abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 november 2007 @ 04:24:01 #1
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54818099
Dat er nog geen topic is over Into the Wild!?
quote:
plot
INTO THE WILD is based on a true story and the bestselling book by Jon Krakauer. After graduating from Emory University in 1992, top student and athlete Christopher McCandless (Hirsch) abandons his possessions, gave his entire $24,000 savings account to charity and hitchhiked to Alaska to live in the wilderness. Along the way, Christopher encounters a series of characters that shape his life.
Ik heb het boek niet gelezen, maar veel interessants over gehoord. Het thema is in ieder geval enorm aansprekend ( voor mij althans ). De soundtrack is tevens Eddie Vedder's solo debuut, dus dat kan ook niet verkeerd gaan.

Vanavond ga ik 'm zien en ik kan niet wachten. Na vorige week Corbijn's Control gezien te hebben, zit ik helemaal in de sfeer voor een volgende kraker!


pi_54818141
Het geheel doet bij tot mijn grote spijt een geemancipeerd verantwoord, desalniettemin, zwaar op de maag liggend kutgevoel toekomen. Waar de charismatische frontman van Joy Division nog een behoorlijk zware artistieke bolus wist te leggen in het groene gras van decadente grachtengordel bladen als Oor en Aloha, des te meer deze man, althans het geslacht waar dit troosteloze zwarte paginaatje van onneerlandsche trots ook voor door mogen gaan, een uitermate foute manier heeft om zijn talentloosheid ten tonele te spreiden. Hetgeen ook mijn muzikale aambeien niet mag bekoren, waar ik vind dat iets dat ooit geconsumeerd is, tevens aan de achterkant van het muzikale spectrum, onaangekeken, als een net gelegde drol, doorgespoeld mag worden.

David Kleikop
kijk eens wat vaker in de spiegel van de kaper.
pi_54818156
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 04:39 schreef keukenterrorist het volgende:
Het geheel doet bij tot mijn grote spijt een geemancipeerd verantwoord, desalniettemin, zwaar op de maag liggend kutgevoel toekomen. Waar de charismatische frontman van Joy Division nog een behoorlijk zware artistieke bolus wist te leggen in het groene gras van decadente grachtengordel bladen als Oor en Aloha, des te meer deze man, althans het geslacht waar dit troosteloze zwarte paginaatje van onneerlandsche trots ook voor door mogen gaan, een uitermate foute manier heeft om zijn talentloosheid ten tonele te spreiden. Hetgeen ook mijn muzikale aambeien niet mag bekoren, waar ik vind dat iets dat ooit geconsumeerd is, tevens aan de achterkant van het muzikale spectrum, onaangekeken, als een net gelegde drol, doorgespoeld mag worden.

David Kleikop


heel goed geschreven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54818192
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 04:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]



heel goed geschreven.
ik blijf trachten niet in de literaire valkuil van vpro's avondland te vallen, noch de profetische voorzienigheid van ene Giel Beelen te verloochen, in het duistere pad dat laatstgenoemde geeffend heeft voor al de lijken en draken van toonladderende doe het zelf dooddoeners en blindgangers van middelmatigheid. Iets wat heden ten dagen hot shit moge zijn, zal in de einddagen van de popmuziek waarlijk een speldeprik blijken tegenover de levensreddende bloedtransfusie die onze rots in de branding, leo blokhuis, ons doet voorhouden, zeg maar het peentje voor de illegale cd brandende ezel. Maar dan weer, muziek is te subjectief om het te laten recenseren door elitaire voormalige kinderen-voor-kinderen producers.
kijk eens wat vaker in de spiegel van de kaper.
  zondag 25 november 2007 @ 23:33:14 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 25 november 2007 @ 23:33:24 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 25 november 2007 @ 23:33:34 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 25 november 2007 @ 23:33:44 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 25 november 2007 @ 23:36:45 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54838617
Wat een prachtige film zeg! Ongekend! Schitterende beelden van het Amerikaanse continent, sterke acteerprestaties ( Hal Holbrook MOET een oscar krijgen voor beste bijrol ) en een geweldig verhaal!
Tuurlijk valt er te discussieren over de gedachtengang van Chris en zullen wij die nooit weten. Daarom vind ik het goed dat Penn dat redelijk oppervlakkig laat en het filosofische werk over laat aan de kijker...
Super!
pi_56576090
Het was al weer een poos geleden dat ik echt even een traantje moest pinken bij een film. Erg goede en mooie film. Die je een waargebeurd verhaal laat zien op een erg neutrale manier. Hij laat de kijker zijn eigen mening vormen. Knappe film. Aanrader voor iedereen die nog een pot Ben & Jerry's heeft staan.
pi_56581021
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 08:14 schreef santax het volgende:
Het was al weer een poos geleden dat ik echt even een traantje moest pinken bij een film. Erg goede en mooie film. Die je een waargebeurd verhaal laat zien op een erg neutrale manier. Hij laat de kijker zijn eigen mening vormen. Knappe film. Aanrader voor iedereen die nog een pot Ben & Jerry's heeft staan.
Hoe en waar heb je m gezien? Ik wil m ook zien!
Sean Penn
Eddie Vedder
pi_56583094
net gezien. een nieuwe film die indruk maakt en dat is al weer eventjes geleden.

Verder vind ik Sean Penn sowieso een held (op professioneel vlak althans); Acteurs die gaan regisseren vind ik altijd tricky, maar sommigen hebben gewoon een goede visie op het maken van films. hij is er daar zeker één van. En Emile Hirsch heeft duidelijk laten zien dat ie meer kan dan in teenflicks zoals The Girl Next Door spelen. En het thema blijft aansprekend...
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:52:03 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56584247
Ik vond het een superfilm, maar het was toch ontnuchterend om wat te lezen over de echte McCandless.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft een topfilm, maar het neemt toch wat van de mystiek weg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56599707
Een intrigerend verhaal, prachtige (natuur-)beelden, goede acteurs én een hoofdrolspeler die ook nog eens prettig is om naar te kijken Sean Penn wilde een positieve lading geven aan de film en heeft het geheel wel enigszins geromantiseerd, maar dat geeft de film juist zijn charme. En die eland
Leuk artikel

[ Bericht 4% gewijzigd door Meaghan op 08-02-2008 11:35:20 ]
pi_56603404
Damn, nu ben ik wel erg benieuwd. Vanavond dvdtje maar is bekijken .
pi_56625633
quote:
Eddie Vedder
Ja speelt hij nu ook erin? Vind de soundtrack die hij heeft gemaakt voor de film wel fijn om te horen; hard sun, society, long nights, rise en guaranteed
pi_56635949
Dit een goede film, meer wil ik niet zeggen. En kudos voor sean penn, normaal kan ik hem niet uitstaan maar dit heeft hij goed gedaan.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
pi_56637179
Ik vond hem toch tegenvallen .
pi_56703673
ik vond hem heel mooi zou em graag nog eens in de bios willen zien, maar gaat niet draaien in NL of wel?
pi_56732134
Ik vind het een mooie film, alleen vind ik de hoofdrolspeler niet knap / aantrekkelijk, dat nam de pret van het kijken een beetje weg.
pi_56733226
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 18:29 schreef liesell het volgende:
Ik vind het een mooie film, alleen vind ik de hoofdrolspeler niet knap / aantrekkelijk, dat nam de pret van het kijken een beetje weg.
Jezus ga je alleen daarvoor na een film?
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:03:49 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56737112
Ik vond hem erg goed.Toen de film was afgelopen was ik even stil.Laatste keer dat een film zo veel indruk op mij heeft achtergelaten was Lost In Translation.
pi_56737171
Dit klinkt als een film die ik wel mooi zal vinden.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56737398
Ik wist niet wat te verwachten maar damn het einde had toch wel een indruk om me achtergelaten.
Echt een mooie ontroerende film.

Deze komt absoluut in mijn kast te staan, en als het even kan het liefst in HD. Pracht natuur dat Alaska.
MOKUM XXX RATED
pi_56738386
Ik zat mij bij deze film eigenlijk meestal te ergeren aan de hoofdpersoon. Ongelooflijk rare keuzes om maar zo dwars mogelijk in de wereld te staan. Linkse rakker . Niet realistisch en daar isie achter gekomen ook . Toppunt was wel z'n kano tochtje.

Wel schitterende plaatjes en mooie sfeer.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:02:43 #27
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56763197
Wat een prachtige film.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56763825
Prachtige film, met dito soundtrack.

Wist pas achteraf, bij de aftiteling dat het om een waargebeurd verhaal ging, dat maakte het nog boeiender.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 07:48:10 #29
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56765761
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond het een superfilm, maar het was toch ontnuchterend om wat te lezen over de echte McCandless.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft een topfilm, maar het neemt toch wat van de mystiek weg.
Inderdaad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zijn reis / verhaal is er niet minder boeiend om.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 5 maart 2008 @ 01:32:24 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57164996
Mooie film, qua cinematografie van Penn en beelden.
Ook goed geacteerd.
Soms en slik-momentje, maar wel qua verhaal wat langdradig en voorspelbaar.
Mooiste rol, wat mij betreft, die oude man: Mr. Friend.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:21:37 #31
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_57227612
is hij tegenwoordig al te huur/koop in de normale winkels?
pi_57268562
Volgens mij moet de film nog uitkomen.
Heb hem voor een tijdje terug gezien en was echt helemaal ondersteboven van de film. Echt een hele tijd geleden dat een film zo'n indruk op me heeft gemaakt. De mooie beelden, de goed passende muziek en de prachtige personages zorgde dat deze film voor mijn gevoel perfect was.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you can ever be
pi_57269260
Into the Wild
In 1992 zwaaide Chris McCandless af van de universiteit en maakte een extreme keuze. Hij schonk zijn voor Harvard bestemde spaargeld aan Oxfam verliet zijn burgerlijke omgeving zonder een woord uitleg, herdoopte zichzelf tot Alexander Supertramp en ging liften naar Alaska. Zijn afkeer van de kille consumptiemaatschappij dreef hem tot een extreme keuze: hij wou leven in en van de wildernis. Prachtige film (naar waargebeurd verhaal) van Sean Penn, die laat zien dat hij naast een goed acteur ook een sterk regisseur is. In de hoofdrol zien we Emile Hirsch, die rol van Christian Bale uit Machinist nogeens over doet, aan het einde van de film weegt hij namelijk net zoveel als zijn rugzak. Verder veel sterke bijrollen van o.a. Marcia Gay Harden, William Hurt en Vince Vaughn. Verder heb je af en toe het idee dat je naar National Geographic aan het kijken bent, werkelijk prachtige beelden en je krijgt er zin van om je vakantie te boeken. Voeg daar nog eens een prachtige soundtrack van Eddie Vedder aan toe en je hebt een zeer sterke film die de volle twee uur en twintig minuten weet te onderhouden. 8.5

PAS OP! DE POST VAN CATFISH HIERONDER BEVAT EEN DIKKE SPOILER.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hulkio op 10-03-2008 10:50:29 ]
  zondag 9 maart 2008 @ 20:17:23 #34
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_57269372
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:11 schreef Hulkio het volgende:
Into the Wild
In 1992 zwaaide Chris McCandless af van de universiteit en maakte een extreme keuze. Hij schonk zijn voor Harvard bestemde spaargeld aan Oxfam verliet zijn burgerlijke omgeving zonder een woord uitleg, herdoopte zichzelf tot Alexander Supertramp en ging liften naar Alaska. Zijn afkeer van de kille consumptiemaatschappij dreef hem tot een extreme keuze: hij wou leven in en van de wildernis. Prachtige film (naar waargebeurd verhaal) van Sean Penn, die laat zien dat hij naast een goed acteur ook een sterk regisseur is. In de hoofdrol zien we Emile Hirsch, die rol van Christian Bale uit Machinist nogeens over doet, aan het einde van de film weegt hij namelijk net zoveel als zijn rugzak. Verder veel sterke bijrollen van o.a. Marcia Gay Harden, William Hurt en Vince Vaughn. Verder heb je af en toe het idee dat je naar National Geographic aan het kijken bent, werkelijk prachtige beelden en je krijgt er zin van om je vakantie te boeken. Voeg daar nog eens een prachtige soundtrack van Eddie Vedder aan toe en je hebt een zeer sterke film die de volle twee uur en twintig minuten weet te onderhouden. 8.5
Nu kan ik al helemaaaaaaal niet meer wachten
pi_57270318
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door SaintOfKillers op 20-04-2008 11:11:15 ]
  dinsdag 11 maart 2008 @ 16:58:42 #36
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57308910
Hoewel het acteerwerk over de gehele linie (Hearst in de hoofdrol en Keener, Dierker, Gay Harden, Hurt, Malone en natuurlijk Holbrook in de bijrollen) überdegelijk is, is dit echt een film die het vooral moet hebben van de sfeer die gecreeërd wordt door de perfecte combinatie van visueel pracht en Eddie Vedders score en soundtrack.
De ultieme roadtrip movie voor al die romantici, die stiekem ook wel eens weg zouden willen vluchten uit de sleur en hectiek van het dagelijks leven.
cijfer: 9
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:01:15 #37
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57308949
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:58 schreef catfish het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar gaat de film juist over. Over een jongen die met een uiterst idealistisch en romantisch idee van huis weg loopt. Maar in de wildernis achter de harde waarheid en werkelijkheid komt.
Of ben jij zo iemand, die een film slecht vindt als die zich niet meteen kan vinden in de keuzes en ideologie van de hoofdrolspeler.

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 20-04-2008 11:11:59 ]
  zaterdag 19 april 2008 @ 17:59:14 #38
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_58162006
Wauw, echt zitten geniet bij deze film, gisteravond.

24 april verschijnt hij in Nl in de bioscoop, ik ga zeer zeker kijken.

+10
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  Redactie Frontpage zondag 20 april 2008 @ 01:27:37 #39
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_58170779
Goeie film, wist miet dat t van Sean Penn was. Zag de film 6 weken terug ofzo op DVD en erg mooie beelden en intrigerend verhaal. Wist dus niet dat t waargebeurd was en wist tot t einde niet wat er zou geberuen, al kon je t wel raden natuurlijk.
  Redactie Frontpage zondag 20 april 2008 @ 01:34:23 #40
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_58170845
Mooiste gedeeltes vond ik t hoofdstuk met die graanboeren en die oude man. Dat ie bij die bus bleef rondhangen ging me vervelen op een gegegeven moment.

En idd, de hoofspersoon is eigenlijk een irritant ventje
pi_58345026
Wat een prachtige film! Boven verwachting goed
  zondag 27 april 2008 @ 22:46:31 #42
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58348587
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prachtige film, met dito soundtrack.

Wist pas achteraf, bij de aftiteling dat het om een waargebeurd verhaal ging, dat maakte het nog boeiender.
x2.

Superfilm
pi_58407128
Maandag gezien in de bios... wat een film! Met een super soundtrack
pi_58408133
Staat op het lijstje.
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:38:16 #45
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_58423897
Ik vond hem erg indrukwekkend
pi_58429326
Erg mooie film en inderdaad een mooie soundtrack.
Een film over het leven... en het verhaal wat over de hoofdpersoon wordt beschreven is ook werkelijk leven..
Met bijna niets in bezit zoveel moois meemaken. i.t.t. het dagelijks het grootste deel van je leven naar een kantoor reizen om daar van 9 tot 5 te verblijven.

Leven.
pi_58514045
Vorige week donderdag naar de bios geweest voor deze film.
Ik ben niet zo snel onder de indruk van een film, bij deze film was dat wel het geval
Het hele idee dat iemand echt zo heeft kunnen leven en denken, zijn idee van de hoe de wereld in elkaar zit.
Ik heb mezelf regelmatig tijdens de film zitten afvragen hoe iemand tot die keuzes kan komen, hoe iemand zich zo extreem kan afzetten tegen het materialistische leven.
Ik zag verschillende mensen in de zaal wat tranen wegvegen aan het eind van de film.

Ik ga deze film in ieder geval zeker weten op dvd kopen!
E.
pi_58514106
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:49 schreef .Sparkling. het volgende:
Vorige week donderdag naar de bios geweest voor deze film.
Ik ben niet zo snel onder de indruk van een film, bij deze film was dat wel het geval
Het hele idee dat iemand echt zo heeft kunnen leven en denken, zijn idee van de hoe de wereld in elkaar zit.
Ik heb mezelf regelmatig tijdens de film zitten afvragen hoe iemand tot die keuzes kan komen, hoe iemand zich zo extreem kan afzetten tegen het materialistische leven.
Ik zag verschillende mensen in de zaal wat tranen wegvegen aan het eind van de film.

Ik ga deze film in ieder geval zeker weten op dvd kopen!
Exact. Veel mensen houden zich niet voor mogelijk dat dit zou kunnen, zo'n volledig andere weg in slaan dan het gebruikelijke, school -> studie -> werk -> huisje, boompje, beestje -> pensioen.
Geloof ook wel dat dit voor velen een (ongrijpbare) droom is, diep in het hart...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:35:12 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58514605
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:56 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Exact. Veel mensen houden zich niet voor mogelijk dat dit zou kunnen, zo'n volledig andere weg in slaan dan het gebruikelijke, school -> studie -> werk -> huisje, boompje, beestje -> pensioen.
Geloof ook wel dat dit voor velen een (ongrijpbare) droom is, diep in het hart...
ik ga die droom beperkt naleven, ik kan helaas niet anders.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58514782
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ga die droom beperkt naleven, ik kan helaas niet anders.
ivm gezin/familie? Kan niet een andere reden bedenken.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:19:20 #51
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58515120
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:56 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Exact. Veel mensen houden zich niet voor mogelijk dat dit zou kunnen, zo'n volledig andere weg in slaan dan het gebruikelijke, school -> studie -> werk -> huisje, boompje, beestje -> pensioen.
Geloof ook wel dat dit voor velen een (ongrijpbare) droom is, diep in het hart...
De film laat natuurlijk ook wel zien dat die droom (die vele idd ook stiekem zullen hebben) een mooi en idealistisch lijkt in de fantasie. Maar het in de werkelijkheid toch wel een stuk harder en gemener is om die droom na te leven. En het dus eigenlijk altijd een ongrijpbare onrealitische droom blijft.
pi_58515297
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De film laat natuurlijk ook wel zien dat die droom (die vele idd ook stiekem zullen hebben) een mooi en idealistisch lijkt in de fantasie. Maar het in de werkelijkheid toch wel een stuk harder en gemener is om die droom na te leven. En het dus eigenlijk altijd een ongrijpbare onrealitische droom blijft.
Uiteraard, het is zeker niet iets wat je zomaar onderneemt en het is op z'n minst makkelijk.
Spoiler ivm mensen die de film nog willen zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al is het heel mooi en verleidelijk als je het zo romantiseert, maar je moet inderdaad wel realistisch blijven.
Het hoeft ook niet zo geheel drastisch als McCandless deed, maar toch... die vrijheid...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:35:37 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58515338
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

ivm gezin/familie? Kan niet een andere reden bedenken.
nee, lol, ik bedoel: ik moet die droom naleven, al is het hier en nu nog zo succesvol. alles wordt gedaan om het straks self-suppliing te kunnen rooien. al het eten en leven wil ik van af dan letterlijk ín en met de natuur doen.

tip: ga survivallen. dan leer je nog eens wat. eerst een weekend, later een week met een mes en touw en verder niks.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:36:35 #54
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58515360
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:43:02 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58515463
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:33 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Uiteraard, het is zeker niet iets wat je zomaar onderneemt en het is op z'n minst makkelijk.
Spoiler ivm mensen die de film nog willen zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al is het heel mooi en verleidelijk als je het zo romantiseert, maar je moet inderdaad wel realistisch blijven.
Het hoeft ook niet zo geheel drastisch als McCandless deed, maar toch... die vrijheid...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:46:58 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58515534
ik heb heul die film nog niet gezien, dus ik ben maar wat blij met al die spoilers. sean penn vind ik wel ok btw.

is hij trouwens niet een directe nazaat van die tennisballen fabriek?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58517753
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee, lol, ik bedoel: ik moet die droom naleven, al is het hier en nu nog zo succesvol. alles wordt gedaan om het straks self-suppliing te kunnen rooien. al het eten en leven wil ik van af dan letterlijk ín en met de natuur doen.

tip: ga survivallen. dan leer je nog eens wat. eerst een weekend, later een week met een mes en touw en verder niks.
Wanneer bedoel je, als je met pensioen gaan of als je gewoon een bepaald bedrag bij elkaar gewerkt hebt en dan emigreren naar een bosrijk gebied (althans, ik kan een aantal plekken in NL bedenken, maar dan nóg is het veel te druk met recreanten) of boerderij?
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:02:55 #58
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58542235
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De film laat natuurlijk ook wel zien dat die droom (die vele idd ook stiekem zullen hebben) een mooi en idealistisch lijkt in de fantasie. Maar het in de werkelijkheid toch wel een stuk harder en gemener is om die droom na te leven. En het dus eigenlijk altijd een ongrijpbare onrealitische droom blijft.
Ook vanwege die 'vrijheids droom' vind ik de film geweldig.
Maar ik denk dat er een verschil is tussen je zoiets, oftewel echt 'Into the wild' gaan, of je vrij voelen.

Vrij voelen in de zin van schijt hebben aan de mening van anderen.
Vrij voelen in de zin van openstaan voor anderen mensen, andere culturen.
Vrij voelen in de zin van niet bang zijn om contact te maken met mensen.
Vrij voelen in de zin van niet bang zijn je eigen pad te kiezen.
Vrij voelen in de zin van je nek uit durven steken.

Ik zou willen dat ik het meer had.... weet ook niet wat me tegen zou houden, misschien is het gewoon de maatschappij, het keurslijf waar je in gedrukt wordt?

Des te meer ik naar de geweldige soundtrack van Eddie Vedder luister, des te melancholischer ik er van wordt.
  zondag 25 mei 2008 @ 23:59:11 #59
167923 appelsjap
All the above
pi_58910224
Echt een hele mooie film, echt heel mooi! Een van de beste films ooit gemaakt.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_58910521
Het het boek gelezen en vorige week ook de film gezien. Film is goed, maar vond het boek een stuk beter. Ging minder om de (magic)bus, maar meer om de weg ernaar toe, de maanden ervoor.
pi_59170238
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:56 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Exact. Veel mensen houden zich niet voor mogelijk dat dit zou kunnen, zo'n volledig andere weg in slaan dan het gebruikelijke, school -> studie -> werk -> huisje, boompje, beestje -> pensioen.
Geloof ook wel dat dit voor velen een (ongrijpbare) droom is, diep in het hart...
Kijk, jij snapt het! Als ik ooit de kans krijg zal ik liever op zo'n manier in het harnas sterven dan dat ik mijzelf als slaaf van het systeem laat leiden. Ik snap trouwens niet waarom het zo erg is om 'links' te zijn. Als 'links' niet bestond zou 'rechts' niet bestaan of zo'n hegemonie voeren dat zelfs iemand die rechts is links wordt.

Wat is er erger? 70 jaar worden door mee te gaan in de mainstream, of in 4 jaar tijd zonder grenzen leven en je droom waarmaken? Doe mij maar het laatste.

Mooiste film die ik tot nu toe gezien heb. De lat ligt nu erg hoog wil een film mijn emoties nu nog overstijgen.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:11:25 #62
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59628337
Gisteren gezien en toch wel onder de indruk uit de bioscoop weggegaan. Prachtige film


Het viel me trouwens erg mee dat Penn nog een redelijk genuanceerd beeld bracht van de hoofdpersoon. Juist het feit dat het soms een irritante betweterige eikel was (met z'n constante gequote uit Tolstoj) die zichzelf veel te zielig vond, maakte dat ik sympathie voor hem voelde.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:14:10 #63
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59628415
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 13:16 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Kijk, jij snapt het! Als ik ooit de kans krijg zal ik liever op zo'n manier in het harnas sterven dan dat ik mijzelf als slaaf van het systeem laat leiden. Ik snap trouwens niet waarom het zo erg is om 'links' te zijn. Als 'links' niet bestond zou 'rechts' niet bestaan of zo'n hegemonie voeren dat zelfs iemand die rechts is links wordt.

Wat is er erger? 70 jaar worden door mee te gaan in de mainstream, of in 4 jaar tijd zonder grenzen leven en je droom waarmaken? Doe mij maar het laatste.

Whehe, dit soort opmerkingen lijkt me een mooie weergave van wat ik hierboven probeerde neer te zetten.

Lekker verheven boven het materialistische gepeupel dat zich laat leiden door commercie en de buren. Je hoeft alleen nog maar constant buitenlandse romanschrijvers te quoten om de ergernis compleet te maken
pi_59628877
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Daar gaat de film juist over. Over een jongen die met een uiterst idealistisch en romantisch idee van huis weg loopt. Maar in de wildernis achter de harde waarheid en werkelijkheid komt.
Of ben jij zo iemand, die een film slecht vindt als die zich niet meteen kan vinden in de keuzes en ideologie van de hoofdrolspeler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldige film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 100% gewijzigd door Xith op 23-06-2008 16:37:03 ]
pi_60200777
Geweldige film.

Opvallend dat de zaal vanavond (bijna drie maanden na de premiere) gewoon vol zat.
I intend to live forever, or die trying.
pi_60200989
Ik heb de film nog niet gezien maar vlieg zondag naar Alaska om daar 3 weken rond te trekken en na het horen van alle goede verhalen en dat deel van de film in Alaska is opgenomen ga ik deze zeker snel kijken zodra ik terug ben.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 09:41:29 #67
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60203749
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:32 schreef dwerg het volgende:
Geweldige film.

Opvallend dat de zaal vanavond (bijna drie maanden na de premiere) gewoon vol zat.
Dat komt omdat de buz eromheen een beetje laat op gang kwam. Dat zie je vaker bij filmhuishits. Die moeten het namelijk hebben van mond tot mond reclame. En minder van heel veel reclames, zodat mensen massaal het openingsweekend gaan.
pi_60203789
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:30 schreef Xith het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldige film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is dat een originele foto
pi_61465609
Hij is net afgelopen.
Waarom voel ik me zo kut nu
Waarom moest tie nou dood
No happy end

Maar die christopher bestond toch echt? dit is toch een verfilming van zijn leven, maar klopt echt alles wat je ook in die film ziet, heeft hij dat ook allemaal echt meegemaakt?
Wel een leuk meisje btw, jammer dat hij daar niet gelukkig mee is geworden.
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
pi_61465629
Wtf, is net 5 minuten geleden bijmij op mijn eigen gedownloade zooi afgelopen

Toeval, maar een briljante film.

Zat bijna zo

Film krijgt een 9!
pi_61465636
quote:
Op maandag 8 september 2008 01:51 schreef ATi. het volgende:
Hij is net afgelopen.
Waarom voel ik me zo kut nu
Waarom moest tie nou dood
No happy end

Maar die christopher bestond toch echt? dit is toch een verfilming van zijn leven, maar klopt echt alles wat je ook in die film ziet, heeft hij dat ook allemaal echt meegemaakt?
Wel een leuk meisje btw, jammer dat hij daar niet gelukkig mee is geworden.
Klopt niet allemaal

http://www.tifilms.com/wild/call_intro.htm
  maandag 8 september 2008 @ 01:57:03 #72
180965 MarkM
Always keep pushing!
pi_61465654
Geweldige film.
  maandag 8 september 2008 @ 02:03:20 #73
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_61465704
Er is ook een Nederlandse versie:


(crosspost..)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_61465770
quote:
Op maandag 8 september 2008 01:54 schreef Niek. het volgende:

[..]

Klopt niet allemaal

http://www.tifilms.com/wild/call_intro.htm
Moet je weer helemaal die DVD bestellen
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
pi_61465779
Is er ook een nederlandse vertaling van het boek into the wild?
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
  maandag 8 september 2008 @ 02:28:53 #76
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61465855
Als je je kut voelt vanwege het feit dat die dood is heb je de hele film totaal niet begrepen dus waarom zou je het boek willen gaan lezen?

Trouwens volgens mij is die alleen in het Engels te krijgen , ff oefenen dus nog
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61465874
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:28 schreef Superfast het volgende:
Als je je kut voelt vanwege het feit dat die dood is heb je de hele film totaal niet begrepen dus waarom zou je het boek willen gaan lezen?

Trouwens volgens mij is die alleen in het Engels te krijgen , ff oefenen dus nog
Dude je mag toch wel iets kut vinden , en ja ik heb de film wel begrepen.
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
  maandag 8 september 2008 @ 02:41:06 #78
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61465902
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:35 schreef ATi. het volgende:

[..]

Dude je mag toch wel iets kut vinden , en ja ik heb de film wel begrepen.


Die gast wilde geen happy life shit anders was die wel bij die gipsy-clan gebleven dude
Hij wilde weg van de mensen en leven en sterven in de natuur.
Als jij dan stelt dat het jammer was dat die niet bij die chick bleef heb je geen reet van die film begrepen

Mooie muziek ook trouwens van eddie vedder (pearl jam )
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  maandag 8 september 2008 @ 02:47:06 #79
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_61465926
Toffe bus
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_61465969
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:41 schreef Superfast het volgende:

[..]

Die gast wilde geen happy life shit anders was die wel bij die gipsy-clan gebleven dude
Hij wilde weg van de mensen en leven en sterven in de natuur.
Als jij dan stelt dat het jammer was dat die niet bij die chick bleef heb je geen reet van die film begrepen

Mooie muziek ook trouwens van eddie vedder (pearl jam )
Iedereen heeft een eigen interpretatie als ik iets anders vind dat jij hoeft dat niet meteen te betekenen dat het goed of fout is. Iedereen heeft een eigen mening en mag vinden wat tie wil. Verder maak ik me woorden hier niet meer aan vuil.
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
  maandag 8 september 2008 @ 02:59:05 #81
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61465987
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:56 schreef ATi. het volgende:

[..]

Iedereen heeft een eigen interpretatie als ik iets anders vind dat jij hoeft dat niet meteen te betekenen dat het goed of fout is. Iedereen heeft een eigen mening en mag vinden wat tie wil. Verder maak ik me woorden hier niet meer aan vuil.
Je rukt de hele film uit zn verband met zulke uitspraken omdat je gewend bent aan een happy (hollywood) einde bij elke film die je ziet
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  maandag 8 september 2008 @ 03:07:21 #82
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_61466012
quote:
Op maandag 8 september 2008 01:51 schreef ATi. het volgende:
Hij is net afgelopen.
Waarom voel ik me zo kut nu
Waarom moest tie nou dood
No happy end
Eigenlijk is het wel een happy end. Hij stierf 'having lived the dream he dreamed of'

Mooie film iig. Wou dat ik de ballen had om zo back to nature te gaan.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 8 september 2008 @ 03:08:03 #83
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61466017
quote:
Op maandag 8 september 2008 01:51 schreef ATi. het volgende:
Maar die christopher bestond toch echt? dit is toch een verfilming van zijn leven, maar klopt echt alles wat je ook in die film ziet, heeft hij dat ook allemaal echt meegemaakt?
Wel een leuk meisje btw, jammer dat hij daar niet gelukkig mee is geworden.

En je hoeft je eigenlijk niet kut te voelen hoor. Deze jongen heeft eerst naar zijn ouders/maatschappij geluisterd en zodra hij kon heeft hij zijn eigen pad gekozen. Misschien stierf hij idd te vroeg maar hij heeft wel zijn passie gevolgd en rekening gehouden met zijn omgeving. Ook de mensen die hij ontmoet en zijn omgang hiermee vond ik heel positief.
Wat je vindt, ...
pi_61466293
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:41 schreef Superfast het volgende:

[..]

Die gast wilde geen happy life shit anders was die wel bij die gipsy-clan gebleven dude
Hij wilde weg van de mensen en leven en sterven in de natuur.
Als jij dan stelt dat het jammer was dat die niet bij die chick bleef heb je geen reet van die film begrepen

Mooie muziek ook trouwens van eddie vedder (pearl jam )
Wat dat betreft was het/ zijn einde misschien ook wel goed, maar wel veel te vroeg. Toen het besef bij hem doordrong had hij eerst ook niet zoiets van: dit wil ik. Het is enorm kut dat hij niet wat langer zijn gekozen leven kon leven.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61466333
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:12 schreef ATi. het volgende:

[..]

Moet je weer helemaal die DVD bestellen
http://www.tifilms.com/wild/call_debunked.htm

Hier staat al wat bruikbare info
  maandag 8 september 2008 @ 09:03:40 #86
28033 Pek
je moet wat
pi_61467241
quote:
Op maandag 8 september 2008 01:51 schreef ATi. het volgende:
maar klopt echt alles wat je ook in die film ziet, heeft hij dat ook allemaal echt meegemaakt?
Nee, dat stuk dat hij zichzelf vergiftigt met de verkeerde vruchten/kruiden is verzonnen, daar is na sectie geen enkele aanwijzing voor gevonden. Hij is gewoon verhongerd. Tragisch, maar vooral dom. Totaal onvoorbereid je in zoiets storten

Een goede kaart van de omgeving had hem al kunnen redden, er was een overgang door de rivier nog geen halve mijl van zijn bus Je mag het niet meer zeggen, maar hij komt toch wel in aanmerking voor een bepaalde award.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 8 september 2008 @ 09:11:40 #87
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61467330
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:41 schreef Superfast het volgende:

[..]

Die gast wilde geen happy life shit anders was die wel bij die gipsy-clan gebleven dude
Hij wilde weg van de mensen en leven en sterven in de natuur.
Als jij dan stelt dat het jammer was dat die niet bij die chick bleef heb je geen reet van die film begrepen

Mooie muziek ook trouwens van eddie vedder (pearl jam )
Volgens mij kwam hij later toch tot inkeer: "Happiness is only true when its shared"
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 8 september 2008 @ 09:12:13 #88
28033 Pek
je moet wat
pi_61467339
Topicmerge?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 8 september 2008 @ 15:16:31 #89
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61474521
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:11 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Volgens mij kwam hij later toch tot inkeer: "Happiness is only true when its shared"
Jawel maar een beetje laat..........

Volgens mij was (in de film) het werkelijke breekpunt het moment dat die de rivier niet kon oversteken ?
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  maandag 8 september 2008 @ 15:31:52 #90
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61474850
Ja daar kun je over twisten he, Ik denk dat de honger het breekpunt was.
Hij wilde terug naar de bewoonde wereld, maar kon de rivier niet meer oversteken.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_61477448
Deze moet ik nog zien.
pi_61490638
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:59 schreef Superfast het volgende:

[..]

Deze film was voor mij de grootste levensles die ik ooit in een film heb mogen ervaren.

Je rukt de hele film uit zn verband met zulke uitspraken omdat je gewend bent aan een happy (hollywood) einde bij elke film die je ziet
Ik wil toch nog even reageren op de manier waarop je ATi, in mijn ogen, sterk veroordeeld. Er is toch geen norm waar je je aan moet houden als je deze film kijkt? Als ATi het jammer vindt dat hij niet bij het meisje is gebleven, wie ben jij dan om het daar eens of oneens mee te zijn? En stel dat hij inderdaad houdt van het Hollywood-genre, dan wordt hij daar toch gelukkig van?

Voor mij is Christopher een held die mijn optimale beeld van vrijheid en bewust leven perfect heeft weergegeven. De tijd waarin hij zijn eigen weg ging tellen misschien wel meer dan de jaren die hij anders als rijkeluiskindje had geleefd. Een soort van Achilles, zeg maar. Als ik ooit alle 'schaapjes op het droge heb', in welk opzicht dan ook, hoop ik dat ik de ballen heb om iets dergelijks te doen, maar dan in de vorm van het opzoeken van andere beschavingen waar ik mijn niet-westerse normen en waarden in kan vinden. Je moet een sterke spirit hebben wil je je ontrekken aan elke vorm van sociaal contact. Hoewel je je daar dan wel weer op een pijnlijke wijze sterker door maakt omdat je jezelf keihard tegenkomt.

Volgens mij zijn alle mooie quote's die hij gedurende film verteld toch niet van hemzelf? Die zijn toch van Henry David Thoreau? Neemt niet weg dat ze prachtig zijn.
pi_61503139
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:41 schreef Superfast het volgende:

[..]

Die gast wilde geen happy life shit anders was die wel bij die gipsy-clan gebleven dude
Hij wilde weg van de mensen en leven en sterven in de natuur.
Als jij dan stelt dat het jammer was dat die niet bij die chick bleef heb je geen reet van die film begrepen

Mooie muziek ook trouwens van eddie vedder (pearl jam )
Christopher was op zoek naar geluk. Hij besefte alleen te laat dat je pas gelukkig kan zijn als je dit kan delen met anderen. Ik denk dus niet dat hij van plan was om (alleen) te leven en sterven in de natuur. Misschien wel in eerste instantie maar later niet meer.

Maarja dat is slechts mijn interpretatie.
pi_61503222
Nog wat weetjes:
De oude man, Ronald Franz (overigens de enige schuilnaam op zijn verzoek) heeft het advies van McCandless daadwerkelijk opgevolgd. Hij heeft na het vertrek van McCandless zijn huis verkocht en is gaan zwerven en genieten van het leven, zover dit mogelijk is op zijn leeftijd.
De rivier waar McCandless wilde oversteken was een paar kilometer verderop waarschijnlijk wel over te steken. Je weet niet in welke toestand McCandless was, maar er hing zelfs een soort touw overheen gespannen.
Het lichaam van McCandless werd 2 weekjes later al gevonden. Als hij het iets langer had uitgehouden.....
Er waren in het gebied 3 kleine jagershutten, die toevallig in die tijd onbemand waren en dus ook geen voedsel aanwezig was.
De man die McCandless uiteindelijk herkende en ervoor heeft gezorgd dat zijn ouders het te weten kwamen en we nu weten wie hij is, is de bewuste man die hem daar afgezet heeft. Zijn naam stond in de laarzen die McCandless van hem gekregen heeft.
De ouders hadden een detective ingehuurd die uiteindelijk belangrijke dingen over het hoofd heeft gezien. Anders hadden ze McCandless eerder gevonden!
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:26:32 #95
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:54:29 #96
28033 Pek
je moet wat
pi_61504198
Mensen die de domme kneus nog gaan verheerlijken en romantiseren, fail
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_61504509
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:54 schreef Pek het volgende:
Mensen die de domme kneus nog gaan verheerlijken en romantiseren, fail
Sluit jij lekker achteraan in de rij bij de andere schapen.
'Mensen' die deze film niets doet en geen emotie kennen, fail ;')
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:23:35 #98
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61504904
Alsof het zo'n of of verhaal is. Alsof je of een dom volgend schaap bent dat inziet McCandless uiteindelijk een domme kneus is met een zeer beperkt, romantisch realiteitsbeeld of dat je een kritische vrij geest bent, die McCandless verheerlijkt en alles mooi vindt wat die doet.
Dat vind ik juist het sterke aan de film. Dat het begint met die idealistische "hippie" ideaal van de vrije natuur en weg uit de harde "echte" wereld, maar dat die vrij natuur (natuurlijk) uiteindelijk veel harder is. Dat de film zo wel voor als tegen dat "hippie" ideaal pleit.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:24:24 #99
28033 Pek
je moet wat
pi_61504928
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:07 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

'Mensen' die deze film niets doet en geen emotie kennen, fail ;')
Je wordt er wel ouder mee dan 24
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_61606427
Ik vond het een zeer mooie film. Wat me opvalt is dat iedereen er wat anders uit haalt. Het boek vond ik overigens ook indrukwekkend. Ik denk trouwens niet dat McCandless een domme kneus was. Hij was wel goed voorbereid (in Krakauer's boek komt dat duidelijker naar voren dan in de film), maar blijkbaar net niet goed genoeg. Als iemand nog tips heeft voor soortgelijke films hoor ik het graag.
  zaterdag 13 september 2008 @ 20:12:47 #101
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61607236
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 19:39 schreef the_mind het volgende:
Ik vond het een zeer mooie film. Wat me opvalt is dat iedereen er wat anders uit haalt. Het boek vond ik overigens ook indrukwekkend. Ik denk trouwens niet dat McCandless een domme kneus was. Hij was wel goed voorbereid (in Krakauer's boek komt dat duidelijker naar voren dan in de film), maar blijkbaar net niet goed genoeg. Als iemand nog tips heeft voor soortgelijke films hoor ik het graag.
Toevallig gister het boek uit de kast van een vriendin gegrist... ben benieuwd.

Over die tips kom ik later op terug... (je bedoeld films over survivallen, op jezelf aangewezen zijn in de wilde natuur etc...?)
Wat je vindt, ...
pi_61608319
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 20:12 schreef Da_Ripper het volgende:

Toevallig gister het boek uit de kast van een vriendin gegrist... ben benieuwd.
Leuk! Laat weten wat je er van vindt.
quote:
Over die tips kom ik later op terug... (je bedoeld films over survivallen, op jezelf aangewezen zijn in de wilde natuur etc...?)
Ja, films over overleven in de natuur. Liefst gebaseerd op waar gebeurde verhalen.
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:10:05 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61608663
Grizzly Man. http://www.imdb.com/title/tt0427312/
Zelfde principe: Iemand die van de maatschappij wil ontsnappen door alleen in de natuur te leven. Maar er achter komt dat de natuur hard en meedogenloos is.
pi_61609893
Thanks Lonewolf2003!
pi_61610673
Vond het enorm inspirerend.. iedereen zou eigenlijk in zijn leven zou zo op zoektocht moeten gaan naar de ware zin in zijn of haar leven. (en naar zichzelf) geweldig. Dan worden ze tenmiste bewust wat echt belangrijk is.Ga hem nog een keer kijken! (en eddie vedder is mijn held, wat een stem)
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:41:18 #106
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61611806
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:44 schreef Marenneke het volgende:
Vond het enorm inspirerend.. iedereen zou eigenlijk in zijn leven zou zo op zoektocht moeten gaan naar de ware zin in zijn of haar leven. (en naar zichzelf) geweldig. Dan worden ze tenmiste bewust wat echt belangrijk is.Ga hem nog een keer kijken! (en eddie vedder is mijn held, wat een stem)
Volgens mij was die niet zozeer op zoek naar de ware zin van zijn leven maar was die op de vlucht voor de nare gebeurtenissen in zijn jeugd.
Die ervaringen zou hij niet gehad hebben indien zijn ouders minder materialistisch waren geweest dus keerde hij zich tegen hetgeen dat hem in zijn jeugd op een zo negatieve manier parten heeft gespeeld.....

maar that's my thought , ieder mens zal er een eigen "boodschap" uithalen die vaak terug te leiden is aan zijn/haar manier van in het leven staan.
Dat alleen al maakt die film waanzinnig
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61612537
topfilm inderdaad... de tragedie van een door een opvoeding verknipt kind, die pas als hij bijna doodgaat zijn vlucht van het ouderlijk gezin gaat inzien...
pi_61613784
Het jammerlijke is dat een slimme jongen op zo'n 'sullige' manier aan z'n einde moet komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 14 september 2008 @ 09:03:05 #109
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_61615442
Zeker een goede film. Denk wel dat het typisch zo'n film is die in de bioscoop nog meer indruk maakt dan op DVD.
  zondag 14 september 2008 @ 09:10:27 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61615482
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 20:54 schreef the_mind het volgende:

[..]

Leuk! Laat weten wat je er van vindt.
[..]

Ja, films over overleven in de natuur. Liefst gebaseerd op waar gebeurde verhalen.
Krakauer haalt ook andere voorbeelden aan in z'n boek. Misschien zit daar nog iets leuks tussen? .

nvm. Je bedoelde films, geen boeken .
Niet meer actief op Fok!
pi_61615594
quote:
Op zondag 14 september 2008 01:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Het jammerlijke is dat een slimme jongen op zo'n 'sullige' manier aan z'n einde moet komen.
IQ zegt weinig over of je verstandige keuzes maakt.
  zondag 14 september 2008 @ 09:35:10 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61615607
quote:
Op zondag 14 september 2008 09:32 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

IQ zegt weinig over of je verstandige keuzes maakt.
Het is anders nog lang goed gegaan. De manier waarop hij (vermoedelijk) aan z'n einde is gekomen was gewoon stomme pech.
Niet meer actief op Fok!
pi_61618897
quote:
Op zondag 14 september 2008 09:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het is anders nog lang goed gegaan. De manier waarop hij (vermoedelijk) aan z'n einde is gekomen was gewoon stomme pech.
Pech? Ja, pech was het zeker, maar als je zo'n risicovol en impulsief leven leidt, heb je een grotere kans om meer pech met meer consequenties tegen te komen dan mensen die minder risico's leven.
Het is tragisch beslist, maar wel iets waar je volgens mij rekening mee kunt houden.
  zondag 14 september 2008 @ 14:16:00 #114
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_61619752
quote:
Op zondag 14 september 2008 13:32 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Pech? Ja, pech was het zeker, maar als je zo'n risicovol en impulsief leven leidt, heb je een grotere kans om meer pech met meer consequenties tegen te komen dan mensen die minder risico's leven.
Het is tragisch beslist, maar wel iets waar je volgens mij rekening mee kunt houden.
Ja! Kom op mensen, allemaal niet meer de straat op. Lekker blijven zitten thuis, want anders kom je risico's tegen. Jammer alleen dat je in de 6e week een stomme struikel maakt en van de trap af dondert. 3 weken later word je er gevonden... Maar wel risicoloos geleefd!

Om even aan te geven dat KonnieKipke het aardig onzinnig stelt in zijn vorige post.
  zondag 14 september 2008 @ 14:25:33 #115
28033 Pek
je moet wat
pi_61619978
Pech?

Een ervaren alpinist die wordt overvallen door een lawine en van een berg stort, dat is pech ja. Maar iemand die, niet gehinderd door enige kennis of voorbereiding, feitelijk zelfmoord pleegt door zijn eigen onvermogen heeft toch weinig met pech te maken.

Dat een schrijver er vervolgens wat romantische dingetjes bijverzint om het nog wat betekenis te geven en het wat dragelijker te maken, verandert niets aan de nutteloosheid van zijn dood.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_61620496
quote:
Op zondag 14 september 2008 14:16 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ja! Kom op mensen, allemaal niet meer de straat op. Lekker blijven zitten thuis, want anders kom je risico's tegen. Jammer alleen dat je in de 6e week een stomme struikel maakt en van de trap af dondert. 3 weken later word je er gevonden... Maar wel risicoloos geleefd!

Om even aan te geven dat KonnieKipke het aardig onzinnig stelt in zijn vorige post.
Onzinnig? Over appels en peren vergelijken.. Als je moedwillig het risico neemt in de natuur te leven, jezelf in een rivier te storten en jezelf bedienen van allerlei bessen waar je maar een boekje over hebt gelezen (half dan ), dan neem je gewoon meer risico's dan gemiddeld. De kans op pech, of op een slechte afloop is dan beduidend groter.
Daarbij; deze manier van leven is volgens mij een afzetten tegen zijn ouders, waar hij later in de film volgens mij achterkomt, maar dan is de tragedie al geschied.
pi_61620965
Hoe kan je een dood nu nutteloos noemen? Het heeft bijna niets met elkaar te maken. Wat is een nuttige dood? Onnodig is denk ik een beter woord.

Of het pech is of niet is een kwestie van definitie, maar hij nam wel de nodige voorbereidingen om risico's uit de weg te gaan (boek lezen etc). Dat hij dan zo'n vergissing maakt op een kritiek punt, mja, dat leunt toch wel ietwat tegen pech aan imo. Maar goed je kan alsnog zeggen dat zijn manier van leven gepaard gaat met grote risico's en dat het daardoor eerder logisch dan ongelukkig is om erdoor aan je einde te komen.

Het doet in ieder geval niets af aan de film. De film maakte het begrijpelijk dat de jongen de keuzes maakte die hij maakte. Of je ze zelf ook zou maken, is een ander verhaal.
quote:
Daarbij; deze manier van leven is volgens mij een afzetten tegen zijn ouders, waar hij later in de film volgens mij achterkomt, maar dan is de tragedie al geschied.
Ik vond, dat de film het thema van het zich afzetten tegen zijn ouders nogal slecht behandelde. Het was moeilijk om die 'link' echt te begrijpen imo. Veel duidelijker naar voren kwam het idee van het zich af willen zetten tegen de huidige maatschappij, tegen materialisme enz. In hoeverre dat gemotiveerd werd door zijn jeugd en zijn ouders, werd matig uitgelegd vond ik.

[ Bericht 17% gewijzigd door Off-ShoRe op 14-09-2008 15:15:50 ]
Ik doe hier niet aan mee.
  zondag 14 september 2008 @ 22:34:32 #118
28033 Pek
je moet wat
pi_61632898
quote:
Op zondag 14 september 2008 15:10 schreef Off-ShoRe het volgende:
Dat hij dan zo'n vergissing maakt op een kritiek punt, mja, dat leunt toch wel ietwat tegen pech aan imo.
Maar hij heeft zichzelf niet vergifitgd door iets verkeerds te eten. Dat is slechts een aanname van de schrijver geweest en gebaseerd op 1 regel uit het journaal, want zowel "potato seed" (in het boek) als "sweet pea" (de film) zijn niet giftig.
quote:
As far back as 1997, Dr. Thomas Clausen—the biochemist at the University of Alaska, Fairbanks, who examined the wild potato plant (Hedysarum alpinum) for Jon Krakauer—concluded after exhaustive testing that no part of H. alpinum is toxic. Neither the roots nor the seeds. Accordingly, McCandless could not have poisoned himself in the way suggested by Krakauer in his 1996 book Into the Wild, and in every subsequent reprinting of the book over the next decade. Likewise, Dr. Clausen’s analysis of the wild sweet pea (Hedysarum mackenzii)—given as the cause of Chris’s death in the current Sean Penn film—has also turned up no toxic compounds, and there is not a single account in modern medical literature of anyone ever being poisoned by this species of plant.
Er zijn ook geen bewijzen voor gevonden tijdens de autopsie, doodsoorzaak is gewoon verhongering.
quote:
When we spoke with the Alaskan medical examiner who conducted the Chris McCandless autopsy, and asked him if he thought Chris might have been poisoned…he said no, not at all, and that he believed McCandless simply starved to death.
Het wordt nu neergezet alsof het mis ging door een klein foutje of pech en dat is dus gewoon niet waar, de hele onderneming was een aaneenschakeling van fouten. Je gaat niet voor niets na amper 4 maanden al kapot, dan heb je echt niet veel gegeten. Waarom het mooier/romantischer maken dan het is? Het verhaal op zich is al krachtig genoeg. Door het zo te presenteren is de kans alleen maar groter dat copycats dezelfde stunt willen uithalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pek op 15-09-2008 03:30:25 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 18 september 2008 @ 18:08:56 #119
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61736395
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 20:12 schreef Da_Ripper het volgende:
Toevallig gister het boek uit de kast van een vriendin gegrist... ben benieuwd.
Had 'm gewoon daar laten ligge, maar heb hem nu hier voor me liggen (int engels):
Chapter One
April 27th, 1992
Greetings from Fairbanks! This is the last you shall hear from me Wayne. Arrived here 2 days ago. It was very difficult to cath rides in the Yukon Territory. But I finally got here.
Please return all mail I receive to the sender. It might be a very long time before I return South. If this adventrue proves fatal and you don't ever hear from me again I want you to know you're a great man. I now walk into the wild. Alex.

Postcard received by Wayne Westerberg.
quote:
Over die tips kom ik later op terug... (je bedoeld films over survivallen, op jezelf aangewezen zijn in de wilde natuur etc...?)
khad na het zien van de film ook de behoefte om meerdere survival films te zien. Kwam langs deze pagina maar het viel best tegen. Kheb The Hunted nog gekeken maar die vond ik maar zozo .
Moet de Grizzly Man ook nog zien...
Wat je vindt, ...
pi_61773818
Into the wild is een van de betere films die ik in tijden gezien heb!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_61774919
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:08 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]


Moet de Grizzly Man ook nog zien...
die heb ik de afgelopen maanden 2x gezien, das de beste film voor mij dit jaar

was extra interessant omdat ik zelf grizzly;s gezien heb
pi_61776512
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 04:49 schreef WooZ het volgende:

[..]

was extra interessant omdat ik zelf grizzly;s gezien heb
Ik ook
Ook in Blijdorp?
pi_62022424
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 04:49 schreef WooZ het volgende:

[..]

die heb ik de afgelopen maanden 2x gezien, das de beste film voor mij dit jaar

was extra interessant omdat ik zelf grizzly;s gezien heb
Ik ook, zo'n anderhalve maand geleden en 30 km van de plek waar Grizzly Man is omgekomen. Geweldige ervaring om met klein vliegtuigje op het strand te landen en dan tussen de grizzlies te lopen (op een gegeven moment 8 om ons heen), eentje kwam zelfs tot op 4 meter afstand. filmpje:

Binnenkort Grizzly Man nog maar eens kijken, onze gids en andere mensen die ik gesproken heb vonden het allemaal z'n eigen schuld, hij ging een grens over in de manier hoe hij met de beren omging. Er schijnt nu een Nederlander te zijn die op Kodiak Island een blokhut heeft gebouwd tussen de beren en de beren zelfs door de hut laat lopen Men gaat er vanuit dat dat niet lang goed zal gaan

Laatst ook eindelijk Into the Wild kunnen zien, wat een geweldige film en niet alleen vanwege het geweldige Alaska. Je wordt echt meegezogen in zijn reis versterkt door de mooie beelden en soundtrack. Absolute top film!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 03:42:46 #124
28033 Pek
je moet wat
pi_62041695
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:08 schreef Da_Ripper het volgende:

survival films
Je kunt veel over de film zeggen, maar met "survival" heeft het toch weinig te maken
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:53:43 #125
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62046735
Survival is idd niet waar de film over gaat

Heb trouwens gister die Grizzly Man gekeken, maar 'beste film' heul niet. Vond het eerlijk gezegd maar een josti, schoot ook een paar keer oprecht in de lach tijdens de film.
Ik zie wel overeenkomsten met die Alex uit 'Into the Wild' - als in het naïef omgaan met natuur.
Wat je vindt, ...
pi_62046935
^^

Eensch!

Hoewel ik het wel een goede docu vond...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:24:32 #127
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62047369
idd 'goed' als in; ze hebben al die uren aan beeldmateriaal leuk aan/ in elkaar ge-edit ...
Wat je vindt, ...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:29:09 #128
227671 Cith
Of Scotland
pi_62047480
quote:
Death's a fierce meadowlark: but to die having made
Something more equal to centuries
Than muscle and bone, is mostly to shed weakness.
The mountains are dead stone, the people
Admire or hate their stature, their insolent quietness,
The mountains are not softened or troubled
And a few dead men's thoughts have the same temper.
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_62047535
En ook goed in de zin dat die gast zo 'naïef' omgaat met natuur, dat maakt de docu ook wel intrigerend. Plus het feit dat hij die naïviteit - of de liefde voor beren, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt - met de dood heeft moeten bekopen geeft ook wel een extra lading aan het geheel.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:38:42 #130
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62047676
Dat gevoel van naïefiteit kwam ook pas naar voren toen ze die kerel interviewde met de donkere bril bij de vliegtuigjes. Van te voren merkte ik niets van enige 'dislike' bij de hoofdpersonen. Maar nu de hele docu te hebben gezien, is mijn view op deze matter toch ook enigszins zo.
Ik vond de beelden die hij gemaakt had wel apart en indrukwekkend om te zien, maar zijn gedrag met de beren werd gaandeweg steeds irritanter.
IMO was het gewoon nog een kind, deed me denken aan MJ rond kleuters
Wat je vindt, ...
pi_62048079
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:38 schreef Da_Ripper het volgende:
Dat gevoel van naïefiteit kwam ook pas naar voren toen ze die kerel interviewde met de donkere bril bij de vliegtuigjes. Van te voren merkte ik niets van enige 'dislike' bij de hoofdpersonen. Maar nu de hele docu te hebben gezien, is mijn view op deze matter toch ook enigszins zo.
Ik vond de beelden die hij gemaakt had wel apart en indrukwekkend om te zien, maar zijn gedrag met de beren werd gaandeweg steeds irritanter.
Voelde geen 'dislike' voor de hoofdpersoon toen ik die docu zag. Is wel alweer een half jaartje geleden
quote:
IMO was het gewoon nog een kind, deed me denken aan MJ rond kleuters
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:55:44 #132
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_62417475
Ik heb de film gezien en vond 'm in 1 woord geweldig!

Alleen nu vroeg ik mij af hoe de soort muziek heet van het liedje die Alex samen met dat meisje zong op dat podium?
Of weet iemand misschien hoe dat nummer heet en wie die geschreven heeft?

Ik vind het altijd heerlijk als mensen mooie muziek kunnen maken met alleen maar een gitaartje en hun eigen stem
Nothing is what it seems
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:20:31 #133
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62418339
Van imdb:
quote:
Angel from Montgomery"
Written by John Prine
Performed by Kristen Stewart & Emile Hirsch
die bedoel je, denk ik?
Dat is typisch folk, singer/songwriter muziek in de trant van Joan Beaz, Bob Dylan etc.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:14:20 #134
215337 Wekkor
Goedenmorgen!
pi_62443141
Ik heb Into the Wild een tijdje terug gezien, erg gave film!
Ook de muziek van Eddie Vedder is erg goed!
Gratis 25 Gram Kratom? PM me!
pi_62789191
Ik heb 'm vandaag gekocht, en dat zegt heel veel voor een consuminderaar als ik die al 6 á 7 jaar alles download.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:47:23 #136
28033 Pek
je moet wat
pi_62795248
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:54:53 #137
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62795597
In het boek lees je trouwens ook dat McCandless veel meer avonturen heeft beleefd aangezien hij al maanden door Amerika zwierf alvorens hij naar Alaska ging. Nou laat een film het boek bijna nooit goed tot zijn recht komen en ik begrijp ook wel dat ze zich alleen maar op het Alaska-avontuur hebben gefocused, maar ik zou graag ook van de hoofdstukken daarvoor een film willen zien
Wat je vindt, ...
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:19:44 #138
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_62803214
Je ziet in de film toch juist heel wat van zijn avonturen in Amerika? .
The Most Incredible, Baby
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:23:39 #139
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62803287
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:54 schreef Da_Ripper het volgende:
In het boek lees je trouwens ook dat McCandless veel meer avonturen heeft beleefd aangezien hij al maanden door Amerika zwierf alvorens hij naar Alaska ging. Nou laat een film het boek bijna nooit goed tot zijn recht komen en ik begrijp ook wel dat ze zich alleen maar op het Alaska-avontuur hebben gefocused, maar ik zou graag ook van de hoofdstukken daarvoor een film willen zien
hmmz....zo veel laten ze in de film niet weg hoor, van die 'avonturen'...ze gaan er wel wat kort overheen hier en daar, maar verder valt het reuze mee...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:44:36 #140
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62809895
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:23 schreef Abbadon het volgende:
hmmz....zo veel laten ze in de film niet weg hoor, van die 'avonturen'...ze gaan er wel wat kort overheen hier en daar, maar verder valt het reuze mee...
Misschien toch nog een keer kijken nadat het boek uit is maar ik herinner me zo niet veel van een cano-tocht in mexico, zijn lievelings-auto geditched in de woestijn, de tijd die hij op een soort hippie-bijeenkomst woont, de vriendschappen m/v ...
Wat je vindt, ...
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:52:22 #141
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62810135
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Misschien toch nog een keer kijken nadat het boek uit is maar ik herinner me zo niet veel van een cano-tocht in mexico, zijn lievelings-auto geditched in de woestijn, de tijd die hij op een soort hippie-bijeenkomst woont, de vriendschappen m/v ...
Dan moet je zeker nog maar een keer de film kijken. Want dat zit er toch echt allemaal in de film.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:53:08 #142
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62811961
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Misschien toch nog een keer kijken nadat het boek uit is maar ik herinner me zo niet veel van een cano-tocht in mexico, zijn lievelings-auto geditched in de woestijn, de tijd die hij op een soort hippie-bijeenkomst woont, de vriendschappen m/v ...
zit allemaal in de film zelfs dat hoofdstuk met die vage stenen in die indiase tempel, waar hij met z'n zweep en die vrouw en dat jongetje...je weet wel, met die gang met al die insecten enzo...

....

...sorry, da's weer een andere film
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_62812782
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 20:54 schreef the_mind het volgende:

Ja, films over overleven in de natuur. Liefst gebaseerd op waar gebeurde verhalen.
Ga dan ook eens kijken naar touching the void, de film over het bizarre overlevingsverhaal van Joe Simpson, een Engelse klimmer die in Zuid Amerika van een berg viel en zn been brak. Ook zeer indrukwekkend, en met prachtige beelden van de Peruaanse Cordillera Blanca.
(ook die film is trouwens een boekverfilming)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:27:32 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62812975
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:14 schreef Wekkor het volgende:
Ik heb Into the Wild een tijdje terug gezien, erg gave film!
Ook de muziek van Eddie Vedder is erg goed!
* Viking84 pakt nano en gaat naar 'Into the wild soundtrack' .
Niet meer actief op Fok!
pi_63524473
Wat een geweldige film!!!!

Kan geen minpuntje ontdekken aan deze film.
En nog waargebeurd ook, fijn dat zulke mensen bestaan hebben en misschien nog steeds bestaan.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:46:58 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63524533
ik heb hem nog niet gezien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:00:12 #147
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_65963271
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:45 schreef w8jij17 het volgende:
Ik heb 'm vandaag gekocht, en dat zegt heel veel voor een consuminderaar als ik die al 6 á 7 jaar alles download.
Ik ook

Geweldige film
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  maandag 27 april 2009 @ 11:26:58 #148
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68417323
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 01:32 schreef golfer het volgende:
Mooie film, qua cinematografie van Penn en beelden.
Ook goed geacteerd.
Soms en slik-momentje, maar wel qua verhaal wat langdradig en voorspelbaar.
Mooiste rol, wat mij betreft, die oude man: Mr. Friend.
Helemaal mee eens, brok in m'n keel op het moment dat Mr. Franz vraagt of hij Alex mag adopteren als z'n kleinzoon.
Maar de andere karakters mochten er ook zeker wezen, de twee hippies, Kristen Stewart.

Alleen Vince Vaughn, tjah...

En dan lees je 15 minuten na de film dit op Wiki:
"There was a hand-operated tram that crossed the river 1/4 of a mile away from where he fell in. McCandless was unaware of this because the only navigational aid he possessed was a tattered road map he had found at a gas station, and he had left on the dashboard of Jim Gallien's truck."

pfff...
pi_68432510
Lijkt Mrs. Franz wel in je avatar, Kleffe_Dop

Ik zal het hier wel eens eerder gezegd hebben, maar ik kan er niet over uit. Dit is gewoon de meest inspirerende film die ik ooit gezien heb.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:20:40 #150
256534 Babblefish
Pittig gekruid
pi_69755672
Ik heb boek bij de bieb gehaald!

Helaas wel de Nederlandse vertaling.. maar toch

En dan te bedenken dat ik nooit een boek lees!!
Ik lijd aan hevige stemmingswisselingen, gelieve daar rekening mee te houden.
pi_69763661
tja... bééétje overrated die reacties hier hoor. Ook in de bios, huilende huisvrouwen enzo... pfff hou op zeg. De jongen had een verkapte deathwish....

Wel een leuke film voor de rest.
pi_69780318
Erg mooie film! Supertraaaaaaamp!
  zondag 7 juni 2009 @ 14:09:04 #153
84048 NvM
Nevermind
pi_69793332
De film heb ik een tijd geleden gekeken, en hij viel me tegen. Ondanks de mooie sfeerbeelden en zijn ideaal om te ontsnappen aan de vluchtige maatschappij van nu.

Eigenlijk, misschien vrij cru gezegd, maar eigenlijk was het een naieve sukkel die zichzelf behoorlijk overschatte. Dat kun je romantiseren wat je wilt, maar de onderhuidse boodschap is duidelijk.
pi_69833625
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:09 schreef NvM het volgende:

Eigenlijk, misschien vrij cru gezegd, maar eigenlijk was het een naieve sukkel die zichzelf behoorlijk overschatte. Dat kun je romantiseren wat je wilt, maar de onderhuidse boodschap is duidelijk.
Is dat niet de hele crux waarop de film draait. Zijn intenties zijn herkenbaar voor bijna iedereen, maar hij is zo rucksichtloos en heeft totaal geen moeite met het verlaten van mensen dat hij uiteindelijk sterft en velen kwetst.

Het mooie van de film naar mijn mening was dat het verhaal zo verteld wordt, dat je precies tussen deze twee gedachten inhangt. Het is een geweldige stap en hij maakt veel mee, maar het is lastig om echt respect voor hem te krijgen vanwege zijn nooit te stoppen zoektocht naar nog meer vrijheid, terwijl hij zoveel gelegenheden kan aangrijpen om ook op een andere wijze gelukkig te worden. Zo zwart wit als hij zelf dacht was de wereld blijkbaar ook weer niet
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  maandag 8 juni 2009 @ 18:42:33 #155
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69833892
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:34 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Is dat niet de hele crux waarop de film draait. Zijn intenties zijn herkenbaar voor bijna iedereen, maar hij is zo rucksichtloos en heeft totaal geen moeite met het verlaten van mensen dat hij uiteindelijk sterft en velen kwetst.

Het mooie van de film naar mijn mening was dat het verhaal zo verteld wordt, dat je precies tussen deze twee gedachten inhangt. Het is een geweldige stap en hij maakt veel mee, maar het is lastig om echt respect voor hem te krijgen vanwege zijn nooit te stoppen zoektocht naar nog meer vrijheid, terwijl hij zoveel gelegenheden kan aangrijpen om ook op een andere wijze gelukkig te worden. Zo zwart wit als hij zelf dacht was de wereld blijkbaar ook weer niet
Precies. Dat is wat ik ook zo mooi vind aan de film. Aan de ene kant dat idyllische romantische beeld van iemand, die totaal buiten de maatschappij staat en zijn eigen droom naleeft. En aan de andere kant de harde werkelijkheid laten zien. Hoe naïef die droom is. Hoe hij pas veel te laat achter komt wat echt belangrijk is. Die dubbelzinnigheid maakt de film voor mij zo goed.
pi_70501975
Gisteren gezien.
Wat een fantastische film die je aan het denken zet.

Vraag me alleen af wanneer hij nou die persoon ontmoet die hem de laarzen geeft met zijn telefoonnummer erin?
Dat zal ergens na meneer Franz zijn geweest?
pi_70503797
Dat is na meneer Franz geweest. Die persoon heeft hij ontmoet in Alaska tijdens het liften. Die persoon heeft hem opgepikt toen Chris vlak bij zijn bestemming was en heeft hem daar dus heen gereden.

Tijdens die rit heeft chris aan hem zijn hele verhaal verteld en die man heeft hem vevolgens geprobeerd te overtuigen om de tocht uit te stellen zodat hij zich beter kon voor bereiden. Toen Chris hier niet aan toe wilde geven heeft hij chris uiteindelijk gewoon afgezet waar hij wilde. Wel heeft hij Chris overtuigd wat spullen van hem aan te nemen, waaronder wat eten en dus die laarzen.

(ben bezig het boek te lezen)
hmmmm....WAT???
pi_70542257
Ook tussen 2 snelwegen en 3 tankstation's kun je "into the wild" zijn. Je hoeft alleen maar de andere kant op te kijken, precies wat Chris heeft gedaan.
pi_70542557
Ik heb dus zojuist de film toch maar eens besteld, maar ik vraag me af hoe waarheidsgetrouw de film nu eigenlijk is?
Ik hoor van mensen die het boek hebben gelezen en zich wat meer in het karakter van die jongen hebben verdiept, dat hij een stuk minder idealistisch was dan de film doet overkomen, en toch meer een doodswens had, en eigenlijk behoorlijk gestoord was.

Dat is wel jammer, want dan is het toch eigenlijk geen film over iemand die bestaan heeft, maar meer een verhaal geinspireerd op iets wat ooit gebeurd is.
pi_70542860
Hij vluchtte gewoon weg van alles en iedereen. Waarom denk je dat hij niet inging op het voorstel van Mr.Franz. Ik kan mij daar best in vinden. Hij had zoveel kansen om een beter leven te beginnen maar koos ervoor om zijn eigen ding te doen. Met een kaart en kompas ben je constant bewust waar je bent, iets wat hij juist niet wilde weten.
pi_70542949
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:15 schreef Lamon het volgende:
Ik heb dus zojuist de film toch maar eens besteld, maar ik vraag me af hoe waarheidsgetrouw de film nu eigenlijk is?
Ik hoor van mensen die het boek hebben gelezen en zich wat meer in het karakter van die jongen hebben verdiept, dat hij een stuk minder idealistisch was dan de film doet overkomen, en toch meer een doodswens had, en eigenlijk behoorlijk gestoord was.

Dat is wel jammer, want dan is het toch eigenlijk geen film over iemand die bestaan heeft, maar meer een verhaal geinspireerd op iets wat ooit gebeurd is.
Dat maakt toch niet veel uit. De film is niet het boek en de boek niet de film. Film is nu eenmaal een ander medium en Penn heeft er voor gekozen om de boodschap over te brengen die hij zelf interessant vindt. Dat doet toch niets af aan de film. Je kunt de film als een op zichzelf staande boodschap zien die wellicht het originele verhaal als bron heeft gebruikt, maar geen 1 op 1 vertaling ervan heeft gegeven. Wat zou dan immers de zin zijn van de film?
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_70543081
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:25 schreef -Muse- het volgende:
Hij vluchtte gewoon weg van alles en iedereen. Waarom denk je dat hij niet inging op het voorstel van Mr.Franz. Ik kan mij daar best in vinden. Hij had zoveel kansen om een beter leven te beginnen maar koos ervoor om zijn eigen ding te doen. Met een kaart en kompas ben je constant bewust waar je bent, iets wat hij juist niet wilde weten.
Nou ja, het punt zit hem ook een beetje in het achterlaten van familie en alles.
Dan vervolgens is er nog de twijfel of hij zichzelf niet gewoon heeft laten verhongeren, of dat het eten wat hij kon vinden niet voldoende was.
Het eten van giftige planten was nooit bewezen, en aangezien hij nog maar 30 kilo woog, kan ik me daar ook niet veel bij voorstellen.
pi_70549777
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:31 schreef Lamon het volgende:

[..]

Nou ja, het punt zit hem ook een beetje in het achterlaten van familie en alles.
Dan vervolgens is er nog de twijfel of hij zichzelf niet gewoon heeft laten verhongeren, of dat het eten wat hij kon vinden niet voldoende was.
Het eten van giftige planten was nooit bewezen, en aangezien hij nog maar 30 kilo woog, kan ik me daar ook niet veel bij voorstellen.
Dat zijn dingen die we nooit te weten zullen komen. Je weet niet wat er in die tijd door zijn hoofd ging. Ik zie het niet als een zelfmoord maar meer een manier voor hem om vredig op aarde te kunnen staan en vervolgens heen te kunnen gaan. Dat gevoel waar hij naar zocht heeft hij gevonden en dat heeft hem zo'n voldoening gegeven dat het hem niet uitmaakte wat voor impact het zou hebben op de mensen om hem heen. Sommige mensen nemen hem dat kwalijk, maar je leeft toch voor jezelf en niet voor een ander?
  donderdag 2 juli 2009 @ 00:49:57 #164
28033 Pek
je moet wat
pi_70567937
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:27 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet veel uit. De film is niet het boek en de boek niet de film. Film is nu eenmaal een ander medium en Penn heeft er voor gekozen om de boodschap over te brengen die hij zelf interessant vindt. Dat doet toch niets af aan de film. Je kunt de film als een op zichzelf staande boodschap zien die wellicht het originele verhaal als bron heeft gebruikt, maar geen 1 op 1 vertaling ervan heeft gegeven. Wat zou dan immers de zin zijn van de film?
Het maakt in zoverre uit, dat door dit geromantiseer van Penn over deze faalhaas er weer allerlei copycats opstaan die hetzelfde geintje willen gaan uithalen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_72790657
Zeker een mooie film, zeker als het voor het grootste gedeelte echt gebeurd is.

Moet die bus ook maar nog is een keer gaan opzoeken.
............................
pi_72790699
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 18:29 schreef liesell het volgende:
Ik vind het een mooie film, alleen vind ik de hoofdrolspeler niet knap / aantrekkelijk, dat nam de pret van het kijken een beetje weg.
Viese Nederlanse hoer !!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_74924412
Zojuist deze film gezien.. heb niet moeten huilen of wat dan ook, en vond vele bijrollen (de personages) zoals Mr. Friend veel mooier en beter dan de hoofdrolspeler (het personage) zelf.

Qua acteerwerk van Emile: briljant. Maar gezien het 'waargebeurde' gedeelte erachter.. wat een oetlul, die Chris facinerend om te zien, en ook hoe mooi de mensheid kon zijn.

Dat vond ik nog het meest rare aan de hele film: de hele tijd kwam hij de meest geweldige mensen tegen, de fijnste groepen en de grootste liefde, en nog wilde hij weg omdat 'de maatschappij' bedorven was.. hij had ze niet goed op een rijtje, maar als iets hem terug op het pad had moeten kunnen brengen, waren het wel al die mooie geweldige mensen op zijn reis
Ja doei.
  maandag 23 november 2009 @ 08:27:23 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74931115
Ik moest aan het eind van de film huilen .
En de soundtrack van Eddie Vedder is zó gaaf . "Society, you're a crazy breed. I hope you're not lonely without me."
Niet meer actief op Fok!
  maandag 23 november 2009 @ 11:15:21 #169
202348 Susi
Temple of Love
pi_74934119
Deze film moet ik nog zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')