abonnement Unibet Coolblue
pi_57857208
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:30 schreef Asics-DS het volgende:
En je ouders wonen in Spanje ofzo?

Tacx anyone?
Friesland
Het was de hele dag geweldig weer. Ik heb geprobeerd op m'n oude fiets te gaan, maar dat kreng had echt onderhoud nodig en ik had helaas ook geen goede kleding, ach de conditie is wel oké. Volgende week nog maar ff door de regen raggen.
pi_57857237
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 20:34 schreef I.R.Baboon het volgende:

Ben wel meteen de gemiddeldentraining gaan doen (dus da's ongeveer 35 per uur in een groepje) dus ik heb wel het gevoel dat het iig een beetje ergens over gaat.
Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2008 @ 01:13:14 #203
73911 ultra_ivo
pi_57861910
Canyon is mooi als je meestal op goed asfalt rijdt. Ben je een kasseienvreter dan moet je een grote boog rond dergelijke ultrastijve fietsen maken.
  zondag 6 april 2008 @ 01:25:23 #204
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_57862118
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:53 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?
Uurtje of 2 rijden (tot het donker wordt), zo nu en dan stil houden en dan een nieuwe opdracht (dus met z'n tweeen rijden waarbij de laatste heel licht moet rijden bijvoorbeeld, met z'n vieren rijden en rouleren, oefenen met de wind etc). Maar ik rij ook mee met de beginners, da's qua tempo niet zo uitdagend maar ik leer er wel een hele hoop.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 6 april 2008 @ 19:11:43 #205
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57874490
quote:
Op zondag 6 april 2008 01:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Canyon is mooi als je meestal op goed asfalt rijdt. Ben je een kasseienvreter dan moet je een grote boog rond dergelijke ultrastijve fietsen maken.
Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.

Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders .
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2008 @ 20:38:21 #206
73911 ultra_ivo
pi_57876264
Ik heb daar hele andere ervaringen mee. Ik heb diverse soorten frames gehad en merk heel duidelijk het verschil. Met name op slecht wegdek. Het ligt er ook aan welk type rijder je bent. Een sprinter zal veel meer baat bij een stijf frame hebben dan een souplesserijder.

Zojuist te horen gekregen dat de reis naar Georgië van over een week afgelast is
  zondag 6 april 2008 @ 21:13:29 #207
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57877013
Vanmiddag 80km gereden, lekker windje mee vanaf Arnhem richting Twente
Geluk gehad met de buien, die ik allemaal net kon ontwijken
Gemiddeld 28 per uur is wel mn max merk ik wel.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 6 april 2008 @ 22:44:44 #208
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57879179
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:

[..]
Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders .
Heb je daar meer info over?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2008 @ 23:10:24 #209
73911 ultra_ivo
pi_57879827
Sfeerplaatje van de 300 die ik gisteren organiseerde:

  zondag 6 april 2008 @ 23:13:12 #210
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57887962
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.

Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders .
Heb zelf ook een Canyon. Heel tevreden van. Zaterdag Ronde Van Vlaanderen gereden, banden op 7 kg en geen problemen gehad met de kasseien. Met een MTB zal je er waarschijnlijker wel comfortabeler over dokkeren, maar voor de paar keer dat je kasseistroken op je parcours vindt moet je het echt niet laten. Er is wel geen haar op mijn hoofd dat er over denkt Parijs - Roubaix mee te rijden.
  maandag 7 april 2008 @ 13:28:23 #212
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_57888075
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:41 schreef mesecina het volgende:

[..]

Valt wel mee … goed doseren, want het venijn zit hem in de staart. Zonder triple zou ik me eerder zorgen maken over de paterberg en koppenberg, die gaan +20% (maar liggen wel vroeger op het parcours).
Ik had zaterdag beter een veldrijfiets of een mountainbike mee kunnen nemen, het had weinig meer met racen te maken.
's Ochtends om 10 uur de 140km gestart in de regen. Na 31 km gebaard er een steward dat ik rechtsaf moet. Ik kijk naar rechts en daar ligt een of ander aftands karrespoor wat recht omhoog gaat. Welkom op de Molenberg. Die helling was zo glad en modderig dat ik in het steile gedeelte (14,2%) maar afstapte.



Alle geasfalteerde hellingen waren prima te doen maar die hellingen met kasseien zijn verschrikkelijk. Welke idioot heeft ooit bedacht om een kasseiweg aan te leggen met een stijgingspercentage van 18%+. Dus ben ik gaan googlen en kwam ik het volgende tegen:
quote:
Een boer in de streek zag elk jaar bij een vriend woonachtig aan de Koppenberg de Ronde voorbij komen. In 1982 begon hij met het leggen van een kasseihelling door een weiland van hemzelf, hij deed er anderhalf jaar over om de helling te realiseren. In 1986 kreeg hij de organisatoren van de Ronde van Vlaanderen zo ver dat ze de Paterberg opnamen in het parcours zodat de Ronde nu ook bij hem langs de deur reed.


Paterberg, Koppenberg en Taaienberg ook deels te voet gedaan. Het gaf me voldoening om te zien dat de profs op zondag ook sommige hellingen te voet namen. Vooral de rijders van Caisse, Saunier-Duval en Euskaltel keken met een blik van 'wtf doe ik hier?'. Zo voelde ik me ook. Daar komt nog bij dat ik het voor m'n plezier doe en niet voor m'n werk.

In de middag heeft de zon nog twee uurtjes doorgebroken maar daarna begon het weer te plensen. Aan het einde van de dag de auto ingesprongen en zo snel mogelijk België uitgereden. Hoogtepunt van mijn verblijf daar was het mosselpannetje en het Belgisch bier (Ename ) de avond d'r voor.

Ronde van Vlaanderen: Leuk om een keer gedaan te hebben, maar ik zal hem niet snel nog een keer doen. De volgende cyclo moet uitsluitend over flitsend asfalt gaan in een periode waar de gemiddelde minima temperatuur boven de 16 graden ligt.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_57888852
Hallo allemaal,

Ik wilde al een tijd lang beginnen met fietsen, en sinds kort is het er dan ook van gekomen. Alhoewel, sinds kort, eigenlijk nog niet, want ik heb alleen nog maar de fiets gekocht.
Hier een plaatje:

Nou had ik een paar vragen, want ik ben verder (nog) niet zo thuis in het wielrennen. Is dit een beetje een goede fiets om mee te beginnen met fietsen? Dit is zeg maar mijn eerste echte serieuze fiets. Eerst had ik een gewone herenfiets, waar ik zo af en toe mee reed, maar nu ga ik het wat serieuzer maken
En wat voor snelheden moet ik ongeveer kunnen halen, als ik een beetje goed wil zijn op mijn leeftijd, 17 jaar? Niet dat ik meteen profwielrenner wil worden (stiekem eigenlijk wel ), maar ik wil toch wel gewoon een beetje een fatsoenlijke fietser kunnen zijn. Is er een bepaalde manier van trainen waarmee ik stappen vooruit kan gaan? Ik lees hier wel is dat mensen op een dag meer dan 100 km rijden, het lijkt me niet dat mij dat meteen gaat lukken…
En dan mijn laatste vraag. Zijn er ook bepaalde koersen die ik kan gaan rijden, op korte of lange termijn. Het lijkt me echt leuk zo af en toe een koersje te rijden, en voor zulke koersen te trainen. En zo ja, zijn dit dan koersen in wedstrijdvorm en moet je dan bij een wielerteam zitten of zo?

Nou, tot zover mijn waterval aan vragen… Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken,
Bij voorbaat dank
  maandag 7 april 2008 @ 14:15:57 #214
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57888903
Je hebt zeker een lekker fietsje, maar het is geen pure racefiets, dus niet echt geschikt om te koersen.....
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 7 april 2008 @ 14:17:39 #215
73911 ultra_ivo
pi_57888933
Voor kortere toertochten daarentegen wel geschikt.
pi_57889040
En komt het dan omdat het stuur niet echt een racefiets-stuur is? Want dat is opzich nog te veranderen mocht ik ooit gaan koersen.
  maandag 7 april 2008 @ 14:25:31 #217
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57889083
Recht stuur, v-brakes, crankstel, banden.....
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 7 april 2008 @ 19:17:59 #218
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57894658
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:13 schreef Buongiorno het volgende:
Hallo allemaal,

Ik wilde al een tijd lang beginnen met fietsen, en sinds kort is het er dan ook van gekomen. Alhoewel, sinds kort, eigenlijk nog niet, want ik heb alleen nog maar de fiets gekocht.
Hier een plaatje:
* knip*
Nou had ik een paar vragen, want ik ben verder (nog) niet zo thuis in het wielrennen. Is dit een beetje een goede fiets om mee te beginnen met fietsen? Dit is zeg maar mijn eerste echte serieuze fiets. Eerst had ik een gewone herenfiets, waar ik zo af en toe mee reed, maar nu ga ik het wat serieuzer maken
En wat voor snelheden moet ik ongeveer kunnen halen, als ik een beetje goed wil zijn op mijn leeftijd, 17 jaar? Niet dat ik meteen profwielrenner wil worden (stiekem eigenlijk wel ), maar ik wil toch wel gewoon een beetje een fatsoenlijke fietser kunnen zijn. Is er een bepaalde manier van trainen waarmee ik stappen vooruit kan gaan? Ik lees hier wel is dat mensen op een dag meer dan 100 km rijden, het lijkt me niet dat mij dat meteen gaat lukken…
En dan mijn laatste vraag. Zijn er ook bepaalde koersen die ik kan gaan rijden, op korte of lange termijn. Het lijkt me echt leuk zo af en toe een koersje te rijden, en voor zulke koersen te trainen. En zo ja, zijn dit dan koersen in wedstrijdvorm en moet je dan bij een wielerteam zitten of zo?

Nou, tot zover mijn waterval aan vragen… Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken,
Bij voorbaat dank
Die fiets is goed om op te fietsen, maar niet voor wedstrijden.
Als je 17 bent val je in de catergorie 'junioren' en daar rijden ze toch al gauw 45 km/u met wedstrijden. Maar je moet niet de fout maken een training te vergelijken met een wedstrijd...... Als je sneller wil worden is het belangrijk dat je eerst een goede basis hebt. Doe dus veel rustige lange ritten om gewend te raken aan de beweging, je duurvermogen uit te breiden en zodoende een goede basis op te bouwen. Interval trainingen gaan je vervolgens tot op zekere hoogte vrij snel resultaat geven.
Door duurtrainingen te doen fiets je op gegeven moment probleemloos 200 km weg.
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Recht stuur, v-brakes, crankstel, banden.....
Vooral de lengte van de bovenbuis doet 't em. Die is behoorlijk kort waardoor je wat meer rechtop zit (toerhouding). Om hier diep op te zitten moet er een stuurpen van een halve meter op ofzo .
pi_57897110
Oké. Nouja, ik ga hier iig mee trainen, dat moet geen probleem zijn. Mocht ik merken dat het allemaal best goed gaat, dan zie ik wel wat ik doe
In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
  FOK!fotograaf maandag 7 april 2008 @ 22:29:18 #220
73911 ultra_ivo
pi_57899088
Op zich kun je heel ver komen met zo'n frame. Een racestuur erop monteren kan best, met wat aanpassingen bij de remmen. Toerversies van klassiekers e.d. kun je dan prima rijden. Geen enkel probleem. Alleen als je gemiddeldes van boven de 30 wil gaan halen kom je aan de grenzen van deze fiets. Het is echter niet zoveel mensen gegeven om dat soort gemiddeldes structureel te halen, ook op de racefiets.
  maandag 7 april 2008 @ 22:34:24 #221
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_57899227
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Op zich kun je heel ver komen met zo'n frame. Een racestuur erop monteren kan best, met wat aanpassingen bij de remmen. Toerversies van klassiekers e.d. kun je dan prima rijden. Geen enkel probleem.
Zaterdag inderdaad een flink aantal mensen gezien die de toerversie van de Ronde van Vlaanderen deden op zo'n fiets.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_57899411
Oké dan. Dan zit er toch nog potentie in Lijkt me toch leuk een keer, als ik eenmaal redelijk getraind ben, de Ronde van Vlaanderen of de Amstel Gold Race of zo te rijden.
  woensdag 9 april 2008 @ 13:39:21 #223
56724 Wombcat
rent wiel
pi_57933462
Mooi weer Weinig wind
Eindelijk eens lekker kunnen fietsen
Is alleen nog wat frisjes, nog geen korte broekenweer.
in a crowd you lose humanity
pi_57937473
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:39 schreef Wombcat het volgende:
Mooi weer Weinig wind
Eindelijk eens lekker kunnen fietsen
Is alleen nog wat frisjes, nog geen korte broekenweer.
Tis echt lekker weer
Ik heb wel een korte broek aangehad vandaag. Nog wel ff een shirtje onder m'n koerstrui
Morgen weer vroeg vrij dus de hele dag weer fietsen
pi_57970248
Nog een weekje dan vertrek ik naar Sardinië voor de Ronde van Sardinië, een 7-daagse cyclo. Ik heb ongeveer 1400 km minder getraind als vorig jaar, dus ik ben bang dat ik mijn prestatie van vorig jaar niet kan herhalen (52e in het klassement, ondanks een slechte dag op de zwaarste dag, anders was ik in de top 50 geëindigd).
Het goede nieuws is dat de eerste etappe is ingekort van 145 naar 115 km, en 1000 hoogtemeters minder .
Voor degenen die meer info willen: http://www.girosardegna.it/
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 23:27:11 #226
73911 ultra_ivo
pi_57970675
Op de Eurobike lijst wordt veel gesproken over de ronde van Sardinië.
pi_57989795
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
pi_57989905
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
Dat is over het algemeen een vrij prijzige ingreep, is maar de vraag of de fiets dat waard is..
  FOK!fotograaf vrijdag 11 april 2008 @ 20:54:45 #229
73911 ultra_ivo
pi_57990329
Als je de spullen van een of twee generaties eerder neemt zijn ze goedkoop op Ebay of Marktplaats te koop. Maar dan moet je wel de kennis in huis hebben. Heb gisteren voor een Euro of 70 een komplete set Sachs New Success gekocht (rem/schakelgrepen, remmen, derrailleurs) voor 8-speed. (Ebay)
  vrijdag 11 april 2008 @ 21:15:34 #230
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57990717
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:14 schreef Wombcat het volgende:
Voor degenen die meer info willen: http://www.girosardegna.it/
OMG, wat een pedo-erotisch affiche.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 12 april 2008 @ 00:21:25 #231
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57995044
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
Wat voor groep heb je er nu op zitten? Kijk eens of je ergens een leuke Shimano groep op de kop kan tikken. Shimano is ideaal voor een 'beginner' omdat het altijd goed leverbaar en vaak voor een leuke prijs te krijgen is. Lager dan Shimano 105 zou ik echter niet gaan (wel beetje afhankelijk van je trainingen).
Had je overigens niet beter iets anders kunnen kopen aangezien je de fiets toch direct wil opknappen, maar daar niet echt de know-how voor hebt.... Aan de andere kant, het is wel erg leuk om met zo'n fietsie te klooien. De website www.parktool.com is all you need
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:32:41 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_57997638
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
Niet doen, beter spaar je je centjes op voor een nieuw karretje. Onderdelen zijn best duur en een mooi fietsje koop je nieuw al voor rond de 800 Euro.
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:51:47 #233
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57997777
Of blijf voorlopig lekker rondtoeren met buiscommandeurtjes

Maar een antieke fiets opknappen is vaak een behoorlijk dure operatie (tenzij je al jaren fietst en bergen onderdelen in de schuur hebt liggen )

STI's zijn voor gewoon toeren echt geen absolute must trouwens. Versnellingen zijn überhaupt niet per se nodig in Nederland
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 12 april 2008 @ 16:00:17 #234
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58004641
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Of blijf voorlopig lekker rondtoeren met buiscommandeurtjes

Maar een antieke fiets opknappen is vaak een behoorlijk dure operatie (tenzij je al jaren fietst en bergen onderdelen in de schuur hebt liggen )

STI's zijn voor gewoon toeren echt geen absolute must trouwens. Versnellingen zijn überhaupt niet per se nodig in Nederland
STI's zijn idd niet nodig, klote dingen. Ergo's daarentegen: Campagnolo
pi_58045170
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:21 schreef Asics-DS het volgende:
-knip-
Zit je ook hier al Beetje t fietsen met hardlopen combineren.

Maar goed, na het fiasco "van 0 tot marathon in 365 dagen" ga ik me nu eens richten op de "van 0 tot La Marmotte in 15 maanden". Nu alleen binnenkort nog ergens even een goedkoop fietsje vandaan weten te halen om dan later over te stappen op beter materiaal
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58045499
Valt echt tegen om een beetje hard te gaan, als je vervelende wind en verkeer tegenkomt en niet vaak genoeg fietst. Ik haal nog niet eens 30 km/u op redelijk korte ritjes van 50-60 km. Gisteren 2 uur 'uitgefietst' (na een wedstrijd voetballen en 3 uur in de kantine hangen), maar dat was echt recreatief met 25 km/u.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_58045774
Ik ben aan het kijken voor een race fiets maar kan weinig over het merk Sensa vinden. Zijn dat nou een beetje goede fietsen?
pi_58045993
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 21:15 schreef Rosbief het volgende:
OMG, wat een pedo-erotisch affiche.
Hahahaha, is die site serieus?
  maandag 14 april 2008 @ 17:27:35 #239
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58046061
quote:
Op maandag 14 april 2008 17:23 schreef thaleia het volgende:

[..]

Hahahaha, is die site serieus?
Ja. Ik heb vorig jaar die ronde ook gereden (en ga dit jaar dus weer).
in a crowd you lose humanity
pi_58048805
quote:
Op maandag 14 april 2008 16:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Zit je ook hier al Beetje t fietsen met hardlopen combineren.

Maar goed, na het fiasco "van 0 tot marathon in 365 dagen" ga ik me nu eens richten op de "van 0 tot La Marmotte in 15 maanden". Nu alleen binnenkort nog ergens even een goedkoop fietsje vandaan weten te halen om dan later over te stappen op beter materiaal
Wel boven op de col inschrijven he! ...de croix en de calibier waarna je als toetje nog 11 km de Alpe op mag.

ik zo eerst maar met Scheveningen beginnen.
pi_58050426
quote:
Op maandag 14 april 2008 19:41 schreef jpjedi het volgende:
Wel boven op de col inschrijven he! ...de croix en de calibier waarna je als toetje nog 11 km de Alpe op mag.

ik zo eerst maar met Scheveningen beginnen.
Vorig jaar lachte je net zo hard om m'n marathon maar zonder blessure had ik die ruim onder de 4 uur uitgelopen Lach nu dus maar niet te hard
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58052407
quote:
Op maandag 14 april 2008 16:51 schreef Loohcs het volgende:
Valt echt tegen om een beetje hard te gaan, als je vervelende wind en verkeer tegenkomt en niet vaak genoeg fietst. Ik haal nog niet eens 30 km/u op redelijk korte ritjes van 50-60 km. Gisteren 2 uur 'uitgefietst' (na een wedstrijd voetballen en 3 uur in de kantine hangen), maar dat was echt recreatief met 25 km/u.
Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.
janneman
pi_58058876
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:21 schreef horstjan het volgende:

[..]

Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.
Echt? Als ik een rondje train fiets ik ook meestal rond de 30 km/h gemiddeld, afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk. Maar bij normale omstandigheden fiets ik zo rond de 30 gemiddeld. En ik heb nou niet echt het idee dat ik zo'n topper ben
pi_58059790
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.

Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58060056
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.

Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Ik zou je vraag hier eens wegleggen: http://www.hopmansfietsgigant.nl/

Je zal toch naar een los frame moeten denk ik.
pi_58060797
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.

Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!
Er zijn trouwens wel merken die 66 cm leveren, Koga en Cannondale bijvoorbeeld zo uit m'n hoofd, maar dat zijn geen goedkope merken.
pi_58061054
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:34 schreef eentwee het volgende:
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!
Er zijn trouwens wel merken die 66 cm leveren, Koga en Cannondale bijvoorbeeld zo uit m'n hoofd, maar dat zijn geen goedkope merken.
Dat idee begin ik ook steeds meer te krijgen ja Ik ben overigens in z'n algemeenheid lang; 1.97 oid.

Vrees dat ik nog even m'n eerste salaris af zal moeten wachten Ik ben op dit moment nog een beginner alhoewel ik mezelf natuurlijk wel ambitieuze doelen heb gesteld. Denk dat ik op korte termijn m'n budget naar 500 a 600,- kan schroeven maar dan moet ik wel kunnen fietsen, dus incl. evt. schoenen en pedalen Ik heb iig het "Starten met racefietsen" boek van Fiets besteld, voor nog geen 4,- kun je je daar geen buil aan vallen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58062205
Beste mensen! Ik heb al losse topics maar mij werd verwezen naar deze topic! (andere zal ik verwijderen als dat kan)

Ik ben fanatiek mtber, doe dit nu ongeveer een jaar gemiddeld 2x per week. Als ik een route van 50 km over vlak wegdek fiets rijd ik gemiddeld 30 km/u. Nu heb ik besloten om een racefiets erbij te kopen, en vroeg me af of de shimano 105 groupset goed genoeg is voor mij of de shimano Ultegra groupset een must is? En misschien dat iemand mij kan vertellen wat de verschillen zijn. Ik ben van plan om ongeveer 1x per week met de racefiets een tochtje van minimaal 50km te maken.

Ik zit trouwens te denken aan de fiets: Sensa Umbria special 2008 (105 groupset) of Sensa Umbria Ultegra SL 2008.

En nog een vraagje over framehoogte! binnebeenlengte 95cm zal 62cm voldoen?
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:00:57 #249
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_58062286
30 per uur met de MTB
Goed bezig...
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_58062704
Stiekem 29,6 laatste keer dat ik geweest ben! Maar rijd altijd met zijn twee! samen met een vriend van mij en we zijn dan ook wel erg fanatiek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')