Oh, wijs me dan even waar je inhoudelijke kritiek staat, ik zag alleen wat op niks gebaseerde losse flodders in de sfeer van: Wouter en PvdA, dat is bij voorbaat kut.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Gaan we weer persoonlijk worden? Je lijkt Pim Fortuyn wel. Elke keer als ik inhoudelijke kritiek lever maak je theater.
Dat gevoel had hij vast moeten houden..quote:Op maandag 19 maart 2007 21:42 schreef Arcee het volgende:
"Ik vind het een kutantwoord".
Alsof de andere partijen dat wel deden.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:51 schreef PJORourke het volgende:
Hij komt er zelf nog niet eens zo slecht van af, maar het gaat totaal niet om de inhoud bij die partij. Alleen maar strategie en tactiek. Vreselijk.
Ja, da's politiek. Kijk alleen maar hoeveel adviseurs 1 lid van de VVD-fractie al in dienst had.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:51 schreef Sickie het volgende:
Naja, zo'n docu geeft iig aan hoe fake ze daar zijn. Stapels adviseurs worden ingeschakeld om het volk te manipuleren. Om te kotsen.
Zo fake zijn ze overal.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:51 schreef Sickie het volgende:
Naja, zo'n docu geeft iig aan hoe fake ze daar zijn.
Ik moet zeggen dat deze documentaire mij wel heel nieuwsgierig maakt naar de andere partijen. Hoe zag de sterkte/zwakte analyse eruit, die de SP van de PvdA gemaakt heeft? En hoe werden de thema's en antwoorden van Rutte bepaald?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:51 schreef Sickie het volgende:
Naja, zo'n docu geeft iig aan hoe fake ze daar zijnde politiek is. Stapels adviseurs worden ingeschakeld om het volk te manipuleren. Om te kotsen.
Da's niet bewezen. Dit is alleen maar image, image, image, zonder over de inhoud zelfs maar te twijfelen. En dan die derderangs figuren om hem heen, denkend in cliche's, zonder enig inzicht of originaliteit. Wat een waardeloze nitwits. Geen wonder dat de kiezers wegliepen: je praat maanden over image en je krijgt het nog verkeerd.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:51 schreef Dodecahedron het volgende:
Alsof de andere partijen dat wel deden.
Verdonk. Precies hetzelfde verhaal. Gatverdamme.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, da's politiek. Kijk alleen maar hoeveel adviseurs 1 lid van de VVD-fractie al in dienst had.
Of Rouvoet? Of Van der Vlies? Zou Marijnissen zo inhoudsloos peilingenpolitiek bedrijven?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:58 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hoe zou Wilders zijn campagne hebben voorbereid? Ik kan me die "mercurius"-sessie of iets dergelijks helemaal niet voorstellen bij die man. Zou Wilders ooit twijfelen? Of 's avonds in zijn bed denken, "kut nou ben ik tever gegaan?".
Dat zal best. Maar die lui kwamen al helemaal niet aan het woord. Ja, ik zag Plasterk ergens in een zaaltje staan, zo ver was Bos af van inhoudelijkheid.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:01 schreef Toad het volgende:
PJO, de mercurius groep zijn niet de schrijvers van het verkiezingsprogramma hoor.
We weten inmiddels toch wel dat de verkiezingscampagnes in Nederland zich beperkt tot wat oneliners?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar die lui kwamen al helemaal niet aan het woord. Ja, ik zag Plasterk ergens in een zaaltje staan, zo ver was Bos af van inhoudelijkheid.
quote:Op maandag 19 maart 2007 22:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar die lui kwamen al helemaal niet aan het woord. Ja, ik zag Plasterk ergens in een zaaltje staan, zo ver was Bos af van inhoudelijkheid.
Ik dacht altijd dat de PvdA het graag over de inhoud wilde hebben. Ik heb me dus vergist. Moeten ze alleen niet gaan zeiken over het gebrek aan inhoud van anderen.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:03 schreef Toad het volgende:
We weten inmiddels toch wel dat de verkiezingscampagnes in Nederland zich beperkt tot wat oneliners?
Dat reclamebureau van de SP was bij BNR, die gasten zijn ook heel ver gegaan en hebben de campagne tot op de mm uitgeschreven en uitgedacht.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:56 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat deze documentaire mij wel heel nieuwsgierig maakt naar de andere partijen. Hoe zag de sterkte/zwakte analyse eruit, die de SP van de PvdA gemaakt heeft? En hoe werden de thema's en antwoorden van Rutte bepaald?
Voorbeeldje: geklets over het verkopen van het AOW-plan. Niemand kwam op het idee om te zeggen: als dit zo'n slecht plan is, waarom kappen we hier niet mee?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:04 schreef Hephaistos. het volgende:
![]()
Dit is net zoiets als bij een documentaire over een circus het verwijt maken dat ze helemaal niets aan de boekhouding deden daar!
Documentaire ging over campagne-strategieen, niet over de inhoud van de PvdA-politiek. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de PvdA het graag over de inhoud wilde hebben. Ik heb me dus vergist. Moeten ze alleen niet gaan zeiken over het gebrek aan inhoud van anderen.![]()
Misschien omdat ze het geen slecht plan vonden, maar zich op dat moment alleen bezighielden met de vraag hoe ze daar campagne op moesten voeren?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Voorbeeldje: geklets over het verkopen van het AOW-plan. Niemand kwam op het idee om te zeggen: als dit zo'n slecht plan is, waarom kappen we hier niet mee?
* ijsbrekertje kan het niet laten om even in de verdedigingsmodus te schietenquote:Op maandag 19 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Da's niet bewezen. Dit is alleen maar image, image, image, zonder over de inhoud zelfs maar te twijfelen. En dan die derderangs figuren om hem heen, denkend in cliche's, zonder enig inzicht of originaliteit. Wat een waardeloze nitwits. Geen wonder dat de kiezers wegliepen: je praat maanden over image en je krijgt het nog verkeerd.
Een onverkoopbaar product moet je niet verkopen, om het even in PvdA-termen uit te leggen.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Documentaire ging over campagne-strategieen, niet over de inhoud van de PvdA-politiek. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Campagnes win je niet meer op markten, maar op tv.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:09 schreef Toad het volgende:
Wouter heeft natuurlijk een hoop inhoud verkondigd op al die marktpleinen waar hij is geweest. Maar het journaal heeft daar geen seconde van uitgezonden. Het werkt gewoon niet. Media zijn tijdens campagnes gefocust op ruzies, wie met wie in coalitie straks enz.
Die zijn geinteresseerd in inhoud, volgens jou?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Campagnes win je niet meer op markten, maar op tv.
quote:Op maandag 19 maart 2007 22:10 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het is wel triest voor de PvdA dat de vergelijking tussen Bos en Balkenende op de verschillende aspecten van leiderschap precies de punten zijn die in de beeldvorming zijn blijven hangen. Het CDA is zeer goed geslaagd in het vergroten en uitbuiten van de bekende zwakke punten van Bos. De PvdA wist waar de zwakke punten lagen en kon zich hier niet effectief tegen wapenen.
Zou dit in de zapservice van Pauw & Witteman komen vanavond?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:42 schreef Arcee het volgende:
"Je ziet de cynische blik van Witteman al".
"Ik vind het een kutantwoord".
Nee, kwestie van aantallen. En beeldvorming, ja. Met een zielig rood jasje op een kistje bij een nieuw winkelcentrum in Tifusvinex-Oost in de motregen staan is niet bepaald presidentieel. Maar goed, dat is allemaal nog niet op tv geweest.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:13 schreef Toad het volgende:
Die zijn geinteresseerd in inhoud, volgens jou?
Misschien omdat ze dat helemaal niet wilden en omdat dat zelfde plan nu ook grotendeels regeringsbeleid is en uitgevoerd gaat worden?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Voorbeeldje: geklets over het verkopen van het AOW-plan. Niemand kwam op het idee om te zeggen: als dit zo'n slecht plan is, waarom kappen we hier niet mee?
Mjah.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:11 schreef PJORourke het volgende:
Campagnes win je niet meer op markten, maar op tv.
Alleen voor mensen onder de 65, dus dat klopt niet.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:16 schreef SCH het volgende:
Misschien omdat ze dat helemaal niet wilden en omdat dat zelfde plan nu ook grotendeels regeringsbeleid is en uitgevoerd gaat worden?
Wat ze lieten zien was toch zo'n focusgroepenonderzoek? Volgens mij was de uitgelekte-CDA-strategie voor de provinciale statenverkiezingen ook op zo'n onderzoek gebaseerd. Betekent dat dus dat alle partijen beschikking hebben over dezelfde analyses?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:13 schreef Hephaistos. het volgende:
![]()
Vond ik ook mooi om te zien. Dat ze uit die analyse al maanden van tevoren konden zien waar het probleem lag, maar het toch niet gelukt is om dat te veranderen.
Je begint een beetje te nuanceren....quote:Op maandag 19 maart 2007 22:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, kwestie van aantallen. En beeldvorming, ja. Met een zielig rood jasje op een kistje bij een nieuw winkelcentrum in Tifusvinex-Oost in de motregen staan is niet bepaald presidentieel. Maar goed, dat is allemaal nog niet op tv geweest.
Da's wel een belangrijk deel van dat planquote:Op maandag 19 maart 2007 22:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Alleen voor mensen onder de 65, dus dat klopt niet.
Yep - het kan ook een les zijn dat je niet teveel moet afgaan op die types. Dat is wel erg in de mode, al die mannetjesmakers - het is de verwarring van de politici in deze mediatijd. In de Keuken van Kok kon je destijds zien dat Kok het veel meer in eigen hand hield en op zijn eigen gevoel afging en Wiegel bepaalde ook echt wel zelf wat hij deed. Het is allemaal zoveel strategie en vooral bij Bos heeft dat averechts uitgepakt. Bij het CDA en Balkenende heeft de strategie (consequent Bejaardenbelasting roepen bijvoorbeeld, dat heeft JP ook echt niet zelf bedacht en is op een gegeven moment ook gewoon een dienstopdracht voor alle fractieleden geworden) deels beter gewerkt.quote:Dit stomme punt heeft Bos voor een groot deel de kop gekost. Allemaal erg stom aangepakt, terwijl het vol zat met mogolen die allemaal wel wat te zeggen hadden over de campagnestrategie.
quote:Op maandag 19 maart 2007 22:00 schreef Hephaistos. het volgende:
Prachtige documentaire. En dat het bij de PvdA alleen maar over image gaat is natuurlijk onzin, dat is simpelweg de keuze van de documentaire-makers. Ellenlange discussies over de fiscalisering van de AOW maakt geen mooie televisie.
Documentaire ging over de aanpak ná de inhoudelijke beslissing (zoals bij élke campagne van élke partij) en dat was erg leuk om te zien. Mooi kijkje achter de schermen.
Timmermans komt ook uit Limburg dus heel erg moeilijk was het niet voor 'm.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:14 schreef Toad het volgende:
Ook mooi was de Timmermans imitatie van Verhagen....
(tegenwoordig zijn 'baas' min of meer)
Precies, en hoe dat dus nu niet is gelukt.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
Fantastische documentaire waarin duidelijk wordt hoe belangrijk persoonlijke training en de juiste (kritisch meedenkende) mensen om je heen hebben is.
Of je het nu leuk vindt of niet, het IS helaas alleen maar media, media, media ...quote:Op maandag 19 maart 2007 22:34 schreef Tirion het volgende:
[..]
Het was allemaal media, media, media...
Dat is meestal zo in verkiezingstijdquote:Op maandag 19 maart 2007 21:51 schreef PJORourke het volgende:
Hij komt er zelf nog niet eens zo slecht van af, maar het gaat totaal niet om de inhoud bij die partij. Alleen maar strategie en tactiek. Vreselijk.
Over de SP is vier jaar geleden een soortgelijke docu gemaakt en het ging er daar niet echt heel anders aan toe. Behalve dat er bij de SP natuurlijk geen premiersvraag en -last was. Maar Marijnissen had bijvoorbeeld ook een klankgroep aan vertrouwelingen om zich heen verzameld, met intellectuele toppertjes als Harry de Winter, Bob Fosko, Tiny Kox, Karel Glastra van Loon.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tsja, het is vast niet leuk om te zien, maar ik denk dat het ongeveer overal zo is. Met CU als uitzondering. En SP en PVV natuurlijk, maar die hebben beiden meer één persoon die de lakens uitdeelt.
Ik heb ff gezocht, hij's nog online: 'Met Jan in het land'quote:
Checkquote:Op maandag 19 maart 2007 22:14 schreef ijsbrekertje het volgende:
Zou dit in de zapservice van Pauw & Witteman komen vanavond?![]()
Geniaal dom inderdaad. Hij is typisch een manager. Hij heeft een imagoprobleem, dus gaat hij vervolgens "managers" inhuren om zijn imagoprobleem op te lossen. Met als gevolg dat hij meer dan ooit niet-authentiek en draaikonterig overkomt. Ik snap er niets van, Bos zou zonder al die adviseurs veel beter presteren. Hij is slim genoeg.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:16 schreef dvr het volgende:
Leuk programma. Nu ik gezien heb door wat voor ongetalenteerde principeloze opportunisten Bos zich laat omringen en hoezeer hij toch aan hun oordeel hecht, begrijp ik waarom hij richtingloos en niet-authentiek overkomt. Hij zou meer op zijn eigen visie moeten vertrouwen, en die doordrukken.
Had hij al zo'n imagoprobleem op het moment dat de documentaire begon (december 2005)? Toen stond hij nog huizenhoog voor in de peilingen. Dat lag natuurlijk meer aan een weerzin tegen het kabinet dan aan Bos, maar in elk geval was het toen voor mensen nog geen reden om niet op Bos te stemmen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Geniaal dom inderdaad. Hij is typisch een manager. Hij heeft een imagoprobleem, dus gaat hij vervolgens "managers" inhuren om zijn imagoprobleem op te lossen. Met als gevolg dat hij meer dan ooit niet-authentiek en draaikonterig overkomt. Ik snap er niets van, Bos zou zonder al die adviseurs veel beter presteren. Hij is slim genoeg.
Tanx voor de tip, ga het ook meteen kijken.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef venomsnake het volgende:
* venomsnake gaat het nu bekijken op uitzendinggemist.nl![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |