De droom was mooi hè?...quote:Op maandag 16 februari 2009 14:09 schreef Oksel het volgende:
Ik ga binnenkort weer voor een half jaartje..
En dat was geeneens een 1-aprilgrap hè?!!quote:Op woensdag 1 april 2009 16:11 schreef SlamD het volgende:
Om het even met iedereen te delen: wat een belachelijk #$@-weer!
quote:Op maandag 6 april 2009 08:41 schreef Bluezz het volgende:
Mag ik dan hier even klagen over het mooie weer daar
Waar zit/zat je dan? Oostkust zeker?quote:Op woensdag 1 april 2009 16:11 schreef SlamD het volgende:
Om het even met iedereen te delen: wat een belachelijk #$@-weer!
Dat meen je niet!quote:Op woensdag 15 april 2009 07:45 schreef SlamD het volgende:
Ja, Sydney...
Mag overigens 2 jaar langer blijven. Duizend euro nogiets en een interview met welgeteld 1 vraag waren voldoende om Immigration te overtuigen...
Bij ons was het echter:quote:I had to initially apply to the Aust govt. for a fiance visa as they would not recognise our religious marriage ceremony held o/seas. It took 6 months for the govt to grant him a fiance visa so that he could enter Aust. We got married again in Aust. in a civil ceremony & applied for a spouse visa - this took another 6 months to be granted & lots of paperwork + interviews even though we were married & living together in Aust. We had immigration officials visit us (a surprise visit) - even after the spouse visa was granted - they inspected our bedroom etc to make sure we were a "genuine" couple!!
At the interview they asked us a lot of questions about what we did together, our future plans etc & the documents we supplied for the spouse visa alone took up a large ring binder folder!
It takes time & patience + a sense of humour! Don't give up - you'll get there in the end!
Juist wél!quote:Op maandag 27 april 2009 13:24 schreef SlamD het volgende:
Nog niet Australisch, nee... Wellicht in de nabije toekomst wel. Ze is een Vietnamese die op jonge leeftijd naar Australië is geschopt door haar ouders om naar high school en universiteit te gaan.
Helaas ben ik dus haar importbruidegom, en dreigt ze me bij elk meningsverschil het land uit te zetten...
PM gestuurd, voor de rest hier waarschijnlijk niet al te boeiend...
Tja, die mensen gaan ook gewoon naar school hoor. Er is gewoon een leerplicht in Australie.quote:Op donderdag 30 april 2009 02:10 schreef whataboutit het volgende:
Ik ben momenteen met iemand aan het praten uit Australia, en zij is een Aboriginal. Nou dacht ik altijd dat die mensen nog niet van een computer gehoord hadden, but appaerently they do, and they even know about the internet. Wel enorm geintresseerd geworden in het land, dus even een tvpeetje.
Nee.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:45 schreef SlamD het volgende:
Stond het nou vermeld in je VOG of niet?
Thanks voor de link. In dat formulier staat het volgende:quote:Als je twijfelt, dan zou ik het gewoon aandragen in de aanvraag inclusief alle verzachtende omstandigheden. In een bepaalde formulier dat je waarschijnlijk moet invullen (Form 80http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/80.pdf) kan je aangeven dat je niet veroordeeld bent, dat je minderjarig was en dat de boete minimaal was. Lijkt mij dat ze op dit boeveneiland geen probleem maken van een kwajongensstreek...
Ik denk dat de meeste mensen hun oude paspoorten niet eens meer in hun bezit hebben, want bij de gemeentes houden ze die gewoon vaak automatisch in na afgifte van een nieuw paspoort.quote:Op maandag 4 mei 2009 05:33 schreef SlamD het volgende:
Het staat er inderdaad, maar ik kon daar ook niet aan voldoen. Is het uberhaupt verplicht ze te bewaren, volgens mij kon ik de oude ook laten vernietigen bij de gemeente toen ik een nieuwe kreeg?
Pas nou op, want die droom is lang niet uit, Oksel maakt nog wel eens comebackquote:
quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:01 schreef Oksel het volgende:Ik ben niet iemand die opgeeft. Ik uit emoties, ik baal van tegenslagen. Maar tegenslagen houden mij niet tegen.. Geloof me, ik heb voor hetere vuren gestaan.
Oh, ik denk dat het hem nog wel een keer gaat lukken om naar Australië te vertrekken;quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pas nou op, want die droom is lang niet uit, Oksel maakt nog wel eens comeback![]()
aight, heb er 15 maanden gewoond, soort van saaie stad, maar stiekem toch wel erg leuk! waar ga je wonen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:40 schreef donroyco het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor stage naar Adelaide, samen met een vriend/studiegenootTot eind januari 2010 zitten we daar
Heb er zin in
In een huis van een vriend van de baas, in eerste instantie dan.. Daarna misschien ergens een appartement huren of we blijven wel zittenquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:51 schreef cheukert het volgende:
[..]
aight, heb er 15 maanden gewoond, soort van saaie stad, maar stiekem toch wel erg leuk! waar ga je wonen?
Victoria Park, waar ze de vijver hebben laten uitdrogen, omdat ze geen water hebben om hem te vullenquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:00 schreef donroyco het volgende:
[..]
In een huis van een vriend van de baas, in eerste instantie dan.. Daarna misschien ergens een appartement huren of we blijven wel zittenMocht ook..!
We zitten midden in de stad, nabij het Victoria Park Racecourse
quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:11 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Victoria Park, waar ze de vijver hebben laten uitdrogen, omdat ze geen water hebben om hem te vullen![]()
Neem maar een goede trui mee... het is er nu erg koud! En t-shirts en korte broek voor over een paar maanden
Heaps! Hier zijn er een paar:quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:20 schreef donroyco het volgende:
[..]thanks. Nog meer suggesties/tips/tricks?
Coopers is local. Victoria Bitter komt uit ehh, Victoria!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:05 schreef cheukert het volgende:
- Coopers is overratedwil je echt pisbier, drink VB haha
Ok, ok, true.... Extra Dry is ook wel goed te doenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:55 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Coopers is local. Victoria Bitter komt uit ehh, Victoria!
Heineken is ook goed te verkrijgen, maar dat drink je nou eenmaal niet als kaaskop in aussie.
omfgquote:
Was het maar waar. Ik heb van november 2007 tot en met november 2008 in Australië gezeten. Ik ben nu weer terug in het koude Nederland.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |