Verder nog iets zinvols te melden ?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:09 schreef Zaibatsu01 het volgende:
wees blij dat je zelf niet dood bent
dom wijf
Deze reactie snap ik niet...waaruit maak jij op dat ze moeilijk doet?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:09 schreef Zaibatsu01 het volgende:
wees blij dat je zelf niet dood bent
dom wijf
WTF?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Zit je op je 16de in een rolstoel... En dat allemaal dankzij pappie en mammie die teveel geld hebben...
Een gebroken rug leidt gelukkig niet altijd tot een dwarslaesie. Zo is hier in de straat een maand geleden iemand van een steiger gedonderd en die zat binnen een week alweer thuis met z'n gebroken rug.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Zit je op je 16de in een rolstoel... En dat allemaal dankzij pappie en mammie die teveel geld hebben...
Hoezo teveel geld? Misschien heeft ze dat paard van haar opa en oma gekregen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Er zijn ook mensen die hun leven leiden alsof ze in hun rolstoel zitten, alle risico's mijden, want stel je voor dat je een in rolstoel komt, dan heb je bijna hetzelfde leven....quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Goed plan!quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die hun leven leiden alsof ze in hun rolstoel zitten, alle risico's mijden, want stel je voor dat je een in rolstoel komt, dan heb je bijna hetzelfde leven....
Welke mongool heeft dit geschreven? Er is niets dramatisch aan de dood van het paard, want het is maar een fucking paard. Dat een meisje nu verlamd is is 100x zo erg.quote:De manege wil, op verzoek van ouders, niet te lang stil staan bij de dramatische dood van het paard
Wie zegt dat het meisje verlamd is?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Welke mongool heeft dit geschreven? Er is niets dramatisch aan de dood van het paard, want het is maar een fucking paard. Dat een meisje nu verlamd is is 100x zo erg.
Provinciale weg, dus rond de 80 waarschijnlijk. Als je met die snelheid een auto kopt is de kans vrij groot dat je dat niet overleeft.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:35 schreef Luxuria het volgende:
Hoe hard zal zo'n auto dan gereden hebben als zelfs een paard dat niet overleeft?
moet er trouwens niet aan denken een paard te scheppen met 80, gros van het gewicht zit op de hoogte van je voorruit, je rijd de benen er onderuit en de romp komt door de voorruit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Provinciale weg, dus rond de 80 waarschijnlijk. Als je met die snelheid een auto kopt is de kans vrij groot dat je dat niet overleeft.
Vaak lopen ze sowieso gebroken ledematenop en moeten ze ter plekke worden afgemaakt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:35 schreef Luxuria het volgende:
Hoe hard zal zo'n auto dan gereden hebben als zelfs een paard dat niet overleeft?
Ahh ja op die manier.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Vaak lopen ze sowieso gebroken ledematenop en moeten ze ter plekke worden afgemaakt.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Vaak lopen ze sowieso gebroken ledematenop en moeten ze ter plekke worden afgemaakt.
Bij een paardrijcursus een judoverplichting.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken heel wat mensen die paard rijden, en ze hebben allemaal ongelukken gehad, van simpele tot complexe breuken in voeten, benen, armen en rug.
Volgens mij wordt paardrijden onderschat. Wellicht verstandig dat mensen die gaan paardrijden leren hoe ze moeten vallen.
verplichten vind ik onzinnig, maar het zou verstandig zijn dat de meisjes die zo graag paard willen rijden leren te vallenquote:Op donderdag 19 juni 2014 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bij een paardrijcursus een judoverplichting.
Er is weinig ruimte om te rollen als je direct tegen een boom aan klapt...quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:05 schreef Alentejana het volgende:
Er worden op diverse maneges valles gegeven (je moet je oprollen), maar vergis je niet, er zijn een heleboel omstandigheden waarbij dat totaal niet van pas komt. Met name als een paard achetrover slaat bv, op een andere manier zelf onverwacht onderuit gaat, aangreden wordt, of als je ergens tegen aan gesmeten wordt (zoals ook hier).
Er zijn trouwens ook steeds meer mensen die naast hoofdbescherming met een bodyprotector rijden en dat had in dit geval misschien wel iets uit kunnen maken.
Valles is wel handig idd(heb ik wel gehad, wordt wel op verschillende manege's gegeven), maar ook een hele goede training van het paard met in die training een "noodrem" installeren.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken heel wat mensen die paard rijden, en ze hebben allemaal ongelukken gehad, van simpele tot complexe breuken in voeten, benen, armen en rug.
Volgens mij wordt paardrijden onderschat. Wellicht verstandig dat mensen die gaan paardrijden leren hoe ze moeten vallen.
Dat is dus prercies het punt dat ik naar voren breng? Dat er omstandigheden zijn waarbij het totaal niet van pas komt en dan noem ik voorbeelden en eindig zelfs met " of als je ergens tegen aan gesmeten wordt (zoals ook hier)"quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er is weinig ruimte om te rollen als je direct tegen een boom aan klapt...
Ik heb het idee dat er nog maar weinig mensen bezig zijn met goed aan de hulpen stellen van hun paarden en veel vinden dat iedereen maar rekening met ze moet houden onder het mom van wij kunnen er niks aan doen paarden zijn nu eenmaal vluchtdieren. Om het ruiterbewijs initiatief van tig jaar geleden wordt gelachen. Er zitten mensen op paarden die niet eens een basiskennis hebben van rijden of hoe een paard in elkaar zit..quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Valles is wel handig idd(heb ik wel gehad, wordt wel op verschillende manege's gegeven), maar ook een hele goede training van het paard met in die training een "noodrem" installeren.
Maar goed, ik zie aan de lopende band mensen op paarden kruipen waarbij ik me echt afvraag waarom ze op dat paard gaan zitten, als hij al niet luistert en kalm is als je ernaast staat is erop zitten helemaal niet zo'n goed idee.
Het kan al gevaarlijk genoeg worden door een onverwachte schrikreactie, zorg iig dat je paard goed gewend is aan rare dingen en echt heel goed onder de hulpen staat.
Oh ja, denk dat we zo wel een dagje door kunnen gaanquote:Op donderdag 19 juni 2014 13:10 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er nog maar weinig mensen bezig zijn met goed aan de hulpen stellen van hun paarden en veel vinden dat iedereen maar rekening met ze moet houden onder het mom van wij kunnen er niks aan doen paarden zijn nu eenmaal vluchtdieren. Om het ruiterbewijs initiatief van tig jaar geleden wordt gelachen. Er zitten mensen op paarden die niet eens een basiskennis hebben van rijden of hoe een paard in elkaar zit..
En dan heb ik het nog niet over mensen die half omgedraaid zitten de kletsen of te bellen te paard en persee zonder begeleiding naar buiten willen, of juist stijf van de zenuwen er op zitten en denken met kracht in hun armen dingen te kunnen verbeteren. Maar goed, ik denk dat jij en ik wat dat betreft wel een paar dagen door zouden kunnen gaan.![]()
Ik weet van de omstandigheden te weinig af om er wat zinnigs over te zeggen.
Gelukkig niet zeg....quote:
Ja. Zou je als je iets uit een artikel quote, de quote als quote willen plaatsen? Nu lijkt het net alsof dit jouw eigen tekst is.. kijk ik naar wie de TS is en weet ik hoe het zit. Best irri eigenlijk.quote:
Als een paard een been breekt moet hij worden afgemaakt. Omdat de bumper van een auto de benen van het paard raakt is de kans dat er een been breekt dus groot. Paard wordt dan ter plekke afgemaakt om leed tijdens transport voor te zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:35 schreef Luxuria het volgende:
Precies. Stellen dat een paard aan de hulpen moet zijn is leuk, maar een paard moet dat wel leren en schrikgedrag blijft altijd, zeker onder bijzondere, uitzonderlijke situaties.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:18 schreef erodome het volgende:
Maar goed, je hebt gelijk als je zegt dat we hier niet weten waarom dit is gebeurd, kan een fout bij de ruiter zijn, kan ook gewoon dikke pech zijn.
Vind ik ook wel vreemd, eigenlijk. Als zo´n paard ook nog eens met hoge snelheid uit het niets komt, durf je misschien wel nooit meer in een auto...quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Raar dat er negens gesproken wordt over de bestuurder van de auto. Die zal zich ook even de pestpokke geschrokken zijn en moet volgens mij blij zijn dat hij/zij nog leeft, een paard op je motorkap kan ook hele andere gevolgen hebben volgens mij...
Als je de foto bij het nieuwsbericht ziet, dan denk ik dat bestuurder zich inderdaad wel rotgeschrokken zal zijn. Maar nergens wordt vermeld hoe het met diegene gaat. Dat is dus inderdaad vreemd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Raar dat er negens gesproken wordt over de bestuurder van de auto. Die zal zich ook even de pestpokke geschrokken zijn en moet volgens mij blij zijn dat hij/zij nog leeft, een paard op je motorkap kan ook hele andere gevolgen hebben volgens mij...
Zonder nu te oordelen over een geval waar ik niet bij was blijft het curieus dat het paard zich losmaakte van twee andere paarden...Bovenal is een paard een kuddedier die veiligheid zoekt bij andere paarden in geval van schrik.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. Stellen dat een paard aan de hulpen moet zijn is leuk, maar een paard moet dat wel leren en schrikgedrag blijft altijd, zeker onder bijzondere, uitzonderlijke situaties.
Je kunt een hoop voor zijn (bv door het paard aan de omgeving te laten wennen als handpaard) maar niet alles.
Huh?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:18 schreef Alentejana het volgende:
Zonder nu te oordelen over een geval waar ik niet bij was blijft het curieus dat het paard zich losmaakte van twee andere paarden...Bovenal is een paard een kuddedier die veiligheid zoekt bij andere paarden in geval van schrik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |