Frieslandquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:30 schreef Asics-DS het volgende:
En je ouders wonen in Spanje ofzo?
Tacx anyone?
Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ben wel meteen de gemiddeldentraining gaan doen (dus da's ongeveer 35 per uur in een groepje) dus ik heb wel het gevoel dat het iig een beetje ergens over gaat.
Uurtje of 2 rijden (tot het donker wordt), zo nu en dan stil houden en dan een nieuwe opdracht (dus met z'n tweeen rijden waarbij de laatste heel licht moet rijden bijvoorbeeld, met z'n vieren rijden en rouleren, oefenen met de wind etc). Maar ik rij ook mee met de beginners, da's qua tempo niet zo uitdagend maar ik leer er wel een hele hoop.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?
Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.quote:Op zondag 6 april 2008 01:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Canyon is mooi als je meestal op goed asfalt rijdt. Ben je een kasseienvreter dan moet je een grote boog rond dergelijke ultrastijve fietsen maken.
Heb je daar meer info over?quote:Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders .
Heb zelf ook een Canyon. Heel tevreden van. Zaterdag Ronde Van Vlaanderen gereden, banden op 7 kg en geen problemen gehad met de kasseien. Met een MTB zal je er waarschijnlijker wel comfortabeler over dokkeren, maar voor de paar keer dat je kasseistroken op je parcours vindt moet je het echt niet laten. Er is wel geen haar op mijn hoofd dat er over denkt Parijs - Roubaix mee te rijden.quote:Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.
Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders .
Ik had zaterdag beter een veldrijfiets of een mountainbike mee kunnen nemen, het had weinig meer met racen te maken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:41 schreef mesecina het volgende:
[..]
Valt wel mee … goed doseren, want het venijn zit hem in de staart. Zonder triple zou ik me eerder zorgen maken over de paterberg en koppenberg, die gaan +20% (maar liggen wel vroeger op het parcours).
quote:Een boer in de streek zag elk jaar bij een vriend woonachtig aan de Koppenberg de Ronde voorbij komen. In 1982 begon hij met het leggen van een kasseihelling door een weiland van hemzelf, hij deed er anderhalf jaar over om de helling te realiseren. In 1986 kreeg hij de organisatoren van de Ronde van Vlaanderen zo ver dat ze de Paterberg opnamen in het parcours zodat de Ronde nu ook bij hem langs de deur reed.
Die fiets is goed om op te fietsen, maar niet voor wedstrijden.quote:Op maandag 7 april 2008 14:13 schreef Buongiorno het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wilde al een tijd lang beginnen met fietsen, en sinds kort is het er dan ook van gekomen. Alhoewel, sinds kort, eigenlijk nog niet, want ik heb alleen nog maar de fiets gekocht.
Hier een plaatje:
* knip*
Nou had ik een paar vragen, want ik ben verder (nog) niet zo thuis in het wielrennen. Is dit een beetje een goede fiets om mee te beginnen met fietsen? Dit is zeg maar mijn eerste echte serieuze fiets. Eerst had ik een gewone herenfiets, waar ik zo af en toe mee reed, maar nu ga ik het wat serieuzer maken
En wat voor snelheden moet ik ongeveer kunnen halen, als ik een beetje goed wil zijn op mijn leeftijd, 17 jaar? Niet dat ik meteen profwielrenner wil worden (stiekem eigenlijk wel ), maar ik wil toch wel gewoon een beetje een fatsoenlijke fietser kunnen zijn. Is er een bepaalde manier van trainen waarmee ik stappen vooruit kan gaan? Ik lees hier wel is dat mensen op een dag meer dan 100 km rijden, het lijkt me niet dat mij dat meteen gaat lukken…
En dan mijn laatste vraag. Zijn er ook bepaalde koersen die ik kan gaan rijden, op korte of lange termijn. Het lijkt me echt leuk zo af en toe een koersje te rijden, en voor zulke koersen te trainen. En zo ja, zijn dit dan koersen in wedstrijdvorm en moet je dan bij een wielerteam zitten of zo?
Nou, tot zover mijn waterval aan vragen… Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken,
Bij voorbaat dank
Vooral de lengte van de bovenbuis doet 't em. Die is behoorlijk kort waardoor je wat meer rechtop zit (toerhouding). Om hier diep op te zitten moet er een stuurpen van een halve meter op ofzo .quote:Op maandag 7 april 2008 14:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Recht stuur, v-brakes, crankstel, banden.....
Zaterdag inderdaad een flink aantal mensen gezien die de toerversie van de Ronde van Vlaanderen deden op zo'n fiets.quote:Op maandag 7 april 2008 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Op zich kun je heel ver komen met zo'n frame. Een racestuur erop monteren kan best, met wat aanpassingen bij de remmen. Toerversies van klassiekers e.d. kun je dan prima rijden. Geen enkel probleem.
Tis echt lekker weerquote:Op woensdag 9 april 2008 13:39 schreef Wombcat het volgende:
Mooi weer Weinig wind
Eindelijk eens lekker kunnen fietsen
Is alleen nog wat frisjes, nog geen korte broekenweer.
Dat is over het algemeen een vrij prijzige ingreep, is maar de vraag of de fiets dat waard is..quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
OMG, wat een pedo-erotisch affiche.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:14 schreef Wombcat het volgende:
Voor degenen die meer info willen: http://www.girosardegna.it/
Wat voor groep heb je er nu op zitten? Kijk eens of je ergens een leuke Shimano groep op de kop kan tikken. Shimano is ideaal voor een 'beginner' omdat het altijd goed leverbaar en vaak voor een leuke prijs te krijgen is. Lager dan Shimano 105 zou ik echter niet gaan (wel beetje afhankelijk van je trainingen).quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
Niet doen, beter spaar je je centjes op voor een nieuw karretje. Onderdelen zijn best duur en een mooi fietsje koop je nieuw al voor rond de 800 Euro.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
STI's zijn idd niet nodig, klote dingen. Ergo's daarentegen: Campagnoloquote:Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Of blijf voorlopig lekker rondtoeren met buiscommandeurtjes
Maar een antieke fiets opknappen is vaak een behoorlijk dure operatie (tenzij je al jaren fietst en bergen onderdelen in de schuur hebt liggen )
STI's zijn voor gewoon toeren echt geen absolute must trouwens. Versnellingen zijn überhaupt niet per se nodig in Nederland
Zit je ook hier al Beetje t fietsen met hardlopen combineren.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:21 schreef Asics-DS het volgende:
-knip-
Hahahaha, is die site serieus?quote:Op vrijdag 11 april 2008 21:15 schreef Rosbief het volgende:
OMG, wat een pedo-erotisch affiche.
Ja. Ik heb vorig jaar die ronde ook gereden (en ga dit jaar dus weer).quote:
Wel boven op de col inschrijven he! ...de croix en de calibier waarna je als toetje nog 11 km de Alpe op mag.quote:Op maandag 14 april 2008 16:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Zit je ook hier al Beetje t fietsen met hardlopen combineren.
Maar goed, na het fiasco "van 0 tot marathon in 365 dagen" ga ik me nu eens richten op de "van 0 tot La Marmotte in 15 maanden". Nu alleen binnenkort nog ergens even een goedkoop fietsje vandaan weten te halen om dan later over te stappen op beter materiaal
Vorig jaar lachte je net zo hard om m'n marathon maar zonder blessure had ik die ruim onder de 4 uur uitgelopen Lach nu dus maar niet te hardquote:Op maandag 14 april 2008 19:41 schreef jpjedi het volgende:
Wel boven op de col inschrijven he! ...de croix en de calibier waarna je als toetje nog 11 km de Alpe op mag.
ik zo eerst maar met Scheveningen beginnen.
Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.quote:Op maandag 14 april 2008 16:51 schreef Loohcs het volgende:
Valt echt tegen om een beetje hard te gaan, als je vervelende wind en verkeer tegenkomt en niet vaak genoeg fietst. Ik haal nog niet eens 30 km/u op redelijk korte ritjes van 50-60 km. Gisteren 2 uur 'uitgefietst' (na een wedstrijd voetballen en 3 uur in de kantine hangen), maar dat was echt recreatief met 25 km/u.
Echt? Als ik een rondje train fiets ik ook meestal rond de 30 km/h gemiddeld, afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk. Maar bij normale omstandigheden fiets ik zo rond de 30 gemiddeld. En ik heb nou niet echt het idee dat ik zo'n topper benquote:Op maandag 14 april 2008 21:21 schreef horstjan het volgende:
[..]
Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.
Ik zou je vraag hier eens wegleggen: http://www.hopmansfietsgigant.nl/quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.
Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.
Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Dat idee begin ik ook steeds meer te krijgen ja Ik ben overigens in z'n algemeenheid lang; 1.97 oid.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:34 schreef eentwee het volgende:
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!
Er zijn trouwens wel merken die 66 cm leveren, Koga en Cannondale bijvoorbeeld zo uit m'n hoofd, maar dat zijn geen goedkope merken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |