abonnement Unibet Coolblue
pi_56766873


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2008 tot nu toe:

Nog geen verreden Grand Prix'

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Force India
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema




Wie staan er aankomend seizoen aan de start

Ferrari
1. Kimi Räikkönen
2. Felipe Massa

BMW Sauber
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

Renault
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima

Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Toyota
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri
18. Takuma Sato*
19. Anthony Davidson*

Force India
20. Adrian Sutil
21. Giancarlo Fisichella

McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen

* Nog niet bevestigd

De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden

[ Bericht 4% gewijzigd door HPoi op 16-02-2008 10:58:45 ]
pi_56766942
Laatste post uit topic deel 29:
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:44 schreef HPoi het volgende:
Singapore ticket chaos continues
An emergency meeting convened
15/02/08 14:14

Potential spectators of the inaugural Singapore Grand Prix night race endured another day of frustration on Friday.

70,000 tickets went on sale on Thursday, but the local The Straits Times described the performance of Singapore's ticketing procedures as 'complete chaos', as fervent patrons in some cases tried several times to book a seat - by phone, internet and in person - before giving up.

The problems led Singapore's ministry of trade and industry to issue a statement of concern on Thursday evening. But when the chaos resumed on Friday, the race's organiser, Singapore GP, convened an emergency meeting.

The first Singapore Grand Prix will take place in the Asian city-state's Marina Bay area on 28 September.

BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080215141431.shtml
pi_56766960
Wat info over de nieuwe neus die Ferrari gaat testen.

pi_56767220
tvp met foto.
Weet niet wat voor F1 bak het is, maar het is er wel 1tje. (toch?)

  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:30:22 #5
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56767427


Het blijven fascinerende wieldoppen.
pi_56767968
tvp
Calm down, please!
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:07:15 #7
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56768103
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:14 schreef SimtekF1 het volgende:
tvp met foto.
Weet niet wat voor F1 bak het is, maar het is er wel 1tje. (toch?)

[ afbeelding ]
Ik denk eerder een oude F2 wagen. Maar ook ik ben daar niet zeker van.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_56768125
TVP met enigzins nieuwswaardig feitje:
quote:
Stepney gaat zich verdedigen voor FIA

15 Februari, 18:08 | Ex-Ferrari werknemer Nigel Stepney zal op 7 maart 2008 een verklaring af moeten leggen over zijn rol in het spionageschandaal van 2007. De Engelsman heeft de kans zich te verdedigen voordat er straffen worden uitgedeeld. Stepney wordt ervan beschuldigd vertrouwelijke informatie doorgespeeld te hebben aan McLaren. Het ging hierbij om een grote hoeveelheid technische informatie van de Ferrari-bolide.
Op 7 maart heeft Stepney de mogelijkheid zijn kant van het verhaal aan de juridische afdeling van de FIA te vertellen. FIA-president Max Mosley wil naast Stepney ook Mike Coughlan van McLaren een verklaring af laten leggen. Mosley zegt hierover het volgende tegenover autosport.com: “Het is een juridisch principe dat niemand bestraft kan worden als hij nog niet de kans heeft gehad zichzelf te verdedigen. Iedereen is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen”.

Stepney liet via een advocaat weten zich verheugd te hebben op dit nieuws. “De heer Stepney kijkt erg uit naar deze mogelijkheid om zijn kant van het verhaal aan juristen te vertellen. Hij is blij dat hij eindelijk de kans krijgt zich te verdedigen, zodat hij een einde kan maken aan alle onwaarheden in deze zaak”.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:10:52 #9
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56768167
Eigenlijk geen F1 vraagje, maar ik vroeg het me plots af: zijn de Masters of Formula 3 definitief verdwenen van Zandvoort?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_56769292
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:14 schreef SimtekF1 het volgende:
tvp met foto.
Weet niet wat voor F1 bak het is, maar het is er wel 1tje. (toch?)
Ferrari 1965/1967?

Where facts are few, experts are many.
pi_56769420
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:10 schreef 4-elements het volgende:
Eigenlijk geen F1 vraagje, maar ik vroeg het me plots af: zijn de Masters of Formula 3 definitief verdwenen van Zandvoort?
Op de F3 series site staat maar 1 race voor Zandvoort en die is in het weekend van de DTM. Ook in het Zandvoort menu is het niet terug te vinden.
Where facts are few, experts are many.
pi_56770417
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:54 schreef ElmarO het volgende:
Wat info over de nieuwe neus die Ferrari gaat testen.

[ afbeelding ]
En is dat niet gewoon heel sneaky een manier om (gedeeltelijk) gebruik te maken van het verboden "ground effect" vraag ik me af?
pi_56770503
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 14:24 schreef NED het volgende:
En is dat niet gewoon heel sneaky een manier om (gedeeltelijk) gebruik te maken van het verboden "ground effect" vraag ik me af?
Dat ground effect heeft toch te maken met de afstelhoogte van de auto?
Where facts are few, experts are many.
pi_56770704
Niet alleen dat. Dat zorgde voor een vacuum onder de auto. Ik kan me voorstellen dat als die vleugel van Ferrari goed zn werk doet dat er wellicht ook sprake kán zijn van een min of meer vacuum onder de voorkant van de auto.

Of denk ik nou aerodynamisch helemaal verkeerd?
pi_56773040
Ik weet niet of jullie dit topic op een ander forum al eens gezien hebben, maar daar staan heel veel mooie en ouwe foto's over F1 op.

Ik dacht ik zeg het even, wellicht dat jullie het al gezien hadden en misschien sommigen ook niet.

Er staat iig erg gave foto's tussen. Absoluut een kijkje waard

Sorry voor de offtopic
pi_56773317
langs de baan op 3 feb Barcelona:

klik

klik

klik
Calm down, please!
pi_56775568
Ik heb nu al zin in regen
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:26:22 #19
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_56775735
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:10 schreef 4-elements het volgende:
Eigenlijk geen F1 vraagje, maar ik vroeg het me plots af: zijn de Masters of Formula 3 definitief verdwenen van Zandvoort?
Dat vroeg ik mij ook af.., maar ik vrees met dank aan de boomvrienden dat er geen Masters of F3 in zandvoort meer zijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_56776154
quote:
Honda vindt kritieke bugs in software McLaren ECU

Honda zou kritieke fouten, zogenaamde bugs, hebben gevonden in de software van de McLaren Engine Controlling Unit die vanaf dit jaar verplicht zal zijn. De fout zorgt ervoor dat de teams een speciale mode kunnen activeren die het verbod op hulpmiddelen als Traction Control en Launch Control compenseert.

Volgens de geruchten gaat het om een combinatie van drie toetsen die er voor zouden zorgen dat de de speciale mode geactiveerd zou worden. Toyota coureur Jarno Trulli liet eerder al openlijk blijken te twijfelen aan de eerlijkheid van het systeem.

Het gerucht dook gisteren plotseling op enkele sites en fora en zou inmiddels door de FIA onderzocht worden, McLaren zelf zou ook al op de hoogte zijn gebracht van de fouten in de software van haar ECU. Die software wordt overigens geleverd door Microsoft waardoor er al snel werd gegrapt over CTRL + ALT + DELETE als de combinatie van toetsen.

Ondertussen blijft Ferrari meer informatie verzamelen over de McLaren ECU, met een zogenaamd parallel systeem. Ferrari zou zowel de McLaren ECU als de Magneti Marelli ECU van vorig seizoen naast elkaar gebruiken om zo een goede vergelijking te kunnen maken en het te optimaliseren naar de eigen wensen.

Als het gerucht waar blijkt te zijn dient de FIA uiteraard snel stappen te ondernemen, McLaren en Microsoft hebben nog ongeveer twee weken voordat de definitieve ECU aan de teams geleverd zal worden begin maart.

bron: www.f1racestart.nl
CTRL+ALT+DEL
Nouja, het is maar te hopen dat ze het op tijd opgelost krijgen denk ik
pi_56776174
En ik zit nog eens te denken....... zou eht niet zomaar kunnen zijn dat McLaren dat er expres ingebouwd heeft en dan niets tegen de andere teams daarover zegt zodat zij zelf daar hun voordeel mee kunnen doen?
pi_56776921
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:46 schreef NED het volgende:
En ik zit nog eens te denken....... zou eht niet zomaar kunnen zijn dat McLaren dat er expres ingebouwd heeft en dan niets tegen de andere teams daarover zegt zodat zij zelf daar hun voordeel mee kunnen doen?
Als je zo gaat denken kan je ook zeggen dat McLaren nu bij ieder team een spion heeft. Ieder team heeft namelijk een medewerker van McLaren rondlopen voor die ECU.
pi_56789428
Een beetje offtopic
quote:
Danica Patrick in sexy bikini voor SI Swimsuit
Geschreven door Erik Boesten
zondag 17 februari 2008 - 11:38

Danica Patrick is misschien wel de snelste vrouw ter wereld. Ze is pas de vierde vrouw die zich überhaupt heeft gekwalificeerd voor de legendarische Indianapolis 500.



Tijdens de 89e editie van de Indianapolis 500 in 2005, reed ze kort voor het einde van de race nog op kop. Om benzine te sparen moest ze langzamer gaan rijden, en belande ze uiteindelijk op de vierde plaats. Een opmerkelijk resultaat, mede door dat ze tijdens een pitstop haar motor liet afslaan, en tijdens de race spinde. Door deze spin moest ze een keer extra naar haar pitbox om de voorkant van de wagen te laten maken.



Danica had tijdens de race een niet te onderschatten gewichtvoordeel, met haar 46 kilo woog de toenmalige 23 jarige rond de 15 kilo minder dan haar lichtste mannelijke concurrent, Helio Castroneves. Dit gewichtvoordeel zou volgens insiders een voordeel van meer dan een halve seconde per ronde opleveren.



In 2008 presenteert zich Danica eens van een hele ander kant, nauwelijks racekleding maar daarvoor veel naakte huid en sexy bikini’s, zo staat ze in de nieuwste editie van SI Swimsuits van Sport Illustrated. Voor dit jaarlijks hoogglans Girls Magazine heeft de mooie IRL amazone Danica Patrick zich bijna helemaal uitgetrokken, en laat zich fotograferen in sexy bikini’s.

Voor één keer eens geen foto's van Danica in een auto, maar van Danica in bikini.



bron: www.autosportzone.nl
Ik weet dat we hier allemaal een strakke piemel krijgen bij het horen van een F1 auto, maar dit is ook niet verkeerd dacht ik

Sorry voor de offtopic
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 februari 2008 @ 13:23:34 #24
862 Arcee
Look closer
pi_56789543
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:00 schreef Googolplexian het volgende:
tvp
pi_56798084
Wanneer gaan ze Legge schieten?
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')