Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:
![]()
Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..
Ik ben benieuwd wanneer de eerste aanmaning komtquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:
![]()
Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..
-edit-
Oke, de klantenservice is een normaal nummer![]()
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...
Je vertrouwt me nietquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef Handschoen het volgende:
Ik wacht nog wel een tot een tweede (en derde) persoon die brief heeft. na al dat gedoe moet je me mijn achterdocht maar verontschuldigen.
Weet je hoe veel vervelende bezoekjes en telefoontjes je dan al verder bent?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs
Denk je dat echt?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.
Precies, dat bewijs kunnen ze je niet leveren omdat die voorwaarden niet ter beschikking zijn gesteld tijdens de bestelling!
punt uit.
Incassobureau's kunnen je leven zuur maken voor zover je het toelaat. Als je je er niks van aantrekt tja wat kunnen ze je maken zonder bewijs.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
Dan stapt de Wehkamp naar de rechter en mag je aan hun je verhaal vertellen...
Bij de Wehkamp zijn ze het wel gewend om met moeilijke klanten om te gaan.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef Nembrionic het volgende:
Muahahah allemaal 0wn¤d wie une n00b!
Dat is inderdaad jammer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:25 schreef NotoriousJw het volgende:
Grote mond die tweakers (nerdjes/ systeembeheerders) hier totdat er een incassobureau bij mamie op de stoep staat, prachtig.
Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te makenquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:27 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
breder kunnen worden getrokken naar consumentenbescherming.
Hmm.. staat hier iets over een termijn waarin ik de printer terug moet sturen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:07 schreef pluisje het volgende:
We hebben hem hier ook besteld om eens te kijken of het systeem van Wehkamp echt zo lek was als het leek (wat zo bleek te zijn), en zojuist kwam de brief binnen:
Geachte ...
Wij willen u graag op het volgende attenderen.
Uit onze gegevens blijkt dat u een gratis printer heeft besteld. Dit artikel is alleen gratis als u deze bestelt in combinatie met een computer.
Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:
U kunt het artikel aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service (tel. nummer).
Of
Wij brengen de kosten van het artikel ad 69,99 euro over 14 dagen in rekening.
Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Wehkamp bv
Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:52 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Als we gaan vergelijken dan is dit niet het juiste voorbeeld...
Dit is beter:
Ik lig 's nachts lekker te slapen tot er plots aangebeld wordt. Ik kijk op de wekker het is 3 uur in de ochtend. Niet echt normaal om dan aan te bellen, maar de bel wordt 's nachts niet uitgeschakeld ofzo dus ik ga toch even kijken. (Analoog aan het feit dat het invullen van het artikelnummer niet de gebruikelijke maar wel een acceptabele handeling is.) Aan de deur staat iemand die vraagt of hij mijn laptop mag hebben.
Vervolgens maak ik kennis, noteer zijn adres gegevens, geef hem de specificaties van mijn laptop, zeg hem dat hij er veel plezier mee mag hebben en geef hem een contractje mee waarin ik schrijf dat ik de laptop aan hem heb afgestaan.
Sta ik dan volgens jou nog steeds in mijn recht om een paar dagen later die laptop terug te eisen?
Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:30 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te maken
Anders leer je ZELF even lezen man. Ik schrijf toch JA-PUNT!!!- Maar DIT geval etc etc.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:36 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".
Wehkamp was volledig toerekeningsvatbaar tijdens het sluiten van de overeenkomst.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |