Ik heb het boek niet gelezen, maar veel interessants over gehoord. Het thema is in ieder geval enorm aansprekend ( voor mij althans ). De soundtrack is tevens Eddie Vedder's solo debuut, dus dat kan ook niet verkeerd gaan.quote:plot
INTO THE WILD is based on a true story and the bestselling book by Jon Krakauer. After graduating from Emory University in 1992, top student and athlete Christopher McCandless (Hirsch) abandons his possessions, gave his entire $24,000 savings account to charity and hitchhiked to Alaska to live in the wilderness. Along the way, Christopher encounters a series of characters that shape his life.
quote:Op zaterdag 24 november 2007 04:39 schreef keukenterrorist het volgende:
Het geheel doet bij tot mijn grote spijt een geemancipeerd verantwoord, desalniettemin, zwaar op de maag liggend kutgevoel toekomen. Waar de charismatische frontman van Joy Division nog een behoorlijk zware artistieke bolus wist te leggen in het groene gras van decadente grachtengordel bladen als Oor en Aloha, des te meer deze man, althans het geslacht waar dit troosteloze zwarte paginaatje van onneerlandsche trots ook voor door mogen gaan, een uitermate foute manier heeft om zijn talentloosheid ten tonele te spreiden. Hetgeen ook mijn muzikale aambeien niet mag bekoren, waar ik vind dat iets dat ooit geconsumeerd is, tevens aan de achterkant van het muzikale spectrum, onaangekeken, als een net gelegde drol, doorgespoeld mag worden.
David Kleikop
ik blijf trachten niet in de literaire valkuil van vpro's avondland te vallen, noch de profetische voorzienigheid van ene Giel Beelen te verloochen, in het duistere pad dat laatstgenoemde geeffend heeft voor al de lijken en draken van toonladderende doe het zelf dooddoeners en blindgangers van middelmatigheid. Iets wat heden ten dagen hot shit moge zijn, zal in de einddagen van de popmuziek waarlijk een speldeprik blijken tegenover de levensreddende bloedtransfusie die onze rots in de branding, leo blokhuis, ons doet voorhouden, zeg maar het peentje voor de illegale cd brandende ezel. Maar dan weer, muziek is te subjectief om het te laten recenseren door elitaire voormalige kinderen-voor-kinderen producers.quote:
Hoe en waar heb je m gezien? Ik wil m ook zien!quote:Op donderdag 7 februari 2008 08:14 schreef santax het volgende:
Het was al weer een poos geleden dat ik echt even een traantje moest pinken bij een film. Erg goede en mooie film. Die je een waargebeurd verhaal laat zien op een erg neutrale manier. Hij laat de kijker zijn eigen mening vormen. Knappe film. Aanrader voor iedereen die nog een pot Ben & Jerry's heeft staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft een topfilm, maar het neemt toch wat van de mystiek weg.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Ja speelt hij nu ook erin? Vind de soundtrack die hij heeft gemaakt voor de film wel fijn om te horen; hard sun, society, long nights, rise en guaranteedquote:Eddie Vedder
Jezus ga je alleen daarvoor na een film?quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:29 schreef liesell het volgende:
Ik vind het een mooie film, alleen vind ik de hoofdrolspeler niet knap / aantrekkelijk, dat nam de pret van het kijken een beetje weg.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond het een superfilm, maar het was toch ontnuchterend om wat te lezen over de echte McCandless.Inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft een topfilm, maar het neemt toch wat van de mystiek weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar zijn reis / verhaal is er niet minder boeiend om.
Nu kan ik al helemaaaaaaal niet meer wachtenquote:Op zondag 9 maart 2008 20:11 schreef Hulkio het volgende:
Into the Wild
In 1992 zwaaide Chris McCandless af van de universiteit en maakte een extreme keuze. Hij schonk zijn voor Harvard bestemde spaargeld aan Oxfam verliet zijn burgerlijke omgeving zonder een woord uitleg, herdoopte zichzelf tot Alexander Supertramp en ging liften naar Alaska. Zijn afkeer van de kille consumptiemaatschappij dreef hem tot een extreme keuze: hij wou leven in en van de wildernis. Prachtige film (naar waargebeurd verhaal) van Sean Penn, die laat zien dat hij naast een goed acteur ook een sterk regisseur is. In de hoofdrol zien we Emile Hirsch, die rol van Christian Bale uit Machinist nogeens over doet, aan het einde van de film weegt hij namelijk net zoveel als zijn rugzak. Verder veel sterke bijrollen van o.a. Marcia Gay Harden, William Hurt en Vince Vaughn. Verder heb je af en toe het idee dat je naar National Geographic aan het kijken bent, werkelijk prachtige beelden en je krijgt er zin van om je vakantie te boeken. Voeg daar nog eens een prachtige soundtrack van Eddie Vedder aan toe en je hebt een zeer sterke film die de volle twee uur en twintig minuten weet te onderhouden. 8.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door SaintOfKillers op 20-04-2008 11:11:15 ]
quote:Op zondag 9 maart 2008 20:58 schreef catfish het volgende:Daar gaat de film juist over. Over een jongen die met een uiterst idealistisch en romantisch idee van huis weg loopt. Maar in de wildernis achter de harde waarheid en werkelijkheid komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of ben jij zo iemand, die een film slecht vindt als die zich niet meteen kan vinden in de keuzes en ideologie van de hoofdrolspeler.
[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 20-04-2008 11:11:59 ]
x2.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 00:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prachtige film, met dito soundtrack.
Wist pas achteraf, bij de aftiteling dat het om een waargebeurd verhaal ging, dat maakte het nog boeiender.
Exact. Veel mensen houden zich niet voor mogelijk dat dit zou kunnen, zo'n volledig andere weg in slaan dan het gebruikelijke, school -> studie -> werk -> huisje, boompje, beestje -> pensioen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:49 schreef .Sparkling. het volgende:
Vorige week donderdag naar de bios geweest voor deze film.
Ik ben niet zo snel onder de indruk van een film, bij deze film was dat wel het geval![]()
Het hele idee dat iemand echt zo heeft kunnen leven en denken, zijn idee van de hoe de wereld in elkaar zit.
Ik heb mezelf regelmatig tijdens de film zitten afvragen hoe iemand tot die keuzes kan komen, hoe iemand zich zo extreem kan afzetten tegen het materialistische leven.
Ik zag verschillende mensen in de zaal wat tranen wegvegen aan het eind van de film.
Ik ga deze film in ieder geval zeker weten op dvd kopen!
ik ga die droom beperkt naleven, ik kan helaas niet anders.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:56 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Exact. Veel mensen houden zich niet voor mogelijk dat dit zou kunnen, zo'n volledig andere weg in slaan dan het gebruikelijke, school -> studie -> werk -> huisje, boompje, beestje -> pensioen.
Geloof ook wel dat dit voor velen een (ongrijpbare) droom is, diep in het hart...
ivm gezin/familie? Kan niet een andere reden bedenken.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ga die droom beperkt naleven, ik kan helaas niet anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |