abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131151320
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:32 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Geinspireerd door de Geest, aldus mijn geloof.
Als je daarmee antwoordt op mijn vraag: in dat geval sluit dat toch ook geen eerder ontstaan van de mens uit? Dan heeft de geest dus gewoon gewacht tot er een primaat bevattelijk voor hem was en is daarna, overeenkomstig de mogelijkheden van de primaat, geleidelijk in hem gevaren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131155007
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je daarmee antwoordt op mijn vraag: in dat geval sluit dat toch ook geen eerder ontstaan van de mens uit? Dan heeft de geest dus gewoon gewacht tot er een primaat bevattelijk voor hem was en is daarna, overeenkomstig de mogelijkheden van de primaat, geleidelijk in hem gevaren.
Ja, daar heb ik even niet van terug :) Point taken, en zeker de overweging waard.
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:37:59 #128
382718 eliasbar
uuh uuh uuhuu
pi_131160959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 23:22 schreef P8 het volgende:

[..]

Dat zijn wel erg ruime interpretaties van geestelijke concepten, die imho zeker niet zeggen wat jij er uithaalt.
Dat zeggen ze zeker weten wel.
pi_131161741
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:37 schreef eliasbar het volgende:

[..]

Je quotes over relativiteit bijvoorbeeld stellen enkel dat er een andere tijdsrekening is in het rijk van Allah. Het Hindoeďsme had dit concept al iets van 2000 jaar eerder omschreven.
Nergens staat echter dat tijdsverloop afhankelijk is van de beweging door de ruimte-tijd. Toch een vrij essentieel detail van de relativiteitstheorie.

Het achteraf koppelen van feitelijkheden aan geestelijke concepten is makkelijk, maar dat maakt het niet per definitie correct. Zo kun je ook Nostradamus' verzen verklaren als een "goddelijke openbaring".

Als het echt openbaringen zouden zijn van feitelijkheden betreffende ons universum, dan zouden deze openbaringen een katalyserende werking voor de wetenschap moeten hebben. Er is geen enkel voorbeeld bekend van objectieve waarheden die zijn ontdekt met behulp van religieuze teksten.

En met alle respect, strenge Islamitische stromingen komen de wetenschap overduidelijk niet ten goede. Dit komt omdat vooraf gestelde leefregels (wat religieuze boeken eigenlijk zijn), per definitie statisch zijn. Out-of-the-box-denken wordt daarmee min of meer de kop ingedrukt.
Extremistisch gematigd.
pi_131161979
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:37 schreef eliasbar het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij dan dat men nog nooit zulke conclusies direct uit de Koran heeft getrokken?

Dit is wat Christopher Hitchens ook wel omschreef als 'retrospective evidentialism'. Met andere woorden: die conclusies worden uitsluitend getrokken nadat de wetenschap ze heeft ontdekt. Het is 'mosterd-na-de-maaltijd-inzicht'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_131163825
De OP gelezen hebbende wil ik m'n tijd hier eigenlijk niet aan verdoen, aangezien hij duidelijk ook amper tijd gestoken heeft in het begrijpen van de basis van evolutie. Ook ingewikkelde enzymen en ingewikkeld DNA zijn het product van evolutie. Kom dus aub niet met achterlijke kansrekeningen. Maar ik kan het niet laten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:32 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Geinspireerd door de Geest, aldus mijn geloof.
Je hebt zelf al door dat je een niet te verdedigen positie probeert te verdedigen, en je dekt jezelf in door je geloof ervoor aansprakelijk te houden. Waarom geloof je dingen omdat je 'geloof' het zegt? "Ik weet het niet maar aldus mijn geloof" slaat kant nog wal. Je geloof iets omdat er reden toe is het te geloven.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:30 schreef eliasbar het volgende:

[..]

Alles wat u hierboven heeft genoemd wordt wel genoemd in de Koran.

Dit vond ik zo inspirerend dat ik direct de koran en shariahandboeken ben gaan lezen. Eens kijken wat we kunnen leren. In shariahandboeken vond ik met welke voet je als eerste een wc binnegaat, gebaseerd op een getuigenis waarin de geweldige profeet dat ook zo deed. Ook welke vinger ik tot hoe ver (drie-kwart) in mn anus moet steken na het kakken ... Jazeker, de islam heeft op alles een antwoord. In de hadith staat verder dat zwarte komijn alle ziekten geneest, dokters zijn dus ook al overbodig, de Zon gaat volgens de profeet 's nachts onder de aarde door om aan de andere kant op te komen (weten we dat ook weer), joden zijn apen, ongelovigen zwijnen en vijanden van Allah dient men vingertoppen en hoofden af te houwen, heel duidelijk allemaal! Verder dient men de dief de hand af te hakken en als de vrouw ongehoorzaam is, dient men haar na een waarschuwing te slaan! Bedankt voor de tip! Kan je meer boeken met wijsheden aanbevelen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dit is wel degelijk een probleem, daar de erfzonde ten grondslag ligt aan het christelijk geloof. Toen adam zondigde kwam de dood in de wereld, eerder niet. Dus ID is uitgesloten.

Dit was het weer voor vandaag. :W
pi_131166939
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:10 schreef dramatic het volgende:
Je hebt zelf al door dat je een niet te verdedigen positie probeert te verdedigen, en je dekt jezelf in door je geloof ervoor aansprakelijk te houden. Waarom geloof je dingen omdat je 'geloof' het zegt? "Ik weet het niet maar aldus mijn geloof" slaat kant nog wal. Je geloof iets omdat er reden toe is het te geloven.
Daar was al op gereageerd en ook dáárop had ik mijn reactie gegeven. Jouw reactie is dus vrij onnodig.
pi_131168101
De evolutie-theorie beweert nergens dat er zomaar ineens een ingewikkelde ééncellige levensvorm was.

De bijbel beweert dat er zomaar ineens een almachtige gozer die op een mens lijk was.

Als je kansberekening erop los laat, is de evolutietheorie dus waarschijnlijker dan de bijbel.
Of was dat niet het argument uit de OP?
  zaterdag 14 september 2013 @ 18:20:09 #134
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131169687
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:36 schreef Freddeh het volgende:
Goeiemorgen, wat een reacties. Daar gaat m'n vrije tijd ;)

@ onder andere CruellaDeVil en Molurus, ik ga nog even wat dingen bekijken en lezen voor ik terug kom op jullie reacties. Ik heb er niet direct een pasklaar antwoord voor en ik zie toch wel aannemelijkheid in jullie reacties. Ik zal hier dus eventjes niet reageren tot ik wat meer weet. Kan morgen worden, of misschien zelfs maandag gezien m'n weekend enorm druk wordt.
Prima. :)

Erg mooie discussie is het trouwens nog geworden. *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door CruellaDeVil op 14-09-2013 18:30:41 ]
pi_131175732
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:39 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Daar was al op gereageerd en ook dáárop had ik mijn reactie gegeven. Jouw reactie is dus vrij onnodig.
Wat is er niet onnodig als je je ziel moet redden van de eeuwigheid? waarom zit je nog op internet?
pi_131178696
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:52 schreef dramatic het volgende:

[..]

Wat is er niet onnodig als je je ziel moet redden van de eeuwigheid? waarom zit je nog op internet?
Internet is niet per definitie slecht. Maar ik denk dat ik je punt snap.
pi_131178988
Er zijn twee dingen waar ik me zorgen over maak

1 We kunnen alleen zijn in dit grote bijna oneindige universum
2 We zijn misschien niet alleen.
🐱
pi_131186316
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:12 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik even niet van terug :) Point taken, en zeker de overweging waard.
Ben jij bekend met anthroposofie?
Je onconventionele en open manier van denken kan daar misschien wel iets mee.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131186520
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:10 schreef dramatic het volgende:
De OP gelezen hebbende wil ik m'n tijd hier eigenlijk niet aan verdoen, aangezien hij duidelijk ook amper tijd gestoken heeft in het begrijpen van de basis van evolutie. Ook ingewikkelde enzymen en ingewikkeld DNA zijn het product van evolutie. Kom dus aub niet met achterlijke kansrekeningen. Maar ik kan het niet laten.
Zwak van je ;)
quote:
Dit is wel degelijk een probleem, daar de erfzonde ten grondslag ligt aan het christelijk geloof. Toen adam zondigde kwam de dood in de wereld, eerder niet. Dus ID is uitgesloten.

Dit was het weer voor vandaag. :W
Je mist de discussie. Eerst even teruglezen.
Wat bedoel je met ID, trouwens???

Tot morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 september 2013 @ 01:40:55 #140
862 Arcee
Look closer
pi_131187351
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 01:07 schreef Kees22 het volgende:
Wat bedoel je met ID, trouwens???
Intelligent Design, gok ik.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_131187498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:52 schreef dramatic het volgende:

[..]

Edgy fedora detected.
Doe eens lief!
pi_131188789
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Nog niet, maar zal me ook daar in moeten inlezen. Heb nog een hele hoop leesmateriaal liggen over evolutie, dus dat komt dan onderaan de lijst ;)
pi_131353688
nieuw theorie: niet door de oerknal, maar door een vierdimensionale ster die in elkaar klapte en veranderde in een zwart gat dat materiaal uitspuwde :D
  donderdag 19 september 2013 @ 17:51:09 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131354043
quote:

[..]

Esotherische antiwetenschappelijke crap
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131370589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Esotherische antiwetenschappelijke crap
Antiwetenschappelijk niet. Steiner beval de wetenschappelijke methode aan.
  vrijdag 20 september 2013 @ 06:19:09 #146
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131372237
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Elke filosofie waarbij het uitgangspunt is... "ja maar om dit te geloven moet je MIJN versie van de wetenschap aanhangen" gevolgd door "en die versie is er een waarbij persoonlijke spirituele ervaringen als empirisch bewijs gelden"... kan je wel gerust aanmerken als anti-wetenschappelijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:15:40 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131372813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sure, Dat zien we terug in de antroposofische versie van landbouw, de biologisch dynamische landbouw
http://www.skepsis.nl/koehoorns.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131395826
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 06:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Elke filosofie waarbij het uitgangspunt is... "ja maar om dit te geloven moet je MIJN versie van de wetenschap aanhangen" gevolgd door "en die versie is er een waarbij persoonlijke spirituele ervaringen als empirisch bewijs gelden"... kan je wel gerust aanmerken als anti-wetenschappelijk.
Dat vond Steiner inderdaad te simpel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, Dat zien we terug in de antroposofische versie van landbouw, de biologisch dynamische landbouw
http://www.skepsis.nl/koehoorns.html
Ach, Skepsis ziet ook wel erg gauw spoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')