Hij wil eigenlijk de huurplannen van Dekker oppoetsen en doelgroepen kweken. Hij zegt: als je het kan betalen, dan zul je best bereid zijn om dat te doen, in het belang van betere woningen.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik ben even politiekmoe, wat moet Brinkman in deze discussie? Hij is toch voorzitter van bouwclubs of zo?![]()
Alsof de problemen in die wijk alleen te wijten zijn aan de huizen.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hij wil eigenlijk de huurplannen van Dekker oppoetsen en doelgroepen kweken. Hij zegt: als je het kan betalen, dan zul je best bereid zijn om dat te doen, in het belang van betere woningen.
Ik denk dat dat per reactie bij mij verschilt, maar ik ben oprecht benieuwd naar wat jij denkt wat mijn 'stijl' is.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En dan terugkomend op mijn vraag, besef je welke discussiestijl je hanteert alwaar je je mening in meent te beargumenteren?
Op zich is dat wel zo, de woningen van net na de oorlog zijn nu wel op zijn eindje. De winst zit 'm volgens hem in de energiebesparing en de bereidwilligheid van scheefwoners om duurder te wonen, niet in de kosten van de bouw of de huur.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Alsof de problemen in die wijk alleen te wijten zijn aan de huizen.![]()
Het zijn vaak krotten, heb zelf in de Bennekel van Eindhoven gewoond.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Op zich is dat wel zo, de woningen van net na de oorlog zijn nu wel op zijn eindje. De winst zit 'm volgens hem in de energiebesparing en de bereidwilligheid van scheefwoners om duurder te wonen, niet in de kosten van de bouw of de huur.
De oplossing van Brinkman is om doelgroepen te creeeren, dwz mensen indelen op verdiencapaciteit. Je krijgt dan hele saaie straten met alleen maar dezelfde forenzen tegen achterstandswijken.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het zijn vaak krotten, heb zelf in de Bennekel van Eindhoven gewoond.![]()
Mensen gaan daar echt niet weg, maar nieuwe huizen lossen niks op. Het gaat om de overlast op straat.
Ik zou bijna zeggen: de discussiestijl van Van Dam. Zuur en betweterig, bij voorbaat niet bereid om tot een nieuw inzicht te komen.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk dat dat per reactie bij mij verschilt, maar ik ben oprecht benieuwd naar wat jij denkt wat mijn 'stijl' is.
Alwaar dan ingebroken wordt als die forenzen naar hun werk zijn.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:01 schreef Aoristus het volgende:
[..]
De oplossing van Brinkman is om doelgroepen te creeeren, dwz mensen indelen op verdiencapaciteit. Je krijgt dan hele saaie straten met alleen maar dezelfde forenzen tegen achterstandswijken.
En nep-aanslagen plegen om z'n gelijk te krijgen.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen: de discussiestijl van Van Dam. Zuur en betweterig, bij voorbaat niet bereid om tot een nieuw inzicht te komen.
Was HIJ dat? Unseren eigenen Yildiz?quote:Op zondag 25 maart 2007 13:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En nep-aanslagen plegen om z'n gelijk te krijgen.
Gelukkig wordt zoiets op gepaste wijze ná het regeerakkoord uitgesprokenquote:Op zondag 25 maart 2007 13:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Alwaar dan ingebroken wordt als die forenzen naar hun werk zijn.![]()
Het is droevig en zuur. Met name voor mensen die WEL fatsoenlijk zijn en nu achterstand in hun huis gaan oplopen, omdat de losers weer eens voorrang krijgen.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:03 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Gelukkig wordt zoiets op gepaste wijze ná het regeerakkoord uitgesproken
Wie kan het oplossen?quote:Op zondag 25 maart 2007 13:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is droevig en zuur. Met name voor mensen die WEL fatsoenlijk zijn en nu achterstand in hun huis gaan oplopen, omdat de losers weer eens voorrang krijgen.
De wijkbewoners zelf zou ik zeggen.quote:
dank voor de samenvattingquote:Op zondag 25 maart 2007 13:07 schreef pberends het volgende:
He, getver. Die Pechtold was precies zoals ik 'm voorspeld had. Helemaal Euro-geil van hier tot Malta, en sprak zichzelf constant tegen. Hij wil dat we gaan luisteren naar de burgers, maar tegelijkertijd wil hij alles overdragen aan de EU... lekkere contradictie weer, Pechvogel. Ormel had een gedegen verhaal waar weinig aan op de merken viel.
Livestro had een uitstekende column, een mooie sneer naar de gevestigde orde.
de man mag toch wel dromenquote:Brinkman is een beetje investeringsgeil. Hypotheken staan torenhoog, maar nog steeds wil hij veel meer geld voor bouwen. Dat werkt niet helaas. Absurde ideëen als Schiphol in Zee en bouwen onder de grond... erg mooi dat het allemaal kan, maar het is veel te duur.
Hmmmm.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:07 schreef pberends het volgende:Absurde ideëen als Schiphol in Zee en bouwen onder de grond...
Hoe dan? Dat ze een eigen cooperatie starten ofzo? De kwaliteit van de huizen is een belangrijk aspect, maar wel deel van de wijkverbetering.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De wijkbewoners zelf zou ik zeggen.
Het probleem van zo'n wijk is niet eens in de eerste plaats het huis zelf, maar eerder de mentaliteit van mensen en het onfatsoen en eigen buurtbaasje spelen.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:09 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoe dan? Dat ze een eigen cooperatie starten ofzo? De kwaliteit van de huizen is een belangrijk aspect, maar wel deel van de wijkverbetering.
regeren met de PVV en SP, daar had hij echt zin in?quote:Op zondag 25 maart 2007 13:07 schreef pberends het volgende:
Livestro had een uitstekende column, een mooie sneer naar de gevestigde orde.
Ik ben bang dat het regeerakkoord ook zo wordt opgepakt. Van mijn buurt heb ik begrepen dat er een budget van 100.000 euri per jaar wordt vrijgegeven, daarvoor wordt maar liefst een uitnodiging gedrukt om samen een soort feestelijke opening onder begeleiding van een speech van de wethouder te volgen, en er wordt een luchtkasteel opgeblazen voor de kinderen.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het probleem van zo'n wijk is niet eens in de eerste plaats het huis zelf, maar eerder de mentaliteit van mensen en het onfatsoen en eigen buurtbaasje spelen.
Vervolgens ga jij (Bij wijze van spreken) stampij maken in de wijk en mag de landelijke belastingbetaler opdraaien voor de kosten van herstel?quote:Op zondag 25 maart 2007 13:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het regeerakkoord ook zo wordt opgepakt. Van mijn buurt heb ik begrepen dat er een budget van 100.000 euri per jaar wordt vrijgegeven, daarvoor wordt maar liefst een uitnodiging gedrukt om samen een soort feestelijke opening onder begeleiding van een speech van de wethouder te volgen, en er wordt een luchtkasteel opgeblazen voor de kinderen.
Voor dat geld woon je nog steeds in een tochthuis waarvoor onderhoud zo lang mogelijk uitgesteld wordt, zodat er na een paar jaar huurverhoging ge-eist kan worden ivm groot onderhoud.
[11-SEPT-2005] Tassendump, de nabeschouwingquote:Op zondag 25 maart 2007 13:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Was HIJ dat? Unseren eigenen Yildiz?![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |