abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47468117
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:18 schreef sigme het volgende:
Dank du_ke, overheen gekeken .
[..]

Variaties op een thema.
[..]
Ja variaties op het thema "afwijkende geloven die nu wel in Nederland te vinden zijn en waarvan de in- en aanpassing met horten en stoten gaat"
quote:
Klopt, maar is een drogredenering voor argumentatie bij de vraag Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?.
[..]
De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's. Dat het import is is dus redenering die geen stand houdt.
quote:
Maar dat betekent dat je het gunstig vind als de islam krimpt / niet groeit. Waarom?
Omdat van mij de geloven wel op mogen rotten.

En belangrijker vind ik nog dat het er op wijst dat ze intergreren in onze samenleving.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47468118
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef pberends het volgende:
Moslimrechtbanken? Lijkt me geen goed idee voor onze bi-culturelen, dan zouden velen hun beide handjes verliezen.
Alles wat volgens de Canadese wet is verboden, was deze 'moslimrechtbanken' ook verboden.
pi_47468176
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat wel ja. En daar heb ik absoluut geen trek in.
[..]
Als het hoe doorgaat?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:37:55 #254
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47468221
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat wel ja. En daar heb ik absoluut geen trek in.
Als het zo doorgaat in Canada? In Nederland? Je ziet in deze landen moslims steeds meer macht verwerven?
quote:
Wat sla ik over dan?
Het was voor mij niet duidelijk dat tussen de genoemde ontwikkelingen in Canada en het invoeren van de sharia de moslims aan de macht waren gekomen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:39:21 #255
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47468266
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:
De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's.
Juist wel, aangezien de groep extreme grefo's sinds die tijd alleen maar kleiner is geworden (en nu in absolute aantallen zelfs kleiner is dan de groep moslims). Maw: extreme gereformeerdheid is geen gevaar meer, maar we hebben moslims ervoor in de plaats gekregen, die nog veel gevaarlijker en talrijker zijn. En bedankt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47468295
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou ik kom uit een plaats vlakbij Staphorst en Rouveen en die plaats is zelf ook voorzien van een flinke portie Grefo's waaronder enkele goede vrienden van me.
zit daar dan nog iets tussen ofzo?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:40:41 #257
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47468315
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:37 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat in Canada? In Nederland? Je ziet in deze landen moslims steeds meer macht verwerven?
Uiteraard, als het zo doorgaat, in beide landen. Jij ziet dat niet?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:42:04 #259
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47468364
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:39 schreef Lemmeb het volgende:
Juist wel, aangezien de groep extreme grefo's sinds die tijd alleen maar kleiner is geworden (en nu in absolute aantallen zelfs kleiner is dan de groep moslims). Maw: extreme gereformeerdheid is geen gevaar meer, maar we hebben moslims ervoor in de plaats gekregen, die nog veel gevaarlijker en talrijker zijn. En bedankt.
Juist door de verkeerde benadering van moslims, gaan de grefo's zich weer meer roeren. Dom beleid is de oorzaak van al die reli-ellende en EchtGaaf.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47468433
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja variaties op het thema "afwijkende geloven die nu wel in Nederland te vinden zijn en waarvan de in- en aanpassing met horten en stoten gaat"
Behalve dat die geloven die jij opnoemde geen afwijkende geloven waren, slechts -door alle partijen herkend- verschillende uitleggen / invullingen, van hetzelfde geloof.
quote:
[..]

De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's. Dat het import is is dus redenering die geen stand houdt.
Dat het import is, wordt als argument niet weerlegd door het argument 'we zitten er nu eenmaal mee'.
quote:
[..]

Omdat van mij de geloven wel op mogen rotten.

En belangrijker vind ik nog dat het er op wijst dat ze intergreren in onze samenleving.
Kortom: je vind de islam ook maar niks.
Is het een teken van intergratie om een gemiddeld geboortetal te hebben? Hmm. Nou ja, dat kan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47468489
Dat zijn schrikbarende ontwikkelingen, ja:

http://www.cbs.nl/en-gb/m(...)007/2006-2103-wm.htm
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:45:29 #262
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47468497
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hooguit passieve "macht" in de zin dat het aantal mensen dat zich moslim noemt toeneemt. Ik zie deze "macht" vooralsnog niet op een verontrustende manier tot uiting komen nee. Het heeft mijn leven tot vandaag nog niet beïnvloed en ik ondervind eerder last - zij het vrij minimaal - van de reacties op deze vermeende dreiging dan van de "dreiging" zelf.
pi_47468523
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De groep extreme grefo's is kleiner dan de groep extreme Moslims?

Waarom heeft er dan nog geen Moslimvariant op de SGP plaatsgenomen in het parlement?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:46:06 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47468525
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Juist door de verkeerde benadering van moslims, gaan de grefo's zich weer meer roeren. Dom beleid is de oorzaak van al die reli-ellende en EchtGaaf.
True. Nu die moslims zo geknuffeld worden zien die refo's hun kans ook weer schoon. Dat krijg je er nou van. En EchtGaaf.
pi_47468538
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zo doorgaat als in Canada? Waar religieuze rechtbanken dankzij de moslims afgeschaft werden?

Tsja.. daar kan je tegen zijn, natuurlijk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47468618
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Was dat onder de duim hebben maar zo Denk dat in pakweg Rouveen, Staphorst of Urk de sfeer heel wat onderdrukkender is dan in de Schilderswijk. Ze komen nu weer meer op. Ze zitten verdomme zelfs in de regering als reactie op het gekanker over moslims zijn ook de grefo's volgens mij fanatieker geworden.
dát is idd een interessant fenomeen, de aanleiding daarvan ligt imo bij de aanslagen van 9-11. Kan me herinneren dat ik kort daarop een stel godsdienstfanaten op het CS in A'dam zag staan met een groot bord + foto van de brandende twintowers waarmee ze de omstanders duidelijk wilden maken dat dat de straf van god was. Heb er toen serieus over nagedacht om zo'n navulling voor een aansteker te halen, ze van achter te besluipen en dat bord in de hens te steken. Heb er tot de dag van vandaag spijt van dat ik dat niet gedaan heb

hoe dan ook, ik zag vergelijkbare types vervolgens ook onmiddellijk op de televisie verschijnen, in de geschreven media etc etc. Maar zij baseren zich op lucht, in de praktijk ontkerkelijkt Nederland/Europa gestadig verder, inclusief moslims. De achterban neemt af, en op een schone dag gaan ze op hun bek, keihard

(en ik ben de beroerdste niet om ze dan nog eens flink na te schoppen )
pi_47468665
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Behalve dat die geloven die jij opnoemde geen afwijkende geloven waren, slechts -door alle partijen herkend- verschillende uitleggen / invullingen, van hetzelfde geloof.
[..]
Nou het Jodendom wijkt toch behoorlijk af van het vroege protestantisme en de restanten van het katholicisme die de boventoon voerden in de 16e en 17e eeuw in Nederland.
quote:
Dat het import is, wordt als argument niet weerlegd door het argument 'we zitten er nu eenmaal mee'.
[..]
Dat het import is maakt het ook niet erger dan Grefo's.
quote:
Kortom: je vind de islam ook maar niks.
Is het een teken van intergratie om een gemiddeld geboortetal te hebben? Hmm. Nou ja, dat kan.
Ik vind geloven eigenlijk maar niks dus ook de Islam. Maar als mensen willen geloven moeten ze dat toch vooral zelf weten. Al of niet geloven moet je niet afdwingen. Maar minder gelovigen lijkt me geen slechte ontwikkeling.
pi_47468679
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Volgens mij zijn er vrij weinig uitdrukkingen rechtstreeks vertaalbaar of gelijk. De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet is een voorbeeld van eentje die exact vertaald wel bestaat, en er zijn er die niet letterlijk vertaald toch een precies pendant hebben (komt voor de bakker - consider it done, bijvoorbeeld). Maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.
mja, zou heel goed kunnen. Mischien meer iets voor dat talen-subforum, ik weet het in ieder geval niet.
pi_47468702
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

zit daar dan nog iets tussen ofzo?
Die 2 lopen inderdaad wel in elkaar over. Maar tussen die 2 en Meppel zit nog de Lankhorst .
pi_47468707
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor een rokje dragen, met make-up door het leven gaan etc. etc.
Kortom: volstrekt onbruikbare onzin. Wordt alleen in stelling gebracht als het schikt en is onmeetbaar.
Ja, dus? Ik begrijp je punt niet helemaal.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:51:19 #272
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47468719
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

De groep extreme grefo's is kleiner dan de groep extreme Moslims?
Jazeker.
quote:
Waarom heeft er dan nog geen Moslimvariant op de SGP plaatsgenomen in het parlement?
Omdat de gewone moslim niet snel de hand zal bijten van diegene die hem al die jaren gevoed heeft (lees: de PvdA). En omdat moslims er vooralsnog voor gekozen hebben zich niet op deze manier te organiseren, maar liever samenscholen in allerlei schimmige ongrijpbare extremistische clubjes als Milli Görüþ.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:53:09 #273
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47468775
http://www.dumpert.nl/mediabase/11771/976549b0/index.html

Geweldig zoals die fotograaf zichzelf voor lul zet.

''ik zet je foto op het internet''
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47468808
RATM.
pi_47468832
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die 2 lopen inderdaad wel in elkaar over. Maar tussen die 2 en Meppel zit nog de Lankhorst .
mmm, zit daar toevallig een fietsenmaker "Pot"?
pi_47468857
"Ik ben een jood!"
pi_47468876
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

True. Nu die moslims zo geknuffeld worden zien die refo's hun kans ook weer schoon. Dat krijg je er nou van. En EchtGaaf.
Actie en reactie. Moslims hebben helemaal geen meerwaarde ten opzichte van andere gelovigen, maar het ongefundeert stigmatiseren en in de grond trappen van een bevolkinsgroep maakt ze vanzelf heel knuffelbaar hoor
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:57:31 #278
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47468926
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:55 schreef Monidique het volgende:
"Ik ben een jood!"
waarom halen die mensen die altijd roepen, 'nederland voor de nederlanders', nazi-duitsland erbij? Waren ze zo nationalistisch dat ze het geweldig vonden dat een andere natie ze 5 jaar overheersten?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47468930
quote:
"Ik ben een jood!"
een vriend van mij maakt over een tijdje een tussenstop in Dubai. Hij zou voor de gelegenheid zijn Bush t-shirt aantrekken, en een petje met daarop "I am a Jew!"
pi_47468933
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jazeker.
[..]

Omdat de gewone moslim niet snel de hand zal bijten van diegene die hem al die jaren gevoed heeft (lees: de PvdA). En omdat moslims er vooralsnog voor gekozen hebben zich niet op deze manier te organiseren, maar liever samenscholen in allerlei schimmige ongrijpbare extremistische clubjes als Milli Görüþ.
Heb je ook cijfers die je beweringen kunnen onderbouwen. Want je sneer naar de PvdA is wel erg kansloos natuurlijk.

Dus hoeveel extreme moslims (vergelijkbaar met extreme grefo's zeg maar SGP volk) stemmen er op de PvdA?
pi_47468958
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

mmm, zit daar toevallig een fietsenmaker "Pot"?
Nee dat is weer een stukje de andere kant op (vanaf mijn perspectief in Meppel gezien). Maar ook tussen Meppel en Staphorst in inderdaad.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:59:25 #282
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47468988
quote:
"Ik ben een jood!"
'' hhm hhm hhm''

*klik klik klik*

And that is the news.''
pi_47469049
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:51 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja, dus? Ik begrijp je punt niet helemaal.
Dat komt terug op de enige zinnige meting van vrijwilligheid. Kan het anders zonder ervoor bestraft te worden? Ja. Doet iemand dat dan niet - dan is het vrijwillig.
Dat die vrijwilligheid zich tussen allerlei groepsdruk, culturele imprint, bijgeloof etc maar moet zien te vormen doet daaraan weinig af.

Eigenlijk zijn er - op het gebied van vrijwilligheid- eigenlijk 2 filosofische uitkomsten uit debat, voor zover ik weet: de ene die ik nu neem (alles vrijwillig tenzij dwang kan worden aangetoond) en de andere (die wetenschappelijker meer verantwoord is): er *is* geen vrije wil; slechts een hardnekkige illusie dat mensen iets authentiek denken te willen.
pi_47469056
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dat is weer een stukje de andere kant op (vanaf mijn perspectief in Meppel gezien). Maar ook tussen Meppel en Staphorst in inderdaad.
daar heb ik ooit nog eens een brommer gekocht

de Lankhorst staat verder niet in mijn bosatlas, dus bestaat het niet.
pi_47469106
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:56 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Actie en reactie. Moslims hebben helemaal geen meerwaarde ten opzichte van andere gelovigen, maar het ongefundeert stigmatiseren en in de grond trappen van een bevolkinsgroep maakt ze vanzelf heel knuffelbaar hoor
ik zou zeggen, probeer het eens uit
pi_47469120
"Als het me niet bevalt wat... ik zeg u één ding... als het me niet bevalt wat... het programma dat u maakt, dan komt uw foto wel op het internet."
- "Ok. En dan?"
"En dan?"
- "Ja?"
"Nou."
- "En dan?"
"Ik zeg het maar van tevoren."
- "Ja, ik ben ook op tv, dus op het internet, dat kan allemaal, maar wat gebeurt er dan?"
"Wat er dan gebeurt?"
- "Ja, wat gebeurt er dan? U zet mijn foto op het internet, wat gebeurt er dan?"
"Dan weten de mensen wie die programmamaker is..."
- "Ja, maar dat weten ze nu ook, het komt op tv, er kijken een miljoen mensen naar..."
"Ja?"
- "Het klinkt een beetje als een bedreiging, zeg maar, ik wil de bedreiging in zijn volheid begrijpen."

Man maakt close-up-foto.
pi_47469121
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat komt terug op de enige zinnige meting van vrijwilligheid. Kan het anders zonder ervoor bestraft te worden? Ja. Doet iemand dat dan niet - dan is het vrijwillig.
Dat die vrijwilligheid zich tussen allerlei groepsdruk, culturele imprint, bijgeloof etc maar moet zien te vormen doet daaraan weinig af.

Eigenlijk zijn er - op het gebied van vrijwilligheid- eigenlijk 2 filosofische uitkomsten uit debat, voor zover ik weet: de ene die ik nu neem (alles vrijwillig tenzij dwang kan worden aangetoond) en de andere (die wetenschappelijker meer verantwoord is): er *is* geen vrije wil; slechts een hardnekkige illusie dat mensen iets authentiek denken te willen.
Je kan het ook omkeren. Kan jij bewijzen dat die vrouwen geen dwang ondervinden, en het dus vrijwillig doen?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:03:30 #288
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47469126
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je ook cijfers die je beweringen kunnen onderbouwen. Want je sneer naar de PvdA is wel erg kansloos natuurlijk.
Ga je nou in het SC-topic en beetje om bronnen zitten zeuren? Heb ik dat ooit bij jou gedaan dan? Zullen we anders deze hele discussie weer even opnieuw gaan voeren, alleen dan mèt bronvermelding?

Anyway, wou je soms ontkennen dat het aantal moslims het aantal extreme grefo's ver overstijgt in Nederland? En dat de PvdA een halve moslimpartij geworden is?
quote:
Dus hoeveel extreme moslims (vergelijkbaar met extreme grefo's zeg maar SGP volk) stemmen er op de PvdA?
We (jij en ik) hadden het de hele tijd over de vergelijking 'moslims' versus 'extreme grefo's', een vergelijking waar je overigens zelf mee begonnen bent. Dit zijn twee groepen die imho redelijk te vergelijken zijn. Dan moet je er niet ineens wat anders van maken.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:05:11 #289
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47469183
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:
"Als het me niet bevalt wat... ik zeg u één ding... als het me niet bevalt wat... het programma dat u maakt, dan komt uw foto wel op het internet."
- "Ok. En dan?"
"En dan?"
- "Ja?"
"Nou."
- "En dan?"
- "Ja, ik ben ook op tv, dus op het internet, dat kan allemaal, maar wat gebeurt er dan?"
"Wat er dan gebeurt?"
- "Ja, wat gebeurt er dan? U zet mijn foto op het internet, wat gebeurt er dan?"
- "Ja, maar dat weten ze nu ook, het komt op tv, er kijken een miljoen mensen naar..."
"Ja?"
- "Het klinkt een beetje als een bedreiging, zeg maar, ik wil de bedreiging in zijn volheid begrijpen."

Man maakt close-up-foto.
het lijkt wel of die man een slechte imitatie van de Tegenpartij wou maken
And that is the news.''
pi_47469199
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:01 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

daar heb ik ooit nog eens een brommer gekocht
Ja met brommers weten ze wel raad in Staphorst en omgeving .
quote:
de Lankhorst staat verder niet in mijn bosatlas, dus bestaat het niet.
Het is zelfs de naam van een vrij groot knooppunt .
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:05:45 #291
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47469202
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:57 schreef du_ke het volgende:
Nou, je zag toch dat de genocideontkenners zich ook erg thuisvoelen in de PvdA?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:06:36 #292
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47469218
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:05 schreef du_ke het volgende:

Het is zelfs de naam van een vrij groot knooppunt .
in die omgeving is alles groot
And that is the news.''
pi_47469236
@GL
quote:
De gemeente Rijssen controleert op het metalfestival Elsrock in augustus op godslasterlijke taal. Eventueel volgt er een rechtszaak tegen de organisatie. Elsrock leidde vorig jaar tot beroering in het streng gereformeerde Rijssen.
pi_47469282
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:
- "Ok. En dan?"
"En dan?"
- "Ja?"
"Nou."
- "En dan?"
"Wat er dan gebeurt?"
"Ja?"

Man maakt close-up-foto.
Ja geweldig inderdaad. Ze doen ook volop ana censuur op hun site http://www.nationalealliantie.com/ bij het commentaar op het betreffende nieuwsbericht stonden gisteravond nog heel wat verwijzingen naar dwdd.
pi_47469285
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ga je nou in het SC-topic en beetje om bronnen zitten zeuren? Heb ik dat ooit bij jou gedaan dan? Zullen we anders deze hele discussie weer even opnieuw gaan voeren, alleen dan mèt bronvermelding?

Anyway, wou je soms ontkennen dat het aantal moslims het aantal extreme grefo's ver overstijgt in Nederland? En dat de PvdA een halve moslimpartij geworden is?
[..]

We (jij en ik) hadden het de hele tijd over de vergelijking 'moslims' versus 'extreme grefo's', een vergelijking waar je overigens zelf mee begonnen bent. Dit zijn twee groepen die imho redelijk te vergelijken zijn. Dan moet je er niet ineens wat anders van maken.
Volgens mij lopen hier twee discussies langs elkaar. Er zijn mensen die extreme moslims met extreme grefo's vergelijken, en mensen die moslims gelijk stellen aan extreme grefo's. Gaat een beetje mank...
pi_47469348
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]

Ah ok het misverstand gaat om de definities. Ok naar mijn idee bestaan gematigde en extreme moslims gewoon. Net als gematigde en extreme grefo's katholieken en joden. En een vergelijking tussen extremen lijkt me ook zinvoller dan tussen een hele groep en een extreem deel van een andere groep.
En zelfs de PvdA lijkt me nog niet voor de helft een moslimpartij. Dan zou er ook wel minstens een moslimminister zijn geweest.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:12:21 #297
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47469364
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:09 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Volgens mij lopen hier twee discussies langs elkaar. Er zijn mensen die extreme moslims met extreme grefo's vergelijken, en mensen die moslims gelijk stellen aan extreme grefo's. Gaat een beetje mank...
Daarom schreef ik ook "We (jij en ik)", uiteraard doelende op mijzelf en du_ke.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:14:35 #298
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47469427
quote:
De gemeente Rijssen controleert op het metalfestival Elsrock in augustus op godslasterlijke taal. Eventueel volgt er een rechtszaak tegen de organisatie. Elsrock leidde vorig jaar tot beroering in het streng gereformeerde Rijssen.
quote:
Unholy Blasphemies - Morbid Angel
Rise through the gate, Iak Sakkath
From depths beyond the sky
The realm of evil gods
Painful... They eat your mind

[Chorus]
Evil undisguised
Breathe in pain
Blackened souls remain

Ghouls who pray the death of god
Destroy Jehovah's church
Vomit upon the cross
And burn the book of lies

[Chorus]
(solo Brunelle)
[Repeat 2:nd verse]
[Chorus]
(solo Azagthoth)

Yog sothoth evil one
Come forth and taste the blood
Infant entrails
Are hung upon the twisted cross
Wellicht dat ze er iets in horen als ze de CD achteruit draaien.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:15:42 #299
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47469458
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah ok het misverstand gaat om de definities. Ok naar mijn idee bestaan gematigde en extreme moslims gewoon. Net als gematigde en extreme grefo's katholieken en joden.
Eensch.
quote:
En een vergelijking tussen extremen lijkt me ook zinvoller dan tussen een hele groep en een extreem deel van een andere groep.
Wat mij betreft niet in het geval van moslims. 'Gewone' moslims zijn wat mij betreft naar Nederlandse maatstaven al extreem genoeg om direct te vergelijken met 'extreme' refo's.
quote:
En zelfs de PvdA lijkt me nog niet voor de helft een moslimpartij. Dan zou er ook wel minstens een moslimminister zijn geweest.
Daarnet hadden we het nog over het aantal moslims dat op de PvdA stemt, nu heb je het ineens over moslimministers.
pi_47469475
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Je kan het ook omkeren. Kan jij bewijzen dat die vrouwen geen dwang ondervinden, en het dus vrijwillig doen?
Ja. Ik kan ze dat vragen, en het antwoord serieus nemen.

Ik kan ze zelfs, als hun antwoord me niet aanstaat, ze erop wijzen dat niemand ze wat mag aandoen als ze voortaan een andere keuze maken, dat ik er politiebescherming bij lever, dat ze recht hebben op de helft van al het geld en hun kinderen bij ze blijven, dat ze hulp krijgen bij nieuwe huisvesting etc etc etc.

En als ze dan volhouden dat ze toch echt menen dat je je schoonheden moet bedekken, of dat hun plaats naast hun man is, of dat vrouwen uiterlijk te onderscheiden dienen te zijn van mannen, dat ze dat menen.

Uiteindelijk is de enige meting voor vrijwilligheid van iets de overtuiging van de betrokkene. Dus: vragen naar die overtuiging, en het antwoord is het antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')