abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69763661
tja... bééétje overrated die reacties hier hoor. Ook in de bios, huilende huisvrouwen enzo... pfff hou op zeg. De jongen had een verkapte deathwish....

Wel een leuke film voor de rest.
pi_69780318
Erg mooie film! Supertraaaaaaamp!
  zondag 7 juni 2009 @ 14:09:04 #153
84048 NvM
Nevermind
pi_69793332
De film heb ik een tijd geleden gekeken, en hij viel me tegen. Ondanks de mooie sfeerbeelden en zijn ideaal om te ontsnappen aan de vluchtige maatschappij van nu.

Eigenlijk, misschien vrij cru gezegd, maar eigenlijk was het een naieve sukkel die zichzelf behoorlijk overschatte. Dat kun je romantiseren wat je wilt, maar de onderhuidse boodschap is duidelijk.
pi_69833625
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:09 schreef NvM het volgende:

Eigenlijk, misschien vrij cru gezegd, maar eigenlijk was het een naieve sukkel die zichzelf behoorlijk overschatte. Dat kun je romantiseren wat je wilt, maar de onderhuidse boodschap is duidelijk.
Is dat niet de hele crux waarop de film draait. Zijn intenties zijn herkenbaar voor bijna iedereen, maar hij is zo rucksichtloos en heeft totaal geen moeite met het verlaten van mensen dat hij uiteindelijk sterft en velen kwetst.

Het mooie van de film naar mijn mening was dat het verhaal zo verteld wordt, dat je precies tussen deze twee gedachten inhangt. Het is een geweldige stap en hij maakt veel mee, maar het is lastig om echt respect voor hem te krijgen vanwege zijn nooit te stoppen zoektocht naar nog meer vrijheid, terwijl hij zoveel gelegenheden kan aangrijpen om ook op een andere wijze gelukkig te worden. Zo zwart wit als hij zelf dacht was de wereld blijkbaar ook weer niet
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  maandag 8 juni 2009 @ 18:42:33 #155
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69833892
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:34 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Is dat niet de hele crux waarop de film draait. Zijn intenties zijn herkenbaar voor bijna iedereen, maar hij is zo rucksichtloos en heeft totaal geen moeite met het verlaten van mensen dat hij uiteindelijk sterft en velen kwetst.

Het mooie van de film naar mijn mening was dat het verhaal zo verteld wordt, dat je precies tussen deze twee gedachten inhangt. Het is een geweldige stap en hij maakt veel mee, maar het is lastig om echt respect voor hem te krijgen vanwege zijn nooit te stoppen zoektocht naar nog meer vrijheid, terwijl hij zoveel gelegenheden kan aangrijpen om ook op een andere wijze gelukkig te worden. Zo zwart wit als hij zelf dacht was de wereld blijkbaar ook weer niet
Precies. Dat is wat ik ook zo mooi vind aan de film. Aan de ene kant dat idyllische romantische beeld van iemand, die totaal buiten de maatschappij staat en zijn eigen droom naleeft. En aan de andere kant de harde werkelijkheid laten zien. Hoe naïef die droom is. Hoe hij pas veel te laat achter komt wat echt belangrijk is. Die dubbelzinnigheid maakt de film voor mij zo goed.
pi_70501975
Gisteren gezien.
Wat een fantastische film die je aan het denken zet.

Vraag me alleen af wanneer hij nou die persoon ontmoet die hem de laarzen geeft met zijn telefoonnummer erin?
Dat zal ergens na meneer Franz zijn geweest?
pi_70503797
Dat is na meneer Franz geweest. Die persoon heeft hij ontmoet in Alaska tijdens het liften. Die persoon heeft hem opgepikt toen Chris vlak bij zijn bestemming was en heeft hem daar dus heen gereden.

Tijdens die rit heeft chris aan hem zijn hele verhaal verteld en die man heeft hem vevolgens geprobeerd te overtuigen om de tocht uit te stellen zodat hij zich beter kon voor bereiden. Toen Chris hier niet aan toe wilde geven heeft hij chris uiteindelijk gewoon afgezet waar hij wilde. Wel heeft hij Chris overtuigd wat spullen van hem aan te nemen, waaronder wat eten en dus die laarzen.

(ben bezig het boek te lezen)
hmmmm....WAT???
pi_70542257
Ook tussen 2 snelwegen en 3 tankstation's kun je "into the wild" zijn. Je hoeft alleen maar de andere kant op te kijken, precies wat Chris heeft gedaan.
pi_70542557
Ik heb dus zojuist de film toch maar eens besteld, maar ik vraag me af hoe waarheidsgetrouw de film nu eigenlijk is?
Ik hoor van mensen die het boek hebben gelezen en zich wat meer in het karakter van die jongen hebben verdiept, dat hij een stuk minder idealistisch was dan de film doet overkomen, en toch meer een doodswens had, en eigenlijk behoorlijk gestoord was.

Dat is wel jammer, want dan is het toch eigenlijk geen film over iemand die bestaan heeft, maar meer een verhaal geinspireerd op iets wat ooit gebeurd is.
pi_70542860
Hij vluchtte gewoon weg van alles en iedereen. Waarom denk je dat hij niet inging op het voorstel van Mr.Franz. Ik kan mij daar best in vinden. Hij had zoveel kansen om een beter leven te beginnen maar koos ervoor om zijn eigen ding te doen. Met een kaart en kompas ben je constant bewust waar je bent, iets wat hij juist niet wilde weten.
pi_70542949
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:15 schreef Lamon het volgende:
Ik heb dus zojuist de film toch maar eens besteld, maar ik vraag me af hoe waarheidsgetrouw de film nu eigenlijk is?
Ik hoor van mensen die het boek hebben gelezen en zich wat meer in het karakter van die jongen hebben verdiept, dat hij een stuk minder idealistisch was dan de film doet overkomen, en toch meer een doodswens had, en eigenlijk behoorlijk gestoord was.

Dat is wel jammer, want dan is het toch eigenlijk geen film over iemand die bestaan heeft, maar meer een verhaal geinspireerd op iets wat ooit gebeurd is.
Dat maakt toch niet veel uit. De film is niet het boek en de boek niet de film. Film is nu eenmaal een ander medium en Penn heeft er voor gekozen om de boodschap over te brengen die hij zelf interessant vindt. Dat doet toch niets af aan de film. Je kunt de film als een op zichzelf staande boodschap zien die wellicht het originele verhaal als bron heeft gebruikt, maar geen 1 op 1 vertaling ervan heeft gegeven. Wat zou dan immers de zin zijn van de film?
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_70543081
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:25 schreef -Muse- het volgende:
Hij vluchtte gewoon weg van alles en iedereen. Waarom denk je dat hij niet inging op het voorstel van Mr.Franz. Ik kan mij daar best in vinden. Hij had zoveel kansen om een beter leven te beginnen maar koos ervoor om zijn eigen ding te doen. Met een kaart en kompas ben je constant bewust waar je bent, iets wat hij juist niet wilde weten.
Nou ja, het punt zit hem ook een beetje in het achterlaten van familie en alles.
Dan vervolgens is er nog de twijfel of hij zichzelf niet gewoon heeft laten verhongeren, of dat het eten wat hij kon vinden niet voldoende was.
Het eten van giftige planten was nooit bewezen, en aangezien hij nog maar 30 kilo woog, kan ik me daar ook niet veel bij voorstellen.
pi_70549777
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:31 schreef Lamon het volgende:

[..]

Nou ja, het punt zit hem ook een beetje in het achterlaten van familie en alles.
Dan vervolgens is er nog de twijfel of hij zichzelf niet gewoon heeft laten verhongeren, of dat het eten wat hij kon vinden niet voldoende was.
Het eten van giftige planten was nooit bewezen, en aangezien hij nog maar 30 kilo woog, kan ik me daar ook niet veel bij voorstellen.
Dat zijn dingen die we nooit te weten zullen komen. Je weet niet wat er in die tijd door zijn hoofd ging. Ik zie het niet als een zelfmoord maar meer een manier voor hem om vredig op aarde te kunnen staan en vervolgens heen te kunnen gaan. Dat gevoel waar hij naar zocht heeft hij gevonden en dat heeft hem zo'n voldoening gegeven dat het hem niet uitmaakte wat voor impact het zou hebben op de mensen om hem heen. Sommige mensen nemen hem dat kwalijk, maar je leeft toch voor jezelf en niet voor een ander?
  donderdag 2 juli 2009 @ 00:49:57 #164
28033 Pek
je moet wat
pi_70567937
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:27 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet veel uit. De film is niet het boek en de boek niet de film. Film is nu eenmaal een ander medium en Penn heeft er voor gekozen om de boodschap over te brengen die hij zelf interessant vindt. Dat doet toch niets af aan de film. Je kunt de film als een op zichzelf staande boodschap zien die wellicht het originele verhaal als bron heeft gebruikt, maar geen 1 op 1 vertaling ervan heeft gegeven. Wat zou dan immers de zin zijn van de film?
Het maakt in zoverre uit, dat door dit geromantiseer van Penn over deze faalhaas er weer allerlei copycats opstaan die hetzelfde geintje willen gaan uithalen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_72790657
Zeker een mooie film, zeker als het voor het grootste gedeelte echt gebeurd is.

Moet die bus ook maar nog is een keer gaan opzoeken.
............................
pi_72790699
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 18:29 schreef liesell het volgende:
Ik vind het een mooie film, alleen vind ik de hoofdrolspeler niet knap / aantrekkelijk, dat nam de pret van het kijken een beetje weg.
Viese Nederlanse hoer !!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_74924412
Zojuist deze film gezien.. heb niet moeten huilen of wat dan ook, en vond vele bijrollen (de personages) zoals Mr. Friend veel mooier en beter dan de hoofdrolspeler (het personage) zelf.

Qua acteerwerk van Emile: briljant. Maar gezien het 'waargebeurde' gedeelte erachter.. wat een oetlul, die Chris facinerend om te zien, en ook hoe mooi de mensheid kon zijn.

Dat vond ik nog het meest rare aan de hele film: de hele tijd kwam hij de meest geweldige mensen tegen, de fijnste groepen en de grootste liefde, en nog wilde hij weg omdat 'de maatschappij' bedorven was.. hij had ze niet goed op een rijtje, maar als iets hem terug op het pad had moeten kunnen brengen, waren het wel al die mooie geweldige mensen op zijn reis
Ja doei.
  maandag 23 november 2009 @ 08:27:23 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74931115
Ik moest aan het eind van de film huilen .
En de soundtrack van Eddie Vedder is zó gaaf . "Society, you're a crazy breed. I hope you're not lonely without me."
Niet meer actief op Fok!
  maandag 23 november 2009 @ 11:15:21 #169
202348 Susi
Temple of Love
pi_74934119
Deze film moet ik nog zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')