abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47510120
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:

Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..
Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_47510125
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef DJKoster het volgende:

Dus ik moet bellen naar een klantenservice voor tig cent per minuut?
Ik stuur ze keurig een briefje met een kopie van de factuur die ik heb liggen, ze zoeken het maar uit..

-edit-

Oke, de klantenservice is een normaal nummer
Ik ben benieuwd wanneer de eerste aanmaning komt .
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:30:23 #153
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47510271
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wehkamp stuurt je gewoon een incassoburo op je dak voor de kosten van die printer, daar gaan ze echt niet moeilijk over doen verder. En veel succes wanneer je eenmaal in dát circuit zit...
Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.

Precies, dat bewijs kunnen ze je niet leveren omdat die voorwaarden niet ter beschikking zijn gesteld tijdens de bestelling!

punt uit.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_47510296
Van mij mogen ze dat ding terug hebben. Kan je het niet via de DHL service punt terug sturen?
pi_47510334
Ik wacht nog wel een tot een tweede (en derde) persoon die brief heeft. na al dat gedoe moet je me mijn achterdocht maar verontschuldigen .

Bij een DHL terugbrengen zou wel beter zijn, maar ik vermoed dat het daarvoor te groot is...

Zou je hem ook met lege cardridge (sp?) kunnen versturen onder het mom van ik heb hem al gebruikt?
Have fun...
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:36:15 #156
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_47510472
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef Handschoen het volgende:
Ik wacht nog wel een tot een tweede (en derde) persoon die brief heeft. na al dat gedoe moet je me mijn achterdocht maar verontschuldigen .
Je vertrouwt me niet

Nee serieus, het is echt waar. Misschien dat er wat mensen tussendoor glippen en geen brief krijgen, maar de mijne ligt hier echt voor mijn neus op mijn bureau
pi_47510541
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs
Weet je hoe veel vervelende bezoekjes en telefoontjes je dan al verder bent? . Geloof me, Wehkamp kan je, als ze het willen, je het leven met heel weinig moeite heel zuur maken hoor. En dat allemaal omdat jij zo nodig een gratis printer 'moest'.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_47510550
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Flash_ het volgende:

Nou dan vraag je het incassobureau om bewijs van de voorwaarden die ze toendertijd aan jou voor moeten hebben gelegd waar uit blijkt dat je die printer alleen bij een pc krijgt.

Precies, dat bewijs kunnen ze je niet leveren omdat die voorwaarden niet ter beschikking zijn gesteld tijdens de bestelling!

punt uit.
Denk je dat echt?
Dan stapt de Wehkamp naar de rechter en mag je aan hun je verhaal vertellen...

Bij de Wehkamp zijn ze het wel gewend om met moeilijke klanten om te gaan.
pi_47510651
Ik denk niet dat Wehkamp snel naar de rechter zal stappen: duur en het gevaar van jurispredentie mocht je toch ongelijk krijgen. Nee, ze zullen je gewoon zo lang sarren met nota's, incassoburo's, machtigingen, dat je het he-le-maal spuugzat wordt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_47510755
Mooi dit. Jammer genoeg ben ik veel te laat.

Ben benieiuwd hoe Wehkamp al die printers gaan terughalen. Ik zou hem netjes in de gang laten staan totdat er een koeriersbedrijf langskomt om dat ding op te halen.
pi_47511205
Yeah.... Ik heb ook een brief ontvangen.

De printer zit alleen niet meer in de orginele verpakking...
Maar ik weet wel zeker dat hij werkt.


maar goed, wat nu eigenlijk? - Dit is alleen een vraag voor de fokkers die ook een printer en brief hebben ontvangen!!!
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:20:05 #162
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512156
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Denk je dat echt?
Dan stapt de Wehkamp naar de rechter en mag je aan hun je verhaal vertellen...

Bij de Wehkamp zijn ze het wel gewend om met moeilijke klanten om te gaan.
Incassobureau's kunnen je leven zuur maken voor zover je het toelaat. Als je je er niks van aantrekt tja wat kunnen ze je maken zonder bewijs.

De rechter lacht Wehkamp hard uit en laat ze jouw kosten betalen.

Je blijft er op hameren dat "Wehkamp het wel gewend is om met moeilijke klanten om te gaan".
Dat is nou al de zoveelste keer dat je deze regel herhaalt. Wat wil je bereiken? Is Wehkamp jouw werkgever? Ben je een beetje aan het trollen door mensen bang proberen te maken? Of wat?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:23:05 #163
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512284
Schrijf Wehkamp een briefje terug met de strekking dat je niet akkoord gaat met het terugdraaien van de gesloten verkoopovereenkomst. Wijs ze er op dat jou geen exemplaar van de voorwaarden ter beschikking is gesteld waaruit zou blijken dat er regels omtrent het bestellen van producten in bepaalde combinatie's zijn. Vraag om bewijs dat ze jou deze voorwaarden ter beschikking hebben gesteld of dat je hier akkoord mee nebt gegaan.

En dat je met vertrouwen hun reactie tegemoet ziet.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:23:46 #164
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47512308
Muahahah allemaal 0wn¤d wie une n00b!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_47512357
Grote mond die tweakers (nerdjes/ systeembeheerders) hier totdat er een incassobureau bij mamie op de stoep staat, prachtig.
pi_47512381
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:23 schreef Nembrionic het volgende:
Muahahah allemaal 0wn¤d wie une n00b!
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:27:32 #167
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512460
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:25 schreef NotoriousJw het volgende:
Grote mond die tweakers (nerdjes/ systeembeheerders) hier totdat er een incassobureau bij mamie op de stoep staat, prachtig.
Dat is inderdaad jammer.
Maar ik hoop dat er wat koppige mensen tussen zitten die willen vechten voor hun recht.

Als dit voor de rechter komt zal het mooie jurisprudentie opleveren over het automatiseren van verkoopprocessen en zelfs breder kunnen worden getrokken naar consumentenbescherming.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:30:59 #168
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47512604
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:27 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

breder kunnen worden getrokken naar consumentenbescherming.
Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te maken
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_47512646
Degene die zo'n printer terugsturen. Effe onder de doos schrijven(of een briefje in de handleiding): deze printer is gratis verkregen via forum.fok.nl/topic/998117.

Leuk voor de toekomstige kopers die daadwerkelijk die printer kopen en erachter komen dat het een 2dehands betreft.
pi_47512718
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:07 schreef pluisje het volgende:
We hebben hem hier ook besteld om eens te kijken of het systeem van Wehkamp echt zo lek was als het leek (wat zo bleek te zijn), en zojuist kwam de brief binnen:

Geachte ...

Wij willen u graag op het volgende attenderen.

Uit onze gegevens blijkt dat u een gratis printer heeft besteld. Dit artikel is alleen gratis als u deze bestelt in combinatie met een computer.

Wij gaan er vanuit dat het hier om een misverstand gaat. Wij stellen u het volgende voor:

U kunt het artikel aan ons terug sturen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klanten Service (tel. nummer).

Of

Wij brengen de kosten van het artikel ad 69,99 euro over 14 dagen in rekening.

Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Wehkamp bv
Hmm.. staat hier iets over een termijn waarin ik de printer terug moet sturen?
Alleen dat ze over 14 dagen een rekening gaan sturen..
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:35:31 #171
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47512772
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:52 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Als we gaan vergelijken dan is dit niet het juiste voorbeeld...
Dit is beter:

Ik lig 's nachts lekker te slapen tot er plots aangebeld wordt. Ik kijk op de wekker het is 3 uur in de ochtend. Niet echt normaal om dan aan te bellen, maar de bel wordt 's nachts niet uitgeschakeld ofzo dus ik ga toch even kijken. (Analoog aan het feit dat het invullen van het artikelnummer niet de gebruikelijke maar wel een acceptabele handeling is.) Aan de deur staat iemand die vraagt of hij mijn laptop mag hebben.

Vervolgens maak ik kennis, noteer zijn adres gegevens, geef hem de specificaties van mijn laptop, zeg hem dat hij er veel plezier mee mag hebben en geef hem een contractje mee waarin ik schrijf dat ik de laptop aan hem heb afgestaan.

Sta ik dan volgens jou nog steeds in mijn recht om een paar dagen later die laptop terug te eisen?
Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:36:27 #172
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512812
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:30 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ja. Maar consumentenbescherming heeft met dit geval natuurlijk geen drol te maken
Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".

Naar online overeenkomsten in het algemeen. Stel ik ben zwaar dronken en koop online een nieuwe auto. Of mijn dochtertje zit wat te internetten en sluit onze energievoorziening over naar EnergieDirect. Of mijn pc wordt gehacked en gebruikt voor skimming of het bestellen van zaken via mijn internetaansluiting.

Hoe zit het dan met de bewijzen, verantwoordelijkheden en legitimiteit van overeenkomsten?

Daar kan misschien meer duidelijkheid over komen door deze zaak. Wie weet geeft de rechter Wehkamp gelijk en kunnen *consumenten* dus ook van een legale overeenkomst af...

(Maandsalaris op rood... Verloren? Nou dan stap ik naar de rechter. Het kan natuurlijk nooit mijn bedoeling zijn geweest mijn maandsalaris te verliezen met roulette.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:37:34 #173
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47512858
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:36 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Leer lezen mens. Daarom zeg ik ook "breder worden getrokken".
Anders leer je ZELF even lezen man. Ik schrijf toch JA-PUNT!!!- Maar DIT geval etc etc.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:39:20 #174
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47512933
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Zie het maar als tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn vanwege slaapwandelen...
Wehkamp was volledig toerekeningsvatbaar tijdens het sluiten van de overeenkomst.

Dat ze het verkoopproces geautomatiseerd hebben en de menselijke factor hebben wegbezuinigd wil niet zeggen dat de gesloten overeenkomsten niet meer rechtsgeldig zouden zijn.

Zelfde als dat ik een online pokerbotje maak, deze een maand laat draaien.
En als er verlies is klop ik aan bij de pokersite met de melding: ja ik heb het geautomatiseerd maar verlies gemaakt. Dat was niet mijn bedoeling, ik eis mijn geld terug.

Bullshit dus.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_47513053
Grappig dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze in hun recht staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')