abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:04:29 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141205268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is dan niet obsessief bezig zijn ermee, de gemiddelde hond kost een zekere 2 uur per dag aan wandelen. Het komt alleen maar als naar over als je zelf erg anti bent, als je dat niet bent en wel regelmatig mee wil wandelen is dat probleem er niet.

Net zoals hier bij paarden, ja het is een stevige verplichting, maar als men niet zo anti is kan je veel meer met tot elkaar komen op dit gebied.
Buitensporig en ziekelijk vind ik echt een vreemde woordkeuze in deze als het gewoon gaat om noodzakelijke verzorging.
Ja maar een hond woont gewoon in het huis, kan daar grotendeels ter plekke verzorgd worden en uitlaten kan ff samen desnoods. Paarden staan vaak niet bij het woonhuis en "ff langs" is zo 2 uur.

En ik vind het geen vreemde woordkeuze omdat het in heel veel gevallen niet meer om een hobby maar om een obsessie gaat en obsessies zijn nooit goed.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_141206116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is dan niet obsessief bezig zijn ermee, de gemiddelde hond kost een zekere 2 uur per dag aan wandelen. Het komt alleen maar als naar over als je zelf erg anti bent, als je dat niet bent en wel regelmatig mee wil wandelen is dat probleem er niet.

Net zoals hier bij paarden, ja het is een stevige verplichting, maar als men niet zo anti is kan je veel meer met tot elkaar komen op dit gebied.
Buitensporig en ziekelijk vind ik echt een vreemde woordkeuze in deze als het gewoon gaat om noodzakelijke verzorging.
Ik blijf erbij dat de grote afkeer van sommige mannen in deze een groter probleem is als die verplichting(waarmee best wat geschoven kan worden hier en daar).
Gatverdamme wat een houding heb jij. Erodome bepaalt even dat het een issue van zelfvertrouwen is, dat het ligt aan de afkeer van mannen, wuift alle logische argumenten weg en bepaalt even dat mannen daar niet een voorkeur in mogen hebben.

quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:42 schreef Godshand het volgende:
Een hoop mannen zouden trouwens een moord doen voor zo'n knettergeile vrouw als Erodome _O_
Dat betwijfel ik. Half Nederland is eroverheen geweest en ze is een paardenmeisje... :')
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:25:49 #103
37769 erodome
Zweefteef
pi_141206139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja maar een hond woont gewoon in het huis, kan daar grotendeels ter plekke verzorgd worden en uitlaten kan ff samen desnoods. Paarden staan vaak niet bij het woonhuis en "ff langs" is zo 2 uur.

En ik vind het geen vreemde woordkeuze omdat het in heel veel gevallen niet meer om een hobby maar om een obsessie gaat en obsessies zijn nooit goed.
Heb mijn paarden ook niet aan huis staan (nog niet!), maar dat zou dan ook alleen maar meer tijd kosten. Want dan moet ik naast werken met mijn paarden ook nog uitmesten, voeren, water geven, onderhoud aan de omheining en al die andere zaken plegen en ga zo maar door.

Een pensionstal die ook verzorgt is dus hetgeen wat het minste tijd kost, mogen ze ook minimaal 4 uur per dag naar buiten dan is elke dag komen ook geen noodzaak.

Maar nogmaals, hier is de factor ik wil niet gewoon erg groot. Waar bij die hond in huis het doodnormaal is om ff mee te wandelen, iig een paar keer per week is dat in dit verhaal bij de paarden niet zo, de man in dit verhaal wil perse niets met die beesten te maken hebben. DAT is wat het echt lastig maakt, DAT is wat een compromis lastig maakt.

En nogmaals, het gaat niet om een obsessie, het gaat om de verzorging die dat dier nodig heeft.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:29:00 #104
37769 erodome
Zweefteef
pi_141206266
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:25 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Gatverdamme wat een houding heb jij. Erodome bepaalt even dat het een issue van zelfvertrouwen is, dat het ligt aan de afkeer van mannen, wuift alle logische argumenten weg en bepaalt even dat mannen daar niet een voorkeur in mogen hebben.

[..]

Als jij jezelf niet een uurtje per dag zelf kan vermaken denk ik wel aan een tekort aan zelfvertrouwen ja. En als je geen afkeer hebt kan je ook af en toe een keertje mee.
Als zij dan zorgt dat haar paard zo staat dat elke dag geen noodzaak is en zorgt dat ze zoveel mogelijk het naar haar paard gaan op een beetje gunstige tijden doet zodat het de samen tijd minder in de weg zit ben je al een heel eind met z'n 2-en.

Je mag prima een voorkeur hebben, daar zeg ik niets over, maar dit rare eenzijdige beeld slaat nergens op.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:30:24 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141206320
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Als jij jezelf niet een uurtje per dag zelf kan vermaken denk ik wel aan een tekort aan zelfvertrouwen ja. En als je geen afkeer hebt kan je ook af en toe een keertje mee.
Als zij dan zorgt dat haar paard zo staat dat elke dag geen noodzaak is en zorgt dat ze zoveel mogelijk het naar haar paard gaan op een beetje gunstige tijden doet zodat het de samen tijd minder in de weg zit ben je al een heel eind met z'n 2-en.

Je mag prima een voorkeur hebben, daar zeg ik niets over, maar dit rare eenzijdige beeld slaat nergens op.
Sorry, maar dat is juist de hele disussie, JUIST bij paardenmeisjes is dat eenzijdige beeld zo relevant.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:31:51 #106
37769 erodome
Zweefteef
pi_141206367
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is juist de hele disussie, JUIST bij paardenmeisjes is dat eenzijdige beeld zo relevant.
Sorry, maar dat zie ik dus in het geheel niet in mijn omgeving. Ik zie wel mensen hun uiterste best doen om het zo te plannen dat er wel degelijk genoeg tijd voor andere zaken overblijft.

Het is eenzijdig omdat het gaat over een man die niets ermee te maken wil hebben, maar dat is eigenlijk net zo extreem als iemand die geen tijd wil vrijmaken omdat ze liever bij haar paard is.
pi_141206417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Een uurtje per dag + eindeloze uren gezanik over haar obsessie uh ik bedoel hobby.
Jij bent ook een paardenmeisje dus ik had ook niet verwacht dat je de bezwaren zou begrijpen en ik verbaas me niet dat je zelf een onrealistisch optimistisch beeld probeert te schetsen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:37:49 #108
37769 erodome
Zweefteef
pi_141206610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Een uurtje per dag + eindeloze uren gezanik over haar obsessie uh ik bedoel hobby.
Jij bent ook een paardenmeisje dus ik had ook niet verwacht dat je de bezwaren zou begrijpen en ik verbaas me niet dat je zelf een onrealistisch optimistisch beeld probeert te schetsen.
Ik kan, net zoals de meeste, nog heel prima over andere zaken praten. Hij praat meer over zijn hobby dan ik over de mijne, dat terwijl ik bezig ben er meer dan een hobby van te maken.

Wat jij(en anderen) hier schetsen is een vrij extreem beeld die wat meer voorkomt bij meisjes die nog niet vol in de puberteit zitten. Ja, die kunnen soms wat gefocussed zijn op bepaalde zaken. G je bij meer volwassen mensen kijken dan is het beeld wat jullie scheppen iets wat helemaal niet veel voorkomt.

En welk onrealistisch beeld, moet je eens zien, ik heb 3 paarden en naast een gezin vind ik zelfs genoeg tijd om oeverloos op het internet te lullen. Kortom, het valt wel mee allemaal in de praktijk.
Maar jij weet het natuurlijk veel beter dan iemand die wel paarden heeft. Let op, ik ben niet de enige die zegt dat een eigen paard en een relatie prima samengaat. Ook in het vorige topic een aantal dames met een eigen paard of een eigen paard gehad en die hadden/hebben ook gewoon relatie's en zien hun partner meer dan genoeg.
pi_141207014
erodome heeft deels gelijk dat, als je er eenmaal voor gekozen hebt, het beider verantwoordelijkheid is om een en ander goed te regelen. Het lijkt erop alsof zij dat gedaan heeft en met haar vast meer 'paardenmeisjes'. Dit neemt niet weg dat het gebruik van de term 'paardenmeisje' nog steeds geoorloofd dient te zijn omdat de term wel degelijk vaker correct dan incorrect lijkt te zijn en zij (de 'paardenmeisjes') een uiterste van het spectrum belichamen. En semi kuise paardenmeisjes kunnen ook best geil zijn. Heatwave komt aan de andere kant dan wel weer een beetje over als een gefrustreerd mannetje. Go paardenmeisjes.
pi_141284180
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Iemand die niet autistisch is vertelt niet eindeloos en onnodig over zijn/haar hobby als de gesprekspartner daar niet erg in geïnteresseerd is. :')
pi_141286009
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Iemand die niet autistisch is vertelt niet eindeloos en onnodig over zijn/haar hobby als de gesprekspartner daar niet erg in geïnteresseerd is. :')
Iemand die geobsedeerd is wel Einstein. :')
pi_141286070
PAARDENMEISJES TOPIQUE GESPOT. ZELFS MET OUDER1 DIE OVER HAAR ERVARINGEN VERTELT: NWS / Paardrijdster (16) breekt rug op drie plaaten 4.gif

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2014 14:32:33 ]
pi_141287785
YAY.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141367480
Jaren terug eens een tijdje contact gehad met een paardenmeisje. Was via een datingsite. Opzich een aardige meid, maar kwam er al snel achter dat als je paarden niet interessant vond je eigenlijk vrijwel niets met haar te praten had.
pi_141370398
Ah heerlijk, een paardenmeisjes topic!

Ook hier één en ook nog een relatie die er niet onder gebukt gaat.

Maar dat ligt er misschien meer aan dat er aan de bar bier geschonken wordt ;) en ik geen 13 meer ben 8-)

In mijn tak van paardensport trouwens meer een 50/50 verdeling van (hetero)man vs vrouw. Maar dat komt misschien omdat je gewoon in spijkerbroek rijdt.
pi_141370544
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:13 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik probeer eigenlijk een persoon in zijn "geheel" te zien en niet naar 1 bepaald ding oid. :) En liever een man met hobby dan ééntje die de hele dag thuis niks doet dan gamen of tv kijken. :)
Gamen kan toch ook een hobby zijn?
pi_141370949
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gamen kan toch ook een hobby zijn?
Ja hoor, het ging om een voorkeur. :)
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_141371288
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:09 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja hoor, het ging om een voorkeur. :)
Helder. :)

Ik denk dat de meeste mannen niet zo'n probleem hebben met paardenmeisjes, maar wel met vrouwen die er alleen maar over kunnen praten. Dit geldt voor bijna elke interesse wel, maar het stereotype leeft bij paardenmeisjes wat meer dat het een obsessieve interesse is.
pi_142477595
paardenvlees. :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142479018
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:10 schreef Silenus het volgende:
Om hier even op door te gaan: je kon de paardenmeisjes er vroeger op school altijd zo uithalen. Het waren al-tijd de grijze muizen. De stille meisjes die zo dicht mogelijk tegen een muur zaten, of in een hoekje. Nooit op een mening te betrappen. Altijd dromerig in hun fucking penny-agenda kijken.

En omdat ze zo saai waren hadden ze ook nooit echt connectie met de rest. En waarin zochten ze hun emotionele toevlucht? Juist, hun 'blessy'. Want 'die begrijpt haar tenminste wel'. Flikker toch op. :') Dat paard heeft geen idee, natuurlijk vindt-ie het chill dat iemand wat haver komt brengen maar die zogenaamde diepe band wordt echt niet gevoeld door zo'n beest hoor.

Als iedereen lekker met elkaar af ging spreken ging het paardenmeisje naar haar paard. "Heee blessy, wat ben je toch een lieverd! Wil je wat eten? Ja he? Heb je honger? Jaaaa...Oh...Blessy. Jij weet tenminste wat ik bedoel. Je hebt aan één blik genoeg."
Paard: SNNGRFFFFFFF *kwijl*

En dan later als ze groot zijn, gaan ze aan WEDSTRIJDEN mee doen. Onflatteuze broek aan, zo'n stomme muts/pet/hoed/cap op en dan dat wanstaltige zweepje erbij. Bespottelijk. Beetje over wat balken heenspringen. Echt níemand behalve paardenmensen vinden zoiets leuk. De enige reden waarom je dat af en toe blijft kijken is dat je hoopt dat zo'n knol eens keihard tegen zo'n obstakel aan pleurt.

Paardenmeisjes zijn saai, ze stinken en hebben niets te melden. Ontken het nou maar niet, iedereen weet dat het zo is. Jij ook, paardenmeisje.
Dit komt ernstig veel overeen met mijn ervaring van paardenmeisjes.
pi_142487264
Okay die post in de OP van Silenus is best wel briljant. _O-

Ik zat vroeger op paardrijden, maar zou mezelf niet als paardenmeisje omschrijven.

De paardenmeisjes die ik ken zijn geen muurbloempjes, overigens. For what it's worth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')