abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 19 juni 2014 @ 10:09:10 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_141279266
De verslagenheid op Manege Austerlitz is groot na het ernstige ongeluk van eergisteren. Een op hol geslagen paard wierp zijn ruiter af en stak de provinciale weg over. Daarbij raakte de 16-jarige berijdster zwaargewond en werd het paard doodgereden.

'Wij zijn een kindermanege. Het paard hebben we na het ongeluk hierheen moeten brengen en onder een zeil gelegd. De kinderen hebben dat gezien,' vertelt Theo Rossen van de manege. 'Uiteraard is de impact groot op de kinderen, omdat zij het paard en de ruiter kennen. We zullen ze uitleggen wat er is gebeurd.'

Het paard was van de berijdster en was gestald bij de manege. 'Het meisje, dat hier in het dorp woont, is tegen een boom gesmakt en buiten westen geraakt. In eerste instantie leek het mee te vallen, maar het blijkt toch erger te zijn dan gedacht.'

'De diagnose is dat zij haar rug op drie plaatsen gebroken heeft. Aan een van de breuken wordt zij nu geopereerd. Het paard is net opgehaald. Het meisje weet nog niet dat haar paard dood is,' zegt Rossen.

Het moest een leuke middag worden voor de drie meiden, die met hun paarden richting de hei gingen. 'Ze reden de hei op toen één van de paarden te abrupt reageerde. Godzijdank is alleen dit paard op hol geslagen en zijn de andere paarden er niet achteraan gegaan. Helaas hebben de meiden op deze manier moeten leren dat een ongeluk in een klein hoekje zit.'

Volgens Rossen neemt een paard dat op hol slaat en het terrein kent, de weg terug naar de stal. Daarbij moest het in dit geval de Woudenbergseweg oversteken.

Rossen heeft dit nog niet eerder meegemaakt. 'In de 30 jaar dat wij hier zitten, is het de tweede keer dat één van onze paarden door een auto is geschept. En de eerste keer was te herleiden tot een fout van de chauffeur van de auto.'

De manege wil, op verzoek van ouders, niet te lang stil staan bij de dramatische dood van het paard. 'De aandacht gaat nu uit naar het meisje en de twee andere meiden die erbij waren. Die moeten dit verwerken.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-drie-plaatsen.dhtml

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_141279277
Aiii, fijn is anders.
pi_141279284
wees blij dat je zelf niet dood bent
dom wijf
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:12:14 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_141279326

:9~
pi_141279391
Zit je op je 16de in een rolstoel... En dat allemaal dankzij pappie en mammie die teveel geld hebben... ^O^
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  Trouwste user 2022 donderdag 19 juni 2014 @ 10:18:37 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_141279450
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:09 schreef Zaibatsu01 het volgende:
dom wijf
Verder nog iets zinvols te melden ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_141279466
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:09 schreef Zaibatsu01 het volgende:
dom wijf
Deze reactie snap ik niet...waaruit maak jij op dat ze moeilijk doet?
Er word duidelijk vermeldt dat het meisje voorop staat
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:20:13 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141279484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Zit je op je 16de in een rolstoel... En dat allemaal dankzij pappie en mammie die teveel geld hebben... ^O^
WTF? :')
Where law ends, tyrrany begins.
pi_141279485
quote:
Een gebroken rug leidt gelukkig niet altijd tot een dwarslaesie. Zo is hier in de straat een maand geleden iemand van een steiger gedonderd en die zat binnen een week alweer thuis met z'n gebroken rug.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_141279534
Het blijven toch dieren. Die kun je gewoon nooit 100% vertrouwen, en dan krijg je dit soort dingen.
  Spellchecker donderdag 19 juni 2014 @ 10:28:01 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_141279666
quote:
Hoezo teveel geld? Misschien heeft ze dat paard van haar opa en oma gekregen?
pi_141279749
Een paard hoeft helemaal niet duur te zijn. Een beetje smartphone kan duurder zijn in aanschaf en gebruik....
En zelfs als als de ouders "teveel geld" hebben is er toch niks mis met het laten uitvoeren van een hobby? Een ander zit op ballet of rijdt elk weekeind op een crossmotor rond...Of koopt spelletjes voor de computer en komt de deur niet uit...

Vroeger had je ruiters en amazones, tegenwoordig heten ze paardrijder en paardrijdster?
Nog even en het wordt paardenrugberijden, zoals in de VS?

Overigens zijn de slachtoffers van dergelijke ongelukken alleen maar ontzettend kwaad als mensen niet meteen eerlijk vertellen wat er met het paard is gebeurd. Ik heb ook eens aan dat spelletje mee moeten doen van een moeder van mijn vriendin die was aangereden met een pony waarbij depony het niet overleefd heeft. Keek ze mij er ook nog op aan. Ze las het in de krant, ook zo fijn om er zo achter te komen.

Ik hoop voor het meisje dat het goed komt. Ik ken trouwens twee mensen die ook de rug gebroken hebben, een door een val van een paard een is met een bus een ravijn in gedonderd in Mexico, en die zijn daar gewoon bovenop gekomen, dus dat kan wel.
pi_141279806
quote:
Er zijn ook mensen die hun leven leiden alsof ze in hun rolstoel zitten, alle risico's mijden, want stel je voor dat je een in rolstoel komt, dan heb je bijna hetzelfde leven....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_141279819
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die hun leven leiden alsof ze in hun rolstoel zitten, alle risico's mijden, want stel je voor dat je een in rolstoel komt, dan heb je bijna hetzelfde leven....
Goed plan!
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_141279840
Overigens is een aangereden paard niet geschikt voor consumptie, dus helaas geen extra biefstukken, ShaoliN.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:46:17 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141280063
Wie had dat kunnen verwachten :N :N

Jaaaaaaaren geleden las ik al dat paardrijden in Engeland doosoorzaak #1 onder meisjes is...
censuur :O
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:50:12 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_141280149
quote:
De manege wil, op verzoek van ouders, niet te lang stil staan bij de dramatische dood van het paard
Welke mongool heeft dit geschreven? Er is niets dramatisch aan de dood van het paard, want het is maar een fucking paard. Dat een meisje nu verlamd is is 100x zo erg.
pi_141280227
Als een paard tegen een auto klapt is dat een redelijk dramatische dood, ja. Anders dan als het in zijn slaap sterft of een spuit krijgt om hem uit lijden te helpen, om maar wat te noemen.
Mensen die zo´n paard kennen zullen ook best wel heftig reageren.
En we weten helemaal niet of ze wel verlamd is, he, dat wordt er even bij verzonnen.

Paardrijden hoort trouwens al heel lang bij de gevaarlijkste sporten wat dodelijke ongelukken betreft.

Uiteindelijk heb je niks in te brengen tegen een paard als het niet mee wil werken.
En als het valt, val je mee en kom je er vaak ook nog onder.

[ Bericht 4% gewijzigd door Alentejana op 19-06-2014 11:01:49 ]
pi_141280330
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Welke mongool heeft dit geschreven? Er is niets dramatisch aan de dood van het paard, want het is maar een fucking paard. Dat een meisje nu verlamd is is 100x zo erg.
Wie zegt dat het meisje verlamd is? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:34:06 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141281175
Ik ken heel wat mensen die paard rijden, en ze hebben allemaal ongelukken gehad, van simpele tot complexe breuken in voeten, benen, armen en rug.
Volgens mij wordt paardrijden onderschat. Wellicht verstandig dat mensen die gaan paardrijden leren hoe ze moeten vallen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:35:05 #21
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_141281194
Hoe hard zal zo'n auto dan gereden hebben als zelfs een paard dat niet overleeft?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:39:42 #22
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_141281302
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:35 schreef Luxuria het volgende:
Hoe hard zal zo'n auto dan gereden hebben als zelfs een paard dat niet overleeft?
Provinciale weg, dus rond de 80 waarschijnlijk. Als je met die snelheid een auto kopt is de kans vrij groot dat je dat niet overleeft.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_141281313
Erg vervelend voor haar.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:44:45 #24
45206 Pietverdriet
pi_141281400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:39 schreef mstx het volgende:

[..]

Provinciale weg, dus rond de 80 waarschijnlijk. Als je met die snelheid een auto kopt is de kans vrij groot dat je dat niet overleeft.
moet er trouwens niet aan denken een paard te scheppen met 80, gros van het gewicht zit op de hoogte van je voorruit, je rijd de benen er onderuit en de romp komt door de voorruit.
pi_141281465
quote:
Vaak lopen ze sowieso gebroken ledematenop en moeten ze ter plekke worden afgemaakt.
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:49:33 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_141281521
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Vaak lopen ze sowieso gebroken ledematenop en moeten ze ter plekke worden afgemaakt.
Ahh ja op die manier.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:50:35 #27
45206 Pietverdriet
pi_141281541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Alentejana het volgende:

[..]

pi_141281693
Kut, hopelijk komt het meisje er weer bovenop. Hopelijk kan ze het ook accepteren van het paard en zit het verdriet daarover haar herstel niet in de weg. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:01:28 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_141281786
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken heel wat mensen die paard rijden, en ze hebben allemaal ongelukken gehad, van simpele tot complexe breuken in voeten, benen, armen en rug.
Volgens mij wordt paardrijden onderschat. Wellicht verstandig dat mensen die gaan paardrijden leren hoe ze moeten vallen.
Bij een paardrijcursus een judoverplichting.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:02:48 #31
45206 Pietverdriet
pi_141281811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bij een paardrijcursus een judoverplichting.
verplichten vind ik onzinnig, maar het zou verstandig zijn dat de meisjes die zo graag paard willen rijden leren te vallen
pi_141281870
Er worden op diverse maneges valles gegeven (je moet je oprollen), maar vergis je niet, er zijn een heleboel omstandigheden waarbij dat totaal niet van pas komt. Met name als een paard achetrover slaat bv, op een andere manier zelf onverwacht onderuit gaat, aangreden wordt, of als je ergens tegen aan gesmeten wordt (zoals ook hier).

Er zijn trouwens ook steeds meer mensen die naast hoofdbescherming met een bodyprotector rijden en dat had in dit geval misschien wel iets uit kunnen maken.
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:52:37 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_141283075
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:05 schreef Alentejana het volgende:
Er worden op diverse maneges valles gegeven (je moet je oprollen), maar vergis je niet, er zijn een heleboel omstandigheden waarbij dat totaal niet van pas komt. Met name als een paard achetrover slaat bv, op een andere manier zelf onverwacht onderuit gaat, aangreden wordt, of als je ergens tegen aan gesmeten wordt (zoals ook hier).

Er zijn trouwens ook steeds meer mensen die naast hoofdbescherming met een bodyprotector rijden en dat had in dit geval misschien wel iets uit kunnen maken.
Er is weinig ruimte om te rollen als je direct tegen een boom aan klapt...
pi_141283133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Valles is wel handig idd(heb ik wel gehad, wordt wel op verschillende manege's gegeven), maar ook een hele goede training van het paard met in die training een "noodrem" installeren.

Maar goed, ik zie aan de lopende band mensen op paarden kruipen waarbij ik me echt afvraag waarom ze op dat paard gaan zitten, als hij al niet luistert en kalm is als je ernaast staat is erop zitten helemaal niet zo'n goed idee.
Het kan al gevaarlijk genoeg worden door een onverwachte schrikreactie, zorg iig dat je paard goed gewend is aan rare dingen en echt heel goed onder de hulpen staat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141283211
Wie laat zijn kind dan ook paardrijden? :N
Je kunt ze beter xtc geven, veel minder gevaarlijk :Y
pi_141283368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is weinig ruimte om te rollen als je direct tegen een boom aan klapt...
Dat is dus prercies het punt dat ik naar voren breng? Dat er omstandigheden zijn waarbij het totaal niet van pas komt en dan noem ik voorbeelden en eindig zelfs met " of als je ergens tegen aan gesmeten wordt (zoals ook hier)"

Dus ik snap je reactie niet?
pi_141283410
Het paard was niet doodgereden maar door de dierenarts uit zijn lijden verlost heb ik begrepen.
pi_141283512
Een ongelukje kan altijd gebeuren.
Ура для россии
pi_141283567
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Valles is wel handig idd(heb ik wel gehad, wordt wel op verschillende manege's gegeven), maar ook een hele goede training van het paard met in die training een "noodrem" installeren.

Maar goed, ik zie aan de lopende band mensen op paarden kruipen waarbij ik me echt afvraag waarom ze op dat paard gaan zitten, als hij al niet luistert en kalm is als je ernaast staat is erop zitten helemaal niet zo'n goed idee.
Het kan al gevaarlijk genoeg worden door een onverwachte schrikreactie, zorg iig dat je paard goed gewend is aan rare dingen en echt heel goed onder de hulpen staat.
Ik heb het idee dat er nog maar weinig mensen bezig zijn met goed aan de hulpen stellen van hun paarden en veel vinden dat iedereen maar rekening met ze moet houden onder het mom van wij kunnen er niks aan doen paarden zijn nu eenmaal vluchtdieren. Om het ruiterbewijs initiatief van tig jaar geleden wordt gelachen. Er zitten mensen op paarden die niet eens een basiskennis hebben van rijden of hoe een paard in elkaar zit..
En dan heb ik het nog niet over mensen die half omgedraaid zitten de kletsen of te bellen te paard en persee zonder begeleiding naar buiten willen, of juist stijf van de zenuwen er op zitten en denken met kracht in hun armen dingen te kunnen verbeteren. Maar goed, ik denk dat jij en ik wat dat betreft wel een paar dagen door zouden kunnen gaan. ;)

Ik weet van de omstandigheden te weinig af om er wat zinnigs over te zeggen.
pi_141283607
Dames, dit is bokt niet.
pi_141283800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:10 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er nog maar weinig mensen bezig zijn met goed aan de hulpen stellen van hun paarden en veel vinden dat iedereen maar rekening met ze moet houden onder het mom van wij kunnen er niks aan doen paarden zijn nu eenmaal vluchtdieren. Om het ruiterbewijs initiatief van tig jaar geleden wordt gelachen. Er zitten mensen op paarden die niet eens een basiskennis hebben van rijden of hoe een paard in elkaar zit..
En dan heb ik het nog niet over mensen die half omgedraaid zitten de kletsen of te bellen te paard en persee zonder begeleiding naar buiten willen, of juist stijf van de zenuwen er op zitten en denken met kracht in hun armen dingen te kunnen verbeteren. Maar goed, ik denk dat jij en ik wat dat betreft wel een paar dagen door zouden kunnen gaan. ;)

Ik weet van de omstandigheden te weinig af om er wat zinnigs over te zeggen.
Oh ja, denk dat we zo wel een dagje door kunnen gaan ;) Het is allemaal super herkenbaar wat je schrijft.

Nu al 2 keer gehad dat iemand bij me kwam met een rij-probleem(de een bokte steeds, de ander zag achter elke boom een beer en natuurlijk ook de befaamde bakkabouters), in beide gevallen keken ze in de eerste instantie raar op dat ik op de grond begon met dat paard en het probleem eigenlijk al opgelost was voordat er weer iemand op ging.
Ze stonden verbaasd hoe snel het ging, maar mensen lijken altijd de tijd te hebben om het fout te blijven doen en nooit de tijd te willen nemen om even terug naar de basis te gaan en het probleem op te lossen voordat ze verder gaan.

Maar goed, je hebt gelijk als je zegt dat we hier niet weten waarom dit is gebeurd, kan een fout bij de ruiter zijn, kan ook gewoon dikke pech zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141283810
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:12 schreef Chai het volgende:
Dames, dit is bokt niet.
Gelukkig niet zeg....
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:24:28 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141283977
Raar dat er negens gesproken wordt over de bestuurder van de auto. Die zal zich ook even de pestpokke geschrokken zijn en moet volgens mij blij zijn dat hij/zij nog leeft, een paard op je motorkap kan ook hele andere gevolgen hebben volgens mij...
pi_141285190
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

Verder nog iets zinvols te melden ?

:P
Ja. Zou je als je iets uit een artikel quote, de quote als quote willen plaatsen? Nu lijkt het net alsof dit jouw eigen tekst is.. kijk ik naar wie de TS is en weet ik hoe het zit. Best irri eigenlijk.
pi_141285392
quote:
Als een paard een been breekt moet hij worden afgemaakt. Omdat de bumper van een auto de benen van het paard raakt is de kans dat er een been breekt dus groot. Paard wordt dan ter plekke afgemaakt om leed tijdens transport voor te zijn.
Het is dus niet perse noodzakelijk dat het dier is overleden door de aanrijding zelf.

[ Bericht 32% gewijzigd door Ouder1 op 19-06-2014 14:08:25 (Bug) ]
pi_141285624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:18 schreef erodome het volgende:
Maar goed, je hebt gelijk als je zegt dat we hier niet weten waarom dit is gebeurd, kan een fout bij de ruiter zijn, kan ook gewoon dikke pech zijn.
Precies. Stellen dat een paard aan de hulpen moet zijn is leuk, maar een paard moet dat wel leren en schrikgedrag blijft altijd, zeker onder bijzondere, uitzonderlijke situaties.
Je kunt een hoop voor zijn (bv door het paard aan de omgeving te laten wennen als handpaard) maar niet alles.
pi_141285629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Raar dat er negens gesproken wordt over de bestuurder van de auto. Die zal zich ook even de pestpokke geschrokken zijn en moet volgens mij blij zijn dat hij/zij nog leeft, een paard op je motorkap kan ook hele andere gevolgen hebben volgens mij...
Vind ik ook wel vreemd, eigenlijk. Als zo´n paard ook nog eens met hoge snelheid uit het niets komt, durf je misschien wel nooit meer in een auto...

Hier in Portugal zou de berichtgeving andersom zijn. Iets van "Door een botsing met een paard is er dit en dat onstaan op de snelweg was er dit soort schade aan de auto en dit soort letsel aan de bestuurder/inzittenden en dan iets van paard heeft het niet overleefd of is ter plekke uit zijn lijden verlost" en als laatste iets over de ruiter.

Ik heb al meerdere ongevallen waar paarden bij betrokken waren voorbij zien komen.

Maar de bron is hier denk ik niet de verkeerspolitie, maar iemand van de manege en die vertelt het dus vanaf hun kant....
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:18:11 #48
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_141285703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Als je de foto bij het nieuwsbericht ziet, dan denk ik dat bestuurder zich inderdaad wel rotgeschrokken zal zijn. Maar nergens wordt vermeld hoe het met diegene gaat. Dat is dus inderdaad vreemd.
pi_141285715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies. Stellen dat een paard aan de hulpen moet zijn is leuk, maar een paard moet dat wel leren en schrikgedrag blijft altijd, zeker onder bijzondere, uitzonderlijke situaties.
Je kunt een hoop voor zijn (bv door het paard aan de omgeving te laten wennen als handpaard) maar niet alles.
Zonder nu te oordelen over een geval waar ik niet bij was blijft het curieus dat het paard zich losmaakte van twee andere paarden...Bovenal is een paard een kuddedier die veiligheid zoekt bij andere paarden in geval van schrik.
Maar goed, het is gebeurd, het is geweldig ingrijpend voor iedereen op zo´n manege en vooral het meisje zelf dat hierbij ook nog eens haar paard verloren heeft en ernstig gewond is geraakt.
Shit happens en als het met een paard erbij is, is het meestal ook meteen wel heel link.
pi_141286017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:18 schreef Alentejana het volgende:
Zonder nu te oordelen over een geval waar ik niet bij was blijft het curieus dat het paard zich losmaakte van twee andere paarden...Bovenal is een paard een kuddedier die veiligheid zoekt bij andere paarden in geval van schrik.
Huh? :?

Ik heb niet anders meegemaakt dan dat een groep(je) paarden bij schrik juist alle kanten op vliegt.
Bij gespannenheid en onrust zoeken ze elkaar op, bij schrik is het ieder voor zich. (En zwaar kut als je op dat moment meerdere handpaarden bij je hebt.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')