Nee, jij komt met gelul wat in je eigen straatje past. Wat totaal niet onderbouwd is, maar louter op jou gevoel rust.quote:Op maandag 9 november 2015 21:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik kom tenminste niet met totaal niet onderbouwde beweringen over hele bevolkingsgroepen.
quote:Op maandag 9 november 2015 21:20 schreef sp3c het volgende:
dat mensen het te vaak onterecht roepen wil niet zeggen dat het aan inflatie onderhevig is natuurlijk
racisme is nog steeds racisme en als het een keer daadwerkelijk voorkomt dan is de reactie daarop hetzelfde als 5 of 10 of 20 jaar geleden
dat er een stel sneuneuzen is die te pas en te onpas racisme roept (tegenwoordig vaker blank dan zwart voor mijn gevoel) doet daar niet zoveel aan af
Ach, het valt ook allemaal wel. Zo vaak zie ik mensen niet uitgemaakt worden voor racist.quote:Op maandag 9 november 2015 21:20 schreef sp3c het volgende:
dat mensen het te vaak onterecht roepen wil niet zeggen dat het aan inflatie onderhevig is natuurlijk
racisme is nog steeds racisme en als het een keer daadwerkelijk voorkomt dan is de reactie daarop hetzelfde als 5 of 10 of 20 jaar geleden
dat er een stel sneuneuzen is die te pas en te onpas racisme roept (tegenwoordig vaker blank dan zwart voor mijn gevoel) doet daar niet zoveel aan af
Ho eens even...quote:Op maandag 9 november 2015 21:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, jij komt met gelul wat in je eigen straatje past. Wat totaal niet onderbouwd is, maar louter op jou gevoel rust.
Dat zijn feiten
Nee, zodra afkomst een aanleiding is om iemand anders aan te nemen, is dat risico beperking. Als ik een heleboel problemen heb gehad met vrijwel iedere mocro die ik als werknemer in dienst heb gehad, ga ik het risico niet nog een keer nemen. Helemaal niet als ik van mijn collega werkgevers dezelfde verhalen en problemen hoor.quote:Op zondag 8 november 2015 15:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee. Zodra afkomst een aanleiding is om anders met een sollicitant om te gaan, is er sprake van racisme.
Zie boven.quote:Op zondag 8 november 2015 15:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is geen waanzin, 3 slechte ervaringen met een mede witje maakt ook niet dat je dat laat meewegen voor alle witjes. Dat is nu precies wat racisme is. Dat anderen dat ook doen (je vb van die allochtone werkgever die geen witjes aanneemt) maakt het niet anders, dat is ook racisme.
Beoordelen op afkomst/huidskleur is gewoon racisme. Vind dat goedpraten ervan best wel stuitend om eerlijk te zijn.
Je spreekt jezelf tegen in de volgende alinea. Knap.quote:Op maandag 9 november 2015 22:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee, zodra afkomst een aanleiding is om iemand anders aan te nemen, is dat risico beperking. Als ik een heleboel problemen heb gehad met vrijwel iedere mocro die ik als werknemer in dienst heb gehad, ga ik het risico niet nog een keer nemen. Helemaal niet als ik van mijn collega werkgevers dezelfde verhalen en problemen hoor.
Als werkgever wil ik winst maken, het interesseert me geen flikker waar iemand vandaan komt, zolang die maar z'n werk goed doet. Als ik weet dat ik een groot risico neem met iemand uit groep a en niet met iemand uit groep b, dan zal ik altijd voor iemand uit groep b gaan. Gewoon omdat dat een kleiner risico is.
Jijbakjijbakjijbak.quote:Op maandag 9 november 2015 22:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ho eens even...
Wanneer ik met een theorie kom poneer ik dit doorgaans niet als feit. Ik spreek ook meestal in termen van 'x beïnvloedt y', terwijl jij zeker weet dat x = y met nog veel minder onderbouwing dan dat ik heb.
Jij bent hier degene die alles wat niet in jouw straatje past bij voorbaat afdoet als onzin zonder er verder inhoudelijk op in te gaan, niet ik.
Maar als iemand het tegendeel beweert, dan is het volgens jou opeens een oogklepper die met niet onderbouwde opmerkingen komtquote:Op maandag 9 november 2015 22:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jijbakjijbakjijbak.
Selectief blijven in een discussie.. wat doe je hier dan? Meeste is gewoon parate kennis, bronnen zijn voor oogkleppers zoals jij die het anders niet willen geloven. Daar worden teksten ook niet leesbaar van als je voor iedere zin een verwijzing of een blauwe regel voor nodig hebt.
Doe je IRL ook niet bij het koffieapparaat 'ik vind dit omdat reden a en kijk eens hier op mijn tablet bron a b en c... '. Maakt conversaties kansloos.
Pak een spiegeltje en gooi die laatste zin van je even op jezelf.quote:Op maandag 9 november 2015 22:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar als iemand het tegendeel beweert, dan is het volgens jou opeens een oogklepper die met niet onderbouwde opmerkingen komt
Hey! Niet met zinnen gooien.quote:Op maandag 9 november 2015 22:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pak een spiegeltje en gooi die laatste zin van je even op jezelf.
Ik kom tenminste met concrete voorbeelden. Enige wat jij doet is herhalen wat ik zegt.quote:Op maandag 9 november 2015 22:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pak een spiegeltje en gooi die laatste zin van je even op jezelf.
quote:Op zondag 8 november 2015 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag ze het eens zelf wat ze voelen. 9/10 haat NL.
Bluesdude zegt iets, en opeens wordt het in twijfel getrokken met een "hoe weet je dat zo zeker"quote:Op zondag 8 november 2015 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien spreek ik wel waarheid. Weet jij veel?
Vraag even in de Bijlmer aan een aantal willekeurige inwoners met een Surinaamse achtergrond wat voor land zij als thuisland zien.
Jij zult versteld staan.
quote:Op zondag 8 november 2015 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
[...]
Surinamers hier geboren en getogen zien meestal Nederland als hun land...
quote:
Nee, ik spreek mezelf niet tegen. Zoals ik zeg, ik wil iemand hebben waar ik vrijwel zeker van weet dat die zijn werk goed gaat doen, of in ieder geval het voor mij een zo'n klein mogelijk risico is. Als ik echter van collega's hoor dat ze alleen maar problemen hebben met mensen van een bepaalde achtergrond en ik inmiddels dezelfde ervaring heb, zal ik niet snel meer iemand aannemen uit die groep. Boeit het me nog steeds niet waar iemand vandaan komt, tenzij het iemand is die uit ervaring uit een risico groep komt. Is dat racisme? nee alles behalve. 't boeit me nog altijd geen kont of iemand een turk is, of een afghaan, of een pool, zolang het maar niet iemand is uit een regio waar veel probleem gevallen vandaan komen.quote:Op maandag 9 november 2015 22:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen in de volgende alinea. Knap.
Hmm.. ik zit een beetje te twijfelen; aan de ene kant kon ik wel begrijpen dat ze er zo over dachten.quote:Op maandag 9 november 2015 14:15 schreef FlyDutchMan het volgende:
Ik ergerde me heel erg aan het verhaal van die dames dat 'de witte man' eens moet leren luisteren. Maar als ik dit soort discussies lees onderschrijf ik het punt toch steeds meer. Mensen die er eigenlijk buiten staan, denken precies te weten tot welk jaartal iemand racisme heeft kunnen ondervinden, want slavernij is toen afgeschaft en achterin de bus zitten was geen issue voor die generatie. Ja en toen was alles plotsklaps helemaal mooi en liepen we hand in hand te zingen over bloemen en vrije liefde.
quote:An activist group came up with a list of demands. The first was that Wolfe write "a handwritten apology" to be read aloud at a press conference, and that it "must acknowledge his white male privilege." The second demand was that he be fired. So they were merely demanding a rote confession of guilt before execution, a nice totalitarian touch.
Amerikaquote:Op woensdag 11 november 2015 06:57 schreef Lyrebird het volgende:
De dames uit de OP moeten wat beter luisteren naar hoe hun brothers and sisters in de VS zoiets aanpakken.
[..]
Het is sowieso belangrijk mensen nooit zomaar tot woordvoerders voor 'hun groep' te bombarderen (ik heb niet het idee dat ze zichzelf zo noemden). De betreffende dames hebben een mening die zij graag uiten. Ze maken een paar goede punten en een aantal mindere. Geen enkel andere persoon hoeft de mening te delen, enkel omdat ze zelf een zwarte vrouw is.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hmm.. ik zit een beetje te twijfelen; aan de ene kant kon ik wel begrijpen dat ze er zo over dachten.
Aan de andere kant; wat moet ik nu eigenlijk met hun geërfde slachtofferschap? Dat hele idee van 'agents' is toch ook wel erg sterk omgeven met een geurtje van jaren 60 van de vorige eeuw.
Het zou me niks verbazen als er miljoenen zwarte vrouwen zijn die niks kunnen met hun hele verhaal en moet ik dan toch naar hun als zelf-benoemde woordvoerders gaan luisteren.
Ik kon me trouwens wel helemaal inleven in de stelling dat het soms prettiger is om om te gaan met een echte vijand dan met zo'n 'inlever' die je de hele tijd moet bedanken voor zijn goedheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |