abonnement Unibet Coolblue
pi_50022611


Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Canberra
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 75%
Oppervlakte: 7.741.220 km² (1% water)
Inwoners: 20.434.176 (2007)


bron: wikipedia

Ik ben er zelf een half jaar geweest, van november 2004 tot april 2005, en heb het er zeker wel naar m'n zin gehad, hoewel ik het toen ook wel weer genoeg vond . Zijn hier nog meer FOK!kers al dan niet tijdelijk geweest?

[ Bericht 43% gewijzigd door popolon op 14-09-2007 19:39:01 ]
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_50022658
Lijkt me eerlijk gezegd een saai en leeg land. Ik snap niet waarom iedereen zo graag naar Australië wilt
  zaterdag 2 juni 2007 @ 01:01:04 #3
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_50022929
Australia RULES ja..
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:09:33 #4
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_50024650
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:52 schreef Erotica_ het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd een saai en leeg land. Ik snap niet waarom iedereen zo graag naar Australië wilt
het is een droom voor mij om ooit naar australie te gaan. volgens mij heb jij geen besef wat deze planeet ons te bieden heeft he
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:58:57 #5
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_50025392
ik woon nu ongeveer 1,5 jaar in brisbane, tis echt heel mooi hier! veel zon, weinig water, maar ja zolang er water uit de kraan komt kan ik er echt niet mee zitten mooie natuur, leuke mensen. opzich is hier wonen anders dan vakantie natuurlijk, want je werkt hier ook gewoon en betaald ook gewoon huur/hypotheek en je doet alles wat je in nederland ook deed. enig verschil is de taal zowiezo en dat elke dag de zon schijnt

oh en iedereen hier heeft een ute of een 4wheeldrive. en je moet kiezen tussen holden of ford. en maroon of blue
pi_50026233
Melbourne!

It needs be aware of the war being common and justice strife
and everything becoming in accordance with strife and necessity.
pi_50026486
Ik was daar in 2000,dwz week Sydney en week Tasmanie.
Deze reis was betaald na een jaar keihard werken bij mijn nieuwe baan,na een verrotte periode van 10 jaar bij mijn andere werkgever,met zeer weinig voldoening en loon,lang verhaal,zal ik je niet mee vervelen.
Als je daar staat aan de south pacific oceaan had ik echt het gevoel van ''yes,ik heb gewonnen,ik heb het overleeft''.
Sydney was te gek,zat midden in de homobuurt (wist ik later pas) en ontzettend vriendelijke mensen,Tasmanie was even wennen,mensen daar zijn natuurlijk gewend om te roeien met de bestaande riemen,maar ik vond het erg karig.
Niet iedereen MOET naar Australie,maar je krijgt toch het idee dat je het een keer meegemaakt moet hebben.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 06:19:14 #8
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_50026602
Dit land heeft me altijd al geboeid... ben er nog nooit geweest, wil er wel graag een keer heen
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_50027207
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:52 schreef Erotica_ het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd een saai en leeg land. Ik snap niet waarom iedereen zo graag naar Australië wilt


Misschien dat je je er eerst een beetje in moet verdiepen voordat je je bek open trekt?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_50027215
Zit hier nu trouwens al bijna twee jaar

Sydney
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_50027216
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:52 schreef Erotica_ het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd een saai en leeg land. Ik snap niet waarom iedereen zo graag naar Australië wilt
Ik wel. Wil er dan ook volgend jaar erg graag naar toe!
pi_50027363
Verder vraag ik me af wat de mensen die in Oz zijn geweest nou leuk en niet leuk vonden aan het land. Hier zijn mijn plus- en minpunten:

Plus:
-Vrijwel altijd lekker weer! In de winter kan het koud en regenachtig zijn, maar de helft vd tijd is het overdag gewoon heerlijk weer en kun je in je t-shirtje over straat.
-Vriendelijke mensen
-Australische steden zijn metropolen en hebben daarom een wereldser sfeer dan Nederlandse steden.
-De natuur hier is zo geweldig mooi en divers en zo anders dan wat je gewend bent in Nederland
-Je kunt hier heel mooi wonen voor niet superhoge prijzen
-Zelfs in de grote steden is het nog niet eens zo superdruk met mensen en verkeer.

Min:
-Het eten Hoewel kangaroe wel weer heel lekker vlees is
-Er zijn hier minder mooie vrouwen dan in Nederland/Europa
-Gebrek aan cultuur.
-Alles wordt hier recht toe recht aan gebouwd voor de efficiency. Erg saai.
-De winkelcentra zijn niet gezellig. Vooral veel sfeerloze shoppingmalls.
-Voetbal is hier niet echt groot. Ze zijn vooral gek van cricket, rugby en ozzie rules football
-In de zomer kan het ook te warm zijn. Vooral als met je lange broek aan naar je werk moet lopen.
-De mode (vooral de kapsels van sommige mensen, het matje is hier nog steeds erg populair)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_50027717
Ik heb een tijdje in Geelong gewoond, niet de meest bruisende stad van Victoria, gelukkig maar een uurtje rijden naar Melbourne Ik ga zeker nog een keer terug, het liefst doe ik m'n Master aan de University of Melbourne, kost helaas wel 12,000 euro voor een jaartje

Ben het niet helemaal eens met al die minpunten,
- gebrek aan cultuur is niet zo gek voor zo'n jong land. Melbourne heeft erg veel cultuur, sowieso de goldrush dingen in Victoria zijn erg leuk (Swan Hill, paddle-steamers op de Murray river) of Port Arthur in Tasmanië
- Gebrek aan voetbal, Aussie rules is zoveel vetter dan voetbal! (vind ik dan)
- winkelcentra vind ik gezelliger dan in nederland, iig degene die ik me kan herinneren hebben vrij leuke aankleding en vooral foodcourts vind ik zelf altijd erg leuk
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:21:28 #14
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_50027721
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verder vraag ik me af wat de mensen die in Oz zijn geweest nou leuk en niet leuk vonden aan het land. Hier zijn mijn plus- en minpunten:

Plus:
-Vrijwel altijd lekker weer! In de winter kan het koud en regenachtig zijn, maar de helft vd tijd is het overdag gewoon heerlijk weer en kun je in je t-shirtje over straat.
-Vriendelijke mensen
-Australische steden zijn metropolen en hebben daarom een wereldser sfeer dan Nederlandse steden.
-De natuur hier is zo geweldig mooi en divers en zo anders dan wat je gewend bent in Nederland
-Je kunt hier heel mooi wonen voor niet superhoge prijzen
-Zelfs in de grote steden is het nog niet eens zo superdruk met mensen en verkeer.

Min:
-Het eten Hoewel kangaroe wel weer heel lekker vlees is
-Er zijn hier minder mooie vrouwen dan in Nederland/Europa
-Gebrek aan cultuur.
-Alles wordt hier recht toe recht aan gebouwd voor de efficiency. Erg saai.
-De winkelcentra zijn niet gezellig. Vooral veel sfeerloze shoppingmalls.
-Voetbal is hier niet echt groot. Ze zijn vooral gek van cricket, rugby en ozzie rules football
-In de zomer kan het ook te warm zijn. Vooral als met je lange broek aan naar je werk moet lopen.
-De mode (vooral de kapsels van sommige mensen, het matje is hier nog steeds erg populair)
Heb 6 maanden door Australie gereist en je hebt vrijwel alles te pakken. Al mag de natuur eigenlijk wel 2x bij de pluspunten. En vond ik aussie rulez leuker om te kijken dan voetbal. Nog een minpuntje.

- De steden zijn allemaal "gepland" dus een mooi grid en zonder verrassingen etc. Weinig cultuur sfeer dus. Alleen de relaxte sfeer die overal is.
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:57:13 #15
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_50028237
Het lijkt me echt een prachtig land. Maar stikt het daar niet van de slangen, spinnen en insecten?
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
pi_50028516
ik wil er ook graag heen, sowieso voor mn stage van school volgend jaar van een half jaar. ik zat te denken aan Perth, dit lijkt me een geweldig relaxte stad.

maar ik moet om te mogen gaan wel een goed, professioneel engineeringsbureau vinden, maar ik weet eigenlijk niet helemaal goed hoe...
mn vader zei al dat ik anders contact op moet nemen met de grote maatschappijen, zoals shell, DSM, Sybab, Stork ed.
weet een van jullie trouwens of een voip telefoontje naar down under goed gaat? via skype out kan ik wel rondbellen daar natuurlijk. maar ik heb dus geen idee hoe ik aan goeie bedrijven kom..
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_50028871
Mensen in Austr. zijn over het algemeen aardig en de sfeer is inderdaad relaxt, maar je wordt doodgegooid met cricket en rugby en het tv-aanbod is nog matiger dan in Nederland.

En het hoge aantal mensen die huidkanker krijgt schrikt me best wel af. En die zijn dan nog gewend aan de felle zon. Bleke Nederlanders zijn niks gewend qua felle straling, die makkelijk door dunne t-shirts en petjes heendringt.

Ook het eten viel me een beetje tegen daar. En dan bedoel ik niet het eten in restaurants (vooral Aziatisch eten is volop verkrijgbaar en nog heerlijk ook ), maar het aanbod in de supermarkten. Lijkt heel groot, maar als je daar een tijdje zit mis je toch heel veel dingen die je bij Nederlandse supermarkten wel hebt. En dan bedoel ik niet alleen boerenkool ofzo, maar bepaalde soorten chips, groenten, toetjes, broodbeleg, enz.

Samengevat: als vakantieland is het zeker de moeite waard maar ik zou zelf een ander land kiezen om naar te emigreren.


edit: tja die vrouwen. laten we zeggen dat de patat daar lekker is.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:54:36 #18
174399 someyahoo
Xenia, Ohio
pi_50030373
quote:
[b]Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef rebel6 het volgende:

cricket en rugby
Wat dacht je van footy? Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar het overgrote deel van de bevolking weet altijd wel wat te zeggen over de footy en alles wat er ook maar zijdelings mee te maken heeft. De media is niet anders. Gelukkig heb ik al 3 jaar geen tv dus moet ik het allemaal missen.
quote:
huidkanker
Mwaoh, de gewoonte een petje te dragen en alles, is zo aangeleerd.
quote:
eten
Alleen het goeie zware brood is hier duur, en soms moeilijk te krijgen; meestal nemen ze hier genoegen met met dat slappe witte brood wat ze dan toasten.
quote:
edit: tja die vrouwen. laten we zeggen dat de patat daar lekker is


[ Bericht 1% gewijzigd door someyahoo op 02-06-2007 13:05:46 ]
It needs be aware of the war being common and justice strife
and everything becoming in accordance with strife and necessity.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:01:11 #19
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50030497
Ben zeker van plan daar een paar weken of maanden heen te gaan de komende paar jaar. Misschien zelfs emigreren maar dat kan ik niet zeggen voor ik er ben geweest.
pi_50030934
Tvp.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:58:05 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50031891
De mooiste vrouwen van de wereld wonen in Australië
Ik support gevallen topclubs!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:10:35 #23
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_50034527
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef Fetai het volgende:
De mooiste vrouwen van de wereld wonen in Australië
hehe goedzo

ik ben er geboren en heb de eerste 10 jaar van mijn leven daar gewoond (Perth, Sydney en Beerwah) en woon nu bijna 4 jaar in nederland
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_50036005
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:10 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

hehe goedzo

ik ben er geboren en heb de eerste 10 jaar van mijn leven daar gewoond (Perth, Sydney en Beerwah) en woon nu bijna 4 jaar in nederland
Hoezo ben je naar Nederland verhuisd dan ?
pi_50037499
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:10 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

hehe goedzo

ik ben er geboren en heb de eerste 10 jaar van mijn leven daar gewoond (Perth, Sydney en Beerwah) en woon nu bijna 4 jaar in nederland
Maak ik uit jouw fotoboek nou op dat je iets tegen Aboriginals hebt?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 3 juni 2007 @ 12:30:42 #26
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50056278
Ik ga er weer wonen. Sydney of Melbourne.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:56:50 #27
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_50058908
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:25 schreef superheist het volgende:

[..]

Hoezo ben je naar Nederland verhuisd dan ?
waren eerst naar hong kong verhuisd en van daaruit naar nederland,,,

ja moet je bij mijn ouders zijn daarvoor eej was voor hun werk...
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  zondag 3 juni 2007 @ 13:58:06 #28
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_50058952
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:30 schreef Oksel het volgende:
Ik ga er weer wonen. Sydney of Melbourne.
Sydney is bout, doe dan melbourne als je toch moet hehe
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  zondag 3 juni 2007 @ 14:56:06 #29
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_50060777
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef Fetai het volgende:
De mooiste vrouwen van de wereld wonen in Australië
jup

en over dat eten aanbod in de supermarkt klopt wel, een lekkere volkoren boterham met calve pindakaas mis ik echt wel je hebt het hier wel maar moet je naar een aparte bakker gaan of zo...bij de grote supermarkten zie je het weinig.
  zondag 3 juni 2007 @ 14:56:28 #30
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_50060803
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:58 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

Sydney is bout, doe dan melbourne als je toch moet hehe
brisbane
  zondag 3 juni 2007 @ 14:57:11 #31
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_50060823
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Maak ik uit jouw fotoboek nou op dat je iets tegen Aboriginals hebt?
haha abbo's doen niks anders dan drinken
  zondag 3 juni 2007 @ 14:59:37 #32
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50060903
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:56 schreef FrancesTheMute het volgende:

[..]

jup

en over dat eten aanbod in de supermarkt klopt wel, een lekkere volkoren boterham met calve pindakaas mis ik echt wel je hebt het hier wel maar moet je naar een aparte bakker gaan of zo...bij de grote supermarkten zie je het weinig.
Wat eten ze daar dan veel als ontbijt?
pi_50061253
TVP
Mijn zoon woont en werkt in Cairns nu alweer bijna 2 jaar.
Eerst een jaar gebackpacked, toen een jaar terug naar NL om geld te verdienen om weer terug te gaan
Hij zit op de internationale school daar, leert voor kok, werkt in een restaurant (ook in Cairns) en woont in een woongroep
Hij is helemaal happy daar, en vind het op dit moment fijner daar dan in NL


* Bluezz blijft dit topic dan ook met méér belangstelling volgen

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 03-06-2007 15:17:30 ]
  zondag 3 juni 2007 @ 15:12:36 #34
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50061266
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:01 schreef Frederiqueske het volgende:
Australia RULES ja..
eens!!

Ben dr nooit geweest maar heej ik ga dr wel ooit komen!! Lijkt me echt schitterend!!!
pi_50062286
Wat kost het ongeveer per dag voor levensmiddelen, dus als je voor jezelf kookt (ontbijt/lunch/avoneten). Of voor een keertje een avondje uit eten gaat?
  zondag 3 juni 2007 @ 16:13:33 #36
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_50062728
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:59 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Wat eten ze daar dan veel als ontbijt?
weet ik nie, das met iedereen verschillend toch, gewoon net als in nederland maar dan met ander soort brood of beleg

ik vind wel, dat als je in NL woont en je denkt woah australie alles is anders en zo dat dat wel meevalt als je er woont. als je er op vakantie gaat dan ist leuk en zo, maar je als je er woont dan is het leven gewoon hetzelfde als in NL want je moet ook hier werken en je moet ook rekeningen betalen en zo net als elk land waar je heen gaat denk ik dan
  zondag 3 juni 2007 @ 17:43:12 #37
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_50065295
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:12 schreef Bluezz het volgende:
TVP
Mijn zoon woont en werkt in Cairns nu alweer bijna 2 jaar.
Eerst een jaar gebackpacked, toen een jaar terug naar NL om geld te verdienen om weer terug te gaan
Hij zit op de internationale school daar, leert voor kok, werkt in een restaurant (ook in Cairns) en woont in een woongroep
Hij is helemaal happy daar, en vind het op dit moment fijner daar dan in NL


* Bluezz blijft dit topic dan ook met méér belangstelling volgen
Cairns rulez! Ben er 2 weken geleden op een kort tripje geweest. Zalig tropisch klimaat. Ben nu weer terug in Melbourne waar ik stage loop. Zou hier ook wel heen willen emigreren. Heb nu nog 3 maanden left. Als er zich een kans voordoet om te kunnen blijven pak ik m.
....in de donkere nacht.
pi_50065376
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:43 schreef Magics het volgende:


Cairns rulez! Ben er 2 weken geleden op een kort tripje geweest. Zalig tropisch klimaat. Ben nu weer terug in Melbourne waar ik stage loop. Zou hier ook wel heen willen emigreren. Heb nu nog 3 maanden left. Als er zich een kans voordoet om te kunnen blijven pak ik m.
Je aanmelden op een opleiding?
Dan kan je je visum verlengen... of een baan vinden..
  maandag 4 juni 2007 @ 03:23:32 #39
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_50080877
Ik heb ondertussen echt wel weer gehad met Australië het weer is minder geweldig dan de meeste mensen zich voorstellen (Sydney, Mellbourne, Adelaide en Perth) iig en ook de cultuur is nu niet dat je zecht indrukwekkend. Ik ben hier voor de eerste keer in 2002 geweest, heb een beetje op en neer gereist tussen NL en OZ en woon hier sinds 2004.

De mensen zijn aardig en ook de iets meer 24-7 dan nederland mentaliteit bevalt me wel maar uiteindelijk wordt je wel een beetje ziek van de Australia is the best country in the world. De steden zijn hier naar mijn mening smerig (geen apk keuring) dus de meest aftandse schroothopen puffen hier de atmosfeer vol met roet. Het forensen binnen de stad is simpelweg kl*te je staat om de twee meter stil en de mensen hier hebben moeite om the larger picture te kunnen zien.

Begrijp me niet verkeerd ik heb hier een geweldige tijd gehad en zeer veel geweldige mensen ontmoet waarmee ik zeker contact ga houden. Ook de gastvrijheid is geweldig en de natuur is natuurlijk niet te evenaren. Ik zou ook iedereen aan raden om te gaan backpacken of om hier te gaan studeren, een jaartje of twee drie te werken, etc. toch lijkt het me duidelijk dat als je naar het aantal nederlanders kijkt die naar Australië emigreren maar toch snel terugkeren dat het hier ook lang niet alles is (overigens komt dit naar mijn mening door de moeite die veel emigranten hebben om vrienden te maken, de gemiddelde ozzie is redelijk gesloten voor alles wat nieuw en onbekend is).
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_50081313
Australiers kunnen idd net Amerikanen zijn. Ze hebben soms geen flauw benul van wat er allemaal gebeurd in de rest vd wereld.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 4 juni 2007 @ 10:00:24 #41
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50083730
In Oktober ga ik er weer heen. Geweldig land in 2003 ook geweest in Sydney. Wat een super was dat toen. Toen ik weer in Nederland was wou ik eigenlijk direct terug.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 4 juni 2007 @ 10:59:08 #42
174399 someyahoo
Xenia, Ohio
pi_50085264
quote:
Op maandag 4 juni 2007 03:23 schreef TheChemeng het volgende:
het weer is minder geweldig
ja er is een koud seizoen (ik zit in melbourne) en met de wind erbij kan dat goed koud worden, vriezen doet het niet echt maar koud is het wel.
quote:
Australia is the best country in the world
Ik vind een beetje patriottisme wel gezond en verfrissend, aan de andere kant kunnen ze hier ook wel relativeren. Ik geloof niet dat de national anthem in scholen gezongen wordt of zo maar "Australian Made " ann "Proudly Australian Owned" staat vaak genoeg op verpakkingen en billboards. Dit natuurlijk tegen het grote Indonesische en Gele (industriele) Gevaar. Vanwege de afgelegenheid wrsch is er hier een hele eigen industrie wb auto's, kolen, olie, eh, etc. die ervoor zorgt dat Australiers zich ook alleen daarmee bezighouden.
quote:
. De steden zijn hier naar mijn mening smerig
Ik woon niet in de stad, heb er wel gewerkt en je hebt er wel bepaalde gebieden die niet bepaald mooi zijn maar ik heb wel het idee dat mensen meer met hun community en omgeving betrokken zijn dan in NL, niet zozeer in Vic maar m.n. in Queensland leeft het erg het idee van Tidiest Town (heb ik mij laten vertellen) waarbij kleinere stadjes strijden om wie het schoonst is in de zin van straatafval en zo. Ook zijn er genoed stukken snelweg die ahw geadopteerd zijn door Rotary Clubs en dergelijke waarbij zij dus ahw de verantwoordelijk ervoor dragen.
quote:
om de twee meter stil
Daarom woon ik niet in de stad maar ja dan zit je weer met de petrol prices...
quote:
de gemiddelde ozzie is redelijk gesloten voor alles wat nieuw en onbekend is
Dat is wel redelijk waar, ze zijn wel geinteresseerd maar je moet als vreemdeling echt naar de Australische wereld toegroeien voor je er echt geaccepteerd word en dat kan wellicht een generatie
duren.

My $0.02

[ Bericht 2% gewijzigd door someyahoo op 04-06-2007 11:05:37 ]
It needs be aware of the war being common and justice strife
and everything becoming in accordance with strife and necessity.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:54:04 #43
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_50090332
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:52 schreef Erotica_ het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd een saai en leeg land. Ik snap niet waarom iedereen zo graag naar Australië wilt
Weet je zeker dat je het niet over je avatar hebt?
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:16 schreef DropjesLover het volgende:
weet een van jullie trouwens of een voip telefoontje naar down under goed gaat? via skype out kan ik wel rondbellen daar natuurlijk.
Wil prima.

Op dit moment studeer ik alweer een paar maandjes in Brisbane en hoewel het me echt ontzettend goed is bevallen ben ik het wel eens met bijna alle bovengenoemde plus- en minpunten. De natuur is geweldig en de mensen vriendelijk, maar ik mis iets verfijnds in de mensen wat je wel in Europa/NL tegenkomt. Het TV aanbod is niet uitgebreid en op het nieuws zie je amper internationaal nieuws. Ik weet op dit moment echt totaal niet wat er gaande is in de wereld en ik kijk toch vrij vaak het nieuws. Is ook wel een beetje mijn eigen schuld, maar heb niet zo'n zin om op internet het nieuws te gaan zitten lezen. Ook mis ik de europese muziek in de clubs. De vrouwen zijn inderdaad matig; de mooiste die ik ben tegengekomen waren in Byron Bay en van Europese afkomst. Misschien komt het omdat de mode hier voor de vrouwen is om een jurk aan te trekken en 10cm. dikke riem onder hun tieten te binden, maar ik vind het niet echt wat...

Dit lijkt allemaal vrij negatief, maar (zeker voor vakantie/backpacken) is het een geweldige ervaring. Nieuwe mensen ontmoeten, erg lekkere laidback sfeer en schitterende natuur. De afstanden zijn wel erg groot, maar daar leer je mee leven. Ik ben hierheen gegaan met het idee van 'misschien ga ik er wel wonen', maar ik mis NL meer dan ik had gedacht. Dat is wat er gebeurt als je hier niet backpackt,maar studeert of woont. De alledaagse zorgen steken net zo goed de kop op, alleen ben je er wat minder behendig in ze op te lossen wegens taal/cultuur verschil. Daarvoor krijg je mooie natuur en lekker weer terug.
...maar ik bats wél met je moeder
  maandag 4 juni 2007 @ 15:56:03 #44
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_50093802
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:54 schreef Rumboon het volgende:
Ook mis ik de europese muziek in de clubs. De vrouwen zijn inderdaad matig; de mooiste die ik ben tegengekomen waren in Byron Bay en van Europese afkomst. Misschien komt het omdat de mode hier voor de vrouwen is om een jurk aan te trekken en 10cm. dikke riem onder hun tieten te binden, maar ik vind het niet echt wat...
ja das idd een minpunt maar dan heb je ook weer van die white trailer trash chicks die gewoon normale kleding dragen loop maar eens rond inala of darra en daar zit echt wel wat tussen hoor
quote:
De alledaagse zorgen steken net zo goed de kop op, alleen ben je er wat minder behendig in ze op te lossen wegens taal/cultuur verschil. Daarvoor krijg je mooie natuur en lekker weer terug.
precies, het is een goed vakantieland, maar zoals ik al eerder zei, elk land is goed vakantieland, maar om te wonen maakt het nooit uit waar je zit want je moet toch leven.
  maandag 4 juni 2007 @ 15:58:52 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50093919
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:58 schreef pfaf het volgende:
Vanf september zit ik in Brisbane.
Wat ga je daar doen pfap?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:12:52 #46
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 4 juni 2007 @ 16:41:34 #47
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50095426
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Stage lopen!
Goed bezig. Lijkt me ook geweldig stage lopen daar.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 4 juni 2007 @ 16:43:36 #48
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50095491
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:41 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Goed bezig. Lijkt me ook geweldig stage lopen daar.
Ik roep al sinds ik van het VWO af ben dat ik per se stage wil lopen in Australië en nu komt het er ook nog echt van. Ik verbaas mezelf. k Heb er ook gigantisch veel zin in.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:50:31 #49
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50095754
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik roep al sinds ik van het VWO af ben dat ik per se stage wil lopen in Australië en nu komt het er ook nog echt van. Ik verbaas mezelf. k Heb er ook gigantisch veel zin in.
Hoelang ga je erheen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 4 juni 2007 @ 16:55:29 #50
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50095911
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:50 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Hoelang ga je erheen.
De stage is slechts 3 maand. Daarna wil ik nog 1 a 2 maand rondtrekken. Maar dat hangt allemaal nog erg van m'n budget af, aangezien ik als arme student alles bij elkaar moet lenen.
pi_50096182
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:55 schreef pfaf het volgende:

[..]

De stage is slechts 3 maand. Daarna wil ik nog 1 a 2 maand rondtrekken. Maar dat hangt allemaal nog erg van m'n budget af, aangezien ik als arme student alles bij elkaar moet lenen.
Hoe heb je het geregeld als ik vragen mag ? Via zo'n organisatie als Aiesec of Intergrand??
  maandag 4 juni 2007 @ 17:16:27 #52
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_50096674
Ik ga wss rond oktober voor een periode van een maand tot een jaar (weet ik nog niet) naar australie.

Bekende organisaties zijn:
www.backpackers.nl
www.travelactive.nl
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  maandag 4 juni 2007 @ 17:17:20 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50096699
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:03 schreef superheist het volgende:

[..]

Hoe heb je het geregeld als ik vragen mag ? Via zo'n organisatie als Aiesec of Intergrand??
M'n afstudeerprof. heeft erg goede connecties. Ideaal.
pi_50099866
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef _Michiel_ het volgende:
Ik ga wss rond oktober voor een periode van een maand tot een jaar (weet ik nog niet) naar australie.

Bekende organisaties zijn:
www.backpackers.nl
www.travelactve.nl
www.australianbackpackers.nl is de beste!!!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 4 juni 2007 @ 23:16:50 #55
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50111422
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:52 schreef Erotica_ het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd een saai en leeg land. Ik snap niet waarom iedereen zo graag naar Australië wilt
de een vind het leuk de ander niet.

Als je foto's en verhalen leest dan is het echt een heel mooi land. over een paar jaar wil ik er ook heen maar goed eerst maar eens een goeie buffer opbouwen


de vlag van australie heb ik al
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_50143064
Het is een erg mooi land met veel gezichten. Je hebt er kleine verlaten dorpjes, maar ook megapolen waar het leven 24 uur doorgaat.

Minpunten vond ik:
- het patriotisme: op elke appel zit wel een grote sticker met 'proudly grown in Australia'
- de (dance)muziek in het uitgaansleven is echt waardeloos. Ze hebben in elke kroeg een soort van video-jukebox die elke avond dezelfde top 40 rotzooi uitspuugt. Alsof je TMF zit te kijken. Gelukkig heerst er ook een bandjes-cultuur; live muziek wordt erg gewaardeerd in Australie.
- De grote kloof tussen Aboriginals en Westerlingen. Er hangt een hele rare sfeer in de dorpen in het noorden, omdat Aboriginals en blanken langs elkaar heen leven. Ik wil niet de moraalridder uithangen, want ook ik heb de meeste aboriginals genegeerd. Veel meer dan brabbelen, schelden en zuipen deden ze namelijk niet. Dat heeft uiteraard te maken met de behandeling door de overheid enzo, maar naar mijn ervaring denk je daar ter plekke niet aan.
pi_50151903
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:58 schreef FrancesTheMute het volgende:
ik woon nu ongeveer 1,5 jaar in brisbane, tis echt heel mooi hier! veel zon, weinig water, maar ja zolang er water uit de kraan komt kan ik er echt niet mee zitten mooie natuur, leuke mensen. opzich is hier wonen anders dan vakantie natuurlijk, want je werkt hier ook gewoon en betaald ook gewoon huur/hypotheek en je doet alles wat je in nederland ook deed. enig verschil is de taal zowiezo en dat elke dag de zon schijnt

oh en iedereen hier heeft een ute of een 4wheeldrive. en je moet kiezen tussen holden of ford. en maroon of blue
Kiezen tussen marroon en blue doe je niet he! Je eerste rugbywedstrijd/geboorte bepaald je keuze.

Anyway, ik woon nu al een tijdje in Newcastle en ga binnenkort naar Brisbane
Waltzing Mathilda!
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:31:18 #58
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_50189697
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:43 schreef Kontiki het volgende:
Minpunten vond ik:
- het patriotisme: op elke appel zit wel een grote sticker met 'proudly grown in Australia'
Toch heeft dat wel iets ze beschermen de economie en australische boeren behoorlijk effectief.
quote:
- de (dance)muziek in het uitgaansleven is echt waardeloos. Ze hebben in elke kroeg een soort van video-jukebox die elke avond dezelfde top 40 rotzooi uitspuugt. Alsof je TMF zit te kijken. Gelukkig heerst er ook een bandjes-cultuur; live muziek wordt erg gewaardeerd in Australie. [/qoute]
Hier merk ik dus echt helemaal niks van, misschien dat dit tegenwoordig normaal is aan de oostkust. Hier hebben we genoeg goede DJ's en er is een enorme keuze (hip hop, trance, techno D&B, house... je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn geschikte clubs te vinden).

[quote]- De grote kloof tussen Aboriginals en Westerlingen. Er hangt een hele rare sfeer in de dorpen in het noorden, omdat Aboriginals en blanken langs elkaar heen leven. Ik wil niet de moraalridder uithangen, want ook ik heb de meeste aboriginals genegeerd. Veel meer dan brabbelen, schelden en zuipen deden ze namelijk niet. Dat heeft uiteraard te maken met de behandeling door de overheid enzo, maar naar mijn ervaring denk je daar ter plekke niet aan.
Het is simpelweg genoeg een enorm scheve verhouding waar je in de steden nauwelijks mee geconfronteerd wordt omdat de aboriginals veelal in een of twee buitenwijken worden gepropt. Overigens hangt in de meeste kleine dorpen in Australie een vreemde sfeer. Ik heb wel eens in dorpen getanked waar ik 's nachts niet zou willen blijven... ze stonden letterlijk op de veranda met een shotgun in de hand.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_50194773
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 07:31 schreef TheChemeng het volgende:
Toch heeft dat wel iets ze beschermen de economie en australische boeren behoorlijk effectief.
Fruit mag in Australie niet geimporteerd worden dus dat valt wel mee. Het is meer trots denk ik

Er zijn inderdaad heel wat vreemde dorpjes in Australie, soms pakt dat ook heel positief uit. Vrij vaak zijn we door locals spontaan uitgenodigd voor een barbie, ergens in een of ander gehucht.
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:42:10 #60
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50197247
Meeste gehuchten zijn inderdaad echt niet vijandig, maar juist tof. Gekke dingen meegemaakt.
pi_50226834
Dat patriotisme met betrekking tot producten is een goede zaak. Nu het wat minder gaat met de landbouw blijven mensen (duurdere) producten kopen en doucen ze een minuutje korter (waterschaarste) om hun economie te beschermen

Update: ik zit nu midden in een cycloon. er zijn vanmorgen in Newcaslte al MEERDERE schepen aangespoeld (oceaanstomers) en er zijn golven van 17 meter gemeten. Het is nog maar afwachten of ik thuis kom van m'n werk...
Waltzing Mathilda!
pi_50263301
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:24 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Fruit mag in Australie niet geimporteerd worden dus dat valt wel mee. Het is meer trots denk ik
Dat niet importeren van fruit heeft ermee te maken dat ze geen ziekten willen binnen halen. Dus niet zozeer om de eigen economie te beschermen.

Ik woon sinds een tijdje in Sydney. Vorig jaar hadden we maanden lang geen bananen (of toch niet voor minder dan $13 per kilo) omdat een storm in Queensland de oogst vernield had. Ook toen werd er niks geimporteerd.

Maar ze zijn inderdaad behoorlijk trots op hun eigen producten/bedrijven. Laatst was er weer een hoop te doen over een mogelijke overname van Qantas door buitenlanders (is geloof ik niet doorgegaan).
pi_50324003
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef kluut het volgende:
Dat niet importeren van fruit heeft ermee te maken dat ze geen ziekten willen binnen halen. Dus niet zozeer om de eigen economie te beschermen.
Eh ja, dat was mijn punt eigenlijk, maar het kon duidelijker. Sorry
Chemeng zei namelijk dat Australie haar economie en boeren daarmee beschermt met een fruit-ban, maar de blokkade heeft inderdaad alleen met ziekten te maken, niet de economie.
  maandag 11 juni 2007 @ 10:58:27 #64
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50324105
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef kluut het volgende:

[..]

Dat niet importeren van fruit heeft ermee te maken dat ze geen ziekten willen binnen halen. Dus niet zozeer om de eigen economie te beschermen.

Ik woon sinds een tijdje in Sydney. Vorig jaar hadden we maanden lang geen bananen (of toch niet voor minder dan $13 per kilo) omdat een storm in Queensland de oogst vernield had. Ook toen werd er niks geimporteerd.

Maar ze zijn inderdaad behoorlijk trots op hun eigen producten/bedrijven. Laatst was er weer een hoop te doen over een mogelijke overname van Qantas door buitenlanders (is geloof ik niet doorgegaan).
Waar woon je in Sydney echt in de stad zelf of in een voor stad?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_50330751
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:58 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Waar woon je in Sydney echt in de stad zelf of in een voor stad?
Ik woon in Meadowbank, een half uurtje met de trein of ferry vanaf het centrum. Of 50 minuten fietsen. Dat fietsen is wel een avontuur hier, automobilisten zijn er niet erg op ingesteld.
pi_50330842
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:58 schreef FrancesTheMute het volgende:
ik woon nu ongeveer 1,5 jaar in brisbane, tis echt heel mooi hier! veel zon, weinig water, maar ja zolang er water uit de kraan komt kan ik er echt niet mee zitten mooie natuur, leuke mensen. opzich is hier wonen anders dan vakantie natuurlijk, want je werkt hier ook gewoon en betaald ook gewoon huur/hypotheek en je doet alles wat je in nederland ook deed. enig verschil is de taal zowiezo en dat elke dag de zon schijnt

oh en iedereen hier heeft een ute of een 4wheeldrive. en je moet kiezen tussen holden of ford. en maroon of blue
Brisbane.

Doe de groeten aan Burragubba!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 02:03:11 #67
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_50510016
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 06:33 schreef ontzettendeprutser het volgende:
Anyway, ik woon nu al een tijdje in Newcastle en ga binnenkort naar Brisbane
Woon je al lang in Newcastle? Ik wil erg graag weten hoe het er rond Oud en nieuw is. Ik ben rond die tijd in de omgeving van Sydney, maar liever niet in Sydney zelf vanwege de verhoogde kosten voor accomodatie.
Online kun je wel vinden dat in Newcastle de prijzen in ieder geval betaalbaar zijn, maar zijn er ook nog backpackers ter plekke?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_50510708
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:03 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Woon je al lang in Newcastle? Ik wil erg graag weten hoe het er rond Oud en nieuw is. Ik ben rond die tijd in de omgeving van Sydney, maar liever niet in Sydney zelf vanwege de verhoogde kosten voor accomodatie.
Online kun je wel vinden dat in Newcastle de prijzen in ieder geval betaalbaar zijn, maar zijn er ook nog backpackers ter plekke?
Je zou ook kunnen overwegen naar de blue mountains te gaan die periode. Daar zat ik met oud en nieuw toen ik voor het eerst hier was. Er gaan de hele nieuwjaarsnacht treinen tussen katoomba en sydney, en ik kan me niet herinneren dat de youth hostel daar erg duur was.
pi_52637710
Een land dat internationaal gezien zo in trek is bij toekomstige immigranten en dan al zo lang geen nieuwe posts meer! Daarom heb ik maar even besloten dit topic omhoog te kicken

Aangezien ik in een ander topic net heb gepost wat ik niet leuk vind aan wonen in Australie zal ik ook even opsommen wat voor mij de pluspunten van dit land, en in het bijzonder Sydney, zijn:

- Het klimaat is hier aanzienlijk beter dan in Nederland. De zomers zijn over het algemeen echte zomers maar het mooiste vind ik eigenlijk nog de winters (ok, dit jaar was het een beetje kut) waarin het over het algemeen zonnig is en vaak warm genoeg om overdag nog gewoon lekker buiten te zitten.

- Zelfs in Sydney heb je het gevoel dat er gewoon zoveel meer ruimte is. Alles is ruim en groot opgezet. Nederland voelt daarbij vergeleken altijd heel kneuterig aan.

- Uit eten gaan is véél goedkoper dan in Nederand (ik schrok me bijna dood toen ik de prijzen zag van restaurants in Nederland) en je mag vaak je eigen wijn meenemen wat buiten de deur eten nog schappelijker maakt Bovendien is het restaurantaanbod hier meer afwisselend.

- Het serviceniveau is stukken beter dan Nederland. Winkels zijn zeven dagen per week en vaak tot laat open. Bij mij in de buurt zijn diverse apotheken die iedere dag tot middernacht open zijn. Je kunt daarnaast ook op zaterdag zonder problemen of gedoe naar de tandarts of huisarts gaan. En zo zijn nog wel meer voorbeelden te bedenken van de klantgerichtheid waar hier meer aandacht aan wordt besteed.

- De natuurlijke schoonheid van het land.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 02:10:29 #70
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52639723
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:08 schreef kluut het volgende:

[..]

Ik woon in Meadowbank, een half uurtje met de trein of ferry vanaf het centrum. Of 50 minuten fietsen. Dat fietsen is wel een avontuur hier, automobilisten zijn er niet erg op ingesteld.
Late reactie,,

ok mijn oom woonde in Werrington bij Penrith. Ben er 1x geweest was toen best te doen met de trein naar Sydney langs al die voorsteden best tof. Hier kennen we dat eigenlijk niet.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52640666
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 02:10 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Late reactie,,

ok mijn oom woonde in Werrington bij Penrith. Ben er 1x geweest was toen best te doen met de trein naar Sydney langs al die voorsteden best tof. Hier kennen we dat eigenlijk niet.
Penrith, da's wel weer een heel stuk verder. Dan zit je al bijna in de Blue Mountains.
Ja. het stedelijk gebied is enorm uitgebreid. Ongeveer 1 vierde van Nederland, zowel in oppervlakte als in inwoners.
Sommige buitenwijken/voorsteden zijn wel aardig. Ruim opgezet en met parken en overal BBQ-voorzieningen. Maar toch wel een beetje saai. Ik mis een beetje dat je naar een andere stad gaat, met een eigen centrum. Om over historische binnensteden maar te zwijgen. Ik heb het idee dat in veel buitenwijken het 'centrum' zo'n beetje vervangen is door een enorm winkelcentrum, waar het vaak dan ook erg druk is.

Maar het weer en de natuur maken een hoop goed hoor. En het water, ik kan nooit genoeg krijgen van het uitzicht over de baai en parramatta river, en woon er gelukkig ook vlak bij.
pi_52640681
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:03 schreef dax het volgende:
- Uit eten gaan is véél goedkoper dan in Nederand (ik schrok me bijna dood toen ik de prijzen zag van restaurants in Nederland) en je mag vaak je eigen wijn meenemen wat buiten de deur eten nog schappelijker maakt Bovendien is het restaurantaanbod hier meer afwisselend.
1 van m'n favotieten is de Thai. Daar kan je vaak al lekker lunchen voor omgerekend 4 euro.
pi_52663122
Sushi is ook erg goedkoop in Australie. Ik haalde in Melbourne vaak een sushi wrap voor omgerekend 60 eurocent.
pi_52666502
Bier is dan weer reteduur. Zeker als je zo af en toe trek hebt in een lekkere trappist.
pi_52769115
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:12 schreef Bluezz het volgende:
TVP
Mijn zoon woont en werkt in Cairns nu alweer bijna 2 jaar.
Eerst een jaar gebackpacked, toen een jaar terug naar NL om geld te verdienen om weer terug te gaan
Hij zit op de internationale school daar, leert voor kok, werkt in een restaurant (ook in Cairns) en woont in een woongroep
Hij is helemaal happy daar, en vind het op dit moment fijner daar dan in NL


* Bluezz blijft dit topic dan ook met méér belangstelling volgen
ik weet niet of je hier nog kijkt, maar is zo'n internationale school duur?
ik zou dat ook heel graag willen en ik heb gelezen dat Amerika bijvoorbeeld erg duur is om te studeren.
moet je daar echt lang voor sparen of is het wel te doen?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_52773580
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 00:18 schreef roburt het volgende:

[..]

ik weet niet of je hier nog kijkt, maar is zo'n internationale school duur?
ik zou dat ook heel graag willen en ik heb gelezen dat Amerika bijvoorbeeld erg duur is om te studeren.
moet je daar echt lang voor sparen of is het wel te doen?
Ik zat in australië op een kostschool, met veel internationale leerlingen (gok zo'n 40%) en je had dus ook de mogelijkheid om een International Baccalaureate te volgen. Ik zat er van groep 7 tot de eerste helft van de tweede klas, gemiddeld kostte het zo'n 10,000 australische dollars per jaar. Ik weet niet de gemiddelde kosten van andere scholen maar mensen zijn daar bereid om veel geld uit te geven aan de onderwijs van hun kind...
pi_52957995
tvp
Ik steek je moeder in de fik!
pi_52995582
Weet iemand of je als Nederlander een beurs kunt krijgen om een studie in Australie te volgen? Ik weet het, long shot maar het proberen waard.
pi_52995664
euh.. nee, alleen scholarship via die uni zelf geloof ik. anders kost het je (een master dan) mooi ¤11.500
pi_52996152
k dacht dat je wel een buitenland-beurs kan aanvragen, deze is vaak meer dan je basisbeurs, dus zeker het navragen waard. meld je ervaring hier, k ben eigenlijk ook best benieuwd of dat ook voor australie kan en hoeveel dat dan is
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_53009809
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Kontiki het volgende:
Weet iemand of je als Nederlander een beurs kunt krijgen om een studie in Australie te volgen? Ik weet het, long shot maar het proberen waard.
Volgens mij zijn de regels zo veranderd dat dit nu wel mogelijk is ja
Ik support gevallen topclubs!
pi_53010192
Er zijn ook fondsen beschikbaar voor buitenlands onderzoek. Elsevier fondsendiskette ofzo..
pi_53139710
Ik ga 8 november voor 3 maanden naar Australie

Beetje reizen, duiken surfen
  donderdag 13 september 2007 @ 11:15:48 #84
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53141145
ik ga morgen over 3 weken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 13 september 2007 @ 12:41:00 #85
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53146063
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:41 schreef pfaf het volgende:
Ik ben er nu een week.
Heee pfaf, wat leuk
Omdat wij van plan zijn in 2009 een maand of zo te gaan (zoon opzoeken dus o.a.) zat ik gisteren te kijken naar vervoer, een camper of zo.
Kwam ik die crea-campers tegen.. die zijn leuk zeg
Iemand hier ervaring met campers?
pi_53149120
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef rebel6 het volgende:

En het hoge aantal mensen die huidkanker krijgt schrikt me best wel af. En die zijn dan nog gewend aan de felle zon. Bleke Nederlanders zijn niks gewend qua felle straling, die makkelijk door dunne t-shirts en petjes heendringt.
Een groot percentage Australiërs heeft "Keltische" genen. Dit houdt in dat ze een erg lichte huid en al dan niet rood haar hebben en redelijk slecht tegen de zon kunnen. Je zou kunnen zeggen dat de Britten vroeger een erg slechte locatie voor hun strafkolonies hadden opgezocht...
Als je geen erg bleke huid hebt, loop je sowieso minder risico, maar je moet je wel realiseren dat de UV waardes een flink stuk hoger zijn dan in Nederland.

Slip (a shirt on)
Slap (a hat on)
Slop (sunscreen on).
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  zondag 23 september 2007 @ 21:15:55 #88
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_53415571
Ik vertrek 8 november, in ieder geval voor een half jaar, en misschien wel voor een heel jaar.

Tot eind december wil ik werken in de buurt van Sydney, wat voor werk dat is maakt me niet zo heel veel uit, dan vanaf januari wil ik langs Brisbane, Cairns, Darwin, Alice Springs/Uluru, Adelaide naar Melbourne reizen. In April vlieg ik dan naar Nieuw Zeeland, en twee weken later weer terug.

Vanaf daar is er nog niets gepland. Misschien Perth, misschien richting Tasmanie, maar misschien ook gewoon rond Sydney blijven hangen.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_53419327
Klinkt erg goed Michiel!
Slim om meteen even flink te werken en geld te sparen
pi_53419619
hoe zoeken jullie werk?
gewoon ergens binnenlopen en dan hopen dan ze iemand nodig hebben en 's avonds uitbetaald krijgen in cash?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  maandag 24 september 2007 @ 03:49:03 #91
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53423543
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:15 schreef _Michiel_ het volgende:
Ik vertrek 8 november, in ieder geval voor een half jaar, en misschien wel voor een heel jaar.

Tot eind december wil ik werken in de buurt van Sydney, wat voor werk dat is maakt me niet zo heel veel uit, dan vanaf januari wil ik langs Brisbane, Cairns, Darwin, Alice Springs/Uluru, Adelaide naar Melbourne reizen. In April vlieg ik dan naar Nieuw Zeeland, en twee weken later weer terug.

Vanaf daar is er nog niets gepland. Misschien Perth, misschien richting Tasmanie, maar misschien ook gewoon rond Sydney blijven hangen.
Ik wil de pret niet drukken of dingen verpesten - en jouw manier kan ook wel als je wilt , maar in de zomer in Brisbane -> Cairns zijn is de slechtste tijd van het jaar. Het regenseizoen is dan op z'n hoogtepunt en de tropische wouden van Cairns en het scubaduiken etc is een stuk minder interessant als het de hele dag met bakken uit de hemel giet. Als er nog niets vast staat zou ik je adviseren om de andere kant langs te gaan om zo in het najaar in het noorden te zitten.
Anyway, veel plezier mate.
pi_53448035
Het is inderdaad zeker niet aan te raden om in de regentijd (zomer) in het noorden te zitten. Echt 9 van de 10 nationale parken zijn dan dicht - je mag soms al blij zijn als de snelwegen open zijn.

Je kan beter in de zomer in het zuiden blijven, dat is heerlijk toeven. Kom je echter in mei in Melbourne aan, dan lijkt het net Nederland: grauw en nat.

In de regentijd is bijvoorbeeld Kakadu gesloten, of als je geluk hebt zijn er 1 of 2 watervallen open.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kontiki op 24-09-2007 23:42:05 ]
pi_53448150
*dubbel oeps*
pi_53477289
Ik vertrek morgenochtend voor 3 maanden naar australië
  woensdag 26 september 2007 @ 01:08:16 #95
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53478594
Eerst naar familie in de buurt van Melbourne, daarna naar Sydney en langs de oostkust omhoog naar Cairns
  woensdag 26 september 2007 @ 06:44:19 #97
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53478601
quote:
Op woensdag 26 september 2007 06:40 schreef Riro het volgende:
Eerst naar familie in de buurt van Melbourne, daarna naar Sydney en langs de oostkust omhoog naar Cairns
Aah tof. Al kom jij dan ook in het regenseizoen in Cairns uit.
Als je in Brisbane bent moet je maar eens mailen, kijken we een potje Ajax op de zondagavond.
pi_53482401
beuh, t wil niet echt lukken met een stage vinden daarzo...

enkele universiteiten aangeschreven, maar niets op teruggehoord.

yellowpages.au werkt ook niet echt mee, en ik las/hoorde ergens dat er niet veel bedrijven zijn die aan stages doen. hoe heet dat eigenlijk daar, internship? traineeship? stage?

tips iemand? voor een halfjaar stage bij een technisch (hbo 3e/4e jaars niveau) bedrijf, een ingenieursbureau of iet s dergelijks?
persoonlijk dacht ik aan Perth, wegens het klimaat daar. ik ben er namelijk van februari tot juli (eind zomer, begin winter daar dus)
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  woensdag 26 september 2007 @ 12:07:00 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53483375
ik denk dat ik of volgend jaar of het jaar er op ook voor in iedergeval een maand naar Australië ga. Een maat van me is net 6 week terug en het bevalt hem totaal niet. en als hij in 2008/2009 er heen gaat dan ga ik met hem mee.

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 27 september 2007 @ 12:42:31 #100
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53512510
Ik zit vanaf 22 oktober een paar maanden in Sydney voor werk.
Iemand enig idee of het mogelijk is om een auto te kopen, en na een paar maanden weer te verkopen ?
(Gaat dat daar makkelijk ? Hoe zit het met verzekering enzo ?)
zzz
pi_53523253
Ik ben nu bezig met mijn permanent residence visa.. Andere koek dan even een paar maandjes er zijn.
pi_53525207
Hoe moet je eigenlijk tegenwoordig een visa regelen voor Oz? Op de site stond dat ze in NL geen visa meer afgeven en dat het doorgeschoven wordt naar Berlijn. Kan je je aanvraag nog wel in NL doen of hoe zit dat precies?
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 28 september 2007 @ 00:54:22 #103
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 28 september 2007 @ 04:40:44 #104
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53535087
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:53 schreef Oksel het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn permanent residence visa.. Andere koek dan even een paar maandjes er zijn.
Op basis waarvan vraag je die aan?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53537591
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:54 schreef pfaf het volgende:
Alles moet via Berlijn...
Scheisse, heb net even contactopgenomen met Den Haag en inderdaad moet alles via Berlijn. Zij adviseerden mij om via de post te doen. Het visum zelf dan ophalen in HongKong (waar ik binnenkort naar toe moet). Het CG in Hong Kong vertelde mij dan weer dat ik het best online kan. Dus straks even Berlijn anruffen
Ik steek je moeder in de fik!
pi_53545966
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:12 schreef cheukert het volgende:

[..]

Scheisse, heb net even contactopgenomen met Den Haag en inderdaad moet alles via Berlijn. Zij adviseerden mij om via de post te doen. Het visum zelf dan ophalen in HongKong (waar ik binnenkort naar toe moet). Het CG in Hong Kong vertelde mij dan weer dat ik het best online kan. Dus straks even Berlijn anruffen
De Australische ambassade in Berlijn heeft een leuke wachttoon.
Let the season begin!
pi_53546196
Ohja ik zit dus vanaf november 14 maanden in Adelaide
Ik steek je moeder in de fik!
pi_53561005
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:36 schreef Kontiki het volgende:

Je kan beter in de zomer in het zuiden blijven, dat is heerlijk toeven. Kom je echter in mei in Melbourne aan, dan lijkt het net Nederland: grauw en nat.
Dan hadden we dit jaar zeker geluk want het was hier in mei prachtig weer. Sowieso hadden we hier in de winter regelmatig beter weer dan in de Nederlandse zomer.
pi_53565242
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 01:57 schreef anarchitect het volgende:
Dan hadden we dit jaar zeker geluk want het was hier in mei prachtig weer. Sowieso hadden we hier in de winter regelmatig beter weer dan in de Nederlandse zomer.
Klopt, het schijnt een heel goed najaar te zijn geweest. Normaal is het toch vooral grijs en grauw wat de klok slaat rond die tijd. Niet dat het heel erg koud is, ze lopen daar al met sjaals als het 17 graden is
pi_53568240
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:43 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Klopt, het schijnt een heel goed najaar te zijn geweest. Normaal is het toch vooral grijs en grauw wat de klok slaat rond die tijd. Niet dat het heel erg koud is, ze lopen daar al met sjaals als het 17 graden is
Yep, en achter de mensen met muts en das loopt vervolgens iemand in korte broek en t-shirt. Ik snap dat nog steeds niet van die lui hier. En ook dat geklaag dat het zo koud is als het in de winter een keer niet boven de 10 graden is geweest.
pi_53568300
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:54 schreef pfaf het volgende:
Alles moet via Berlijn...
Ik heb alleen met Berlijn te maken gehad toen het visum zelf in mijn paspoort geplakt moest worden. Paspoort opsturen en hopen dat er niks fout gaat. Alles ging verder via de koerier direct naar Adelaide. Is een jaar of drie terug. Voor spouse visa heb je meer met Berlijn te maken. Maar ja, visa zaken veranderen natuurlijk regelmatig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2007 15:00:34 ]
pi_53580186
Drie jaar geleden zal dat nog anders geweest zijn. Sinds een paar jaar doen Brussel en Den Haag geen visa meer. Belgen moeten naar Parijs, Nederlanders naar Berlijn. Dat was in ieder geval voor het visum dat ik nodig had toen, een visiting scholar.

Ik heb 2 keer een visum bij de ambassade gehaald. Ik woonde toen in belgië. Eerste keer een dagje Parijs van gemaakt. Tweede keer zat ik al in Berlijn, en heb ik het daar gedaan. Belgische collega zat ook in Berlijn en kon daar ook z'n visum krijgen. Dus ik denk dat ze redelijk flexibel zijn, en mocht je liever naar Parijs gaan, dat ze je daar ook wel helpen. (Als ze daar ook spouse visa doen, tenminste...)

M'n uiteindelijke spouse visum heb ik in Australië gehaald.

Volgens mij kan je alleen simpele visa zoals toeristen visa online aanvragen.
pi_53580376
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:55 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Yep, en achter de mensen met muts en das loopt vervolgens iemand in korte broek en t-shirt. Ik snap dat nog steeds niet van die lui hier. En ook dat geklaag dat het zo koud is als het in de winter een keer niet boven de 10 graden is geweest.
Afgelopen winter hadden we hier (Sydney) 1 nacht dat het was afgekoeld tot 3 graden. Dat scheen de koudste nacht van de afgelopen jaren geweest te zijn. Beetje landinwaards had het zelf gevroren.
  maandag 1 oktober 2007 @ 01:06:54 #114
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53607181
Maargoed, de drought is dan ook een serieus issue op het moment. Nog nooit is het zo erg geweest...
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:18:00 #115
58560 Oksel
Gezellig.
pi_53613719
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 04:40 schreef popolon het volgende:

[..]

Op basis waarvan vraag je die aan?
Dat weet ik nog niet, dat wordt nu uitgezocht op basis waarvan ik hem als beste kan aanvragen.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 09:08:17 #116
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_53660888
quote:
Op woensdag 26 september 2007 06:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Aah tof. Al kom jij dan ook in het regenseizoen in Cairns uit.
Als je in Brisbane bent moet je maar eens mailen, kijken we een potje Ajax op de zondagavond.
Komt goed!

Zal over over 1 tot 1,5 maand zijn denk ik
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:28:25 #117
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_53662629
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 01:06 schreef pfaf het volgende:
Maargoed, de drought is dan ook een serieus issue op het moment. Nog nooit is het zo erg geweest...
ja dat was wel ff wennen om van heerlijke 20 min douches in nederland naar 4 minuten hiero

niet dak me aan die 4 minuten hou

volgens mij werd die droogte ook een stuk erger toen ik hier kwam
pi_53718253
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 10:28 schreef FrancesTheMute het volgende:

[..]

ja dat was wel ff wennen om van heerlijke 20 min douches in nederland naar 4 minuten hiero

niet dak me aan die 4 minuten hou

volgens mij werd die droogte ook een stuk erger toen ik hier kwam
Geintje, toch?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:12:37 #119
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_53721854
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:26 schreef Bluezz het volgende:
Iemand hier ervaring met campers?
We hebben een jaar of 4 geleden met een camper rondgereden Bluezz. Niet de allerkleinste, aangezien Iris al mee was en ik zwanger was van uk. Op zich was het heel leuk, maar het heeft een paar nadelen: het reist natuurlijk niet vreselijk vlot en het jaar erop hebben we met een gewone huurauto ook delen gereden die met de camper niet hadden gekund. Bovendien moet dat bakbeest altijd mee, ook als je alleen maar eventjes boodschappen wilt doen. Niet altijd handig, aangezien je ook alles steeds weer moet vastzetten.

Maar toch ook wel weer zo leuk dat we erover denken om er volgend jaar weer een maand mee op pad te gaan
pi_53724992
Gao Hoe is het verders!!

Tnxx voor je reaktie, ja idd als je voor 'kleine' dingen/stukjes moet zit je wel meteen met die hele camper.
Dat lijkt me dan ook weer onhandig. Mss toch beter een auto huren en goedkope slaapplaatsen regelen onderweg.
Natúúrlijk gaan we eerst naar mijn zoon in Cairns, en maar hopen dat we in zijn groep een paar dagen mogen logeren.
Zo niet, dan ergens dichtbij... maar eerst nog even doorsparen

* Bluezz realiseert zich ineens dat dit eigenlijk in TRV hoort
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 01:25:25 #121
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53736194
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 12:18 schreef Oksel het volgende:
Dat weet ik nog niet, dat wordt nu uitgezocht op basis waarvan ik hem als beste kan aanvragen.


Dat wordt een leuke kostenpost 5000 AUD voor het visum en waarschijnlijk nog zo'n 1000 AUD voor jou advocaat... het is heerlijk geregeld hier
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 01:40:02 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53736398
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 01:25 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Dat wordt een leuke kostenpost 5000 AUD voor het visum en waarschijnlijk nog zo'n 1000 AUD voor jou advocaat... het is heerlijk geregeld hier


Is dat de goedkoopste optie?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53738264
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 01:25 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Dat wordt een leuke kostenpost 5000 AUD voor het visum en waarschijnlijk nog zo'n 1000 AUD voor jou advocaat... het is heerlijk geregeld hier

Dat ligt helemaal aan je persoonlijke situatie, 5000 is wel heel erg veel. Dat kan veel goedkoper, zeker als je het zelf doet wat heel goed kan. Een advocaat
pi_53741340
5000 is wel erg veel, maar goedkoop is zo'n visum niet. Voor m'n spouse visa was ik zo rond de 2500 aud kwijt. 2000 voor het visum zelf, en dan nog de medische test, en alle documenten die je moet zien te bemachtigen.
pi_53757059
Is een spouse-visum alleen voor echtgenoten, of ook voor partners?
pi_53757290
Je hoeft niet getrouwd te zijn als je minstens 1 jaar bij elkaar bent. (Je moet daar dan wel bewijsstukken van hebben). Ze noemen dat een de facto relationship. Ik denk dat dat een jaar ook echt samenwonen moet zijn, niet alleen maar 'wat met elkaar hebben'.

En dan kan je ook nog een visum krijgen op grond van prospective marriage. Je moet dan binnen een aantal maandan gaan trouwen.

Ah, en dan heb je ook nog het interdependency visa. Voor oa same-sex partners. Welke andere gevallen daar nog meer onder vallen weet ik niet precies.

[ Bericht 17% gewijzigd door kluut op 07-10-2007 05:40:48 ]
  zondag 7 oktober 2007 @ 05:40:13 #127
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53757307
Hej ik ben net aangekomen. Eindelijk na veel omwegen.


Het is lekker warm hier.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 7 oktober 2007 @ 07:56:25 #128
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53757471
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 08:56 schreef anarchitect het volgende:
Dat ligt helemaal aan je persoonlijke situatie, 5000 is wel heel erg veel. Dat kan veel goedkoper, zeker als je het zelf doet wat heel goed kan. Een advocaat


De aanvraag voor PR kost 4800 als je alles zelf doet.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  zondag 7 oktober 2007 @ 08:13:31 #129
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_53757558
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 05:40 schreef Dos37 het volgende:
Hej ik ben net aangekomen. Eindelijk na veel omwegen.


Het is lekker warm hier.
nie ouwehoeren.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  zondag 7 oktober 2007 @ 08:17:33 #130
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53757576
34 groat
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 7 oktober 2007 @ 08:21:50 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53757587
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 08:13 schreef 9christensen het volgende:

[..]

nie ouwehoeren.


Inderdaad.

Vertel eens wat Dos, wat doe je daar? En waarom?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53758447
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 07:56 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

De aanvraag voor PR kost 4800 als je alles zelf doet.

Welk visum is dat dan? Is dat voor 1 persoon, of voor een familie? Wat reken je allemaal nog meer mee mee?
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:23:28 #133
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53758473
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 08:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Inderdaad.

Vertel eens wat Dos, wat doe je daar? En waarom?
Vakantie bij mijn oom gewoon familie bezoek. Hij woont bij de whitsunday islands.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:27:12 #134
193639 milo.
He who can,does.He who cannot
pi_53758521
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 05:40 schreef Dos37 het volgende:
Hej ik ben net aangekomen. Eindelijk na veel omwegen.


Het is lekker warm hier.


Niet allen warm maar ook een geweldige vriendelijk land met aardige mensen en lekker eten. Ga maar eens diverse plaatsen langs zoals de Barrier Reef e.d. Niet teveel blijven rondhangen in Melbourne of Sidney.
Originality is the fine art of remembering what you hear but forgetting where you heard it.
pi_53758596
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:03 schreef kluut het volgende:
5000 is wel erg veel, maar goedkoop is zo'n visum niet. Voor m'n spouse visa was ik zo rond de 2500 aud kwijt. 2000 voor het visum zelf, en dan nog de medische test, en alle documenten die je moet zien te bemachtigen.
Spouse visa 1 jaar geleden gehaald en het visum zelf was ongeveer E900. Daar komen dan nog wat kosten bij voor x-ray, doktersonderzoek en certified copies en zo. Bij elkaar denk ik zo'n 1300/1400 Euro.

Eigenlijk komt daar nog het tripje Berlijn bij, maar dat was meteen een korte vakantie dus dat telt niet echt.
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:44:27 #136
58560 Oksel
Gezellig.
pi_53760786
Ik gok dat ik voor mij en mijn vriendin zo'n ¤4000,- kwijt zal zijn. Permanent Residence Visa.
  maandag 8 oktober 2007 @ 01:05:29 #137
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53781420
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:21 schreef anarchitect het volgende:
Welk visum is dat dan? Is dat voor 1 persoon, of voor een familie? Wat reken je allemaal nog meer mee mee?
Op het spouse visa na, die voor de meeste mensen niet in aanmerking komen immigreren de meeste mensen via het skilled migrants programma. Helaas rekenen ze alleen voor de behandeling van het visa AUD 2060 (1st instalment) als je het visum toegewezen krijgt komt er nog een 2nd instalment van AUD 2860. De medical examination fees zijn hier AUD 258 per persoon en gezien er maar een beperkt aantal artsen zijn die dit in het buitenland mogen doen zal dit daar niet veel goedkoper zijn.

Misschien dat je voor een regional visum in aanmerking komt maar zoals ik het begrijp zijn die niet veel goedkoper.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  maandag 8 oktober 2007 @ 01:10:54 #138
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53781481
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 08:17 schreef Dos37 het volgende:
34 groat
Welkom! En wat een weer he...
Hoe lang blijf je eigenlijk, gaan we nog meeten? Gemeentegenoten in den vreemde?
pi_53781613
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 01:05 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Op het spouse visa na, die voor de meeste mensen niet in aanmerking komen immigreren de meeste mensen via het skilled migrants programma. Helaas rekenen ze alleen voor de behandeling van het visa AUD 2060 (1st instalment) als je het visum toegewezen krijgt komt er nog een 2nd instalment van AUD 2860. De medical examination fees zijn hier AUD 258 per persoon en gezien er maar een beperkt aantal artsen zijn die dit in het buitenland mogen doen zal dit daar niet veel goedkoper zijn.

Misschien dat je voor een regional visum in aanmerking komt maar zoals ik het begrijp zijn die niet veel goedkoper.
Die 2nd instalment voor skilled independent visa betaal je alleen voor de mensen die op je visum meeliften en die niet goed genoeg Engels spreken.

Doktersonderzoek bij de doc in Utrecht was vorig jaar nog iets van Euro100. X-Ray en bloedprikken ook zoiets. Verder nog wat euro's voor het maken van certified copies, VOG etc., je IELTS komt er nog bij en een Euro of 300 reserveren voor eventuele gecertificeerde vertalingen. Je moet met Euro2000 een heel eind komen. Ga je een agent in de arm nemen dan wordt het wat duurder.
pi_53782615
ben 2 dagen in Sydney geweest voor mijn werk en savonds even de boot naar het centrum gepakt en daar gegeten met een collega. Een Nederlandse collega van me is nu voor 3 jaar werkzaam in Sydney en het bevalt hem goed.
pi_53782651
Hey mensen,

Jezus, ik zie dit topic nu pas.... zit nu al 8 weken in Brisbane voor stage in t ziekenhuis.
Laatste daagjes en daarna 5 weken rondtrekken
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 8 oktober 2007 @ 05:48:57 #142
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53782708
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 05:22 schreef Fixxxer het volgende:
Hey mensen,

Jezus, ik zie dit topic nu pas.... zit nu al 8 weken in Brisbane voor stage in t ziekenhuis.
Laatste daagjes en daarna 5 weken rondtrekken
Brisbane FTW!
Welk ziekenhuis? Ik zit in de UQ, St Lucia.
  maandag 8 oktober 2007 @ 06:03:11 #143
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_53782725
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 05:48 schreef pfaf het volgende:

[..]

Brisbane FTW!
Welk ziekenhuis? Ik zit in de UQ, St Lucia.
ik heb jaar lang in the wesley gewerkt ben nooit in andere ziekenhuis geweest eignelijk.
pi_53786637
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 05:48 schreef pfaf het volgende:

[..]

Brisbane FTW!
Welk ziekenhuis? Ik zit in de UQ, St Lucia.
Hmm wat doe je daar?
Ik zit in het RBWH, royal brisbane & women's hospital (grootste).

Haha wel cool trouwens, zit je vanuit australie te modden
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:55:02 #145
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53787286
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 01:10 schreef pfaf het volgende:

[..]

Welkom! En wat een weer he...
Hoe lang blijf je eigenlijk, gaan we nog meeten? Gemeentegenoten in den vreemde?
nog maar 3 en halve week. Meeten gaat niet lukken denk ik, op het vliegveld na kom ik niet meer in Brisbane.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 01:16:57 #146
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53805267
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:55 schreef Dos37 het volgende:

[..]

nog maar 3 en halve week. Meeten gaat niet lukken denk ik, op het vliegveld na kom ik niet meer in Brisbane.
Ok, nog lekker een maandje. Zeker midden in het werk- en schooljaar. Ik ga ook nog wel naar Sydney, maar dat is pas later in het jaar. Kerst en Nieuwjaar wil ik daar ook vieren. Maar dan ben jij al weer in Vjenne.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:47:01 #147
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_53966933
Pfaf, wat is de leukste plek om te zitten in Brisbane?
pi_53968783
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:47 schreef Riro het volgende:
Pfaf, wat is de leukste plek om te zitten in Brisbane?
Southbank is erg mooi! Maar ook prijzig lijkt me.
Let the season begin!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:14:31 #149
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_53968843
Gisteren op tv bij zo'n programma op Nederland 1 een stuk over iemand die in Adelaide woont.. Ziet er mooi uit daar zeg! Krijg steeds meer in om te vertrekken.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:18:47 #150
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_53970061
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:12 schreef Bendoverp het volgende:

[..]

Southbank is erg mooi! Maar ook prijzig lijkt me.
valt wel mee met prijzen hoor, niet zo duur als midden in de stad iig. maaruhm kangaroo point heeft ook wel mooie plekjes, en mount coot-tha lookout of mt gravatt lookout is heel mooi, zeker s'avonds dan kan je de hele stad zien helemaal verlicht. is wel mooi
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:44:19 #151
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54024092
Waarom blijf je er niet wonen pfaf?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:48:54 #152
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54024158
Ik mis m'n vriendin, familie, vrienden en het eten bevalt me hier niet.
Maar de ruimte, de mensen, het klimaat en de natuur...
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 02:00:22 #153
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54024371
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:48 schreef pfaf het volgende:
Ik mis m'n vriendin, familie, vrienden en het eten bevalt me hier niet.
Je bent net weg man !
quote:
Maar de ruimte, de mensen, het klimaat en de natuur...
Ik weet ongeveer hoe het voelt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 06:29:02 #154
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_54103420
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:48 schreef pfaf het volgende:
[...] en het eten bevalt me hier niet [...]
Dat moet je toch eens uitleggen hoor! Vegimite moet je inderdaad met een heule grote boog omheen lopen, maar verder valt het toch hardstikke mee?

Of is het echt zo anders in Bris-Vegas?
"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 06:30:03 #155
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54103423
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 02:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Je bent net weg man !
Man, na een week zonder m'n vriendin begin ik al te trillen...
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 05:34 schreef Dos37 het volgende:

[..]

nee ik zit alweer boven je. Sydney afgelopen week geweest.

Alleen het regent hier
Waar zit je nu dan? Cairns?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 06:47:46 #156
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54103452
Sinds 2 dagen in Sydney hier, en het bevalt prima
Dus moet er eventjes gepatst worden natuurlijk !

Vertel vertel, waar woon en werk je dan ???
Hiero !!!

Zo hee, da's gaaf, maar zeg eens, hebben daar ook beroemde mensen gewoond dan ?
Nou, leuk dat je het vraagt, maar toevallig heeft Michael Hutchence van INXS ook in dit gebouw ("The Connaught") gewoond ja

Pffff, zo'n Google map zegt me niks, heb je geen leuke plaatjes ofzo ?
Nou ja, ik hou niet zo van patsen, maar omdat je zo aandringt dan maar....

Uitzicht thuis :


Eenmaal thuis na werk lekker zwemmen en bubbelen :


En nu ?
Tja, ik moet het er maar mee doen tot ik iets leuks vind he...

[ Bericht 13% gewijzigd door _Led_ op 23-10-2007 06:55:22 ]
zzz
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 06:52:34 #157
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54103459
whoa cool zeg. Zaterdag nog gelopen in dat park. The anzec war memorial is dat of niet?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 06:53:21 #158
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54103462
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 06:30 schreef pfaf het volgende:

[..]

Man, na een week zonder m'n vriendin begin ik al te trillen...
[..]

Waar zit je nu dan? Cairns?
Nee gewoon weer bij de whitsunday's.

Cannonvale
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 06:59:11 #159
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54103469
L.Denninger : Dat is toch wat beter dan mijn studentenkamertje.

Dos: Heb je daar ook al gedoken?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:02:39 #160
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54103711


the great barrier reef

Dat moet je mee hebben gemaakt. "And I did"
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_54117900
Arme pfaffie
Dos ik ben jaloers.
L. Denninger, zie boven.

  woensdag 24 oktober 2007 @ 03:07:39 #162
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54126963
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 06:52 schreef Dos37 het volgende:
whoa cool zeg. Zaterdag nog gelopen in dat park. The anzec war memorial is dat of niet?
Yup !

Valt trouwens in verhouding nog best mee wat zo'n appartement zou kosten,
voor omgerekend onder de 4 ton (euro) heb je 't al.
http://www.domain.com.au/(...)spx?adid=2005877117#


En als het alleen om het zwembad gaat, dat hebben veel flatgebouwen.
Je kunt voor onder de anderhalve ton (euro) al een appartement hebben waarbji je gebruik mag maken van het zwembad
http://www.domain.com.au/(...)aspx?adid=2006731578
zzz
  woensdag 24 oktober 2007 @ 04:18:30 #163
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54127123
Probleem met zwembaden hier in Brisbane is dat je ze vanwege de droogte al een paar maand niet meer mag vullen.
pi_54178829
ALs ik hier nadelen zie, gaat het vooral om het eten. Wat is er zo slecht aan het eten in Australie? Wat krijg je daar voorgeschoteld?
pi_54180346
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:38 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
ALs ik hier nadelen zie, gaat het vooral om het eten. Wat is er zo slecht aan het eten in Australie? Wat krijg je daar voorgeschoteld?
Eten is juist super in Oz. Je hebt zoveel buitenlandse tentjes waar je lekker kan eten.
En als dat je niet bevalt, zit er in elke suburb wel talloze fastfood filialen.
Let the season begin!
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:00:03 #166
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54240227
Zo ik ben weer thuis, ik was vergeten hoe het voelde om het koud te hebben.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:43:27 #167
58560 Oksel
Gezellig.
pi_54241157
Het eten is echt top in Australie. Goede horeca daar hoor.. betere prijs/kwaliteit dan in Nederland. En veel betere service.
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:02:11 #168
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54241579
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:51 schreef Bendoverp het volgende:
Eten is juist super in Oz. Je hebt zoveel buitenlandse tentjes waar je lekker kan eten.
En als dat je niet bevalt, zit er in elke suburb wel talloze fastfood filialen.
En we hebben foodcourts, ik pak nooit meer boterhammen in
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:12:51 #169
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54241786
Foodcourts zijn echt geweldig idd. Alles is er te vinden
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:21:03 #170
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54241935
Behalve een uitsmijter ham en kaas
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54253883
Hoe is eigenlijk het uitgaans leven? Ik vraag me wel af wat voor muziek er gedraait wordt en of je er bars/cafes en clubs/discotheken hebt? Zal wel relaxed zijn daar lijkt me.
Heb het leven lief, en leef je uit!
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:29:41 #172
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54255528
Ik vind het eten in Australie maar kut.
Je krijgt wel veel en het is goedkoop, maar alles is zo vleesgeorienteerd. Verder wil lekker boodschappen doen ook nog steeds niet bij mij, maar dat is natuurlijk ook gewenning.

En foodcourts, komop. Dat is wel het summum van vette ranzigheid.
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:30:57 #173
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54255565
Uitgaansleven is tof! Lekker ruim, fris en de muziek is niet anders dan in NL eigenlijk. Van alles wel wat.
pi_54256260
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:30 schreef pfaf het volgende:
Uitgaansleven is tof! Lekker ruim, fris en de muziek is niet anders dan in NL eigenlijk. Van alles wel wat.
Relaxte mensen ook.
En in Melbourne heb je specifieke tenten voor jazz en soul maar ook echte clubs voor dance en hiphop. Gaaf dus .
En veel live muziek!
Let the season begin!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:36:29 #175
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:08:27 #176
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54256633
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:43 schreef Oksel het volgende:
Het eten is echt top in Australie. Goede horeca daar hoor.. betere prijs/kwaliteit dan in Nederland. En veel betere service.
Hangt van je definitie van kwaliteit af.
Als je kwaliteit meet in gewicht van je homp vlees of grootte van je bord zou je een punt hebben.

Maar om te zeggen dat ze hier nou een verfijnde keuken hebben, nee
Ik heb het idee dat australiers de formule (gewicht van maaltijd in kg / prijs maaltijd in dollar) gebruiken als kwaliteits-index voor restaurants
zzz
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:21:26 #177
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54256699
Van spaghetti bestaande uit 10 grote gehaktballen, spaghetti en een liter saus moet je niet opkijken inderdaad. Behalve japans ga ik hier niet meer uit eten. Af en toe een open BBQ bij een club ofzo, maar liever m'n eigen eten. Of je moet echt echt luxe uit eten gaan, maar dan ben je dus ook meteen weer verschrikkelijk veel geld kwijt.
Maar zoals ik al zei lukt ook het thuis koken me maar mondjesmaat. Zo kan ik maar geen goede slager vinden. Ze zijn hier wel vleesgek, maar dus weer op de 1 kg voor een steak manier.

MAAR Kangaroevlees is het lekkerste vlees dat ik ken! Komt in huize pfaf ook zo vaak mogelijk op tafel, men wat is dat lekker mals, mager vlees.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 06:20:24 #178
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54257216
Als je naar een foodcourt gaat is de Sushi meestal echt fout (een strip teriyaki chicken met rijst). Australiers zijn ook de enige mensen in de wereld die de soja sous over de sushi gieten in plaats van de Sushi te dopen.

Er zijn inderdaad zat ranzige opties maar bijna elk foodcourt heeft wel een goede aziaat.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 06:22:09 #179
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54257221
Oh ja en dan is er nog die Curry-manie. Wat heel Australie daar toch in ziet (proeft) is me ook een groot raadsel.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 07:46:19 #180
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54257451
Heerlijk man pfaf

Ik kan al niet meer slapen tijdverschil
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_54257773
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 00:36 schreef pfaf het volgende:
En alle vrouwen in jurkjes.
Ik dacht dat je je vriendin miste .
Let the season begin!
pi_54271587
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:30 schreef pfaf het volgende:
Uitgaansleven is tof! Lekker ruim, fris en de muziek is niet anders dan in NL eigenlijk. Van alles wel wat.
Ik vond het uitgaan vooral in het noorden nogal afwisselend van kwaliteit. Het is wel altijd gezellig, maar in heel veel bars hebben ze een soort TMF-videojukebox die elke avond dezelfde top40 meuk uitbraakt (met videoclip en al).. En vaak hetzelfde nummer meerdere keren per avond. DJ's zie je niet zo heel veel in Australie.
Daarentegen is het wel het paradijs voor liefhebbers van bands; elke kroeg heeft wel een bandje spelen zo nu en dan.

Vooral het uitgaansleven in Perth, Darwin en Cairns was top!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 01:09:41 #183
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54275936
Zijn er van de stagelopers/vakantiegangers, die zijn er hier, nog mensen die een emigratie overwegen?

Zowel op korte als op langere termijn?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 01:33:25 #184
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54276232
Hm, als ik hier in Sydney zo de lokale krantjes doorlees zie ik genoeg goeie DJ's / live acts in clubs.

7 December ga ik hier naar Hallucinogen en Shpongle live, dat is toch wel een redelijk grote naam.
In Nederland ken ik geen club die het in de afgelopen 5 jaar aan heeft gedurfd om dat te doen, want het valt niet binnen het "Tiesto en Armin Van Buuren" straatje
Verder shitloads aan goeie dj's de komende weken, en met oud&nieuw modderfokkin' VANILLA ICE !
zzz
pi_54276266
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:09 schreef popolon het volgende:
Zijn er van de stagelopers/vakantiegangers, die zijn er hier, nog mensen die een emigratie overwegen?

Zowel op korte als op langere termijn?
Of je zegt gewoon, rot op naar TRV
  woensdag 31 oktober 2007 @ 01:42:18 #186
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54276310
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:36 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Of je zegt gewoon, rot op naar TRV
Of je zegt gewoon niks.

Ik heb er totaal geen problemen mee namelijk. Maar zelfs nieuwsgierigheid kan al niet meer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 02:26:14 #187
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54276633
Toen ik m'n studie 6 jaar terug begon had ik met een vriend afgesproken om na de studie naar Australie te emigreren. Deels natuurlijk voor de grap, maar zoals in elke grap ook een kern van waarheid natuurlijk.
Nu ik hier 2 maand zit weet ik het niet. Het is hier gewoon prachtig en het leven is hier gewoon erg goed. Daarentegen zijn er uiteraard ook minnen. Korte termijn zeker een nee, lange termijn weet ik niet. Een huisje in Emilio Romanga is de grote concurent. Of ik blijf natuurlijk in het knusse, koude Nederland, wat ook wel wat heeft.

Ik ben nog te jong om daar over te oordelen, ik ben nog te veel gehecht aan m'n vrienden en het leven daar omheen om een objectief oordeel te vellen. Maar die tijd van non-stop rondhangen bij m'n vrienden zal ook eens afgelopen zijn en dan zal ik m'n Nederlandse wortels wel makkelijker los kunnen laten denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door pfaf op 31-10-2007 02:31:47 ]
  woensdag 31 oktober 2007 @ 02:30:58 #188
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54276654
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 02:26 schreef pfaf het volgende:


Ik ben nog te jong om daar over te oordelen, ik ben nog te veel gehecht aan m'n vrienden en het leven daarom heen om een objectief oordeel te vellen. Maar die tijd van non-stop rondhangen bij m'n vrienden zal ook eens afgelopen zijn en dan zal ik m'n Nederlandse wortels wel makkelijker los kunnen laten denk ik.
Dat kwam bij mij ook later, na dertig jaar Nederland was het heel wat makkelijker te emigreren dan bijv. na twintig jaar. Althans, zo voelt het.

En post nou eens foto's man.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 02:42:15 #189
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54276685
Emigreren toch maar niet denk ik....

Het is hier helemaal prima hoor, maar in Nederland is m'n broer net z'n eerste kind aan het krijgen, wonen m'n ouders, zitten m'n vrienden...
Tuurlijk, je maakt heus wel nieuwe vrienden, maar is dat een reden om weg te gaan..?
zzz
  woensdag 31 oktober 2007 @ 02:47:32 #190
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54276697
Nee tuurlijk niet.

Ik heb ook twee vrienden in Nederland die een jaar in Australie doorgebracht hebben. Prachtige verhalen en 't had meteen m'n aandacht. Down Under stond altijd hoog op m'n lijstje om er heen te gaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 02:52:17 #191
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54276711
Ik ben niet zo'n foto-type. Maar goed, even snel dan voor de vergadering van 12 uur.


Dit is dus centraal Brisbane, genomen van een heuvel in een Northern Suburb. Rechtsonder woon ik.

Hier dus.

Hier zit ik 's zondags m'n kater uit met een boek, of een Weekend Australian

Dit is een park 3 km van m'n achtertuin. Volkspark Enschede, beat that.




Een paar typische beestjes, de koala's en kangaroes mag je voeren, aaien etc aaaawwww.. wat lief.




Lamington National Park, een regenwoud op de wereld erfgoed lijst.

Verder heb ik nog wat suffe strandfoto's, nog wat meer natuur en wat stadions ( ), zoals gezegd, ik ben niet echt een fotofan.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 03:03:16 #192
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54276746
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:09 schreef popolon het volgende:
Zijn er van de stagelopers/vakantiegangers, die zijn er hier, nog mensen die een emigratie overwegen?

Zowel op korte als op langere termijn?
Ik heb na mijn stage uiteindelijk de keuze gemaakt om te emigreren naar Australië. Moest wel eerst even wat centen verdienen in Nederland maar uiteindelijk bevalt de zet me goed hoor.

Mijn ervaring is dat de meeste mensen na een buitenlandse stage zich realiseren dat buiten nederland wonen (zelfs al is het voor een paar jaar) gewoon geweldig is. Ik heb zat vrienden die de hypotheek aan het afbetalen zijn en het plasma scherm in de woonkamer hebben, de auto van de zaak rijden en zich er prima bij voelen. Persoonlijk vind ik het geweldig om weer een nieuw huis binnen te stappen in een nieuw land (op een nieuw continent).

Ik heb in amerika en nederland gewoond, woon nu in australië, zit over twee jaar in Singapore (voor mijn huidige werk), ga daarna waarschijnlijk een jaar of twee naar Dubai en zal er dan eens over denken om terug te komen naar Nederland. Om eerlijk te zijn mis ik op vrienden en familie na, niks uit Nederland. Het is geen slecht land en het zal altijd thuis komen zijn als ik land op Schiphol, maar in de file staan en in rijtjeshuizen wonen kan overal te wereld
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54276747
Leuk Pfaffie de foto's .
pi_54276754
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 03:03 schreef TheChemeng het volgende:

maar in de file staan en in rijtjeshuizen wonen kan overal te wereld
Dat hoeft dus echt niet.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 03:35:33 #195
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54276823
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 03:05 schreef Bluezz het volgende:
Dat hoeft dus echt niet.
Als je in de randstad wil wonen en je bent een starter en hebt geen partner die bijverdient mag je blij zijn met een rijtjeshuis. Het hoeft natuurlijk niet als je in Friesland wil wonen of elke dag twee tot drie uur in de auto wil zitten...
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  woensdag 31 oktober 2007 @ 03:56:16 #196
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54276899
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 03:03 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Ik heb na mijn stage uiteindelijk de keuze gemaakt om te emigreren naar Australië. Moest wel eerst even wat centen verdienen in Nederland maar uiteindelijk bevalt de zet me goed hoor.

Mijn ervaring is dat de meeste mensen na een buitenlandse stage zich realiseren dat buiten nederland wonen (zelfs al is het voor een paar jaar) gewoon geweldig is. Ik heb zat vrienden die de hypotheek aan het afbetalen zijn en het plasma scherm in de woonkamer hebben, de auto van de zaak rijden en zich er prima bij voelen. Persoonlijk vind ik het geweldig om weer een nieuw huis binnen te stappen in een nieuw land (op een nieuw continent).

Ik heb in amerika en nederland gewoond, woon nu in australië, zit over twee jaar in Singapore (voor mijn huidige werk), ga daarna waarschijnlijk een jaar of twee naar Dubai en zal er dan eens over denken om terug te komen naar Nederland. Om eerlijk te zijn mis ik op vrienden en familie na, niks uit Nederland. Het is geen slecht land en het zal altijd thuis komen zijn als ik land op Schiphol, maar in de file staan en in rijtjeshuizen wonen kan overal te wereld
Nederland is zeker geen slecht land om te wonen, integendeel, maar er is meer dan dat betonnen blok dat de randstad heet.

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde gevoel als ik jouw laatste paar zinnen lees.

pfef Je kunt het wel. Relaxed plekje lijkt het me wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 04:07:43 #197
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54276940
Nederland is prima, maar we leven in een nieuw tijdperk dat ons bijna onbeperkete mogelijkheden biedt, dus ik maak er graag gebruik van. Met uitvindingen zoals skype, msn, email, webcams en de mogelijkheid om (als het echt nodig is) binnen twee dagen overal ter wereld te kunnen zijn, maak het de stap zeker makkelijker.

Ik zal vast terugkeren naar Nederland (ik sluit het zeker niet uit), maar er is teveel te zien, teveel te doen en teveel te beleven.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  woensdag 31 oktober 2007 @ 05:28:34 #198
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54277119
De stap is makkelijker,
maar echt handig is 10 uur tijdsverschil met je familie/vrienden niet he, als je wilt skypen
zzz
  woensdag 31 oktober 2007 @ 05:37:57 #199
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54277130
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 05:28 schreef L.Denninger het volgende:
De stap is makkelijker,
maar echt handig is 10 uur tijdsverschil met je familie/vrienden niet he, als je wilt skypen
Ik skype vooral in het weekend en dan maakt het meestal niet veel uit.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54277896
Ik heb een analyse laten doen bij een agent, voor ¤125,- om onze situatie met betrekking tot een visum te inventariseren.

Komt uit dat we zeer makkelijk een permanent residence visa kunnen krijgen. Nu nog "even" nadenken. Is namelijk geen kleine stap.
pi_54278281
Ik heb ook stage gelopen in Oz en nu wil ik na studie in buitenland werken. Maar om dan meteen weer terug te gaan naar Oz, nou nee. Eerst andere landen proberen (binnen Europa) en misschien later naar Oz, want ik weet zeker dat het me daar bevalt.
Let the season begin!
pi_54278887
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:09 schreef popolon het volgende:
Zijn er van de stagelopers/vakantiegangers, die zijn er hier, nog mensen die een emigratie overwegen?

Zowel op korte als op langere termijn?
Mijn vriendin en ik zitten momenteel wat betreft onze stage/afstudeerperiode in Jakarta. Wij zijn serieus aan het nadenken om medio 2008 of naar Singapore, of naar Australie te emigreren.

Singapore zal waarschijnlijk als starters moeilijk worden aangezien we nog maar weinig ervaring hebben en nog niet eerder in het land hebben gewoond. Australie lijkt mij persoonlijk beter, en volgens mij is het bemachtigen van een PR ook makkelijker voor een starter, maar daar in tegen zijn de kosten voor het bemachtigen van de PR wel weer veel hoger. Echter zal ik mij er zeer binnenkort nog wat beter in verdiepen.

Mensen hier nog tips vor ons?
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_54279466
PR makkelijk voor een starter in Australie? Grapjas.

En qua kosten; ga maar uit van 2-3000 euro pp. Voor een visum.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:28:58 #204
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54279644
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:20 schreef Oksel het volgende:
PR makkelijk voor een starter in Australie? Grapjas.

En qua kosten; ga maar uit van 2-3000 euro pp. Voor een visum.
Waarom niet? De 120 punten heb je zo bij elkaar en als je samen via een defacto relatie de aanvraag doet is het visum ongeveer 2500 dollar plus onkosten voor medisch onderzoek etc. Australië en Canada zijn redelijk simpel qua aanvraag zeker als je jong bent en een opleiding hebt afgemaakt.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54285571
Inderdaad... Die 120 punten zit ik gemakkelijk op. Dat is geen probleem. Ik ben namelijk actief in een sector waar veel behoeft aan is down under. Bovendien heeft mijn vriendin er familie zitten en heeft ze er al een jaar gewoond. Met het oog op een toekomstig huwelijk zouden er eventueel ook nog wel wat andere opties zijn.

Een PR voor ons als starters is relatief makkelijk te verkrijgen in vergelijking met veel andere landen... Alleen de kosten zijn vrij hoog, maar dat weet je...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_54290989
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:50 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Mijn vriendin en ik zitten momenteel wat betreft onze stage/afstudeerperiode in Jakarta. Wij zijn serieus aan het nadenken om medio 2008 of naar Singapore, of naar Australie te emigreren.

Singapore zal waarschijnlijk als starters moeilijk worden aangezien we nog maar weinig ervaring hebben en nog niet eerder in het land hebben gewoond. Australie lijkt mij persoonlijk beter, en volgens mij is het bemachtigen van een PR ook makkelijker voor een starter,
Zonder werkervaring (minimaal 12 maanden geloof ik) kun je PR hier echt vergeten hoor. De enige uitzondering die daarop mogelijk is, is als je in Australie een studie van minstens 2 jaar hebt gedaan.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_54293621
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:01 schreef dax het volgende:

[..]

Zonder werkervaring (minimaal 12 maanden geloof ik) kun je PR hier echt vergeten hoor. De enige uitzondering die daarop mogelijk is, is als je in Australie een studie van minstens 2 jaar hebt gedaan.
Gelukkig heb ik d.m.v. stages en een eigen bedrijfje al zo'n 2 jaar werkervaring in mijn sector .
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_54295377
quote:
Op donderdag 1 november 2007 00:03 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik d.m.v. stages en een eigen bedrijfje al zo'n 2 jaar werkervaring in mijn sector .
Recent work experience requirement

To meet the recent work experience requirement, you must demonstrate that you have been employed in an occupation on the Skilled Occupation List (SOL) for 12 of the 24 months immediately before lodging your visa application.
See: Form 1121i Skilled Occupation List (SOL) and Employer Nomination Scheme Occupation List (ENSOL) (129KB PDF file)

Ik ben geen expert maar het lijkt me niet dat je met werkervaring met een eigen bedrijf (niet "employed) of een stage (geen echt betaald werk) aan de voorwaarden voldoet.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  donderdag 1 november 2007 @ 04:06:03 #209
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54295402
quote:
Op donderdag 1 november 2007 03:28 schreef dax het volgende:
Recent work experience requirement

To meet the recent work experience requirement, you must demonstrate that you have been employed in an occupation on the Skilled Occupation List (SOL) for 12 of the 24 months immediately before lodging your visa application.
See: Form 1121i Skilled Occupation List (SOL) and Employer Nomination Scheme Occupation List (ENSOL) (129KB PDF file)

Ik ben geen expert maar het lijkt me niet dat je met werkervaring met een eigen bedrijf (niet "employed) of een stage (geen echt betaald werk) aan de voorwaarden voldoet.
Je moet kunnen bewijzen dat je een jaar lang minimaal twintig uur per week werkzaam gewwest bent in je vakgebied. Zoals ik het begrijp wordt dit niet assessed door de dimia maar door een industrie gerelateerd orgaan.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54295445
quote:
Op donderdag 1 november 2007 03:28 schreef dax het volgende:

[..]

Recent work experience requirement

To meet the recent work experience requirement, you must demonstrate that you have been employed in an occupation on the Skilled Occupation List (SOL) for 12 of the 24 months immediately before lodging your visa application.
See: Form 1121i Skilled Occupation List (SOL) and Employer Nomination Scheme Occupation List (ENSOL) (129KB PDF file)

Ik ben geen expert maar het lijkt me niet dat je met werkervaring met een eigen bedrijf (niet "employed) of een stage (geen echt betaald werk) aan de voorwaarden voldoet.
Employed of self-employed maakt natuurlijk niet uit. En ik zou niet weten waarom stage niet mee zou tellen. Zolang ik maar kan aantonen dat ik werkzaam ben geweest in een Migration occupation on demand (MODL).

edit: Bij nader inzien moet ik je toch gelijk geven... Stage telt wat betreft werkervaring normaal gesproken niet mee...

[ Bericht 6% gewijzigd door -Jay-20- op 01-11-2007 16:31:56 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_54295782
Iemand toevallig in Cairns komende week?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_54320598
Morgen voor 14maanden naar Adelaide
Ik steek je moeder in de fik!
pi_54327792
Adelaide? Dat vond ik toch wel de minst aantrekkelijke stad van Australie. Hoewel er genoeg te doen is denk ik zo.

Ben overigens niet in Canberra geweest
  zondag 4 november 2007 @ 03:54:13 #214
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54349974
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:30 schreef cheukert het volgende:
Morgen voor 14maanden naar Adelaide
Zit nu waarschijnlijk op het vliegtuig, maar wat ga je in Adelaide doen?
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  zondag 4 november 2007 @ 04:09:54 #215
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54350071
Wat vinden we van de verkiezingen? Mogen er ook FOK!kers stemmen?
Ik meot er eerlijk gezegd een beetje om lachen. Labour en Liberal zijn gewoon 2 dezelfde partijen, met een andere naam. Marginal electorates worden omgekocht met een bioscoopje hier, een extra weg of schooltje daar, terwijl de candidates non-sopt babiesknuffelend over straat lopen.
De NL verkiezingen zijn ook neit alles, maar dit is gewoon een farce...
  maandag 5 november 2007 @ 14:38:50 #216
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_54380540
Mogelijk verhuis ik binnenkort ook wel weer naar Australie... Mijn vriendin is bezig met haar PR, maar zelf heb ik waarschijnlijk net te weinig punten om er direct voor in aanmerking te komen (34 i.p.v. 36 maanden van de laatste 4 jaar gewerkt).

Dus waarschijnlijk gewoon op een backpacker visum daarheen gaan, en dan maar zien waar het schip strandt... Misschien vindt een bedrijf me wel lief genoeg.
pi_54520546
Lol, je doet je ondertitel wel eer aan SlamD...
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 12 november 2007 @ 04:09:07 #218
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54542386
Ik dacht net aan dit topic. Er was zo lang niet gepost dat ik bang was dat m'n politieke post het topic de das om had gedaan.
De triple M essential 2007 is trouwens super! honderd keer beter dan de top2000 en 3fm top nogwat bij elkaar.
pi_54546942
quote:
Op zondag 4 november 2007 03:54 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Zit nu waarschijnlijk op het vliegtuig, maar wat ga je in Adelaide doen?
School
Ik steek je moeder in de fik!
pi_54547044
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 22:39 schreef Kontiki het volgende:
Adelaide? Dat vond ik toch wel de minst aantrekkelijke stad van Australie. Hoewel er genoeg te doen is denk ik zo.

Ben overigens niet in Canberra geweest
Ik kan me voorstellen dat Adelaide het minst aantrekkelijk is
Ik steek je moeder in de fik!
pi_54562765
Nog even afstuderen..
pi_54784463
Mijn vriendin en ik denken erover om de 2de helft van 2008 in Australie te gaan wonen/werken/leven.
Waar precies is nog onbekend,

Hoeveel kost een beetje huis om te huren?
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:29:30 #223
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_54806298
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:58 schreef Soohr het volgende:
Hoeveel kost een beetje huis om te huren?
Dat hangt een beetje af van je definitie van beetje huis... Daarnaast voornamelijk ook van waar je gaat wonen (Sydney is het duurste volgens mij, daarna Melbourne denk ik), en hoe ver uit het centrum je wilt gaan wonen.

Om een indruk te krijgen van de verschillende mogelijkheden moet je denk ik zelf rondzoeken, bijvoorbeeld op www.domain.com.au .
pi_54843523
quote:
Beoordeling en advies
U maakt een uitstekende kans om in aanmerking te komen voor het permanente visum
VE 175 (‘Skilled-Independent’) en het tijdelijke visum VF 475 (‘Skilled-Regional
Sponsored’).

Ik adviseer u de procedure voor de aanvraag van het ‘Skilled-Independent’ visum in gang
te zetten.
Nog even sparen.. en dan gaan we de procedure in gang zetten.
pi_54850008
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:29 schreef SlamD het volgende:

[..]

Dat hangt een beetje af van je definitie van beetje huis... Daarnaast voornamelijk ook van waar je gaat wonen (Sydney is het duurste volgens mij, daarna Melbourne denk ik), en hoe ver uit het centrum je wilt gaan wonen.

Om een indruk te krijgen van de verschillende mogelijkheden moet je denk ik zelf rondzoeken, bijvoorbeeld op www.domain.com.au .
De kale huur kost zogezegd in vergelijking met nederland geen drol,
800 dollar voor een 4 kamer huis vrijwel in het centrum van Brisbane.
Mits de prijzen per maand zijn.

Nog maar even onderzoeken welke kosten er nog meer bij komen,
want op deze manier wordt het wel prettig wonen daar.
  maandag 26 november 2007 @ 22:05:03 #226
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_54856686
De prijzen op domain.com.au zijn per week... Sorry, vergeten te melden.
  dinsdag 27 november 2007 @ 01:57:00 #227
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54862405
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:07 schreef Soohr het volgende:

[..]

De kale huur kost zogezegd in vergelijking met nederland geen drol,
800 dollar voor een 4 kamer huis vrijwel in het centrum van Brisbane.
Mits de prijzen per maand zijn.

Nog maar even onderzoeken welke kosten er nog meer bij komen,
want op deze manier wordt het wel prettig wonen daar.
Hm, hangt er behoorlijk vanaf waar je zit hoor, ik zit hier in Sydney op 60m2 voor $850 per week.
Maar dan heb je wel dit uitzicht

En kun je gebruik maken van dit zwembad
zzz
  dinsdag 27 november 2007 @ 02:03:20 #228
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54862459
Sydney is dan ook wel met afstand het duurst.
Huurprijzen ben ik trouwens niet echt van op de hoogte, koopprijzen daarentegen..
Echt elke dag krijg je hier wel 10 folders met tientallen pagina's real estate in de bus. Echt bezeten van de huizenmarkt lijkt het wel.
pi_54864937
per week is het al andere koek.

nog maar opnieuw kijken.
pi_54867702
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:59 schreef Soohr het volgende:
per week is het al andere koek.

nog maar opnieuw kijken.
Denk er ook aan dat als je wilt huren je nog net niet je pincode en schoenmaat moet afgeven. Je hele financiele hebben en houden moet je blootgeven zodat de landlord kan bepalen of je wel netjes de huur gaat betalen. Banksaldi, arbeidscontracten, werkverleden en referenties van vorige verhuurders zijn ze dol op.

Op een inspectiedag zijn er vele mensen met jou die de huurwoning komen bekijken. Afhankelijk van de buurt, woning en prijs is het een compleet gekkenhuis en is er een zwaar tekort aan woningen (huur en koop). Als migrant heb je dan natuurlijk niet een streepje voor op locals. Hoe duurder de woning hoe makkelijker het wordt.
pi_54867818
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:07 schreef Soohr het volgende:

[..]

De kale huur kost zogezegd in vergelijking met nederland geen drol,
800 dollar voor een 4 kamer huis vrijwel in het centrum van Brisbane.
Mits de prijzen per maand zijn.

Nog maar even onderzoeken welke kosten er nog meer bij komen,
want op deze manier wordt het wel prettig wonen daar.
Als je huurt betaal je geen gemeentelijke heffingen o.i.d., dat is alleen van toepassing als je koopt. Dus alleen de huur en daarnaast gas/water/licht, telefoon, internet. Televisie is free-to-air, gratis, kabel tv kost wel geld. Verder goed je contract checken op wat wel en niet in de huurprijs zit inbegrepen.

Huurprijzen zijn per week, dus per maand is dat * 52 / 12.

Oh, dit geldt voor Melbourne en Victoria.
pi_54891709
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 06:47 schreef L.Denninger het volgende:
Sinds 2 dagen in Sydney hier, en het bevalt prima
Dus moet er eventjes gepatst worden natuurlijk !

Vertel vertel, waar woon en werk je dan ???
Hiero !!!

Zo hee, da's gaaf, maar zeg eens, hebben daar ook beroemde mensen gewoond dan ?
Nou, leuk dat je het vraagt, maar toevallig heeft Michael Hutchence van INXS ook in dit gebouw ("The Connaught") gewoond ja

Pffff, zo'n Google map zegt me niks, heb je geen leuke plaatjes ofzo ?
Nou ja, ik hou niet zo van patsen, maar omdat je zo aandringt dan maar....

Uitzicht thuis :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eenmaal thuis na werk lekker zwemmen en bubbelen :
[ afbeelding ]

En nu ?
Tja, ik moet het er maar mee doen tot ik iets leuks vind he...
Hey daar in de buurt bij hyde park heb ik bijna halfjaartje gewoond. Om precies te zijn in de Darlinghurstroad, bij het geweldige Kingscross Wat vind ik van Australie? HELEMAAL SUPER!!!!! Krijg heimwee terug naar dat mooie land.
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:07:06 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_55121233
Deze week de hele week een conferentie in Surfers Paradise gehad. In een enorm luxe complex op 50 meter van de zee. Dan nadert het Australische leven wel bijna het paradijs.
Zonde dat ik nu weer in het benauwde bloedhete Brisbane zit.
pi_55122765
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:07 schreef pfaf het volgende:
Deze week de hele week een conferentie in Surfers Paradise gehad. In een enorm luxe complex op 50 meter van de zee. Dan nadert het Australische leven wel bijna het paradijs.
Zonde dat ik nu weer in het benauwde bloedhete Brisbane zit.
Dat is natuurlijk niet het echte Australische leven.
  zondag 9 december 2007 @ 03:59:33 #235
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_55139912
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:52 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet het echte Australische leven.
Surfen, zwemmen, zuipen niet? Ik denk dat weinig schoolies het met je eens zullen zijn.
pi_55364210
Ik denk erover om in oktober/november naar Ozzie-land te gaan. Ben na wat researchen een online werkpermit-formulier tegen gekomen en dat ga ik netjes op tijd inleveren. Ik heb nog geen concrete plannen, maar wil wel werken om in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien. Iemand tips?
Mon 'en!
  zondag 13 januari 2008 @ 15:15:07 #237
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55998891
Ben je nu weer thuis Pfaf
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 13 januari 2008 @ 15:20:46 #238
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_55999112
Yup 2 daagjes...
Koud
Grijs
Grauw
Kaal
Lelijk
Vrienden, bier en familie.
  zondag 13 januari 2008 @ 15:30:33 #239
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55999427
Klopt van het weer wordt je chagrijnig, zag in een ander topic dat je ook in KL bent geweest. Geweldige stad man

Zo groot
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 13 januari 2008 @ 15:35:48 #240
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_55999588
Ja wat een gekkenwerk was dat. Dat is wel wat anders dan het Westerse Australie.

Van de zomer in Australie terug naar de winter in Nederland is echt verschrikkelijk, wat een lelijk land toch ook.
pi_64916923
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:58 schreef Soohr het volgende:
Mijn vriendin en ik denken erover om de 2de helft van 2008 in Australie te gaan wonen/werken/leven.
Waar precies is nog onbekend,

Hoeveel kost een beetje huis om te huren?
En? En? En?
Is dat gelukt, of zitten jullie nog volop in de voorbereidingen?
 FR
pi_64920940
Ik heb ooit een klein jaartje gebackpackt door Australië en omgeving! Australië is een erg mooi land
  zondag 11 januari 2009 @ 18:17:38 #243
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_64921613
Inmiddels al meer dan een jaar geleden teruggekomen. Heb nog steeds heimwee. Australië
pi_64925697
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:03 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

En? En? En?
Is dat gelukt, of zitten jullie nog volop in de voorbereidingen?
Dat is redelijk gelukt,
het leek ons toch een beetje zonde om er 6 maanden heen te gaan en dan op 1 plek te blijven zitten,
Dus zijn we maar gwoon 6 maanden gaan rondtrekken,
begonnen in Melbourne, ervolgens naar Adelaide, Alice springs, Darwin, Broome, Cairns, Brisbane en in Sydney weer geeindigd,

Net een weekje terug en het is hier nogal koud en erg donker.
pi_64937769
Gaaf hoor!
Hebben jullie ook nog onderweg gewerkt om rond te komen enzo, of was het puur vakantie?
 FR
pi_64945192
Het was alleen vakantie vieren,
in nederland genoeg gespaard om na aanschaf van een auto met gemiddeld 80 dollar per dag (exclusief brandstof) ron te kunnen komen,

in het begin was dit budget hoger per dag, maar we gaven iets te veel uit,
op het einde maar onze eerste reserve ingezet om de laatste maand door te komen,
en ik ben nu zo blut dat ik van het weekend niet eens meer 40 euro kon pinnen in desupermarkt.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:29:51 #247
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_65689869
Weet iemand een goed (internet)adres voor huisvesting voor stagestudenten in Adelaide?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 16 februari 2009 @ 14:02:42 #248
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66118021
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:41 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Goed bezig. Lijkt me ook geweldig stage lopen daar.
En zo ga ik het doen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_66118318
Ik ga binnenkort weer voor een half jaartje..
pi_66157730
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:09 schreef Oksel het volgende:
Ik ga binnenkort weer voor een half jaartje..
Oh dat toch weer wel!
 FR
pi_66891400
Had ik al verteld dat ik onderhoudsmonteur ben in Scarborough?

Hier: http://www.rendezvoushotels.com.au/perth/

Ik ben dan wel geen electricien hier, maar het uitzicht en de locatie maken ook veel goed.
Lekker sjekkie roken op de hoek, komen al die vrolijke mensen voorbij, veel meiden in bikini. En ik wilde nog wel stoppen, dan maar wachten tot de winter.
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:13:34 #252
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_66982095
De heimat
pi_67008117
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:09 schreef Oksel het volgende:
Ik ga binnenkort weer voor een half jaartje..
De droom was mooi hè?...
 FR
  woensdag 1 april 2009 @ 16:11:11 #254
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_67615974
Om het even met iedereen te delen: wat een belachelijk #$@-weer!
pi_67747084
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:11 schreef SlamD het volgende:
Om het even met iedereen te delen: wat een belachelijk #$@-weer!
En dat was geeneens een 1-aprilgrap hè?!!

Je kunt voor dit onderwerp natuurlijk ook altijd hier terecht: Hoe is het weer bij jullie /klaag- en opscheptopic #3 )
 FR
pi_67749743
Mag ik dan hier even klagen over het mooie weer daar
  maandag 6 april 2009 @ 09:30:29 #257
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_67750739
Voor mij was 1 april al 2 uur over toen, dus helaas... 't weer was echt 3 1/2 keer niks.
pi_67791450
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:41 schreef Bluezz het volgende:
Mag ik dan hier even klagen over het mooie weer daar
Nee, da's ook daar.
 FR
  zaterdag 11 april 2009 @ 18:22:00 #259
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_67929201
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:11 schreef SlamD het volgende:
Om het even met iedereen te delen: wat een belachelijk #$@-weer!
Waar zit/zat je dan? Oostkust zeker?
  woensdag 15 april 2009 @ 07:45:03 #260
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_68029555
Ja, Sydney...

Mag overigens 2 jaar langer blijven. Duizend euro nogiets en een interview met welgeteld 1 vraag waren voldoende om Immigration te overtuigen...
pi_68094223
quote:
Op woensdag 15 april 2009 07:45 schreef SlamD het volgende:
Ja, Sydney...

Mag overigens 2 jaar langer blijven. Duizend euro nogiets en een interview met welgeteld 1 vraag waren voldoende om Immigration te overtuigen...
Dat meen je niet!
Wat vroegen ze dan?
 FR
  vrijdag 17 april 2009 @ 02:25:26 #262
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_68094975
Als je gesponsord wil worden door je vriend/vriendin moet je bewijzen dat je in een 'spouse-like' (kan even geen Nederlandse term ervoor bedenken) relatie zit. Je zou tenminste een jaar samen moeten wonen en financien moeten delen bijvoorbeeld.

Om de aanvraag in te kunnen dienen moet je allerlei ondersteunende documenten kunnen overleggen; huurovereenkomsten, telefoonnota's, verklaringen van jezelf, verklaringen vrienden, etc... En in het interview schijnen er dan persoonlijke vragen gesteld te worden. Tenminste, dat hoorden we van anderen. Dit vond ik overigens online:
quote:
I had to initially apply to the Aust govt. for a fiance visa as they would not recognise our religious marriage ceremony held o/seas. It took 6 months for the govt to grant him a fiance visa so that he could enter Aust. We got married again in Aust. in a civil ceremony & applied for a spouse visa - this took another 6 months to be granted & lots of paperwork + interviews even though we were married & living together in Aust. We had immigration officials visit us (a surprise visit) - even after the spouse visa was granted - they inspected our bedroom etc to make sure we were a "genuine" couple!!

At the interview they asked us a lot of questions about what we did together, our future plans etc & the documents we supplied for the spouse visa alone took up a large ring binder folder!

It takes time & patience + a sense of humour! Don't give up - you'll get there in the end!
Bij ons was het echter:
Behalve de 10 maanden die jullie hier samenwoonden, hebben jullie ooit eerder samengewoond?
Ja, voor iets van 4 maanden in Europa
Okay... kom over 15 minuten maar terug, dan neem ik de documenten even door.

Niet echt waar voor ons geld.
pi_68095598
Dat niet echt waar voor ons geld was zeker een grapje? Voor hetzelfde geld zat je op het vliegtuig.
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:42:23 #264
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_68096465
Uiteraard.
  maandag 27 april 2009 @ 09:01:17 #265
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_68413928
Nog maar een weekje in Australië Voor het weer hoef ik ook niet te blijven, want dat is in Nederland beter. Wel grappig om te zien dat mensen hier met 17 graden meteen dikke jassen aandoen en een muts op hun kop zetten
  maandag 27 april 2009 @ 10:10:52 #266
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68415268
SlamD; ik heb je een PM gestuurd, ik ga ook weer naar Australie, maar kan geen WHD visum meer krijgen.. wil mee als spouse op het studentenvisum van m;n vriendin, maar heb natuurlijk geen documenten! Jij hebt zeker een Australische vriendin?
  maandag 27 april 2009 @ 13:24:52 #267
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_68420657
Nog niet Australisch, nee... Wellicht in de nabije toekomst wel. Ze is een Vietnamese die op jonge leeftijd naar Australië is geschopt door haar ouders om naar high school en universiteit te gaan.

Helaas ben ik dus haar importbruidegom, en dreigt ze me bij elk meningsverschil het land uit te zetten...

PM gestuurd, voor de rest hier waarschijnlijk niet al te boeiend...
pi_68500527
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:24 schreef SlamD het volgende:
Nog niet Australisch, nee... Wellicht in de nabije toekomst wel. Ze is een Vietnamese die op jonge leeftijd naar Australië is geschopt door haar ouders om naar high school en universiteit te gaan.

Helaas ben ik dus haar importbruidegom, en dreigt ze me bij elk meningsverschil het land uit te zetten...

PM gestuurd, voor de rest hier waarschijnlijk niet al te boeiend...
Juist wél!
Obstakels bij het emigreren, daar heeft iedere emigrant vroeg of laat mee te maken! Bij Australië is het inderdaad vaak vooraf al een heel gedoe om het juiste visum te krijgen enzo...
Maar vertel gerust ook hier waar je tegenaan loopt. Voor toekomstige emigranten is het hartstikke interessant om te lezen; maar ook zou het kunnen zijn dat andere "kaaskoppen" hier met tips kunnen komen als je wat meer van je verhaal vertelt!

Succes in ieder geval!
 FR
  donderdag 30 april 2009 @ 01:43:51 #269
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_68519683
Het was meer een opsomming van mogelijk ondersteunend bewijs.

Voor ons waren juist geen moeilijkheden... Op het bureaucratische geneuzel tussen Australië en Nederland omtrend de VOG.

- Voordat de aanvraag definitief wordt verwerkt wil Australië een politiecheck in elk land waar je meer dan een jaar hebt gewoond.
- Voordat Nederland een VOG afgeeft, wil het een aanvraagformulier dat door de instantie is ingevuld inclusief officiële stempels en handtekeningen.
- Australië wil geen stempels of handtekeningen zetten voordat de aanvraag is ingediend en betaald.

Is maar een kleinigheidje natuurlijk - misschien een maandje vertraging, 3 weken later was visum binnen - maar als je verder alles op orde hebt, toch jammer.
pi_68519871
Ik ben momenteen met iemand aan het praten uit Australia, en zij is een Aboriginal. Nou dacht ik altijd dat die mensen nog niet van een computer gehoord hadden, but appaerently they do, and they even know about the internet. Wel enorm geintresseerd geworden in het land, dus even een tvpeetje.
  donderdag 30 april 2009 @ 08:57:19 #271
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_68521333
quote:
Op donderdag 30 april 2009 02:10 schreef whataboutit het volgende:
Ik ben momenteen met iemand aan het praten uit Australia, en zij is een Aboriginal. Nou dacht ik altijd dat die mensen nog niet van een computer gehoord hadden, but appaerently they do, and they even know about the internet. Wel enorm geintresseerd geworden in het land, dus even een tvpeetje.
Tja, die mensen gaan ook gewoon naar school hoor. Er is gewoon een leerplicht in Australie.
In sommige outback communities wordt die regel wellicht niet opgevolgd, maar dat zijn dan ook abbi's die ook geen engels leren en weinig communiceren met de buitenwereld.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_68619431
Heeft iemand nog tips over het volgende:

Ik ga volgend jaar een partnervisa aanvragen. Mijn vriendin is Australische en we wonen momenteel samen in Belfast, UK.

Op mijn zestiende (in 1998) hebben we met een stel vrienden een kampvuur gemaakt op het strand in Noordwijk. Daarbij had een vriend van me een plastic prullenbak (zo'n Ola ding) op het vuur gegooid, plus een plank afkomstig van zo'n badhokje voor 2 personen. De politie heeft ons daarvoor gearresteerd en we moesten per persoon een boete van 25 gulden betalen. Iedereen, want zelfs aanwezig zijn in de groep is al voldoende voor 'openbare geweldpleging tegen goederen'. Er is verder niets voor de (kanton)rechter gekomen of zo; de politie belde ons een paar dagen later met de mededeling dat we het geld moesten komen brengen, en dat de eigenaar van de strandtent (van de prullenbak) het wel best vond zo.

Ik maak me geen zorgen over dingen als een strafblad of zo, ik heb sindsdien ook bij Schiphol gewerkt, waar je wordt gescreend door de marechaussee. En voor een andere werkgever heb ik al een keer een VOG (Verklaring Omtrendt Gedrag) moeten opvragen, en ook dat was geen probleem.

De vraag is alleen: in hoeverre gaat de Australische immigratiedienst dit onprettig vinden? Ik denk dat er hooguit een aantekening in het politieregister staat (als dit al niet vervallen is, na meer dan 10 jaar), maar dit niet vermelden is denk ik een groter risico dan gewoon bovenstaande verhaal bij de aanvraag vermelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kontiki op 04-05-2009 02:33:21 ]
  zondag 3 mei 2009 @ 17:17:42 #273
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68625933
Bel de politie even om te vragen of het al vervallen is?
  maandag 4 mei 2009 @ 01:45:12 #274
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_68643797
Stond het nou vermeld in je VOG of niet?

Als je twijfelt, dan zou ik het gewoon aandragen in de aanvraag inclusief alle verzachtende omstandigheden. In een bepaalde formulier dat je waarschijnlijk moet invullen (Form 80http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/80.pdf) kan je aangeven dat je niet veroordeeld bent, dat je minderjarig was en dat de boete minimaal was. Lijkt mij dat ze op dit boeveneiland geen probleem maken van een kwajongensstreek...
pi_68644215
quote:
Op maandag 4 mei 2009 01:45 schreef SlamD het volgende:
Stond het nou vermeld in je VOG of niet?
Nee.
quote:
Als je twijfelt, dan zou ik het gewoon aandragen in de aanvraag inclusief alle verzachtende omstandigheden. In een bepaalde formulier dat je waarschijnlijk moet invullen (Form 80http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/80.pdf) kan je aangeven dat je niet veroordeeld bent, dat je minderjarig was en dat de boete minimaal was. Lijkt mij dat ze op dit boeveneiland geen probleem maken van een kwajongensstreek...
Thanks voor de link. In dat formulier staat het volgende:
"Have you, or any other person included in this application, ever been convicted of, or
found guilty of, ANY offences overseas or in Australia (...)"

Het probleem is, moet ik slapende honden wakker maken of niet. Het hangt denk ik een beetje af van de definitie van 'convicted' en 'found guilty' af of ik het moet vermelden. Maar ik denk dat ik het inderdaad gewoon uitleg, ik kan me niet voorstellen dat ze om zoiets een visum gaan weigeren.
pi_68644527
Zie ik het nou goed dat je voor je aanvraag een kopie moet opsturen van ALLE paspoorten die je ooit gehad hebt? Volgens mij kan ik er 3 bij elkaar sprokkelen, maar verder dan tot 10 jaar terug kom ik echt niet. Is dit essentieel?

Dit gaat een leuke papierwinkel worden
  maandag 4 mei 2009 @ 05:33:33 #277
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_68644631
Het staat er inderdaad, maar ik kon daar ook niet aan voldoen. Is het uberhaupt verplicht ze te bewaren, volgens mij kon ik de oude ook laten vernietigen bij de gemeente toen ik een nieuwe kreeg?

Bij mijn aanvraag heb ik alleen de fotopagina van mijn huidige paspoort gedaan, kwam er op de dag van het interview pas achter dat in principe alle (gebruikte) pagina's nodig waren, maar toen kon ik de copies niet meer laten certificeren. Niks over gehoord verder, anders vragen ze of je het later kan inleveren.
pi_68678606
quote:
Op maandag 4 mei 2009 05:33 schreef SlamD het volgende:
Het staat er inderdaad, maar ik kon daar ook niet aan voldoen. Is het uberhaupt verplicht ze te bewaren, volgens mij kon ik de oude ook laten vernietigen bij de gemeente toen ik een nieuwe kreeg?
Ik denk dat de meeste mensen hun oude paspoorten niet eens meer in hun bezit hebben, want bij de gemeentes houden ze die gewoon vaak automatisch in na afgifte van een nieuw paspoort.
Ik heb weleens heel erg moeten 'zeuren' om m'n paspoort te mogen bewaren (met de gaten erin)!
 FR
pi_68686601
Ik heb indertijd alleen m'n huidige paspoort gebruikt (voor spouse visa). Geen vragen/problemen mee gehad. Volgens mij zijn ze meer geinteresseerd in of je meerdere nationaliteiten hebt (gehad). Ik geloof dat je bij een nieuw australisch paspoort hetzelfde paspoortnummer houd, en dat ze dat dus als hetzelfde paspoort beschouwen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:21:30 #280
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68687760
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:19 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

De droom was mooi hè?...
Pas nou op, want die droom is lang niet uit, Oksel maakt nog wel eens comeback
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:01 schreef Oksel het volgende:Ik ben niet iemand die opgeeft. Ik uit emoties, ik baal van tegenslagen. Maar tegenslagen houden mij niet tegen.. Geloof me, ik heb voor hetere vuren gestaan.
!!! Go 49-ers !!!
pi_68716593
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

Pas nou op, want die droom is lang niet uit, Oksel maakt nog wel eens comeback
Oh, ik denk dat het hem nog wel een keer gaat lukken om naar Australië te vertrekken;
ik refereerde eigenlijk vooral aan een specifieke actie waaraan hij had deelgenomen om voor 6 maanden downunder te gaan.
 FR
pi_69468598
Momenteel woon ik in Zuid Afrika en ik ben me langzaam aan het orienteren op Australlie. Ik wil eind dit jaar ongeveer naar Australlie of Niew Zeeland (afhankelijk waar ik eerder werk vind) gaan emigreren om daar gewoon op Working Holiday visa te werken bij verschillende werkgevers. Vooral ook omdat ik er maar een jaar wil wonen en dan ook wil rond trekken of misschien korter en dan ook een tijd in nieuw zeeland door te brengen. Nu is het natuurlijk handig om al werk van te voren te zoeken.

Ik ben nu dus zowel in Niew Zeeland als Australlie al aan het zoeken (je kan nooit vroeg genoeg beginnen met vinden van werk) Ik heb van een vriend in nieuw zeeland al de site seek.co.nz gehad. Maar hebben jullie ook nog tips waar ik zou kunnen zoeken of waar ik rekening mee moet houden in Australlie.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_69601162
Ik wil ook heel graag stage lopen in Australie over paar jaar. (Zit ook nog te twijfelen over een ander engelstalig land zoals Amerika)
Ben overigens al wel keer in Australie geweest met een camper van Sydney via de blue mountains, brisbane, surfers paradise, the white sundays, friser island en het greet barrier reef naar Cairs gegaan.
Was echt een bijzondere ervaring, en door die ervaring ook gezien dat het buiten europa ook erg mooi en goed vertoeven is. Waardoor ik ook aan de twijfel geraakt ben om te emigeren. Maar eerst maar eens een stage van 6 maand doen, waardoor het 'vakantie'gevoel van australie misschien ook minder word.

Maar mijn engels is nog vrij ruk, kan wel wat zeggen en de boodschap komt meestal ook wel over, maar echt soepeltjes gaat het niet. Hebben jullie voordat jullie stage gingen lopen cursussen engels gevolgd?
pi_69601550
Ik heb alles moeten doen met mijn engels van de middelbare school. Maar als je veel films kijkt (zonder ondertiteling het liefste) leer je ook meer woorden (merkte ik zelf) Al heeft mijn +/- jaartje in Ierland ook veel goed gedaan aan mijn engels en nu is het nog niet 100% maar ruim genoeg om gewoon goede gesprekken te hebben zowel over dagelijkse dingen als technische dingen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_70367062
Wij (mijn vriend en ik) vertrekken over 1,5 week voor nog onbepaalde tijd naar Australie. (waarschijnlijk rond de 10 maanden, waarvan we 1 maand in nieuw zeeland zitten, en nog een maand in Indonesie)
Heb al in geen tijden ergens zo erg naar uit gekeken! Mijn vriend gaat 20 weken stagelopen bij een
groot reclamebureau in Sydney, en ik ben ook van plan om in die periode te gaan werken.
We gaan ergens in Sydney wonen, waar is ook nog niet helemaal duidelijk. Maar we hebben een kennis in Sydney wonen, die woont ergens in een buitenwijk (Greystanes) Daar mogen we een tijd logeren, en vanuit daar gaan we een woning zoeken.

Maar als we zijn aangekomen gaan we eerst 2 maanden lekker rondreizen. We weten ook nog niet wat we dan allemaal willen zien. Die plannen moeten we allemaal nog maken. Doen we denk ik pas als we daar zijn. Dan gaan we bepalen wat de geschiktste route is om af te leggen van Juli tot eind Augustus ivm het weer enzo...

Nog weinig gepland dus

Maar het belangrijkste is al binnen, de tickets en de WHV's (binnen 24 uur!)
  donderdag 25 juni 2009 @ 18:40:54 #286
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_70367179
Ik vertrek binnenkort voor stage naar Adelaide, samen met een vriend/studiegenoot Tot eind januari 2010 zitten we daar Heb er zin in
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_70369228
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:40 schreef donroyco het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor stage naar Adelaide, samen met een vriend/studiegenoot Tot eind januari 2010 zitten we daar Heb er zin in
aight, heb er 15 maanden gewoond, soort van saaie stad, maar stiekem toch wel erg leuk! waar ga je wonen?
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:00:25 #288
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_70369536
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:51 schreef cheukert het volgende:

[..]

aight, heb er 15 maanden gewoond, soort van saaie stad, maar stiekem toch wel erg leuk! waar ga je wonen?
In een huis van een vriend van de baas, in eerste instantie dan.. Daarna misschien ergens een appartement huren of we blijven wel zitten Mocht ook..! We zitten midden in de stad, nabij het Victoria Park Racecourse
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:11:38 #289
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_70369938
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:00 schreef donroyco het volgende:

[..]
In een huis van een vriend van de baas, in eerste instantie dan.. Daarna misschien ergens een appartement huren of we blijven wel zitten Mocht ook..! We zitten midden in de stad, nabij het Victoria Park Racecourse
Victoria Park, waar ze de vijver hebben laten uitdrogen, omdat ze geen water hebben om hem te vullen
Neem maar een goede trui mee... het is er nu erg koud! En t-shirts en korte broek voor over een paar maanden
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:20:41 #290
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_70370207
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:11 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Victoria Park, waar ze de vijver hebben laten uitdrogen, omdat ze geen water hebben om hem te vullen
Neem maar een goede trui mee... het is er nu erg koud! En t-shirts en korte broek voor over een paar maanden
thanks. Nog meer suggesties/tips/tricks?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:55:51 #291
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_70371290
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:20 schreef donroyco het volgende:

[..]

thanks. Nog meer suggesties/tips/tricks?
Heaps! Hier zijn er een paar:

- Leen gratis een fiets bij Adelaide City Bikes.
- Ga naar de gedenkplaats waar Ayrton Senna is gestorven.
- In Cannon Street koop je bij een oude kermis-car de beste Pies ter wereld.
- Cannon street backpackers, even verderop deelt gratis pies uit elke avond
- Drink een `schooner' Coopers in een willekeurige kroeg, of haal een doos uit de bottleshop (veel goedkoper )

Als je ook vakantie hebt, dan ga je vast de Great Ocean Road doen. Een andere aanrader is de Oodnadatta Track. De Oodnadatta is het meest bijzondere wat ik in Australie heb gezien.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_70384528
- Coopers is overrated wil je echt pisbier, drink VB haha
- Glenelg, mooiste plek in Adelaide!
- Koop een ijsje met 32 bolletjes op Rundell street, helaas vergeten hoe die zaak het. Maar het is meer aan de kant van het park zegmaar.
- Koop geen donker rode Daihatsu Applause uit 1990 van een Indier
- Mclaren Vale voor de wijnen (vond ik mooier dan Barossa)
- Victor Harbor voor de pinguins!
- Eigenaar van HQ (een club waar je vast wel ooit zult belanden, geloof me haha) is Nederlands, laat je Nederlands ID of Rijbewijs ofzo zien bij de deur, vinden de tjiks ook nog leuk.
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 09:55:28 #293
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_70386909
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 07:05 schreef cheukert het volgende:
- Coopers is overrated wil je echt pisbier, drink VB haha
Coopers is local. Victoria Bitter komt uit ehh, Victoria!
Heineken is ook goed te verkrijgen, maar dat drink je nou eenmaal niet als kaaskop in aussie.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_70396935
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:55 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Coopers is local. Victoria Bitter komt uit ehh, Victoria!
Heineken is ook goed te verkrijgen, maar dat drink je nou eenmaal niet als kaaskop in aussie.
Ok, ok, true.... Extra Dry is ook wel goed te doen
Zit jij trouwens nu in Adelaide?
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:46:33 #295
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70396995
VB vind ik best te drinken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_70397172
Toohey's New was ook wel aardig.
pi_70397377
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:46 schreef Dos37 het volgende:
VB vind ik best te drinken
omfg
Trouwens, VB drinkers rijden wel in een UTee naar BWS drivethru om VB te halen uiteraard
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:59:56 #298
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70397452
Drivethru

zoiets wil ik in Nederland nog een keer opzetten
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 26 juni 2009 @ 17:07:08 #299
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70401547
Nog 2,5 week.. en dan 5 maanden Sunshine Coast..!
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:39:22 #300
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_70414384
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:44 schreef cheukert het volgende:

[..]
Zit jij trouwens nu in Adelaide?
Was het maar waar. Ik heb van november 2007 tot en met november 2008 in Australië gezeten. Ik ben nu weer terug in het koude Nederland.

Het west australische Emu Bitter is ook lekker!
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  zondag 28 juni 2009 @ 10:54:53 #301
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70442511
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')