abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 maart 2008 @ 00:42:07 #201
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57532681
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:30 schreef 2cv het volgende:
Doet de KwikFit eigenlijk ook injectors van dieselmotoren ?
Ik zou er Criezel niet aan toevertrouwen....
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2008 @ 01:36:11 #202
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57533573
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 00:42 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik zou er Criezel niet aan toevertrouwen....
Hoeft ook niet, ik vraag het me slechts af
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_57536054
Nee kwik fit doet niets motorisch.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 13:21:32 #204
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57538303
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 10:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee kwik fit doet niets motorisch.
doen ze wel iets met auto's dan ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 22 maart 2008 @ 20:08:12 #205
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_57545439
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 13:21 schreef Pumatje het volgende:

[..]

doen ze wel iets met auto's dan ?


Prachtig topic trouwens, gelukkig zelf nog nooit bij de KF geweest. Wat een pauperzaak als ik dit topic zo eens doorlees
pi_57550557
af en toe nieuwe olie en filter, even kijken of alles er nog onder hangt en lampjes checken. Meer hoeft onderhoud ook niet te zijn. Je distributieriem moet meestal een keer tijdens je eigendomsperiode vervangen worden, dat kun je bij de dealer ofzo laten doen.

Verder vervangt KF de onderdelen die bij normaal gebruik slijten. Bandjes, remmen uitlaat accu. Voor je normale barrel geen probleem. Mijn huidige wagen staat nu op 123.000 en heeft slechts 2 keer een beurt gehad, bij 38.000 en 76.000 ofzo. Loopt als een tierelier. Mijn vorige wagens gingen veel vaker en waren tegen de 100.000 al vakkundig verneukt bij de dealer. duss..
.
pi_57550789
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:38 schreef Fer het volgende:
Mijn vorige wagens gingen veel vaker en waren tegen de 100.000 al vakkundig verneukt bij de dealer. duss..
Je moet ook naar een autodealer gaan, geen cokedealer....
pi_57565471
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:10 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je zo kunt zien welk filiaal dit is, maar ik wil wel een prijs uitloven.
Diegene die het raad balanceer ik gratis zijn bandjes
Geef eens een hint.. In welke regio moeten we het zoeken?
pi_57571399
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je moet ook naar een autodealer gaan, geen cokedealer....
Je hebt echt een soort internet probleem he, maar niet een echt fatsoenlijke auto, laat staan dat je een objectief oordeel kan geven wat er echt gebeurt bij onderhoud. Je moet niet naar de Quickfit voor een distririem. Duh.

Verder kom je nooit ergens met je auto, als je die al hebt, en die heeft nooit onderhoud nodig, omdat je nooit verder komt dan de Albert Heijn in de auto van je moeder.

En alles is een soort om te zieken stoerdoenerij.

Kijk Alex, of Paladijn, of Bojo, of Tjabbo, wel eens mee in klinsj jaren gelee, maar die rijden auto, jij niet, jij doet nep. Soms kan de QuickFit hele goede service leveren, laatste keer was voordeel van.

Je bent gewoon ontzettend nep vannelle, drink nog biertje, maar tis allemaal verzonnen nep studentikoze onzin.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_57571423
quote:
Op maandag 24 maart 2008 00:39 schreef PNG het volgende:


Kijk Alex, of Paladijn, of Bojo, of Tjabbo, wel eens mee in klinsj jaren gelee, maar die rijden auto, jij niet, jij doet nep. Soms kan de QuickFit hele goede service leveren, laatste keer was voordeel van.
pi_57571481
Kortom, foto.

- verder is het klikklare nepzwetserij van je met de auto van je moeder. Als je al je rijbewijs hebt.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_57571681
Back to topic, QuickFit garages. En DAADWERKELIJKE ervaring ermee.
Goede/slechte ervaring. Waar medelezer wat aan heeft.

Post hier.

Rest mag in vuilnisrommel incl fanta nep gasten.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_57640115
quote:
Op maandag 24 maart 2008 00:51 schreef PNG het volgende:
Back to topic, QuickFit garages. En DAADWERKELIJKE ervaring ermee.
Goede/slechte ervaring. Waar medelezer wat aan heeft.

Post hier.

Rest mag in vuilnisrommel incl fanta nep gasten.
Minder zuipen broer konijn.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_58112174
Hoe is de apk van de kwikfit? Lijkt me dat je daar geen buil aan kunt vallen. En hij is nu in de aanbieding voor 19 euro
pi_58112437
Dan moet je je auto zelf goed kennen. Ze zeggen gerust: uw uitlaat is lek meneer.
pi_58112624
Maar als ze dat op een apk formulier zetten zijn ze toch gewoon glashard aan het liegen? Gaan ze echt zo ver en heeft iemand dat wel eens meegemaakt of zijn het allemaal vage verhalen van een kennis?
  donderdag 17 april 2008 @ 15:10:19 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_58112849
ze hebben laatst mijn remlicht vervangen, dus geen kwaad erover

tot nu toe
pi_58112963
Ik heb zelf meegemaakt dat ze beweerden dat de remcilinders van mijn trommelremmen lek waren terwijl dat later niet zo bleek te zijn. (geen apk)
  donderdag 17 april 2008 @ 15:51:49 #221
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58113817
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:10 schreef Blik het volgende:
ze hebben laatst mijn remlicht vervangen, dus geen kwaad erover

tot nu toe
dat kun je zelf niet... godsamme een fietslicht is nog lastiger te vervangen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 17 april 2008 @ 16:06:49 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_58114103
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:51 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat kun je zelf niet... godsamme een fietslicht is nog lastiger te vervangen
Ik hoefde er niks voor te betalen, dus dan ga ik het niet zelf doen
pi_58114763
quote:
Een tijdje geleden dacht in dat mijn auto nogal zwabberde en ging dus even naar Flip. Flip heeft een eenmansbedrijfje en is een eerste klas automonteur, volgens Flip waren mijn schokbrekers aan vervanging toe. Ik kreeg een leenauto mee en Flip ging met mijn auto naar de Kwik-Fit om daar vier nieuwe schokbrekers te laten monteren, terug in zijn garage zet hij de auto op de brug en smeert de nieuwe schokbrekers in met een teer achtige verf...goed tegen de roest, zegt Flip. Twee weken later was ik weer bij Flip om mijn auto APK te laten keuren, weer krijg ik een leenauto mee en hij begint mijn auto na te kijken op gebreken. Als de auto in orde blijkt gaat Flip naar een ander filiaaal van Kwik-Fit om de auto te laten keuren. De Kwik-Fit monteur loopt om de auto heen en gaat op elke hoek drukken om de schokbrekers te testen, dat is niet best meneer, die zijn echt aan vervanging toe. Als u denkt dat het nodig is, dan moet dat maar, zegt Flip. Na een paar bakken koffie is de auto klaar, nieuwe schokbrekers en een nieuwe APK. Dan komt de rekening, 19,00 Euro voor de keuring en een kleine 240,00 Euro voor de schokbrekers, Flip legt een briefje van twintig op de bali en het garantiebewijs van de schokbrekers van twee weken geleden! Had u dat niet eerder kunnen zeggen!, zei de monteur. Hoezo?,ze waren toch aan vervanging toe, zegt Flip
  donderdag 17 april 2008 @ 16:53:41 #224
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_58115200
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:34 schreef Repeat het volgende:

[..]
Als dat echt gebeurd is
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_58116474
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb zelf meegemaakt dat ze beweerden dat de remcilinders van mijn trommelremmen lek waren terwijl dat later niet zo bleek te zijn. (geen apk)
Vraag je een steekproef aan...
pi_58117077
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:44 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Vraag je een steekproef aan...
Triangeljosti dat je bent. Er staat toch GEEN apk. Het betrof GEEN apk.
pi_58118785
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:51 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat kun je zelf niet... godsamme een fietslicht is nog lastiger te vervangen
Dat is met moderne auto's helaas niet altijd meer het geval. Een lampje vervangen moet vaak genoeg bij de garage gebeuren tegenwoordig - ik heb verhalen gehoord van Peugeots waarbij de hele bumper er dan af moest
pi_58122946
Ik zou ze nog niet een nieuwe gordel in mn auto laten hangen. Oplichters
pi_58123322
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:25 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is met moderne auto's helaas niet altijd meer het geval. Een lampje vervangen moet vaak genoeg bij de garage gebeuren tegenwoordig - ik heb verhalen gehoord van Peugeots waarbij de hele bumper er dan af moest
Bij een Ford Galaxy (zo'n 7 persoonsding) moet dat via de wielkast. En dan moet je de koplampunit nog losschroeven om hem een beetje te kunnen draaien.

Moet je niet al te dikke armen voor hebben, anders pas je niet in het gat wat ervoor zit in de wielkasten.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  donderdag 17 april 2008 @ 23:40:49 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_58125915
Ik heb gewoon een een Corsa uit 1996, dus erg veel moeite zal dat niet zijn. Maar ik ben natuurlijk een Nederlander, als het gratis kan dan doe ik dat ook
pi_58127877
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:34 schreef Repeat het volgende:

[..]


obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_58798973
Zo, net een APK gehaald. In een half uurtje goedgekeurd

1 aandachtspunt, de (voor)banden die bijna aan vervanging toe zijn (is ook zo). Kon ik daar laten vervangen, maar dat doe ik wel ergens anders.

Prima ervaring met de Kwik-fit dus
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:25:55 #233
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_58800031
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef Repeat het volgende:
Zo, net een APK gehaald. In een half uurtje goedgekeurd [ afbeelding ]

1 aandachtspunt, de (voor)banden die bijna aan vervanging toe zijn (is ook zo). Kon ik daar laten vervangen, maar dat doe ik wel ergens anders.

Prima ervaring met de Kwik-fit dus
Voor en achterwielen dus effe omwisselen
pi_58806197
Tja, maar dan rij ik met achterbanden met weinig profiel... Is ook niet alles natuurlijk. Maar opzich wel een goeie.
pi_58808587
KwikFit?
Ik laat ze nog niet m'n ramen wassen.
pi_58814616
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:54 schreef Repeat het volgende:
Tja, maar dan rij ik met achterbanden met weinig profiel... Is ook niet alles natuurlijk. Maar opzich wel een goeie.
Het werd bij - ik meende - Halfords juist weer afgeraden om dat te doen, omdat de banden dan op een bepaalde manier zijn afgesleten. Een vriend van mij wilde dat namelijk ook laten doen, al waren het zijn voorbanden die aan vervanging toe waren. Wat ze nog wel weer konden adviseren waren iachterbanden naar voren en dan nieuwe achterbanden erop. Ik zou daar nog wel even naar vragen of dat omwisselen een goed idee is, als ik jou was
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:25:42 #237
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_58816910
Nou je accelereert, remt en stuurt met je voorbanden. Het is belangrijker dat daar genoeg profiel op zit.
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:30:49 #238
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_58816945
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 08:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou je accelereert, remt en stuurt met je voorbanden. Het is belangrijker dat daar genoeg profiel op zit.
remmen doe je ook met je achterbanden.......

En trouwens, als je auto voor uitbreekt, kan je nog corrigeren door te sturen, als de achterkant wegbreekt......
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:42:37 #239
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58817919
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 08:30 schreef gateway het volgende:

[..]

remmen doe je ook met je achterbanden.......
Maar dat is slechts 30% van je remkracht als ik het goed zeg.
quote:
En trouwens, als je auto voor uitbreekt, kan je nog corrigeren door te sturen, als de achterkant wegbreekt......
Dan kan je nog steeds met je stuur doen hoor
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:58:27 #240
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_58818255
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 08:30 schreef gateway het volgende:

[..]

remmen doe je ook met je achterbanden.......

En trouwens, als je auto voor uitbreekt, kan je nog corrigeren door te sturen, als de achterkant wegbreekt......
Je remt slechts 25% met je achterbanden.

Als je gaat corrigeren doe je dat met je voorbanden dus moet je daar grip hebben.

Je lult dus 2 keer uit je nek
pi_58820400
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je remt slechts 25% met je achterbanden.

Als je gaat corrigeren doe je dat met je voorbanden dus moet je daar grip hebben.

Je lult dus 2 keer uit je nek
jij lult uit je nek want van de remkracht komt 30% voort uit de achterremmen (en niet de banden)
pi_58821529
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:31 schreef Hot_Baboon het volgende:

[..]

jij lult uit je nek want van de remkracht komt 30% voort uit de achterremmen (en niet de banden)
Die 25-30% slaat op de krachtverdeling van het remsysteem.
Dat houdt in dat ook de banden met die kracht afgeremd worden.
Dat wil niet zeggen dat zij hetzelfde effect op het asfalt hebben, als ze versleten zijn en het regent.
Afgesleten banden bij droog weer zijn juist weer een voordeel; groter oppervlak = meer grip.

Dat banden verwisselen naar achteren kan nog bij een voorwielaandrijver.
Ik heb een achterwiel aangedreven auto; ik heb zowel voor als achter altijd banden met voldoende profiel. Anders sta ik met regenachtig weer achterstevoren bij het verlaten van een rotonde.

Dat geldt voor zo'n beetje iedere oldtimer, BMW, oude Volvo (200, 300, 700, 900 serie en de echte oudjes), etc met een beetje motorvermogen.
pi_58860752
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef Repeat het volgende:
Zo, net een APK gehaald. In een half uurtje goedgekeurd [ afbeelding ]

1 aandachtspunt, de (voor)banden die bijna aan vervanging toe zijn (is ook zo). Kon ik daar laten vervangen, maar dat doe ik wel ergens anders.

Prima ervaring met de Kwik-fit dus
Om hier even op terug te komen;

Vanmiddag dus even met de auto aan de gang gegaan. Het koste me een hersenbloeding om de wielbouten los te krijgen die bij de kwikfit met een bizarre luchttol vastgezet waren. Ik heb letterlijk op de kruissleutel gestaan, maargoed, banden eraf. Bleek er toch nog zo'n 3mm op te zitten.

Dus weet iemand hoe je de profieldiepte bij de apk moet meten? Want de diepe groeven in het midden van de band zijn nog iets meer dan 3mm voor, bij de wangen van de banden zijn de groeven wel minder ja, maar volgens mij is dat altijd zo. Ik neem niet aan dat ze die meten als apk-eis?
Dus wat telt als meting, de diepste of minst diepe groef?
Gelukkig dat ik het ff zelf check en er niet zo nieuwe banden onder heb laten knallen
pi_58862965
Het gemiddelde ongeveer, en er zitten van die controlestreepjes op de band.. Als die gelijk zitten met het profiel zijn ze zeker op.

en 3mm is idd bijna aan vervanging hoor.. En bij een APK bji de kwikfit halen ze de banden er nooit af, dus het luchttol verhaal is een beetje raar?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58865548
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:54 schreef Diemietuhriej het volgende:
Het gemiddelde ongeveer, en er zitten van die controlestreepjes op de band.. Als die gelijk zitten met het profiel zijn ze zeker op.

en 3mm is idd bijna aan vervanging hoor.. En bij een APK bji de kwikfit halen ze de banden er nooit af, dus het luchttol verhaal is een beetje raar?
Dat dacht ik al, maar ik heb ze er zelf ook opgepwned met een kruissleutel, dus waarom ze nu dan zo bizar strak zouden zitten? Maar 3mm kan ik nog riant lang op doorrijden, die ga ik echt niet nu al vervangen.
pi_58865663
Hoe meet je eigenlijk makkelijk je bandenprofiel? Ik wil het ook wel weten maar weet niet hoe je moet meten.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_58865785
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe meet je eigenlijk makkelijk je bandenprofiel? Ik wil het ook wel weten maar weet niet hoe je moet meten.
Er zitten controlestreepjes op een band, a.d.h. daarvan kun je het ongeveer checken. In een garage hebben ze daar speciale metertjes voor.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58865811
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, maar ik heb ze er zelf ook opgepwned met een kruissleutel, dus waarom ze nu dan zo bizar strak zouden zitten? Maar 3mm kan ik nog riant lang op doorrijden, die ga ik echt niet nu al vervangen.
Misschien gewoon door vuiligheid zo strak gaan zitten oid..
Iig is het zo dat je bij een APK in principe niets eraf hoeft te halen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:59:51 #249
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_58867238
Achter heb ik liever bij een voorwielaangedreven ook flink profiel.
Als de achterkant gaat, dan moet je van goede huize komen om dat op te vangen.
Voorkant is makkelijker te corrigeren.

( probeer als proef maar een met een paar mac trays onder je achterwielen een fatsoenlijk blokje te rijden.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_58871408
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe meet je eigenlijk makkelijk je bandenprofiel? Ik wil het ook wel weten maar weet niet hoe je moet meten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')