abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 20:35:09 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_57989942
Konijnentopic deel 7

Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Vorige topics:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he

Hoogtepunten uit het vorige topic:

En natuurlijk:

Ik ben niet zo goed met OP's... als iemand er iets aan wil fixen, voel je vrij!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_57990193
Konijntjes
Ging het wel goed tussen het konijntje en de kat?
  Moderator zaterdag 12 april 2008 @ 10:06:07 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_57997876
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_58030944
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 20:47 schreef LittleBoy_ het volgende:
Konijntjes
Ging het wel goed tussen het konijntje en de kat?
Konijn en kat zijn helemaal gek op elkaar Momenteel heeft Beatle de lente in zijn bol, en begint hij iedere keer onze katten te bespringen en te berijden als ze in zijn ren komen. Hij begint zelf kattige maniertjes over te nemen, af en toe gaat hij spontaan op zijn zij liggen en wil hij dat je zijn buikje kroelt, laatst gaf hij mij een kopje Het is echt heel bijzonder dat hij het zo geweldig kan vinden met onze katten, want hij heeft een gruwelijke hekel aan andere konijnen (vandaar dat hij ook alleen zit..)

Ik heb het mormel ook weer gefotografeerd, maar hij is zo aandachtsgeil en actief dat het grootste gedeelte van de foto's bewogen is, de ene keer doordat hij rent, de andere keer omdat ik de camera wegtrekt als hij die bijna opeet Schandalige spam, maar ben allang blij dat er eens een keer foto's van dat beest zijn

Zoals je ziet, op elke foto zit hij óf met zijn snuit in de lens, óf hij neemt nét een aanloop op op me af te rennen
pi_58031590
Haha dat knijntje lijkt wel op een hond misschien kan ik hem eens zien een keer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 april 2008 @ 18:10:07 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58046862
Sarelaar heeft weer wat nieuws
bovenop je kruipen en in je oor snuffelen

ze ligt nu heerlijk languit in haar kooi, en als ze weer zin in aandacht heeft komt ze eruit hupsen, en zindelijk
heerlijk. ze plast netjes op de afwasteil met krantenpapier en stro erin.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58047620
Die van ons weigert op of in een teiltje of wat dan ook te pissen en schijten, maar gelukkig schijt hij wel altijd op één hoop op de grond, dus niet overal en nergens. Wat dan weer lichtelijk apart is, is dat hij vervolgens midden op zijn eigen stronthoop gaat zitten chillen Zal wel lekker warm zijn
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 april 2008 @ 18:59:59 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58047883
quote:
Op maandag 14 april 2008 18:47 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Die van ons weigert op of in een teiltje of wat dan ook te pissen en schijten, maar gelukkig schijt hij wel altijd op één hoop op de grond, dus niet overal en nergens. Wat dan weer lichtelijk apart is, is dat hij vervolgens midden op zijn eigen stronthoop gaat zitten chillen Zal wel lekker warm zijn
uitrusten in pisbak, check
ze keutelt er ook, maar die wil ze nog wel eens elders ook laten vallen
ach zijn iig makkelijker op te ruimen dan de plas
Today is life -

Dale Carnegie
pi_58065677
TVP

Moet ook maar weer eens nieuwe foto's maken
pi_58078466
Wij hebben besloten ook weer een knijntje uit te gaan zoeken binnenkort!

Het konijntje in mijn avatar was mijn vorige konijn en daar denk ik met veel plezier aan terug. Ik kon me uren vermaken met het spelen met dat beest. Dan lieten we hem los lopen in de tuin en dan ging dat beest achter mij aan rennen, en allemaal rondjes om me heen lopen.

Af en toe kwam hij ook het huis in gehuppeld en dan kwam hij bij ons in de buurt liggen.

Of zijn manier van aandacht trekken als hij geknuffeld wilde worden of juist wat lekkers wilde hebben.

Ook was hij altijd door het dolle heen als je 's ochtends de gordijnen opentrok, was altijd een leuk begin van de dag, even naar het konijn toe.

Die dingetjes begin je wel te missen als je een tijdje zonder konijn zit, dus hebben we maar besloten dat er weer zo'n eigenwijs beest moest komen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 april 2008 @ 09:55:49 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58082525
hoe doen jullie het eigenlijk met de vaccinatie van je Nijn?
Morgen om 3 uur mag Madame terecht, ze zal het wel niet tof vinden, maar liever dat dan dat ze Myxomatose of VHS krijgt.

En nagels knippen? doen jullie dat zelf?

[ Bericht 12% gewijzigd door Ynske op 16-04-2008 11:07:22 ]
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 16 april 2008 @ 14:58:29 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_58089026
ik heb onze nijntjes eigenlijk nog nooit ingeent... heel slecht eigenlijk, maar aan de andere kant hebben ze ook nog nooit iets gehad, in alle jaren dat ik nijntjes heb.

nagels knippen doe ik in ieder geval altijd zelf
  woensdag 16 april 2008 @ 15:27:29 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58089524
Net weer alle 6 gedaan dit weekend....wij doen het altijd zo dat m'n vrouw het nijn op de rug legt op haar benen, met het kopje op de knieen, dan worden die van ons wat rustiger dan als ze op hun buik zitten. Dan met 1 hand houd ze hoofd vast/kaken dicht, en de andere hand houd de buik vast. Op die manier lukt het aardig zonder krabben/bijten het te doen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 april 2008 @ 16:03:08 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58114032
Nah ben net terug van de dierenarts, Saar vond t overduidelijk niet tof
De dierenarts wilde haar in een handdoek wikkelen, maar juffrouw wilde niet, vloog meteen uit de handdoek tegen mij op om haar koppie te verstoppen in mijn haren. Zo ligt ze ook vaak te kroelen.
Na haar rustig gehouden te hebben voor de spuitjes, heeft de dierenarts nog naar haar nagels gekeken en ze geknipt toen Saar op mijn arm zat.
T was een heel ander konijn dan thuis, waar ze echt lief, springerig en aanhankelijk is, was ze nu overduidelijk bang.
Toen ze op de arm zat was t wel weer goed, en later in t kooitje om naar huis te gaan was t ook ok. En nu? nu rent ze weer als een volslagen idioot rondjes hier, om weer even te knuffelen en te rotzooien

Mijn lieve Sarelaar
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 april 2008 @ 16:24:22 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58114540
Hier Saartje dan ook nog even spammen

Mn liefie lekker op wat dekens na dr prik gekregen te hebben

Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 17 april 2008 @ 16:27:20 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58114626
Saar ziet dr uit als een echte lieverd...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_58116382
Awh wat een lieverd!
Onze Beatle moet woensdag ook weer ingeënt worden.. Wordt weer feest, de laatste keer vloog hij de hele dierenartskamer door en sprong op de terugweg net niet uit het autoraam (Ik weet het, dat raam had niet open moeten staan, maar m'n zusje van toen 9 dacht daar niet aan toen ze Beatle even wilde aaien en daarom het vervoersbakje opendeed )
pi_58176429

Ons konijntje..Duts
pi_58199630
die ziet er wel uit als een echte duts ja

kzal thuis eens pic van mijn "pluk(je)" posten..
I'm not the man you think I am!
pi_58212300
I proudly present you Mijn Bram :

hier 10 weken oud (4 jaar geleden)

Bram moet en zal overal op/in/tussen:

En nog 3 lieve:

Moderator donderdag 24 april 2008 @ 18:26:55 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_58283662
pi_58284199
Soort van crosspost.. DJ (kat dus) was Beatle aan het wassen en knuffelen. Toen ik ging filmen kwam Beatle meteen weer aandachtsgeil naar de camera gehupst Maar goed, het was best schattig enzo, let niet op m'n gebrabbel of op de crappy kwaliteit van het filmpje
Bekijk deze YouTube-video
pi_58284760
Hier 1 van mijn 2 konijnen. (telefoonfoto's) Vorige week genomen. Het konijn heet Bruintje en het is een mannetje. (nu 5,5 jaar)

Zal volgende keer eens mijn andere nijn fotograferen. Dat is Isabel (vernoemt naar haar Isabella-kleurslag) en dat is een vrouwtje. (ook 5,5 jaar oud overigens)

[ Bericht 7% gewijzigd door HPoi op 24-04-2008 19:27:10 ]
pi_58286949
^-^
tvp
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator donderdag 24 april 2008 @ 21:19:46 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_58287691
nijn van mn zusje, ze heet Vlekkie:

vrijdag 25 april 2008 @ 14:14:58 #26
17205 Profesor
I have a dream!
pi_58302649
Weet iemand een goed adres waar je Vlaamse Reuzen kunt halen? (liefst broer en zus of 2 zussen)
ik hoor namelijk een hoop slechte verhalen over fokkers, dierenwinkels en vooral tuincentra
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  Moderator vrijdag 25 april 2008 @ 20:34:36 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_58309505
mn vriend heeft een vlaamse reus gehad. ik zal eens vragen waar hij m vandaan had. het is al even geleden, want ze was erg oud geworden en nu alweer een tijdje dood...

ik kom erop terug!

in de tussentijd, is er niet een vlaamse reuzen vereniging (of andere konijnenvereniging) die goede adressen heeft?
pi_58309543
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 20:34 schreef Guppyfriend het volgende:

in de tussentijd, is er niet een vlaamse reuzen vereniging (of andere konijnenvereniging) die goede adressen heeft?
Volgens mij zijn er daar zat van. Zou alleen niet weten waar je een overzicht van die verenigingen kan vinden.
pi_58326393

La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator maandag 28 april 2008 @ 21:55:52 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_58368113
pi_58411196
Wat een lieve beestjes!

Onze lieve Tom, die we goede vrijdag hebben moeten laten inslapen. Arm beest was nog maar 3,5 jaar oud.

Maar goed, wel stil zonder konijn, dus nu hebben we Tim (en we vergissen ons nooit in de naam AHUM). Nieuwsgierig beest, maar ook ngo beetje schikkerig.. En tevens ondeugend

Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 12:31:39 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_58530204
ren ren

ik wil echt niet op de foto

mijn lieve kleine nijn moet morgen weer naar de dierenarts voor zn tanden... hij heeft er nog twee, een stifttand en een snijtand. die moeten er allebei nog uit, maar die snijtand groeit veel harder dan de stifttand, waardoor die nu veel te lang is, en de stifttand nog maar heel klein... morgen gaan ze dus kijken wat ze het beste kunnen doen

ik had gehoopt dat hij er ondertussen vanaf zou zijn... al die ellende
  Moderator donderdag 8 mei 2008 @ 14:37:30 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_58554716
vandaag dus met Nijn naar de dierenarts geweest, en morgen gaat de dierenarts in ieder geval de snijtand trekken. als het lukt ook de stifttand.

verder had hij in de onderkaak een plekje met viezigheid dus daar wil ze tijdens de operatie ook nog even naar kijken...

ik vind het zo kut... het is zo'n lief klein nijntje en het wil maar niet beter worden elke keer
  Moderator vrijdag 9 mei 2008 @ 09:23:52 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_58569495
nou, ik heb m'n nijn zojuist naar de dierenarts gebracht. vanmiddag weer ophalen... ik hoop zo dat het allemaal goed gaat!
pi_58571294
* LeeHarveyOswald duimt voor Guppyfriends nijn
pi_58579130
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:14 schreef Profesor het volgende:
Weet iemand een goed adres waar je Vlaamse Reuzen kunt halen? (liefst broer en zus of 2 zussen)
ik hoor namelijk een hoop slechte verhalen over fokkers, dierenwinkels en vooral tuincentra
Yep, hier:
http://www.opvangkonijnenberg.nl/

Ze hebben daar een enorme hoeveelheid jonge Vlamen zitten.

Succes!
Life is what happens when you're making other plans
  Moderator vrijdag 9 mei 2008 @ 20:03:57 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_58581632
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
* LeeHarveyOswald duimt voor Guppyfriends nijn
dank je wel

het heeft geholpen denk ik, want de dierenarts had in de computer gezet dat alles heel goed was gegaan! ik hoop dat het nu ook echt zo blijft!

hier een brakke foon-foto, van nijn met zn sla-in-stukjes op de bank. hij kijkt nog een beetje suffig, maar dat komt door het vocht wat ze in de oogjes hebben gedaan tijdens de narcose. komt wel weer goed!

het bakje was dus vol, hahaha.
  Moderator zondag 11 mei 2008 @ 07:52:54 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_58605469
  zondag 11 mei 2008 @ 11:49:45 #39
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58607274
Even een tvp, wij hebben thuis ook 2 dwergjes, ik zal eens wat foto's uploaden

Hier zijn Bonk (madagascar) en Toby (gevlekt)

Toby:

Bonk:

[ Bericht 74% gewijzigd door RobDrop op 11-05-2008 11:59:11 ]
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
pi_58619188
Wat schattig .

Konijn 't konijn .

Mooi oogje .

pi_58619385
Hoe zorgen de medefokkers met bunny's hier voor de verkoeling deze dagen?

Een of ander stuk straattuig heeft 2 maanden terug met stoeptegel onze ruit ingegooid, en die stoeptegel lag uiteraard nog in de vensterbank

Goed schoongemaakt, vol laten trekken met water, invriezen en in het stro gelegd

Ze keken er alleen naar alsof er een ufo was geland
pi_58619966
Een parasol boven zijn ren en petflessen met ijskoud water in handdoek wikkelen zodat hij er tegenaan kan liggen.
  Moderator maandag 12 mei 2008 @ 08:34:53 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_58622073
onze nijnen hebben er lijken er geen last van te hebben...? ze rennen nog steeds als gekken door de tuin en geven geen teken van dat ze t warm hebben. ja, ze gaan nu af en toe even in de schaduw liggen in plaats van in de zon
  maandag 12 mei 2008 @ 09:39:57 #44
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58622353
Bij ons zitten ze allebei binnen, het scheelt bijna 10 graden omdat de zon er niet op staat gelukkig. Overdag liggen ze lekker lui te zijn en 'savonds gaan ze allebei eruit voor lichaamsbeweging.
Een keer per dag een worteltje of iets van groente uit de koelkast en het water elke dag vers.
Ze hebben geen last van de warmte in ieder geval!
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 12 mei 2008 @ 09:43:34 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58622381
hier ook een binnennijn
die vorige week heerlijk mee geweest is naar een vakantie aan zee.

enfin ze heeft nu een ijsbakje in handdoek in haar kooi staan, genoeg drinken, wat verse groente en verder hupt ze lekker in t rond
Today is life -

Dale Carnegie
pi_58626371
Die van ons staan ook binnen, maar zijn toch erg suf Enkel glas en zon dr op, temperatuur loopt hier lekker op

Maar inderdaad, s'avonds leven ze helemaal op
  dinsdag 13 mei 2008 @ 10:15:59 #47
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58640085
Zo gauw als ik een vlieg zie bij t hok ben ik al bang dat ze mn konijnen van binnenuit gaan opeten, probleem is dus dat ik zo 2 keer per dag poep kan scheppen en dat is niet echt de bedoeling Hoe doen jullie dat? Ik maak het hok overigens met dit weer sowieso wel vaker schoon dan normaal, maar t lijkt niet echt te helpen.

Oh, en ik dacht dat ik toch heel wat van konijnen af wist, maar PCB maakt nu soms een nies geluid, niezen konijnen? .
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 mei 2008 @ 10:20:01 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58640150
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:15 schreef Queen_Bee het volgende:
Zo gauw als ik een vlieg zie bij t hok ben ik al bang dat ze mn konijnen van binnenuit gaan opeten, probleem is dus dat ik zo 2 keer per dag poep kan scheppen en dat is niet echt de bedoeling Hoe doen jullie dat? Ik maak het hok overigens met dit weer sowieso wel vaker schoon dan normaal, maar t lijkt niet echt te helpen.

Oh, en ik dacht dat ik toch heel wat van konijnen af wist, maar PCB maakt nu soms een nies geluid, niezen konijnen? .
saar staat binnen, en heb een hor voor t raam
in zeeland stond ze in de tent en kwamen er niet echt vliegen bij haar, die wat kwamen heb ik doodgemept.

en volgens de dierenarts hier gaat t voornamelijk om groene vliegen
Myasis of madenziekte door vliegen

Wees vooral in de zomermaanden alert op de aanwezigheid van groene vliegen in de buurt van uw konijn. Ze kunnen eieren leggen rond de anus, met name wanneer het konijn diarree heeft. Wanneer de eieren uitkomen, kruipen de maden onder de huid en richten enorme schade aan. Om dit te voorkomen dient u iedere dag het konijn onder de staart te controleren of er geen ontlasting aan de vacht gekleefd zit. Controleer ook altijd of het hok schoon is.
Verdere info met plaatjes
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 13 mei 2008 @ 10:45:38 #49
150152 Queen_Bee
pi_58640553
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:20 schreef Ynske het volgende:

[..]

saar staat binnen, en heb een hor voor t raam
in zeeland stond ze in de tent en kwamen er niet echt vliegen bij haar, die wat kwamen heb ik doodgemept.

en volgens de dierenarts hier gaat t voornamelijk om groene vliegen
Myasis of madenziekte door vliegen

Wees vooral in de zomermaanden alert op de aanwezigheid van groene vliegen in de buurt van uw konijn. Ze kunnen eieren leggen rond de anus, met name wanneer het konijn diarree heeft. Wanneer de eieren uitkomen, kruipen de maden onder de huid en richten enorme schade aan. Om dit te voorkomen dient u iedere dag het konijn onder de staart te controleren of er geen ontlasting aan de vacht gekleefd zit. Controleer ook altijd of het hok schoon is.
Verdere info met plaatjes
Dat zijn die groene glanzende? Strontvliegen. Ik heb nu een paar smalle, licht bruine gezien van een cm lang ongeveer.

Ja, nee, ik ken de foto's, dat hoef ik niet weer te zien En zeker niet bij mijn konijnen

Ze hebben trouwens een nieuw hok. De zelfgemaakte ren werd maar niet afgemaakt, en ineens kreeg ik dit cadeau. Heb op de PC geen betere foto, staan op de laptop

Bijoux is echt gegroeid trouwens Monster. En ze raped zielige kleine PCB .
I'm super sonic man
  dinsdag 13 mei 2008 @ 10:47:05 #50
150152 Queen_Bee
pi_58640573
En geen commentaar op mijn beitswerk svp
I'm super sonic man
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 mei 2008 @ 10:48:05 #51
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58640586
idd die groene glanzende
deze

tof hok hoor
hier moet ze het doen met een normale plastic bak met daarop een renhek zegmaar, maar goed de rest van de kamer is om te rennen
hok is om te liggen en te eten
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:04:20 #52
150152 Queen_Bee
pi_58642961
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:48 schreef Ynske het volgende:
idd die groene glanzende
deze
[ afbeelding ]

tof hok hoor
hier moet ze het doen met een normale plastic bak met daarop een renhek zegmaar, maar goed de rest van de kamer is om te rennen
hok is om te liggen en te eten
Ik heb ook zon plastic ding met tralies, de grootste meen ik. Daar zat PCB in toen hij alleen was.
Als ik PCB nu uit t hok haal en binnen laat lopen beweegt ie niet extreem veel en zeker niet snel

I'm super sonic man
  Moderator dinsdag 13 mei 2008 @ 14:03:58 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_58644036
iew, die vliegen heb ik hier nog niet gezien, maar ik heb door die post net wel heel panisch het hok verschoond

heul tof hok hoor!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:08:30 #54
17205 Profesor
I have a dream!
pi_58645231
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:26 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Yep, hier:
http://www.opvangkonijnenberg.nl/

Ze hebben daar een enorme hoeveelheid jonge Vlamen zitten.

Succes!
Mijn dank is groot.
mocht ik er 2 aanschaffen dan meld ik mij weer
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:24:04 #55
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58646822
hebben jullie nijnen ook zoveel last van de warmte? mijn twee dames liggen al dagen lusteloos languit in hun hok met suffe oogjes.

Ze krijgen een paar keer per dag koud water, hebben een stuk steen wat ik steeds in de vriezer leg en ze krijgen veel fruit. Kan ik nog meer doen denken jullie?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator dinsdag 13 mei 2008 @ 16:33:44 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_58647042
zorgen dat ze niet in de zon zitten, en ik las even verderop in dit topic ook mensen die ijsflessen in een handdoek wikkelen.

veel meer kan je niet doen denk ik... aan het einde van de week wordt het weer koeler
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 mei 2008 @ 16:37:04 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58647106
ijsbakje met handdoek erom idd, uit de zon
soms wat komkommer, maar wel even uit de koeling leggen, te koud is niet goed

Konijnen kunnen beter tegen kou dan tegen warmte.
Als er 's zomers hoge (tropische) temperaturen heersen, moet je dus zorgen dat ze daartegen beschermd zijn.

Konijnen in de Natuur wonen in holen. Als het extreem warm is, kruipen ze daar in weg, omdat het onder de grond een stuk koeler is.
Dat is hun manier om met hitte om te gaan.
Ze kunnen namelijk niet zweten, en raken hooguit wat warmte kwijt door hun oren.

Een buitenhok moet de hele dag uit de zon staan, maar het is nog beter om te zorgen dat je Konijn zelf een plek kan opzoeken die voor hem koel is.
Als je een ren maakt, zorg dan dat er altijd een deel in de schaduw ligt.
Als je geen mogelijkheid tot een ren hebt, haal hem dan binnen, en zet hem in de koelste ruimte van het huis. Laat hem daar loslopen.

Je kunt flessen water bevriezen en die in een handdoek draaien: veel konijnen vinden het lekker als die in of bij hun huis liggen.
Je kunt ook natte tegels of natte bakstenen als omgekeerde kruik gebruiken.
Laat je Konijn altijd wel zelf de keuze om er op/naast of verder vanaf te gaan liggen.

Je kunt ook natte handdoeken in de buurt ophangen: doordat ze drogen geven die koelte af.
Ga een konijn niet natmaken om hem af te koelen, daar kan hij longontsteking door krijgen.
Zet hem ook niet op de tocht.
Zorg voor voldoende, vers drinkwater en ga niet ineens extra veel groentes geven.

Problemen die kunnen optreden tijdens een hittegolf:

* Hitteslag. Een Konijn raakt bevangen door de hitte. Hij kan schuim uit zijn muiltje gaan krijgen, een blauwe neus en bewusteloos raken. Meestal ligt hij helemaal uitgestrekt op zijn zij te hijgen.
Als je ziet dat je Konijn extreem ligt te hijgen, eventueel schuim uit zijn mond heeft en bewusteloos is of dreigt te raken, bel dan meteen een dierenarts. Dit kan namelijk wijzen op hitteslag en dan moet er zo snel mogelijk worden ingegrepen.
Probeer hem voorzichtig te koelen met een vochtige handdoek maar zorg dat hij niet in de stress schiet, want dan wordt het nog erger.
* Plakpoep/diarree. Doordat er teveel groentes of fruit ineens worden geven kan de spijsvertering van het Konijn helemaal ontregeld raken. Beter is het om tijdelijk alleen maar hooi, pellets (biks) en water te geven.
* Miasis. In wondjes of plakpoep worden door vliegen eitjes gelegd die snel uitkomen. De maden zullen om zich heen gaan eten.

Konijnen die extra risico's lopen op dit soort problemen zijn vooral te dikke Konijnen, oudere Konijnen en langharen.

Als je tijdens extreme hitte je Konijn (of ander dier) in de auto moet meenemen, zorg dan voor goede ventilatie, maar voorkom tocht.
Laat ze nooit alleen achter in een geparkeerde auto. De temperatuur kan zeer snel oplopen tot een levensgevaarlijke hoogte.
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:40:21 #58
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58647154
ok niet meer fruit dan anders dus leek me wel logisch, wat extra vocht omdat ze zowat te lam zijn om naar het flesje te hupsen. Dan gaan ze weer op een brokjesdieet.

Ik ga er ook even een natte handdoen overheen leggen
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:42:10 #59
150152 Queen_Bee
pi_58647184
PCB regelt het allemaal zelf; ging spontaan in de rui
I'm super sonic man
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:26:02 #60
77330 m-niki
for real
pi_58648007
in de rui ja hier ook! Goed geregeld wel

Wat een leuke foto's overal hier!!!
Ik heb er ook twee rondhupsen hiero: Pluk en Luka

Pluk

Luka

Pluk en Luka

Plukski

Samen

Lukski

[ Bericht 4% gewijzigd door m-niki op 13-05-2008 17:50:50 ]
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_58652831
O yes een konijnentopic, dat ik die nog niet eerder had gezien!
Hier een foto van mijn bijna 3 maanden oude Polleke

hier was ie net 8 weken:

Het is een enorme boef, maar zodra je hem oppakt geeft ie zich helemaal over Kan m niet eens normaal aaien of ik word helemaal afgelebberd, dikke vriendjes
En nog een actiefilmpje:
pi_58653131
Hebben jullie konijnen trouwens ook zo'n bult op hun rug zitten van de inentingen? Die van Polleke begint nu wat weg te trekken, maar toen het zo warm werd was het echt een bal van ruim 2cm.... De dierenarts zei al wel dat dwergjes er eerder last van hebben, maar dit had ik nog nooit gezien zo. Hij is er verder nog gewoon vrolijk onder en eet en drinkt gewoon dus maak me niet meer zo ongerust, maar ik keek er wel van op.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:09:16 #63
150152 Queen_Bee
pi_58653888
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:11 schreef Bijou het volgende:
O yes een konijnentopic, dat ik die nog niet eerder had gezien!
Hier een foto van mijn bijna 3 maanden oude Polleke
[ afbeelding ]
hier was ie net 8 weken:
[ afbeelding ]

Het is een enorme boef, maar zodra je hem oppakt geeft ie zich helemaal over Kan m niet eens normaal aaien of ik word helemaal afgelebberd, dikke vriendjes
En nog een actiefilmpje:
Konijn twee hier h eet Bijoux
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:29 schreef Bijou het volgende:
Hebben jullie konijnen trouwens ook zo'n bult op hun rug zitten van de inentingen? Die van Polleke begint nu wat weg te trekken, maar toen het zo warm werd was het echt een bal van ruim 2cm.... De dierenarts zei al wel dat dwergjes er eerder last van hebben, maar dit had ik nog nooit gezien zo. Hij is er verder nog gewoon vrolijk onder en eet en drinkt gewoon dus maak me niet meer zo ongerust, maar ik keek er wel van op.
Als de dokter zegt dat dat kan gebeuren zal t wel kloppen toch? Ik zou het niet weten anders, heb in 20 jaar nog nooit een konijn laten inenten.
Wanneer die stopt met eten zal ik me iig wel zorgen gaan maken
I'm super sonic man
pi_58655103
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:09 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Konijn twee hier h eet Bijoux
[..]

Als de dokter zegt dat dat kan gebeuren zal t wel kloppen toch? Ik zou het niet weten anders, heb in 20 jaar nog nooit een konijn laten inenten.
Wanneer die stopt met eten zal ik me iig wel zorgen gaan maken
Oh dat is ook grappig
Ja de dierenarts zei het als waarschuwing voordat hij ging inenten, maar omdat die bult pas 1,5 week daarna verscheen was ik een beetje ongerust Het is nu meer een harde rode punt geworden, kan ook zo het gaatje zien waar geprikt is. Het is nog steeds hetzelfde vrolijke beestje dus het zal wel meevallen, was alleen benieuwd of meer mensen dit herkenden
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:16:00 #65
150152 Queen_Bee
pi_58655290
Oh, 1.5 week later, dan had ik voor de zekerheid wel even gebeld.
I'm super sonic man
pi_58655605
Binnen 2 weken werd er gezegd dus tja.... Ik denk dat ik gewoon te snel bezorgd ben, tis ook nog zo'n klein beessie... Heb nu op andere sites verhalen gelezen dat het wel eens 7 weken kan duren voordat het wegtrekt. Vraag me nu toch wel af of ik dat inenten dan wel nodig vind, maar ik wil het risico gewoon niet lopen
pi_58662175
Ik heb mijn konijnen nog nooit laten inenten.
pi_58665897
Ik ook niet, ook mijn vorige konijnen niet, die altijd buiten stonden.. maar aan de andere kant, je loopt wel een risico. Mijn dierenarts behandelt me bijna als een dierenbeul..die zegt dat vliegjes VHD mee naar binnen kunnen nemen en dat het dan zo gedaan is...
Het zou me 40 euro per jaar kosten voor beide konijnen..da's natuurlijk niet zoveel. Het is alleen wel een heel geheisa om er te komen, omdat ik vijf dagen in de week werk en ik zo'n raar stemmetje in m'n hoofd heb die zegt: tot nu toe is het altijd goed gegaan!
Maar ja.. de put dempen als het kalf verdronken is, zou in dit geval heel erg zijn! Ik wil m'n nijntjes niet zo snel missen!
Die oudste (Luka) is nu bijna 7 jaar en de jongste (Pluk) die is 4,5 jaar. Wat mij betreft mogen ze nog heel lang mee dus ik denk dat ik over een half jaar toch maar eens begin met die inentingen...
Onder het motto: better safe than sorry...
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
  Moderator woensdag 14 mei 2008 @ 17:12:21 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_58667763

en over het inenten, ik heb dat ook nog nooit gedaan... mn beide nijnen zijn niet ingeent, en die van mn zusje ook niet. en mn vorige nijnen ook niet, en die zijn allemaal heel oud geworden (14 en 15 jaar)

maar je hebt gelijk m-niki, het knaagt soms ook aan mn gevoel. misschien dat ik er volgend jaar ook maar eens aan begin, onder hetzelfde motto als jij.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 05:43:02 #70
150152 Queen_Bee
pi_58698429
Ja, leuk die handdoek, ze vreten m op Zul je mn moeder straks horen
I'm super sonic man
  vrijdag 16 mei 2008 @ 05:44:33 #71
150152 Queen_Bee
pi_58698431
Oh ja, toen PCB gecastreerd werd en Bijoux er voor het eerst kwam voor een check up heeft de de DA ook niets gezegd over inenten. Ik doe het al 20 jaar zonder en het is dus ook niet in me opgekomen om te vragen, maar nu ja
I'm super sonic man
pi_58743890
Hierbij zoals beloofd foto's van mijn andere Nijn, Isabel.

Het is een Nederlands Hangoor-dwergkonijn in Isabella kleurslag. (vandaar de naam)
  zondag 18 mei 2008 @ 16:06:48 #73
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58744250
@HPoi: wat een leuk diertje, lekker eigenwijs, wat is het verschil tussen Isabella en Madagascar, de tint?
pi_58744348
quote:
Op zondag 18 mei 2008 16:06 schreef RobDrop het volgende:
@HPoi: wat een leuk diertje, lekker eigenwijs, wat is het verschil tussen Isabella en Madagascar, de tint?
De tint inderdaad.
pi_58746157
Wat een doddig koppie heeft Isabel
  maandag 19 mei 2008 @ 12:39:41 #76
164076 tomlady
Tom's a Lady...
pi_58759681
Goedemiddag allemaal,
Eigenlijk post ik vrijwel niet op de fora, maar ik heb nu een probleem/vraag:

Ik heb een hangoordwerg van (bijna) 4 jaar oud, Possum. Hij is al sinds zijn geboorte doof aan beide oren. Nu kwamen we er begin van dit jaar achter dat hij staar heeft aan zijn ene oog, dat is nu vrijwel blind... Op zich gaat dat redelijk, hij weet hoe groot zijn hok is en waar de "standaard" dingen in huis staan, hij botst maar heel zelden tegen iets aan, hij kan wel heel erg schrikken als er ineens iemand in zijn blikveld komt die hij niet aan zag/hoorde komen.

Het probleem is nu, dat zijn andere oog ook tekenen van staar begint te vertonen. Heel licht nog, maar dat was met het andere oog ook zo en dat ging vrij snel naar helemaal wit. Nu is mijn vraag; wat moet ik nou als hij én doof én blind is? Sowieso moeten we maar zien hoe hij zich dan gaat gedragen, maar ik denk er nu wel al over na omdat het mij vreselijk lijkt om niets te kunnen horen en zien...
Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips of een idee erover?

Alvast bedankt.
  maandag 19 mei 2008 @ 13:12:33 #77
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58760252
ik denk dat het vooral belangrijk is om routine aan te wennen, op dezelfde tijden voeren, geen dingen in het hok verplaatsen enz. Dan heeft hij wat zekerheden om aan vast te houden en weet hij wat hij kan verwachten. Ook zal ik, om hem zo min mogelijk te laten schrikken, hem langzaam benaderen. Eerst even het stro om hem heen een beetje bewegen zodat hij weet dat je eraan komt en hem niet meteen uit het niks pakken zodat ie schrikt.

en verder is het gewoon een kwestie van afwachten vrees ik, je ziet zelf wel aan je beestje of hij nog gelukkig is.
  maandag 19 mei 2008 @ 14:59:21 #78
17205 Profesor
I have a dream!
pi_58762229
Possum kan nog steeds ruiken?
Dus als je hem voorzichtig benaderd (zie ook opmerking littledrummergirl ) en van te voren even laat snuffelen aan je hand, voordat jij gaat aaien of oppakken, zal dat al stress schelen.

Voer kunnen ze ruiken, dus dat gaat wel goed. Tip van littledrummergirl om alles hetzelfde blijft lijkt mij ook correct. Konijnen poepen en plassen op één plek, dat zou ik wel even in de gaten houden.
Dan weet je meteen of hij zich kan redden.
pi_58787234
@Tomlady: de dingen die hierboven zijn genoemd lijken me heel goed, als ik naar de konijnen kijk die ik heb (gehad) hielden/houden ze allemaal wel van routine. Voor Possum zal dat dan extra belangrijk gaan worden. Als je hem gewoon blijft knuffelen en aaien denk ik dat hij nog best gelukkig kan zijn, als hij dat niet meer is merk je dat gauw genoeg denk ik. Succes ermee, en hopelijk blijft zijn andere oogje wel goed!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 mei 2008 @ 19:56:40 #80
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58787290
Saar is een pestkop
sochtends als zij vind dat t tijd is voor mij om op te staan gaat ze tralieknagen. Zodra ik wakker ben of in actie kom is t gedaan met t knagen. Gaat ze gewoon weer liggen, wat eten of rondscharrelen...
Opzich vind ik t niet zo erg, maar om half 6 vanmorgen vond ik toch wel een beetje heel vroeg.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_58787349
Ik heb zelf ook nog een vraag: heeft iemand er ervaring mee om een konijn dingen af te leren dmv een plantenspuit? Mijn Polleke is een ongelooflijk lief beestje, maar ik krijg hem het knagen aan de bank en andere onverwachte voorwerpen maar niet afgeleerd. Ik heb op verschillende plaatsen in de kamer knaagbare dingen neergezet, waar hij zich ook wel helemaal op uitleeft, maar daarnaast houdt hij ook erg van snoeren, banken, tafels, tijdschriften, veters, broekspijpen, truitjes.... het maakt hem niks uit waar het van gemaakt is *zucht*
Bij mijn andere konijnen hielp het wel om ze een tikje op de neus te geven of op de grond te bonzen, maar deze laat zich door niks tegenhouden of afschrikken Zou het werken om hem op zo'n moment een beetje nat te sproeien met een plantenspuit? Die tip kreeg ik laatst, maar ik wil hem ook geen verkoudheid spuiten
pi_58787418
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:56 schreef Ynske het volgende:
Saar is een pestkop
sochtends als zij vind dat t tijd is voor mij om op te staan gaat ze tralieknagen. Zodra ik wakker ben of in actie kom is t gedaan met t knagen. Gaat ze gewoon weer liggen, wat eten of rondscharrelen...
Opzich vind ik t niet zo erg, maar om half 6 vanmorgen vond ik toch wel een beetje heel vroeg.
Haha dat is wel erg vroeg ja... misschien een idee om iets voor het hok of eroverheen te leggen zodat het langer donker voor haar blijft?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 mei 2008 @ 20:05:32 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58787474
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:59 schreef Bijou het volgende:
Ik heb zelf ook nog een vraag: heeft iemand er ervaring mee om een konijn dingen af te leren dmv een plantenspuit? Mijn Polleke is een ongelooflijk lief beestje, maar ik krijg hem het knagen aan de bank en andere onverwachte voorwerpen maar niet afgeleerd. Ik heb op verschillende plaatsen in de kamer knaagbare dingen neergezet, waar hij zich ook wel helemaal op uitleeft, maar daarnaast houdt hij ook erg van snoeren, banken, tafels, tijdschriften, veters, broekspijpen, truitjes.... het maakt hem niks uit waar het van gemaakt is *zucht*
Bij mijn andere konijnen hielp het wel om ze een tikje op de neus te geven of op de grond te bonzen, maar deze laat zich door niks tegenhouden of afschrikken Zou het werken om hem op zo'n moment een beetje nat te sproeien met een plantenspuit? Die tip kreeg ik laatst, maar ik wil hem ook geen verkoudheid spuiten
yepz
maak op t moment dat ze t doet een klap geluid (hard) en spriets op haar achterste. door de combi geluid en water zal ze uiteindelijk ook op alleen geluid reageren. en na n weekje volhouden wist Saar wat wel en niet mag
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 mei 2008 @ 20:07:45 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58787502
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:02 schreef Bijou het volgende:

[..]

Haha dat is wel erg vroeg ja... misschien een idee om iets voor het hok of eroverheen te leggen zodat het langer donker voor haar blijft?
useless, dat trekt ze de kooi in, zodat ze alsnog kan gaan knagen
ook al geprobeerd om iets lekkers de avond ervoor in de kooi te leggen of wat dan ook
t enige dat echt helpt is t vakantieritueel volhouden, en laten slapen in de reisbox, maar dat vind ik ook weer zoiets
Today is life -

Dale Carnegie
pi_58787538
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

yepz
maak op t moment dat ze t doet een klap geluid (hard) en spriets op haar achterste. door de combi geluid en water zal ze uiteindelijk ook op alleen geluid reageren. en na n weekje volhouden wist Saar wat wel en niet mag
Dat is wel een goeie, die combi met geluid... Ga het morgen meteen proberen, bedankt!
pi_58787604
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:07 schreef Ynske het volgende:

[..]

useless, dat trekt ze de kooi in, zodat ze alsnog kan gaan knagen
ook al geprobeerd om iets lekkers de avond ervoor in de kooi te leggen of wat dan ook
t enige dat echt helpt is t vakantieritueel volhouden, en laten slapen in de reisbox, maar dat vind ik ook weer zoiets
Dat is wel een beetje zielig ja, ze slaapt natuurlijk niet de hele nacht en dan is het erg weinig ruimte om te bewegen in zo'n reisbox... Heb je ook geen groot stuk karton wat je voor het hok kan zetten, zodat ze er niet bij kan? Dat schermt wellicht iets van het licht af, zodat je weer een uurtje extra heb 's morgens Wel vervelend hoor zo'n pestkoppie!
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:36:35 #87
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58796439
misschien kun je een plexiglas vierkant zagen om tegen de binnenkant van de tralies te zetten? dat kan ze niet kappot bijten en ze kan ook niet bij de tralies.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 mei 2008 @ 09:42:48 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58796556
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:36 schreef littledrummergirl het volgende:
misschien kun je een plexiglas vierkant zagen om tegen de binnenkant van de tralies te zetten? dat kan ze niet kappot bijten en ze kan ook niet bij de tralies.
nee, denk niet dat ik dat verstandig vind, dan kan er og niet fatsoendelijk zuurstof door de kooi

en of ze mijn geklaag begrepen heeft, ze heeft me laten slapen tot half 10
en rent nu heerlijk rond
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:44:29 #89
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58796590
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:42 schreef Ynske het volgende:

[..]

nee, denk niet dat ik dat verstandig vind, dan kan er og niet fatsoendelijk zuurstof door de kooi

en of ze mijn geklaag begrepen heeft, ze heeft me laten slapen tot half 10
en rent nu heerlijk rond
hij is toch ook open aan de bovenkant? Maar doorwaaien kan dan niet echt inderdaad, hoewel je een stukkie open kan laten, maar ik heb zon vermoeden dat je nijn daar vrij snel achter is
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:03:31 #90
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58805189
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:56 schreef Ynske het volgende:
Saar is een pestkop
Hehe, hier ook 2 monsters, het enige goede is dat ze pas rond 7 uur beginnen met rammen aan de tralies, en pas ophouden als ze eten hebben gekregen, goeiemorgen heb gezegd en een paar minuten even moeten aaien (en dit maal 2...).
'sAvonds ligt die dikke altijd lekker tv mee te kijken op de bank en Toby ligt altijd languit op het tapijt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 mei 2008 @ 17:08:07 #91
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58805283
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:03 schreef RobDrop het volgende:

[..]

Hehe, hier ook 2 monsters, het enige goede is dat ze pas rond 7 uur beginnen met rammen aan de tralies, en pas ophouden als ze eten hebben gekregen, goeiemorgen heb gezegd en een paar minuten even moeten aaien (en dit maal 2...).
'sAvonds ligt die dikke altijd lekker tv mee te kijken op de bank en Toby ligt altijd languit op het tapijt.
eten heeft ze gewoon staan, misschien is t ook wel dat ze gewoon wat aandacht wil.
vanmiddag heeft ze heerlijk hier bij me gelegen toen ik een boek las, en maar steeds zitten aaien, als ik ophield kwam ze me steeds weer duwen dat ik doorging

wat geven jullie eigenlijk voor groentes?
Saar eet paprika, witlof, komkommer
en als fruit, appel, peer en druifjes
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:30:13 #92
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58808883
onze nijnen lusten vreselijk veel
komkommer, tomaat,wortel,sinaasapel, appel, banaan, kiwi, kersen, druiven,peer en vast nog wel meer maar we hebben ze pas een maand of 3
pi_58811538
Ik geef Polleke nog niet zoveel groenvoer, had ergens gelezen dat dat met mate mag tot ze een half jaar zijn ofzo. Hij krijgt af en toe een stukje appel en wortel, en een beetje broccoli. Ik wist niet dat ze ook kersen en druiven mochten hebben! Wordt dat niet een enorme plakzooi?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 mei 2008 @ 22:33:29 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58811598
druifjes geeft geen plakzooi
ze peuzelt ze gewoon op met veel smaak
maar dat doet ze eigenlijk wel met alles

vanmorgen heeft ze gewoon mijn boterham gejat, voor ik de mogelijkheid had om m te smeren
een konijn dat geroosterd brood eet
Today is life -

Dale Carnegie
pi_58896031
Dit is Muts:

Franse hangoor, 8 maanden oud en vreet als een bootwerker!
  zondag 25 mei 2008 @ 16:11:14 #96
164076 tomlady
Tom's a Lady...
pi_58900406
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

yepz
Zo kwamen wij in het begin op het idee dat Possum doof was;
"zo hee, die is stoer, die vertrekt geen spier als je in je handen klapt! "
Later bij de dierenarts werd bevestigd dat ie gewoon niets hoort...
Bedankt voor de reacties, ik ga er inderdaad van uit dat we het wel aan zijn gedrag merken als hij niet meer gelukkig is. Voorlopig is hij nog actief aan het rondhupsen in zijn hok (en soms eruit, als hij de stap durft te nemen...)
  maandag 26 mei 2008 @ 00:26:15 #97
77330 m-niki
for real
pi_58910673
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:39 schreef tomlady het volgende:
Goedemiddag allemaal,
Eigenlijk post ik vrijwel niet op de fora, maar ik heb nu een probleem/vraag:

Ik heb een hangoordwerg van (bijna) 4 jaar oud, Possum. Hij is al sinds zijn geboorte doof aan beide oren. Nu kwamen we er begin van dit jaar achter dat hij staar heeft aan zijn ene oog, dat is nu vrijwel blind... Op zich gaat dat redelijk, hij weet hoe groot zijn hok is en waar de "standaard" dingen in huis staan, hij botst maar heel zelden tegen iets aan, hij kan wel heel erg schrikken als er ineens iemand in zijn blikveld komt die hij niet aan zag/hoorde komen.

Het probleem is nu, dat zijn andere oog ook tekenen van staar begint te vertonen. Heel licht nog, maar dat was met het andere oog ook zo en dat ging vrij snel naar helemaal wit. Nu is mijn vraag; wat moet ik nou als hij én doof én blind is? Sowieso moeten we maar zien hoe hij zich dan gaat gedragen, maar ik denk er nu wel al over na omdat het mij vreselijk lijkt om niets te kunnen horen en zien...
Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips of een idee erover?

Alvast bedankt.
Konijntjes zijn van nature prooidieren dus ze zijn heel erg gesteld op goed kunnen horen en zien, ik denk dat het anders een living hell is voor ze...aan de andere kant, konijnen kunnen niet denken zoals mensen dat doen en misschien heeft ie het juist wel heel rustig omdat ie 'denkt' dat ie nooit iets engs/gevaarlijks hoort..wat zien betreft..ik weet het niet, maar dat istevens ook mijn persoonlijke interpretatie, zoiets kun je beter aan je dierenarts vragen (eentje die veel ervaring heeft met konijnen). Het is denk ik niet goed dat ie vaak moet schrikken...
pi_58915076
Konijntje Mieke, acht weken:
pi_58915103
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:13 schreef sverbern het volgende:
[ afbeelding ]
pi_58915119
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:45 schreef Makamba070 het volgende:
Dit is Muts:

[ afbeelding ]

Als die oren korter waren was het mijn konijn.
pi_58915721
quote:
Ons konijntje Mieke ligt helemaal niet rustig op de grond of de bank maar rent als een gek rond door de kamer of hupst heen en weer over de bank (en ons).
Misschien dat ze nog wat tot rust komt als ze ouder is (is nu 8 weken)...
pi_58915758
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:45 schreef Makamba070 het volgende:
Dit is Muts:

[ afbeelding ]

quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:13 schreef sverbern het volgende:
[ afbeelding ]
  Moderator maandag 26 mei 2008 @ 11:49:57 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_58915801
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:45 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ons konijntje Mieke ligt helemaal niet rustig op de grond of de bank maar rent als een gek rond door de kamer of hupst heen en weer over de bank (en ons).
die van ons is ook altijd lekker druk. ik vind dat juist zo schattig
pi_58915820
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:45 schreef sverbern het volgende:

[..]

Dat zal nog wel even duren, de mijne is nu iets meer dan 3 maanden en sjeest ook nog de kamer door, op de bank, over mij, van de bank, op het kleed, onder de tafel, onder de bank, op de bank, op zijn hok, in en uit zijn kartonnen doos en dan 5 minuten uitgeput in een hoekje liggen en dan begint het feest weer opnieuw
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 mei 2008 @ 11:53:51 #105
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58915893
hier hangt t er helemaal vanaf of ze veel aandacht wil en dus erbij komt liggen om geaaid te worden of dat ik als lanceerdek gebruikt word
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:15:09 #106
150152 Queen_Bee
pi_58966556
Wat was er nu met knaagstenen? Ik stond net bij de Pets Place "Hallo, hebben jullie knaagstenen zonder zout? "
- Zonder? Ze moeten juist met
Nee, internet zegt van niet
*Heel verhaal.
I'm super sonic man
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 mei 2008 @ 16:19:34 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58966648
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:15 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat was er nu met knaagstenen? Ik stond net bij de Pets Place "Hallo, hebben jullie knaagstenen zonder zout? "
*Heel verhaal.
mijn dierenarts zegt dat als je ze biks voert en genoeg aan groente/fruit/droogbrood erbij geeft dat t helemaal niet nodig is

saar heeft weer wat nieuws. haar kooi staat op een tafeltje naast een spiegel. Nu zit ze af en toe voor die spiegel zichzelf te bekijken
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:23:51 #108
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58966740
maken jullie nijnen als ze rennen ook wel eens van die geweldige "bokkensprongen" ? Gewoon rennen en dan omhoog springen met alle pootjes van de grond en dan weer verder rennen ? zooo stoer is dat
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 mei 2008 @ 16:28:26 #109
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58966832
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:23 schreef littledrummergirl het volgende:
maken jullie nijnen als ze rennen ook wel eens van die geweldige "bokkensprongen" ? Gewoon rennen en dan omhoog springen met alle pootjes van de grond en dan weer verder rennen ? zooo stoer is dat
Yepz, dan voellen ze zich heerlijk
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 28 mei 2008 @ 16:31:13 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_58966913
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:15 schreef Queen_Bee het volgende:
*Heel verhaal.

dit is wat ik erover gelezen heb (en ten harte neem)
quote:
Pas op voor knaagstenen!
Knaagstenen/likstenen/zoutstenen zijn bij dierenzaken te koop. Op de verpakking schrijft de fabrikant dat het goed en gezond is voor knaagdieren en konijnen.. Knaagstenen zouden ook nodig zijn voor het goed afslijten van de tanden.

Niets is minder waar!

Tanden van een konijn slijten niet op een knaagsteen. Als de tanden van een konijn goed staan, slijten de ondertanden op de extra stifttandjes die speciaal voor dit doel achter de boventanden zitten. De boventanden vallen een stukje over de ondertanden, en slijpen zichzelf terwijl het konijn op voedsel kauwt.
Als het konijn een verkeerde beet heeft blijven de tanden doorgroeien, al geef je nog zoveel knaagstenen. Tanden door de dierenarts laten afslijpen of laten verwijderen is dan de enige optie.

De zogenaamde gezonde mineralen, die grotendeels uit calcium bestaan, zijn ronduit gevaarlijk voor de gezondheid van je konijn. Er is bijvoorbeeld vaak tot 20% Calcium toegevoegd terwijl een konijn beslist niet meer calcium mag dan de hoeveelheid die al in het groen- en droogvoer zit. Zelfs bevatten veel droogvoeren al teveel calcium en kunnen blaasproblemen veroorzaken.

Extra calcium verlaat, in tegenstelling tot bij andere zoogdieren, direct via nieren en blaas het lichaam, en slaat als een dikke drab neer in de blaas. Blaasstenen (klik voor foto's) worden gevormd, en na verloop van tijd kan het gebeuren dat je konijn niet meer kan plassen. Grotere ellende kun je je bijna niet voorstellen. Een spoedoperatie kan nodig zijn.

Dus:
1. Een knaagsteen zorgt niet voor afslijting van de tanden
2. Een knaagsteen kan wel grote blaasproblemen veroorzaken.

Als je konijn je lief is geef je het nooit een knaagsteen. Had je al een knaagsteen gegeven voordat je dit las, gooi die dan liever direct in de vuilnisbak.
Bron
pi_58967075
quote:
Ja En niet alleen als ie rent, hij springt ook spontaan een rondje om zijn as in de lucht vanuit stilstand
Binkies maken heet dat geloof ik

Overigens heb ik Polleke deze week kennis laten maken met witte druiven dankzij dit topic, en hij vindt ze heerlijk! Smakken jongen
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:46:10 #112
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_58967302
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:50 schreef Bijou het volgende:

[..]

Dat zal nog wel even duren, de mijne is nu iets meer dan 3 maanden en sjeest ook nog de kamer door, op de bank, over mij, van de bank, op het kleed, onder de tafel, onder de bank, op de bank, op zijn hok, in en uit zijn kartonnen doos en dan 5 minuten uitgeput in een hoekje liggen en dan begint het feest weer opnieuw
Die van mij is ouder dan een jaar en doet dat nog steeds net alsof ie een soort van spastisch aanval krijgt ... zit ie heel erg stil ... en dan ineens begint ie raar te springen en te rennen en zo ... hij rent tegewoordig van het kleed in de voorkant, naar het kleed onder de eettafel naar de vloerbedekking in de computerkamer ... en weer terug Dat is de langste afstand die hij binnen ons huis kan lopen (alles is gelijkvloers maar hij poept nog wel eens binnen op de kleden dus hij mag niet in de slaapkamer, das het enige dat nog verder rennen is ) is een beetje een raar gezicht als je je konijn ineens voorbij ziet schieten
pi_58967434
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Die van mij is ouder dan een jaar en doet dat nog steeds net alsof ie een soort van spastisch aanval krijgt ... zit ie heel erg stil ... en dan ineens begint ie raar te springen en te rennen en zo ... hij rent tegewoordig van het kleed in de voorkant, naar het kleed onder de eettafel naar de vloerbedekking in de computerkamer ... en weer terug Dat is de langste afstand die hij binnen ons huis kan lopen (alles is gelijkvloers maar hij poept nog wel eens binnen op de kleden dus hij mag niet in de slaapkamer, das het enige dat nog verder rennen is ) is een beetje een raar gezicht als je je konijn ineens voorbij ziet schieten
Oh koel, hoop dat de mijne het ook zo lang blijft doen! Ideaal zo'n lange renbaan bij jullie
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:02:05 #114
150152 Queen_Bee
pi_58967681
quote:
Dan zijn ze heel gelukkig

Ik ga nog maar even meer op zoeken over zout ed.
I'm super sonic man
  Moderator woensdag 28 mei 2008 @ 17:21:49 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_58968077
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:26:49 #116
150152 Queen_Bee
pi_58968189
I'm super sonic man
pi_58971432
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 16:22:29 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_58991140
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:18:29 #119
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_59008408
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:51 schreef Bijou het volgende:

[..]

Oh koel, hoop dat de mijne het ook zo lang blijft doen! Ideaal zo'n lange renbaan bij jullie
Ja dat vind ie ook het leukste ... Als ik namelijk in de computerkamer zit en de tussendeur dicht heb (zodat ik hem een beetje in de gaten kan houden enhij dus niet door de grote kamer kan rennen), en ik loop daarna naar de grote kamer om iets te pakken zit ie bij terugkomst vol verwachting naar de deur te kijken offie er toch misschien langs mag de kamer in

Gelukkig hefet ie nog niet ontdekt dattie er gewoon heel hard langs kan schieten

Ik heb een filmpje gemaakt van dat rare rennen ... als ik ze van mijn telefoon op de laptop krijg zal ik die ff posten
  zondag 1 juni 2008 @ 18:04:51 #120
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59052315
Even een probleempje, mijn konijnen zijn elkaar in de haren gevlogen, de kleine kon gelukkig net op tijd wegkomen, maar heeft wel een lelijke wond bij zijn neus (ligt wel open, maar bloedt niet).
Wat nu?
  zondag 1 juni 2008 @ 18:09:16 #121
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_59052379
Zolang het meteen gestopt is met bloeden zou ik het even aankijken ... Mijn konijn heeft zijn nagel er eens af gehad en zolang het niet gaat ontsteken denk ik niet dat het kwaad kan (het stopte wel meteen met bloeden en heb het ruim een week goed in de gaten gehouden op ontstekingen) ...

Dus ik zou het even aankijken op dit moment ... en als het er raar uit gaat zien ff naar de dierenarts gaan ...
  zondag 1 juni 2008 @ 18:26:49 #122
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59052679
We houden het goed in de gaten, om de 5 tot 10 minuten komt er een druppeltje bloed uit, maar het ziet er niet al te ernstig uit gelukkig
  zondag 1 juni 2008 @ 20:37:44 #123
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59055109
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:26 schreef RobDrop het volgende:
We houden het goed in de gaten, om de 5 tot 10 minuten komt er een druppeltje bloed uit, maar het ziet er niet al te ernstig uit gelukkig
zitten ze weer bij elkaar?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 17:48:48 #124
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59178283
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

zitten ze weer bij elkaar?
Beetje late reactie, maar het was een beetje hectisch met verbouwen en zo, maar het gaat goed met Toby, de wond is goed aan het helen en Bonk is weer wat rustiger.
Ze zitten nog steeds apart, over een paar weken wordt Toby gecastreerd en als dat achter de rug is, gaan we het heel voorzichtig weer eens proberen.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 18:42:27 #125
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59179411
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:48 schreef RobDrop het volgende:

[..]

Beetje late reactie, maar het was een beetje hectisch met verbouwen en zo, maar het gaat goed met Toby, de wond is goed aan het helen en Bonk is weer wat rustiger.
Ze zitten nog steeds apart, over een paar weken wordt Toby gecastreerd en als dat achter de rug is, gaan we het heel voorzichtig weer eens proberen.
dat is wel het makkelijkste idd, ik zou ze gewoon als ze "los"lopen weer bij elkaar zetten en niet meteen in het hok waar toby ( of bonk meesterlijke namen trws) nergens heen kan als de ander m aanvliegt.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 20:35:13 #126
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59182024
Omdat we allebei werken is 2 aparte hokken echt een uitkomst, we zijn als de dood dat ze elkaar de hersens inslaan, allebei zijn het mannetjes en lekker pittig qua karakter.
Bonk hebben we verzonnen toen hij nog als kleine Bonk telkens de colafles omduwde met grote kracht, door heel hard er tegenaan te rennen.
We hoorden telkens "bonk" van de colafles en zodoende vonden we het een leuke naam voor hem.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:44:58 #127
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59195844
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 20:35 schreef RobDrop het volgende:
Omdat we allebei werken is 2 aparte hokken echt een uitkomst, we zijn als de dood dat ze elkaar de hersens inslaan, allebei zijn het mannetjes en lekker pittig qua karakter.
Bonk hebben we verzonnen toen hij nog als kleine Bonk telkens de colafles omduwde met grote kracht, door heel hard er tegenaan te rennen.
We hoorden telkens "bonk" van de colafles en zodoende vonden we het een leuke naam voor hem.
dat doen onze nijnen ook dan roepen we "guiness boks! " ( we wonen in rotterdam dan krijg je dat ) en dan beukt ze met dr koppie tegen je hand/arm/hoofd wat er maar et dichtste bij is
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:54:31 #128
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59196148
Dat van Guiness moet je even uitleggen, ik woon net onder rotterdam, het enige wat bij mij in mijn hoofd schiet is die Ierse Pub of Guiness bier.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:14:37 #129
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59196691
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:54 schreef RobDrop het volgende:
Dat van Guiness moet je even uitleggen, ik woon net onder rotterdam, het enige wat bij mij in mijn hoofd schiet is die Ierse Pub of Guiness bier.
ik bedoelde het "boks" dat hoor ik hier overdag echt continue kleine marrokkaantjes zeggen

ze heet inderdaad naar het guiness bier ( ze heeft een beetje de kleur van het shuim ) Ons andere knijn heet drambuie, naar een whiskey likeur
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:57:19 #130
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59205924
Weer wat geleerd!
pi_59270136

De 2-0 van Oranje was net gevallen. Veel geschreeuw en getoeter.

Troy en Muts waren níet onder de indruk.

[ Bericht 21% gewijzigd door Makamba070 op 10-06-2008 09:43:37 ]
pi_59274257
Nou, konijntje Mieke schrok zich rot en sprintte de tuin door.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:12:12 #133
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_59281841
Hier ook niks aan de hand, 2 oren gingen omhoog, en net zo snel weer naar beneden....
pi_59284912
Heheh relaxte nijnen zeg
Hier was het hooi ook interessanter dan de herrie buiten
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 18:28:18 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_59312006
pi_59312017
Tijdens het browsen door vakantiefoto's, kwam ik deze tegen, en die moest ik natuurlijk even met jullie delen

Moderator zondag 15 juni 2008 @ 19:35:45 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_59411489
pi_59453447
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 18:28 schreef RacerDKB het volgende:
Tijdens het browsen door vakantiefoto's, kwam ik deze tegen, en die moest ik natuurlijk even met jullie delen

[ afbeelding ]
Wat liev
  Moderator donderdag 19 juni 2008 @ 19:33:26 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_59526772
pi_59539403
Lekker, zo'n snackpakket...

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 23 juni 2008 @ 20:48:42 #141
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59635225
Voor wie in Hilversum woont, Dr Erik Heylen is naar een andere praktijk gegaan, nieuwe praktijk.Twee van onze nijnen hebben last van verkeerd groeiende tanden, en nog nooit zo'n goeie 'tandarts' voor ze gehad. En hij is gek op konijnen zelf, dus vind het maar een beetje vreemd dat we er 6 hebben...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator maandag 23 juni 2008 @ 22:08:20 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_59637476
pi_59659560
Ons konijn - wat volgens de dierenwinkel en ook volgens onze contraexpertise een vrouwtje zou zijn- hebben we net na een paar aanrandpogingen toch maar nog eens gecontroleerd, blijkt het ineens een mannetje te zijn -o-

Dat wordt dus nog voor de vakantie even langs de dierenarts (op kosten van discus..).
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 20:34:35 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_59659658
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(op kosten van discus..).
zorg dat je dit van te voren goed afspreekt. wanneer je naderhand zomaar de rekening bij hun dumpt hoef je er niet van uit te gaan dat ze meewerken.
pi_59659715
Ik ga ze morgen direct bellen

Maar aangezien 1 van de konijnen veels te jong verkocht is, en al heel jong ook weer dood ging, en ze nu dit flikken (je mag toch verwachten dat een dierenwinkel iets beter ziet of het een mannetje of vrouwjte is dan dat wij dat doen?) mogen ze toch de kosten voor dit "verborgen gebrek" betalen.
pi_59659888
Ze zijn nu pakweg 3,5 en 4 maanden oud, schat ik. (we hebben ze eind maart gekocht en aangezien de ander ook veel te jong was, gok ik dat deze ook niet oud waren). Het verkrachtende konijn die nu besloot een mannetje te worden schat ik zelf als ouder in; die was al snel veel forser en die hadden we ook iets eerder dan de ander (nl. nadat het 1e konijntje was overleden).

Iemand enig idee vanaf wanneer konijntjes geslachtsrijp zijn? We gaan nu of de een laten castreren, of de ander laten steriliseren .. (maar niet nu, maar morgen. Als het al kwaad kan, is het nu toch al gebeurd).
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:56:27 #147
150152 Queen_Bee
pi_59660237
Dat krijg je met de dierenwinkel hè.

Kleine rassen zijn met zon 3-4 maand geslachtsrijp, verder kan het 3-12 maanden zijn
I'm super sonic man
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:59:46 #148
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_59660341
We hebben 2 nieuwe konijnen, het konijn van de buren was zwanger en we hebben er 2 geadopteerd...

De zwarte heet " Sprinter" en de wit met vlekken heet "Snorrenmans"
Ook maar even een mooi hok in elkaar getimmerd, maar deze is redelijk groot uit gevallen.

FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 20:59:59 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59660350
je controlleerd toch zelf wat t zijn bij aanschaf?
ik heb eerst kennis gemaakt met Saar, zeker n half uur tot een uur gekeken of en hoe ze op me reageerde
en ook samen me de verkoper gecontrolleerd wat voor zutje ze was.
daarbij, t staat toch ook in t paspoort
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:02:22 #150
150152 Queen_Bee
pi_59660415
Bijoux komt uit een opvang, die vertrouw ik sowieso al meer dan de winkel Enfin, heb daar gekeken wat ik leuk vond, en toen gekeken of PCB haar ook leuk vond. Ze hebben dus een tijdje in de ren gezeten, eerst nog even goed gekeken of het wel echt t goede geslacht is etc. Ze hebben nóóit gevochten oid.
I'm super sonic man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')