ik kan natuurlijk zelf ook iets in elkaar flansen. Het zou dus het mooist zijn als die van boven open is en van de zijkant opengaat. Is zoiets te koop?
  donderdag 31 juli 2008 @ 07:27:08 #263
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_60459624
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:00 schreef MLI het volgende:
Hoi. Ik twijfel tussen een parkietje en een Vlaamse Reus. .

Maar ik wil dus geen kooi, gewoon een bak en als ik thuis ben mag hij lekker rondlopen. Ik hou niet zo van dat kooiengedoe voor konijnen, zeker niet voor zo'n groot dier. Maar waaraan moet de bak voldoen? Liefst iets van plexiglas of zo, maar ik kan natuurlijk zelf ook iets in elkaar flansen. Het zou dus het mooist zijn als die van boven open is en van de zijkant opengaat. Is zoiets te koop?
Zal een dezer dagen een foto maken van de bak van ons konijn is ongeveer 1 meter x 40 cm en dan een rooster wat omhoog open kan klappen. Losse wc scheelt je een hoop werk/tijd/geld en voor het konijn is iedere dag een schone plasbak ook erg fijn. Gewoon wat korrels erin en klaar.
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 11:27:40 #264
155227 crew  Guppy
dus
pi_60462858
Het is nogal een verschil, een Vlaamse Reus of een parkiet

Anyway, ik neem aan dat je je VR dan buiten wilt houden? Want dan is plexiglas niet zo'n goede optie, want dat wordt snel vies. Ik zou dan toch eerder voor hout en gaas gaan.

Ik weet dat user RiesAmaris (geloof ik) dat grote konijn heeft wat Meneer Janssen heet. Die heeft een mooi verblijf (om het maar even geen kooi te noemen )
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60464093
Nope, binnen zelfs. Ik wil mijn bank inruilen voor een grote fauteuil. Dan kan ik een hoek gebruiken om die bak neer te zetten. Vinden ze het relaxt om uitzicht te hebben (dan plexiglas)? Als hij liever een schuilplekje wil, dan doe ik wel iets met een houten kubus of zo. Maar die mag je dan zeker niet verven in verband met knagen? Het zijn geen knaagdieren natuurlijk, maar ze knagen wel op hout toch?
pi_60464282
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:15 schreef MLI het volgende:
Nope, binnen zelfs. Ik wil mijn bank inruilen voor een grote fauteuil. Dan kan ik een hoek gebruiken om die bak neer te zetten. Vinden ze het relaxt om uitzicht te hebben (dan plexiglas)? Als hij liever een schuilplekje wil, dan doe ik wel iets met een houten kubus of zo. Maar die mag je dan zeker niet verven in verband met knagen? Het zijn geen knaagdieren natuurlijk, maar ze knagen wel op hout toch?
reken er maar op dat ie niet alleen aan hout, maar ook best aan je plexiglas kan gaan knagen.

Ik denk dat je beter gewoon een leuk hokje van hout en gaas kunt maken, dan van plexiglas. mocht ie dan ergens aan knagen dan gaatie er tenminste niet dood aan ( denk niet dat plexiglas erg goed voor nijnen is)
Als je hem maakt of laat maken, kun je hem zo "open"maken als je zelf wilt natuurlijk.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 12:56:05 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_60464952
Bedenk wel dat het hok echt groot moet zijn. Vlaamse Reuzen worden groot. Lijkt misschien overbodig om te zetten, maar mensen vergissen zich er soms toch zo in!

Dit was onze Reus. Dat was dus echt een reus van 35 cm lang.




Voor haar was een hok van 100x40 dus veels te klein geweest.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60464989
heb je niet een apparte kamer waar je hem in kan laten wonen? gewoon zeil op de vloer en dan een laag zaagsel eroverheen storten klaar is je nieuwe hok
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_60467290
ons wurmpje heeft net ( met een klein beetje hulp van mij en een vochtig wattenstaafje) voor et eerst zn oogjes open gedaan hij deed meteen heel snel zn koppie in mn hand om zn oogjes af te dekken tegen het licht
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator vrijdag 1 augustus 2008 @ 07:21:54 #270
155227 crew  Guppy
dus
pi_60482193


'course not!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:30:23 #271
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_60483977
Gisteren is Toby "geholpen", dus het is een je-weet-wel-konijn geworden. Alles is goed verlopen, alleen ze hebben het allebei zo warm met dit weer buiten.

Foto van Bonk terwijl hij lekker ligt bij te komen in de tuin:
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
pi_60496218
Ons kleintje is 174 gram Hij is nu 10 dagen oud, de oogjes zijn open (Hoewel hij ze toch nog vaak op chinees-stand heeft staan ). Hij verkent de wereld om zich heen al heel goed
pi_60496267
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:57 schreef littledrummergirl het volgende:
heb je niet een apparte kamer waar je hem in kan laten wonen? gewoon zeil op de vloer en dan een laag zaagsel eroverheen storten klaar is je nieuwe hok
Eh, de badkamer.
pi_60496727
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:09 schreef MLI het volgende:

[..]

Eh, de badkamer.
haha dat heb je er wel voor over toch? lekker douchen met het nijntje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_60496771
Nee, dat vind ik er wat over . Het wordt sowieso passen en meten in mijn studio van 27m2.
pi_60497138
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 07:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]

'course not!
Ahw wat een schattig bolletje .


Kont .


En de voorkant .
pi_60497361
Ik kan 'm ook gewoon een hele lage bak geven zodat hij ten alle tijden hier rond kan scharrelen. Ze zijn behoorlijk zindelijk toch? En dan als hij echt even niet rond mag scharrelen, met bak en al in de badkamer opsluiten.

Maar, hoe bescherm ik mijn kabels?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:16:15 #278
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60497620
Ik heb de grootste kooi hier bij de kinderboerderij gehaald ooit toen PCB nog alleen was. Die kun je toch gewoon open laten staan dan? Zit een opening aan de zijkant en bovenop
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:17:44 #279
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60497653
Oh, en een konijn moet je eerst zelf zindelijk maken ofcourse, maar ik hoor dat dat makkelijk gaat.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60503102
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:17 schreef Queen_Bee het volgende:
Oh, en een konijn moet je eerst zelf zindelijk maken ofcourse, maar ik hoor dat dat makkelijk gaat.
Vlaamse reuzen schijnen dat aardig te snappen, heb ik begrepen. Maar tips daarvoor?
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:41:04 #281
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60503206
Google zegt:
quote:
Als je een konijn binnen laat lopen, plast en poept hij overal. De keuteltjes zijn niet zo erg maar de plassen. Als je een konijn zindelijk moet je het volgende doen. Ten eerste moet je een bak kopen een lage ronde bak. Daar leg je een krant op geen zaagsel of iets anders want dat maakt alleen maar rommel. Dus alleen een krant. Vervolgens moet je als je ziet dat je konijn gaat plassen hem snel pakken en op zijn bak zetten als hij dat vervolgens doet op de bak beloon hem dan met eten. Als hij het er dan naast doen pak hem dan toch op en zet hem vervolgens toch even op de bak. Dat herhaal je een aantal keren tot dat het konijn door heeft hij het ongeveer moet doen. En als hij een keer eruit zich zelf naar toe loopt en hij stopt zet hem erop en als hij klaar is een beloning en als hij het eruit zich zelf een keer op doet beloon hem dan ook goed. Dit zal ongeveer 2 maanden duren.
Een beetje zoals met een hond dus Andere sites zeggen ook dat castreren meestal beter is omdat ze anders hun gebied afzeiken maar ik zou niet zo snel gaan castreren als het niet nodig is
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60503346
OK, hoop geduld en dan komt het goed dus.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 02:02:46 #283
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60503479
Nu ja, dat is met t meeste ofcourse. Maar verkijk je niet op de grootte van Vlaamse Reuzen hè. Dat is niet even lekker op schoot kroelen
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60503989
Ik heb de oplossing gevonden. Naast mijn boekenkast heb ik een ruimte van ongeveer 1 m2, als ik daar een huisje neerzet met 3 zijkanten en een dakje, dan kan 'ie er zo in en uit, maar het hoeft niet zijn hoofdverblijf te zijn natuurlijk. Ik zet er een bak in met stro en ergens anders maak ik een toilet (moet dat beschut zijn trouwens? wat hebben ze liever?). De etensbakjes staan gewoon ergens in de woonkamer. Verder maak ik alle kabels konijnproof met kabelgoten etc. Kan ergens op de vloer nog wel een eetbare plant voor 'm neerzetten (wat groeit snel en vinden ze lekker?).
pi_60504001
Oh ja, hoe leer ik 'm wennen aan het geluid van de stofzuiger?
pi_60505214
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:03 schreef MLI het volgende:
Oh ja, hoe leer ik 'm wennen aan het geluid van de stofzuiger?
Gewoon aanzetten en stofzuigen, de eerste paar keer zal ie doodsbang zijn ,maar dat zakt wel. Je kunt er eventueel iemand bij zetten die hem dan geruststellend aait de eerste keer. De mijne wordt er nu niet meer warm of koud van, en komt zelfs kijken wat ik aan het doen ben als ik bij zijn hokje bezig ben.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:05:23 #287
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_60505852
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:17 schreef Queen_Bee het volgende:
Oh, en een konijn moet je eerst zelf zindelijk maken ofcourse, maar ik hoor dat dat makkelijk gaat.
Wat wij hebben gedaan, is een soort van kattenbak in de hoek van de kamer gezet. Zodra ze uit de hokken gaan springen ze er gelijk in om te plassen en te poepen.
Toen ze nog klein waren hebben we ze het geleerd door ze telkens erin te zetten, op de een of andere manier leerden ze het redelijk snel.
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  Moderator zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:55:19 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_60510240
@ MLI, waarom eigenlijk een Vlaamse Reus? Het lijkt me, met alle respect, toch niet heel praktisch op een 27 m2 appartement... Ik snap dat je het mooie rassen vind, vind ik zelf ook. Maar ik bedoel meer zoiets van 'weet waar je aan begint!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60510290
Ons konijn hebben we zindelijk gekregen door een soort kattenbakje in de hoek vna zen kooi te zetten, met wat korrels erin. Oude keutels erin gedaan als voorbeeld en wonder boven wonderwas dat eigenlijk het enige om hem te motiveren voortaan daar zijn behoefte te doen.

Enne over herrie, konijn was er niet bang voor. Sterker nog als ik weer eens aan de brommer aan het sleutelen was, kwam hij kijken en ging hij een beetje met men gereedschap gooien Zelfs een keer toen ik zonder uitlaat startte, kwam hij nieuwsgierig kijken ipv weg te rennen
pi_60513391
Je kunt ook het geluk hebben dat je konijn al zindelijk is, zoals ik had Hij heeft nog nooit buiten zijn hokje geplast, vanaf dag 1 op dezelfde plaats daarin en laat heel sporadisch van vreugde of van schrik eens een keutel op de bank vallen, maar dat is dan ook alles
pi_60513437
Wat ie wél doet, is in de snoepjesla springen zodra die open is:



  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:07:55 #292
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_60513486
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:04 schreef Bijou het volgende:
Wat ie wél doet, is in de snoepjesla springen zodra die open is:

[ afbeelding ]


Ik vind hem nu al meesterlijk!
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
pi_60529329
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:55 schreef Guppyfriend het volgende:
@ MLI, waarom eigenlijk een Vlaamse Reus? Het lijkt me, met alle respect, toch niet heel praktisch op een 27 m2 appartement... Ik snap dat je het mooie rassen vind, vind ik zelf ook. Maar ik bedoel meer zoiets van 'weet waar je aan begint!
Omdat ik andere konijnen weer niks aan vind.
pi_60540546
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:55 schreef Jape het volgende:
Leuk he, kleine konijntjes
Wij hebben 10 weken geleden een nestje van zes gekregen. Kijk ze hier nou zitten, gezellig rond de etensbak

[ afbeelding ]

Voor vier ervan zoeken we nog een nieuw thuis, heb een topic geopend:
4 konijntjes zoeken nog een nieuw thuis!
6 aan 1 bakje
pi_60543512
Rabbitlove:



Troy (l): Izzz míjn Mutzzz... en ze is zooooo lievvv!
Life is what happens when you're making other plans
pi_60544585
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 09:30 schreef Makamba070 het volgende:
Rabbitlove:

[ afbeelding ]

Troy (l): Izzz míjn Mutzzz... en ze is zooooo lievvv!
pi_60560340
Ons jonge frummeltje is al zindelijk in de voerbak, dat is dan wel weer jammer. Maar goed, dat eet hij/zij zelf toch nog niet
pi_60568366
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ons jonge frummeltje is al zindelijk in de voerbak, dat is dan wel weer jammer. Maar goed, dat eet hij/zij zelf toch nog niet
Hahaha...ik zie het voor me.

Wat dat betreft vind ik konijnen, hoe geweldig ze ook zijn, toch uitermate ranzige beesten. Als ik zie hoe ze hier met smaak hun eigen drollen zitten te recyclen... gátver!
Life is what happens when you're making other plans
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:49:47 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_60568499
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:32 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Hahaha...ik zie het voor me.

Wat dat betreft vind ik konijnen, hoe geweldig ze ook zijn, toch uitermate ranzige beesten. Als ik zie hoe ze hier met smaak hun eigen drollen zitten te recyclen... gátver!
dat is nuttig voor hun spijsvertering, dus ja... en het zijn niet de enige dieren die het doen, voor hun is het volkomen normaal.
ik vind konijnen eigenlijk juist heel schoon. ze besteden veel aandacht aan hygiëne (lees, ze wassen zich grondig en veel) en ze zijn vanuit zichzelf al zindelijk. er zijn maar weinig konijnen die hun hele hok vervuilen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60570653
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

dat is nuttig voor hun spijsvertering, dus ja... en het zijn niet de enige dieren die het doen, voor hun is het volkomen normaal.
ik vind konijnen eigenlijk juist heel schoon. ze besteden veel aandacht aan hygiëne (lees, ze wassen zich grondig en veel) en ze zijn vanuit zichzelf al zindelijk. er zijn maar weinig konijnen die hun hele hok vervuilen.
Op de jongen na schijnen ze alleen de keutels te eten bij ondervoeding ..
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:22:13 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_60571055
quote:
Caecotrofie

aecotrofie is een moeilijk woord voor het eten van keutels. Dit is iets specifieks voor konijnen en enkele knaagdieren, zoals de cavia. Op bepaalde tijdstippen vormen zich in de blinde darm zachte keutels met weinig vezels, maar vol met voedingsstoffen. Deze keutels worden door het konijn uitgepoept en weer opgegeten. Door deze vorm van recycling voldoet het konijn voor 20% aan zijn eiwitbehoefte en voor 100% aan zijn behoefte aan Vitamine B en K.
Bron
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')