abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 september 2007 @ 11:27:55 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53214429
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er staat een fout in het bericht:
[..]

Dit klopt niet. Hij pleegde zelfmoord 1 dag nadat dat Zwitserse meisje verdween.
[..]

Ontvoerd meisje (5) dood teruggevonden

Maddie verdween al op 3 mei, dit meisje op 30 juli. De man kan dus best de dader van Maddie's verdwijning zijn.
In dat geval zou men dus moeten zoeken naar een begraven lichaampje. Hij had dat andere meisje immers ook begraven. En deze man klinkt als een "gelegenheids"-ontvoerder, gezien het feit dat hij het andere meisje ook maar 1 dag bespied had.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 16 september 2007 @ 11:29:01 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53214444
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

In dat geval zou men dus moeten zoeken naar een begraven lichaampje. Hij had dat andere meisje immers ook begraven. En deze man klinkt als een "gelegenheids"-ontvoerder, gezien het feit dat hij het andere meisje ook maar 1 dag bespied had.
Des te vreemder dat de Zwitserse politie hem niet wil koppelen. De man woonde in Spanje, notabene, dus redelijk in de buurt. Iemand zou dus eens bij zijn huis moeten gaan graven
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_53214475
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:26 schreef livelink het volgende:

[..]

Of het nut heeft om het te herhalen weet ik niet. Het onderzoek is volgens mij behoorlijk doodgelopen en daarmee onze speculaties en dergelijke ook wel. Dus het wordt vanzelf wel een herhaling van zetten.

Ik gaf het alleen maar aan omdat toch wel werd gezegd dat een hele hoop ouders hun kinderen
's avonds alleen laten tijdens de vakantie. Maar ik geloof niet dat veel ouders de deur open zouden laten van een appartement waar hun kinderen liggen te slapen. Zeker niet als dat appartement aan de straatkant ligt en de deur buiten het zicht is.
Ben ik wel me je eens hoor, mijn kinderen gaan op vakantie overal mee naar toe. Dit jaar hebben we voor 't eerste onze oudste (15 jaar) af en toe alleen gelaten als we de omgeving gingen verkennen. Maar als we verder weggingen moest hij gewoon mee ondanks zijn protesten dat hij al 15 is en dat 't best wel kan.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_53214482
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:16 schreef livelink het volgende:
Ik begrijp vooral echt niet dat ze die deur open hebben gelaten. Het argument van de brand is enigszins naief. Ik geloof niet dat 3 kinderen onder de 4 jaar zichzelf weten te redden als er brand uitbreekt in hun slaapkamer. En al helemaal niet als ze ook nog zo vast slapen dat ze overal doorheen slapen (met of zonder hulp van slaappillen).
Cynicalmode > Madeleine's gehuil was op grote afstand te horen, dan is die geopende deur ook makkelijk..sorry, ik word er een beetje cynisch van, van dat hypcriete gedoe van de McCanns en omgeving.
pi_53214490
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Des te vreemder dat de Zwitserse politie hem niet wil koppelen. De man woonde in Spanje, notabene, dus redelijk in de buurt. Iemand zou dus eens bij zijn huis moeten gaan graven
Dat bedoel ik, + het feit dat hij ten tijde van Maddie's verdwijning op vakantie was in de Algarve.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
  zondag 16 september 2007 @ 11:32:10 #106
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53214495
quote:
Op zondag 16 september 2007 10:59 schreef Suko het volgende:
Tycoon Branson geloofd in de McCanns, stukjes uit The Times:

Branson’s £100,000 to defend Gerry and Kate McCann
THE billionaire tycoon Sir Richard Branson is giving £100,000 to create a fighting fund to help the parents of Madeleine McCann to clear their names.

The fund, which will cover both legal and PR expenses, is to seek the support of wealthy businessmen convinced of the McCanns’ innocence. Branson, who has been in regular contact with the couple since their daughter went missing, hopes that it could amass £1m.

The money would mean that members of the McCann family could drop their plans to sell their houses to pay legal costs. A source close to Branson said: “Sir Richard wants to ensure the McCanns get access to the best legal advice. He has a good instinct on these things. It will help to ensure that they get a fair hearing and that all of the facts become available."


Die mensen hebben gewoon recht op een eerlijke verdediging

Ook al zijn ze zeer te laken omdat ze niet beter op het kind gepast hebben, daar zijn ze als ze onschuldig zijn IMO dan nu wel meer dan genoeg voor gestraft.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_53214523
Hier is een krantenartikel over de ontvoerder van dat zwitserse meisje. 't schijnt dat ze de foto wel aan de McCann's hebben laten zien of gaan laten zien. Het artikel is van een maand geleden.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_547993.html
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_53214536
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]



Die mensen hebben gewoon recht op een eerlijke verdediging
Daar twijfel ik ook niet aan, iedereen heeft daar recht op, zelfs de zwaarste crimineel, geen discussie daarover. By the way, zou een bouwvakkers-echtpaar dat ook hebben gekregen van Branson? (vast wel... )
  zondag 16 september 2007 @ 11:35:33 #109
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53214554
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:34 schreef tbl1966 het volgende:
Hier is een krantenartikel over de ontvoerder van dat zwitserse meisje. 't schijnt dat ze de foto wel aan de McCann's hebben laten zien of gaan laten zien. Het artikel is van een maand geleden.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_547993.html
Dat vind ik wel zo'n kul. Alsof jij je 4 maanden later nog herinnert wie je toen misschien in een flits hebt gezien in een toeristendorp.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 16 september 2007 @ 11:37:58 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53214599
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:34 schreef Suko het volgende:

[..]

Daar twijfel ik ook niet aan, iedereen heeft daar recht op, zelfs de zwaarste crimineel, geen discussie daarover. By the way, zou een bouwvakkers-echtpaar dat ook hebben gekregen van Branson? (vast wel... )
Misschien wél als ze ook zo breeduit door de pers waren gevolgd.... lijkt me erg onwaarschijnlijk
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_53214611
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat vind ik wel zo'n kul. Alsof jij je 4 maanden later nog herinnert wie je toen misschien in een flits hebt gezien in een toeristendorp.
idd.

je kan je van alles herinneren als je maar heel erg wil, en waarom je dat dan heel erg wil, tja, ach... dat kan dus ook aandachttrekkerij zijn, ook als je niet met naam en toenaam genoemd wordt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53214743
Hope for McCanns as law on secrecy is eased Wat knip- en plakwerk uit telegraph.co.uk

"Gerry and Kate McCann may be on the edge of a breakthrough in clearing their names after a shake-up in Portuguese secrecy laws."

"The country's legal system is being overhauled, lifting the veil on documents concerning their daughter Madeleine's disappearance"

"The changes to Portuguese law follow complaints that investigating officers have been "hiding" behind the secrecy rules to conceal basic errors made since Madeleine vanished from apartment 5a of the Mark Warner Ocean Club Resort in Praia da Luz."

Previously, all information in police investigation files had to remain secret, and Mark Williams-Thomas, a former Surrey child protection detective now in Praia da Luz, told The Sunday Telegraph that officers had used this as "an excuse for not doing proper detective work".

"Carlos Pinto de Abreu, the McCanns' family lawyer and a prime mover behind the new legislation, hailed the legal changes as "an important step towards a more open system that will benefit all parties".

"The Portuguese law was officially changed yesterday but will not come into force until tomorrow, the first working day after the weekend.

It could allow the McCanns access to investigators' files, running to 4,000 pages, within days.

The new law means that all suspects and third parties, including the media, will have access to police documents in any investigation - unless the public prosecutor decides that secrecy will benefit the inquiry or protect the rights of the accused. The prosecutor's decision has to be ratified by a judge within 72 hours.

The Sunday Telegraph understands, however, that the police have already anticipated the rule change and have prepared an appeal to the public prosecutor to keep the Madeleine file secret.

En verder:
"Friends of Dr Matthew Oldfield, an endocrinologist at Kingston Hospital in south-west London who was dining with the McCanns when Madeleine went missing on May 3, have told The Sunday Telegraph he is sure his mobile phone is being bugged. Gerry McCann is reported to have told friends: "The police are listening to every word we say."

The eavesdropping has proved particularly distressing to the McCanns, with one Portuguese newspaper claiming secretly recorded evidence has convinced detectives that the couple believe their daughter is dead. It has also emerged that police are planning more searches in areas used by the McCanns and their friends in Praia da Luz, including wasteland behind the Milenio restaurant and the route they took to the beach."
  zondag 16 september 2007 @ 11:52:31 #113
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_53214844
quote:
Op zondag 16 september 2007 10:05 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, dubieus, ja, ernstig dubieus, niet inzake dus moordenaars, maar wel onverantwoordelijke ouders, extreem zelfs ja.

deuren open laten, en geen babyfoon en dan compleet uit het zich , 120 meter verderop, in een vreemd land en dat niet 1 keer maar alle keren.... gekkenwerk.
je kind wordt wakker, ziet mama niet , loopt de deur uit, de straat op en dan???

met een babyfoon HOOR je dat ze wakker worden en kun je rennen 120 meter , en dan pik je je peuter nog net vd straat af dan.... zonder babyfoon is je kind ws gewoon de hoek om en ms dan ook wel het hoekie.
+1
  zondag 16 september 2007 @ 11:55:25 #114
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_53214894
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:34 schreef tbl1966 het volgende:
Hier is een krantenartikel over de ontvoerder van dat zwitserse meisje. 't schijnt dat ze de foto wel aan de McCann's hebben laten zien of gaan laten zien. Het artikel is van een maand geleden.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_547993.html
voor zo'n man is het natuurlijk een eitje om een kind uit een onafgesloten appartement mee te nemen (voor wie niet eigenlijk, ja mensen met een goede wil, maar ja er lopen nou eenmaal een hoop gekken rond).
  zondag 16 september 2007 @ 11:56:19 #115
3542 Gia
User under construction
pi_53214909
tvp-tje maar weer.
pi_53215121
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:13 schreef E.T. het volgende:
Ik geeft het op..

Ik snap er helemaal niks meer van en heb al helemaal geen idee meer in welk van de verhalen ik mee moet/wil gaan.
Er zit een luchtje aan, dat wel.. weet alleen nog niet welk luchtje.
Bij mij begint de metaalmoeheid ook een beetje toe te slaan. Speculeren over mogelijke complotten met buitenstaanders is te ingewikkeld, er is te weinig informatie en bovendien vind ik het ongeloofwaardig - gesteld dat de McCanns erbij betrokken zouden zijn, maar dat zou wel een héél slechte film zijn. Natuurlijk is de kans groot dat een lustmoordenaar zijn slag heeft geslagen, een Zwitser misschien, of de moordenaar van Joana, of welke andere wacko dan ook, maar hoewel dat een gruwelijke wending zou zijn (en heel geloofwaardig, helaas) is het voor de 'plot' niet interessant. Die man met het dierencrematorium zou ermee te maken kunnen hebben, vast wel, maar ook hier neemt het verhaal een wending die voor buitenstaanders moeilijk te volgen is.

Het verhaal is alleen interessant als het klein & intiem is. Een gezinsdrama, bij voorkeur met twee liefhebbende ouders die per ongeluk hun kind hebben vermoord. Daarna de paniek. Het mediacircus. Twee mensen die tot elkaar veroordeeld zijn, die gedoemd zijn het toneelstuk tot het einde toe uit te spelen. Het maakt voor mij niet uit of het werkelijk zo gegaan is, het gaat erom of het zou gegaan zou kunnen zijn. Kwestie van waarachtigheid. Ik blijf het een fascinerend gegeven vinden, ongeacht de afloop van de McCann-zaak.

Die fascinatie staat natuurlijk los van het harde nieuws, en van de onvoorstelbare hel waar de McCanns doorheen gaan. Ik kan op afstand met ze meeleven, uiteraard, en als ik alle feiten op een rijtje zet (de paar feiten...) valt er net zo veel te zeggen voor hun onschuld als voor hun schuld, of misschien zelfs méér.

Wat ik op dit moment interessant vind, is de invloed - alweer - van de media. Het is overduidelijk dat de McCanns een nieuwe mediacampagne op poten hebben gezet, en die foto's van Kate-in-trouwjurk en van Kate-als-klein-meisje en van Kate-die-zo-mooi-kan-lachen... die hakken erin, tóch wel, terwijl het allemaal manipulatie is. Het zegt helemaal niks over haar onschuld. Toch lukt het mij niet om die vrouw iets slechts toe te dichten. Ook de lyrische woorden van haar vriendinnen: "She is a fantastic mother," en zelfs zoiets als: "She was meant tot become a mother of children under the age of 3," nou - dat is goeie PR, hoor. Daar zak je van door je hoeven, als argeloze toeschouwer. Dat zit allemaal bijzonder gelikt en slim in elkaar, daar is over nagedacht. Het gaat over de onbewuste boodschap die zich vasthaakt in je geest, en die boodschap luidt: 'Kate is een schat van een vrouw. The best!"
pi_53215489
Nadine, al die lovende woorden zou ik over mijn vriendinnen zeggen. Maar hoe goed ken je iemand echt?
pi_53215532
Eén dag weg en meteen 3 topics verder.

Eef Hoos, dat die ineens om de hoek kijken komt..
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † zondag 16 september 2007 @ 12:28:34 #119
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53215536
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:10 schreef milagro het volgende:


ja,s orry, hoor, daar begrip voor hebben, dat kan alleen als je zelf net zo lakoniek bent daarin.
Dan ken je mij slecht
Heb die van mij never alleen gelaten, zelfs niet voor de buren en ben ook nog eens allergisch voor oppascentrales
Máár dat geft mij nog niet het recht om een ouder die daarover andere ideeen heeft direct te veroordelen, het is , in mijn ogen onverantwoord, nalatig en weet ik wat niet meer alleen denken andere ouders daar4 anders over, die halen de oudste kindertjes van school terwijl de kleintjes thuis liggen te slapen, doen boodschapjes en zitten met een bayfoon gezellig bij de buren verderop.
pi_53215540
En dan nog een artkel op observer.guardian.co.uk Een gedeelte:

Maddy police: we blundered

"Family release new pictures and announce fresh campaign as police admit confusion and infighting wrecked the early days of the investigation into Madeleine McCann's disappearance"

"Portuguese police have admitted that confusion and disagreements in the early stages of the Madeleine McCann investigation mean that they could find it 'very, very difficult' to prove their suspicion that her parents, Kate and Gerry McCann, were somehow involved in the girl's disappearance and death.

The startling admission, ahead of a crucial ruling this week by a Portuguese judge on how the case should proceed, came from sources close to the four-month investigation. The McCanns have strongly and repeatedly denied any involvement, yesterday launching a fresh advertising campaign aimed at finding their daughter."

"The sources said that potentially crucial evidence about what happened to Madeleine, aged four, on the night of 3 May had been lost by the time the first local police arrived, due to the presence of 'the McCanns, their friends and others' in the holiday flat from which she disappeared. In the days that followed, there was growing tension between the Algarve force, which took the lead in the investigation, and senior officers from Lisbon, who were particularly sceptical about the decision to focus on a British local resident, Robert Murat, as a suspect nearly two weeks after Madeleine's disappearance, following a tip-off from a British journalist.

'British police and crime experts also suggested that Murat fitted the profile to have been behind a kidnapping,' a police source said. 'But the Lisbon investigators were from the start unsettled about the lack of any motive. Months later, there is nothing to suggest he was involved,' he said, adding that precious time and resources had been lost before DNA results prompted this month's sudden shift of focus on to the McCanns.

But the source - in the most detailed explanation yet of the reasons behind the naming of the parents as 'arguidos', or formal suspects - also told The Observer that Portuguese investigators were now united in their conviction that the McCanns' accounts of what happened on 3 May 'never rang true' and that 'they could hold the key' to the case.

Revealing details of the investigation, which were passed in a 4,000-page file to the judge last week, he singled out what he termed as contradictions in the 'changing versions' of events offered by each parent and their friends in the days immediately after Madeleine went missing. Specifically, he said Gerry McCann had initially told police that he entered the flat in the Algarve resort of Praia da Luz from a 'locked front door,' but later said he had entered through the open back terrace facing the restaurant where the McCanns and their friends had been having dinner.

Kate McCann, he added, at first said the back window was open and the blind raised, while other witnesses disagreed. He also described how a plastic barrier near their restaurant table would have 'prevented any clear view of events inside the flat' and that contradictory accounts had raised doubts among the investigators about their claim to have checked on Madeleine and the McCanns' two-year-old twins during dinner.

Yet in an apparent acknowledgment that the police remain far from confident of being able to move on their suspicions concerning Madeleine's parents, the source also raised for the first time the possibility of prosecutors bringing lesser charges - 'notably, the abandonment or neglect of a child' - against them.

The McCanns insist they checked on their daughter every 30 minutes during the evening of 3 May. 'It will be very, very difficult, until and unless a body is found - and with DNA and other evidence so far inconclusive - to bring a charge of homicide,' the source said.


"To counter perceptions of an anti-McCann campaign within elements of the Portuguese media, Olegario Sousa, the official police spokesman since the start of the investigation, was moved from the role last Friday."
  zondag 16 september 2007 @ 12:31:20 #121
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53215589
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:08 schreef Nadine26 het volgende:

[..]
Ook de lyrische woorden van haar vriendinnen: "She is a fantastic mother," en zelfs zoiets als: "She was meant tot become a mother of children under the age of 3," nou - dat is goeie PR, hoor. Daar zak je van door je hoeven, als argeloze toeschouwer. Dat zit allemaal bijzonder gelikt en slim in elkaar, daar is over nagedacht. Het gaat over de onbewuste boodschap die zich vasthaakt in je geest, en die boodschap luidt: 'Kate is een schat van een vrouw. The best!"
Wat een gekke zin, eigenlijk. Dan denk ik meteen dat Maddie te oud voor haar was geworden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 september 2007 @ 12:50:39 #122
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53215965
quote:
Op zondag 16 september 2007 08:16 schreef Viking84 het volgende:

Dat de politie serieus denkt dat Kate meer van de verdwijning weet, omdat ze uitriep "They've taken her" is bespottelijk .
Dat kan zo zijn, maar mag de context weer even terug waarin het hier ter sprake kwam? Het ging hier over het al dan niet open raam/luik en of Kate McCann gelijk dacht dat Maddie ontvoerd was. Dit in verband met het bellen naar de politie. Niet over dat woordje 'they' waar de Portugese politie volgens de berichten over valt en waarvan niemand meer exact weet of ze het gezegd heeft. En wat inderdaad volgens mij ook zeer dubieus 'bewijs' zou zijn.

Over dat open raam/luik lees ik hierboven:
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:28 schreef Suko het volgende:
En dan nog een artkel op observer.guardian.co.uk Een gedeelte:

Kate McCann, he added, at first said the back window was open and the blind raised, while other witnesses disagreed.
Ik maak hier voorzichtig uit op dat Kate inderdaad direct dacht aan een ontvoering, maar blijkbaar zijn er tegenstrijdige verklaringen over of het raam idd open was.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53215979
quote:
Op zondag 16 september 2007 10:05 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, dubieus, ja, ernstig dubieus, niet inzake dus moordenaars, maar wel onverantwoordelijke ouders, extreem zelfs ja.

deuren open laten, en geen babyfoon en dan compleet uit het zich , 120 meter verderop, in een vreemd land en dat niet 1 keer maar alle keren.... gekkenwerk.
je kind wordt wakker, ziet mama niet , loopt de deur uit, de straat op en dan???

met een babyfoon HOOR je dat ze wakker worden en kun je rennen 120 meter , en dan pik je je peuter nog net vd straat af dan.... zonder babyfoon is je kind ws gewoon de hoek om en ms dan ook wel het hoekie.
Onverantwoordelijk gedrag hebben de ouders gezet met het alleen laten van de kinderen in een vreemde omgeving op dat moiment. Ja, mee eens. Ik kan daar met mijn hoofd ook niet bij, maar het gebeurt overal. Zoiets extreemst is dat niet eens. Lopen heel wat van dat soort rond op deze aarbol.

En zelfs met babyfoon hoor je niet alles wanneer je op visite bent. Huilen weer wel, maar of een kind uit haar bed sluipt hoor je volgens mij niet. Of het moet wel doodsaai op de visite zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 16 september 2007 @ 12:52:28 #124
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53216020
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:31 schreef livelink het volgende:

[..]

Wat een gekke zin, eigenlijk. Dan denk ik meteen dat Maddie te oud voor haar was geworden.
Bizarre zin, ja!
Maar ja, rare zinnen uitgesproken door vrienden of opgeschreven door journalisten maken je nog geen misdadiger, natuurlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53216142
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:31 schreef livelink het volgende:
Wat een gekke zin, eigenlijk. Dan denk ik meteen dat Maddie te oud voor haar was geworden.
Hier de exacte quote:
"If anybody was meant to have three children under the age of three, it was Kate," she said. "She's so cool, calm and laidback. I never saw her run ragged once. She was just so happy."

Valt mijn eigen geheugen me nog mee; ik las dit vannacht rond 2 uur

Afijn, wat hier wordt gezegd is dus dat Katie een toppertje is, een supermom met alle geduld van de wereld, een eeuwig stralende lach, zielsgelukkig, relaxed en DUS perfect in staat om 3 kleine kinderen in één soepele beweging op te voeden. En dan dus blijven lachen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')