quote:Death's a fierce meadowlark: but to die having made
Something more equal to centuries
Than muscle and bone, is mostly to shed weakness.
The mountains are dead stone, the people
Admire or hate their stature, their insolent quietness,
The mountains are not softened or troubled
And a few dead men's thoughts have the same temper.
Voelde geen 'dislike' voor de hoofdpersoon toen ik die docu zag. Is wel alweer een half jaartje geledenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:38 schreef Da_Ripper het volgende:
Dat gevoel van naïefiteit kwam ook pas naar voren toen ze die kerel interviewde met de donkere bril bij de vliegtuigjes. Van te voren merkte ik niets van enige 'dislike' bij de hoofdpersonen. Maar nu de hele docu te hebben gezien, is mijn view op deze matter toch ook enigszins zo.
Ik vond de beelden die hij gemaakt had wel apart en indrukwekkend om te zien, maar zijn gedrag met de beren werd gaandeweg steeds irritanter.
quote:IMO was het gewoon nog een kind, deed me denken aan MJ rond kleuters
die bedoel je, denk ik?quote:Angel from Montgomery"
Written by John Prine
Performed by Kristen Stewart & Emile Hirsch
hmmz....zo veel laten ze in de film niet weg hoor, van die 'avonturen'...ze gaan er wel wat kort overheen hier en daar, maar verder valt het reuze mee...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:54 schreef Da_Ripper het volgende:
In het boek lees je trouwens ook dat McCandless veel meer avonturen heeft beleefd aangezien hij al maanden door Amerika zwierf alvorens hij naar Alaska ging. Nou laat een film het boek bijna nooit goed tot zijn recht komen en ik begrijp ook wel dat ze zich alleen maar op het Alaska-avontuur hebben gefocused, maar ik zou graag ook van de hoofdstukken daarvoor een film willen zien
Misschien toch nog een keer kijken nadat het boek uit is maar ik herinner me zo niet veel van een cano-tocht in mexico, zijn lievelings-auto geditched in de woestijn, de tijd die hij op een soort hippie-bijeenkomst woont, de vriendschappen m/v ...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:23 schreef Abbadon het volgende:
hmmz....zo veel laten ze in de film niet weg hoor, van die 'avonturen'...ze gaan er wel wat kort overheen hier en daar, maar verder valt het reuze mee...
Dan moet je zeker nog maar een keer de film kijken. Want dat zit er toch echt allemaal in de film.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Misschien toch nog een keer kijken nadat het boek uit is maar ik herinner me zo niet veel van een cano-tocht in mexico, zijn lievelings-auto geditched in de woestijn, de tijd die hij op een soort hippie-bijeenkomst woont, de vriendschappen m/v ...
zit allemaal in de filmquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Misschien toch nog een keer kijken nadat het boek uit is maar ik herinner me zo niet veel van een cano-tocht in mexico, zijn lievelings-auto geditched in de woestijn, de tijd die hij op een soort hippie-bijeenkomst woont, de vriendschappen m/v ...
Ga dan ook eens kijken naar touching the void, de film over het bizarre overlevingsverhaal van Joe Simpson, een Engelse klimmer die in Zuid Amerika van een berg viel en zn been brak. Ook zeer indrukwekkend, en met prachtige beelden van de Peruaanse Cordillera Blanca.quote:Op zaterdag 13 september 2008 20:54 schreef the_mind het volgende:
Ja, films over overleven in de natuur. Liefst gebaseerd op waar gebeurde verhalen.
* Viking84 pakt nano en gaat naar 'Into the wild soundtrack'quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:14 schreef Wekkor het volgende:
Ik heb Into the Wild een tijdje terug gezien, erg gave film!
Ook de muziek van Eddie Vedder is erg goed!
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:45 schreef w8jij17 het volgende:
Ik heb 'm vandaag gekocht, en dat zegt heel veel voor een consuminderaar als ik die al 6 á 7 jaar alles download.
Helemaal mee eens, brok in m'n keel op het moment dat Mr. Franz vraagt of hij Alex mag adopteren als z'n kleinzoon.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:32 schreef golfer het volgende:
Mooie film, qua cinematografie van Penn en beelden.
Ook goed geacteerd.
Soms en slik-momentje, maar wel qua verhaal wat langdradig en voorspelbaar.
Mooiste rol, wat mij betreft, die oude man: Mr. Friend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |