Ik zou er Criezel niet aan toevertrouwen....quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:30 schreef 2cv het volgende:
Doet de KwikFit eigenlijk ook injectors van dieselmotoren ?
Hoeft ook niet, ik vraag het me slechts afquote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik zou er Criezel niet aan toevertrouwen....
doen ze wel iets met auto's dan ?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee kwik fit doet niets motorisch.
quote:
Je moet ook naar een autodealer gaan, geen cokedealer....quote:Op zondag 23 maart 2008 00:38 schreef Fer het volgende:
Mijn vorige wagens gingen veel vaker en waren tegen de 100.000 al vakkundig verneukt bij de dealer. duss..
Geef eens een hint.. In welke regio moeten we het zoeken?quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:10 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je zo kunt zien welk filiaal dit is, maar ik wil wel een prijs uitloven.
Diegene die het raad balanceer ik gratis zijn bandjes
Je hebt echt een soort internet probleem he, maar niet een echt fatsoenlijke auto, laat staan dat je een objectief oordeel kan geven wat er echt gebeurt bij onderhoud. Je moet niet naar de Quickfit voor een distririem. Duh.quote:Op zondag 23 maart 2008 00:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet ook naar een autodealer gaan, geen cokedealer....
quote:Op maandag 24 maart 2008 00:39 schreef PNG het volgende:
Kijk Alex, of Paladijn, of Bojo, of Tjabbo, wel eens mee in klinsj jaren gelee, maar die rijden auto, jij niet, jij doet nep. Soms kan de QuickFit hele goede service leveren, laatste keer was voordeel van.
Minder zuipen broer konijn.quote:Op maandag 24 maart 2008 00:51 schreef PNG het volgende:
Back to topic, QuickFit garages. En DAADWERKELIJKE ervaring ermee.
Goede/slechte ervaring. Waar medelezer wat aan heeft.
Post hier.
Rest mag in vuilnisrommel incl fanta nep gasten.
dat kun je zelf niet... godsamme een fietslicht is nog lastiger te vervangenquote:Op donderdag 17 april 2008 15:10 schreef Blik het volgende:
ze hebben laatst mijn remlicht vervangen, dus geen kwaad erover
tot nu toe
Ik hoefde er niks voor te betalen, dus dan ga ik het niet zelf doenquote:Op donderdag 17 april 2008 15:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat kun je zelf niet... godsamme een fietslicht is nog lastiger te vervangen
quote:Een tijdje geleden dacht in dat mijn auto nogal zwabberde en ging dus even naar Flip. Flip heeft een eenmansbedrijfje en is een eerste klas automonteur, volgens Flip waren mijn schokbrekers aan vervanging toe. Ik kreeg een leenauto mee en Flip ging met mijn auto naar de Kwik-Fit om daar vier nieuwe schokbrekers te laten monteren, terug in zijn garage zet hij de auto op de brug en smeert de nieuwe schokbrekers in met een teer achtige verf...goed tegen de roest, zegt Flip. Twee weken later was ik weer bij Flip om mijn auto APK te laten keuren, weer krijg ik een leenauto mee en hij begint mijn auto na te kijken op gebreken. Als de auto in orde blijkt gaat Flip naar een ander filiaaal van Kwik-Fit om de auto te laten keuren. De Kwik-Fit monteur loopt om de auto heen en gaat op elke hoek drukken om de schokbrekers te testen, dat is niet best meneer, die zijn echt aan vervanging toe. Als u denkt dat het nodig is, dan moet dat maar, zegt Flip. Na een paar bakken koffie is de auto klaar, nieuwe schokbrekers en een nieuwe APK. Dan komt de rekening, 19,00 Euro voor de keuring en een kleine 240,00 Euro voor de schokbrekers, Flip legt een briefje van twintig op de bali en het garantiebewijs van de schokbrekers van twee weken geleden! Had u dat niet eerder kunnen zeggen!, zei de monteur. Hoezo?,ze waren toch aan vervanging toe, zegt Flip
Als dat echt gebeurd isquote:
Vraag je een steekproef aan...quote:Op donderdag 17 april 2008 15:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb zelf meegemaakt dat ze beweerden dat de remcilinders van mijn trommelremmen lek waren terwijl dat later niet zo bleek te zijn. (geen apk)
Triangeljosti dat je bent. Er staat toch GEEN apk. Het betrof GEEN apk.quote:
Dat is met moderne auto's helaas niet altijd meer het geval. Een lampje vervangen moet vaak genoeg bij de garage gebeuren tegenwoordig - ik heb verhalen gehoord van Peugeots waarbij de hele bumper er dan af moestquote:Op donderdag 17 april 2008 15:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat kun je zelf niet... godsamme een fietslicht is nog lastiger te vervangen
Bij een Ford Galaxy (zo'n 7 persoonsding) moet dat via de wielkast. En dan moet je de koplampunit nog losschroeven om hem een beetje te kunnen draaien.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:25 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is met moderne auto's helaas niet altijd meer het geval. Een lampje vervangen moet vaak genoeg bij de garage gebeuren tegenwoordig - ik heb verhalen gehoord van Peugeots waarbij de hele bumper er dan af moest
Voor en achterwielen dus effe omwisselenquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef Repeat het volgende:
Zo, net een APK gehaald. In een half uurtje goedgekeurd [ afbeelding ]
1 aandachtspunt, de (voor)banden die bijna aan vervanging toe zijn (is ook zo). Kon ik daar laten vervangen, maar dat doe ik wel ergens anders.
Prima ervaring met de Kwik-fit dus
Het werd bij - ik meende - Halfords juist weer afgeraden om dat te doen, omdat de banden dan op een bepaalde manier zijn afgesleten. Een vriend van mij wilde dat namelijk ook laten doen, al waren het zijn voorbanden die aan vervanging toe waren. Wat ze nog wel weer konden adviseren waren iachterbanden naar voren en dan nieuwe achterbanden erop. Ik zou daar nog wel even naar vragen of dat omwisselen een goed idee is, als ik jou wasquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:54 schreef Repeat het volgende:
Tja, maar dan rij ik met achterbanden met weinig profiel... Is ook niet alles natuurlijk. Maar opzich wel een goeie.
remmen doe je ook met je achterbanden.......quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou je accelereert, remt en stuurt met je voorbanden. Het is belangrijker dat daar genoeg profiel op zit.
Maar dat is slechts 30% van je remkracht als ik het goed zeg.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:30 schreef gateway het volgende:
[..]
remmen doe je ook met je achterbanden.......
Dan kan je nog steeds met je stuur doen hoorquote:En trouwens, als je auto voor uitbreekt, kan je nog corrigeren door te sturen, als de achterkant wegbreekt......
Je remt slechts 25% met je achterbanden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:30 schreef gateway het volgende:
[..]
remmen doe je ook met je achterbanden.......
En trouwens, als je auto voor uitbreekt, kan je nog corrigeren door te sturen, als de achterkant wegbreekt......
jij lult uit je nek want van de remkracht komt 30% voort uit de achterremmen (en niet de banden)quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je remt slechts 25% met je achterbanden.
Als je gaat corrigeren doe je dat met je voorbanden dus moet je daar grip hebben.
Je lult dus 2 keer uit je nek
Die 25-30% slaat op de krachtverdeling van het remsysteem.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:31 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
jij lult uit je nek want van de remkracht komt 30% voort uit de achterremmen (en niet de banden)
Om hier even op terug te komen;quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef Repeat het volgende:
Zo, net een APK gehaald. In een half uurtje goedgekeurd [ afbeelding ]
1 aandachtspunt, de (voor)banden die bijna aan vervanging toe zijn (is ook zo). Kon ik daar laten vervangen, maar dat doe ik wel ergens anders.
Prima ervaring met de Kwik-fit dus
Dat dacht ik al, maar ik heb ze er zelf ook opgepwned met een kruissleutel, dus waarom ze nu dan zo bizar strak zouden zitten? Maar 3mm kan ik nog riant lang op doorrijden, die ga ik echt niet nu al vervangen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:54 schreef Diemietuhriej het volgende:
Het gemiddelde ongeveer, en er zitten van die controlestreepjes op de band.. Als die gelijk zitten met het profiel zijn ze zeker op.
en 3mm is idd bijna aan vervanging hoor.. En bij een APK bji de kwikfit halen ze de banden er nooit af, dus het luchttol verhaal is een beetje raar?
Er zitten controlestreepjes op een band, a.d.h. daarvan kun je het ongeveer checken. In een garage hebben ze daar speciale metertjes voor.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe meet je eigenlijk makkelijk je bandenprofiel? Ik wil het ook wel weten maar weet niet hoe je moet meten.
Misschien gewoon door vuiligheid zo strak gaan zitten oid..quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar ik heb ze er zelf ook opgepwned met een kruissleutel, dus waarom ze nu dan zo bizar strak zouden zitten? Maar 3mm kan ik nog riant lang op doorrijden, die ga ik echt niet nu al vervangen.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe meet je eigenlijk makkelijk je bandenprofiel? Ik wil het ook wel weten maar weet niet hoe je moet meten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |