abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:25:14 #241
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47467760
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kun jij mij garanderen dat dat niet de volgende stap is, als moslims aan de macht komen?

Ik weet wel zeker dat dat de volgende stap is. Het staat namelijk zo in de Koran. Dat moet jij toch weten.
Je gaat er dus vanuit dat moslims aan de macht komen? Ja, dan zou dat best wel eens de volgende stap kunnen zijn, als je er heel wat over slaat.
pi_47467800
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Nergens om niet - maar het is niet vrijwilliger of gedwongener dan vrouwen die geen broek aanmogen van zichzelf, of geen make-up, of geen baan, en geen pasje van de bankrekening .
Ik denk dat jij nog steeds niet helemaal bent ingegaan op het feit dat niet alles even vrijwillig is. Ik zou zulke uitspraken doen nádat er gekeken is of het vrijwillig is, en dan niet jouw juridiche variant. Er zijn vrouwen met hoofddoekjes die die helemaal vrijwillig dragen, ook vrouwen die dat niet vrijwillig doen. Zelfde geldt voor een rok dragen, make-up loos door het leven gaan etc. etc.
pi_47467814
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Snap je dat nou echt niet? PJ heeft het toch al aardig voorgekauwd hoor.
Neuh, ik snap alleen jouw opmerking niet, dat is alles
pi_47467824
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:24 schreef Autodidact het volgende:
Die sharia voor moslims (ik geloof alleen in Ontario) werd toch afgewezen?
Ja, voor de verandering had het verzoek om gelijke behandeling eindelijk een positief effect, afschaffing van autorisatie van reeds bestaande religieuze rechtbanken.
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Lemmeb, waar heb je het nou over? Over die gekke religieuze rechtbanken daar?
In dat geval is het de moeite waard je even in te lezen.

Korte samenvatting: de overheid erkende daar rechtsgeldigheid van religieuze rechtbanken (die zich aan de canadese wet moesten houden), en liet van bepaalde religieuze rechtbanken de uitspraken standaard door een rechter ondertekenen (alle partijen van te voren accoord). Er waren er een aantal - geen moslimrechtbanken.

Toen wilden moslims er ook een - dat kon uiteraard niet geweigerd worden, dat leverde een rel op en eind van het liedje was dat de overheid ophield met het autoriseren van religieuze rechtbanken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:29:11 #245
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47467909
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:26 schreef Elseetje het volgende:
Er zijn vrouwen met hoofddoekjes die die helemaal vrijwillig dragen
Daar geloof ik dus niks van. Traditie, groepsdruk, je afzetten tegen het westen, "hoer" genoemd worden op straat: dat is de bron van die gekte.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47467911
Afspraken tussen individuen werden gewoon sneller geaccepteerd door de rechtbanken, dat was eigenlijk de hele opzet. Ze kunnen alsnog een sjaria-overeenkomst afsluiten.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:31:07 #247
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47467969
quote:

[..]

Neuh, ik snap alleen jouw opmerking niet, dat is alles
Er stond eigenlijk hetzelfde als wat PJ drie posts daaronder schreef, alleen dan in andere bewoordingen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47467991
quote:

[..]

Ik denk dat jij nog steeds niet helemaal bent ingegaan op het feit dat niet alles even vrijwillig is. Ik zou zulke uitspraken doen nádat er gekeken is of het vrijwillig is, en dan niet jouw juridiche variant. Er zijn vrouwen met hoofddoekjes die die helemaal vrijwillig dragen, ook vrouwen die dat niet vrijwillig doen. Zelfde geldt voor een rok dragen, make-up loos door het leven gaan etc. etc.
Zelfde geldt voor een rokje dragen, met make-up door het leven gaan etc. etc.
Kortom: volstrekt onbruikbare onzin. Wordt alleen in stelling gebracht als het schikt en is onmeetbaar.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:32:21 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47468014
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:25 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Je gaat er dus vanuit dat moslims aan de macht komen?
Als het zo doorgaat wel ja. En daar heb ik absoluut geen trek in.
quote:
Ja, dan zou dat best wel eens de volgende stap kunnen zijn, als je er heel wat over slaat.
Wat sla ik over dan?
pi_47468024
Moslimrechtbanken? Lijkt me geen goed idee voor onze bi-culturelen, dan zouden velen hun beide handjes verliezen.
pi_47468117
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:18 schreef sigme het volgende:
Dank du_ke, overheen gekeken .
[..]

Variaties op een thema.
[..]
Ja variaties op het thema "afwijkende geloven die nu wel in Nederland te vinden zijn en waarvan de in- en aanpassing met horten en stoten gaat"
quote:
Klopt, maar is een drogredenering voor argumentatie bij de vraag Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?.
[..]
De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's. Dat het import is is dus redenering die geen stand houdt.
quote:
Maar dat betekent dat je het gunstig vind als de islam krimpt / niet groeit. Waarom?
Omdat van mij de geloven wel op mogen rotten.

En belangrijker vind ik nog dat het er op wijst dat ze intergreren in onze samenleving.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47468118
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef pberends het volgende:
Moslimrechtbanken? Lijkt me geen goed idee voor onze bi-culturelen, dan zouden velen hun beide handjes verliezen.
Alles wat volgens de Canadese wet is verboden, was deze 'moslimrechtbanken' ook verboden.
pi_47468176
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]
Als het hoe doorgaat?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:37:55 #254
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47468221
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat in Canada? In Nederland? Je ziet in deze landen moslims steeds meer macht verwerven?
quote:
Wat sla ik over dan?
Het was voor mij niet duidelijk dat tussen de genoemde ontwikkelingen in Canada en het invoeren van de sharia de moslims aan de macht waren gekomen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:39:21 #255
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47468266
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:
De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's.
Juist wel, aangezien de groep extreme grefo's sinds die tijd alleen maar kleiner is geworden (en nu in absolute aantallen zelfs kleiner is dan de groep moslims). Maw: extreme gereformeerdheid is geen gevaar meer, maar we hebben moslims ervoor in de plaats gekregen, die nog veel gevaarlijker en talrijker zijn. En bedankt.
pi_47468295
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou ik kom uit een plaats vlakbij Staphorst en Rouveen en die plaats is zelf ook voorzien van een flinke portie Grefo's waaronder enkele goede vrienden van me.
zit daar dan nog iets tussen ofzo?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:40:41 #257
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47468315
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:37 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat in Canada? In Nederland? Je ziet in deze landen moslims steeds meer macht verwerven?
Uiteraard, als het zo doorgaat, in beide landen. Jij ziet dat niet?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:42:04 #259
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47468364
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:39 schreef Lemmeb het volgende:
Juist wel, aangezien de groep extreme grefo's sinds die tijd alleen maar kleiner is geworden (en nu in absolute aantallen zelfs kleiner is dan de groep moslims). Maw: extreme gereformeerdheid is geen gevaar meer, maar we hebben moslims ervoor in de plaats gekregen, die nog veel gevaarlijker en talrijker zijn. En bedankt.
Juist door de verkeerde benadering van moslims, gaan de grefo's zich weer meer roeren. Dom beleid is de oorzaak van al die reli-ellende en EchtGaaf.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47468433
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja variaties op het thema "afwijkende geloven die nu wel in Nederland te vinden zijn en waarvan de in- en aanpassing met horten en stoten gaat"
Behalve dat die geloven die jij opnoemde geen afwijkende geloven waren, slechts -door alle partijen herkend- verschillende uitleggen / invullingen, van hetzelfde geloof.
quote:
[..]

De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's. Dat het import is is dus redenering die geen stand houdt.
Dat het import is, wordt als argument niet weerlegd door het argument 'we zitten er nu eenmaal mee'.
quote:
[..]

Omdat van mij de geloven wel op mogen rotten.

En belangrijker vind ik nog dat het er op wijst dat ze intergreren in onze samenleving.
Kortom: je vind de islam ook maar niks.
Is het een teken van intergratie om een gemiddeld geboortetal te hebben? Hmm. Nou ja, dat kan.
pi_47468489
Dat zijn schrikbarende ontwikkelingen, ja:

http://www.cbs.nl/en-gb/m(...)007/2006-2103-wm.htm
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:45:29 #262
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47468497
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hooguit passieve "macht" in de zin dat het aantal mensen dat zich moslim noemt toeneemt. Ik zie deze "macht" vooralsnog niet op een verontrustende manier tot uiting komen nee. Het heeft mijn leven tot vandaag nog niet beďnvloed en ik ondervind eerder last - zij het vrij minimaal - van de reacties op deze vermeende dreiging dan van de "dreiging" zelf.
pi_47468523
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De groep extreme grefo's is kleiner dan de groep extreme Moslims?

Waarom heeft er dan nog geen Moslimvariant op de SGP plaatsgenomen in het parlement?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:46:06 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47468525
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Juist door de verkeerde benadering van moslims, gaan de grefo's zich weer meer roeren. Dom beleid is de oorzaak van al die reli-ellende en EchtGaaf.
True. Nu die moslims zo geknuffeld worden zien die refo's hun kans ook weer schoon. Dat krijg je er nou van. En EchtGaaf.
pi_47468538
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zo doorgaat als in Canada? Waar religieuze rechtbanken dankzij de moslims afgeschaft werden?

Tsja.. daar kan je tegen zijn, natuurlijk.
pi_47468618
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Was dat onder de duim hebben maar zo Denk dat in pakweg Rouveen, Staphorst of Urk de sfeer heel wat onderdrukkender is dan in de Schilderswijk. Ze komen nu weer meer op. Ze zitten verdomme zelfs in de regering als reactie op het gekanker over moslims zijn ook de grefo's volgens mij fanatieker geworden.
dát is idd een interessant fenomeen, de aanleiding daarvan ligt imo bij de aanslagen van 9-11. Kan me herinneren dat ik kort daarop een stel godsdienstfanaten op het CS in A'dam zag staan met een groot bord + foto van de brandende twintowers waarmee ze de omstanders duidelijk wilden maken dat dat de straf van god was. Heb er toen serieus over nagedacht om zo'n navulling voor een aansteker te halen, ze van achter te besluipen en dat bord in de hens te steken. Heb er tot de dag van vandaag spijt van dat ik dat niet gedaan heb

hoe dan ook, ik zag vergelijkbare types vervolgens ook onmiddellijk op de televisie verschijnen, in de geschreven media etc etc. Maar zij baseren zich op lucht, in de praktijk ontkerkelijkt Nederland/Europa gestadig verder, inclusief moslims. De achterban neemt af, en op een schone dag gaan ze op hun bek, keihard

(en ik ben de beroerdste niet om ze dan nog eens flink na te schoppen )
pi_47468665
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Behalve dat die geloven die jij opnoemde geen afwijkende geloven waren, slechts -door alle partijen herkend- verschillende uitleggen / invullingen, van hetzelfde geloof.
[..]
Nou het Jodendom wijkt toch behoorlijk af van het vroege protestantisme en de restanten van het katholicisme die de boventoon voerden in de 16e en 17e eeuw in Nederland.
quote:
Dat het import is, wordt als argument niet weerlegd door het argument 'we zitten er nu eenmaal mee'.
[..]
Dat het import is maakt het ook niet erger dan Grefo's.
quote:
Kortom: je vind de islam ook maar niks.
Is het een teken van intergratie om een gemiddeld geboortetal te hebben? Hmm. Nou ja, dat kan.
Ik vind geloven eigenlijk maar niks dus ook de Islam. Maar als mensen willen geloven moeten ze dat toch vooral zelf weten. Al of niet geloven moet je niet afdwingen. Maar minder gelovigen lijkt me geen slechte ontwikkeling.
pi_47468679
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Volgens mij zijn er vrij weinig uitdrukkingen rechtstreeks vertaalbaar of gelijk. De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet is een voorbeeld van eentje die exact vertaald wel bestaat, en er zijn er die niet letterlijk vertaald toch een precies pendant hebben (komt voor de bakker - consider it done, bijvoorbeeld). Maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.
mja, zou heel goed kunnen. Mischien meer iets voor dat talen-subforum, ik weet het in ieder geval niet.
pi_47468702
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

zit daar dan nog iets tussen ofzo?
Die 2 lopen inderdaad wel in elkaar over. Maar tussen die 2 en Meppel zit nog de Lankhorst .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')