quote:Platini wil CL-play-offs voor 'grote landen'
15/3/2007 11:50
Michel Platini overweegt play-offs in te voeren om het aantal Champions League-deelnemers uit de grootste competities in te perken.
De kersverse UEFA-voorzitter heeft al vaker laten weten zich te storen aan het aantal ploegen uit deze competities. 'Het feit dat dit seizoen drie van de acht kwartfinalisten uit Engeland komen, bewijst mijn gelijk', vertelde Platini woensdag tijdens een bijeenkomst met Engelse pers.
'Het zou niet alleen om geld en televisie moeten gaan. Ik ben er niet van overtuigd dat de nummers vier van Spanje, Italië en Engeland belangrijker zijn dan de kampioenen van Polen, Tsjechië en Denemarken.'
Het Premiership, de Primera División en de Serie A leveren momenteel als enige competities vier deelnemers aan de Champions League. Zowel de nummers drie als de nummers vier krijgen de mogelijkheid zich via de derde voorronde toegang te verschaffen tot het hoofdtoernooi.
Platini wil dat aan het einde van het seizoen de nummers vier van deze landen én de nummers drie van Duitsland, Frankrijk en Portugal het tegen elkaar opnemen voor één plaats in de kwalificatieronde.
'Het is niet mijn opzet Engeland, Italië en Spanje dwars te zitten. Het gaat mij om de balans. Mijn probleem is dat de twee Engelse, Spaanse en Italiaanse ploegen in de voorronde niet tegen elkaar spelen, maar tegen kleinere clubs. We willen andere landen aan deze competitie laten deelnemen.'
Mocht het Platini lukken zijn plan door te drukken, dan zou dit op z'n vroegst in het seizoen 2009/2010 van kracht zijn.
Hier heeft ie wel een punt denk ik.quote:Mijn probleem is dat de twee Engelse, Spaanse en Italiaanse ploegen in de voorronde niet tegen elkaar spelen, maar tegen kleinere clubs. We willen andere landen aan deze competitie laten deelnemen.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:25 schreef ruud.nl het volgende:
Ga dan gewoon terug naar de oude opzet, met alleen de kampioenen...
dan moet ie het plaatsingssysteem afschaffen en gewoon vrij gaan loten!quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:33 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hier heeft ie wel een punt denk ik.
We mogen blij zijn dat ze nu niet alleen alleen naar kwaliteit kijken, die nummer 3 en 4 van Italie,Spanje,Engeland,Duitsland zijn beter dan de nummer 1 van Nederland.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:42 schreef Roflbroek het volgende:
Ik zou het beter vinden als de grotere landen gewoon minder tickets krijgen. Donder op met de nummer 3 en 4.
Op basis waarvan?quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:13 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
We mogen blij zijn dat ze nu niet alleen alleen naar kwaliteit kijken, die nummer 3 en 4 van Italie,Spanje,Engeland,Duitsland zijn beter dan de nummer 1 van Nederland.
Ja! Ja! Jaaaaaaaah!quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:25 schreef ruud.nl het volgende:
Ga dan gewoon terug naar de oude opzet, met alleen de kampioenen...
Maar het is niet goed. Dus is een verandering op z'n plaats.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:36 schreef venomsnake het volgende:
Wat een ramp die Platini.
Het is net politiek, nieuw en macht = dingen veranderen.
Erg irritant, als iets goed is laat het dan zo..![]()
Aan de andere kant heb ik er niet echt bezwaar tegen om Liverpool, Arsenal, Chelsea en Manchester te zien spelen in de CL. Zie ik liever dan de nummer 1 en 2 van Oostenrijk en Zwitserland.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:54 schreef Keltie het volgende:
Ja! Ja! Jaaaaaaaah!
Alle europese competities terug naar de oorspronkelijke opzet
Ik wil een kampioenenbal, geen kampioenen+nummer2+3+4bal.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb ik er niet echt bezwaar tegen om Liverpool, Arsenal, Chelsea en Manchester te zien spelen in de CL. Zie ik liever dan de nummer 1 en 2 van Oostenrijk en Zwitserland.
Dan wordt het lastig voor Feyenoordquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik wil een kampioenenbal, geen kampioenen+nummer2+3+4bal.
Maar die zullen in deze (oude) opzet ook nooit interessant worden.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb ik er niet echt bezwaar tegen om Liverpool, Arsenal, Chelsea en Manchester te zien spelen in de CL. Zie ik liever dan de nummer 1 en 2 van Oostenrijk en Zwitserland.
Lekker belangrijk, word het met die debiele playoffs in onze eigen competitie ook. Dus?quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:03 schreef HPayne het volgende:
[..]
Dan wordt het lastig voor Feyenoord![]()
Ja die moeten ze als eerste afschaffen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:07 schreef Keltie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, word het met die debiele playoffs in onze eigen competitie ook. Dus?
ztel je voor we krijgen weer 3 CL plaatsen.......... Dan (mochten de PO in Nederland blijven) moet je je via play offs (eredivisie) plaatsen voor play offs (in Europa) die je een plaatsje in de voorronde van de CL gevenquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:07 schreef Keltie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, word het met die debiele playoffs in onze eigen competitie ook. Dus?
VInd ik ook. Je bereikt daarmee een groter publiek!quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:33 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hier heeft ie wel een punt denk ik.
Die Playoffs zijn belachelijk maar ja dat wordt na dit seizoen geevalueerd geloof ikquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:07 schreef Keltie het volgende:
[..]
Tsja, dan winnen de grote ploegen niet alleen telkens de CL, maar ook nog eens de UEFA Cup. Want ik denk niet dat ploegen als Middlesbrough, Feyenoord, CSKA en Celtic nog in de finale komen, als de nr's 2 en 3 van de grote landen er aan mee gaan doen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:36 schreef Plastic_Power het volgende:
Ze moeten gewoon de Champion's League zijn naam eer aan laten doen: alleen kampioenen en de winnaar van het voorgaande jaar mogen meedoen. De rest mag in de UEFA-cup ballen![]()
Dan is juist de kans veel groter dat een club uit een klein land de CL wint.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:57 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Tsja, dan winnen de grote ploegen niet alleen telkens de CL, maar ook nog eens de UEFA Cup. Want ik denk niet dat ploegen als Middlesbrough, Feyenoord, CSKA en Celtic nog in de finale komen, als de nr's 2 en 3 van de grote landen er aan mee gaan doen.
daar komt de EC2 weer voor terugquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:57 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Tsja, dan winnen de grote ploegen niet alleen telkens de CL, maar ook nog eens de UEFA Cup. Want ik denk niet dat ploegen als Middlesbrough, Feyenoord, CSKA en Celtic nog in de finale komen, als de nr's 2 en 3 van de grote landen er aan mee gaan doen.
Misschien, maar wellicht leidt het tot nivellering omdat clubs niet langer gegarandeerd de hoge CL-premies zullen krijgen, zeker niet in landen waar er 3-5 teams zijn die realistisch de landstitel kunnen winnen (e.g. Spanje, Engeland, Italië). Ik weet het verder ook niet hoor, maar Champions League is in ieder geval al jaren geen correcte benaming meer...quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:57 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Het hele idee van een europa-cup is dat de beste van ELK land samen bepalen wie de beste van Europa is. Anders kun je net zo goed een vijflanden-cup maken, wat het nu eigenlijk ook al is. De andere clubs mogen nog leuk ff meedoen in de voorrondes en poulefases, maar daarna is het afgelopen. Voor mij part regelen ze gewoon die 3 ouwe cups weer. Gewoon de kampioenen in de cl, bekerwinnaars in de bekerwinnaars cup. En de nummers 2 en 3 van elke competitie tegen mekaar voor de Uefa cup. Misschien krijg je dan eindelijk weer is leuke wedstrijden, want dat laffe stelletje geld voetballers elke 2 weken tegen mekaar zien voetballen begint behoorlijk te vervelen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:13 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
We mogen blij zijn dat ze nu niet alleen alleen naar kwaliteit kijken, die nummer 3 en 4 van Italie,Spanje,Engeland,Duitsland zijn beter dan de nummer 1 van Nederland.
Dat sowieso.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan moet ie het plaatsingssysteem afschaffen en gewoon vrij gaan loten!
Feijenoord schakelde in 2002 ook teams als Internazionale uit.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:57 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Nieuw lied:quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:36 schreef venomsnake het volgende:
Wat een ramp die Platini.
Het is net politiek, nieuw en macht = dingen veranderen.
Erg irritant, als iets goed is laat het dan zo..![]()
So hé, hoe oud ben jij wel niet?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:30 schreef golfer het volgende:
Gewoon weer terug naar de Europacup 1,2 en 3 en de Jaarbeursstedencup weer invoeren.
Lekker overzichtelijk.
Oud genoeg om het debuut van Johan Cruijff te hebben meegemaakt en Abe Lenstra nog te zien voetballen.quote:
En ik dacht dat ik oud wasquote:Op vrijdag 16 maart 2007 02:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Oud genoeg om het debuut van Johan Cruijff te hebben meegemaakt en Abe Lenstra nog te zien voetballen.
Eensch Golfert!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:30 schreef golfer het volgende:
Gewoon weer terug naar de Europacup 1,2 en 3 en de Jaarbeursstedencup weer invoeren.
Die beker heeft tot 1971 bestaan als voorloper van de UEFA-cup.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:26 schreef FrankyMcG het volgende:
Alleen die laatstew cup zegt me niks, zal we van de tijd zijn dat mijn pa nog wiet rookte, mijn moeder bloemen in d'r haar droeg, en ik nog een zaadcel was!
LFC vs CFC in de poule. Zoals vorig seizoen toen allebei de poule fase overleefdenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:45 schreef xFriendx het volgende:
Sowieso mogen ze dat gelul met clubs uit dezelfde landen niet tegen elkaar laten spelen in de beginfase (tot welk moment het weer wel kan weet ik zo uit mijn hoofd even niet) afschaffen. Je mag als Engeland of Spanje zijnde al blij zijn dat je met 4 clubs mag instappen. Side-effect is echter dat de kans wat groter is dat je een club treft uit je eigen land. Maar dat is dan hun probleem. Wil je kampioen worden zal je iedereen moeten verslaan, wellicht ook clubs uit je eigen land. Moet Chelsea meteen tegen Liverpool, das dan jammer, dan valt er inderdaad meteen 1 af, echter weet je ook al zeker dat er 1 door gaat.
Dat ze het overleefden is natuurlijk dan niets mis mee. Maar eerder ploegen niet tegen elkaar laten ballen omdat ze uit hetzelfde land komen mag wat mij betreft overgeslagen worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:49 schreef Doc het volgende:
[..]
LFC vs CFC in de poule. Zoals vorig seizoen toen allebei de poule fase overleefden
Dat maakt mij ook niet uit hoor. Als ze alleen op basis van CL quocienten loten (zodat er niet een poule met AC, Barca, SCUM en Bayern is een een met de zwitsers kampioen, de deense kampioen, de 3e franse ploeg en de bulgaarsekampioen) vind ik het best. Die uitzonderingen op basis van landen dat hoeft van mij ookniet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:53 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat ze het overleefden is natuurlijk dan niets mis mee. Maar eerder ploegen niet tegen elkaar laten ballen omdat ze uit hetzelfde land komen mag wat mij betreft overgeslagen worden.
Tijdens loting erger ik mij altijd aan de x uitzonderingen waarbij de ploeg uit potje A enkel in poule 2, 3 of 5 kan belanden want (insert tal van redenen).
quote:'Het feit dat dit seizoen drie van de acht kwartfinalisten uit Engeland komen, bewijst mijn gelijk'
Dat is niet waar, dan zouden ze ook in de lotingsbak mogen filmenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:22 schreef EnGCatjuh het volgende:
Heeft te maken met tvrechten. En de televisie heeft de macht tegenwoordig.
Exactemundo!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat bewijst juist dat die teams gewoon beter zijn FC Kopenhagen en dergelijke.
Wat een randdebiel is die Platini toch.
Wat ik al zeg, een kampioenen competitie is niet voor de beste ploegen. Zelfs een randdebiel behoort dat te weten.quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dan zouden ze ook in de lotingsbak mogen filmen![]()
Maar een Champions League is niet voor de beste ploegen, dat is de Best League. Dat enkel de kampioenen behoren deel te nemen lijkt me helder, echter de UEFA is corrupt en boog voor geld. en zal dat blijven doen
Als jij er blij van wordt als dat de naam veranderd is het mij ook best - zolang de opzet maar bliijftquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:35 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wat ik al zeg, een kampioenen competitie is niet voor de beste ploegen. Zelfs een randdebiel behoort dat te weten.
Natuurlijk is dat zo, maar het duurt een aantal jarent voordat die ploegen richting het niveau van andere deelnemers gaan. In die jaren wordt het gemiddelde niveau naar beneden gehaald en zijn er minder mensen in geinteresseerd, waardoor er minder tv gelden zullen zijn. Die ploegen krijgen dan ook minder tv gelden en de overige sterke ploegen ook en dat zorgt voor een negatieve spiraal. (negatief gedacht maar de mogelijkheid is er). En zo veel geld (relatief gezien als je kijkt naar kosten voor significante verbeteringen ) krijgen ploegen sowieso niet als ze er erg snel uit liggen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:42 schreef Heero87 het volgende:
Als je het argument 'ploegen uit Bulgarije of Zwitserland zijn niet goed genoeg' blijft gebruiken, dan blijven die ploegen natuurlijk slecht. Als zo'n Bulgaarse of Zwitserse ploeg een aantal keer mee kan doen aan de Champions League, dan wordt zo'n ploeg automatisch sterker. In het begin zal er wel onevenwicht zijn dan, maar op lange termijn zullen die Bulgaren en Zwitsers wel sterker worden en zal er meer evenwicht komen. Zo was het vroeger ook.
Yep. En da's jammer.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:07 schreef Aanvoerder het volgende:
Laten we duidelijk zijn: het draait alleen nog maar om geld.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:11 schreef Aanvoerder het volgende:
Zie ik net dat HSV in '83 de CL heeft gewonnen. Opmerkelijk!
En in '80 de finale verloren.
Uit deze post zie je wel hoe misselijk de meeste fans denken. "Alsof" het niveau nu zo hoog is, het zijn vooral de affiches. De meeste ploegen werken met bal-stoppers, echt gevoetbald wordt er niet meer. En maar roepen dat het zo spannend en werelds is. Zat tegenvallende wedstrijden gezien dit jaar. En de paar commerciele helden die het niveau zo "hoog" houden, zijn niet veel opvallender dan die er vroeger ook al waren.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:02 schreef Palau het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar het duurt een aantal jarent voordat die ploegen richting het niveau van andere deelnemers gaan. In die jaren wordt het gemiddelde niveau naar beneden gehaald en zijn er minder mensen in geinteresseerd, waardoor er minder tv gelden zullen zijn. Die ploegen krijgen dan ook minder tv gelden en de overige sterke ploegen ook en dat zorgt voor een negatieve spiraal. (negatief gedacht maar de mogelijkheid is er). En zo veel geld (relatief gezien als je kijkt naar kosten voor significante verbeteringen ) krijgen ploegen sowieso niet als ze er erg snel uit liggen.
Vind de UEFA Cup nu dan ook veel interessanter en niet alleen maar omdat AZ er nog in balt. Het is daar toch minder voorspelbaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:44 schreef okee6 het volgende:
[..]
Uit deze post zie je wel hoe misselijk de meeste fans denken. "Alsof" het niveau nu zo hoog is, het zijn vooral de affiches. De meeste ploegen werken met bal-stoppers, echt gevoetbald wordt er niet meer. En maar roepen dat het zo spannend en werelds is. Zat tegenvallende wedstrijden gezien dit jaar. En de paar commerciele helden die het niveau zo "hoog" houden, zijn niet veel opvallender dan die er vroeger ook al waren.
Prima dat er om veel geld wordt gespeeld, maar houd je dan wel aan de wetgeving en trek tenminste gelijke lootjes.
Dat zijn dus veel mensen niet met je eens. Zogenaamd omdat er allemaal van die onderbond-clubs inzitten. Afgezien dat het best leuk is om de eerste ronde op een mannen-veld te spelen, heb je met de Champions League afvallers erbij gewoon weer dat leuke deelnemersveld van vroeger. Ik denk dat het mede daarom zo leuk is.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:52 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Vind de UEFA Cup nu dan ook veel interessanter en niet alleen maar omdat AZ er nog in balt. Het is daar toch minder voorspelbaar.
Sterker nog, de ploegen spelen tegen Liverpool en Valencia in de voorronde en vliegen er dan uit.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:31 schreef heiden6 het volgende:
Wat sommige mensen niet helemaal begrijpen c.q. weten geloof ik, is dat de kampioenen van de meeste 'kleine voetballanden' wel degelijk meedoen met de CL, ze komen alleen de voorrondes niet door. Je kunt moeilijk de boel dusdanig gaan manipuleren dat die clubs verder komen dan bijvoorbeeld Liverpool of Valencia.
Edit:
De eerste voorronde van het huidige seizoen: http://en.wikipedia.org/w(...)rst_qualifying_round
Als de kampioen van Wales al jaren meedoet en al jaren niet verder komt dan de kwalificatieronde, moet je dat maar gewoon accepteren, vrind. Het is niet alsof ze worden uitgesloten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:42 schreef Heero87 het volgende:
Als je het argument 'ploegen uit Bulgarije of Zwitserland zijn niet goed genoeg' blijft gebruiken, dan blijven die ploegen natuurlijk slecht. Als zo'n Bulgaarse of Zwitserse ploeg een aantal keer mee kan doen aan de Champions League, dan wordt zo'n ploeg automatisch sterker. In het begin zal er wel onevenwicht zijn dan, maar op lange termijn zullen die Bulgaren en Zwitsers wel sterker worden en zal er meer evenwicht komen. Zo was het vroeger ook.
Ik vind het argument "de vierde uit Engeland is nu eenmaal sterker dan de eerste uit Wales" behoorlijk zwak. Het is een Champions League. Aan de hand van dat argument kan je net zo goed de achttiende uit Engeland ook toelaten, want die is ook sterker dan de eerste uit Wales of zelfs uit Zwitserland, Denemarken of Noorwegen.
Wat sommige mensen niet begrijpen, is dat bepaalde deelnemers na drie wedstrijden spelen even veel geld meekrijgen als deelnemers die de CL net wel dan niet winnen. Dat kunnen dan ook deelnemers zijn die derde of vierde zijn geworden in een grote competitie. Hoe moet Metalurgs Liepāja nu ooit een even goede speler kunnen opstellen, als elk talent al voor hij rijp is met miljoenen naar het westen wordt gelokt! De top zeven in die grote competities durft te speculeren op een CL plaats eens in de zoveel tijd, of jaarlijks. En nu zitten we dus met van die spelercollectie-clubs. Ze lenen wat spelers uit aan satellieten om de CL draaiende te houdenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als de kampioen van Wales al jaren meedoet en al jaren niet verder komt dan de kwalificatieronde, moet je dat maar gewoon accepteren, vrind. Het is niet alsof ze worden uitgesloten.
Er is geen argumentatie nodig om te beweren dat de nummer vier van Engeland beter is, dan de kampioen van Wales, dat is gewoon een feit, en wordt ook telkens bewezen in de CL.
En vervolgens kom je met een post zonder arguumenten en allleen maar emoties en aannamesquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:46 schreef okee6 het volgende:
Wat een bull shit argumenten allemaal.
Dat was vroeger niet heel anders hoor en het speel van PSV in de NLse competitie is niet hheeel anders dan in de CL. Dat heeft dus weinig met de CL te maken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:49 schreef okee6 het volgende:
Neem nou PSV, dat heeft het Nederlands voetbal idee moeten verlaten en kan nu wat grijpstuivers pakken.
En hoor de kritiek van andere Nederlandse fans eens...
Dat is een constructie die PSV zelf aangegaan heeft en is ook niet afhankelijk van de CL. Want de pegels van CFC hebben bar weinig met de CL te maken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:49 schreef okee6 het volgende:
Betekent dit gewonnen geld dan dat er verbeterd kan worden? Nee, Chelsea beslist welke (betere) spelers PSV in de selectie opneemt. Leuk voor de PSV fans, maar zeer kunstmatig allemaal.
En hoor de kritiek van andere Nederlandse fans eens...
Dat was vroeger helemaal niet zo. Kijk maar naar de historie van de EC1. Niet meer verschillende landen en niet meer verschillende ploegen dan tijdens de CL.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:42 schreef Heero87 het volgende:
Als een naamsverandering jjee blij zou maken vind ik dat geen probleemquote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:42 schreef Heero87 het volgende:
Ik vind het argument "de vierde uit Engeland is nu eenmaal sterker dan de eerste uit Wales" behoorlijk zwak. Het is een Champions League. Aan de hand van dat argument kan je net zo goed de achttiende uit Engeland ook toelaten, want die is ook sterker dan de eerste uit Wales of zelfs uit Zwitserland, Denemarken of Noorwegen.
Dat was in het pre CL tijdperk niet andersquote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:27 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wat sommige mensen niet begrijpen, is dat bepaalde deelnemers na drie wedstrijden spelen even veel geld meekrijgen als deelnemers die de CL net wel dan niet winnen. Dat kunnen dan ook deelnemers zijn die derde of vierde zijn geworden in een grote competitie. Hoe moet Metalurgs Liep?ja nu ooit een even goede speler kunnen opstellen, als elk talent al voor hij rijp is met miljoenen naar het westen wordt gelokt! De top zeven in die grote competities durft te speculeren op een CL plaats eens in de zoveel tijd, of jaarlijks. En nu zitten we dus met van die spelercollectie-clubs. Ze lenen wat spelers uit aan satellieten om de CL draaiende te houden![]()
In een ander systeem, zonder corruptie en verregaande protectie, zou dat ook kunnen. Emotie leg jij erin, je kunt ook geld besteden zonder verpaupering van het voetbal toe te staan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:57 schreef Doc het volgende:
[..]
En vervolgens kom je met een post zonder arguumenten en allleen maar emoties en aannames
Ik heb al uitgelegd dat in de huidigge opzet de beste voetballers in een competitie kunnen spelen een dat vind ik leuk. En dat heeft nou net weinig met m'n eigen clubvoorkeur te maken.
Ik heb al uitgelegd - van de 7 eliminatieslagen (ronde waarin de helft van de deelnemende ploegen afvalt) zijn er 6 Knock-Out (+ eem finale die ook via een knock out systteem werkt...). En er zijn ook echt wel voldoende poulewedstrijden geweest die bere spannend waren.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:19 schreef Blupp het volgende:
ik ben de zoveelste Chelsea-Barca en Real-Munchen ook zo zat pff wat was het gaaf die knock out vroeger, echte spanning met veel minder wedstrijden natuurlijk dat wel, maar een avondje europacup was dan ook wel iets waar je naar uitkeek.
Als iemandquote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:27 schreef okee6 het volgende:
[..]
In een ander systeem, zonder corruptie en verregaande protectie, zou dat ook kunnen. Emotie leg jij erin, je kunt ook geld besteden zonder verpaupering van het voetbal toe te staan.
En dus wordt de eigen opleiding verwaarloosd, bij PSV komt er hoogstzelden één door! Verscheidene goede spelers zijn zo in hun ontwikkeling vertraagd geraakt. Het positieve is nog dat PSV het opleiden welgezind is en daarmee andere nationale clubs weer helpt. Een eigen opleiding biedt tenslotte de mogelijkheid om ruwe diamanten te stallen en zo andere clubs af te vangen. Dus niet louter uit sportief oogpunt, maar dat is logisch.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat was in het pre CL tijdperk niet anders, sterker nog door de CL is het zelf mogelijk om spelers anders direct naar de 9e club van Spanje of Engeland zouden gaan omdat die competitie iinteressanter is naar een club buiten de grotere competities te laten komen als zo'n club CL voetbal speelt. Het feit dat PSV CL speelt lokt meer spelers dan dat PSV in de NLSe competitie speelt.
PSV speelt niet meer Nederlands naar voren. Het heeft nu ook een blok, én past dat zelfs in de Nederlandse competitie toe. Tot ergernis van velen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat was vroeger niet heel anders hoor en het speel van PSV in de NLse competitie is niet hheeel anders dan in de CL. Dat heeft dus weinig met de CL te maken.
quote:Dat is een constructie die PSV zelf aangegaan heeft en is ook niet afhankelijk van de CL. Want de pegels van CFC hebben bar weinig met de CL te maken.
Er zijn meer clubs met uitgeef-macht, bovendien uit minder landen. Dat geeft concentratie en protectie. De voetbalwereld wordt er alleen maar conservatiever op. Dat poogt Platini nu te doorbreken. Het probleem van maffiabazen, die clubs overnemen, staat óók op de agenda. Daar wordt onderzoek naar gedaan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:30 schreef Doc het volgende:
[..]
De CL maakt de boel niet meer corrupt dan het al is.
Het heeft te maken met de pegels van Abramovic en die zijn niet afhankelijk van de CL, maar van echte corruptie.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:37 schreef okee6 het volgende:
[..]
PSV speelt niet meer Nederlands naar voren. Het heeft nu ook een blok, én past dat zelfs in de Nederlandse competitie toe. Tot ergernis van velen.
[..]![]()
emotie
PSV had weinig keuze. Als je de toko rustig wilt houden, word je soms gedwongen tot zaken. Met Hiddink en De Visser was het sommetje snel gemaakt. PSV is vermaard om zijn Zuid-Amerikanen. Dan (ver)koop je dat dus.
l-e-z-e-n svpquote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Het heeft te maken met de pegels van Abramovic en die zijn niet afhankelijk van de CL, maar van echte corruptie.
Dat de UEFA wat dat betreft achter de feiten aan loopt, wekt geen verwondering.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:41 schreef okee6 het volgende:
[..]
... Het probleem van maffiabazen, die clubs overnemen, staat óók op de agenda. Daar wordt onderzoek naar gedaan.
Er zijn met Aisatti en Affelay afgelopen jaren meer eigen jeugd spelers doorgebroken dan in het decenium ervoor.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:31 schreef okee6 het volgende:
[..]
En dus wordt de eigen opleiding verwaarloosd, bij PSV komt er hoogstzelden één door! Verscheidene goede spelers zijn zo in hun ontwikkeling vertraagd geraakt. Het positieve is nog dat PSV het opleiden welgezind is en daarmee andere nationale clubs weer helpt. Een eigen opleiding biedt tenslotte de mogelijkheid om ruwe diamanten te stallen en zo andere clubs af te vangen. Dus niet louter uit sportief oogpunt, maar dat is logisch.
Waar stond daar iets over in de post die ik quote? Of verwacht je dat ik je post lees terwijl ik zelf een reactie schrijf.quote:
In de praktijk zijn het nog steeds geen bepalende spelers, geen basisplaats wat voor hen ideaal zou zijn. Affelay lijkt de enige. Aisatti heeft alsnog moeten uitwijken, niet ideaal. En de PSV jeugd doet het an sich ook niet goed. Ik denk wel degelijk dat een organisatie als die van PSV zich richt naar dat moloch dat de CL inmiddels is. Het moet ook wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Er zijn met Aisatti en Affelay afgelopen jaren meer eigen jeugd spelers doorgebroken dan in het decenium ervoor.
En dat verhaal oover eigen kweek e.d. is nu niet anders dan in het pre--CL tijdperk en als je nu de EC1 oude stijl gaat invoeren gaat het er ook niet door veranderen ....
Doet iemand annders wat tegen het geld van die rus dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:48 schreef okee6 het volgende:
Dat de UEFA wat dat betreft achter de feiten aan loopt, wekt geen verwondering.
PSV en jeugd opleiding waren ook voor de CL geen gouden combi ...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:53 schreef okee6 het volgende:
[..]
In de praktijk zijn het nog steeds geen bepalende spelers, geen basisplaats wat voor hen ideaal zou zijn. Affelay lijkt de enige. Aisatti heeft alsnog moeten uitwijken, niet ideaal. En de PSV jeugd doet het an sich ook niet goed. Ik denk wel degelijk dat een organisatie als die van PSV zich richt naar dat moloch dat de CL inmiddels is. Het moet ook wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |