abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47499396

Het enige echte vervolg op Slank de lente in # 58!

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok! dieetclubtopic #145.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de lente in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Roosjeroosje1988 = Roosje
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana
Guppyfriend
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47499412
Oeps! ik heb ook 1 geopend, dacht dat ik m dichtgooide! Kan één van de modjes een topic dichtgooien?
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:54:06 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_47499437
Ik ga voor deze Deze OP is al klaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47499453
Oei, ik ga het even vragen
Vind je het erg als die van jou dicht gaat? Ik heb zo mijn best gedaan op deze
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47499460
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:54 schreef Troel het volgende:
Ik ga voor deze
Dan moet er wel ff dieetclub deel 145 van gemaakt worden, we liggen 4 topics achter.

Nee hoor, ik vind t niet erg! Foutje van mij! Was er trouwens wel heel trots op dat dit mijn eerste vervolg-topic was dat ik geopend heb, helemaal zelf! Maar de linkjes gingen niet helemaal goed...
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:55:10 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_47499466
In principe is dit de eerste die geopend is, dus deze zal blijven. Daarnaast heb jij de vorige dichtgegooid en zou jij dus logischerwijs de nieuwe aan moeten maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47499499
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:55 schreef Plukie86 het volgende:
Dan moet er wel ff dieetclub deel 145 van gemaakt worden, we liggen 4 topics achter.
Het is al 145, dat was de laatste finetuning

En nu ga ik echt aan de studie
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 09:01:58 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_47499582
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb pas uit betrouwbare bron begrepen dat dat onzin is. Nog meer van die fabeltjes staan een Dieetclubtopic of 5 geleden genoemd.
ik las juist dat het goed is... in ieder geval voel ik me er wel goed bij, ik neem ook niet aan dat het schadelijk is? ik ga er dus lekker mee verder
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47499781
Scriptiescriptiescriptie.... daarna mag ik lekker gaan hardlopen en dan vanmiddag kinderen vermaken op de kinderafdeling van de bieb
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47499991
zo ik ben er ook weer
vanmorgen maar niet hardlopen want heb nog spierpijn
dan maar bootcamp en misschien vanavond hardlopen
pi_47500037
Hey allemaal,
Ik heb een vraagje:
Ik heb een gigantisch schommelgewicht.
Vrijdagochtend was ik 72.5Kilo maandagochtend 68.0 Kilo.
Dus ik denk dat is lekker, ga ik vanochtend weer op de weegschaal staan ben ik weer 70.0
Is dit normaal of heeft het een oorzaak.

Melissa
pi_47500074
Alweer een nieuw topic, wat gaat het snel...

Ik weet niet wat ik doe, maar de weegschaal gaf net alweer 8 ons minder aan dan gisteren! Hopelijk is dat morgen nog steeds zo, maar mij hoor je niet klagen! En dat terwijl ons avondeten niet bepaald mager was (gebakken aardappels met mayonaise, maar zonder vlees). Ik dacht juist "het gaat zo snel, ik kan wel een beetje rustig aan doen." Ik heb gisteren wel een kleine 3 kwartier tegen de wind in moeten fietsen/ploeteren om bij mijn bijlesleerling te komen, en daarna ook weer zo'n 40 minuten terug, met minder wind. Dat heeft kennelijk wel wat energie gekost.
De afgelopen dagen heb ik trouwens niets meer gegeten na het avondeten, voor mij werkt dat wel. Maar goed, ieder lichaam werkt anders natuurlijk.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_47500103
mijn weegschaal wil echt niet onder de 75,5 maar als ik dan in de spiegel kijk hoeft dat eigenlijk ook niet meer...
of het moet er bij mijn bovenbenen afgaan maar dat zal dan wel weer net niet
pi_47500128
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:23 schreef miss_liss het volgende:
Hey allemaal,
Ik heb een vraagje:
Ik heb een gigantisch schommelgewicht.
Vrijdagochtend was ik 72.5Kilo maandagochtend 68.0 Kilo.
Dus ik denk dat is lekker, ga ik vanochtend weer op de weegschaal staan ben ik weer 70.0
Is dit normaal of heeft het een oorzaak.

Melissa
heb je een weegschaal die op de halve kilo's afrond?
dan kan dat al sneller gebeuren
en je gewicht schommelt wel vaker
pi_47500439
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:26 schreef Miss_S het volgende:
mijn weegschaal wil echt niet onder de 75,5 maar als ik dan in de spiegel kijk hoeft dat eigenlijk ook niet meer...
of het moet er bij mijn bovenbenen afgaan maar dat zal dan wel weer net niet
Hoeft niet meer af? Das toch mooi! Ga je nu wel verder met proberen af te vallen, of ga je ne een leefstijl aanhouden om op gewicht te blijven?
Ik zit mezelf ook af te vragen wat ik ga doen als ik genoeg afgevallen ben, hoe zal ik dan kunnen/moeten eten? MIn of meer hetzelfde denk ik, met iets meer lekkere dingen tussendoor (maar niet teveel he).
pi_47500463
ik zit alweer eventjes vast op 89, zodra dit af is heb ik een paar dagen om lekker actief te doen *duimt voor mooi weer*

vooruil mijn buik en bovenbenen mogen wat minder, heb nu zo'n zacht kussentje zeg maar
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47500861
Ik ben er weer helemaal bij!
Vorig jaar een verwaarloosde poging gemaakt maar nu ga ik ervoor.
Ik ben al 3 kilo kwijt en minimaal 10cm om mijn middel!
Gaat dus de goede kant op.
Ik heb me aangemeld op de site.
Moet ik nog meer doen of ben ik geaccepteerd?
Voices tell me I'm the shit.
pi_47500913
troel pm-en, en als je dan een keer update, kom je in de lijst
pi_47501018
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:57 schreef Tangarine het volgende:
troel pm-en, en als je dan een keer update, kom je in de lijst
Done
Ikheb wel heel veel moeite met minder snoepen.
Elke keer verlang ik toch heel erg naar die chocolade.
Wat doen jullie daar eigenlijk aan?
pi_47501206
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:39 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Hoeft niet meer af? Das toch mooi! Ga je nu wel verder met proberen af te vallen, of ga je ne een leefstijl aanhouden om op gewicht te blijven?
Ik zit mezelf ook af te vragen wat ik ga doen als ik genoeg afgevallen ben, hoe zal ik dan kunnen/moeten eten? MIn of meer hetzelfde denk ik, met iets meer lekkere dingen tussendoor (maar niet teveel he).
ik blijf gewoon hetzelfde doen als nu
alleen misschien iets meer oefeningen om gespierder te worden

ik heb net trouwens een half uurtje bootcamp gedaan
over 20 minuutjes maar gaan ontbijten
pi_47501214
-het niet in huis halen
-niet boodschappen doen als je trek hebt
-iets gezonds/lekkers in huis halen, zoals fruit
pi_47501232
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:00 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Done
Ikheb wel heel veel moeite met minder snoepen.
gewoon proberen er helemaal mee te stoppen in een keer
na een tijdje verlang je er dan ook echt niet meer naar
en ook makkelijk is als je gewoon niets in huis hebt
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:15:26 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_47501392
Je bent aan het lijstje gekoppeld hoor mtm
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47501446
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:39 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Dat dus!! Ik stel me zo voor dat ik dan 1x in de week iets heerlijks eet wat niet perse mager is (crispy duck van de chinees bv.) of croissantjes bij het ontbijt! Maar voor de rest zal ik waarschijnlijk zo door blijven gaan.
pi_47501554
Weet iemand of je met een eenvoudige stepper gewicht kunt kwijt raken. Vooral vetlaag op mijn buik verbranden is mijn doel. Ik heb een bmi van 24,4. Maar ik heb een klein buikje gekregen na de afgelopen zomer. Niet veel ofzo maar ik ben wel een paar kilo aangekomen. Zwaar kut dus want als ik strakke kleding aanheb dan zie je dat een beetje en ik dus mijn buik in houden de hele dag.

OOrzaak: Een maand lang zuipen en snacks vreten op vakantie. Dit wil ik graag kwijt want ik wil gewoon weer een strakke buik

Ik bedoel zo''n ding
pi_47501625
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:00 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Ik eet elke dag chocolade, maar wel hele pure (72% cacao of hoger). Een klein stukje hiervan is genoeg om mijn choco-verslaving te bevredigen.
pi_47501632
Dat is nog een voordeel van rustig afvallen. Dan heeft je lichaam de tijd om geleidelijk zijn 'setpoint' (het gewicht waar je lichaam naartoe werkt, zoals een thermostaat) bij te stellen, zodat het makkelijker vol te houden is als je eenmaal afgevallen bent.
Vorig jaar was ik 11 kilo lichter dan voordat ik begon, maar omdat ik er een half jaar over had gedaan, heb ik een hele tijd dat gewicht vast kunnen houden zonder echt ergens op te letten. Op mijn laagst woog ik 56 kilo, maar uiteindelijk ging dat min of meer vanzelf terug naar 57 en heb ik een half jaar rond de 57 gezeten. Goed, je moet niet onbeperkt gaan eten als je eindelijk stopt met lijnen (of een winterdepressie krijgen ), maar als je lichaam een beetje meewerkt kun je redelijk onbezorgd eten. Als je dan toch eens wat aankomt kun je meteen reageren zodat je weer terugkomt op je streefgewicht. Hoe langer je datzelfde gewicht vasthoudt, hoe meer je lichaam daaraan gewend raakt.

Gek eigenlijk, op het laagste punt vorig jaar woog ik 56 kilo op mijn moeders weegschaal, en die van mij geeft altijd ruim een kilo meer aan dus daar zit ik nu alweer bijna. Het gaat echt snel opeens!
pi_47501643
zo´n stepper is een hele lichte workout
maar ja elke beweging is goed , toch?
pi_47501698
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:22 schreef SeLLeM het volgende:
Weet iemand of je met een eenvoudige stepper gewicht kunt kwijt raken. Vooral vetlaag op mijn buik verbranden is mijn doel. Ik heb een bmi van 24,4. Maar ik heb een klein buikje gekregen na de afgelopen zomer. DIe wil ik graag kwijt in de zomer

Ik bedoel zo''n ding
[afbeelding]
Alle beetjes helpen, zoals Miss_S zegt, maar er zijn wel effectievere apparaten. Hometrainers, of nog beter: crosstrainers. Die zijn wel wat duurder, maar je verbruikt er veel meer calorieën mee.
pi_47501819
Dus eigenlijk ik eht beter om helemaal niet te snoepen
Ik doe nu in het weekend mijn dieet stoppen
gevolg: doos chocolade leeg
dus gewoon echt al het snoep afschaffen
Ik beweeg wel nu elke dag een half uur en denk over een cross trainer
pi_47501853
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:30 schreef melanie_the_miss het volgende:
ik vond het tenminste makkelijker om meteen met alles te stoppen
en heb het eigenlijk niet gemist
5 jaar lang al snoep ik eigenlijk zo goed als niet meer (misschien 5x per jaar iets)

en een crosstrainer is wel erg fijn
pi_47501915
Hm zo'n cross trainer he.
Welke is nou goed?
Vraag ik me echt af je hebt zoveel verschillende en ik wil als ik dan wat duurs koop geen troep.
Dus iemand met idee/ervaringen?
pi_47501979
quote:
je moet het ook niet zien als een dieet... je moet gewoon je levensstijl aanpassen
pi_47502013
quote:
Dat is inderdaad het risico, dat je dan op dagen dat het wel mag te veel gaat eten uit frustratie over die dagen dat je niks mocht. Of als je er eentje neemt, dat dan het hek van de dam is en dat je blijft snoepen. Daarom vinden veel mensen het makkelijker om het helemaal af te zweren.
Maar goed, andere mensen kunnen het bij eentje laten en dan kan het eigenlijk weinig kwaad.
Wat het beste is, ligt aan je eigen voorkeur/discipline.

Crosstrainers zijn geweldig. Als ik meer plaats had zou ik er zelf ook eentje aanschaffen. Je verbruikt er meer calorieën mee dan met andere apparaten, en het is ook nog eens leuker om te doen.
pi_47502032
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:33 schreef melanie_the_miss het volgende:
Hm zo'n cross trainer he.
Welke is nou goed?
Vraag ik me echt af je hebt zoveel verschillende en ik wil als ik dan wat duurs koop geen troep.
Dus iemand met idee/ervaringen?
ik heb goede ervaringen met kettler maarja die zijn niet goedkoop
ik heb op het moment de kettler mondeo
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 10:41:43 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_47502182
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb goede ervaringen met kettler maarja die zijn niet goedkoop
ik heb op het moment de kettler mondeo
daar hangt een aardig prijskaartje aan inderdaad
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47502199
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:35 schreef Tangarine het volgende:

[..]

je moet het ook niet zien als een dieet... je moet gewoon je levensstijl aanpassen
Dat heb ik ook gedaan
Gewoon standaard patroon qua voeding.
Maar ik hou zo van chocolade
Dus in het weekend zondig ik dan en eigl is dat niet goed want dan krijg ik meer binnen dan nodig.

wat ik nu eet:
Ontbijt:
noten cruslie met een kiwi
vruchtensap

Middag:

4 bruine boterhammen 2 met kaas 2 met iets zoets denk aan gestampte muisjes of vruchtenhagel (geen vet! wel suiker)
water water water water water
Appel

Avond:
Gewoon wat de pot schaft (houd altijd in groente vlees en aardappelen)

Tussendoortjes:
Als ik erge trek heb heb ik 1 pakje crackers in mijn tas waar ik me tegoed aan kan doen.

Wat ik heb afgeschaft:

Snoep
Vet (alles mager)
chocolade
croissants ed.
frisdrank
vruchtensap met suiker overdag (1glas light sap s'ochtends)

Dit is best een redelijk voedingspatroon, kom niets tekort maar mis wel veel
pi_47502307
er zijn nog wel dingen die je nog kan veranderen maar je kan natuurlijk eerst kijken hoe je lichaam reageerd op dit schema
pi_47502311
Probeer dan eens een blokje extra pure chocolade te eten. Daar eet je niet zo veel van achter elkaar.

Misschien is het trouwens ook een goed idee om die 4 boterhammen die je 's middags eet wat gelijkmatiger te verdelen over de dag. Dan schommelt je suikerspiegel minder (= minder honger) en blijft je verbranding de hele dag op gang.
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:45:08 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47502318
Ga eens een weekje een half uur per dag lopen. Dan zul je zien dat je conditie al zó vooruit gaat dat een stepper een miskoop is.

He , er is iemand bij in jullie lijstje .
Niet meer actief op Fok!
pi_47502352
welkom renske in ons lijstje
pi_47502368
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:45 schreef Viking84 het volgende:

Welkom! Eindelijk mag je officieel bij ons!
pi_47502433
Ik doe dit schema al 3 weken inc. half uur bewegen per dag.
Mijn lichaam reageert er prima op en ik heb geen honger maar trek dus daar scheeld het niet aan.
Ik fiets een half uur of ga zwemmen per dag
En ik merk het heel erg qua conditie!
Ik voel me super
pi_47502489
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:42 schreef melanie_the_miss het volgende:
[eetpatroon]
Dit is best een redelijk voedingspatroon, kom niets tekort maar mis wel veel
Krijg je niet ontiegelijke snaai-aanvallen van die suiker steeds? Dat had ik namelijk wel. Ook omdat je zegt dat je zoveel mist.. Misschien een idee om zoveel mogelijk suiker af te schaffen zodat je afkickt? Ik weet natuurlijk niet of het bij jou ook zo werkt, het is ook maar een tip, bij mij werkte het wel zo
pi_47502562
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:48 schreef melanie_the_miss het volgende:
Mijn lichaam reageert er prima op en ik heb geen honger maar trek dus daar scheeld het niet aan.
Dat bedoel ik dus, je suiikerspiegel gaat schommelen dus krijg je behoefte aan suiker. Dan is het handiger om verspreid over de dag die 4 boterhammen te eten, en de "snelle" koolhydraten, zoals zoet broodbeleg, en cruesli (= muesli aan elkaar geplakt met suiker) misschien ook, weg te laten. Dan zou je trek in zoetigheid minder moeten worden.
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:53:19 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47502595
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Welkom! Eindelijk mag je officieel bij ons!
en nou zorgen dat ik niet aankom, want dan schopt Troel me weer naar de dieetclub .
Niet meer actief op Fok!
pi_47502621
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:52 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat bedoel ik dus, je suiikerspiegel gaat schommelen dus krijg je behoefte aan suiker. Dan is het handiger om verspreid over de dag die 4 boterhammen te eten, en de "snelle" koolhydraten, zoals zoet broodbeleg, en cruesli (= muesli aan elkaar geplakt met suiker) misschien ook, weg te laten. Dan zou je trek in zoetigheid minder moeten worden.
Ja, dat dus
Gewoon cold turkey stoppen werkt het beste
pi_47502636
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en nou zorgen dat ik niet aankom, want dan schopt Troel me weer naar de dieetclub .
wel een goede stok achter de deur
dat had ik ook toen ik net hier kwam
pi_47502643
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:45 schreef Viking84 het volgende:
Welkom in het lijstje!
Weer een overwinning
pi_47502794
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Daar was je een van de laagsten in het lijstje qua BMI, hier weer een van de hoogsten. Dat is misschien wel een nieuwe motivatie-boost.
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:00:17 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47502849
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:58 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Daar was je een van de laagsten in het lijstje qua BMI, hier weer een van de hoogsten. Dat is misschien wel een nieuwe motivatie-boost.
heel lief, dat je 'een van de hoogsten' zegt, maar ik sta lonely at the top .
Niet meer actief op Fok!
pi_47502880
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

heel lief, dat je 'een van de hoogsten' zegt, maar ik sta lonely at the top .
maar 0.1 bmi punt boven mij en guppyfriend
pi_47502934
Er staat zelfs nog iemand bij met een BMI van 29,4. Foutje?
Anyway, het is een kwestie van tijd voor je ons inhaalt, Viking84.
pi_47502992
ik ben wel het meeste afgevallen in dit lijstje maarja niet echt moeilijk omdat ik echt veel overgewicht had
pi_47503065
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Bovendien scheelt het per dag, ik zag gister nog iemand staan met een bmi van 38. Die zal nu wel naar de dieetclub zijn verhuisd.

Over de dieetclub gesproken: ik heb daar een beetje meegelezen de laatste tijd en het valt me zo op dat mensen daar zo weinig "succes" hebben met hun dieet. Sommigen zitten al bijna 5 jaar bij de club en wegen 10 kilo meer dan toen ze begonnen, (niet iedereen natuurlijk) Lijkt me ontzettend frusterend. Maar ik lees daar ook veel vaker dat mensen heerlijk hebben gegeten en dan noemen ze op wat precies en dan is het echt niet mager of gezond te noemen. Ik vraag me af waarom dat is.
pi_47503100
Het is daar veel te gezellig. Als ze te slank zouden worden, moesten ze hierheen.
pi_47503128
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:06 schreef conleche het volgende:

[..]

Bovendien scheelt het per dag, ik zag gister nog iemand staan met een bmi van 38. Die zal nu wel naar de dieetclub zijn verhuisd.

Over de dieetclub gesproken: ik heb daar een beetje meegelezen de laatste tijd en het valt me zo op dat mensen daar zo weinig "succes" hebben met hun dieet. Sommigen zitten al bijna 5 jaar bij de club en wegen 10 kilo meer dan toen ze begonnen, (niet iedereen natuurlijk) Lijkt me ontzettend frusterend. Maar ik lees daar ook veel vaker dat mensen heerlijk hebben gegeten en dan noemen ze op wat precies en dan is het echt niet mager of gezond te noemen. Ik vraag me af waarom dat is.
zo gaat het eerlijk gezegt altijd daar
ik heb er inderdaad 5 jaar gezeten en er zijn er maar weinig succesvol, een paar wel met een operatie maar bij de rest is er toch wel veel jojo effect jammer genoeg
pi_47503158
Het is toch maar een arbitraire grens, uiteindelijk. Toen ik begon met lijnen had ik officieel ook overgewicht, terwijl ik helemaal niet zo dik was (maat 40/42). Ik had zelfs in de Dieetclub moeten beginnen. Alleen kwam ik daar pas later achter, omdat ik dacht dat ik een paar cm langer was dan ik ben.
pi_47503214
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zo gaat het eerlijk gezegt altijd daar
ik heb er inderdaad 5 jaar gezeten en er zijn er maar weinig succesvol, een paar wel met een operatie maar bij de rest is er toch wel veel jojo effect jammer genoeg
In de hele maatschappij schijnen de meeste lijners niet succesvol te zijn en alleen maar zwaarder te eindigen dan ze beginnen. Het is ook niet niks, het vooruitzicht dat je tientallen kilo's af moet vallen. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dan tot het einde de moed erin te houden. Blijkbaar lukt dat dus ook niet veel mensen.
Des te meer reden om het niet zo ver te laten komen.
pi_47503342
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:11 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

In de hele maatschappij schijnen de meeste lijners niet succesvol te zijn en alleen maar zwaarder te eindigen dan ze beginnen. Het is ook niet niks, het vooruitzicht dat je tientallen kilo's af moet vallen. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dan tot het einde de moed erin te houden. Blijkbaar lukt dat dus ook niet veel mensen.
Des te meer reden om het niet zo ver te laten komen.
Ja dat lijkt me een heel aannemelijke reden, dat het gewoon erg moeilijk is om het zo lang vol te houden.
Maar ja, bij ons gaat het ook niet echt snel omdat het de "laatste" kilo's zijn en die willen er nu eenmaal ook niet graag af.
pi_47503349
@Melanie_the_miss: Het ligt voor de hand dat zoet broodbeleg niet helpt met afvallen. Vruchtenhagel en muisjes zijn lege calorieen.
Kaas is vet maar kan er vaak nog mee door, afhankelijk van de soort kaas en vooral de hoeveelheid.
Vier boterhammen ineens lijkt me ook wel erg veel. Voor afvallen wordt vaak geadviseerd vaker kleinere maaltijden te nemen. Leer je ook gelijk jezelf niet zo vol te proppen en met en vol gevoel genoegen te nemen ipv een volgestampt gevoel.

Dus als ik jou was zou ik die vier boterhammen over meer tijd uitspreiden en een verstandiger beleg kiezen. (Kipfilet, vis, cottage cheese, ei, oid)

Eigenlijk zou ik persoonlijk zelfs niet zo veel brood eten omdat dat een ongelovelijke berg koolhydraten zijn en koolhydraten heel makkelijk in vet omgezet worden terwijl proteines de spieren voeden en een langer vol gevoel geven.
Ik ben groot fan van als lunch vis/garnalen met wat groentes.
Maar dat ben ik he..
En de chocolade heb ik (meestal) ook goed opgelost: ik doe wat cacao door mijn wheyshake. Dat helpt heel goed tegen de behoefte aan chocola, bevat geen suiker en levert toch de gezonde dagdosis chocola op.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_47503378
Wat is een wheyshake?
pi_47503422
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me een heel aannemelijke reden, dat het gewoon erg moeilijk is om het zo lang vol te houden.
Maar ja, bij ons gaat het ook niet echt snel omdat het de "laatste" kilo's zijn en die willen er nu eenmaal ook niet graag af.
Bij ons gaat het niet snel, maar een paar kilo is wel te overzien. Als je 5 kilo kwijt wilt, is een kilo al een hele stap. Als er 30 vanaf moeten, lijkt het me moeilijker om al met 1 kilo blij te zijn en niet alleen maar te denken "pff, nog 29 te gaan".
Het is heel begrijpelijk. Maar dan nog, even stoppen met lijnen is iets anders dan alles er weer aan eten plus nog wat extra kilo's. Ach ja, je weet natuurlijk pas hoe het is als je het zelf meemaakt.
pi_47503482
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bij ons gaat het niet snel, maar een paar kilo is wel te overzien. Als je 5 kilo kwijt wilt, is een kilo al een hele stap. Als er 30 vanaf moeten, lijkt het me moeilijker om al met 1 kilo blij te zijn en niet alleen maar te denken "pff, nog 29 te gaan".
Het is heel begrijpelijk. Maar dan nog, even stoppen met lijnen is iets anders dan alles er weer aan eten plus nog wat extra kilo's. Ach ja, je weet natuurlijk pas hoe het is als je het zelf meemaakt.
ja een toch ligt het ook aan die knop in je hoofd
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:22:55 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47503581
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

verkeerd gekeken . Op de 1 of andere manier denk ik nog steeds dat mijn BMI 29 is (zo hoog was 'ie toen ik begon. Ik begon eigenlijk op 86,5 kg en niet op 80).
Niet meer actief op Fok!
pi_47503619
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja een toch ligt het ook aan die knop in je hoofd
Uiteindelijk wel ja, maar bij sommige mensen lijkt er wel een veertje in die knop te zitten dat hem terugduwt naar de "wat maakt het allemaal uit"-stand.
pi_47503626
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Ach ja, je weet natuurlijk pas hoe het is als je het zelf meemaakt.
Kijk, dat is de clue
(ik word altijd een beetje moe van mensen die oordelen over een situatie waar ze zelf nooit in hebben gezeten: Dik? Doe toch niet zo lui en vreet wat minder! Werkloos? Ga werken l*l! Overspannen? Stel je niet zo aan!)

Ik heb zojuist 2 heerlijke biologische volkorenboterhammen met daarop biologische roomboter en biologische kipfilet opgevroten
En ik zit nu al op te zien tegen de tocht naar het zwembad (waar ik al jaren niet ben geweest, het is verbouwd, dus het is nog 'onbekend terrein' ook...)
pi_47503660
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:24 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja, maar bij sommige mensen lijkt er wel een veertje in die knop te zitten dat hem terugduwt naar de "wat maakt het allemaal uit"-stand.
ja maar toch geloof ik dat dat ook met discipline te maken heeft
pi_47503676
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:24 schreef Alcarin het volgende:

Ik heb zojuist 2 heerlijke biologische volkorenboterhammen met daarop biologische roomboter en biologische kipfilet opgevroten
En ik zit nu al op te zien tegen de tocht naar het zwembad (waar ik al jaren niet ben geweest, het is verbouwd, dus het is nog 'onbekend terrein' ook...)
Denk aan dat voldane gevoel dat je hebt als je straks weer thuis bent...
Waar haal jij trouwens biologisch brood? In een speciale winkel, of gewoon in de supermarkt?
pi_47503678
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:24 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb anders in het dieetclubtopic wel gelezen over ducttape dat over de knop werd geplakt!
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 11:26:47 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_47503730
inhalen kan niet moeilijk zijn Renske, ik sta al een tijd stil op 75.5
pi_47503762
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:25 schreef Mini_rulez het volgende:
Denk aan dat voldane gevoel dat je hebt als je straks weer thuis bent...
Waar haal jij trouwens biologisch brood? In een speciale winkel, of gewoon in de supermarkt?
Ja, dat is wel een hele goede. Het zou wel een overwinning zijn, als ik de eerste keer ga dan ga ik daarna vast wel vaker...

'Vroeger' haalde ik dat brood in een vage zweefwinkel, maar ik heb sinds kort ontdekt dat AH ook biologisch brood heeft
De enige bio-dingen die ik nog niet heb kunnen vinden en wel zou willen zijn biologische mandarijnen.
pi_47503763
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:26 schreef Guppyfriend het volgende:
inhalen kan niet moeilijk zijn Renske, ik sta al een tijd stil op 75.5
en ik ook
pi_47503829
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar toch geloof ik dat dat ook met discipline te maken heeft
Inderdaad, maar je kunt niet altijd op commando genoeg discipline opbrengen.
Bij psychologie heb ik geleerd dat discipline/zelfbeheersing werkt als een soort spier, of een vaatje dat leegloopt. Als je het een tijdje hebt gebruikt, moet het eerst weer aansterken voordat je het opnieuw kunt gebruiken. Dat is ook de reden dat op momenten dat je veel discipline moet opbrengen voor één ding (bijv. stoppen met roken), het moeilijker is om nog discipline op te brengen voor iets anders (waardoor mensen dan bijv. meer gaan snoepen).
De spier kan wel getraind worden (of het vaatje groter) zodat je meer discipline hebt, maar sommige mensen hebben nou eenmaal van nature minder discipline dan anderen. Dat kun je ze niet altijd kwalijk nemen. Misschien zouden ze er wel iets aan kunnen doen.
pi_47503831
Waar ik heel benieuwd naar ben is waarom de één aan de rem trekt als hij of zij 60 weegt en de ander er pas wat aan gaat doen als de 100 kilo-grens gepasseerd is. Mijn trigger was bv. dat ik mezelf terug zag op een foto en mezelf gewoon niet herkende! Dus als ik in de spiegel keek vond ik het nogal meevallen. Ik denk eerlijk gezegd dat je dan onbewust je buik inhoudt en op je voordeligst gaat staan, ik weet het niet, maar je hebt dan iig een volledig fout zelfbeeld. (een beetje zoals mensen met anorexia nog steeds een heel dik persoon in de spiegel zien) Heel interessant fenomeen.
pi_47503880
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:27 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een hele goede. Het zou wel een overwinning zijn, als ik de eerste keer ga dan ga ik daarna vast wel vaker...

'Vroeger' haalde ik dat brood in een vage zweefwinkel, maar ik heb sinds kort ontdekt dat AH ook biologisch brood heeft
De enige bio-dingen die ik nog niet heb kunnen vinden en wel zou willen zijn biologische mandarijnen.
AH wil zich echt profileren als bewuste supermarkt, dus ze hebben opeens heel veel biologische dingen. Niet geheel uit nobele motieven waarschijnlijk, maar mij hoor je niet klagen.
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:31:03 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47503900
Vorig jaar startte ik bij de dieetclub. Ik werd zo moedeloos van al die mensen die (dacht ik) heel goed en gezond bezig waren en gewoon maar niet afvielen. Inmiddels heb ik in de gaten dat dat 'gezond leven' daar wel wat mee valt en dat je het echt grotendeels zelf in de hand hebt om af te vallen. Ik vind het voornamelijk een zware psychische strijd, want je wordt voortdurend blootgesteld aan allerlei verleidingen. Eten maakt zo'n belangrijk onderdeel uit van ons bestaan dat je er niet omheen kunt. En je moet maar kunnen weigeren als je moeder je een stuk taart aanbiedt die ze speciaal voor jou gebakken heeft. Ik heb het wat dat betreft nog gemakkelijk, maar er zijn natuurlijk mensen met hardnekkige vriendjes / moeders die constant zitten te snaaien en daardoor zelf ook minder goed bestand zijn tegen een snaaiaanval.

Mijn moeder weegt trouwens 79 kilo met kleren aan. Nog even en ik ben haar voorbij en dat vindt ze maar niks, want ze vindt dat ik niet slanker ben dan zij, haha .
Niet meer actief op Fok!
pi_47503911
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:29 schreef conleche het volgende:
Waar ik heel benieuwd naar ben is waarom de één aan de rem trekt als hij of zij 60 weegt en de ander er pas wat aan gaat doen als de 100 kilo-grens gepasseerd is. Mijn trigger was bv. dat ik mezelf terug zag op een foto en mezelf gewoon niet herkende! Dus als ik in de spiegel keek vond ik het nogal meevallen. Ik denk eerlijk gezegd dat je dan onbewust je buik inhoud en op je voordeligst gaat staan, ik weet het niet, maar je hebt dan iig een volledig fout zelfbeeld. (een beetje zoals mensen met anorexia nog steeds een heel dik persoon in de spiegel zien) Heel interessant fenomeen.
tja ik woog bijna 100 kilo voordat ik het in de gaten had (ik was 14)
en ik had inderdaad waarschijnlijk een fout zelfbeeld
pi_47503917
quote:
Waar ik heel benieuwd naar ben is waarom de één aan de rem trekt als hij of zij 60 weegt en de ander er pas wat aan gaat doen als de 100 kilo-grens gepasseerd is. Mijn trigger was bv. dat ik mezelf terug zag op een foto en mezelf gewoon niet herkende! Dus als ik in de spiegel keek vond ik het nogal meevallen. Ik denk eerlijk gezegd dat je dan onbewust je buik inhoud en op je voordeligst gaat staan, ik weet het niet, maar je hebt dan iig een volledig fout zelfbeeld. (een beetje zoals mensen met anorexia nog steeds een heel dik persoon in de spiegel zien) Heel interessant fenomeen.
Als je jezelf terugziet op videobeelden weet je het pas echt zeker... Dat zijn echt 'natuurlijke' houdingen, dus dan zie je pas echt hoe dik of dun je bent. Best confronterend
pi_47503963
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:30 schreef Mini_rulez het volgende:
AH wil zich echt profileren als bewuste supermarkt, dus ze hebben opeens heel veel biologische dingen. Niet geheel uit nobele motieven waarschijnlijk, maar mij hoor je niet klagen.
Precies, ik vind het allang prima. AH is makkelijker te bereiken dan de vage zweefwinkels
En deze week 15% korting op de AH biologische artikelen
Spaghetti en rijst inslaan
pi_47504027
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

tja ik woog bijna 100 kilo voordat ik het in de gaten had (ik was 14)
en ik had inderdaad waarschijnlijk een fout zelfbeeld
Voor een kind is dat ook anders, dan sta je er niet echt bij stil hoe je eruitziet.
Als je als volwassen mens 100 kilo weegt en dan nog niet denkt "hm, misschien ben ik iets te zwaar" ben je toch niet echt handig bezig. Soms zie ik van die mensen op straat lopen die een beetje waggelen omdat ze te dik zijn om recht te lopen, dan denk ik "wat moet er nog meer gebeuren voordat jij doorkrijgt dat er iets aan de hand is?"
pi_47504070
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:34 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Voor een kind is dat ook anders, dan sta je er niet echt bij stil hoe je eruitziet.
Als je als volwassen mens 100 kilo weegt en dan nog niet denkt "hm, misschien ben ik iets te zwaar" ben je toch niet echt handig bezig. Soms zie ik van die mensen op straat lopen die een beetje waggelen omdat ze te dik zijn om recht te lopen, dan denk ik "wat moet er nog meer gebeuren voordat jij doorkrijgt dat er iets aan de hand is?"
ja dat begrijp ik ook niet
pi_47504078
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:31 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Als je jezelf terugziet op videobeelden weet je het pas echt zeker... Dat zijn echt 'natuurlijke' houdingen, dus dan zie je pas echt hoe dik of dun je bent. Best confronterend
Hihi, ja idd! Zo zag ik ook dat ik maar raar loop, met van die zwaaiende armen en bij elke stap veerde ik een beetje op, echt heel stom. Ik probeer er nu soms aan te denken, maar natuurlijk vergeet ik dat! Dus als je iemand voorbij ziet lopen in een soort zwembadpas, dan ben ik het waarschijnlijk!
pi_47504093
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:32 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Precies, ik vind het allang prima. AH is makkelijker te bereiken dan de vage zweefwinkels
En deze week 15% korting op de AH biologische artikelen
Spaghetti en rijst inslaan
Ik probeer al een paar dagen om mijn vriendje mee te krijgen naar AH XL, die heeft veel meer biologische dingen dan de AH waar ik normaal naartoe ga. Hij heeft een auto, dus dan kunnen we mooi een voorraadje inslaan. Alleen wil hij niet mee.
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 11:38:11 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_47504166
quote:
Waar ik heel benieuwd naar ben is waarom de één aan de rem trekt als hij of zij 60 weegt en de ander er pas wat aan gaat doen als de 100 kilo-grens gepasseerd is. Mijn trigger was bv. dat ik mezelf terug zag op een foto en mezelf gewoon niet herkende! Dus als ik in de spiegel keek vond ik het nogal meevallen. Ik denk eerlijk gezegd dat je dan onbewust je buik inhoudt en op je voordeligst gaat staan, ik weet het niet, maar je hebt dan iig een volledig fout zelfbeeld. (een beetje zoals mensen met anorexia nog steeds een heel dik persoon in de spiegel zien) Heel interessant fenomeen.
mijn trigger was inderdaad een foto waarop mn buik zooo duidelijk was!
pi_47504194
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik probeer al een paar dagen om mijn vriendje mee te krijgen naar AH XL, die heeft veel meer biologische dingen dan de AH waar ik normaal naartoe ga. Hij heeft een auto, dus dan kunnen we mooi een voorraadje inslaan. Alleen wil hij niet mee.
Grrr! Dan gewoon op de fiets gaan! Doe ik ook, maar ik heb dan ook een '5-filiaal' op 15 min. fietsafstand.
pi_47504242
Oeps, nadeel van een scherm wat lang openlaten: het grote risico spuit 11 te zijn.
(hangt zichzelf het bordje met het nummer "11" om)
pi_47504291
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:40 schreef Spacehamster het volgende:
Oeps, nadeel van een scherm wat lang openlaten: het grote risico spuit 11 te zijn.
(hangt zichzelf het bordje met het nummer "11" om)
Heb ik ook heel vaak (type ook heel langzaam)
pi_47504300
Het dichtstbijzijnde filiaal is ongeveer een kwartier fietsen, en die hebben weinig biologische dingen. Die XL is zo'n 40 minuten fietsen (30 als je echt doorfietst) maar ik moet ook wat nieuwe frisdrank hebben dus dat lijkt me ook geen succes.
Ach ja, ik kan ook zelf de auto pakken maar ik vind het zo'n gedoe als je veel in één keer koopt, dan is een extra paar handen toch wel handig. En ik wil graag voor de hele week boodschappen doen omdat je dan minder ongezonde dingen koopt en omdat die winkel niet bepaald naast de deur zit.
pi_47504323
ik ga zometeen mijn eerste boterhammen van deze week eten
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:42:49 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47504333
quote:
Ik vind mezelf al jarenlang te dik. Als ik een foto van toen ik 8 was naast een foto van toen ik 9 was leg, is duidelijk te zien dat ik ben aangekomen. Waarom weet ik niet. Ik heb waarschijnlijk nooit een te hoog BMI gehad (tot mijn 20e ongeveer), maar ik vond mezelf altijd wel te dik en op de middelbare school werd ik wel eens hangbuikzwijntje genoemd . Ik heb echter nooit echt slecht gegeten toen ik nog thuis woonde. Elke dag boterhammetjes mee naar school, warme maaltijd 's avonds, alleen in het weekend chips, zelden snoep, nooit frisdrank... wel lustte ik vaak niet wat mijn moeder klaarmaakte voor het avondeten en dan kreeg ik een broodje hamburger of een frikandel met mayo. Of ik 's avonds nog crackers met hagelslag. Zo zal ik onbewust wel aangekomen zijn in de loop der jaren. Moet wel zeggen dat ik al vrij vroeg ongesteld werd en borsten begon te krijgen. Als ik het me goed herinner was dat rond m'n 9e / 10e (vandaar ook dat ik mezelf daar dik vind; ik begon immers vrouwelijke vormen te krijgen). M'n moeder heeft me eigenlijk nooit dik gevonden (zelfs niet toen ik 80 woog), dus aan haar oordeel hecht ik niet meer zoveel. Op m'n 17e ging ik op mezelf wonen en dat ging eerst best goed. Woonde samen met een meisje die elke avond een goede maaltijd op tafel wilde hebben (al ontbrak de groente wel regelmatig), we aten wel eens een zak chips leeg tijdens een filmpje, maar dat was het. Toen ging ik weer een jaar thuis wonen en toen leerde ik een jongen kennen waar ik regelmatig bij ging logeren. Was altijd zo gezellig en ik had altijd een vakantiegevoel. Dus we aten 's avonds een zak chips leeg, cola, 's nachts soms nog pizza... en zo kwamen de kilo's er langzaam bij. Later werd hij mijn huisgenoot en dan aten we de hele dag niks en dan ijs en chips als avondeten . Zó debiel. Nou dat ging een tijdje zo door tot ik het echt spuugzat was. Ik weet niet waarom ik het deed. Ik voelde me ongelukkig, dacht dat ik nooit het geluk zou vinden en dat ik altijd dik zou blijven, dus wat maakte het allemaal ook uit. Maar vorig jaar was ik het zat. Toen ben ik naar een diëtist gegaan en ik woog dus 88 kilo (waar ik 86,5 van maak, omdat ik me toen 's middags woog met kleren aan). Maar heel gemotiveerd was ik sowieso nog niet, want de week voor ik naar de diëtist moest, at ik heel bewust en voor de rest deed ik maar wat ik wilde. De ouders van m'n huisgenoot namen ons vaak mee uit eten en ze aten zelf vaak patat, dus dat hielp ook niet echt. Dat is nu ook anders, dus dat scheelt .
Ik ben toen ik ongeveer 75 woog trouwens wel gaan fitnessen, maar dat lag me niet zo. Ik deed maar wat. En ik paste m'n eetpatroon ook niet aan. Was allang blij dat ik überhaupt een maaltijd op tafel kreeg.
Maar goed, rond mijn verjaardag besefte ik dat ik me altijd had bedacht dat ik op m'n 25e gewoon een goed figuur wilde hebben en weer aantrekkelijk wilde zijn voor mezelf en voor anderen. Maar ja, ik werd 23 en m'n 25e kwam steeds dichterbij. Slank word je niet vanzelf, besefte ik toen.
En toen ben ik gewoon ineens van de één op de andere dag een stuk gezonder gaan leven. En het resultaat sinds eind januari is dus 5 kilo eraf . Zo, dat was mijn verhaal zo'n beetje .
Niet meer actief op Fok!
pi_47504467
Wat een verhaal, Viking84.
Volgens mij is dat ook de beste manier, bedenken dat je er iets aan wilt doen en meteen beginnen. Als je dingen eenmaal gaat uitstellen, wordt het niks meer.
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:54:41 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47504782
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat een verhaal, Viking84.
Volgens mij is dat ook de beste manier, bedenken dat je er iets aan wilt doen en meteen beginnen. Als je dingen eenmaal gaat uitstellen, wordt het niks meer.
ik dacht altijd in termen van 'later'. 'Later' zal ik dit, 'later' zal ik dat totdat ik op een gegeven moment tot het inzicht kwam dat 'later' allang was begonnen (nml al vanaf m'n 18e). Wat mij ook erg heeft geholpen is het idee over mijn toekomst. Ik wil nog van alles doen (reizen, vrijwilligerswerk in buitenland etc) en daarbij zie ik gewoon geen dikke ik voor me. Ik wil niet meer het dikkerdje zijn, ik wil niet de dikkerd op een kameel in de saharah zijn, ik wil niet degene zijn die niet kan mee komen bij survivaltochten, omdat ze te dik is. Nu overdrijf ik wel wat, maar ik wil gewoon jong, fris en fruitig zijn en een dik lijf past daar niet bij .
Niet meer actief op Fok!
pi_47504809
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

mijn trigger was inderdaad een foto waarop mn buik zooo duidelijk was!
Bij mij ook! En het feit dat mijn moeder er nogal over zat te zemelen. Ik vond mezelf ook wel stevig, maar had het knopje nog niet gevonden om er wat aan te doen. Nu gelukkig wel!

Ik heb trouwens het idee dat de meeste mensen in Slank de Lente in gezonder leven dan de meeste mensen in de Dieetclub. Let wel, de meeste he?
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:58:17 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47504919
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:55 schreef Plukie86 het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat de meeste mensen in Slank de Lente in gezonder leven dan de meeste mensen in de Dieetclub. Let wel, de meeste he?
ja, dat idee heb ik beslist ook. Maar idd: dat gaat niet op voor iedereen, natuurlijk . Maar als je maar blijft aankomen, terwijl je wilt afvallen doe je toch iets fout. Ik heb daar echt een verkeerd beeld van 'afvallen' gekregen, zoals ik een paar posts eerder al aangaf.
Niet meer actief op Fok!
pi_47504995
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:58 schreef Viking84 het volgende:

Ik heb daar echt een verkeerd beeld van 'afvallen' gekregen, zoals ik een paar posts eerder al aangaf.
Wat bedoel je daarmee?
pi_47505210
Mijn wake up call was toen ik bijna geen broeken meer had die me pasten, ik een nieuwe nodig had en ik wanhopig door de rekken met broeken ging en mijn oude maat paste niet meer en een maat groter niet en 2 maten groter niet en 3 maten groter niet en toen stond ik te kijken naar een broek van nog groter en die zag er zo groot uit....
Toen ging de knop echt ff om en het is inmiddels 4 kilo later....
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:06:26 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47505235
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:00 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
nou ik zag dus hoe lang die mensen al bezig waren en dat ze maar zo weinig afvielen of weer aankwamen. Daar ben ik erg van geschrokken en ik dacht: sjee, zou het écht zo ontzettend moeilijk zijn? Daar werd ik alleen maar somberder van.

Nu begrijp ik dat die mensen die steeds maar weer aankomen of weinig afvallen dat voor een groot deel zelf in de hand hebben door 1) te weinig te bewegen, 2) te rigoureus te diëten zodat alles wat eraf was er weer aan komt en 3) zich door voedsel te laten verleiden ("ach 1 keer mag wel", "die taart is speciaal voor mij gemaakt, dus laat ik maar een stukje nemen", "ach het is vakantie, dus ik mag nu wel lekker uit de band springen" etc etc).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:11:23 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47505414
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:05 schreef Spacehamster het volgende:
Mijn wake up call was toen ik bijna geen broeken meer had die me pasten, ik een nieuwe nodig had en ik wanhopig door de rekken met broeken ging en mijn oude maat paste niet meer en een maat groter niet en 2 maten groter niet en 3 maten groter niet en toen stond ik te kijken naar een broek van nog groter en die zag er zo groot uit....
Toen ging de knop echt ff om en het is inmiddels 4 kilo later....
nou, ik wilde een trainingsbroek kopen vorige week en alles was gewoon te gróót ipv te klein. Dat is ook niet leuk, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_47505652
ik heb je nog niet gefeliciteerd Renske, dus bij deze nog even En tof dat je je verhaal hebt verteld!

Ik ben nu even aan het lunchen, dus om een uur of 14.00u hardlopen, scriptieopdracht voor vandaag = klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')