abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50022611

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Canberra
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 75%
Oppervlakte: 7.741.220 km² (1% water)
Inwoners: 20.434.176 (2007)

bron: wikipedia

Ik ben er zelf een half jaar geweest, van november 2004 tot april 2005, en heb het er zeker wel naar m'n zin gehad, hoewel ik het toen ook wel weer genoeg vond . Zijn hier nog meer FOK!kers al dan niet tijdelijk geweest?

[ Bericht 43% gewijzigd door popolon op 14-09-2007 19:39:01 ]
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_50022658
Lijkt me eerlijk gezegd een saai en leeg land. Ik snap niet waarom iedereen zo graag naar Australië wilt
  zaterdag 2 juni 2007 @ 01:01:04 #3
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_50022929
Australia RULES ja..
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:09:33 #4
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_50024650
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:52 schreef Erotica_ het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd een saai en leeg land. Ik snap niet waarom iedereen zo graag naar Australië wilt
het is een droom voor mij om ooit naar australie te gaan. volgens mij heb jij geen besef wat deze planeet ons te bieden heeft he
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:58:57 #5
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_50025392
ik woon nu ongeveer 1,5 jaar in brisbane, tis echt heel mooi hier! veel zon, weinig water, maar ja zolang er water uit de kraan komt kan ik er echt niet mee zitten mooie natuur, leuke mensen. opzich is hier wonen anders dan vakantie natuurlijk, want je werkt hier ook gewoon en betaald ook gewoon huur/hypotheek en je doet alles wat je in nederland ook deed. enig verschil is de taal zowiezo en dat elke dag de zon schijnt

oh en iedereen hier heeft een ute of een 4wheeldrive. en je moet kiezen tussen holden of ford. en maroon of blue
pi_50026233
Melbourne!

It needs be aware of the war being common and justice strife
and everything becoming in accordance with strife and necessity.
pi_50026486
Ik was daar in 2000,dwz week Sydney en week Tasmanie.
Deze reis was betaald na een jaar keihard werken bij mijn nieuwe baan,na een verrotte periode van 10 jaar bij mijn andere werkgever,met zeer weinig voldoening en loon,lang verhaal,zal ik je niet mee vervelen.
Als je daar staat aan de south pacific oceaan had ik echt het gevoel van ''yes,ik heb gewonnen,ik heb het overleeft''.
Sydney was te gek,zat midden in de homobuurt (wist ik later pas) en ontzettend vriendelijke mensen,Tasmanie was even wennen,mensen daar zijn natuurlijk gewend om te roeien met de bestaande riemen,maar ik vond het erg karig.
Niet iedereen MOET naar Australie,maar je krijgt toch het idee dat je het een keer meegemaakt moet hebben.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 06:19:14 #8
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_50026602
Dit land heeft me altijd al geboeid... ben er nog nooit geweest, wil er wel graag een keer heen
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_50027207
quote:

Misschien dat je je er eerst een beetje in moet verdiepen voordat je je bek open trekt?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_50027215
Zit hier nu trouwens al bijna twee jaar

Sydney
pi_50027216
quote:
Ik wel. Wil er dan ook volgend jaar erg graag naar toe!
pi_50027363
Verder vraag ik me af wat de mensen die in Oz zijn geweest nou leuk en niet leuk vonden aan het land. Hier zijn mijn plus- en minpunten:

Plus:
-Vrijwel altijd lekker weer! In de winter kan het koud en regenachtig zijn, maar de helft vd tijd is het overdag gewoon heerlijk weer en kun je in je t-shirtje over straat.
-Vriendelijke mensen
-Australische steden zijn metropolen en hebben daarom een wereldser sfeer dan Nederlandse steden.
-De natuur hier is zo geweldig mooi en divers en zo anders dan wat je gewend bent in Nederland
-Je kunt hier heel mooi wonen voor niet superhoge prijzen
-Zelfs in de grote steden is het nog niet eens zo superdruk met mensen en verkeer.

Min:
-Het eten Hoewel kangaroe wel weer heel lekker vlees is
-Er zijn hier minder mooie vrouwen dan in Nederland/Europa
-Gebrek aan cultuur.
-Alles wordt hier recht toe recht aan gebouwd voor de efficiency. Erg saai.
-De winkelcentra zijn niet gezellig. Vooral veel sfeerloze shoppingmalls.
-Voetbal is hier niet echt groot. Ze zijn vooral gek van cricket, rugby en ozzie rules football
-In de zomer kan het ook te warm zijn. Vooral als met je lange broek aan naar je werk moet lopen.
-De mode (vooral de kapsels van sommige mensen, het matje is hier nog steeds erg populair)
pi_50027717
Ik heb een tijdje in Geelong gewoond, niet de meest bruisende stad van Victoria, gelukkig maar een uurtje rijden naar Melbourne Ik ga zeker nog een keer terug, het liefst doe ik m'n Master aan de University of Melbourne, kost helaas wel 12,000 euro voor een jaartje

Ben het niet helemaal eens met al die minpunten,
- gebrek aan cultuur is niet zo gek voor zo'n jong land. Melbourne heeft erg veel cultuur, sowieso de goldrush dingen in Victoria zijn erg leuk (Swan Hill, paddle-steamers op de Murray river) of Port Arthur in Tasmanië
- Gebrek aan voetbal, Aussie rules is zoveel vetter dan voetbal! (vind ik dan)
- winkelcentra vind ik gezelliger dan in nederland, iig degene die ik me kan herinneren hebben vrij leuke aankleding en vooral foodcourts vind ik zelf altijd erg leuk
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:21:28 #14
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_50027721
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verder vraag ik me af wat de mensen die in Oz zijn geweest nou leuk en niet leuk vonden aan het land. Hier zijn mijn plus- en minpunten:

Plus:
-Vrijwel altijd lekker weer! In de winter kan het koud en regenachtig zijn, maar de helft vd tijd is het overdag gewoon heerlijk weer en kun je in je t-shirtje over straat.
-Vriendelijke mensen
-Australische steden zijn metropolen en hebben daarom een wereldser sfeer dan Nederlandse steden.
-De natuur hier is zo geweldig mooi en divers en zo anders dan wat je gewend bent in Nederland
-Je kunt hier heel mooi wonen voor niet superhoge prijzen
-Zelfs in de grote steden is het nog niet eens zo superdruk met mensen en verkeer.

Min:
-Het eten Hoewel kangaroe wel weer heel lekker vlees is
-Er zijn hier minder mooie vrouwen dan in Nederland/Europa
-Gebrek aan cultuur.
-Alles wordt hier recht toe recht aan gebouwd voor de efficiency. Erg saai.
-De winkelcentra zijn niet gezellig. Vooral veel sfeerloze shoppingmalls.
-Voetbal is hier niet echt groot. Ze zijn vooral gek van cricket, rugby en ozzie rules football
-In de zomer kan het ook te warm zijn. Vooral als met je lange broek aan naar je werk moet lopen.
-De mode (vooral de kapsels van sommige mensen, het matje is hier nog steeds erg populair)
Heb 6 maanden door Australie gereist en je hebt vrijwel alles te pakken. Al mag de natuur eigenlijk wel 2x bij de pluspunten. En vond ik aussie rulez leuker om te kijken dan voetbal. Nog een minpuntje.

- De steden zijn allemaal "gepland" dus een mooi grid en zonder verrassingen etc. Weinig cultuur sfeer dus. Alleen de relaxte sfeer die overal is.
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:57:13 #15
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_50028237
Het lijkt me echt een prachtig land. Maar stikt het daar niet van de slangen, spinnen en insecten?
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
pi_50028516
ik wil er ook graag heen, sowieso voor mn stage van school volgend jaar van een half jaar. ik zat te denken aan Perth, dit lijkt me een geweldig relaxte stad.

maar ik moet om te mogen gaan wel een goed, professioneel engineeringsbureau vinden, maar ik weet eigenlijk niet helemaal goed hoe...
mn vader zei al dat ik anders contact op moet nemen met de grote maatschappijen, zoals shell, DSM, Sybab, Stork ed.
weet een van jullie trouwens of een voip telefoontje naar down under goed gaat? via skype out kan ik wel rondbellen daar natuurlijk. maar ik heb dus geen idee hoe ik aan goeie bedrijven kom..
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_50028871
Mensen in Austr. zijn over het algemeen aardig en de sfeer is inderdaad relaxt, maar je wordt doodgegooid met cricket en rugby en het tv-aanbod is nog matiger dan in Nederland.

En het hoge aantal mensen die huidkanker krijgt schrikt me best wel af. En die zijn dan nog gewend aan de felle zon. Bleke Nederlanders zijn niks gewend qua felle straling, die makkelijk door dunne t-shirts en petjes heendringt.

Ook het eten viel me een beetje tegen daar. En dan bedoel ik niet het eten in restaurants (vooral Aziatisch eten is volop verkrijgbaar en nog heerlijk ook ), maar het aanbod in de supermarkten. Lijkt heel groot, maar als je daar een tijdje zit mis je toch heel veel dingen die je bij Nederlandse supermarkten wel hebt. En dan bedoel ik niet alleen boerenkool ofzo, maar bepaalde soorten chips, groenten, toetjes, broodbeleg, enz.

Samengevat: als vakantieland is het zeker de moeite waard maar ik zou zelf een ander land kiezen om naar te emigreren.

edit: tja die vrouwen. laten we zeggen dat de patat daar lekker is.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:54:36 #18
174399 someyahoo
Xenia, Ohio
pi_50030373
quote:
[b]Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef rebel6 het volgende:

cricket en rugby
Wat dacht je van footy? Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar het overgrote deel van de bevolking weet altijd wel wat te zeggen over de footy en alles wat er ook maar zijdelings mee te maken heeft. De media is niet anders. Gelukkig heb ik al 3 jaar geen tv dus moet ik het allemaal missen.
quote:
huidkanker
Mwaoh, de gewoonte een petje te dragen en alles, is zo aangeleerd.
quote:
eten
Alleen het goeie zware brood is hier duur, en soms moeilijk te krijgen; meestal nemen ze hier genoegen met met dat slappe witte brood wat ze dan toasten.
quote:
edit: tja die vrouwen. laten we zeggen dat de patat daar lekker is

[ Bericht 1% gewijzigd door someyahoo op 02-06-2007 13:05:46 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:01:11 #19
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50030497
Ben zeker van plan daar een paar weken of maanden heen te gaan de komende paar jaar. Misschien zelfs emigreren maar dat kan ik niet zeggen voor ik er ben geweest.
pi_50030934
Tvp.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:58:05 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50031891
De mooiste vrouwen van de wereld wonen in Australië
Ik support gevallen topclubs!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:10:35 #23
154399 Frederiqueske
pi_50034527
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef Fetai het volgende:
hehe goedzo

ik ben er geboren en heb de eerste 10 jaar van mijn leven daar gewoond (Perth, Sydney en Beerwah) en woon nu bijna 4 jaar in nederland
pi_50036005
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:10 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

hehe goedzo

ik ben er geboren en heb de eerste 10 jaar van mijn leven daar gewoond (Perth, Sydney en Beerwah) en woon nu bijna 4 jaar in nederland
Hoezo ben je naar Nederland verhuisd dan ?
pi_50037499
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:10 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

hehe goedzo

Maak ik uit jouw fotoboek nou op dat je iets tegen Aboriginals hebt?
  zondag 3 juni 2007 @ 12:30:42 #26
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50056278
Ik ga er weer wonen. Sydney of Melbourne.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:56:50 #27
154399 Frederiqueske
pi_50058908
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:25 schreef superheist het volgende:

[..]

Hoezo ben je naar Nederland verhuisd dan ?
waren eerst naar hong kong verhuisd en van daaruit naar nederland,,,

ja moet je bij mijn ouders zijn daarvoor eej was voor hun werk...
  zondag 3 juni 2007 @ 13:58:06 #28
154399 Frederiqueske
pi_50058952
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:30 schreef Oksel het volgende:
Ik ga er weer wonen. Sydney of Melbourne.
Sydney is bout, doe dan melbourne als je toch moet hehe
  zondag 3 juni 2007 @ 14:56:06 #29
147941 FrancesTheMute
pi_50060777
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef Fetai het volgende:
jup

en over dat eten aanbod in de supermarkt klopt wel, een lekkere volkoren boterham met calve pindakaas mis ik echt wel je hebt het hier wel maar moet je naar een aparte bakker gaan of zo...bij de grote supermarkten zie je het weinig.
  zondag 3 juni 2007 @ 14:56:28 #30
147941 FrancesTheMute
pi_50060803
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:58 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

Sydney is bout, doe dan melbourne als je toch moet hehe
brisbane
  zondag 3 juni 2007 @ 14:57:11 #31
147941 FrancesTheMute
pi_50060823
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Maak ik uit jouw fotoboek nou op dat je iets tegen Aboriginals hebt?
haha abbo's doen niks anders dan drinken
  zondag 3 juni 2007 @ 14:59:37 #32
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50060903
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:56 schreef FrancesTheMute het volgende:

[..]

jup

en over dat eten aanbod in de supermarkt klopt wel, een lekkere volkoren boterham met calve pindakaas mis ik echt wel je hebt het hier wel maar moet je naar een aparte bakker gaan of zo...bij de grote supermarkten zie je het weinig.
Wat eten ze daar dan veel als ontbijt?
pi_50061253
TVP
Mijn zoon woont en werkt in Cairns nu alweer bijna 2 jaar.
Eerst een jaar gebackpacked, toen een jaar terug naar NL om geld te verdienen om weer terug te gaan
Hij zit op de internationale school daar, leert voor kok, werkt in een restaurant (ook in Cairns) en woont in een woongroep
Hij is helemaal happy daar, en vind het op dit moment fijner daar dan in NL

* Bluezz blijft dit topic dan ook met méér belangstelling volgen

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 03-06-2007 15:17:30 ]
  zondag 3 juni 2007 @ 15:12:36 #34
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50061266
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:01 schreef Frederiqueske het volgende:
Australia RULES ja..
eens!!

Ben dr nooit geweest maar heej ik ga dr wel ooit komen!! Lijkt me echt schitterend!!!
pi_50062286
Wat kost het ongeveer per dag voor levensmiddelen, dus als je voor jezelf kookt (ontbijt/lunch/avoneten). Of voor een keertje een avondje uit eten gaat?
  zondag 3 juni 2007 @ 16:13:33 #36
147941 FrancesTheMute
pi_50062728
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:59 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Wat eten ze daar dan veel als ontbijt?
weet ik nie, das met iedereen verschillend toch, gewoon net als in nederland maar dan met ander soort brood of beleg

ik vind wel, dat als je in NL woont en je denkt woah australie alles is anders en zo dat dat wel meevalt als je er woont. als je er op vakantie gaat dan ist leuk en zo, maar je als je er woont dan is het leven gewoon hetzelfde als in NL want je moet ook hier werken en je moet ook rekeningen betalen en zo net als elk land waar je heen gaat denk ik dan
  zondag 3 juni 2007 @ 17:43:12 #37
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_50065295
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:12 schreef Bluezz het volgende:
TVP
Eerst een jaar gebackpacked, toen een jaar terug naar NL om geld te verdienen om weer terug te gaan
Hij zit op de internationale school daar, leert voor kok, werkt in een restaurant (ook in Cairns) en woont in een woongroep

Cairns rulez! Ben er 2 weken geleden op een kort tripje geweest. Zalig tropisch klimaat. Ben nu weer terug in Melbourne waar ik stage loop. Zou hier ook wel heen willen emigreren. Heb nu nog 3 maanden left. Als er zich een kans voordoet om te kunnen blijven pak ik m.
....in de donkere nacht.
pi_50065376
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:43 schreef Magics het volgende:

Cairns rulez! Ben er 2 weken geleden op een kort tripje geweest. Zalig tropisch klimaat. Ben nu weer terug in Melbourne waar ik stage loop. Zou hier ook wel heen willen emigreren. Heb nu nog 3 maanden left. Als er zich een kans voordoet om te kunnen blijven pak ik m.
Je aanmelden op een opleiding?
Dan kan je je visum verlengen... of een baan vinden..
  maandag 4 juni 2007 @ 03:23:32 #39
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_50080877
Ik heb ondertussen echt wel weer gehad met Australië het weer is minder geweldig dan de meeste mensen zich voorstellen (Sydney, Mellbourne, Adelaide en Perth) iig en ook de cultuur is nu niet dat je zecht indrukwekkend. Ik ben hier voor de eerste keer in 2002 geweest, heb een beetje op en neer gereist tussen NL en OZ en woon hier sinds 2004.

De mensen zijn aardig en ook de iets meer 24-7 dan nederland mentaliteit bevalt me wel maar uiteindelijk wordt je wel een beetje ziek van de Australia is the best country in the world. De steden zijn hier naar mijn mening smerig (geen apk keuring) dus de meest aftandse schroothopen puffen hier de atmosfeer vol met roet. Het forensen binnen de stad is simpelweg kl*te je staat om de twee meter stil en de mensen hier hebben moeite om the larger picture te kunnen zien.

Begrijp me niet verkeerd ik heb hier een geweldige tijd gehad en zeer veel geweldige mensen ontmoet waarmee ik zeker contact ga houden. Ook de gastvrijheid is geweldig en de natuur is natuurlijk niet te evenaren. Ik zou ook iedereen aan raden om te gaan backpacken of om hier te gaan studeren, een jaartje of twee drie te werken, etc. toch lijkt het me duidelijk dat als je naar het aantal nederlanders kijkt die naar Australië emigreren maar toch snel terugkeren dat het hier ook lang niet alles is (overigens komt dit naar mijn mening door de moeite die veel emigranten hebben om vrienden te maken, de gemiddelde ozzie is redelijk gesloten voor alles wat nieuw en onbekend is).
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_50081313
Australiers kunnen idd net Amerikanen zijn. Ze hebben soms geen flauw benul van wat er allemaal gebeurd in de rest vd wereld.
  maandag 4 juni 2007 @ 10:00:24 #41
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50083730
In Oktober ga ik er weer heen. Geweldig land in 2003 ook geweest in Sydney. Wat een super was dat toen. Toen ik weer in Nederland was wou ik eigenlijk direct terug.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 4 juni 2007 @ 10:59:08 #42
174399 someyahoo
Xenia, Ohio
pi_50085264
quote:
Op maandag 4 juni 2007 03:23 schreef TheChemeng het volgende:
het weer is minder geweldig
ja er is een koud seizoen (ik zit in melbourne) en met de wind erbij kan dat goed koud worden, vriezen doet het niet echt maar koud is het wel.
quote:
Australia is the best country in the world
Ik vind een beetje patriottisme wel gezond en verfrissend, aan de andere kant kunnen ze hier ook wel relativeren. Ik geloof niet dat de national anthem in scholen gezongen wordt of zo maar "Australian Made " ann "Proudly Australian Owned" staat vaak genoeg op verpakkingen en billboards. Dit natuurlijk tegen het grote Indonesische en Gele (industriele) Gevaar. Vanwege de afgelegenheid wrsch is er hier een hele eigen industrie wb auto's, kolen, olie, eh, etc. die ervoor zorgt dat Australiers zich ook alleen daarmee bezighouden.
quote:
. De steden zijn hier naar mijn mening smerig
Ik woon niet in de stad, heb er wel gewerkt en je hebt er wel bepaalde gebieden die niet bepaald mooi zijn maar ik heb wel het idee dat mensen meer met hun community en omgeving betrokken zijn dan in NL, niet zozeer in Vic maar m.n. in Queensland leeft het erg het idee van Tidiest Town (heb ik mij laten vertellen) waarbij kleinere stadjes strijden om wie het schoonst is in de zin van straatafval en zo. Ook zijn er genoed stukken snelweg die ahw geadopteerd zijn door Rotary Clubs en dergelijke waarbij zij dus ahw de verantwoordelijk ervoor dragen.
quote:
om de twee meter stil
Daarom woon ik niet in de stad maar ja dan zit je weer met de petrol prices...
quote:
de gemiddelde ozzie is redelijk gesloten voor alles wat nieuw en onbekend is
Dat is wel redelijk waar, ze zijn wel geinteresseerd maar je moet als vreemdeling echt naar de Australische wereld toegroeien voor je er echt geaccepteerd word en dat kan wellicht een generatie
duren.

My $0.02

[ Bericht 2% gewijzigd door someyahoo op 04-06-2007 11:05:37 ]
  maandag 4 juni 2007 @ 13:54:04 #43
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_50090332
quote:
Weet je zeker dat je het niet over je avatar hebt?
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:16 schreef DropjesLover het volgende:
weet een van jullie trouwens of een voip telefoontje naar down under goed gaat? via skype out kan ik wel rondbellen daar natuurlijk.
Wil prima.

Op dit moment studeer ik alweer een paar maandjes in Brisbane en hoewel het me echt ontzettend goed is bevallen ben ik het wel eens met bijna alle bovengenoemde plus- en minpunten. De natuur is geweldig en de mensen vriendelijk, maar ik mis iets verfijnds in de mensen wat je wel in Europa/NL tegenkomt. Het TV aanbod is niet uitgebreid en op het nieuws zie je amper internationaal nieuws. Ik weet op dit moment echt totaal niet wat er gaande is in de wereld en ik kijk toch vrij vaak het nieuws. Is ook wel een beetje mijn eigen schuld, maar heb niet zo'n zin om op internet het nieuws te gaan zitten lezen. Ook mis ik de europese muziek in de clubs. De vrouwen zijn inderdaad matig; de mooiste die ik ben tegengekomen waren in Byron Bay en van Europese afkomst. Misschien komt het omdat de mode hier voor de vrouwen is om een jurk aan te trekken en 10cm. dikke riem onder hun tieten te binden, maar ik vind het niet echt wat...

Dit lijkt allemaal vrij negatief, maar (zeker voor vakantie/backpacken) is het een geweldige ervaring. Nieuwe mensen ontmoeten, erg lekkere laidback sfeer en schitterende natuur. De afstanden zijn wel erg groot, maar daar leer je mee leven. Ik ben hierheen gegaan met het idee van 'misschien ga ik er wel wonen', maar ik mis NL meer dan ik had gedacht. Dat is wat er gebeurt als je hier niet backpackt,maar studeert of woont. De alledaagse zorgen steken net zo goed de kop op, alleen ben je er wat minder behendig in ze op te lossen wegens taal/cultuur verschil. Daarvoor krijg je mooie natuur en lekker weer terug.
...maar ik bats wél met je moeder
  maandag 4 juni 2007 @ 15:56:03 #44
147941 FrancesTheMute
pi_50093802
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:54 schreef Rumboon het volgende:
Ook mis ik de europese muziek in de clubs. De vrouwen zijn inderdaad matig; de mooiste die ik ben tegengekomen waren in Byron Bay en van Europese afkomst. Misschien komt het omdat de mode hier voor de vrouwen is om een jurk aan te trekken en 10cm. dikke riem onder hun tieten te binden, maar ik vind het niet echt wat...
ja das idd een minpunt maar dan heb je ook weer van die white trailer trash chicks die gewoon normale kleding dragen loop maar eens rond inala of darra en daar zit echt wel wat tussen hoor
quote:
De alledaagse zorgen steken net zo goed de kop op, alleen ben je er wat minder behendig in ze op te lossen wegens taal/cultuur verschil. Daarvoor krijg je mooie natuur en lekker weer terug.
precies, het is een goed vakantieland, maar zoals ik al eerder zei, elk land is goed vakantieland, maar om te wonen maakt het nooit uit waar je zit want je moet toch leven.
  maandag 4 juni 2007 @ 15:58:52 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50093919
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:58 schreef pfaf het volgende:
Vanf september zit ik in Brisbane.
Wat ga je daar doen pfap?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:12:52 #46
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 4 juni 2007 @ 16:41:34 #47
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50095426
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Stage lopen!
Goed bezig. Lijkt me ook geweldig stage lopen daar.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:43:36 #48
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50095491
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:41 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Goed bezig. Lijkt me ook geweldig stage lopen daar.
Ik roep al sinds ik van het VWO af ben dat ik per se stage wil lopen in Australië en nu komt het er ook nog echt van. Ik verbaas mezelf. k Heb er ook gigantisch veel zin in.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:50:31 #49
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50095754
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik roep al sinds ik van het VWO af ben dat ik per se stage wil lopen in Australië en nu komt het er ook nog echt van. Ik verbaas mezelf. k Heb er ook gigantisch veel zin in.
Hoelang ga je erheen.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:55:29 #50
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50095911
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:50 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Hoelang ga je erheen.
De stage is slechts 3 maand. Daarna wil ik nog 1 a 2 maand rondtrekken. Maar dat hangt allemaal nog erg van m'n budget af, aangezien ik als arme student alles bij elkaar moet lenen.
pi_50096182
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:55 schreef pfaf het volgende:

[..]

De stage is slechts 3 maand. Daarna wil ik nog 1 a 2 maand rondtrekken. Maar dat hangt allemaal nog erg van m'n budget af, aangezien ik als arme student alles bij elkaar moet lenen.
Hoe heb je het geregeld als ik vragen mag ? Via zo'n organisatie als Aiesec of Intergrand??
  maandag 4 juni 2007 @ 17:16:27 #52
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_50096674
Ik ga wss rond oktober voor een periode van een maand tot een jaar (weet ik nog niet) naar australie.

Bekende organisaties zijn:
www.backpackers.nl
www.travelactive.nl
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  maandag 4 juni 2007 @ 17:17:20 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50096699
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:03 schreef superheist het volgende:

[..]

Hoe heb je het geregeld als ik vragen mag ? Via zo'n organisatie als Aiesec of Intergrand??
M'n afstudeerprof. heeft erg goede connecties. Ideaal.
pi_50099866
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef _Michiel_ het volgende:
Ik ga wss rond oktober voor een periode van een maand tot een jaar (weet ik nog niet) naar australie.

Bekende organisaties zijn:
www.backpackers.nl
www.travelactve.nl
www.australianbackpackers.nl is de beste!!!
  maandag 4 juni 2007 @ 23:16:50 #55
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50111422
quote:
de een vind het leuk de ander niet.

Als je foto's en verhalen leest dan is het echt een heel mooi land. over een paar jaar wil ik er ook heen maar goed eerst maar eens een goeie buffer opbouwen

de vlag van australie heb ik al
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_50143064
Het is een erg mooi land met veel gezichten. Je hebt er kleine verlaten dorpjes, maar ook megapolen waar het leven 24 uur doorgaat.

Minpunten vond ik:
- het patriotisme: op elke appel zit wel een grote sticker met 'proudly grown in Australia'
- de (dance)muziek in het uitgaansleven is echt waardeloos. Ze hebben in elke kroeg een soort van video-jukebox die elke avond dezelfde top 40 rotzooi uitspuugt. Alsof je TMF zit te kijken. Gelukkig heerst er ook een bandjes-cultuur; live muziek wordt erg gewaardeerd in Australie.
- De grote kloof tussen Aboriginals en Westerlingen. Er hangt een hele rare sfeer in de dorpen in het noorden, omdat Aboriginals en blanken langs elkaar heen leven. Ik wil niet de moraalridder uithangen, want ook ik heb de meeste aboriginals genegeerd. Veel meer dan brabbelen, schelden en zuipen deden ze namelijk niet. Dat heeft uiteraard te maken met de behandeling door de overheid enzo, maar naar mijn ervaring denk je daar ter plekke niet aan.
pi_50151903
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:58 schreef FrancesTheMute het volgende:
ik woon nu ongeveer 1,5 jaar in brisbane, tis echt heel mooi hier! veel zon, weinig water, maar ja zolang er water uit de kraan komt kan ik er echt niet mee zitten mooie natuur, leuke mensen. opzich is hier wonen anders dan vakantie natuurlijk, want je werkt hier ook gewoon en betaald ook gewoon huur/hypotheek en je doet alles wat je in nederland ook deed. enig verschil is de taal zowiezo en dat elke dag de zon schijnt

oh en iedereen hier heeft een ute of een 4wheeldrive. en je moet kiezen tussen holden of ford. en maroon of blue
Kiezen tussen marroon en blue doe je niet he! Je eerste rugbywedstrijd/geboorte bepaald je keuze.

Anyway, ik woon nu al een tijdje in Newcastle en ga binnenkort naar Brisbane
Waltzing Mathilda!
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:31:18 #58
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_50189697
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:43 schreef Kontiki het volgende:
Minpunten vond ik:
- het patriotisme: op elke appel zit wel een grote sticker met 'proudly grown in Australia'
Toch heeft dat wel iets ze beschermen de economie en australische boeren behoorlijk effectief.
quote:
- de (dance)muziek in het uitgaansleven is echt waardeloos. Ze hebben in elke kroeg een soort van video-jukebox die elke avond dezelfde top 40 rotzooi uitspuugt. Alsof je TMF zit te kijken. Gelukkig heerst er ook een bandjes-cultuur; live muziek wordt erg gewaardeerd in Australie. [/qoute]
Hier merk ik dus echt helemaal niks van, misschien dat dit tegenwoordig normaal is aan de oostkust. Hier hebben we genoeg goede DJ's en er is een enorme keuze (hip hop, trance, techno D&B, house... je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn geschikte clubs te vinden).

[quote]- De grote kloof tussen Aboriginals en Westerlingen. Er hangt een hele rare sfeer in de dorpen in het noorden, omdat Aboriginals en blanken langs elkaar heen leven. Ik wil niet de moraalridder uithangen, want ook ik heb de meeste aboriginals genegeerd. Veel meer dan brabbelen, schelden en zuipen deden ze namelijk niet. Dat heeft uiteraard te maken met de behandeling door de overheid enzo, maar naar mijn ervaring denk je daar ter plekke niet aan.
Het is simpelweg genoeg een enorm scheve verhouding waar je in de steden nauwelijks mee geconfronteerd wordt omdat de aboriginals veelal in een of twee buitenwijken worden gepropt. Overigens hangt in de meeste kleine dorpen in Australie een vreemde sfeer. Ik heb wel eens in dorpen getanked waar ik 's nachts niet zou willen blijven... ze stonden letterlijk op de veranda met een shotgun in de hand.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_50194773
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 07:31 schreef TheChemeng het volgende:
Toch heeft dat wel iets ze beschermen de economie en australische boeren behoorlijk effectief.
Fruit mag in Australie niet geimporteerd worden dus dat valt wel mee. Het is meer trots denk ik

Er zijn inderdaad heel wat vreemde dorpjes in Australie, soms pakt dat ook heel positief uit. Vrij vaak zijn we door locals spontaan uitgenodigd voor een barbie, ergens in een of ander gehucht.
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:42:10 #60
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50197247
Meeste gehuchten zijn inderdaad echt niet vijandig, maar juist tof. Gekke dingen meegemaakt.
pi_50226834
Dat patriotisme met betrekking tot producten is een goede zaak. Nu het wat minder gaat met de landbouw blijven mensen (duurdere) producten kopen en doucen ze een minuutje korter (waterschaarste) om hun economie te beschermen

Update: ik zit nu midden in een cycloon. er zijn vanmorgen in Newcaslte al MEERDERE schepen aangespoeld (oceaanstomers) en er zijn golven van 17 meter gemeten. Het is nog maar afwachten of ik thuis kom van m'n werk...
Waltzing Mathilda!
pi_50263301
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:24 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Fruit mag in Australie niet geimporteerd worden dus dat valt wel mee. Het is meer trots denk ik
Dat niet importeren van fruit heeft ermee te maken dat ze geen ziekten willen binnen halen. Dus niet zozeer om de eigen economie te beschermen.

Ik woon sinds een tijdje in Sydney. Vorig jaar hadden we maanden lang geen bananen (of toch niet voor minder dan $13 per kilo) omdat een storm in Queensland de oogst vernield had. Ook toen werd er niks geimporteerd.

Maar ze zijn inderdaad behoorlijk trots op hun eigen producten/bedrijven. Laatst was er weer een hoop te doen over een mogelijke overname van Qantas door buitenlanders (is geloof ik niet doorgegaan).
pi_50324003
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef kluut het volgende:
Dat niet importeren van fruit heeft ermee te maken dat ze geen ziekten willen binnen halen. Dus niet zozeer om de eigen economie te beschermen.
Eh ja, dat was mijn punt eigenlijk, maar het kon duidelijker. Sorry
Chemeng zei namelijk dat Australie haar economie en boeren daarmee beschermt met een fruit-ban, maar de blokkade heeft inderdaad alleen met ziekten te maken, niet de economie.
  maandag 11 juni 2007 @ 10:58:27 #64
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50324105
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef kluut het volgende:

[..]

Ik woon sinds een tijdje in Sydney. Vorig jaar hadden we maanden lang geen bananen (of toch niet voor minder dan $13 per kilo) omdat een storm in Queensland de oogst vernield had. Ook toen werd er niks geimporteerd.

Maar ze zijn inderdaad behoorlijk trots op hun eigen producten/bedrijven. Laatst was er weer een hoop te doen over een mogelijke overname van Qantas door buitenlanders (is geloof ik niet doorgegaan).
Waar woon je in Sydney echt in de stad zelf of in een voor stad?
pi_50330751
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:58 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Waar woon je in Sydney echt in de stad zelf of in een voor stad?
Ik woon in Meadowbank, een half uurtje met de trein of ferry vanaf het centrum. Of 50 minuten fietsen. Dat fietsen is wel een avontuur hier, automobilisten zijn er niet erg op ingesteld.
pi_50330842
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:58 schreef FrancesTheMute het volgende:

Brisbane.

Doe de groeten aan Burragubba!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 02:03:11 #67
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_50510016
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 06:33 schreef ontzettendeprutser het volgende:
Anyway, ik woon nu al een tijdje in Newcastle en ga binnenkort naar Brisbane
Woon je al lang in Newcastle? Ik wil erg graag weten hoe het er rond Oud en nieuw is. Ik ben rond die tijd in de omgeving van Sydney, maar liever niet in Sydney zelf vanwege de verhoogde kosten voor accomodatie.
Online kun je wel vinden dat in Newcastle de prijzen in ieder geval betaalbaar zijn, maar zijn er ook nog backpackers ter plekke?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
pi_50510708
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 02:03 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Woon je al lang in Newcastle? Ik wil erg graag weten hoe het er rond Oud en nieuw is. Ik ben rond die tijd in de omgeving van Sydney, maar liever niet in Sydney zelf vanwege de verhoogde kosten voor accomodatie.
Online kun je wel vinden dat in Newcastle de prijzen in ieder geval betaalbaar zijn, maar zijn er ook nog backpackers ter plekke?
Je zou ook kunnen overwegen naar de blue mountains te gaan die periode. Daar zat ik met oud en nieuw toen ik voor het eerst hier was. Er gaan de hele nieuwjaarsnacht treinen tussen katoomba en sydney, en ik kan me niet herinneren dat de youth hostel daar erg duur was.
pi_52637710
Een land dat internationaal gezien zo in trek is bij toekomstige immigranten en dan al zo lang geen nieuwe posts meer! Daarom heb ik maar even besloten dit topic omhoog te kicken

Aangezien ik in een ander topic net heb gepost wat ik niet leuk vind aan wonen in Australie zal ik ook even opsommen wat voor mij de pluspunten van dit land, en in het bijzonder Sydney, zijn:

- Het klimaat is hier aanzienlijk beter dan in Nederland. De zomers zijn over het algemeen echte zomers maar het mooiste vind ik eigenlijk nog de winters (ok, dit jaar was het een beetje kut) waarin het over het algemeen zonnig is en vaak warm genoeg om overdag nog gewoon lekker buiten te zitten.

- Zelfs in Sydney heb je het gevoel dat er gewoon zoveel meer ruimte is. Alles is ruim en groot opgezet. Nederland voelt daarbij vergeleken altijd heel kneuterig aan.

- Uit eten gaan is véél goedkoper dan in Nederand (ik schrok me bijna dood toen ik de prijzen zag van restaurants in Nederland) en je mag vaak je eigen wijn meenemen wat buiten de deur eten nog schappelijker maakt Bovendien is het restaurantaanbod hier meer afwisselend.

- Het serviceniveau is stukken beter dan Nederland. Winkels zijn zeven dagen per week en vaak tot laat open. Bij mij in de buurt zijn diverse apotheken die iedere dag tot middernacht open zijn. Je kunt daarnaast ook op zaterdag zonder problemen of gedoe naar de tandarts of huisarts gaan. En zo zijn nog wel meer voorbeelden te bedenken van de klantgerichtheid waar hier meer aandacht aan wordt besteed.

- De natuurlijke schoonheid van het land.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 02:10:29 #70
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52639723
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:08 schreef kluut het volgende:

[..]

Ik woon in Meadowbank, een half uurtje met de trein of ferry vanaf het centrum. Of 50 minuten fietsen. Dat fietsen is wel een avontuur hier, automobilisten zijn er niet erg op ingesteld.
Late reactie,,

ok mijn oom woonde in Werrington bij Penrith. Ben er 1x geweest was toen best te doen met de trein naar Sydney langs al die voorsteden best tof. Hier kennen we dat eigenlijk niet.
pi_52640666
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 02:10 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Late reactie,,

ok mijn oom woonde in Werrington bij Penrith. Ben er 1x geweest was toen best te doen met de trein naar Sydney langs al die voorsteden best tof. Hier kennen we dat eigenlijk niet.
Penrith, da's wel weer een heel stuk verder. Dan zit je al bijna in de Blue Mountains.
Ja. het stedelijk gebied is enorm uitgebreid. Ongeveer 1 vierde van Nederland, zowel in oppervlakte als in inwoners.
Sommige buitenwijken/voorsteden zijn wel aardig. Ruim opgezet en met parken en overal BBQ-voorzieningen. Maar toch wel een beetje saai. Ik mis een beetje dat je naar een andere stad gaat, met een eigen centrum. Om over historische binnensteden maar te zwijgen. Ik heb het idee dat in veel buitenwijken het 'centrum' zo'n beetje vervangen is door een enorm winkelcentrum, waar het vaak dan ook erg druk is.

Maar het weer en de natuur maken een hoop goed hoor. En het water, ik kan nooit genoeg krijgen van het uitzicht over de baai en parramatta river, en woon er gelukkig ook vlak bij.
pi_52640681
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:03 schreef dax het volgende:
- Uit eten gaan is véél goedkoper dan in Nederand (ik schrok me bijna dood toen ik de prijzen zag van restaurants in Nederland) en je mag vaak je eigen wijn meenemen wat buiten de deur eten nog schappelijker maakt Bovendien is het restaurantaanbod hier meer afwisselend.
1 van m'n favotieten is de Thai. Daar kan je vaak al lekker lunchen voor omgerekend 4 euro.
pi_52663122
Sushi is ook erg goedkoop in Australie. Ik haalde in Melbourne vaak een sushi wrap voor omgerekend 60 eurocent.
pi_52666502
Bier is dan weer reteduur. Zeker als je zo af en toe trek hebt in een lekkere trappist.
pi_52769115
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:12 schreef Bluezz het volgende:
TVP

ik weet niet of je hier nog kijkt, maar is zo'n internationale school duur?
ik zou dat ook heel graag willen en ik heb gelezen dat Amerika bijvoorbeeld erg duur is om te studeren.
moet je daar echt lang voor sparen of is het wel te doen?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_52773580
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 00:18 schreef roburt het volgende:

[..]

ik weet niet of je hier nog kijkt, maar is zo'n internationale school duur?
ik zou dat ook heel graag willen en ik heb gelezen dat Amerika bijvoorbeeld erg duur is om te studeren.
moet je daar echt lang voor sparen of is het wel te doen?
Ik zat in australië op een kostschool, met veel internationale leerlingen (gok zo'n 40%) en je had dus ook de mogelijkheid om een International Baccalaureate te volgen. Ik zat er van groep 7 tot de eerste helft van de tweede klas, gemiddeld kostte het zo'n 10,000 australische dollars per jaar. Ik weet niet de gemiddelde kosten van andere scholen maar mensen zijn daar bereid om veel geld uit te geven aan de onderwijs van hun kind...
pi_52957995
tvp
Ik steek je moeder in de fik!
pi_52995582
Weet iemand of je als Nederlander een beurs kunt krijgen om een studie in Australie te volgen? Ik weet het, long shot maar het proberen waard.
pi_52995664
euh.. nee, alleen scholarship via die uni zelf geloof ik. anders kost het je (een master dan) mooi ¤11.500
pi_52996152
k dacht dat je wel een buitenland-beurs kan aanvragen, deze is vaak meer dan je basisbeurs, dus zeker het navragen waard. meld je ervaring hier, k ben eigenlijk ook best benieuwd of dat ook voor australie kan en hoeveel dat dan is
pi_53009809
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Kontiki het volgende:
Weet iemand of je als Nederlander een beurs kunt krijgen om een studie in Australie te volgen? Ik weet het, long shot maar het proberen waard.
Volgens mij zijn de regels zo veranderd dat dit nu wel mogelijk is ja
Ik support gevallen topclubs!
pi_53010192
Er zijn ook fondsen beschikbaar voor buitenlands onderzoek. Elsevier fondsendiskette ofzo..
pi_53139710
Ik ga 8 november voor 3 maanden naar Australie

Beetje reizen, duiken surfen
  donderdag 13 september 2007 @ 11:15:48 #84
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53141145
ik ga morgen over 3 weken
  donderdag 13 september 2007 @ 12:41:00 #85
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53146063
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:41 schreef pfaf het volgende:
Ik ben er nu een week.
Heee pfaf, wat leuk
Omdat wij van plan zijn in 2009 een maand of zo te gaan (zoon opzoeken dus o.a.) zat ik gisteren te kijken naar vervoer, een camper of zo.
Kwam ik die crea-campers tegen.. die zijn leuk zeg
Iemand hier ervaring met campers?
pi_53149120
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef rebel6 het volgende:

En het hoge aantal mensen die huidkanker krijgt schrikt me best wel af. En die zijn dan nog gewend aan de felle zon. Bleke Nederlanders zijn niks gewend qua felle straling, die makkelijk door dunne t-shirts en petjes heendringt.
Een groot percentage Australiërs heeft "Keltische" genen. Dit houdt in dat ze een erg lichte huid en al dan niet rood haar hebben en redelijk slecht tegen de zon kunnen. Je zou kunnen zeggen dat de Britten vroeger een erg slechte locatie voor hun strafkolonies hadden opgezocht...
Als je geen erg bleke huid hebt, loop je sowieso minder risico, maar je moet je wel realiseren dat de UV waardes een flink stuk hoger zijn dan in Nederland.

Slip (a shirt on)
Slap (a hat on)
Slop (sunscreen on).
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  zondag 23 september 2007 @ 21:15:55 #88
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_53415571
Ik vertrek 8 november, in ieder geval voor een half jaar, en misschien wel voor een heel jaar.

Tot eind december wil ik werken in de buurt van Sydney, wat voor werk dat is maakt me niet zo heel veel uit, dan vanaf januari wil ik langs Brisbane, Cairns, Darwin, Alice Springs/Uluru, Adelaide naar Melbourne reizen. In April vlieg ik dan naar Nieuw Zeeland, en twee weken later weer terug.

Vanaf daar is er nog niets gepland. Misschien Perth, misschien richting Tasmanie, maar misschien ook gewoon rond Sydney blijven hangen.
pi_53419327
Klinkt erg goed Michiel!
Slim om meteen even flink te werken en geld te sparen
pi_53419619
hoe zoeken jullie werk?
gewoon ergens binnenlopen en dan hopen dan ze iemand nodig hebben en 's avonds uitbetaald krijgen in cash?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  maandag 24 september 2007 @ 03:49:03 #91
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53423543
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:15 schreef _Michiel_ het volgende:
Ik vertrek 8 november, in ieder geval voor een half jaar, en misschien wel voor een heel jaar.

Tot eind december wil ik werken in de buurt van Sydney, wat voor werk dat is maakt me niet zo heel veel uit, dan vanaf januari wil ik langs Brisbane, Cairns, Darwin, Alice Springs/Uluru, Adelaide naar Melbourne reizen. In April vlieg ik dan naar Nieuw Zeeland, en twee weken later weer terug.

Vanaf daar is er nog niets gepland. Misschien Perth, misschien richting Tasmanie, maar misschien ook gewoon rond Sydney blijven hangen.
Ik wil de pret niet drukken of dingen verpesten - en jouw manier kan ook wel als je wilt , maar in de zomer in Brisbane -> Cairns zijn is de slechtste tijd van het jaar. Het regenseizoen is dan op z'n hoogtepunt en de tropische wouden van Cairns en het scubaduiken etc is een stuk minder interessant als het de hele dag met bakken uit de hemel giet. Als er nog niets vast staat zou ik je adviseren om de andere kant langs te gaan om zo in het najaar in het noorden te zitten.
Anyway, veel plezier mate.
pi_53448035
Het is inderdaad zeker niet aan te raden om in de regentijd (zomer) in het noorden te zitten. Echt 9 van de 10 nationale parken zijn dan dicht - je mag soms al blij zijn als de snelwegen open zijn.

Je kan beter in de zomer in het zuiden blijven, dat is heerlijk toeven. Kom je echter in mei in Melbourne aan, dan lijkt het net Nederland: grauw en nat.

In de regentijd is bijvoorbeeld Kakadu gesloten, of als je geluk hebt zijn er 1 of 2 watervallen open.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kontiki op 24-09-2007 23:42:05 ]
pi_53448150
*dubbel oeps*
pi_53477289
Ik vertrek morgenochtend voor 3 maanden naar australië
  woensdag 26 september 2007 @ 01:08:16 #95
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53478594
Eerst naar familie in de buurt van Melbourne, daarna naar Sydney en langs de oostkust omhoog naar Cairns
  woensdag 26 september 2007 @ 06:44:19 #97
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53478601
quote:
Op woensdag 26 september 2007 06:40 schreef Riro het volgende:
Eerst naar familie in de buurt van Melbourne, daarna naar Sydney en langs de oostkust omhoog naar Cairns
Aah tof. Al kom jij dan ook in het regenseizoen in Cairns uit.
Als je in Brisbane bent moet je maar eens mailen, kijken we een potje Ajax op de zondagavond.
pi_53482401
beuh, t wil niet echt lukken met een stage vinden daarzo...

enkele universiteiten aangeschreven, maar niets op teruggehoord.

yellowpages.au werkt ook niet echt mee, en ik las/hoorde ergens dat er niet veel bedrijven zijn die aan stages doen. hoe heet dat eigenlijk daar, internship? traineeship? stage?

tips iemand? voor een halfjaar stage bij een technisch (hbo 3e/4e jaars niveau) bedrijf, een ingenieursbureau of iet s dergelijks?
persoonlijk dacht ik aan Perth, wegens het klimaat daar. ik ben er namelijk van februari tot juli (eind zomer, begin winter daar dus)
  woensdag 26 september 2007 @ 12:07:00 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53483375
ik denk dat ik of volgend jaar of het jaar er op ook voor in iedergeval een maand naar Australië ga. Een maat van me is net 6 week terug en het bevalt hem totaal niet. en als hij in 2008/2009 er heen gaat dan ga ik met hem mee.

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 27 september 2007 @ 12:42:31 #100
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53512510
Ik zit vanaf 22 oktober een paar maanden in Sydney voor werk.
Iemand enig idee of het mogelijk is om een auto te kopen, en na een paar maanden weer te verkopen ?
(Gaat dat daar makkelijk ? Hoe zit het met verzekering enzo ?)
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')