quote:Platini wil CL-play-offs voor 'grote landen'
15/3/2007 11:50
Michel Platini overweegt play-offs in te voeren om het aantal Champions League-deelnemers uit de grootste competities in te perken.
De kersverse UEFA-voorzitter heeft al vaker laten weten zich te storen aan het aantal ploegen uit deze competities. 'Het feit dat dit seizoen drie van de acht kwartfinalisten uit Engeland komen, bewijst mijn gelijk', vertelde Platini woensdag tijdens een bijeenkomst met Engelse pers.
'Het zou niet alleen om geld en televisie moeten gaan. Ik ben er niet van overtuigd dat de nummers vier van Spanje, Italië en Engeland belangrijker zijn dan de kampioenen van Polen, Tsjechië en Denemarken.'
Het Premiership, de Primera División en de Serie A leveren momenteel als enige competities vier deelnemers aan de Champions League. Zowel de nummers drie als de nummers vier krijgen de mogelijkheid zich via de derde voorronde toegang te verschaffen tot het hoofdtoernooi.
Platini wil dat aan het einde van het seizoen de nummers vier van deze landen én de nummers drie van Duitsland, Frankrijk en Portugal het tegen elkaar opnemen voor één plaats in de kwalificatieronde.
'Het is niet mijn opzet Engeland, Italië en Spanje dwars te zitten. Het gaat mij om de balans. Mijn probleem is dat de twee Engelse, Spaanse en Italiaanse ploegen in de voorronde niet tegen elkaar spelen, maar tegen kleinere clubs. We willen andere landen aan deze competitie laten deelnemen.'
Mocht het Platini lukken zijn plan door te drukken, dan zou dit op z'n vroegst in het seizoen 2009/2010 van kracht zijn.
Hier heeft ie wel een punt denk ik.quote:Mijn probleem is dat de twee Engelse, Spaanse en Italiaanse ploegen in de voorronde niet tegen elkaar spelen, maar tegen kleinere clubs. We willen andere landen aan deze competitie laten deelnemen.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:25 schreef ruud.nl het volgende:
Ga dan gewoon terug naar de oude opzet, met alleen de kampioenen...
dan moet ie het plaatsingssysteem afschaffen en gewoon vrij gaan loten!quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:33 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hier heeft ie wel een punt denk ik.
We mogen blij zijn dat ze nu niet alleen alleen naar kwaliteit kijken, die nummer 3 en 4 van Italie,Spanje,Engeland,Duitsland zijn beter dan de nummer 1 van Nederland.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:42 schreef Roflbroek het volgende:
Ik zou het beter vinden als de grotere landen gewoon minder tickets krijgen. Donder op met de nummer 3 en 4.
Op basis waarvan?quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:13 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
We mogen blij zijn dat ze nu niet alleen alleen naar kwaliteit kijken, die nummer 3 en 4 van Italie,Spanje,Engeland,Duitsland zijn beter dan de nummer 1 van Nederland.
Ja! Ja! Jaaaaaaaah!quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:25 schreef ruud.nl het volgende:
Ga dan gewoon terug naar de oude opzet, met alleen de kampioenen...
Maar het is niet goed. Dus is een verandering op z'n plaats.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:36 schreef venomsnake het volgende:
Wat een ramp die Platini.
Het is net politiek, nieuw en macht = dingen veranderen.
Erg irritant, als iets goed is laat het dan zo..![]()
Aan de andere kant heb ik er niet echt bezwaar tegen om Liverpool, Arsenal, Chelsea en Manchester te zien spelen in de CL. Zie ik liever dan de nummer 1 en 2 van Oostenrijk en Zwitserland.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:54 schreef Keltie het volgende:
Ja! Ja! Jaaaaaaaah!
Alle europese competities terug naar de oorspronkelijke opzet
Ik wil een kampioenenbal, geen kampioenen+nummer2+3+4bal.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb ik er niet echt bezwaar tegen om Liverpool, Arsenal, Chelsea en Manchester te zien spelen in de CL. Zie ik liever dan de nummer 1 en 2 van Oostenrijk en Zwitserland.
Dan wordt het lastig voor Feyenoordquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik wil een kampioenenbal, geen kampioenen+nummer2+3+4bal.
Maar die zullen in deze (oude) opzet ook nooit interessant worden.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb ik er niet echt bezwaar tegen om Liverpool, Arsenal, Chelsea en Manchester te zien spelen in de CL. Zie ik liever dan de nummer 1 en 2 van Oostenrijk en Zwitserland.
Lekker belangrijk, word het met die debiele playoffs in onze eigen competitie ook. Dus?quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:03 schreef HPayne het volgende:
[..]
Dan wordt het lastig voor Feyenoord![]()
Ja die moeten ze als eerste afschaffen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:07 schreef Keltie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, word het met die debiele playoffs in onze eigen competitie ook. Dus?
ztel je voor we krijgen weer 3 CL plaatsen.......... Dan (mochten de PO in Nederland blijven) moet je je via play offs (eredivisie) plaatsen voor play offs (in Europa) die je een plaatsje in de voorronde van de CL gevenquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:07 schreef Keltie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, word het met die debiele playoffs in onze eigen competitie ook. Dus?
VInd ik ook. Je bereikt daarmee een groter publiek!quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:33 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hier heeft ie wel een punt denk ik.
Die Playoffs zijn belachelijk maar ja dat wordt na dit seizoen geevalueerd geloof ikquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:07 schreef Keltie het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |