abonnement Unibet Coolblue
pi_56950898

_____________________________________________________________________


Wat willekeurige plaatjes












Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
  • Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
  • Huis ten Bosch


    Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)
  • vliegveld Osaka

    Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

  • Japan deel 1
  • Japan deel 2
  • Japan deel 3
  • Japan deel 4
  • Japan deel 5
  • Japan deel 6
  • Japan deel 7
  • Japan deel 8
  • Japan deel 9

    Ambassades:

    Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

    Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

    Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp



    FAQ

    Studeren/stage in Japan by xienix84

    Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

    Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

    Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

    Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

    Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

    En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

    ETEN


    http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
    http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
    http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
    http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
    http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

    Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan
    De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.

    Japan op TV.

    Voor de geïnteresseerden is sinds kort Lost in Tokyo te zien op RTL5, momenteel is dit gestopt omdat er helaas te weinig kijkers waren.




    Bekijk de afleveringen Online:

    Aflevering 1 (Windows media player)
    800kbps
    Aflevering 2 (Windows media player) 800kbps
    Aflevering 3 (Windows Media Player) 800kbps
    Aflevering 4 (Windows Media Player) 800kbps

    Doorpraten over deze serie kan hier:
    RTL5 Lost in Tokyo #2
  • pi_56950982
    Een nieuwe thread en nieuwe pics, zit er weer goed uit. Let the games begin.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      zondag 24 februari 2008 @ 17:46:31 #3
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56951209
    Mooie OP
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_56954701
    Cool zo'n topic, ik ben ook van plan om hopelijk volgend jaar naar Japan te gaan en dan een rondreis te maken en graag nog een week Tokyo verkennen. Leuk om alle ervaringen van mensen hier te lezen.
    pi_56978207
    *spemt schaamteloos zijn foto's*

    http://www.sadocles.nl/si(...)p?gallery=Asia/Japan

    Meer volgt over 7 weken.
    pi_56983985
    quote:
    Mwah je kon wel een beetje Japans dus dan zul je die beurs wel krijgen denk ik (of er moet dit jaar opeens veel goede concurrentie zijn ofzo). Je hoeft toch alleen een test te maken en een interviewtje te doen op de ambassade?

    [offtopic]Ow ik heb assassins creed en bioshock alweer uitgespeeld :S[/offtopic]
    leven als een koning
    pi_56992650
    Er zijn maar heeeeel weinig mensen in Nederland die Japans op een beetje niveau studeren, en ik ben de enige van mijn school die dit jaar meedoet. Dus m'n kansen zijn niet slecht. Maar het is niet zodat mocht ik de enige zijn dat ik sowieso een beurs krijg..
    Dus wel even m'n beste beentje voort zetten. Pak aan, veel leren, chique antwoorden bedenken op mogelijke vragen.

    [off]Ik wilde dat ik zoveel vrije tijd had! Hahah [/ot]
    pi_57000771
    Moet je dat interview ook in he tjaans afleggen of in het engels?
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      woensdag 27 februari 2008 @ 06:09:25 #10
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_57003427
    Ga er van de zomer is kijken! Ga via zuid-korea naar Japan en zal ongeveer een dag of 9 in dat land zijn. Dus klein stukje verkennen en weekje Tokyo!
    pi_57003841
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 23:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Moet je dat interview ook in he tjaans afleggen of in het engels?
    Er is eerst een toets om te kijken hoe goed je Japans is (die bij bovenstaande link ook vermeld is) en afhankelijk van je resultaat besluiten ze of ze je een interview geven. In het Japans inderdaad.
    pi_57004225
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 08:00 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Er is eerst een toets om te kijken hoe goed je Japans is (die bij bovenstaande link ook vermeld is) en afhankelijk van je resultaat besluiten ze of ze je een interview geven. In het Japans inderdaad.
    Maar ik ken best een aantal mensen (niet Nederlands) die een mombushou hebben gekregen (voor hun PhD) terwijl ze nog geen woord Japans spraken, maar waarbij hun PhD een verplicht half jaar intensief Japans er in had zitten (Tohoku University). Weet je hoe dat zit? Ik weet dat je meer kans maakt als je Japans spreekt, maar bv mensen die in Japan willen studeren maar geen Japans spreken moeten in principe toch ook de kans hebben die beurs te krijgen?
    pi_57004609
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 08:41 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Maar ik ken best een aantal mensen (niet Nederlands) die een mombushou hebben gekregen (voor hun PhD) terwijl ze nog geen woord Japans spraken, maar waarbij hun PhD een verplicht half jaar intensief Japans er in had zitten (Tohoku University). Weet je hoe dat zit? Ik weet dat je meer kans maakt als je Japans spreekt, maar bv mensen die in Japan willen studeren maar geen Japans spreken moeten in principe toch ook de kans hebben die beurs te krijgen?
    Klopt. Maar de beurs die hier in Nederland word uitgedeeld is om een of andere reden enkel de Japanese studies beurs, en daar moet je wel verplicht Japans voor spreken.

    Er zijn ook verschillende andere beurzen waarmee je bijvoorbeeld een hele undergraduate of postgraduate in Japan kunt doen, en dan krijg je inderdaad eerst een intensieve cursus Japans, maar die bieden ze hier niet aan om een of andere reden.. Maar daarvoor hoef je dus inderdaad geen Japans te spreken.
    pi_57004638
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 18:38 schreef Jossos het volgende:
    Er zijn maar heeeeel weinig mensen in Nederland die Japans op een beetje niveau studeren, en ik ben de enige van mijn school die dit jaar meedoet. Dus m'n kansen zijn niet slecht. Maar het is niet zodat mocht ik de enige zijn dat ik sowieso een beurs krijg..
    Dus wel even m'n beste beentje voort zetten. Pak aan, veel leren, chique antwoorden bedenken op mogelijke vragen.

    [off]Ik wilde dat ik zoveel vrije tijd had! Hahah [/ot]
    Mja verder komen er nog wat gasten uit Leiden lijkt me. Ik denk niet dat je de enigste gaat zijn iig

    Volgens mij is deze beurs echt een inkoppertje :S Denk dat ik em zelfs zonder veel moeite zou kunnen scoren.

    Maarja dat gaat hem niet meer worden dit leven denk ik
    leven als een koning
    pi_57004731
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 09:18 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Mja verder komen er nog wat gasten uit Leiden lijkt me. Ik denk niet dat je de enigste gaat zijn iig

    Volgens mij is deze beurs echt een inkoppertje :S Denk dat ik em zelfs zonder veel moeite zou kunnen scoren.

    Maarja dat gaat hem niet meer worden dit leven denk ik
    Nee, maar ik bedoel van mijn faculteit in Maastricht schijnt het dat ik de enige ben.

    Maar als ik naar het aantal mensen die zich in de vorige jaren hebben opgegeven in totaal:

    Vorig jaar: 4 mensen
    Het jaar daarvoor: 9 mensen

    Heel veel mensen zullen er niet komen in ieder geval.
    Nou.. een inkoppertje is het zeker niet, want zo als ik al zei, mocht niemand aan het niveau voldoen dat ze zoeken dan geven ze gewoon geen beurzen weg.
    pi_57005187
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 09:24 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Nee, maar ik bedoel van mijn faculteit in Maastricht schijnt het dat ik de enige ben.

    Maar als ik naar het aantal mensen die zich in de vorige jaren hebben opgegeven in totaal:

    Vorig jaar: 4 mensen
    Het jaar daarvoor: 9 mensen

    Heel veel mensen zullen er niet komen in ieder geval.
    Nou.. een inkoppertje is het zeker niet, want zo als ik al zei, mocht niemand aan het niveau voldoen dat ze zoeken dan geven ze gewoon geen beurzen weg.
    Nou ik ken mensen die die beurs gekregen hebben, en ik heb net bekeken naar die voorbeeldtest die ze aanreiken. Op basis daarvan kom ik toch wel tot een hoog inkopgehalte Een vriend van mij zit nu in JP met deze beurs.

    De komende jaren gaat het aantal applicaties wel toenemen denk ik trouwens, want er is erg veel nieuwe aanwas in Leiden. Ik weet niet of het al echt invloed op dit jaar gaat hebben...Ik denk dat er wel meer dan 4 man gaat komen...

    Het kan idd nooit kwaad je goed voor te bereiden Maar dat niveau haal je toch wel joh...
    leven als een koning
    pi_57005773
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 09:53 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Nou ik ken mensen die die beurs gekregen hebben, en ik heb net bekeken naar die voorbeeldtest die ze aanreiken. Op basis daarvan kom ik toch wel tot een hoog inkopgehalte Een vriend van mij zit nu in JP met deze beurs.

    De komende jaren gaat het aantal applicaties wel toenemen denk ik trouwens, want er is erg veel nieuwe aanwas in Leiden. Ik weet niet of het al echt invloed op dit jaar gaat hebben...Ik denk dat er wel meer dan 4 man gaat komen...

    Het kan idd nooit kwaad je goed voor te bereiden Maar dat niveau haal je toch wel joh...
    In Maastricht ook, maar dat zegt niet zo veel. Maar hoe dan, gewoon m'n beste beentje voort zetten, en niet geschoten is altijd mis en nog meer van die clichés.

    EDIT:

    Ik had 80/100 op die toets zonder te studeren. Dus het zal wel los lopen. Ik denk dat het interview meer gewicht in de strijd aangezien dat ik sterker ben in het spreken.
    pi_57007789
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 08:00 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Er is eerst een toets om te kijken hoe goed je Japans is (die bij bovenstaande link ook vermeld is) en afhankelijk van je resultaat besluiten ze of ze je een interview geven. In het Japans inderdaad.
    Had de link even gemist, ik heb nog een lange weg te gaan

    Veel succes overigens, ik heb gehoord dat de leidenaren (die de studie volgen) in het algemeen een aardig woordje japans spreken.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_57008043
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 12:04 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Veel succes overigens, ik heb gehoord dat de leidenaren (die de studie volgen) in het algemeen een aardig woordje japans spreken.
    Mja, dit vind ik altijd een beetje loze bewering. Volgens anderen spreken we in Maastricht vele malen beter. Zal er veel mee te maken hebben wie het hoort, en wie er aan het woord was. Zo'n oordeel is zelden objectief

    Ik denk dat je sowieso bij beide scholen veel te weinig leert spreken..
      woensdag 27 februari 2008 @ 12:25:26 #20
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57008190
    Bah. Zat net de foto's van NegaSado te kijken, en nu baal ik weer dat er hier in Nederland nergens ramen shops zijn . Was het maar niet zo'n zonde van m'n opleiding, anders was ik er zelf een begonnen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_57008318
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 12:04 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Had de link even gemist, ik heb nog een lange weg te gaan

    Veel succes overigens, ik heb gehoord dat de leidenaren (die de studie volgen) in het algemeen een aardig woordje japans spreken.
    Mwah.
    Het is echt een case by case situatie...Je moet eigenlijk echt gewoon even in het land zijn geweest om echt een beetje te gaan babbelen als Leidse student. Er zijn mensen die hun bachelor halen en nog amper kunnen converseren in het Japans hoor.
    Volgens mij ligt de focus in Maastricht ook echt bij de taal. In Leiden ben je ook veel bezig met bijvakken, cultuurvakken,etc.
    Maar ik denk dat we niet onderdoen voor Maastricht. Bij de jaarlijkse speechcontest wint ook meestal een Leidenaar geloof ik.
    leven als een koning
    pi_57008401
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 12:31 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Mwah.
    Het is echt een case by case situatie...Je moet eigenlijk echt gewoon even in het land zijn geweest om echt een beetje te gaan babbelen als Leidse student. Er zijn mensen die hun bachelor halen en nog amper kunnen converseren in het Japans hoor.
    Volgens mij ligt de focus in Maastricht ook echt bij de taal. In Leiden ben je ook veel bezig met bijvakken, cultuurvakken,etc.
    Maar ik denk dat we niet onderdoen voor Maastricht. Bij de jaarlijkse speechcontest wint ook meestal een Leidenaar geloof ik.
    Klopt ook. Ervaring in het land is wel de sleutel tot fatsoenlijk te leren spreken.

    Maar er is wel een beetje onderlinge strijd tussen Leiden en Maastricht qua wie er nu eigenlijk beter is.. Ik denk ook niet dat het er verder toe doet, want behalve dat er bij allebei Japans gegeven word ligt de nadruk van de opleidingen op compleet andere gebieden.

    Maar je eigen opleiding wil je toch altijd verdedigen he
    pi_57008583
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 12:35 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Klopt ook. Ervaring in het land is wel de sleutel tot fatsoenlijk te leren spreken.

    Maar er is wel een beetje onderlinge strijd tussen Leiden en Maastricht qua wie er nu eigenlijk beter is.. Ik denk ook niet dat het er verder toe doet, want behalve dat er bij allebei Japans gegeven word ligt de nadruk van de opleidingen op compleet andere gebieden.

    Maar je eigen opleiding wil je toch altijd verdedigen he
    Mwah ik heb dat niet zo hoor Je kan er alleen wel leuke relletjes mee starten De standaard Uni>HBO opmerkingen plaatsen enzo
    Japanners vinden het altijd wel kicken als je in Leiden studeert. Lekker oude uni enzo...

    Ik ben gewoon naar Leiden gegaan omdat ik dacht van, ik heb vwo, dus ik kan naar de uni. Alleen ik vraag me in retrospect wel eens af of het HBO niet beter was geweest (ik heb eigenlijk een broertje dood aan het academisch benaderen van Japan vaak, ik vind de taal tof). En Leiden ligt ook wel mooi in de randstad, das ook wel fijn.

    Misschien moet er 1 keer per jaar een Leiden vs Maastricht battle gehouden worden ofzo, met teams. Leuke manier om studenten te motiveren misschien
    leven als een koning
    pi_57008702
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 12:44 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Mwah ik heb dat niet zo hoor Je kan er alleen wel leuke relletjes mee starten De standaard Uni>HBO opmerkingen plaatsen enzo
    Japanners vinden het altijd wel kicken als je in Leiden studeert. Lekker oude uni enzo...

    Ik ben gewoon naar Leiden gegaan omdat ik dacht van, ik heb vwo, dus ik kan naar de uni. Alleen ik vraag me in retrospect wel eens af of het HBO niet beter was geweest (ik heb eigenlijk een broertje dood aan het academisch benaderen van Japan vaak, ik vind de taal tof). En Leiden ligt ook wel mooi in de randstad, das ook wel fijn.

    Misschien moet er 1 keer per jaar een Leiden vs Maastricht battle gehouden worden ofzo, met teams. Leuke manier om studenten te motiveren misschien
    Haha. Ja, het is een beetje loos eigenlijk om er te hard op in te gaan want wanneer puntje bij paaltje komt zit ik hier ook enkel voor mezelf, en na dat ik afgestudeerd ben zal ik nog altijd moeten doorleren.

    Ugh, ik denk niet dat ik aanwezig zou willen zijn bij zo'n grote verzameling otaku's.
    pi_57011578
    Wat heb ik nu op mijn geweten, een rel? Hahahaha

    Uiteraard zal het liggen aan de personen tussen wie het gesprek was. Ik was zelf niet heel erg onder de indruk van een student die in Leiden japans heeft gestudeert, een japanner die met andere studenten uit Leiden had gesproken was wel weer onder de indruk. Mij maakt het niets uit, al wil ik volgend jaar misschien wel japans als keuze vak volgen als is het erg weinig punten waard......

    Overigens waarom hebben jullie voor een studie gekozen die op japan is gericht?
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_57012318
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 15:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Wat heb ik nu op mijn geweten, een rel? Hahahaha

    Uiteraard zal het liggen aan de personen tussen wie het gesprek was. Ik was zelf niet heel erg onder de indruk van een student die in Leiden japans heeft gestudeert, een japanner die met andere studenten uit Leiden had gesproken was wel weer onder de indruk. Mij maakt het niets uit, al wil ik volgend jaar misschien wel japans als keuze vak volgen als is het erg weinig punten waard......

    Overigens waarom hebben jullie voor een studie gekozen die op japan is gericht?
    Leek me interessant En ik vind talen tof.

    Dat is het wel een beetje eigenlijk.
    leven als een koning
      donderdag 28 februari 2008 @ 00:49:30 #27
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_57025624
    Gisteren weer iets vreemds gehoord.
    Degene die in Japan zitten moeten eens vragen wat de gemiddelde lichaamstemperatuur is.
    In Nederland zeggen we gemiddeld 37 of 36.8., toch?
    Mijn vriendin kwam aanzetten met 36 en als je op school 37 had was dat genoeg om naar huis te gaan vanwege koorts.
    Eeeeeeeeeeeeh??

    Nog zoiets vreemds, ze kon het moeilijk geloven dat een mens gemiddeld 8,5 uur slaap nodig had. In Japan zullen de meeste mensen 5 of 6 zeggen.
    pi_57027229
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 00:49 schreef Binsentu het volgende:
    Gisteren weer iets vreemds gehoord.
    Degene die in Japan zitten moeten eens vragen wat de gemiddelde lichaamstemperatuur is.
    In Nederland zeggen we gemiddeld 37 of 36.8., toch?
    Mijn vriendin kwam aanzetten met 36 en als je op school 37 had was dat genoeg om naar huis te gaan vanwege koorts.
    Eeeeeeeeeeeeh??

    Nog zoiets vreemds, ze kon het moeilijk geloven dat een mens gemiddeld 8,5 uur slaap nodig had. In Japan zullen de meeste mensen 5 of 6 zeggen.
    Haha, daar sloeg ik ook steil van achterover toen ik het de eerste keer hoorde inderdaad.
    Vooral omdat ik om een of andere reden gemiddelde 38 graden heb. Ze wilde me bijna naar het ziekenhuis brengen toen ik m'n physical had bij de uni.

    Ik heb zelf ook altijd 5 of 6 uur als gemiddeld genomen.
    pi_57032423
    Spreken ze daar eigenlijk wel een beetje Engels?
    пусть всегда будет солнце
    pi_57032427
    Jep ik kan het ook bevestigen Mn vriendin maakte zich er in het begin zorgen over

    Dat babies met een blauwe stip op hun reet geboren worden, dat vond ik toch nog wel frappanter
    leven als een koning
      donderdag 28 februari 2008 @ 12:38:53 #31
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57032434
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:38 schreef MoChe het volgende:
    Spreken ze daar eigenlijk wel een beetje Engels?
    Nee.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_57079291
    Probeer maar eens een hamburger te bestellen in het Engels...
    pi_57125217
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:38 schreef Blaetman het volgende:

    Dat babies met een blauwe stip op hun reet geboren worden, dat vond ik toch nog wel frappanter
    Dat vond ik ook erg apart om te horen, maar blijkbaar is het verschijnsel wat wijder verspreid: google maar eens op "mongolian blue spot".
    .
    pi_57141383
    quote:
    Op maandag 3 maart 2008 13:22 schreef Toet het volgende:

    [..]

    Dat vond ik ook erg apart om te horen, maar blijkbaar is het verschijnsel wat wijder verspreid: google maar eens op "mongolian blue spot".
    weer wat geleerd

    Nooit erover nagedacht of het alleen bij Japanners zou voorkomen M'n scope qua Azie is vrij beperkt
    leven als een koning
      woensdag 5 maart 2008 @ 12:19:21 #35
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_57171028
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 12:25 schreef speknek het volgende:
    Bah. Zat net de foto's van NegaSado te kijken, en nu baal ik weer dat er hier in Nederland nergens ramen shops zijn . Was het maar niet zo'n zonde van m'n opleiding, anders was ik er zelf een begonnen.
    We kunnen een keten beginnen
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_57213568
    Kan ik op Narita ook savonds pinnen bij de Citibank? Kom namelijk op zaterdag om 8 uur aan, dus... Zou wel handig zijn!
      zaterdag 8 maart 2008 @ 09:31:32 #37
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_57238511
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 02:36 schreef NegaSado het volgende:
    Kan ik op Narita ook savonds pinnen bij de Citibank? Kom namelijk op zaterdag om 8 uur aan, dus... Zou wel handig zijn!
    Geen probleem.
    pi_57255158
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 09:31 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Geen probleem.
    Mooi, dan hoef ik in Hong Kong niet te wisselen.
    pi_57262431
    Doet iemand hier ook nog aan Iaido of Kendo?
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      zondag 9 maart 2008 @ 15:27:59 #40
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_57263751
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 14:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Doet iemand hier ook nog aan Iaido of Kendo?
    Nope... maar wel aan Katori Shinto Ryu misschien dat ik later Iaido erbij doe...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_57272376
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 15:27 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Nope... maar wel aan Katori Shinto Ryu misschien dat ik later Iaido erbij doe...
    Dat is toch aikido?
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      zondag 9 maart 2008 @ 22:49:53 #42
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_57273082
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Dat is toch aikido?
    Katori is kata's oefenen met houten zwaarden (bokken) met een tegenstander:
    http://nl.youtube.com/watch?v=leKwXXxG1_A

    Iaido leek me ook wel leuk, maar dit is wat actiever. Moet alleen nog een hakama en een gi kopen
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_57274975
    Ziet er erg gaaf uit na wat filmpjes op youtube te hebben bekeken. Alleen jammer dat je net zoals bij Iaido met vaste vormen werkt. Ik wil over een maandje gaan kijken bij wat kendo scholen in de buurt, lijkt me erg gaaf.

    Een hakama en kendo gi hoeven niet veel te kosten. Toevallig heb ik er van de week 1 besteld samen met 7 andere mensen, kwam op 60 euro per persoon. Komen uit Oost Duitsland, kwaliteit schijnt ok te zijn. Uiteraard zijn er betere op de markt, maar eerst maar even concentreren op de kata's en daarna pas of het er cool uitziet. Als ik hem binnen heb zal ik foto's maken van de hakama en de kwaliteit.

    Ik ben nu zo'n 2 maanden bezig, mocht ik na de zomer nog zo enthousiast zijn dan komt er zeker een Iaito (een ongeslepen katana).

    Wat ik het moeilijkste vind is om de bokken in de saya te doen nadat deze is getrokken. Om dit blind te doen en zonder naar de zijkanten uit te steken maar om het zo recht mogelijk van voor naar achteren te doen is erg moeilijk gebleken. Gaat nu wel goed maar af en toe zit ik er naast, in dat opzicht erg blij dat het met een bokken gebeurt en niet met een iaito of katana.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      maandag 10 maart 2008 @ 00:08:31 #44
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_57275131
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 00:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Ziet er erg gaaf uit na wat filmpjes op youtube te hebben bekeken. Alleen jammer dat je net zoals bij Iaido met vaste vormen werkt. Ik wil over een maandje gaan kijken bij wat kendo scholen in de buurt, lijkt me erg gaaf.

    Een hakama en kendo gi hoeven niet veel te kosten. Toevallig heb ik er van de week 1 besteld samen met 7 andere mensen, kwam op 60 euro per persoon. Komen uit Oost Duitsland, kwaliteit schijnt ok te zijn. Uiteraard zijn er betere op de markt, maar eerst maar even concentreren op de kata's en daarna pas of het er cool uitziet. Als ik hem binnen heb zal ik foto's maken van de hakama en de kwaliteit.

    Ik ben nu zo'n 2 maanden bezig, mocht ik na de zomer nog zo enthousiast zijn dan komt er zeker een Iaito (een ongeslepen katana).

    Wat ik het moeilijkste vind is om de bokken in de saya te doen nadat deze is getrokken. Om dit blind te doen en zonder naar de zijkanten uit te steken maar om het zo recht mogelijk van voor naar achteren te doen is erg moeilijk gebleken. Gaat nu wel goed maar af en toe zit ik er naast, in dat opzicht erg blij dat het met een bokken gebeurt en niet met een iaito of katana.
    Cool cool,... Katori is wel anders dan Kendo... Bij Katori richt je op de onbeschermde delen van de Yoroi itt Kendo. Ik kan hier een Hakama krijgen voor 69,- dus dat valt ook wel mee...

    Zijn er nog mensen die in Japan aan budo hebben gedaan? Ben wel benieuwd naar verschillen daarin. Had het tijdens mijn stage in Sendai willen doen, maar gewoonweg geen tijd voor gehad...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_57275426
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 00:08 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Cool cool,... Katori is wel anders dan Kendo... Bij Katori richt je op de onbeschermde delen van de Yoroi itt Kendo. Ik kan hier een Hakama krijgen voor 69,- dus dat valt ook wel mee...

    Zijn er nog mensen die in Japan aan budo hebben gedaan? Ben wel benieuwd naar verschillen daarin. Had het tijdens mijn stage in Sendai willen doen, maar gewoonweg geen tijd voor gehad...
    De prijs valt inderdaad erg mee. Waar het mij bij kendo om gaat is niet de kata's maar het sparren. Lijkt me erg leuk, wat een reactievermogen hebben sommige van die beoefenaars.

    Ik weet dat er in china erg veel programma's/plaatsen zijn waar je je fulltime bezig kan houden met M.A., mocht ik een keertje een leuke prijs winnen dan wil ik wel op zoek gaan naar zoiets in Japan.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_57277724
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 00:20 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    De prijs valt inderdaad erg mee. Waar het mij bij kendo om gaat is niet de kata's maar het sparren. Lijkt me erg leuk, wat een reactievermogen hebben sommige van die beoefenaars.
    Ik heb wel bij de universiteit's judo club gezeten voor een tijdje. En tja, het verschilt niet zo veel vond ik.
    Alleen dat hele senpai-kohai systeem werkte me ontzettend op m'n zenuwen, en dat is dan ook direct de reden dat ik gestopt was. Ik wilde sporten, en niet water gaan slepen voor m'n senpai..
    Maar dat systeem is niet van toepassing bij dojos buiten clubs, dus helemaal onpartijdig ben ik niet
      maandag 10 maart 2008 @ 10:51:13 #47
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_57280043
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 08:00 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Ik heb wel bij de universiteit's judo club gezeten voor een tijdje. En tja, het verschilt niet zo veel vond ik.
    Alleen dat hele senpai-kohai systeem werkte me ontzettend op m'n zenuwen, en dat is dan ook direct de reden dat ik gestopt was. Ik wilde sporten, en niet water gaan slepen voor m'n senpai..
    Maar dat systeem is niet van toepassing bij dojos buiten clubs, dus helemaal onpartijdig ben ik niet
    Mja,... waterboy spelen is idd niet de bedoeling...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_57283722
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:51 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Mja,... waterboy spelen is idd niet de bedoeling...
    Bij zo'n club op de uni is dan ook de verwachting dat je 4+ jaar daar op school zult zitten, dus dat je op een gegeven moment ook op je wenken bedient gaat worden door je kohais. Het is ook een voornamelijk sociaal ding.. Maar als je gewoon in je eentje op zoek gaat, er zijn genoeg plekjes te vinden waarschijnlijk! Moet je wel maandelijks betalen, maar dat's normaal.
    pi_57441141
    Even een vraagje aan de Japan kenners:

    Vanuit Nagasaki wil ik een tussenstop maken op weg naar Tokyo. Kan ik dan beter kiezen voor Hiroshima of Nagoya. Of kan ik elk in één lange dag wel zien?
      maandag 17 maart 2008 @ 22:25:14 #50
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57441478
    Wat zou je in Nagoya willen doen dan? Ik zou naar Hiroshima gaan, die avond naar Miyajima en de volgende ochtend nog een tussenstop in Himeji voordat je verder reist naar Tokyo.

    Of maak een supersnelle 1-dag Kyoto tour, maar dat kan eigenlijk niet echt.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_57441988
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 22:12 schreef DutchTrain het volgende:
    Even een vraagje aan de Japan kenners:

    Vanuit Nagasaki wil ik een tussenstop maken op weg naar Tokyo. Kan ik dan beter kiezen voor Hiroshima of Nagoya. Of kan ik elk in één lange dag wel zien?
    Weet niet wat je wil zien, maar Hiroshima ben ik zelf nog niet geweest (volgende keer dan maar).

    Het zijn beide aardig grote steden, je moet dan wel erg veel haasten in een dag. Wat ik vooral deed tijdens treinreis, was meer bij wat kleinere onbekende steden/dorpjes uitstappen en later weer de trein pakken. Ik kwam toen ook vaak iets verrassends tegen, bijv een keer leuk buurtfeestje met parade en heerlijk eten en drinken van locals (had toen wel ryokan genomen voor een nachtje).

    Weet niet of dit link bij jullie bekend is, maar is best handig..
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_57443006
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 22:25 schreef speknek het volgende:
    Wat zou je in Nagoya willen doen dan? Ik zou naar Hiroshima gaan, die avond naar Miyajima en de volgende ochtend nog een tussenstop in Himeji voordat je verder reist naar Tokyo.

    Of maak een supersnelle 1-dag Kyoto tour, maar dat kan eigenlijk niet echt.
    Kyoto ben ik al ruim een week, dus dat komt wel goed.

    Nagoya Castle leek mij wel een bezoek waard en een bezoekje aan de Toyota fabrieken en musea lijkt mij ook wel aardig. Maar ik begreep dat een aantal autofabrikanten ook grote showrooms hebben in Tokyo, dus is wellicht daar hetzelfde te zien.

    En voor de rest ben ik vanwege m'n bagage enigszins beperkt in het zomaar uitstappen onderweg, maar dank voor de tips. Ik ga eens zoeken naar Miyajima.
      maandag 17 maart 2008 @ 23:28:16 #53
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57443193
    Hoe groot is je baggage? De meeste treinstations hebben wel kluisjes, wij zijn ook onderweg in Himeji gestopt en hebben toen onze koffers in een kluisje gedaan.

    Miyajima is fantastisch als het vloed is, maar wat minder spannend tijdens eb.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 17 maart 2008 @ 23:29:58 #54
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57443232
    Toyota heeft trouwens inderdaad ook een grote showroom op Odaiba, in Tokyo. Ik weet niet welke leuker is.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_57443914
    Een grote koffer, dus wellicht zijn kluisjes ook wel een oplossing. Ziet er inderdaad uit als iets om gezien te hebben..
    pi_57447944
    Nagoya castle kun je overslaan. Sowieso kun je Nagoya beter overslaan, kun je beter naar Himeji gaan als je een mooi kasteel wilt zien.
    pi_57456431
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 23:55 schreef DutchTrain het volgende:
    Een grote koffer, dus wellicht zijn kluisjes ook wel een oplossing. Ziet er inderdaad uit als iets om gezien te hebben..
    Hoe ziet je reisplan er verder uit eigelijk?
    pi_57461591
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 16:58 schreef Karimo het volgende:
    Hoe ziet je reisplan er verder uit eigelijk?
    7 dagen Kyoto (en vandaaruit een dagje Osaka en/of een dagje Kobe en een dagje wandelen etc)
    3 dagen Nagasaki (inclusief Huis ten Bosch)
    2 dagen onbekend (Hiroshima of Nagoyo )
    5 dagen Tokyo (incl een dagje Nikko of Hakone)

    ... dat is het plan, nu nog de uitvoering
      dinsdag 18 maart 2008 @ 21:02:35 #59
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57461856
    Als je in Kyoto bent moet je ook zeker een keer naar Nara gaan, en naar Fushimi Inari (maar misschien niet als het hoogzomer is, wanneer ga je?). Ik vond zelf Nikko trouwens leuker dan Hakone. Oh en zorg ervoor dat je minstens een nacht doorbrengt in een ryokan! Reis je in je eentje?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_57462307
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 21:02 schreef speknek het volgende:
    Als je in Kyoto bent moet je ook zeker een keer naar Nara gaan, en naar Fushimi Inari (maar misschien niet als het hoogzomer is, wanneer ga je?). Ik vond zelf Nikko trouwens leuker dan Hakone. Oh en zorg ervoor dat je minstens een nacht doorbrengt in een ryokan! Reis je in je eentje?
    Gedeeltelijk met vrienden (Kyoto) en een deel alleen op reis (de rest). In Kyoto zitten we in een ryokan. Ik ben er over een paar weken al, dus in het bloesemseizoen
    Hotels wil ik wel al geboekt hebben en de rest laat ik wel afhangen van het weer en wat ik die dag wil gaan doen. De 2 weken JR railpass is in ieder geval binnen, nu alleen nog weten wat ik zeker moet gaan zien (of waarvoor ik dan nog een keer terug zou moeten gaan).
      dinsdag 18 maart 2008 @ 22:02:31 #61
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57463360
    Oh da's snel . We zijn hier allemaal heel jaloers denk ik. Als je nog meer tips wil moet je het maar zeggen. Klik anders op m'n website icoon, daar staat m'n blog van die tijd nog.

    Nouja nog een tip dan.


    Ramen .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_57463629
    Ik ga de verhalen eens lezen.
    En jullie horen nog wel hoe het was
      donderdag 20 maart 2008 @ 15:19:42 #63
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_57501409
    Gisteren weer herinnert aan het feit dat Nederlands ook niet bepaald een makkelijke/logische taal is.

    Ik "Weet je dat we in het Nederlands de 2nd floor de 1e verdieping noemen?"
    Sachiko: "Waarom?"
    Ik: "Omdat we de Ground Level de begane grond noemen en pas beginnen met tellen bij de 2nd floor"
    Sachiko: "Oh OK. Wat betekent verdieping?"
    Ik "Uhmmmmmmm......."

      donderdag 20 maart 2008 @ 15:33:26 #64
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57501701
    hehe. Mocht je het nog eens uit willen leggen:
    http://www.onzetaal.nl/advies/verdieping.php
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 12:54:20 #65
    206623 Timmie1983
    The name is Smith, Agent Smith
    pi_57537835
    Kyoto is de ideale plaats voor Hanami (flower viewing). Adviseer Ninnaji tempel (nabij Kinkakuji) en Arashiyama. Vanaf het Arashiyama Keifuku-station kun je de tram nemen. Tijdens het Sakuraseizoen stopt de tram op plaatsen waar de bomen in bloei staan.
    Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
    pi_57540480
    Nagoya inmiddels vervangen door een dagje langer in Hiroshima, omdat je daar de (auto-)fabrieken van Mazda kan bezoeken. Nu het nog zo zien te plannen dat er die dag ook een Engelse tour is...

    http://www.mazda.com/mazdaspirit/museum/
    pi_57548838
    ben er afgelopen zomer 3 weken geweesd, maar ik wil er echt weer terug naartoe!
    pi_57695822
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 15:39 schreef DutchTrain het volgende:
    Nagoya inmiddels vervangen door een dagje langer in Hiroshima, omdat je daar de (auto-)fabrieken van Mazda kan bezoeken. Nu het nog zo zien te plannen dat er die dag ook een Engelse tour is...

    http://www.mazda.com/mazdaspirit/museum/
    Ja klopt, daar ben ik toen ook geweest.
    pi_57697347
    Wooo, m'n interview en toets voor de beurs zijn goed gegaan. Nu is het slechts wachten op het bericht uit Japan.. Met andere woorden: tot Augustus
    pi_57716044
    Gefeliciteerd, enig idee waar in Japan je terecht komt?
    pi_57725308
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 15:37 schreef captaintokyo het volgende:
    Gefeliciteerd, enig idee waar in Japan je terecht komt?
    Ik heb op m'n aanvraag drie universiteiten moeten aangeven waar ik heen zou willen:
    Osaka U, Kyoto U and Tokyo U of Foreign Studies.

    Maar er zijn maar een bepaald aantal plaatsen per universiteit. Dus mocht ik niet naar een uni van m'n keuze kunnen word ik ergens anders geplaatst.

    Maarja, dat is slechts als ik aangenomen word natuurlijk!
      Eindredactie Games zondag 30 maart 2008 @ 22:40:46 #72
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_57725538
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 23:21 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Kyoto ben ik al ruim een week, dus dat komt wel goed.

    Nagoya Castle leek mij wel een bezoek waard en een bezoekje aan de Toyota fabrieken en musea lijkt mij ook wel aardig. Maar ik begreep dat een aantal autofabrikanten ook grote showrooms hebben in Tokyo, dus is wellicht daar hetzelfde te zien.

    En voor de rest ben ik vanwege m'n bagage enigszins beperkt in het zomaar uitstappen onderweg, maar dank voor de tips. Ik ga eens zoeken naar Miyajima.
    hier stond iets over mazda, maar dat is al gezegt

    hiroshima hoef je geen week te zitten, de leukste dingen (memorial place) heb je wel binnen een dag of 1. 2 gezien
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      Eindredactie Games zondag 30 maart 2008 @ 22:43:44 #73
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_57725612
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 20:53 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    7 dagen Kyoto (en vandaaruit een dagje Osaka en/of een dagje Kobe en een dagje wandelen etc)
    3 dagen Nagasaki (inclusief Huis ten Bosch)
    2 dagen onbekend (Hiroshima of Nagoyo )
    5 dagen Tokyo (incl een dagje Nikko of Hakone)

    ... dat is het plan, nu nog de uitvoering
    huis ten bosch zal ik alleen maar doen als je echt teveel tijd hebt, zo leuk is het nou ook weer niet, mocht je wel gaan, koop dan een basiskaartje en koop per attractie wat je wilt zien een kaartje
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_57730178
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 22:43 schreef donald_dick het volgende:
    huis ten bosch zal ik alleen maar doen als je echt teveel tijd hebt, zo leuk is het nou ook weer niet, mocht je wel gaan, koop dan een basiskaartje en koop per attractie wat je wilt zien een kaartje
    Dank voor de tip

    Vooral uit interesse voor dit soort plekken in de wereld dat ik er naartoe ga... beetje hetzelfde als Macau, Las Vegas etc. maar dan anders.
    pi_57730190


    Kodama Shinkansen
    pi_57730207
    Gisteren - tegen het advies in, maar ik had toch onverwachts nog wat tijd over - naar Nagoya geweest. Mooi kasteel, al is het niet origineel. Binnenstad is niet echt bijzonder en best een stuk lopen vanaf het station. Kon het ook niet laten om naar het uitzichtplatform van de televisietoren in het centrum te gaan. Maar het kasteel met de tuinen vol met bloesem maakten veel goed.

    Van daar was het ook weer een flink stuk lopen naar de oude Toyota fabriek maar dat was echt de moeite waard. Niet alleen voor de trompet spelende robot, maar ook voor alle machines en auto's die er staan. Echt alles wordt uitgelegd in Japans en Engels en als je even een beetje verbaasd rondkijkt staat er al een gids naast je om het allemaal uit te leggen.

    Jammer dat het ging regenen en ik daardoor de snelle trein terug miste, nu deed ik wel ruim 50 minuten over 154 kilometer in plaats van 34 minuten... Het is dus een makkelijke dagtrip vanuit Kyoto.
    Automuseum en nieuwe fabriek van Toyota nog niet gezien, misschien later deze week nog.

    Tot nog toe verbaasd over de vriendelijkheid van de Japanners en de bereidheid om Engels te praten. Ook alles vrij makkelijk kunnen vinden, wel met de nodige planning en voorbereiding.
    pi_57732067
    Ik kan me leukere dagtochtjes voorstellen vanuit Kyoto.
      maandag 31 maart 2008 @ 10:08:13 #78
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57732108
    Haha ik ook, maar ik denk dat DutchTrain iets met auto's zal hebben .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      Eindredactie Games maandag 31 maart 2008 @ 12:40:19 #79
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_57734979
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 10:08 schreef speknek het volgende:
    Haha ik ook, maar ik denk dat DutchTrain iets met auto's zal hebben .
    ik ben daar verlede jaar zomer geweest, en als je van industrele dingen houd, dan is de toyotafabriek wel kewl, alloewel nissan leuker om te zien is vanwege de langste productielijn ter wereld
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_57760828
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 10:05 schreef k_man het volgende:
    Ik kan me leukere dagtochtjes voorstellen vanuit Kyoto.
    Die komen er ook nog wel aan in de overige dagen dat ik hier ben.

    Vandaag naar Nara en Uji geweest. Beide cultureel erfgoed en veel tempels, tuinen en toeristen. En kersenbloesem. Na gisteren de filosofenwandeling in oostelijk Kyoto gelopen te hebben, wel even genoeg tempels gezien voorlopig.

    Morgen naar Osaka
      dinsdag 1 april 2008 @ 14:49:49 #81
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57761042
    Haha wat vond je van Uji? Bij jullie ook zoveel bejaarden? Vergeet, als je nog tijd hebt, niet naar Fushimi Inari te gaan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_57763250
    Je slaat het Miho Museum dus over?
      dinsdag 1 april 2008 @ 17:21:00 #83
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57763308
    Ooh daar heb jij die gave foto's gemaakt! Ik dacht in Tokyo Big Show, kon het punt waar je de foto's gemaakt had al niet plaatsen . Nouja ik wist dat ik nog een keer terugmoest naar Japan!
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_57763646
    Welek gave foto's van mij heb jij gezien?
      dinsdag 1 april 2008 @ 17:46:15 #85
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_57763714
    Je hebt een keer een foto van het miho museum gepost, heeeuul lang geleden.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_57763761
    Oh, ok. Dat zou kunnen.
    pi_57912323
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 17:16 schreef k_man het volgende:
    Je slaat het Miho Museum dus over?
    Vond ik niet echt de moeite waard.
    pi_57912479
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 14:49 schreef speknek het volgende:
    Haha wat vond je van Uji? Bij jullie ook zoveel bejaarden? Vergeet, als je nog tijd hebt, niet naar Fushimi Inari te gaan.

    Uji was op dinsdag erg koud en verlaten. Gelukkig was het op zaterdag - de dag van de huwelijksceremonie - veel beter weer en stond vrijwel alles in bloei. Het was dan ook heel erg druk, maar een zeer bijzondere belevenis om bij te zijn.

    Vanuit Kyoto nog een dagje naar Takayama geweest; een mooie treinreis via Nagoya heen, die wel erg lang was (maar dat was eigenlijk ook de bedoeling, vanwege het slechte weer) en via Kanazawa terug.

    Nog een avondje naar honkbal geweest in de Kyocera Dome (futuristisch stadion; overdekt honkbal dus) in Osaka (tegen de Seibu Lions), nog wat Karaoke, een dagje Himeji en nu in Nagasaki en morgen naar Hiroshima
    pi_57914142
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 15:59 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Vond ik niet echt de moeite waard.
    Je bent knettergek. Het museum is schitterend van architectuur, de omgeving is prachtig en de collectie is van hoge kwaliteit. Dat je naar Nagoya gaat ipv het Miho Museum zou reden genoeg moeten zijn voor opname in een gesticht.
    pi_57934144
    Het is niet echt het weer om van natuur te genieten. Althans niet in het midden van het land. In Nagasaki was het nog warm en zonnig, maar vandaag in Hiroshima geen zon gezien en veel regen gehad. Het was dus een mooi moment om eens winkels te gaan kijken...
    pi_57934397
    Is Nikko de moeite waard om een dag Tokyo aan op te offeren?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_57934598
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 14:22 schreef Strolie75 het volgende:
    Is Nikko de moeite waard om een dag Tokyo aan op te offeren?
    Daar twijfel ik ook nog over. Vooral omdat het met een JR niet zo makkelijk te bereiken is (wel met de bus of met andere treinen). Na het zien van Kyoto, Nara en Uji denk ik ook niet dat het nog veel meerwaarde heeft...

    Morgen ben ik in Tokyo
    pi_57934715
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 14:32 schreef DutchTrain het volgende:
    Daar twijfel ik ook nog over. Vooral omdat het met een JR niet zo makkelijk te bereiken is (wel met de bus of met andere treinen). Na het zien van Kyoto, Nara en Uji denk ik ook niet dat het nog veel meerwaarde heeft...

    Morgen ben ik in Tokyo
    Ik ga met Djoser. 4 dagen Tokyo, waarvan eentje gebruikt wordt voor een tocht naar Kamakura.
    Ik denk dat ik Nikko bewaar voor een volgende keer.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 9 april 2008 @ 15:45:52 #94
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_57936113
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 14:08 schreef DutchTrain het volgende:
    Het is niet echt het weer om van natuur te genieten. Althans niet in het midden van het land. In Nagasaki was het nog warm en zonnig, maar vandaag in Hiroshima geen zon gezien en veel regen gehad. Het was dus een mooi moment om eens winkels te gaan kijken...
    Hier in Tokyo is het k*tweer. Regen, regen, regen, kou en wind
    Afgelopen week was het nog zonnig met 20 graden....
    pi_57946265
    Ik vond Nikko wel de moeite waard.

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2008 23:13:18 ]
    pi_57946321
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 14:08 schreef DutchTrain het volgende:
    Het is niet echt het weer om van natuur te genieten. Althans niet in het midden van het land. In Nagasaki was het nog warm en zonnig, maar vandaag in Hiroshima geen zon gezien en veel regen gehad. Het was dus een mooi moment om eens winkels te gaan kijken...
    Ik neem aan nadat je het museum over de atoombom bezocht had.
    pi_57949051
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 23:13 schreef k_man het volgende:
    Ik neem aan nadat je het museum over de atoombom bezocht had.
    Uiteraard, maar het museum in Nagasaki vond ik indrukwekkender. Vooral omdat ik daar één van de weinige bezoekers was en hier in Hiroshima er een tiental schoolklassen rondliepen en er bij elke foto een gids stond die aan iedereen in het Japans - Engels ging uitleggen wat er te zien was. Het leek wel de markt op zaterdagmiddag waarbij iedereen steeds harder ging praten om verstaanbaar te zijn

    Het plaatselijk kunstmuseum heb ik overgeslagen. Net als het transportmuseum. Ook de Mazdafabriek niet gezien
    pi_57967043
    Wel met de trammetjes geweest? En een kraanvogel gevouwen?
      Eindredactie Games vrijdag 11 april 2008 @ 07:47:28 #99
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_57974551
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 01:30 schreef DutchTrain het volgende:

    [.Ook de Mazdafabriek niet gezien
    terug!
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_58043801
    @ jossos: weet jij misschien een site waar ik een japans taalpakket kan downloaden voor op mijn computer? als ik op een japanse site kom zegt mijn comp dat ik een cd in de computer kan doen om het pakket te installeren maar die heb ik niet
      maandag 14 april 2008 @ 16:03:24 #101
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58044678
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 14:37 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik ga met Djoser. 4 dagen Tokyo, waarvan eentje gebruikt wordt voor een tocht naar Kamakura.
    Ik denk dat ik Nikko bewaar voor een volgende keer.
    Zonde, Nikko is veel mooier dan Kamakura. Maar inderdaad een heel gedoe om te komen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 14 april 2008 @ 17:15:22 #102
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_58045835
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 16:03 schreef speknek het volgende:
    Zonde, Nikko is veel mooier dan Kamakura. Maar inderdaad een heel gedoe om te komen.
    Ik zie het ook als een eerste kennismaking van het land. Ik verwacht niet alles te kunnen zien in 21 dagen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_58045971
    Is Nikko zo lastig te bereiken? Ik kan me daar niks van herinneren.

    Ik was ook met Djoser, maar dan acht jaar geleden. Was een mooie, goed opgezette reis, al kan het programma ondertussen natuurlijk best iets anders zijn. Als ze nog steeds Antoinette als begeleidster hebben, heb je een heel goede. De beste die ik ooit gehad heb, denk ik.

    [ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2008 17:24:35 ]
      maandag 14 april 2008 @ 17:24:32 #104
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_58046009
    Voor het geld dat ik aan Djoser betaal verwacht ik minstens een luxe bus, met airco, sushi en een geile Japanse toerleidster.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_58046022
    Volgens mij is alle vervoer per OV, toch?

    Shinkansen
    pi_58061695
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 15:12 schreef evil_sock het volgende:
    @ jossos: weet jij misschien een site waar ik een japans taalpakket kan downloaden voor op mijn computer? als ik op een japanse site kom zegt mijn comp dat ik een cd in de computer kan doen om het pakket te installeren maar die heb ik niet
    Dan heb je een probleem. Op Windows is de enige keus die je hebt om via de Windows installatie-cd ondersteuning voor Zuid-Oost Aziatische talen te installeren ben ik bang.
    Het kan met om het even welke installatie-cd van XP, dus als je een vriend hebt die wel een origineel heeft liggen, dan moet je die even lenen en zodoende installeren.

    Edit: Dit zou ook moeten werken! Niet dus..
      dinsdag 15 april 2008 @ 12:14:50 #107
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_58063928
    TOT wanneer duurt het bloesemseizoen eigk? ben er volgend jaar rond deze tijd. dat is aan de late kant zeker?
      dinsdag 15 april 2008 @ 13:41:15 #108
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_58065881
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 12:14 schreef -Sum- het volgende:
    TOT wanneer duurt het bloesemseizoen eigk? ben er volgend jaar rond deze tijd. dat is aan de late kant zeker?
    Ligt eraan waar je naartoe gaat. Op dit moment is het in Tokyo en in het zuiden in ieder geval al afgelopen. Maar in het noorden is het nu in volle gang.
    Linkje naar Sakura news op Yahoo
    pi_58069815
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 12:14 schreef -Sum- het volgende:
    TOT wanneer duurt het bloesemseizoen eigk? ben er volgend jaar rond deze tijd. dat is aan de late kant zeker?
    Niet te voorspellen. Het duurt maar een paar weken en varieert naar gelang de plaats, het weer, etc. Het blijft altijd een gok of je de kersenbloesem zult zien.
    pi_58083203
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 21:49 schreef k_man het volgende:
    Wel met de trammetjes geweest? En een kraanvogel gevouwen?
    De trammetjes uiteraard uitgeprobeerd, inclusief de bandenmetro. Geen kraanvogel gevouwen, maar in de JR hotels kreeg ik iedere dag een ander soort origami bloem
    pi_58083232
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 12:14 schreef -Sum- het volgende:
    TOT wanneer duurt het bloesemseizoen eigk? ben er volgend jaar rond deze tijd. dat is aan de late kant zeker?
    Het duurt twee weken hooguit, heb ik gemerkt. Het was echt heel snel na het 100% weekend allemaal weg. Het ligt er wel aan in welk deel van het land je bent.
    pi_58083302
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 17:22 schreef k_man het volgende:
    Is Nikko zo lastig te bereiken? Ik kan me daar niks van herinneren.

    Ik was ook met Djoser, maar dan acht jaar geleden. Was een mooie, goed opgezette reis, al kan het programma ondertussen natuurlijk best iets anders zijn. Als ze nog steeds Antoinette als begeleidster hebben, heb je een heel goede. De beste die ik ooit gehad heb, denk ik.
    Nikko is lastig te bereiken als je met JR wil omdat je een JR Railpass hebt en er op die manier 'gratis' probeert te komen. Als je die niet hebt, dan kun je met een iets snellere trein of met de bus.

    Uiteindelijk heb ik nog maar een dagje meer in Tokyo doorgebracht.
    Later meer...
    pi_58136873
    Misschien leuk om mee te nemen in de eerste post:
    Japan Nieuws
    www.japan-nieuws.nl
    pi_58137940
    Als 't echt om 't Japanse nieuws gaat vind ik http://mdn.mainichi.jp/ een betere
    pi_58140165
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 15:31 schreef xienix84 het volgende:
    Als 't echt om 't Japanse nieuws gaat vind ik http://mdn.mainichi.jp/ een betere
    Er zijn zoveel betere, maar allemaal niet in het Nederlands.
      zaterdag 19 april 2008 @ 15:42:14 #116
    104137 RawneZZ
    Wat kijk je?!
    pi_58159617
    Ik was het laatst naar Tokyo geweest, en heb er wat over geschreven met wat foto's voor de mensen die geïnteresseerd zijn:

    Tokyo op Reislijst.nl (wordt nog verder uitgebreid trouwens)

    Was er 16 dagen en wat een geweldige stad is het.
    pi_58185241
    Ik heb even in deze topic gebrowsed.. maar kon een belangrijk onderdeel even niet vinden.

    Hoe zit het met japanse meisjes? Iemand nog gescoord daar? Waarin verschillen ze van ander meisjes.. behalve het uiterlijk dan..
    pi_58189111
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 19:18 schreef LordofWar86 het volgende:
    Ik heb even in deze topic gebrowsed.. maar kon een belangrijk onderdeel even niet vinden.

    Hoe zit het met japanse meisjes? Iemand nog gescoord daar? Waarin verschillen ze van ander meisjes.. behalve het uiterlijk dan..
    Behalve de te verwachte culturele verschillen verschillen ze vrij weinig in mijn mening. Als je alleen maar snel van bil wilt en je er niets om geeft of het een beetje een netjes meisje is, heb je wel voordeel als je er als een typische Nederlander uitziet.
    Zeker in de grotere clubs zijn er genoeg meisjes die met buitenlanders naar huis willen..
      dinsdag 22 april 2008 @ 14:18:58 #120
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_58226512
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 19:18 schreef LordofWar86 het volgende:
    Ik heb even in deze topic gebrowsed.. maar kon een belangrijk onderdeel even niet vinden.

    Hoe zit het met japanse meisjes? Iemand nog gescoord daar? Waarin verschillen ze van ander meisjes.. behalve het uiterlijk dan..
    tsjonge jonge jonge

    Dan wil ik wel van jullie weten of Japanners kleine piemels hebben!

    pi_58245077
    quote:
    Dan wil ik wel van jullie weten of Japanners kleine piemels hebben!
    Maar een manier om daarachter te komen...
    pi_58245117
    tvp
    Death Makes Angels of us all
    And gives us wings where we had shoulders
    Smooth as raven' s claws...
      woensdag 23 april 2008 @ 09:43:39 #123
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_58246733
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 19:18 schreef LordofWar86 het volgende:
    Ik heb even in deze topic gebrowsed.. maar kon een belangrijk onderdeel even niet vinden.

    Hoe zit het met japanse meisjes? Iemand nog gescoord daar? Waarin verschillen ze van ander meisjes.. behalve het uiterlijk dan..
    Ik wil niet opscheppen, maar ik heb ondertussen al 6 Japanse vriendinnen gehad sinds mijn eerste vakantie hier en heb nu een vaste vriendin. Als Westers uitziend persoon is het ERG makkelijk om een mooi meisje te versieren.
    Japanse vrouwen vinden het erg leuk als je ze behandeld zoals je je vriendin in Nederland zou behandelen. Japanse mannen zijn namelijk over het algemeen hier erg slecht in en gaan er een beetje vanuit dat hun vriendin voor hen zorgt. Mijn vriendin is psycholoog en zij zegt dat dit te maken heeft met het Oedipus complex. Jongens worden erg verwend door hun moeders en verwachten dit ook van hun vriendin/vrouw.

    Gelukkig ben ik niet als mijn beste vriend hier. Hij is getrouwd met een hostess met wie hij een open relatie heeft. ZIjn hele telefoon staat werkelijk vol met de smerigste foto's van meisjes welke hij wekelijks meeneemt naar een hotel. Hij heeft momenteel 5 "vaste" sexvriendinnen.

    PS:
    Over het algemeen hebben Japanse mannen idd een kleinere piemel.
    pi_58270950
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 20:22 schreef NegaSado het volgende:
    Sakura in Kyoto
    Vette fotos! Krijg al weer helemaal zin om naar Japan te gaan haha helaas nog 4 maandjes wachten.
    pi_58274405
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 09:43 schreef Binsentu het volgende:
    Ik wil niet opscheppen, maar ik heb ondertussen al 6 Japanse vriendinnen gehad sinds mijn eerste vakantie hier en heb nu een vaste vriendin. Als Westers uitziend persoon is het ERG makkelijk om een mooi meisje te versieren.
    Japanse vrouwen vinden het erg leuk als je ze behandeld zoals je je vriendin in Nederland zou behandelen.
    Het schijnt dat Japanse mannen niet graag beffen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_58281491
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 11:24 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Het schijnt dat Japanse mannen niet graag beffen.
    Wat mij bij een andere vraag brengt... scheren japanse meisjes zich.. daar beneden..
      donderdag 24 april 2008 @ 22:49:22 #127
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_58290103
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 16:37 schreef LordofWar86 het volgende:

    [..]

    Wat mij bij een andere vraag brengt... scheren japanse meisjes zich.. daar beneden..
    Ja hoor, maar toen ik mijn vriendin vertelde dat sommige dames alles wegscheerde keek ze me verbaasd aan. Ze vond het maar vreemd dat veel Westerse mannen dat mooi vonden. "Willen die mannen soms dat hun vriendin op een klein meisje lijkt?"
      donderdag 24 april 2008 @ 22:59:34 #128
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58290358
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 22:49 schreef Binsentu het volgende:
    Ja hoor, maar toen ik mijn vriendin vertelde dat sommige dames alles wegscheerde keek ze me verbaasd aan. Ze vond het maar vreemd dat veel Westerse mannen dat mooi vonden. "Willen die mannen soms dat hun vriendin op een klein meisje lijkt?"
    Zegt een Japanse .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 27 april 2008 @ 08:49:01 #129
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_58334137
    Ik heb even een sterk verhaal te vertellen:

    Om te beginnen moet jullie even deze pagina lezen:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Junko_Furuta
    Ik werd letterlijk misselijk tijdens het lezen, wat moet dat vreselijk zijn geweest.

    Bijna elke Japanner kent de "Concrete murder" en dit is allemaal gebeurd in de wijk waar de school ligt waarop ik les geef. En dan nu de het hoogtepunt van mijn verhaal:
    Ik geef les op dezelfde school waar 10 jaar geleden 2 jongens van die groep op school hebben gezeten, waaronder de leider van het stel ! Hij blijkt hier zelfs een paar te hebben ingebroken.

    こわいね~! 
    pi_58336125
    ik ga hier even posten omdat ik overweeg die kant op te gaan en zo de pagina makkelijk kan vinden en later zullen er nog wel wat vragen volgen nadat ik het e.e.a. teruggelezen heb
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_58445908
    ik ga hier even posten omdat ik m'n ticket met vertrek 3 juli en terugkomst 23 juli naar Tokyo al heb liggen, maar ik nog steeds eens echt goed moet uitzoeken wat ik nou in Japan ga doen.

    In ieder geval maar een treinpass aanschaffen.......
      zaterdag 3 mei 2008 @ 11:01:49 #132
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58451465
    Misschien moeten we in dit topic tot een bezichtigingscanon komen .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_58453732
    ik ga misschien in september/ oktober ook naar japan, en ben ook wel benieuwd naar wat te doen daar in ongeveer drie weken tijd.. dat ik op vakantie ga is zeker, maar of het nou Vietnam, Japan, of nog een andere bestemming wordt is de grote vraag..
    Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
    pi_58479862
    ik wil als we gaan natuurlijk ongeveer 18 dagen naar japan. kyoto, tokyo en hiroshima staan al op het lijstje, maar verder? is fukuoka de moeite waard? shoestring gaat bijvoorbeeld ook naar kurashiki, djoser naar kumamoto en nagasaki. wat is er waar te zien?
    Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
    pi_58487144
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 21:35 schreef Wampi het volgende:
    ik wil als we gaan natuurlijk ongeveer 18 dagen naar japan. kyoto, tokyo en hiroshima staan al op het lijstje, maar verder? is fukuoka de moeite waard?
    18 dagen Japan... dat heb ik net ook gedaan, onderverdeeld in:

  • 7 dagen Kyoto (waarvan 1 dag Osaka + Himeji, 1 dag Nagoya, 1 dag treinrondreis via Takayama, 1 dag Nara, 1 dag Uji)
  • 4 dagen Nagasaki (waarvan 1 dag heen en 1 dag terugreizen en 0,5 dag naar Huis ten Bosch)
  • 1 dag Hiroshima
  • 6 dagen Tokyo

    Totaal was ik daarvoor kwijt
    700 euro vliegticket Amsterdam - Tokyo met SAS
    305 euro Japan Railpass voor 14 dagen
    120 euro 3 nachten JR Nagasaki
    55 euro 1 nacht JR Hiroshima
    220 euro 5 nachten Hatagaya Tokyo
    350 euro 7 nachten Ryokan Kyoto
    40 euro 1 nacht R&B Kyoto
    20 euro bus Tokyo - Shinjuku
    400 euro voor eten, drinken, uitgaan, entreegelden, souvenirs, overig vervoer etc.


    Ruim 2200 euro dus alles inclusief en vrij luxe. Zeker op overnachtingen valt nog veel te besparen, als je kiest voor hostels of één van de vele hotels bij de treinstation of gaat couchsurfen.
    quote:
    shoestring gaat bijvoorbeeld ook naar kurashiki, djoser naar kumamoto en nagasaki. wat is er waar te zien?
    Er is overal wel iets te zien, maar het hangt erg van je interesses af. Na alle tempels in Kyoto en omgeving gezien te hebben, hoefde ik er niet veel meer te zien. Ook de binnensteden lijken allemaal erg op elkaar, maar dat maakt de uitzonderingen wel weer bijzonder; zoals Chinatown in Nagasaki of de gouden paviljoen in Nara. Verder kun je mooie wandelingen maken door vulkaangebieden of door de Japanse Alpen.
    Ik zou zo geen lijst met plekken die je gezien moet hebben, kunnen maken... daarvoor is het een te groot en te interessant land.
  • pi_58487540
    Super, dank voor je uitgebreide reply! Die 2200 euro valt me eigenlijk nog best mee. Overnachten wordt ook al iets goedkoper als je met zn tweeen bent toch? En je schema, wow, zo lang in tokyo en kyoto! Had je dat van tevoren ook al gepland, of gewoon daar gekeken waar je wanneer naartoe wilde?
    Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
    pi_58487720
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 11:15 schreef Wampi het volgende:
    Super, dank voor je uitgebreide reply! Die 2200 euro valt me eigenlijk nog best mee. Overnachten wordt ook al iets goedkoper als je met zn tweeen bent toch? En je schema, wow, zo lang in tokyo en kyoto! Had je dat van tevoren ook al gepland, of gewoon daar gekeken waar je wanneer naartoe wilde?
    In Kyoto was ik met vrienden voor een bruiloft, dus daaarom wat langer. Maar het is een ideale uitvalsbasis om met de trein naar Kobe, Mimeji, Osaka en Nagoya te gaan.

    In Tokyo kun je met gemak 2 weken vullen. Ik heb nu alleen maar de meest bijzondere wijken en buurten gezien en ben nog een half dagje naar Yokohama geweest. Je kunt vanuit Tokyo bijvoorbeeld ook nog naar de Onsen in Hakone of naar de tempels in Nikko.

    Als je met z'n tweeën reist worden de overnachtingen wel wat goedkoper per persoon, maar houdt dan wel rekening met erg kleine kamers... de tweepersoonskamer die ik in Tokyo voor mij alleen had, daar hadden al met moeite twee Japanners ingepast.

    Door de sterke koers van de Euro is vooral eten en drinken erg goedkoop in Japan. Vervoer blijft relatief duur, maar daarvoor kun je dan ook het beste een Japan Rail pass kopen.
    pi_58487886
    Die Japan Rail Pass moet er sowieso komen ja, supersysteem lijkt me! En dank voor je tips weer! Toch maar eens een LP aanschaffen om overal eens goed over te lezen.
    Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
    pi_58488095
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 11:34 schreef Wampi het volgende:
    Toch maar eens een LP aanschaffen om overal eens goed over te lezen.
    Om meer te weten over Japan moet je NIET de Lonely Planet hebben... heb er stukjes in zitten lezen en het is hier en daar behoorlijk tegenstrijdig wat er in verteld wordt; op de ene bladzijde is een stad de moeite van het bezoeken niet waard, op de volgende is het een fantastische stad, in beide gevallen zonder enige argumenten. De LP is handig voor onderweg, om te weten hoe je ergens moet komen of wat de openingstijden zijn, maar niet om je te oriënteren wat je wel of niet zou moeten zien. (tenzij je met alle LP lezers op dezelfde plek wil zitten).

    Om te oriënteren kan ik je aanraden om een gids met plaatjes van een paar euro bij De Slegte te halen (ik had er één voor 3 euro) en verder te zoeken met internet. Rondreizen door Japan bleek achteraf veel makkelijker dan gedacht; je kan op het station altijd wel in het Engels wat vragen en in hotels zijn er veel foldertjes met informatie over de stad en omgeving in het Engels.

    Overigens is de nieuwe druk van The Rough Guide ook net uit, maar die heb ik nog niet kunnen bekijken.
    pi_58488408
    ik vind LP altijd wel prettig om vooraf door te lezen en aan de hand daarvan op internet rond te kijken. dat ik dan met alle lp lezers op 1 plek zit kan ik me niet zo druk over maken. bij de slegte hier in den bosch al gekeken, maar niks over japan kunnen vinden (dat verbaasde me..), dus ik zal in eindhoven ook eens zoeken.
    Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
      maandag 5 mei 2008 @ 12:26:37 #141
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58488879
    Ik vond (en vind) de LP van Tokyo fantastisch. Wat ik door die van heel Japan heen gebladerd heb, vond ik het inderdaad soms te oppervlakkig, en werden dingen de hemel in geprezen die me nou niet zo leken. Maar let wel, ik zat vier maanden in Tokyo, en dan is de schat van informatie in zo'n boekje erg handig (vooral ook qua restaurantjes enzo).
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_58520136
    De LP van Tokyo is inderdaad erg uitgebreid en ik kan me voorstellen dat je daar zeker wat aan hebt als je er een paar maanden bent.

    Ik had zelf de 'Travellers Guide to Japan' gevonden op het boekenfestijn voor 3 euro. Erg veel plaatjes en wat uitleg over wat er hier en daar te zien is.
    pi_58567687
    ik zat net filmpjes te kijken op youtube van Tokyo en ik krijg heimwee naar de mooie stad!

    ga naar Tokyo op vakantie! het is zo heerlijk!
    pi_58567698
    (de LP is trouwens gewoon erg goed, ik heb er veel aan gehad)
      woensdag 14 mei 2008 @ 22:06:55 #145
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_58673749
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 01:29 schreef JoPiDo het volgende:
    ik zat net filmpjes te kijken op youtube van Tokyo en ik krijg heimwee naar de mooie stad!

    ga naar Tokyo op vakantie! het is zo heerlijk!
    Als je van dat grote Metropolische houdt wel ja... (maar ach... die parken zijn ook zo groot dat je er ook wel wat rust kan vinden)... Shikoku wil ik ook nog eens bezoeken... een beetje dat oude Japan.
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_58674633
    Mijn planning begint vorm te krijgen:

    Tokyo, Yokohama, Hiroshima, Oita, Nagasaki, Kyoto, Kobe, Nara gaan waarschijnlijk de steden worden.....en dan nog een paar dagen de bergen in.
      woensdag 14 mei 2008 @ 22:55:21 #147
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58674865
    Mooi lijstje!
    Had je iets speciaals voor Yokohama in gedachten? Ik vond het vooral een grote voorstad van Tokyo, dus als je krap zit zou ik eerder wat extra tijd in Tokyo doorbrengen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_58677695
    Zeker Osaka niet overslaan, dat is zeker wel een leukere stad als bijvoorbeeld Oita of Nagasaki, ( en wel meer steden in je lijst maar dat's persoonlijke voorkeur )
    pi_58678623
    Mijn programma is vooral opgebouwd rondom het J-League (voetbal) schema

    Yokohama zit in het programma vanwege de Landmark Tower en het Nissan stadium. Ik blijf er ook niet slapen, maar het wordt een soort middag + avondtrip vanuit Tokyo op zondag 6 juli. Heb toch een JR railpass, dus waarom niet.

    Oita moet vanwege Stadium Big Eye (toch een soort van natte droom), Hiroshima + Nagasaki vooral vanwege de atoombommen, Kyoto + Nara vanwege de oude Japanse cultuur, Kobe zit er dan nog toevallig in omdat dat ook een wedstrijd in een gaaf stadion is als ik in de buurt ben.....

    Wil dus nog wat bergen of natuur erin gooien (misschien vanuit Nagano) maar heb nog niet echt een houvast wat daarvoor een mooi "basecamp" is.....
      donderdag 15 mei 2008 @ 09:18:50 #150
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58678672
    Hakone is wel geliefd, in de buurt van Tokyo en goed uitzicht over Mt Fuji.. In theorie althans, want in de zomer is het overal zo vochtig dat je nauwelijks uitzicht whatsoever hebt in Japan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 15 mei 2008 @ 09:37:45 #151
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_58679000
    Veel noordelijker dan Nikko komt men doorgaans niet of je moet naar Hokkaido willen
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      donderdag 15 mei 2008 @ 09:55:38 #152
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58679352
    Sapporo is heel leuk in de zomer .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 15 mei 2008 @ 10:01:48 #153
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_58679506
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 09:55 schreef speknek het volgende:
    Sapporo is heel leuk in de zomer .
    Ja hiken lijkt me daar ook wel gaaf... Maar het gebied tussen Nikko en Hokkaido trekt vrij weinig toeristen...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_58680103
    En toch zijn de prefectures daar erg mooi! Als je voor de wat mindere drukte en toeristische trekpleisters wil gaan (maar toch mooie tempels en prachtige natuur EN een hoge onsen-dichtheid, moet je naar Tohoku. Maar dat hoef ik Doodkapje natuurlijk niet te vertellen Sendai
      donderdag 15 mei 2008 @ 10:40:49 #155
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_58680422
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 10:25 schreef xienix84 het volgende:
    En toch zijn de prefectures daar erg mooi! Als je voor de wat mindere drukte en toeristische trekpleisters wil gaan (maar toch mooie tempels en prachtige natuur EN een hoge onsen-dichtheid, moet je naar Tohoku. Maar dat hoef ik Doodkapje natuurlijk niet te vertellen Sendai
    Vergeet vooral de versere vis niet... voor Okonomiyaki enzo zit je in de Hiroshima-Kansai area wel goed... maar sashimi en sushi uit Tohoku... daaaaaaaaaaamn!
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_58680480
    Wist je dat Shiogama (dat kleine plaatsje tussen Sendai en Matsushima met die grote vismarkt) de hoogste dichtheid sushi restaurants van heel Japan heeft? Dat hoorde ik weer ergens (of het waar is, is een tweede, maar lekker is het wel).

    Mijn beste Okonomiyaki heb ik op in Osaka, in een heel klein restaurantje ergens achteraf.
      donderdag 15 mei 2008 @ 10:48:23 #157
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_58680539
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 10:44 schreef xienix84 het volgende:
    Wist je dat Shiogama (dat kleine plaatsje tussen Sendai en Matsushima met die grote vismarkt) de hoogste dichtheid sushi restaurants van heel Japan heeft? Dat hoorde ik weer ergens (of het waar is, is een tweede, maar lekker is het wel).

    Mijn beste Okonomiyaki heb ik op in Osaka, in een heel klein restaurantje ergens achteraf.
    Nope... dat wist ik niet
    Voor de volgende keer dan maar weer
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_58680803
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 09:15 schreef DRD het volgende:
    Oita moet vanwege Stadium Big Eye (toch een soort van natte droom),
    Als je nog tips wilt over Oita moet je het even laten weten. Ik woon daar namelijk Heb ook een seizoenkaart van Oita Trinita, dus ik ga iedere twee weken naar Big Eye (dat officieel sinds een paar jaar Kyushu Oil Dome heet). Het voetbal in Japan is trouwens wel een aanrader. De sfeer in het stadion is altijd geweldig en van hooligans hebben ze nog nooit gehoord. Ze spelen af-en-toe ook nog best goed voetbal. Ga je ook nog naar Urawa Reds? Die hebben de grootste aanhang en Saitama Stadium is volgens mij ook indrukwekkend.

    Aanrader in Oita en het nabij gelegen Beppu zijn ook de onsens, maar in de hitte van juli heb je waarschijnlijk weinig zin om in een bloedheet bad te gaan zitten.

    Wat betreft "nog wat bergen of natuur erin gooien" kun je vanuit Oita in ongeveer 2 uur met de trein naar Mount Aso -- volgens Wikipedia de grootste actieve vulkaan van Japan.

    [ Bericht 14% gewijzigd door captaintokyo op 15-05-2008 11:37:07 ]
    pi_58681591
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 11:00 schreef captaintokyo het volgende:

    [..]

    Als je nog tips wilt over Oita moet je het even laten weten. Ik woon daar namelijk Heb ook een seizoenkaart van Oita Trinita, dus ik ga iedere twee weken naar Big Eye (dat officieel sinds een paar jaar Kyushu Oil Dome heet). Het voetbal in Japan is trouwens wel een aanrader. De sfeer in het stadion is altijd geweldig en van hooligans hebben ze nog nooit gehoord.

    Aanrader in Oita en het nabij gelegen Beppu zijn ook de onsens, maar in de hitte van juli heb je waarschijnlijk weinig zin om in een bloedheet bad te gaan zitten.
    voetbal is altijd en overal een aanrader Zaterdag 12 juli is het mijn planning om naar Oita - Urawa Reds. Uitverkocht is het er voglens mij nooit, dus een kaartje is geen probleem.

    Heb in totaal 2 dagen Oita (vrijdag + zaterdag) gepland staan en heb nog geen invulling, dus alle tips zijn welkom. Ook een goedkope slaapplaats staat nog op een lijstje (voor alle steden eigenlijk, ik ga van het weekend maar eens zoeken).
    pi_58681843
    Oita is nooit uitverkocht, dat klopt. Ik begrijp dat je niet naar een thuiswedtrijd van Urawa gaat? Jammer...

    In Beppu kun je de zogenaamde Jigoku nog bezoeken. Dit is vrij toeristisch en wel grappig, maar niet bijster interessant. Het is waarschijnlijk te krap qua tijd, maar Mount Aso is wel een aanrader.

    Misschien zie ik je in het stadion in juli...
    pi_58682093
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 11:48 schreef captaintokyo het volgende:

    Misschien zie ik je in het stadion in juli...
    <--- die vlag gaat mee, overal naar toe.

    Het voetbalprogramma is voorlopig als volgt:
    06 juli: Yokohama - Kustasu, Nissan Stadium (finale van het WK)
    12 juli: Oita-Urawa, Big Eye
    16 juli: heel lastig, Kobe / Kyoto / Tokyo National / Niigata...........waarschijnlijk Kobe
    17 juli: nader te bepalen, waarschijnlijk niets
    20 juli: nader te bepalen, waarschijnlijk niets
    21 juli: evt. Saitama, Urawa.
    pi_58695372
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef speknek het volgende:
    Hakone is wel geliefd, in de buurt van Tokyo en goed uitzicht over Mt Fuji.. In theorie althans, want in de zomer is het overal zo vochtig dat je nauwelijks uitzicht whatsoever hebt in Japan.



    daar waren die foto's van in het vorige topic 'dit is het prachtige uitzicht vanaf Mt Fuji op Tokyo' en dan op de foto een witte waas
    pi_58739264
    @DRD: drop Kobe, ga naar Himeji.
    pi_58746854
    zo woensdagochtend vertrek ik naar Tokyo. Ik kan haast niet wachten
    eerste paar dagen van het programma staan vast, donderdag komen we aan, eerst inchecken in het hotel natuurlijk, vervolgens een beetje de buurt van het hotel verkennen (Akasuka, dus waarschijnlijk Sensoji temple grounds bezoeken).
    Vrijdag is het op naar het Sumo worstelen.
    Zaterdag bruiloft van een vriend, dus zondag waarschijnlijk niet zo'n heel drukke dag, verder programma is waarschijnlijk 's avonds met de LP op schoot het programma van de volgende dag samenstellen.

    Even een vraagje: werken "onze" mobiele telefoons daar (gewoon een redelijk recente mobiel, Platform: EDGE/ GPRS Class 10 Tri Band (900/1800/1900 MHz)?
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      zondag 18 mei 2008 @ 18:28:30 #165
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58747235
    Sumo is tof! Je wist het waarschijnlijk al, maar zo niet: als je rond het middaguur gaat kun je de jeugdige sumoworstelaars goed vooraan zien. De meeste mensen interesseert het niet zoveel namelijk en komen pas rond drie uur 's middags aan. Het is heel geaccepteerd om dan even op hun ring side seats te gaan zitten. Mobiele telefoons werken er trouwens niet, want het is ongeveer het enige land ter wereld zonder GSM. Theoretisch gezien zou een UMTS beeldtelefoon er kunnen werken, maar je telefoon provider heeft waarschijnlijk toch geen contract met Japan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_58747544
    Als je een UMTS telefoon hebt, dan kun je bellen en sms'en, maar ik meen dat alleen Vodafone een contract heeft om in Japan te roamen. Daarbij is het ook nog eens erg duur.

    Als je echt wilt bellen, huur dan een telefoon. Makkelijk van te voren te bestellen via http://www.tozai.nl/www.tozai.nl/www/index.html of andere sites. Je kan er echter niet mee sms'en. Als je kiest voor een andere provider, let dan op of gebeld worden ook geld kost.
    pi_58749068
    Hmm das jammer van het bellen, maar ja zo heel veel zullen we ook niet gebruik maken van de telefoon, het gratis internet in het hotel is in ieder geval goed genoeg om het thuisfront op de hoogte te brengen/houden....

    Ik zal eens nadenken om eerder naar het sumo stadion te gaan, we hebben wel met een hele groep om twee uur afgesproken en als ik eerder ga zit ik waarschijnlijk niet bij de rest....

    Bedankt voor de antwoorden in ieder geval
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_58759521
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 18:28 schreef speknek het volgende:
    Sumo is tof! Je wist het waarschijnlijk al, maar zo niet: als je rond het middaguur gaat kun je de jeugdige sumoworstelaars goed vooraan zien. De meeste mensen interesseert het niet zoveel namelijk en komen pas rond drie uur 's middags aan. Het is heel geaccepteerd om dan even op hun ring side seats te gaan zitten. Mobiele telefoons werken er trouwens niet, want het is ongeveer het enige land ter wereld zonder GSM. Theoretisch gezien zou een UMTS beeldtelefoon er kunnen werken, maar je telefoon provider heeft waarschijnlijk toch geen contract met Japan.

    Mijn telefoon deed het gewoon in Japan. Dat was toen een k800i van SonyEricsson.

    Volgens mij moet je een 3g-telefoon hebben, dat zijn vrijwel alle nieuwe 'duurdere' telefoons die in Nederland verkocht worden. Met deze telefoons kun je gewoon inloggen op het netwerk en bellen/sms'en. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad in Tokyo & Kyoto!
    pi_58760690
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 10:44 schreef NegaSado het volgende:
    @DRD: drop Kobe, ga naar Himeji.
    hoezo? Is Kobe niet leuk dan?
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 12:30 schreef JoPiDo het volgende:

    [..]

    Mijn telefoon deed het gewoon in Japan. Dat was toen een k800i van SonyEricsson.

    Volgens mij moet je een 3g-telefoon hebben, dat zijn vrijwel alle nieuwe 'duurdere' telefoons die in Nederland verkocht worden. Met deze telefoons kun je gewoon inloggen op het netwerk en bellen/sms'en. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad in Tokyo & Kyoto!
    Weet je toevallig of de W580i van SonyEricsson een zelfde soort telefoon is?

    [ Bericht 53% gewijzigd door DRD op 19-05-2008 14:08:35 ]
    pi_58761095
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 12:30 schreef JoPiDo het volgende:

    [..]

    Mijn telefoon deed het gewoon in Japan. Dat was toen een k800i van SonyEricsson.

    Volgens mij moet je een 3g-telefoon hebben, dat zijn vrijwel alle nieuwe 'duurdere' telefoons die in Nederland verkocht worden. Met deze telefoons kun je gewoon inloggen op het netwerk en bellen/sms'en. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad in Tokyo & Kyoto!
    Nou ja telefoon gaat gewoon mee, als er niet gebeld of gesms-ed kan kan worden gaat ie op vliegtuigstand, en wordt het een klok en valuta converter
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      maandag 19 mei 2008 @ 18:48:52 #171
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_58766073
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 13:35 schreef DRD het volgende:

    [..]

    hoezo? Is Kobe niet leuk dan?
    [..]

    Weet je toevallig of de W580i van SonyEricsson een zelfde soort telefoon is?
    Ik vond Kobe niet zo bijzonder... Vanwege de sakura zijn wij naar Himeji gegaan... erg mooi!
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_58784713
    Zo de koffer is gepakt, nog twaalf uurtjes en ik stap op de trein richting schiphol, dan via Le Suisse naar Tokyo, was het maar vast zover....
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_58794681
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2008 17:47 schreef Guard het volgende:
    Zo de koffer is gepakt, nog twaalf uurtjes en ik stap op de trein richting schiphol, dan via Le Suisse naar Tokyo, was het maar vast zover....
    Doe je wel voorzichtig en doe vooral geen dingen die ik ook niet zou doen !

    Sorry , moest het even kwijt.....

    Misschien is dit bericht een teken van jaloezie, veel plezier!!!
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
      woensdag 21 mei 2008 @ 05:30:41 #174
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_58794771
    Mijn trip gaat helaas pas over een paar maanden beginnen!

    7 sept vlieg ik van Amsterdam via Munchen naar Seoul
    7 tm 13 sept ben ik in Seoul
    13 sept vlieg ik van Seoul naar Busan
    13 en 14sept ben ik in Busan
    15 sept vaar ik van Busan naar Japan
    15 sept ga ik met de trein naar Hiroshima
    16 sept ga ik met de trein naar Kyoto
    17 sept ga ik met de trein naar Tokyo
    17 tm 25 sept ben ik in Tokyo
    25 sept vlieg ik van Tokyo via Muchen weer naar Amsterdam

    Dit is ongeveer mijn programma, ik kan nog afwijken enventueel, al heb ik mijn hostels wel geboekt!

    Heb er mega zin in!
      woensdag 21 mei 2008 @ 08:46:01 #175
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58795609
    Bleh Busan. Maar ik snap dat je die boottocht niet wil laten schieten.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_58800314
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 18:48 schreef Doodkapje het volgende:
    Ik vond Kobe niet zo bijzonder... Vanwege de sakura zijn wij naar Himeji gegaan... erg mooi!
    In Himeji kun je vlakbij het kasteel ook een echte Tadao Ando zien.
    pi_58802419
    Woei... Als het zo doorgaat met mijn studiepuntjes, dan zit ik in jan/feb in japan...
    Alleen het sparen gaat nog niet zo...
    なんだっけ
      vrijdag 23 mei 2008 @ 10:13:15 #178
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_58849277
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 12:38 schreef k_man het volgende:


    [..]

    In Himeji kun je vlakbij het kasteel ook een echte Tadao Ando zien.
    Ben niet zo thuis in de architectuur, maar zijn werk is wel erg interessant
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_58871783
    Slaapplaatsen in Tokyo, Hiroshima en Nagasaki zijn geregeld.

    Nu nog Oita (moeilijk, moeilijk), de Kyoto omgeving (welke stad wordt de uitvalsbasis, iets in de bergen en de laatste nacht bij het vliegveld.....
    pi_58872601
    Hoeveel wil je ongeveer uitgeven per nacht?
    pi_58876093
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 04:43 schreef captaintokyo het volgende:
    Hoeveel wil je ongeveer uitgeven per nacht?
    Liefst zo min mogelijk, maar toch een klein beetje kwaliteit. Typisch Nederlands dus. Ergens in de prijscategorie 20 tot max. 45 euro per nacht. En dan het liefst ook nog zo dicht mogelijk bij het station.....
      zaterdag 24 mei 2008 @ 19:18:24 #183
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58881754
    Ik heb in Kyoto in Ryokan Rakucho gezeten. Niet super, maar heel goedkoop en degelijk voor een ryokan:
    http://www003.upp.so-net.ne.jp/rakucho-ryokan/indx.html
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_58892749
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 13:18 schreef DRD het volgende:

    [..]

    Liefst zo min mogelijk, maar toch een klein beetje kwaliteit. Typisch Nederlands dus. Ergens in de prijscategorie 20 tot max. 45 euro per nacht. En dan het liefst ook nog zo dicht mogelijk bij het station.....
    Hm, een vriend van mij sliep in het Comfort Hotel toen 'ie mij bezocht. Een 1 persoonskamer kost ongeveer 40 euro (incl ontbijt). Je kan gratis internetten op de computers van het hotel en ze hebben ook fietsen die je gratis kan lenen. Het is aan de rand van het centrum. Ik schat ongeveer 20 minuten lopen van het station.

    http://web.travel.rakuten.co.jp/portal/my/info_page_e.Eng?f_no=5397&f_ptn1=

    Zelf heb ik trouwens in het Comfort hotel in Fukuoka en Kyoto geslapen en dat was prima. Je kon zelfs de hele dag gratis koffie, thee en jus d'orange krijgen.
    pi_58902652
    Thank You. Ik ga vanavond maar weer eens wat boeken!

    Volgende week vrijdag in Amsterdam de railpass ophalen. Met ieder 'puzzelstukje' begint het toch steeds meer te kriebelen.
    pi_58911752
    Ik zit nu in het Chisun Inn in Asakusa, gewoon goed, beetje kleine kamers, maar daar merk je niets van als je er alleen komt om te slapen. Redelijke prijs, goede service!
    Asakusa is zelf heel leuk, nog redelijk authentiek (zeker als je een paar straten wegloopt van Senjo-ji).

    Enige nadeel is dat als je gaat stappen in roppongi of zo je met een taxi naar het hotel moet en dan merk je dat niet in het `centrum` zit, kost zo`n 3 a 400 yen, maar gedurende normale tijden sta je binnen een minuut of 20 overal in Tokyo met de metro voor 190 yen.

    Zal als weer terug ben (begin volgende week) wat meer posten over mijn ervaringen hier in Tokyo, o.a. over de bruiloft van afgelopen zaterdag, wat geweldig was!!
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      maandag 26 mei 2008 @ 09:01:33 #187
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58912703
    3 a 400 yen maar vanaf roppongi naar asakusa? . Daar zou ik het niet voor laten! Kun je nagaan, da's nog geen 1/3e van het starttarief in Nederland .
    Toen ik van Shibuya naar Ookayama ging was dat trouwens een heel stuk duurder, denk toch wel zo'n 4000. Zou het goedkoper geworden zijn?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 26 mei 2008 @ 09:07:52 #188
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_58912772
    Ik denk dat hij een nul te weinig heeft ingetypt.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 26 mei 2008 @ 09:23:43 #189
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_58913026
    Afgelopen weekend weer een poging gedaan om in de Lonely Planet te lezen. Maar alles in Tokyo/Japan ziet er geweldig uit.

    Ik heb besloten om het me maar te laten overkomen. Volgens mij is een willekeurige straat al een belevenis op zich.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 26 mei 2008 @ 09:29:44 #190
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58913121
    Ja da's wel zo, ik vond een van de leukste plekjes van Tokyo de compleet onopvallende buitenwijk waar ik verbleef. Gewoon, omdat je dan pas echt merkt in een andere wereld te zitten, in plaats van op vakantie te zijn. Aan de andere kant, jij bent er heel wat korter, en volgens mij wil je ook niet op je geweten hebben hele belangrijke leuke dingen gemist te hebben .

    Nouja, alles zien is toch onmogelijk, is me in vier maanden Tokyo ook niet gelukt.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 26 mei 2008 @ 09:40:03 #191
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_58913273
    Als het goed is ga ik in 2010 weer naar Japan. Twee weken Tokyo/Kyoto.

    Dus ik maak me niet al te druk.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_58922870
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 09:07 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik denk dat hij een nul te weinig heeft ingetypt.
    ja klopt sorry, ben een beetje verward door de japanse toetsenborden

    Vandaag blowfish gegeten , en I`m still alive
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_58923012
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 17:34 schreef Guard het volgende:

    [..]

    ja klopt sorry, ben een beetje verward door de japanse toetsenborden

    Vandaag blowfish gegeten , en I`m still alive

    vond je het ook lekker?

    ik vond het voor vis erg goed smaken...
    pi_58932333
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 17:42 schreef JoPiDo het volgende:

    [..]

    vond je het ook lekker?

    ik vond het voor vis erg goed smaken...
    Het was zeker niet verkeerd, eerst rauw eten, vervolgens gefrituurd, dan gekookt in een vissoep aan tafel (waar vervolgens aan tafel het `toetje` werd gemaakt (rijst en een geklopt ei erbij), best grappig!

    Nieuwe dag, nieuwe dingen zien vandaag
    Spreek jullie later weer
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_58941794
    ik had geen plek meer voor het toetje, ik zat zo vol!

    die Jappen eten echt enorme hoeveelheden!
    pi_58944503
    Ik ben zelf nog nooit naar Japan geweest, maar ik zou er best wel eens heen willen gaan. Ik kan zelfs al tot 99 tellen in het Japans, en ik ken een paar woordjes (niet veel xD)
    pi_58947954
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 14:43 schreef JoPiDo het volgende:
    ik had geen plek meer voor het toetje, ik zat zo vol!

    die Jappen eten echt enorme hoeveelheden!
    Weet je dat idee had ik in het begin ook, maar na een aantal maanden daar viel dat toch zwaar tegen. Het is lang niet zo vullend lijkt wel.
    pi_59010994
    Goedendag!
    Eindelijk is het zover! 10 Julie vertrek ik naar Japan (samen met 2 anderen die een dag later vertrekken)

    Nu is het zo dat we vanuit Tokyo (shinjuku station) naar Mt. Fuji willen gaan om deze te 'beklimmen'.
    We hebben dus een plek nodig om onze backpacks te stashen. Google is al geraadpleegd maar hier lijkt niets uit te komen. Nu is mijn vraag aan jullie: "Weten jullie waar we onze backpacks kunnen opslaan voor als de Mt. Fuji beklimmen?"

    De backpacks zijn redelijk groot (70L dacht ik). Als hier meer info over nodig is, laat het ff weten
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_59011514
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 13:15 schreef SureZal het volgende:
    Goedendag!
    Eindelijk is het zover! 10 Julie vertrek ik naar Japan (samen met 2 anderen die een dag later vertrekken)

    Nu is het zo dat we vanuit Tokyo (shinjuku station) naar Mt. Fuji willen gaan om deze te 'beklimmen'.
    We hebben dus een plek nodig om onze backpacks te stashen. Google is al geraadpleegd maar hier lijkt niets uit te komen. Nu is mijn vraag aan jullie: "Weten jullie waar we onze backpacks kunnen opslaan voor als de Mt. Fuji beklimmen?"

    De backpacks zijn redelijk groot (70L dacht ik). Als hier meer info over nodig is, laat het ff weten
    Op elk station is er wel een 'left luggage' depot of zijn er kluisjes. Ligt er aan hoe lang je er over gaat doen. Ook hotels willen je bagage nog wel eens wat langer voor je bewaren, als je later weer terugkomt voor een paar overnachtingen.
    pi_59028393
    zo vandaag de laatste dag in Tokyo, helaas
    Ondanks het feit dat het eigenlijk vanaf donderdag aan een stuk heeft geregend me toch prima vermaakt.
    Laatste keer vanavond door Asakusa, de losse yens opmaken aan prularia voor het thuisfront...

    I
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_59119697
    Hmppft vandaag voor het eerst weer aan het werk, saai...

    Maandag beetje geslapen en gisteren de foto's gerubriceerd (500 stuks).

    Zou graag willen dat ik er nog zat...

    effe wat foto's:





    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_59119761
    Mooie foto's ben er zelf een keer geweest en hoop ooit terug te gaan, erg indrukwekkend land.
      donderdag 5 juni 2008 @ 08:41:46 #203
    176973 FreakyMrCaleb
    -=Same Shit..Different Day=-
    pi_59136432
    Damn wat ben ik fucking jaloers op de mensen die daar momenteel zijn zeg.

    Wil al een aantal jaar erheen, eigelijk al vanaf dat ik klein was. Tis alleen zo Duuuur...dus moet echt hardcore sparen vette topic btw....echt dom dat ik dit over het hoofd heb gezien, me vriendin zei het tegen me

    Betreft gamen kom je in Japan ook wel aan je trekken denk ik? grote superstores? i need to know before i go haha.
      donderdag 5 juni 2008 @ 08:47:35 #204
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59136524
    Hmm valt tegen. In Akihabara heb je veel games shops, maar dat zijn dan vrij smalle winkels met hooguit twee verdiepingen aan games, en voor de rest manga en dubieuze porno (en dubieuze manga porno). Wel veel speelhallen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 5 juni 2008 @ 08:58:47 #205
    176973 FreakyMrCaleb
    -=Same Shit..Different Day=-
    pi_59136714
    Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.

    Vette website

    Alles aant lezen whehehe
      donderdag 5 juni 2008 @ 08:59:45 #206
    176973 FreakyMrCaleb
    -=Same Shit..Different Day=-
    pi_59136735
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 08:47 schreef speknek het volgende:
    Hmm valt tegen. In Akihabara heb je veel games shops, maar dat zijn dan vrij smalle winkels met hooguit twee verdiepingen aan games, en voor de rest manga en dubieuze porno (en dubieuze manga porno). Wel veel speelhallen.
    You are speaking my language!

    whehehe en in Tokyo moet je vast wel een district hebben wat hierop gebasseerd is? Of valt dat nog vrij tegen. Denk ook aan gadget shops en dergelijk.
      donderdag 5 juni 2008 @ 09:07:41 #207
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59136865
    Ja, dat is Akihabara, een wijk van Tokyo. Wordt ook wel Electric Town genoemd. Alhoewel je voor elektronica tegenwoordig soms beter in Shibuya (ook Tokyo) kunt zijn, blijft Akihabara de hemel voor otaku.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 5 juni 2008 @ 10:01:40 #208
    176973 FreakyMrCaleb
    -=Same Shit..Different Day=-
    pi_59137840
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 09:07 schreef speknek het volgende:
    Ja, dat is Akihabara, een wijk van Tokyo. Wordt ook wel Electric Town genoemd. Alhoewel je voor elektronica tegenwoordig soms beter in Shibuya (ook Tokyo) kunt zijn, blijft Akihabara de hemel voor otaku.

    Vette shizzle en dat is uiteraard vrij simpel te vinden neem ik aan in Tokyo?
      donderdag 5 juni 2008 @ 10:04:41 #209
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59137890

    Appeltje eitje.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 5 juni 2008 @ 10:08:33 #210
    176973 FreakyMrCaleb
    -=Same Shit..Different Day=-
    pi_59137971
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 10:04 schreef speknek het volgende:
    [ afbeelding ]
    Appeltje eitje.

    OH MY GOD i'm gonna get lost whaha
    damn...hoeveel metrolijnen zijn er daar ingodsnaam.
      donderdag 5 juni 2008 @ 10:26:39 #211
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59138393
    quote:
    Greater Tokyo has an extensive railway network comprising monorails, commuter rails, subways, private lines, trams, and so forth. There are around 136 individual rail lines in the Greater Tokyo Area, and between 1,000 to 1,200 railway stations depending on one's definition of the area, most designed for heavy use, usually long enough to accommodate 10-car trains. Major stations are designed to accommodate hundreds of thousands of passengers at any given time, with miles of connecting tunnels linking vast department stores and corporate offices. Tokyo Station has underground connections that stretch well over 4 kilometers, and Shinjuku Station has well over 200 exits*. Greater Tokyo's Railway Network is easily considered the world's largest in terms of both daily passenger throughput with a daily trips of over 40 million (20 million different passengers) as well as physical extent with approximately 2,578 kilometers of track. Some 57 percent of all Greater Tokyo residents used rail as their primary means of transport in 2001.
    * Allemaal onvindbaar

    .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_59141522
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 10:04 schreef speknek het volgende:
    [ afbeelding ]
    Appeltje eitje.

    hoeveel uren van mijn vakantie ik met op dat kaartje turen kwijt ben geraakt

    toch is het makkelijker te gebruiken dan dat je in eerste instantie denkt dat het te gebruiken is
    pi_59141627
    De Metrolijnen lijken verwarrend maar dat valt reuze mee, met die kleuren voor de lijnen en de nummering van de stations kom je er wel uit. En er zijn maar twee bedrijven die de metrolijnen runnen, en de transfer machines maken het makkelijk om over te stappen op lijnen van de andere maatschappij. Het is zeker handig om te weten welke exit je moet hebben op een station voordat je er daadwerkelijk bent.

    Qua treinen en verschillende lijnen en operators etc kan ik je maar een advies geven, koop je kaartje bij de automaten die het dichtsbij de poortjes staan waar je doorheen moet
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      donderdag 5 juni 2008 @ 12:49:37 #214
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59141759
    Vraag gewoon een Suica kaart aan bij het eerste de beste metroloket. Hoef je geen moeite meer te doen met al die kaartjes.

    Overigens is het inderdaad niet moeilijk, Akihabara zit op de Yamanote en Hibiya lijn.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 5 juni 2008 @ 17:39:41 #215
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_59150129
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 10:04 schreef speknek het volgende:
    [ afbeelding ]
    Appeltje eitje.
    Inderdaad Gewoon zorgen dat je binnen de roze lijn blijft en je zit in het centrum
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_59150631
    Tokyo

    Osaka
      vrijdag 6 juni 2008 @ 08:49:17 #217
    176973 FreakyMrCaleb
    -=Same Shit..Different Day=-
    pi_59163683
    Bedankt voor de tip heren, hier zal ik vast op terugkomen als het eindelijk zover is.

    Btw...word een cursesje of bijspijkeren van de japanse taal aangeraden voor je gaat?
    Of is dat totaal nutteloos?

    Lijkt me zowiezo erg cool om basic japans te leren, maar voor op vakantie is het misschien handig? Of ga je daarmee niet uit de voeten komen whehehe
      vrijdag 6 juni 2008 @ 09:41:42 #218
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59164672
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 17:39 schreef Doodkapje het volgende:
    Inderdaad Gewoon zorgen dat je binnen de roze lijn blijft en je zit in het centrum
    Dan mis je Shibuya .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_59165348
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 18:05 schreef Jossos het volgende:
    Tokyo

    Osaka
    Osaka (wat overdreven is ) Maar nee, ik vond Osaka niet bijster leuk, maar goed, de dagen dat ik daar was, was het grijs en regenachtig, maar ik vond het geen mooie stad, veel beton/grijs en vergeleken met andere grote steden veel minder schoon (veel afval etc.).

    Aan de andere kant heb ik in Osaka wel het beste gegeten....
    pi_59166040
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 08:49 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
    Bedankt voor de tip heren, hier zal ik vast op terugkomen als het eindelijk zover is.

    Btw...word een cursesje of bijspijkeren van de japanse taal aangeraden voor je gaat?
    Of is dat totaal nutteloos?

    Lijkt me zowiezo erg cool om basic japans te leren, maar voor op vakantie is het misschien handig? Of ga je daarmee niet uit de voeten komen whehehe
    Ik heb het geprobeerd om wat "vakantie" japans te leren (pimsleur is een goede keuze om dat te doen).
    Echt makkelijk is het niet, en daarbij kom je met standaard uitdrukkingen (sumimasem, konichiwa, arigato etc) en veel handen- en voetenwerk best een eind (en veel buigen natuurlijk )
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:10:20 #221
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59166888
    Ook belangrijk in restaurants:
    (geen idee of het precies goed is, maar ze begrijpen het)

    Korè o kudasai. = dit, alsjeblieft
    to = en (dus kun je ook zeggen, kore, to kore, to kore.. )
    O su-su-me o-ne-gai-shimas = Hetgene wat je me aanraadt (voor als de hele kaart in het Japans is)
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_59167074
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:10 schreef speknek het volgende:
    Ook belangrijk in restaurants:
    (geen idee of het precies goed is, maar ze begrijpen het)

    Korè o kudasai. = dit, alsjeblieft
    to = en (dus kun je ook zeggen, kore, to kore, to kore.. )
    O su-su-me o-ne-gai-shimas = Hetgene wat je me aanraadt (voor als de hele kaart in het Japans is)
    LOL niet onbelangrijk, anders wordt het willekeurig aanwijzen op de kaart, en blijkt het de drankkaart geweest te zijn waarop je hebt aangewezen als de serveerster met een paar flessen sake komt aanzetten
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:33:45 #223
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_59167484
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:10 schreef speknek het volgende:
    Ook belangrijk in restaurants:
    (geen idee of het precies goed is, maar ze begrijpen het)

    Korè o kudasai. = dit, alsjeblieft
    to = en (dus kun je ook zeggen, kore, to kore, to kore.. )
    O su-su-me o-ne-gai-shimas = Hetgene wat je me aanraadt (voor als de hele kaart in het Japans is)
    "to" gebruik je in een zin als je het maar over twee dingen hebt... Bijvoorbeeld Yakitori to gyu-donburi o-kudasai. Gebruik je meer lijdend voorwerpen, dan gebruik je "ya"... Yakitori ya ebi sashimi ya katsuo tatami ya nama biru o-kudasai...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:36:58 #224
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59167579
    Ah ja, mooi verhaal. Saké zegt ze dus niet zoveel, dat betekent letterlijk "alcohol" in het Japans.

    Dus wij zitten in een heel leuk Okonomiyaki tentje vlakbij ons appartement, maar de hele kaart is in het Japans. Gewoon vragen om o-susume, en als het lekker was proberen op te laten schrijven hoe het gerecht heet, zodat we het volgende keer weer konden bestellen. Ik had al redelijk wat bier op, en ze serveren alleen halve liter pullen (spijtig), ze spreken natuurlijk ook geen woord Engels, dus met handen en voeten werk. Ik pen en papier gepakt en een serveerster aangestoten, "sumimasen, kore, eh, eh (oh nee shit) eto, eto, namae?" "Ah nama ka?" en ze rende weer weg. Nama betekent vers in het Japans, maar ook 'van de tap'. Dus kwam ze terug met een halve liter bier. Goed, die ook weggewerkt, ik wou nog een afzakkertje "Sake o kudasai", kreeg ik weer een halve liter bier voor m'n neus .

    Wijze les: Vraag om Nihonshu.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:40:15 #225
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59167688
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:33 schreef Doodkapje het volgende:
    "to" gebruik je in een zin als je het maar over twee dingen hebt... Bijvoorbeeld Yakitori to gyu-donburi o-kudasai. Gebruik je meer lijdend voorwerpen, dan gebruik je "ya"... Yakitori ya ebi sashimi ya katsuo tatami ya nama biru o-kudasai...
    Ah, kijk, daar heb je het al . Ik had al zoiets verwacht, dus meestal verbloemde ik het dan door het nog veel lelijkere "Yakitori to sashimi... soshite sushi o kudasai". M'n vriendin pwnen met mijn 1337 Japan skills, ookal moest de serveerster waarschijnlijk besmuikt lachen .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_59168569
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:33 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    "to" gebruik je in een zin als je het maar over twee dingen hebt... Bijvoorbeeld Yakitori to gyu-donburi o-kudasai. Gebruik je meer lijdend voorwerpen, dan gebruik je "ya"... Yakitori ya ebi sashimi ya katsuo tatami ya nama biru o-kudasai...
    Eehm, volgens mij is dit niet waar.

    ya gebruik je als iets opsomt, maar het ook over meer dingen kan gaan.

    Bijvoorbeeld: ik heb (onder meer) sleutels en mijn portefeuille in mijn tas
    kaban no naka ni kagi ya saifu ga arimasu

    Als er in je tas alleen maar sleutels en een portefeuille zitten gebruik je to.
    kaban no naka ni kagi to saifu ga arimasu

    Verder kun je to best voor een opsomming van meer dan 2 dingen gebruiken.

    Volgens mijn bescheiden mening is kore to kore to kore o onegaishimasu wel degelijk correct Japans. En volgens mijn Japanse vrouw ook En als je iets aan het bestellen bent moet je dus juist geen ya gebruiken.

    [ Bericht 3% gewijzigd door captaintokyo op 06-06-2008 12:17:30 ]
    pi_59168607
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:36 schreef speknek het volgende:
    Ah ja, mooi verhaal. Saké zegt ze dus niet zoveel, dat betekent letterlijk "alcohol" in het Japans.

    Dus wij zitten in een heel leuk Okonomiyaki tentje vlakbij ons appartement, maar de hele kaart is in het Japans. Gewoon vragen om o-susume, en als het lekker was proberen op te laten schrijven hoe het gerecht heet, zodat we het volgende keer weer konden bestellen. Ik had al redelijk wat bier op, en ze serveren alleen halve liter pullen (spijtig), ze spreken natuurlijk ook geen woord Engels, dus met handen en voeten werk. Ik pen en papier gepakt en een serveerster aangestoten, "sumimasen, kore, eh, eh (oh nee shit) eto, eto, namae?" "Ah nama ka?" en ze rende weer weg. Nama betekent vers in het Japans, maar ook 'van de tap'. Dus kwam ze terug met een halve liter bier. Goed, die ook weggewerkt, ik wou nog een afzakkertje "Sake o kudasai", kreeg ik weer een halve liter bier voor m'n neus .

    Wijze les: Vraag om Nihonshu.
    LOL
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 13:47:48 #228
    176973 FreakyMrCaleb
    -=Same Shit..Different Day=-
    pi_59171047
    hahahaha damn okay, ik merk al dat ik even goed moet gaan bijspijkeren dan

    Damn ik wil er echt graag naar toe.
    Maar ik ga zeker wel even wat woorden leren dan, anders word het helemaal niets.

    Vreemd dat er nog steeds zo weinig engels gesproken word daar dan.
    pi_59171511
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:36 schreef speknek het volgende:
    Ah ja, mooi verhaal. Saké zegt ze dus niet zoveel, dat betekent letterlijk "alcohol" in het Japans.

    Dus wij zitten in een heel leuk Okonomiyaki tentje vlakbij ons appartement, maar de hele kaart is in het Japans. Gewoon vragen om o-susume, en als het lekker was proberen op te laten schrijven hoe het gerecht heet, zodat we het volgende keer weer konden bestellen. Ik had al redelijk wat bier op, en ze serveren alleen halve liter pullen (spijtig), ze spreken natuurlijk ook geen woord Engels, dus met handen en voeten werk. Ik pen en papier gepakt en een serveerster aangestoten, "sumimasen, kore, eh, eh (oh nee shit) eto, eto, namae?" "Ah nama ka?" en ze rende weer weg. Nama betekent vers in het Japans, maar ook 'van de tap'. Dus kwam ze terug met een halve liter bier. Goed, die ook weggewerkt, ik wou nog een afzakkertje "Sake o kudasai", kreeg ik weer een halve liter bier voor m'n neus .

    Wijze les: Vraag om Nihonshu.
    Whehe Maar het gaat natuurlijk, zoals zo vaak, om de context, he. Aan een vriend vragen of hij "shouchuu" of "sake" wil is voor zover ik weet heel normaal. In jouw verhaal is "Sake o kudasai!" inderdaad veel makkelijker op te vatten als "Doe mij nog maar wat te zuipen!"
    .
      vrijdag 6 juni 2008 @ 14:09:59 #230
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59171684
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 13:47 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
    Vreemd dat er nog steeds zo weinig engels gesproken word daar dan.
    Ja het slaat nergens op. Zelfs op de universiteit was onze professor de enige die behoorlijk Engels kon (er werd dan door de andere staff ook bijzonder tegen hem op gekeken, dat hij naar internationale conferenties kon en internationale contacten had). En dat terwijl alle mensen in Japan in ieder geval zes jaar Engels volgen. Een paar aio's die ik ontmoet heb van de allerbeste universiteit van Japan durfden dan ook nauwelijks met me te praten en waren druk bezig extra taallessen te volgen. Er gaat dus ergens iets mis in die lessen (maar wat wil je als Binsento lesgeeft ).

    Het helpt ook niet dat ze Engelse zinnen vaak in Japans schrift opschrijven, wat daar helemaal niet geschikt voor is. Een groepje kinderen wilden me in Kyoto interviewen voor hun Engelse les. Ging op zich goed, totdat een meisje vroeg hoe lang ik al trouble was. Pardon? Trouble. Huh? How long, trouble? Wat doe ik fout dan? Ze bedoelde dus hoe lang ik al rondreisde, maar zowel travel als trouble schrijf je nagenoeg hetzelfde op in het Japans: Traberu. En zo zijn er veel meer van die dingen. Zelfs als je Katakana kunt lezen (het schrift waar ze buitenlandse woorden inzetten) moet je soms nog tien minuten puzzelen voordat je doorhebt wat er staat.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 14:11:00 #231
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59171715
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 14:03 schreef Toet het volgende:
    Whehe Maar het gaat natuurlijk, zoals zo vaak, om de context, he. Aan een vriend vragen of hij "shouchuu" of "sake" wil is voor zover ik weet heel normaal. In jouw verhaal is "Sake o kudasai!" inderdaad veel makkelijker op te vatten als "Doe mij nog maar wat te zuipen!"
    Ja inderdaad. Alcohol graag! Klinkt heel boers . Had ik niet door.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_59173709
    Maar soms kom je op de plaatsen waar je dat het minste verwacht mensen tegen die wel heel goed engels kunnen spreken, achter de counter bij de Starbucks bijvoorbeeld, of de wat oudere man achter het loket van het postkantoor in Shibuya, of een vrouwtje wat ons aansprak in Ebisu, om ons te wijzen op de interessante dingen in Ebisu (die er overigens maar weinig zijn).
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 15:26:51 #233
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_59173940
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 12:11 schreef captaintokyo het volgende:

    [..]

    Eehm, volgens mij is dit niet waar.

    ya gebruik je als iets opsomt, maar het ook over meer dingen kan gaan.

    Bijvoorbeeld: ik heb (onder meer) sleutels en mijn portefeuille in mijn tas
    kaban no naka ni kagi ya saifu ga arimasu

    Als er in je tas alleen maar sleutels en een portefeuille zitten gebruik je to.
    kaban no naka ni kagi to saifu ga arimasu

    Verder kun je to best voor een opsomming van meer dan 2 dingen gebruiken.

    Volgens mijn bescheiden mening is kore to kore to kore o onegaishimasu wel degelijk correct Japans. En volgens mijn Japanse vrouw ook En als je iets aan het bestellen bent moet je dus juist geen ya gebruiken.
    Oh... zo had onze lerares Japans het iig uitgelegd
    Ik zal haar een corrigerende tik geven als ik haar weer tegenkom
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      vrijdag 6 juni 2008 @ 15:39:26 #234
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59174288
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 15:18 schreef Guard het volgende:
    Maar soms kom je op de plaatsen waar je dat het minste verwacht mensen tegen die wel heel goed engels kunnen spreken, achter de counter bij de Starbucks bijvoorbeeld, of de wat oudere man achter het loket van het postkantoor in Shibuya, of een vrouwtje wat ons aansprak in Ebisu, om ons te wijzen op de interessante dingen in Ebisu (die er overigens maar weinig zijn).
    Hehe naast Yebisu Garden Place niet zoveel inderdaad. Wel een hoop lekkere restaurantjes. En inderdaad, als er iemand goed Engels kan dan rent ie ook gelijk op je af om je te helpen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_59178508
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 10:11 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Osaka (wat overdreven is ) Maar nee, ik vond Osaka niet bijster leuk, maar goed, de dagen dat ik daar was, was het grijs en regenachtig, maar ik vond het geen mooie stad, veel beton/grijs en vergeleken met andere grote steden veel minder schoon (veel afval etc.).

    Aan de andere kant heb ik in Osaka wel het beste gegeten....
    Tokyo is nu ook niet echt een schoonheid
    Qua schoonheid doet Kyoto het wel beter, alhoewel dat ook een grote lap beton is eigenlijk, hehe.

    Ik vond de mensen in Osaka veel hartelijker, makkelijker mee te praten en niet zo bot als Tokyo. Moet ik er wel bij zeggen dat ik natuurlijk veel meer tijd in Osaka heb door gebracht.

    Maar smaken verschillen! En inderdaad, Osaka ryouri ha saikoussu~~
      vrijdag 6 juni 2008 @ 20:13:37 #236
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_59181560
    Waar is Binsentu eigenlijk? Die was hier zo'n beetje kind aan huis...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_59185200
    Uwaki~
    pi_59210193
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 20:13 schreef Doodkapje het volgende:
    Waar is Binsentu eigenlijk? Die was hier zo'n beetje kind aan huis...
    Spelen met zijn nieuwe vrouwtje...
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
      zondag 8 juni 2008 @ 12:06:14 #239
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_59214028
    Ahhh niks gezegd...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_59280832
    Tip: Finnair.com vliegt atm heel goedkoop naar osaka. Ik heb zelf een retourtje geboekt voor 450 eu inclusief.

    Doe er je voordeel mee

    Lache sake verhaal trouwens Doodkapje
    leven als een koning
    pi_59281052
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 16:37 schreef Blaetman het volgende:
    Tip: Finnair.com vliegt atm heel goedkoop naar osaka. Ik heb zelf een retourtje geboekt voor 450 eu inclusief.

    Doe er je voordeel mee

    Lache sake verhaal trouwens Doodkapje
    Das een leuk prijsje idd
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      dinsdag 10 juni 2008 @ 18:30:10 #242
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_59283594
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 16:37 schreef Blaetman het volgende:
    Tip: Finnair.com vliegt atm heel goedkoop naar osaka. Ik heb zelf een retourtje geboekt voor 450 eu inclusief.

    Doe er je voordeel mee

    Lache sake verhaal trouwens Doodkapje
    Alle credits aan Speknek
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_59293552
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 16:37 schreef Blaetman het volgende:
    Tip: Finnair.com vliegt atm heel goedkoop naar osaka. Ik heb zelf een retourtje geboekt voor 450 eu inclusief.

    Doe er je voordeel mee

    Lache sake verhaal trouwens Doodkapje
    wow. 500 euro voor een retourtje in september.. dat zijn de betere prijzen, kan je van het geld dat je 'overhoudt' een paar dagen extra blijven
    Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
      woensdag 11 juni 2008 @ 06:35:27 #244
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_59296483
    OK ik ben in september een volle week in Tokyo Wie heeft er nog een paar leuke tips? Natuurlijk staat de vismarkt, en electric town op de agenda, evenals het heerlijke japanse eten In de avonden vermaak ik me denk ik wel aangezien ik redelijk dicht bij het vermaak zit.
      woensdag 11 juni 2008 @ 09:15:22 #245
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59297588
    Je zit in een Love Hotel?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_59297868
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 09:15 schreef speknek het volgende:
    Je zit in een Love Hotel?
    Hello Kitty theme mét karaoke machine
    pi_59298580
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 18:30 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Alle credits aan Speknek
    Oeps Zat ff niet op te letten gister
    leven als een koning
    pi_59299047
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 09:15 schreef speknek het volgende:
    Je zit in een Love Hotel?
    LOL, beetje duur niet?
    Wel spectaculair tacky
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      woensdag 11 juni 2008 @ 10:39:53 #249
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59299267
    Ja precies, kan ook niet echt in Japan, want ze doen niet aan reserveren en volgens mij ook niet aan verhuren voor meerdere dagen (in Zuid-Korea dan weer wel, maar liever niet aan buitenlanders). Maar wat bedoelt vats dus met 'dicht bij het vermaak'? Welke wijk? Tokyo bestaat min of meer (qua vermaak dan) uit een aantal dorpen die in een grote ring aan elkaar vastgegroeid zijn, een echt centrum heeft het niet.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_59304309
    Hij zal wel in shinjuku/shibuya zitten ofzo...
    leven als een koning
    pi_59305227
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 16:37 schreef Blaetman het volgende:
    Tip: Finnair.com vliegt atm heel goedkoop naar osaka. Ik heb zelf een retourtje geboekt voor 450 eu inclusief.

    Doe er je voordeel mee
    Oe, als ze dat nog even zo houden wordt het wel aantrekkelijk om nog een keer te gaan. Dit jaar zal het er niet van komen, maar misschien volgend voorjaar.

    Ik zie trouwens dat het ook geldt voor Nagoya, maar dat andere steden (Tokyo, Sapporo, Fukuoka) veel duurder zijn. Terwijl dat qua vliegafstand weinig uit zal maken.

    Oh, ik vond Osako trouwens wel een toffe stad, maar ik ben er maar een hlave dag geweest.
    pi_59305790
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 14:26 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Oe, als ze dat nog even zo houden wordt het wel aantrekkelijk om nog een keer te gaan. Dit jaar zal het er niet van komen, maar misschien volgend voorjaar.

    Ik zie trouwens dat het ook geldt voor Nagoya, maar dat andere steden (Tokyo, Sapporo, Fukuoka) veel duurder zijn. Terwijl dat qua vliegafstand weinig uit zal maken.

    Oh, ik vond Osako trouwens wel een toffe stad, maar ik ben er maar een hlave dag geweest.
    Ik ga direct door met de trein naar Kyoto wel oor....
    Ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat deze deal volgend jaar weer te krijgen is...Lijkt mij tijdelijk anders is het wel erg sick.

    Wel vaag trouwens, ik ga woensdag alweer naar Japan maar heb nog niet echt de voorpret gevoelens of w/e. Beetje teveel op reis geweest het afgelopen jaar misschien.

    Heeft iemand trouwens al Streetfightert 4 gespeeld in jp? Was het wat?
    leven als een koning
    pi_59310369
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 14:43 schreef Blaetman het volgende:
    Ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat deze deal volgend jaar weer te krijgen is...Lijkt mij tijdelijk anders is het wel erg sick.
    Boeken tot 30 juni, vliegen tot 30 november zie ik op hun site.
    pi_59311210
    Finnair vliegt naar Osaka en Nagoya waarschijnlijk rechtstreeks vanaf Helsinki. Voor de andere steden moet je overstappen in Japan (of Korea?).

    Goede deal en zou zo weer gaan, maar de tijd ervoor ontbreekt een beetje. En vliegen met die oude bakken van Finnair is ook niet echt fijn (zeg ik dan maar tegen mezelf)
    pi_59315195
    Ik heb net een optie genomen op een rondreis naar Japan via Shoestring. Laatste twee weken van augustus. http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&reiscode=GRSSJA

    Heb nog wel gekeken naar een eigen reis met aantal dagen Tokyo + Osaka e.d. maar dat werd me wat te veel gedoe. Een groep lijkt me toch leuker voor nu.

    Ben benieuwd en ga dit topic zeker in de gaten houden.
    pi_59318125
    Is twee weken niet een beetje kort?
    pi_59324732
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:08 schreef smesjz het volgende:
    Ik heb net een optie genomen op een rondreis naar Japan via Shoestring. Laatste twee weken van augustus. http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&reiscode=GRSSJA

    Heb nog wel gekeken naar een eigen reis met aantal dagen Tokyo + Osaka e.d. maar dat werd me wat te veel gedoe. Een groep lijkt me toch leuker voor nu.

    Ben benieuwd en ga dit topic zeker in de gaten houden.
    Ziet er leuk uit! Maar idd best behoorlijk prijzig voor twee weken, maar dat is dan jouw budget!

    Zelf heb ik er niets zoveel mee met dat groepsreizen!
    Niet zo dat je reist met een groep, dat kan best gezellig zijn, maar meer dat je ontzettend veel moet zien en reizen in korte tijd!

    Maar programma ziet er leuk uit, veel plezier !
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
      donderdag 12 juni 2008 @ 07:12:29 #258
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_59325761
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 13:54 schreef Blaetman het volgende:
    Hij zal wel in shinjuku/shibuya zitten ofzo...
    zit idd eerst 5 nachten in groot hostel in Shinjuku, daarnna een Royakan voor 2 nachten ergens anders in Tokyo. Dus zal me wel vermaken...
    pi_59341132
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 21:25 schreef k_man het volgende:
    Is twee weken niet een beetje kort?
    Ja, dat is kort. Maar het moet wel aansluiten op mijn vakantie die ik al vast had liggen op het werk. En als het bevalt, dan kan ik volgend jaar nog terug Ik zie het ook meer als kennismaking met het land.

    Misschien is de reis in verhouding wel duur, maar ik kan het missen.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 10:04:25 #260
    218289 saijonian
    &#38745;&#20013;&#
    pi_59356997
    hieronder een reisoptie voor naar japan.
    georganiseerd door een enthousiaste Japanganger in kleine groepjes en nog goedkoop ook.

    http://www.shiranai.nl/site/
    pi_59358082
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 10:04 schreef saijonian het volgende:
    hieronder een reisoptie voor naar japan.
    georganiseerd door een enthousiaste Japanganger in kleine groepjes en nog goedkoop ook.

    http://www.shiranai.nl/site/
    Leuke site die ze gebouwd hebben. Voor mensen die een keer Japan willen zien en hun eigen boontjes kunnen doppen lijkt me dit ideaal. De reis voor augustus zit alweer vol, dus het loopt iig goed
    leven als een koning
      zaterdag 14 juni 2008 @ 11:25:17 #262
    218289 saijonian
    &#38745;&#20013;&#
    pi_59384343
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 10:49 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Leuke site die ze gebouwd hebben. Voor mensen die een keer Japan willen zien en hun eigen boontjes kunnen doppen lijkt me dit ideaal. De reis voor augustus zit alweer vol, dus het loopt iig goed
    En ik sta garant voor ze. Bovendien vlieg je met Japan Airlines; dan sta je al met een been in Japan.
    Voor geinteresseerden; neem zeker contact met ze op als je vragen hebt, je krijgt zeker een antwoord terug.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 11:53:04 #263
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59384753
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:08 schreef smesjz het volgende:
    Ik heb net een optie genomen op een rondreis naar Japan via Shoestring. Laatste twee weken van augustus. http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&reiscode=GRSSJA

    Heb nog wel gekeken naar een eigen reis met aantal dagen Tokyo + Osaka e.d. maar dat werd me wat te veel gedoe. Een groep lijkt me toch leuker voor nu.

    Ben benieuwd en ga dit topic zeker in de gaten houden.
    Ziet er goed uit. Ik ga zelf met Djoser. 14 dagen is me toch net iets tekort.

    Nog een maand! Vandaag de Lonely Planet gehaald en alvast wat toiletspullen ingekocht.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_59385308
    Weet je al wie de reis begeleidt?
      zaterdag 14 juni 2008 @ 12:27:19 #265
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59385319
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 12:26 schreef k_man het volgende:
    Weet je al wie de reis begeleidt?
    Nee, nog niet. Hoezo, heb je bekenden die dat doen?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_59385330
    Nou ja, bekenden... ik heb die reis zelf ooit gedaan.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 12:38:10 #267
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59385528
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 12:27 schreef k_man het volgende:
    Nou ja, bekenden... ik heb die reis zelf ooit gedaan.
    Vertel eens wat meer over de reis? Voldeed hij aan de verwachtingen? Mooie dingen gezien?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_59385812
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 12:38 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Vertel eens wat meer over de reis? Voldeed hij aan de verwachtingen? Mooie dingen gezien?
    Japan #10
    pi_59388095
    Heeft iedereen alles heel gehouden die op dit moment in Japan verblijven?
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      zondag 15 juni 2008 @ 07:37:15 #270
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_59401028
    Gadverdamme ! Wat heeft dat lang geduurd !

    Ik heb weer internet !

    Ben afgelopen Golden Week verhuisd naar Matsudo-shi. Dit ligt net buiten Tokyo in Chiba, aan de andere kant van de Edogawa.

    Heb van provider moeten wisselen en dat liep niet helemaal vlekkenloos, maar in ieder geval ben ik nu weer online.

    2 dagen geleden voetbal gekeken in een sportcafe in Roppongi. Dat was ERG gezellig, ongeveer 30 Nederlanders en 10 Fransozen. Mijn vriendin is ook meegegaan, nadat ik haar de regels heb moeten uitleggen haha.
    Na de 2e goal juichte ze net zo hard mee als de rest. Na afloop was er trouwens nog een bizar moment. Het was 6 uur 's ochtends en er waren nog nauwelijks mensen op straat. Tot het station kwam ik alleen maar Nederlanders tegen. Erg vreemd om midden in Tokyo wildvreemde mensen te zien en ze te begroeten met "mogguh"

    @ ArcticBlizzard:
    Ik werd er bij mij thuis wakker van, ik schat dat het ongeveer 1 minuut lang zachtjes heen en weer ging hier. Ik knijp hem altijd bij aardbevingen, maar alles went, heb me er dus niet veel van aangetrokken en heb me weer omgedraaid.
      maandag 16 juni 2008 @ 09:39:02 #271
    218289 saijonian
    &#38745;&#20013;&#
    pi_59424780
    Kan hier de meeste wedstrijden van poule C wel zien op TV, maar jammer genoeg geen andere Nederlanders direct in de omgeving (Hiroshima) om de overwinning te vieren. Verder wordt er in Japan weinig verslag over gedaan, slechts een paar minuten op het sport nieuws....jammer. Je krijgt alleen meer als je een satelliet TV neemt.
      maandag 16 juni 2008 @ 12:13:19 #272
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_59428293
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 09:39 schreef saijonian het volgende:
    Kan hier de meeste wedstrijden van poule C wel zien op TV, maar jammer genoeg geen andere Nederlanders direct in de omgeving (Hiroshima) om de overwinning te vieren. Verder wordt er in Japan weinig verslag over gedaan, slechts een paar minuten op het sport nieuws....jammer. Je krijgt alleen meer als je een satelliet TV neemt.
    Yep, 's ochtend op kanaal 6 hooguit 1 minuut EK nieuws. Jammer, maar begrijpelijk. Hoeveel nieuws zie je in Nederland over de Aziatische cup?

    Ben er trouwens over aan het nadenken om SkyPerfect TV te nemen. Kreeg een aanbieding hiervan in de bus. Prijs valt best wel mee. Moet er nog even over nadenken.

    Maareh, is er in Hiroshima geen bekend sportcafe oid waar buitenlanders komen?

    Het WK was trouwens te gek in Tokyo. Ze hadden in Omotesando speciaal voor het WK een tijdelijk gebouw neergeplempt. En bezoekers met de nationaliteit van het team dat speelde mochten gratis in het VIP vak zitten en kregen een gratis consumptie.
    pi_59429087
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 07:37 schreef Binsentu het volgende:


    2 dagen geleden voetbal gekeken in een sportcafe in Roppongi.
    Legends?
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      maandag 16 juni 2008 @ 13:55:56 #274
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_59434528
    Ah ok.
    Mooi overigens hoe Almond als refentie punt wordt gebruikt voor alles en iedereen als het op Roppongi aankomt
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 06:07:44 #276
    218289 saijonian
    &#38745;&#20013;&#
    pi_59451133
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 12:13 schreef Binsentu het volgende:

    [..]


    Ben er trouwens over aan het nadenken om SkyPerfect TV te nemen. Kreeg een aanbieding hiervan in de bus. Prijs valt best wel mee. Moet er nog even over nadenken.

    Maareh, is er in Hiroshima geen bekend sportcafe oid waar buitenlanders komen?

    Het WK was trouwens te gek in Tokyo. Ze hadden in Omotesando speciaal voor het WK een tijdelijk gebouw neergeplempt. En bezoekers met de nationaliteit van het team dat speelde mochten gratis in het VIP vak zitten en kregen een gratis consumptie.
    Skyperfect?, EK wordt alleen op WOWOW uitgezonden (of maakt dat niet uit).

    Er zijn wel een paar cafe's die het EK uitzenden; een sportcafe waar je zelf het kanaal mag veranderen; ze hebben stuk of 10 TV met verschillende kanalen en de irish pub op een groot scherm. Ik woon alleen 45 min met de trein van Hiroshima-stad zelf vandaan en 3.30 's ochtends zijn toch wel moeilijke tijden, vooral als je de dag erop moet werken.
    Misschien dat ik er de finale wel kijk.
    pi_59610225
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 20:21 schreef Poepoog het volgende:
    Misschien niet geheel voor dit topic maar wel op en neer naar Japan voor 480 incl. met FinAir in september en oktober.
    pi_59610900
    Mijn planning is nu helemaal rond. Alle overnachtingen zijn geregeld. Nog 1,5 week en ik mag weg!

    Tokyo - Hiroshima - Beppu / Oita - Nagasaki - Osaka /Kobe / Nara - Kyoto - Yokohama - Narita. Gaat aardig gek worden.
      maandag 23 juni 2008 @ 14:27:48 #279
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59625807
    Gister nog maar eens een keer Lost in Translation gekeken. Nu kan ik helemaal niet wachten om te gaan.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_59626054
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 14:27 schreef Strolie75 het volgende:
    Gister nog maar eens een keer Lost in Translation gekeken. Nu kan ik helemaal niet wachten om te gaan.
    Die heb ik vorige week nog een keer gekeken, zo leuk met al die herkenbare dingen
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      maandag 23 juni 2008 @ 15:27:21 #281
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_59627248
    ik heb in dezelfde karaokebar als in de film gezongen, wie wil me aanraken? .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 24 juni 2008 @ 08:25:59 #282
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59643876
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 15:27 schreef speknek het volgende:
    ik heb in dezelfde karaokebar als in de film gezongen, wie wil me aanraken? .
    Nee.

    Als je nu naar die bar geweest was waar die chicks naakt op tafels dansen was het een ander verhaal geweest.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 24 juni 2008 @ 10:21:35 #283
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_59645564
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 14:27 schreef Strolie75 het volgende:
    Gister nog maar eens een keer Lost in Translation gekeken. Nu kan ik helemaal niet wachten om te gaan.
    waar gaat die film over? Leuk om te kijken voor je naar Japan gaat begrijp ik?
    pi_59648322
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 10:21 schreef vats het volgende:

    [..]

    waar gaat die film over? Leuk om te kijken voor je naar Japan gaat begrijp ik?
    Het is een fil;m met Bill Murray en Scarlet Johannson in de hoofdrollen. Bill speelt een beroemde acteur die in Japan is om een whiskey reclame op te nemen. En Scarlet is mee met haar man die fotograaf is en met z'n werk naar Japan moest. Op een gegeven moment komen ze elkaar tegen en houden ze elkaar gezelschap.

    Het gaat niet zozeer om Japan, als wel om de eenzaamheid die mensen kunnen voelen terwijl ze toch omringd zijn door heel veel mensen. maar er komen wel heel veel leuke sights etc. in voor.

    Als je een film wilt zien die wat meer over de Japanse cultuur gaat, en dan met name de werkcultuur dan is de Franse film "Stupeur et Tremblements" een aanrader.
    pi_59649109
    Lost in Translation
      dinsdag 24 juni 2008 @ 12:45:35 #286
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59649159
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 10:21 schreef vats het volgende:
    waar gaat die film over? Leuk om te kijken voor je naar Japan gaat begrijp ik?
    Niet alleen leuk om te kijken als je naar Japan gaat.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_59651158
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 15:27 schreef speknek het volgende:
    ik heb in dezelfde karaokebar als in de film gezongen, wie wil me aanraken? .
    Alleen als je weer in die karaoke bar staat
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_59720156
    Eevn een tvptje plaatsen. Raakte namelijk het topic al een tijdje kwijt.
    pi_59721323
    Ben over 2 weekjes naar China dan Korea en dan door naar Japan (Augustus), dit keer samen met mn vriendin. heb er nu al zin in! . Wie zijn er nog meer rond die tijd? welke karaokebar gaan we omdopen tot Fok-karaokebar?

    [ Bericht 5% gewijzigd door Karimo op 27-06-2008 00:36:24 ]
    pi_59722620
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 12:42 schreef JoPiDo het volgende:
    Lost in Translation
    Had er al veel over gehoord, maar nog niet bekeken! Deze week de DVD gekocht en gezien, super (staat nu naast mijn overige klassieke films)!

    En dat voor maar 7 euries!
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_59722739
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 10:21 schreef vats het volgende:

    [..]

    waar gaat die film over? Leuk om te kijken voor je naar Japan gaat begrijp ik?
    Nou, meer voor de mensen die na de reis terugkomt, denk ik (correct me if im wrong!)!

    Ben er nu sinds 2004 (7 maanden) niet meer in Japan geweest, maar veel beelden en scenes kwamen me bekend voor!

    Vooral begin van film kwam me duidelijk over, de eenzaamheid, de taal niet kennen, stugge japanners...!
    En dan zeker later in de film, dat je eindelijk de cultuur pas voelt...en de einde zeer merkbaar!

    Ooit vertelde me een tjechische buitenlander me, die daar jaren al woont, over de japanse cultuur:

    'in begin voelde ik hier Japan alsof ik een berg moest bewandelen, maar eenmaal de top bereikt, toen kon ik pas genieten en je zal nooit die berg ontmoeten, alleen wat kleine heuvels!'

    [ Bericht 1% gewijzigd door Nasi op 27-06-2008 04:01:04 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_59855592
    De 11e land ik op Narita Airport!
    (en 5 aug. vertrek ik weer..)
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_59906577
    Hebben ze in japan cheap ass prepaid telefoons????
      zaterdag 5 juli 2008 @ 17:00:37 #294
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_59910483
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 12:28 schreef rickystyle het volgende:
    Hebben ze in japan cheap ass prepaid telefoons????
    Ja, maar je hebt een gaijin-card (gaikokujin tourokushou) nodig of Japans paspoort. En die kun je alleen hebben als je Japanner bent of hier woont
    Je kunt wel een telefoon huren, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    pi_59917425
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 17:00 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Ja, maar je hebt een gaijin-card (gaikokujin tourokushou) nodig of Japans paspoort. En die kun je alleen hebben als je Japanner bent of hier woont
    Je kunt wel een telefoon huren, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Is dat veranderd? Ik kon bij J-Phone (Vodafone) een dergelijke telefoon kopen zonder gedoe?
      zondag 6 juli 2008 @ 01:08:05 #296
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_59919019
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 23:36 schreef Poepoog het volgende:

    [..]

    Is dat veranderd? Ik kon bij J-Phone (Vodafone) een dergelijke telefoon kopen zonder gedoe?
    SInds 2005 is dat veranderd. Het was te gemakkelijk om een telefoon te kopen, de telefoonnummers werden namelijk gebruikt voor criminele doeleinden.

    Trouwens... J-Phone, was dat niet 5 jaar geleden? Heet nu Softbank.
    pi_59922784
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 01:08 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    SInds 2005 is dat veranderd. Het was te gemakkelijk om een telefoon te kopen, de telefoonnummers werden namelijk gebruikt voor criminele doeleinden.

    Trouwens... J-Phone, was dat niet 5 jaar geleden? Heet nu Softbank.
    Had ook vodafone, daarbij had ik een kaart gekocht voor maar 2000 yen en kon relaxed bellen voor ong 60 minuten naar Nederland. Wel jammer dat het veranderd is, is er wel ciminaliteit dan?
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_59922823
    Vergeet Nikko niet te bezoeken! Vond ik werkelijk prachtig. Kyoto, daar wil ik nog wel eens heen.
    Happiness never comes in the way that we imagine.
    pi_59923245
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 12:09 schreef Puccini het volgende:
    Vergeet Nikko niet te bezoeken! Vond ik werkelijk prachtig. Kyoto, daar wil ik nog wel eens heen.
    Beide steden zijn geweldig inderdaad, maar wil toch mensen bemoedigen om eens stout je voeten ergens anders neer te zetten, je komt vaak verrassingen tegen! Bijv huur een fiets of ga even een uurtje wandelen uit je hotel is al genoeg..
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_59928165
    Zit er ook een T-Mobile in japan? Ik wil een prepaid kaartje in me tel doen, maar er zit nog simlock op, dus misschien dat als er een t-mobile in japan zit dat het kaartje wel werkt
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')