abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47304191
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:36 schreef Plastic_Power het volgende:
Ze moeten gewoon de Champion's League zijn naam eer aan laten doen: alleen kampioenen en de winnaar van het voorgaande jaar mogen meedoen. De rest mag in de UEFA-cup ballen
Tsja, dan winnen de grote ploegen niet alleen telkens de CL, maar ook nog eens de UEFA Cup. Want ik denk niet dat ploegen als Middlesbrough, Feyenoord, CSKA en Celtic nog in de finale komen, als de nr's 2 en 3 van de grote landen er aan mee gaan doen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_47304404
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:57 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Tsja, dan winnen de grote ploegen niet alleen telkens de CL, maar ook nog eens de UEFA Cup. Want ik denk niet dat ploegen als Middlesbrough, Feyenoord, CSKA en Celtic nog in de finale komen, als de nr's 2 en 3 van de grote landen er aan mee gaan doen.
Dan is juist de kans veel groter dat een club uit een klein land de CL wint.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 maart 2007 @ 16:06:45 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47304504
quote:

[..]

daar komt de EC2 weer voor terug
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:06:47 #29
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_47304505
quote:

[..]

Misschien, maar wellicht leidt het tot nivellering omdat clubs niet langer gegarandeerd de hoge CL-premies zullen krijgen, zeker niet in landen waar er 3-5 teams zijn die realistisch de landstitel kunnen winnen (e.g. Spanje, Engeland, Italië). Ik weet het verder ook niet hoor, maar Champions League is in ieder geval al jaren geen correcte benaming meer...

[ Bericht 0% gewijzigd door Plastic_Power op 15-03-2007 16:23:26 ]
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_47304907
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:13 schreef Almere-Dude het volgende:

[..]

We mogen blij zijn dat ze nu niet alleen alleen naar kwaliteit kijken, die nummer 3 en 4 van Italie,Spanje,Engeland,Duitsland zijn beter dan de nummer 1 van Nederland.
Het hele idee van een europa-cup is dat de beste van ELK land samen bepalen wie de beste van Europa is. Anders kun je net zo goed een vijflanden-cup maken, wat het nu eigenlijk ook al is. De andere clubs mogen nog leuk ff meedoen in de voorrondes en poulefases, maar daarna is het afgelopen. Voor mij part regelen ze gewoon die 3 ouwe cups weer. Gewoon de kampioenen in de cl, bekerwinnaars in de bekerwinnaars cup. En de nummers 2 en 3 van elke competitie tegen mekaar voor de Uefa cup. Misschien krijg je dan eindelijk weer is leuke wedstrijden, want dat laffe stelletje geld voetballers elke 2 weken tegen mekaar zien voetballen begint behoorlijk te vervelen.
  FOK!fotograaf donderdag 15 maart 2007 @ 16:26:55 #31
842 Zorro
Z
pi_47305212
Hij is gewoon gefrustreerd dat Frankrijk minder plaatsen heeft...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_47306938
En de UEFA cup wat aantrekkelijker maken door de winnaar direct te plaatsen voor de CL
  donderdag 15 maart 2007 @ 17:41:05 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47307732
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dan moet ie het plaatsingssysteem afschaffen en gewoon vrij gaan loten!
Dat sowieso.
pi_47308083
Die poulefase's ook afschaffen trouwens, gewoon steeds 2 wedstrijden om verder te gaan. Heb je minder wedstrijden dus kunnen de topspelers een groter deel van de wedstrijden spelen, en heb je wat meer verrassingen. Bij de poule's is er niet een doorgegaan die niet vooraf voorspeld was dit jaar.
  donderdag 15 maart 2007 @ 20:48:57 #36
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47313984
quote:

[..]

Feijenoord schakelde in 2002 ook teams als Internazionale uit.
En Feijenoord was toen niet heel veel sterker als Feijenoord nu (het team klopte wel meer).
pi_47315240
Platini is niet mijn favoriet, maar als hij de macht van de grote landen in de Champions League wil inperken, kan ik dat alleen maar toejuichen.
pi_47318122
Gewoon die competitie's 3 plaatsen geven.

Zo willen ze ook dat de competities maar 34 speelronde's hebben, maar dat hebben ze echt afgewimpeld.
En pas in 2009/2010

Financieel moeten bv de Nederlandse clubs net zo veel krijgen als de clubs uit Engeland, Spanje etc.
Want de NOS betaalt ook net zo veel als die grote landen voor het uit te zenden terwijl zo'n klein arm voetballand weer een stuk minder betaalt
pi_47323241
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:36 schreef venomsnake het volgende:
Wat een ramp die Platini.

Het is net politiek, nieuw en macht = dingen veranderen.

Erg irritant, als iets goed is laat het dan zo..
Nieuw lied:

Oh when the saints go marching in...
Oh wanneer gaat Platini dood....

AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_47323871
Niks mis met het voorstel van Platini. Het is politiek, uiteraard! Maar waar de commercie het toelaat, kan alleen maar politiek zijn. En het is vrij logisch dat je dan laveren moet tussen het bevredigen van de grootste markten en de meeste stemmen. Ook de kleine landen hebben nog iets te vertellen, Blatter deed hem dat voor.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 01:30:24 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47323990
Gewoon weer terug naar de Europacup 1,2 en 3 en de Jaarbeursstedencup weer invoeren.

Lekker overzichtelijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_47324218
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 01:30 schreef golfer het volgende:
Gewoon weer terug naar de Europacup 1,2 en 3 en de Jaarbeursstedencup weer invoeren.

Lekker overzichtelijk.
So hé, hoe oud ben jij wel niet?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 02:00:16 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47324356
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 01:47 schreef Radegast het volgende:

So hé, hoe oud ben jij wel niet?
Oud genoeg om het debuut van Johan Cruijff te hebben meegemaakt en Abe Lenstra nog te zien voetballen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_47365535
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 02:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Oud genoeg om het debuut van Johan Cruijff te hebben meegemaakt en Abe Lenstra nog te zien voetballen.
En ik dacht dat ik oud was
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:26:02 #45
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_47366352
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 01:30 schreef golfer het volgende:
Eensch Golfert!

Alleen die laatstew cup zegt me niks, zal we van de tijd zijn dat mijn pa nog wiet rookte, mijn moeder bloemen in d'r haar droeg, en ik nog een zaadcel was!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:55:16 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47367060
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 13:26 schreef FrankyMcG het volgende:

Alleen die laatstew cup zegt me niks, zal we van de tijd zijn dat mijn pa nog wiet rookte, mijn moeder bloemen in d'r haar droeg, en ik nog een zaadcel was!
Die beker heeft tot 1971 bestaan als voorloper van de UEFA-cup.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaarbeursstedenbeker
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:27:47 #47
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_47367905
De intentie is goed. Ik vind het erg jammer dat de CL zo'n saai toernooi is. Die dubbele poulerondes, meerdere clubs uit dezelfde landen en de grote hoeveelheid teams die meedoen werken er niet alleen mee dat het saaier is, maar ook dat de macht en dominantie van de sterkere voetballanden (Spanje, Engeland, Italië) geconsolideerd worden. Hoe meer deelnemers, hoe meer kansen om verder te komen, hoe meer geld, enzo verder.

Waar zijn de tijden gebleven dat de CL uit zestien landen bestond?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:32:46 #48
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368029
Ik ben een groot voorstander vvan de huidige CL opzet (met een poule ronde, en voorronndes waarin alle (op Andorra en Lichtenstein na) Europese kampioenen (en een paar Aziatische)mee doenn). Een priima competitie met de beste ploegen die de Europa te bieden heeft.

Ieder team dat in een echte Europese competitie mee kan doen kan de CL winnen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:37:09 #49
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368121
Op een eliminatie slag na is het gehele toernooi een KO systeem.
(een eliminatiieslag is een slag waarin de helft van de deelnemende ploegen in die ronde geelimineerd wordt)

3 eliminatieslagen in voorrondes KO
1 eliminatie slag poules
4 eliminatie slagen tot winnaar CL (KO)

Dus 7 van 8 eliminatie slagen zijn KO!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2007 @ 14:44:01 #50
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47368277
Wat betreft de kampioenen: in hett geheel doen er 48 kampioensploegen mee en 15 ploegen die geen kammpioen zijn geworden. van die 15 moeten er 9 nog llateen ziien dat ze beter zijn dan kampionesploegen uit andere landen. Dat die andere landen zelden zo'n ploeg weten te eliimineren geeft eerder het bewijs dat die ploegen simpelweg niet goed genoeg zijn. En ik zie liever de beter ploegspelen dan de toevallie kampioen van weet ik welk land. Of kijken de voorstanders van de oude opzet fanatiek alle voorrondes waarin de kampioen van Albanie tegen de kampioen van Litouwen mag?

Daarnaast is de CL qua winnaars en landen waar de winnnaars vandaan komen niet vooorspelbaarder dan de oude opzet (kijk maar zelf hoeveel verschillende ploegen en landen in de nieuwe opzet kampioen zijn geworden tegenoverde oude EC1 jaren ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')