abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:49:33 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_141281521
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Vaak lopen ze sowieso gebroken ledematenop en moeten ze ter plekke worden afgemaakt.
Ahh ja op die manier.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:50:35 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141281541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Vaak lopen ze sowieso gebroken ledematenop en moeten ze ter plekke worden afgemaakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141281693
Kut, hopelijk komt het meisje er weer bovenop. Hopelijk kan ze het ook accepteren van het paard en zit het verdriet daarover haar herstel niet in de weg. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:01:28 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_141281786
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken heel wat mensen die paard rijden, en ze hebben allemaal ongelukken gehad, van simpele tot complexe breuken in voeten, benen, armen en rug.
Volgens mij wordt paardrijden onderschat. Wellicht verstandig dat mensen die gaan paardrijden leren hoe ze moeten vallen.
Bij een paardrijcursus een judoverplichting.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:02:48 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141281811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bij een paardrijcursus een judoverplichting.
verplichten vind ik onzinnig, maar het zou verstandig zijn dat de meisjes die zo graag paard willen rijden leren te vallen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141281870
Er worden op diverse maneges valles gegeven (je moet je oprollen), maar vergis je niet, er zijn een heleboel omstandigheden waarbij dat totaal niet van pas komt. Met name als een paard achetrover slaat bv, op een andere manier zelf onverwacht onderuit gaat, aangreden wordt, of als je ergens tegen aan gesmeten wordt (zoals ook hier).

Er zijn trouwens ook steeds meer mensen die naast hoofdbescherming met een bodyprotector rijden en dat had in dit geval misschien wel iets uit kunnen maken.
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:52:37 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_141283075
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:05 schreef Alentejana het volgende:
Er worden op diverse maneges valles gegeven (je moet je oprollen), maar vergis je niet, er zijn een heleboel omstandigheden waarbij dat totaal niet van pas komt. Met name als een paard achetrover slaat bv, op een andere manier zelf onverwacht onderuit gaat, aangreden wordt, of als je ergens tegen aan gesmeten wordt (zoals ook hier).

Er zijn trouwens ook steeds meer mensen die naast hoofdbescherming met een bodyprotector rijden en dat had in dit geval misschien wel iets uit kunnen maken.
Er is weinig ruimte om te rollen als je direct tegen een boom aan klapt...
pi_141283133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken heel wat mensen die paard rijden, en ze hebben allemaal ongelukken gehad, van simpele tot complexe breuken in voeten, benen, armen en rug.
Volgens mij wordt paardrijden onderschat. Wellicht verstandig dat mensen die gaan paardrijden leren hoe ze moeten vallen.
Valles is wel handig idd(heb ik wel gehad, wordt wel op verschillende manege's gegeven), maar ook een hele goede training van het paard met in die training een "noodrem" installeren.

Maar goed, ik zie aan de lopende band mensen op paarden kruipen waarbij ik me echt afvraag waarom ze op dat paard gaan zitten, als hij al niet luistert en kalm is als je ernaast staat is erop zitten helemaal niet zo'n goed idee.
Het kan al gevaarlijk genoeg worden door een onverwachte schrikreactie, zorg iig dat je paard goed gewend is aan rare dingen en echt heel goed onder de hulpen staat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141283211
Wie laat zijn kind dan ook paardrijden? :N
Je kunt ze beter xtc geven, veel minder gevaarlijk :Y
pi_141283368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is weinig ruimte om te rollen als je direct tegen een boom aan klapt...
Dat is dus prercies het punt dat ik naar voren breng? Dat er omstandigheden zijn waarbij het totaal niet van pas komt en dan noem ik voorbeelden en eindig zelfs met " of als je ergens tegen aan gesmeten wordt (zoals ook hier)"

Dus ik snap je reactie niet?
pi_141283410
Het paard was niet doodgereden maar door de dierenarts uit zijn lijden verlost heb ik begrepen.
pi_141283512
Een ongelukje kan altijd gebeuren.
Ура для россии
pi_141283567
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Valles is wel handig idd(heb ik wel gehad, wordt wel op verschillende manege's gegeven), maar ook een hele goede training van het paard met in die training een "noodrem" installeren.

Maar goed, ik zie aan de lopende band mensen op paarden kruipen waarbij ik me echt afvraag waarom ze op dat paard gaan zitten, als hij al niet luistert en kalm is als je ernaast staat is erop zitten helemaal niet zo'n goed idee.
Het kan al gevaarlijk genoeg worden door een onverwachte schrikreactie, zorg iig dat je paard goed gewend is aan rare dingen en echt heel goed onder de hulpen staat.
Ik heb het idee dat er nog maar weinig mensen bezig zijn met goed aan de hulpen stellen van hun paarden en veel vinden dat iedereen maar rekening met ze moet houden onder het mom van wij kunnen er niks aan doen paarden zijn nu eenmaal vluchtdieren. Om het ruiterbewijs initiatief van tig jaar geleden wordt gelachen. Er zitten mensen op paarden die niet eens een basiskennis hebben van rijden of hoe een paard in elkaar zit..
En dan heb ik het nog niet over mensen die half omgedraaid zitten de kletsen of te bellen te paard en persee zonder begeleiding naar buiten willen, of juist stijf van de zenuwen er op zitten en denken met kracht in hun armen dingen te kunnen verbeteren. Maar goed, ik denk dat jij en ik wat dat betreft wel een paar dagen door zouden kunnen gaan. ;)

Ik weet van de omstandigheden te weinig af om er wat zinnigs over te zeggen.
pi_141283607
Dames, dit is bokt niet.
pi_141283800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:10 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er nog maar weinig mensen bezig zijn met goed aan de hulpen stellen van hun paarden en veel vinden dat iedereen maar rekening met ze moet houden onder het mom van wij kunnen er niks aan doen paarden zijn nu eenmaal vluchtdieren. Om het ruiterbewijs initiatief van tig jaar geleden wordt gelachen. Er zitten mensen op paarden die niet eens een basiskennis hebben van rijden of hoe een paard in elkaar zit..
En dan heb ik het nog niet over mensen die half omgedraaid zitten de kletsen of te bellen te paard en persee zonder begeleiding naar buiten willen, of juist stijf van de zenuwen er op zitten en denken met kracht in hun armen dingen te kunnen verbeteren. Maar goed, ik denk dat jij en ik wat dat betreft wel een paar dagen door zouden kunnen gaan. ;)

Ik weet van de omstandigheden te weinig af om er wat zinnigs over te zeggen.
Oh ja, denk dat we zo wel een dagje door kunnen gaan ;) Het is allemaal super herkenbaar wat je schrijft.

Nu al 2 keer gehad dat iemand bij me kwam met een rij-probleem(de een bokte steeds, de ander zag achter elke boom een beer en natuurlijk ook de befaamde bakkabouters), in beide gevallen keken ze in de eerste instantie raar op dat ik op de grond begon met dat paard en het probleem eigenlijk al opgelost was voordat er weer iemand op ging.
Ze stonden verbaasd hoe snel het ging, maar mensen lijken altijd de tijd te hebben om het fout te blijven doen en nooit de tijd te willen nemen om even terug naar de basis te gaan en het probleem op te lossen voordat ze verder gaan.

Maar goed, je hebt gelijk als je zegt dat we hier niet weten waarom dit is gebeurd, kan een fout bij de ruiter zijn, kan ook gewoon dikke pech zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141283810
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:12 schreef Chai het volgende:
Dames, dit is bokt niet.
Gelukkig niet zeg....
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:24:28 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141283977
Raar dat er negens gesproken wordt over de bestuurder van de auto. Die zal zich ook even de pestpokke geschrokken zijn en moet volgens mij blij zijn dat hij/zij nog leeft, een paard op je motorkap kan ook hele andere gevolgen hebben volgens mij...
pi_141285190
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

Verder nog iets zinvols te melden ?

:P
Ja. Zou je als je iets uit een artikel quote, de quote als quote willen plaatsen? Nu lijkt het net alsof dit jouw eigen tekst is.. kijk ik naar wie de TS is en weet ik hoe het zit. Best irri eigenlijk.
pi_141285392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:35 schreef Luxuria het volgende:
Hoe hard zal zo'n auto dan gereden hebben als zelfs een paard dat niet overleeft?
Als een paard een been breekt moet hij worden afgemaakt. Omdat de bumper van een auto de benen van het paard raakt is de kans dat er een been breekt dus groot. Paard wordt dan ter plekke afgemaakt om leed tijdens transport voor te zijn.
Het is dus niet perse noodzakelijk dat het dier is overleden door de aanrijding zelf.

[ Bericht 32% gewijzigd door Ouder1 op 19-06-2014 14:08:25 (Bug) ]
pi_141285624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:18 schreef erodome het volgende:
Maar goed, je hebt gelijk als je zegt dat we hier niet weten waarom dit is gebeurd, kan een fout bij de ruiter zijn, kan ook gewoon dikke pech zijn.
Precies. Stellen dat een paard aan de hulpen moet zijn is leuk, maar een paard moet dat wel leren en schrikgedrag blijft altijd, zeker onder bijzondere, uitzonderlijke situaties.
Je kunt een hoop voor zijn (bv door het paard aan de omgeving te laten wennen als handpaard) maar niet alles.
pi_141285629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Raar dat er negens gesproken wordt over de bestuurder van de auto. Die zal zich ook even de pestpokke geschrokken zijn en moet volgens mij blij zijn dat hij/zij nog leeft, een paard op je motorkap kan ook hele andere gevolgen hebben volgens mij...
Vind ik ook wel vreemd, eigenlijk. Als zo´n paard ook nog eens met hoge snelheid uit het niets komt, durf je misschien wel nooit meer in een auto...

Hier in Portugal zou de berichtgeving andersom zijn. Iets van "Door een botsing met een paard is er dit en dat onstaan op de snelweg was er dit soort schade aan de auto en dit soort letsel aan de bestuurder/inzittenden en dan iets van paard heeft het niet overleefd of is ter plekke uit zijn lijden verlost" en als laatste iets over de ruiter.

Ik heb al meerdere ongevallen waar paarden bij betrokken waren voorbij zien komen.

Maar de bron is hier denk ik niet de verkeerspolitie, maar iemand van de manege en die vertelt het dus vanaf hun kant....
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:18:11 #48
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_141285703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Als je de foto bij het nieuwsbericht ziet, dan denk ik dat bestuurder zich inderdaad wel rotgeschrokken zal zijn. Maar nergens wordt vermeld hoe het met diegene gaat. Dat is dus inderdaad vreemd.
pi_141285715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies. Stellen dat een paard aan de hulpen moet zijn is leuk, maar een paard moet dat wel leren en schrikgedrag blijft altijd, zeker onder bijzondere, uitzonderlijke situaties.
Je kunt een hoop voor zijn (bv door het paard aan de omgeving te laten wennen als handpaard) maar niet alles.
Zonder nu te oordelen over een geval waar ik niet bij was blijft het curieus dat het paard zich losmaakte van twee andere paarden...Bovenal is een paard een kuddedier die veiligheid zoekt bij andere paarden in geval van schrik.
Maar goed, het is gebeurd, het is geweldig ingrijpend voor iedereen op zo´n manege en vooral het meisje zelf dat hierbij ook nog eens haar paard verloren heeft en ernstig gewond is geraakt.
Shit happens en als het met een paard erbij is, is het meestal ook meteen wel heel link.
pi_141286017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:18 schreef Alentejana het volgende:
Zonder nu te oordelen over een geval waar ik niet bij was blijft het curieus dat het paard zich losmaakte van twee andere paarden...Bovenal is een paard een kuddedier die veiligheid zoekt bij andere paarden in geval van schrik.
Huh? :?

Ik heb niet anders meegemaakt dan dat een groep(je) paarden bij schrik juist alle kanten op vliegt.
Bij gespannenheid en onrust zoeken ze elkaar op, bij schrik is het ieder voor zich. (En zwaar kut als je op dat moment meerdere handpaarden bij je hebt.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')