Tevens tvp bedoel je?quote:Op zondag 11 maart 2007 17:51 schreef VaderJacob het volgende:
Gas zat deze maand, Nieuwe versterker binnen en nieuwe bas komt eraan![]()
Tevens fipo
quote:Op zondag 11 maart 2007 17:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, volgens mij bewust fipo![]()
Oe das altijd leukquote:Op zondag 11 maart 2007 18:00 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren voor het eerst opgetreden met mijn nieuwe ENGL bakkie, en hem dus ook voor het eerst goed opengetrokken. Was tof
Er staat ook een reunie-optreden met mijn oude schoolband gepland, yeah, nostalgisch feestje.
1995:
http://www.xs4all.nl/~zwart1/Patronaat%202.JPG
Je moet 't in z'n tijd zien he.![]()
quote:Op zondag 11 maart 2007 18:07 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Oe das altijd leuk![]()
Alhoewel het natuurlijk wel een teken is dat je oud word en je al hard op weg bent naar de dood.
Ik heb geen rijbewijs en ik ben bassistquote:Op zondag 11 maart 2007 18:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Toch is het maar een goed fenomeen dat je jong geboren wordt en oud doodgaat. Stel je voor dat het andersom was....moet je op een dag je rijbewijs inleveren omdat je te jong bent geworden.
Ga je weer bij je ouders wonen en met lego spelen. Kun je op een gegeven moment niet meer lezen. Of gitaarspelen.
![]()
opeens ben je je totaal niet meer bewust van wat er om je heen gebeurt, behalve dat je aan tieten mag zuigen en na een tijd ineens met je volledige lichaam een kut in wordt geperst!quote:Op zondag 11 maart 2007 18:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Toch is het maar een goed fenomeen dat je jong geboren wordt en oud doodgaat. Stel je voor dat het andersom was....moet je op een dag je rijbewijs inleveren omdat je te jong bent geworden.
Ga je weer bij je ouders wonen en met lego spelen. Kun je op een gegeven moment niet meer lezen. Of gitaarspelen.
![]()
We hadden een beetje een mix van eigen nrs en covers. We hebben voor de gelegenheid ook maar een MySpace aangemaakt, bestond toen nog allemaal niet.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:17 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs en ik ben bassist![]()
En ik speel zo af en toe nog met lego![]()
Maar wel leuk natuurlijk zo'n reunie concert. Hadden jullie toen ook eigen nummers of gaan jullie wat coveren?
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR je leven eindigt wel met een spetterend orgasmequote:Op zondag 11 maart 2007 18:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
![]()
van je ouders. joepie.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:29 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR je leven eindigt wel met een spetterend orgasme![]()
Das dan wel weer waar, maja oud en kreupel wegrotten is ook niet allesquote:
Open dirretjes zijn tofquote:Op zondag 11 maart 2007 18:00 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren voor het eerst opgetreden met mijn nieuwe ENGL bakkie, en hem dus ook voor het eerst goed opengetrokken. Was tof
Er staat ook een reunie-optreden met mijn oude schoolband gepland, yeah, nostalgisch feestje.
1995:
[afbeelding]
Daar heb ik er een paar van!quote:Op zondag 11 maart 2007 18:19 schreef imported_sphinx het volgende:
[afbeelding]
is dat lock quick systeem op die strap een beetje goed trouwens? want dan denk ik dat ik die ga kopen.
mn fender strap heeft mijn explorer vol deuken geslagen en daarom haat ik nu fender.![]()
+ ik moet iets met straplocks.
quote:Op zondag 11 maart 2007 18:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daar heb ik er een paar van!
Best wel okay inderdaad.
Haha, nu gaat iedereen in mijn priveleven lurken.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:38 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Open dirretjes zijn tof
http://www.xs4all.nl/~zwart1/IMG_1354.jpg
Tele
Ja met je .htaccessquote:Op zondag 11 maart 2007 19:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Haha, nu gaat iedereen in mijn priveleven lurken.![]()
Is er niet een handig tooltje om dat met een pass te beveiligen?
Doe ik ook zo vaak.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:46 schreef Falcon4ever het volgende:
[afbeelding]
heiligschennis! zomaar een plectrum onder je slagplaat persen
tvp!
ik vind het feit dat het een roze plectrum is veul erger en de kotslelijke pickup-covers helpen ook niet mee. + fender moet nog steeds dood voor het verneuken van mijn explorerquote:Op zondag 11 maart 2007 19:46 schreef Falcon4ever het volgende:
[afbeelding]
heiligschennis! zomaar een plectrum onder je slagplaat persen
tvp!
Post eens foto's van die gesloopte explorer danquote:Op zondag 11 maart 2007 19:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik vind het feit dat het een roze plectrum is veul erger en de kotslelijke pickup-covers helpen ook niet mee. + fender moet nog steeds dood voor het verneuken van mijn explorer![]()
nee! er zitten grote metalen gespen aan die strap en ik heb mn gitaar wel eens een paar keer neergelegd ( op een bed enzo, niet zomaar op de grond ) en dan land die strap er dus op. en nu zitten er overal kleine deukjes in de verf enzo en 1 grotere.quote:Op zondag 11 maart 2007 20:01 schreef Falcon4ever het volgende:
imported_sphinx: Je beschikt vast over een speciale gave als je die explorer hebt gesloopt!
Ik ben er al drie kwijt maar mijn slagplaatje is zo dicht op het hout dat ik hem er met geen mogelijkheid onder kan persenquote:Op zondag 11 maart 2007 19:48 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Doe ik ook zo vaak.
Wel handig, stel je voor je verliest d'r een.
schoevedraaiertje.. zó simpelquote:Op zondag 11 maart 2007 20:28 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Ik ben er al drie kwijt maar mijn slagplaatje is zo dicht op het hout dat ik hem er met geen mogelijkheid onder kan persen.
Al 3 plectrums kwijt?quote:Op zondag 11 maart 2007 20:28 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Ik ben er al drie kwijt maar mijn slagplaatje is zo dicht op het hout dat ik hem er met geen mogelijkheid onder kan persen.
ik ben er denk ik een stuk of 10 kwijtgeraakt waarvan ik de helft veel later nog weer terug heb gevondenquote:Op zondag 11 maart 2007 20:44 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Al 3 plectrums kwijt?
Ik denk dat ik in de 6 jaar dat ik gitaarspeel al wel 1000 plectrums ben kwijtgeraakt
die broek is echt uber! ik heber laatst ook zoeen gekocht!quote:Op zondag 11 maart 2007 18:00 schreef Svyatagor het volgende:
1995:
[afbeelding]
quote:Op zondag 11 maart 2007 19:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik vind het feit dat het een roze plectrum is veul erger en de kotslelijke pickup-covers helpen ook niet mee. + fender moet nog steeds dood voor het verneuken van mijn explorer![]()
Of degene die 'm gebruiken zijn 'tquote:Op zondag 11 maart 2007 21:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Dat zijn geen pickup-covers maar Fender Lace Sensors.
En alleen homo's maken zich druk over de kleur van hun plectrums.![]()
smoke on the water, zooi van nirvana.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:29 schreef G.Fawkes het volgende:
me zoekt een makkelijk nummer om te leren, iemand een suggestie?
Hij heeft ze d'r afgegooitquote:Op zondag 11 maart 2007 21:21 schreef TeleluvR het volgende:
Ik zie geen enkele foto, enkel kruisjes...
Hoogwaardige 3 akkoorden muziek zeggen we danquote:Op zondag 11 maart 2007 21:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
smoke on the water, zooi van nirvana.
hij wou toch makkelijk?quote:Op zondag 11 maart 2007 22:07 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Hoogwaardige 3 akkoorden muziek zeggen we dan![]()
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:07 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Hoogwaardige 3 akkoorden muziek zeggen we dan![]()
zooi
Nee hoor, ik loop te kloten met dat htaccess, maar ik heb een kater en dan werken dit soort dingen nooit bij mij.quote:
OMGquote:Op zondag 11 maart 2007 22:35 schreef Deansensitized het volgende:
Deze al eens voorbij geweest??
Een kunstwerkje, maar mijn God wat lelijk!
http://www.romeorose.com/juliet.html
thanks, dat werkt ook inderdaad.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:25 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Of degene die 'm gebruiken zijn 't![]()
.
btw als je niet wilt dat mensen lurken in je map:
- maak een leeg tekst bestandje en sla 'm op als index.htm.
- Upload die naar bijv ~zwart1 en ~zwart1/alles
- Nu krijg je geen directory listing te zien (of je doet het via de iets moeilijker manier via .htaccess)
- maar dan hebben wij een onderwerp minder om over te praten/zeiken![]()
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:35 schreef Deansensitized het volgende:
echt te vet voor een jaren 80 rockband!quote:Op zondag 11 maart 2007 22:35 schreef Deansensitized het volgende:
Roze plectrumsquote:Op zondag 11 maart 2007 21:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Dat zijn geen pickup-covers maar Fender Lace Sensors.
En alleen homo's maken zich druk over de kleur van hun plectrums.![]()
Uiteraard. Dee Snyder en consorten. Niet bijzonder de moeite wat mij betreft.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:13 schreef Gitarist het volgende:
Iemand ooit van die band (Twisted sister) gehoord?
Tsja, het is een signature model van een van hun gitaristen... vandaar dat ik er naar vraagquote:Op maandag 12 maart 2007 15:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. Dee Snyder en consorten. Niet bijzonder de moeite wat mij betreft.
Je ontkomt er niet aanquote:Op maandag 12 maart 2007 15:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. Dee Snyder en consorten. Niet bijzonder de moeite wat mij betreft.
3 jaar geleden op waldrock gezien, een bejaarde halfnaakte vent in strakke vrouwenkleding, vond het doodengquote:Op maandag 12 maart 2007 15:13 schreef Gitarist het volgende:
tvp
M'n vriendin heeft een nieuwe liefde![]()
![]()
http://www.epiphone.com/elitist/twistedstandard.htm
Ik vind het wel een coole gitaar opzich
Iemand ooit van die band (Twisted sister) gehoord?
Was dat Syv. niet?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:56 schreef Cynic het volgende:
ohja, wie had er nou ook alweer een marshall 2X12 cab te koop?
Ja, ik dus, hier.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:56 schreef Cynic het volgende:
ohja, wie had er nou ook alweer een marshall 2X12 cab te koop?
quote:
nee want die zijn misvormd en lelijk.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:53 schreef LennartCM het volgende:
[..]
voor de sier kan je net zo goed een stagg kopen![]()
Ah okay!quote:Op maandag 12 maart 2007 17:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik dus, hier.
Met die onbegrijpelijke username.![]()
Onbezonnen.
Het is een Marshall 2x12, met twee celestion 100 watt speakers. Hij heeft dus ook meer vermogen dan de 1936 Marshall cab, maar hij is wel lichter om te sjouwen. Klinkt heel goed, en hij is in vrijwel nieuwstaat; er zitten nauwelijks beschadigingen op, want ik heb er nauwelijks op gespeeld.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah okay!
Wat is het eigenlijk voor cab? Ik ben namelijk van plan om stereo te gaan spelen.
+1 Scherp ende Alert...quote:Op maandag 12 maart 2007 18:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee want die zijn misvormd en lelijk.
Hoe klinkt zoiets nou met bijv. een 12 Watt versterkertje?quote:Op maandag 12 maart 2007 18:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is een Marshall 2x12, met twee celestion 100 watt speakers. Hij heeft dus ook meer vermogen dan de 1936 Marshall cab, maar hij is wel lichter om te sjouwen. Klinkt heel goed, en hij is in vrijwel nieuwstaat; er zitten nauwelijks beschadigingen op, want ik heb er nauwelijks op gespeeld.
Ik heb'm anderhalf jaar geleden via een handelaar gekocht, het is een model wat je niet veel ziet in NL. Het model is officieel 8222.
[afbeelding]
Ik vraag er 250 euro voor.
Dat zou ik je niet kunnen vertellen, heb'm alleen op mijn 60 watt Peavey gehad, en dat klinkt heel goed!quote:Op maandag 12 maart 2007 18:21 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hoe klinkt zoiets nou met bijv. een 12 Watt versterkertje?
Da's uit de valvestate serie toch? Maar wel stereo aan te sluiten dus? Heb nu namelijk een 4X12 valvestate kast maar die is mono....zal sowieso nog eens even met onze geluidsman overleggen hou handig/mogelijk het is om tijdens de optredens stereo te spelen. Maar het lijkt me zeker wat!quote:Op maandag 12 maart 2007 18:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat zou ik je niet kunnen vertellen, heb'm alleen op mijn 60 watt Peavey gehad, en dat klinkt heel goed!
Yep, uit de VS serie, en kan zowel stereo als mono. ik heb er ook wel eens stereo op gespeeld, vooral tof met een pingpong delay.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's uit de valvestate serie toch? Maar wel stereo aan te sluiten dus? Heb nu namelijk een 4X12 valvestate kast maar die is mono....zal sowieso nog eens even met onze geluidsman overleggen hou handig/mogelijk het is om tijdens de optredens stereo te spelen. Maar het lijkt me zeker wat!![]()
Heel goed, hier heb je een nootje...quote:
Maar dan heb ik twee dezelfde gitaren...quote:
Daar knappen nooit snaren van ofzo?quote:Op maandag 12 maart 2007 21:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Maar dan heb ik twee dezelfde gitaren...![]()
En een backup heb je echt niet nodig bij een tele...![]()
Ik snap waar je naar toe wilt, maar heb eigenlijk al een jaar 6 geen snaar meer gebroken, nee...quote:
Pas dan je brug zo aan dat je er een humbucker in kan zetten (een echte, niet zo''n single coil formaat). Zo'n bigsby op een tele is geen porum vind ik :p . Je kan ipv de humbucker natuurlijk ook altijd een p90 er in zetten, of zo'n duesenberg p90, die zijn even groot als humbuckersquote:Op maandag 12 maart 2007 21:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Maar dan heb ik twee dezelfde gitaren...![]()
En een backup heb je echt niet nodig bij een tele...![]()
Tja als je heel vaak je snaren vervangt zou ik het er op durven gokken, maar ik speel daar doorgaans net iets te vaak voor en dan wordt het erg duur. Heb dus fijn alijd een backup mee. 2 zelfsquote:Op maandag 12 maart 2007 21:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik snap waar je naar toe wilt, maar heb eigenlijk al een jaar 6 geen snaar meer gebroken, nee...![]()
En om daarvoor dan een hele aparte gitaar voor te hebben staan, dan liever een met een Bigsby...![]()
Dan een mooie zwarte slagplaat en een p90 in de nek?quote:Op maandag 12 maart 2007 21:59 schreef TeleluvR het volgende:
Ik heb al een tele met twee p90's en ik zou van deze juist het brugelement willen behouden...
Hmm, helemaal zwart, ook nog een optie... Ik ga het eens goed overdenken...quote:Op maandag 12 maart 2007 22:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dan een mooie zwarte slagplaat en een p90 in de nek?![]()
mijn tele is helemaal zwart (met witte rand in de slagplaat).quote:Op maandag 12 maart 2007 22:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hmm, helemaal zwart, ook nog een optie... Ik ga het eens goed overdenken...![]()
Vast zoiets als dit, de oude squier van mijn broer, heeft altijd spijt gehad van de verkoop (450 euro was een koopje voor de nieuwe eigenaar!quote:Op maandag 12 maart 2007 22:11 schreef punkjunk het volgende:
[..]
mijn tele is helemaal zwart (met witte rand in de slagplaat).
Kan wel fotootje posten als je wilt wete hoe het er uit ziet.
Ja exact, alleen dan heb ik maar 2 elementen (gewoon brug element en lipstick).quote:Op maandag 12 maart 2007 22:14 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vast zoiets als dit, de oude squier van mijn broer, heeft altijd spijt gehad van de verkoop (450 euro was een koopje voor de nieuwe eigenaar!):
[afbeelding]
Black on black is sowieso erg mooi...quote:Op maandag 12 maart 2007 22:16 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja exact, alleen dan heb ik maar 2 elementen (gewoon brug element en lipstick).
Ik wil ook nog eens een compleet zwarte strat aanschaffen met maple toets. Maar eerst een nieuwe amp!
Ik heb gemaild met iemand die een jcm800 te koop heeft staan voor een afspraak
qu'est ce que c'est lipstick?quote:Op maandag 12 maart 2007 22:16 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja exact, alleen dan heb ik maar 2 elementen (gewoon brug element en lipstick).
Ik wil ook nog eens een compleet zwarte strat aanschaffen met maple toets. Maar eerst een nieuwe amp!
Ik heb gemaild met iemand die een jcm800 te koop heeft staan voor een afspraak
ja maar dan met een maple toets!quote:Op maandag 12 maart 2007 22:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Black on black is sowieso erg mooi...
[afbeelding]
Telecaster nek elementquote:Op maandag 12 maart 2007 22:29 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
qu'est ce que c'est lipstick?
Iddquote:Op maandag 12 maart 2007 22:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Black on black is sowieso erg mooi...
[afbeelding]
Gibson Flying V's zijn geyl! mits zwart natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:24 schreef Svyatagor het volgende:
Een vriend van me heeft een Flying V met een Bigsby. Hoe vet is dat.![]()
Speciaal laten maken en erop laten zetten.
[afbeelding]
Heb je nog eens plaatje van jouw zwarte strat met rood brug element? En dan de hele gitaar, dat ding is écht vet kikke. Heeft ie eigenlijk een maple toets of zo'n donkere?quote:
rosewood heet dat, over het algemeen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:30 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Heb je nog eens plaatje van jouw zwarte strat met rood brug element? En dan de hele gitaar, dat ding is écht vet kikke. Heeft ie eigenlijk een maple toets of zo'n donkere?
bedoelde het niet zo dat je palmmute alleen bij punkrock gebruikt (maar daar gebruik je het soms continue)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:23 schreef Dribbel_ het volgende:
ik weet niet waar je bij the kooks bedoelt waar ze dempen
]maar ik kan me alleen indenken dat het zeg maar die tik is
en dat sla je idd aan, en dan met je palm op de snaren
alsof je palmmute alleen bij punkrock gebruikt
Je moet ook niet je hele arm bewegen!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:26 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
bedoelde het niet zo dat je palmmute alleen bij punkrock gebruikt (maar daar gebruik je het soms continue). En aanslaan en dan plamuten en weer aanslaan hmm.. vind 't maar tricky (dan stop ik meestal een tel met de armbeweging)
lol, maplem toets suxorz.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:22 schreef punkjunk het volgende:
oyeah
Dat is me tele nu dusmoet alleen nog 3 schroefjes er in plakken (eerst de kopjes er af halen dus) .
in een telecaster zet geen echte lipstick, het zijn gewoon sc met cover.quote:
Deels correct: Het kapje dat erop zit was van oorsprong een deel van een lipstick. De échte lipstick heeft daardoor zo'n naad in het midden. Maar het is gebruikelijk om het halselement van een tele een lipstick te noemen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:28 schreef LennartCM het volgende:
[..]
in een telecaster zet geen echte lipstick, het zijn gewoon sc met cover.
Als je ook naar dat plaatje kijkt zie je verschil tussen deze en een tele pu.
Volgens mij betekent dat inderdaad dat je buizen af zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:45 schreef Gitarist het volgende:
'k Heb waarsch. een probleempje met m'n Marshall (JCM2000-DSL401, volledig buizencombo).
De laatste tijd is op de "twee" distortionkanalen (OD1/2) het hoog niet meer zo goed hoorbaar als vroeger. Het geluid is niet sprankelend, ongeacht of de treble knop vol open staat en ongeacht of de toonknop op de gitaar open staat.
De buizen zijn allemaal nog intact maar ik vermoed dat ze tegen het doodgaan aanzitten (ze zijn nogal oud). Kan het hiermee te maken hebben?
Nice, maar ik had gekozen voor een fifties slagplaat, ipv er kopjes in te plakken!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:22 schreef punkjunk het volgende:
oyeah
Dat is me tele nu dusmoet alleen nog 3 schroefjes er in plakken (eerst de kopjes er af halen dus) .
De voortraps neem ik dan aan? Want dan ga ik die als eerste vervangen nl...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Volgens mij betekent dat inderdaad dat je buizen af zijn.
lijkt me wel, gewoon nieuwe buizen in tyfen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:45 schreef Gitarist het volgende:
'k Heb waarsch. een probleempje met m'n Marshall (JCM2000-DSL401, volledig buizencombo).
De laatste tijd is op de "twee" distortionkanalen (OD1/2) het hoog niet meer zo goed hoorbaar als vroeger. Het geluid is niet sprankelend, ongeacht of de treble knop vol open staat en ongeacht of de toonknop op de gitaar open staat.
De buizen zijn allemaal nog intact maar ik vermoed dat ze tegen het doodgaan aanzitten (ze zijn nogal oud). Kan het hiermee te maken hebben?
en dan krijg je een volledig gemolesteerde amp weer terug?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:23 schreef Gitarist het volgende:
Ok.
Ik heb al gelezen dat het nog niet zo eenvoudig is. Het verwisselen van de buizen opzich is eenvoudig, maar er moet daarna nog gere-biasd worden...![]()
'k Breng hem zaterdag wel even naar Feedback![]()
Kan jij het beter dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:37 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
en dan krijg je een volledig gemolesteerde amp weer terug?
Slechte ervaring(en) met Feedback dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:37 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
en dan krijg je een volledig gemolesteerde amp weer terug?
die hadden ze niet, maar mij was verzekerd dat ie zou passen (ook qua gaatjes) maar niet dusquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nice, maar ik had gekozen voor een fifties slagplaat, ipv er kopjes in te plakken!![]()
[afbeelding]
My saver!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Deels correct: Het kapje dat erop zit was van oorsprong een deel van een lipstick. De échte lipstick heeft daardoor zo'n naad in het midden. Maar het is gebruikelijk om het halselement van een tele een lipstick te noemen.
[afbeelding]
Flageolet. Alhoewel ferastrioch leuker klinktquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:48 schreef Cudles het volgende:
wat zijn humpbackers?
en wat is harmonic pinchen ofzo? is dat niet op de 12e/7e/5e fret zo'n piep laten klinken?
oh nee dat is een ...ferastrioch of zo... :S
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:48 schreef Cudles het volgende:
wat zijn humpbackers?
quote:
Mooie strat, hoewel ik een tele in deze kleurstelling nog mooier vind.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:35 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja maar dan met een maple toets!![]()
[afbeelding]
En dat rode element wat brian er in heeft zitten is helemaal tering geil!
Je bedoelt een humbucker.quote:
mijn tele dusquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:03 schreef Laxe het volgende:
[..]
Mooie strat, hoewel ik een tele in deze kleurstelling nog mooier vind.
PS zo'n mooie koffer heb ik voor m'n bas en ook zo'n lekkere BXR300C (als ik die goed zie)![]()
en een pinch harmonic is niet wat je op de 12e fret enzo hebt, een pinch harmonic kun je op elke fret doen door met je duim de snaar aan te raken vlak nadat je em aanslaat. tricky om onder de knie te krijgen, maar als je het door hebt is het makkelijk.quote:
Hey we gebruiken dezelfde plectrumsquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:50 schreef punkjunk het volgende:
Laatste keer maar dan helemaal
De digicam doet het zonder flitser altijd vet slecht en maakt mét flister onwijs lelijke beelden dus sorry voor de kwaliteit.
tortex 0.88quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:56 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hey we gebruiken dezelfde plectrums![]()
*Al gebuik ik ook wel eensch de paarse als het heel strak moet![]()
Hoezo vind je dat onhandig, 2 flightcase's is duurder en allene maar nóg een segment wat je mee moet sjouwen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:47 schreef Cynic het volgende:
Nu moet ik dus alleen nog even een 2HE flightcase halen voor die preamp. Heb nog even gedacht om alles in één 5HE case te bouwen, maar volgens mij is dat alleen maar onhandig,
Junior Jet?quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:04 schreef punkjunk het volgende:
Ik zag vandaag bij de muziekwinkel een soort LP Junior van Gretsch. Nog niet veel over kunnen vinden maar hij zag er wel lekker uit. Zat een hele apparte p90 in met een metalen omhulsel, heb ze ook wel es in ene hele dure Fender Tele
Ja ik had em gevondne, de site van Gretsch was vét traag en slecht berijk baar maar hij stond er gewoon opquote:
Hoe duur was ie?quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:21 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja ik had em gevondne, de site van Gretsch was vét traag en slecht berijk baar maar hij stond er gewoon op. Wel een mooi ding ookal is ie in het geel véél mooier
Stond (nog) geen prijs bij maar zal es ff kijken, bij mupo stond ie ook.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hoe duur was ie?
Wel een origineel alternatief op een epi junior!![]()
Haha, vet sneaky. Ken je mupo ook of googlde je ff?quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:26 schreef TeleluvR het volgende:
Bij Mupo 269, is best te doen!
Snelle edit!
![]()
http://justfuckinggoogleit.com/quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:27 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Haha, vet sneaky. Ken je mupo ook of googlde je ff?![]()
Alleen de eindtrap is al 30 kg...met de preamp erbij wordt dat dus nog zwaarder. En het is niet heel handig qua formaat om in de auto ofzo te doen. En er zat ook al een 3HE case om de eindtrap.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Hoezo vind je dat onhandig, 2 flightcase's is duurder en allene maar nóg een segment wat je mee moet sjouwen.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Alleen de eindtrap is al 30 kg...met de preamp erbij wordt dat dus nog zwaarder. En het is niet heel handig qua formaat om in de auto ofzo te doen. En er zat ook al een 3HE case om de eindtrap.
en daar wil je je repetitie hok mee omblazen ofzo? Of al vallend van een wolkenkrabber spelen en als je terecht komt dat je amp het iig nog doet?quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Alleen de eindtrap is al 30 kg...met de preamp erbij wordt dat dus nog zwaarder. En het is niet heel handig qua formaat om in de auto ofzo te doen. En er zat ook al een 3HE case om de eindtrap.
Gewoon een 2x50 watt Marshall, een 9100... Volgens mij is het wel vrij normaal dat een buizen-eindtrap zo zwaar is hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
en daar wil je je repetitie hok mee omblazen ofzo? Of al vallend van een wolkenkrabber spelen en als je terecht komt dat je amp het iig nog doet?Wat voor amp heb je wel niet gekocht
30kg is wel veel voor alleen een eindtrap toch
![]()
solid-states zijn iig lang geen 30 kg, eerder 10 tot 15quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Gewoon een 2x50 watt Marshall, een 9100... Volgens mij is het wel vrij normaal dat een buizen-eindtrap zo zwaar is hoor.
Ik zei toch ook buizen-eindtrap?quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
solid-states zijn iig lang geen 30 kg, eerder 10 tot 15
nee, die hebben geen buizen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zei toch ook buizen-eindtrap?
En solid-state is inderdaad geen buizen, haha
Ik heb de overstap toch maar eens gemaakt. Er zal toch een reden zijn waarom die dingen zoveel gebruikt worden terwijl ze veel duurder en zwaarder en kwetsbaarder zijn!quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:16 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, die hebben geen buizen.
buizen zijn alleen maar buizerig, nergens goed voor.
Mode?quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb de overstap toch maar eens gemaakt. Er zal toch een reden zijn waarom die dingen zoveel gebruikt worden terwijl ze veel duurder en zwaarder en kwetsbaarder zijn!
Zou ook nog best eens kunnen. Het gitaristenwereldje is zeker zo trendgevoelig als de modewereldquote:
Door het zien van Metalocalypse (cartoon serie) wil ik nu een gibson flying vquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zou ook nog best eens kunnen. Het gitaristenwereldje is zeker zo trendgevoelig als de modewereld![]()
Tone, man, jeweets. Pure, fat saturated tone.quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb de overstap toch maar eens gemaakt. Er zal toch een reden zijn waarom die dingen zoveel gebruikt worden terwijl ze veel duurder en zwaarder en kwetsbaarder zijn!
Daarom heb ik ook een amp waar Nigel Tufnel wordt genoemd in de handleiding bij het stukje waar uitgelegd wordt hoe je naar eleven moet gaanquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zou ook nog best eens kunnen. Het gitaristenwereldje is zeker zo trendgevoelig als de modewereld![]()
40kg voor alleen een eindtrapquote:
Dudequote:Op woensdag 14 maart 2007 18:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tone, man, jeweets. Pure, fat saturated tone.
[afbeelding]
ow, nee bedoelde hele ampquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:51 schreef punkjunk het volgende:
[..]
40kg voor alleen een eindtrapwat zijn die dingen zwaar. Ze worden standaat mét steekkarretje geleverd zeker?
ligt er een beetje aan wat je budget is (en je smaak), maar over het algemeen heeft Epiphone prima gitaren.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:29 schreef DoNirvana het volgende:
Beste mensen,
Ik ben van plan een Epiphone Les paul te kopen omdat ik het te duur vind om een gibson te kopen heeft iemand hier ervaring mee of dit een beetje gangbare gitaren zijn ??
Ik wil van alle markten thuis kunnen spelen dus van grunge metal tot lekker goed clean jazz sound.
Wie helpt me ..
En de Les Paul is natuurlijk best een heel flexibele gitaar.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ligt er een beetje aan wat je budget is (en je smaak), maar over het algemeen heeft Epiphone prima gitaren.
zie ook mijn edit.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
En de Les Paul is natuurlijk best een heel flexibele gitaar.
Volgens mij kan je beter ook kijken naar een aantal versterkersquote:Op donderdag 15 maart 2007 09:29 schreef DoNirvana het volgende:
Beste mensen,
Ik ben van plan een Epiphone Les paul te kopen omdat ik het te duur vind om een gibson te kopen heeft iemand hier ervaring mee of dit een beetje gangbare gitaren zijn ??
Ik wil van alle markten thuis kunnen spelen dus van grunge metal tot lekker goed clean jazz sound.
Wie helpt me ..
mits beginner.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:09 schreef Obscurus het volgende:
[..]
Volgens mij kan je beter ook kijken naar een aantal versterkersWant die zijn ook erg erg bepaalend voor je geluid.
Gitaarnet crosspost!quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:29 schreef DoNirvana het volgende:
Beste mensen,
Wie helpt me ..
Met Nirvana in je nickquote:Op donderdag 15 maart 2007 09:29 schreef DoNirvana het volgende:
Beste mensen,
Wie helpt me ..
die kleine marshalls zijn wel vet! Bij het maken van het 1e korn album is zo'n kleine marshall in een gasbarbeque gelegd en dat signaal opgenomen voor een vette gitaarsound!quote:
We weten wat jij zou doen jah.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:06 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Met Nirvana in je nickIk zou voor Fender gaan.
![]()
ook een prima wat minder-beginnersversterktje andersquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:42 schreef Svyatagor het volgende:
Goedkoop prima beginnersversterkertje:
[TK] Marshall MG15DFX Amp
Nouja, 15 watt solid state...quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ook een prima wat minder-beginnersversterktje anders![]()
Transistor. Non-buizen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:20 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja godver, die marshall is alles wat ik heb![]()
Wat is solid state eigelijk>?
Ah, dat dacht ik alquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Transistor. Non-buizen.
Sorry, ik wist niet dat je op jezelf doelde
Als je gain op 10, volume op 10 en Fdd aanzet lukt het nétquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:35 schreef imported_sphinx het volgende:
ach, 15 watt is genoeg om thuis te spelen. meer ga je niet nodig hebben tot je met een drummert gaat spelen.
Maar dan klinkt 'ie voor geen meter meerquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Als je gain op 10, volume op 10 en Fdd aanzet lukt het nét![]()
Dat doet hij sowieso al nietquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Maar dan klinkt 'ie voor geen meter meer![]()
![]()
![]()
Geef je drummert kwasten kan ie lekker jazzy over de vellen aaienquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:35 schreef imported_sphinx het volgende:
ach, 15 watt is genoeg om thuis te spelen. meer ga je niet nodig hebben tot je met een drummert gaat spelen.
1. kheb geen drummertquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:13 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Geef je drummert kwasten kan ie lekker jazzy over de vellen aaien![]()
Versterkertje vol open, half uur later Pluim rookquote:
Inderdaad, Japanse troep.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:06 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Versterkertje vol open, half uur later Pluim rooktoen was ie stuk.
Gelukkig was die van school, onbetrouwbare japanse troep.
Mijn cube is toch wat degelijker
Oe, Japan heeft hele fijne dingen gemaakt hoor. Bassist van me oude band heeft een 51 precision uit japan, omg zooooo'n fijne basquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:06 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Versterkertje vol open, half uur later Pluim rooktoen was ie stuk.
Gelukkig was die van school, onbetrouwbare japanse troep.
Mijn cube is toch wat degelijker
N00b-alert!quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:06 schreef ibaneX het volgende:
onbetrouwbare japanse troep.
Nou, húmor man, werkelijk ge-ni-aal.quote:
psies.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Nou, húmor man, werkelijk ge-ni-aal.
Niet iedereen heeft 1000 euro over voor zo'n faggot boxje van Fender hoor.![]()
Ik heb ook een Marshall 100HDFX gehad. Nee daar wil je echt mee thuis komenquote:Op donderdag 15 maart 2007 21:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
nee, maar hiermee welquote:Op donderdag 15 maart 2007 21:24 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb ook een Marshall 100HDFX gehad. Nee daar wil je echt mee thuis komen![]()
![]()
Maar dat setje is ook 3 a 4x zo duur als mijn 'faggot' fender boxjequote:Op donderdag 15 maart 2007 21:27 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, maar hiermee wel
[afbeelding]
daar ging het niet omquote:Op donderdag 15 maart 2007 21:28 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Maar dat setje is ook 3 a 4x zo duur als mijn 'faggot' fender boxje
quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:32 schreef VaderJacob het volgende:
En ik ga naar me first and the gimme gimmes![]()
er staat toch echt: "Made in korea"quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:14 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Inderdaad, Japanse troep.
[afbeelding]![]()
japans merk, henk.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:55 schreef ibaneX het volgende:
[..]
er staat toch echt: "Made in korea"![]()
en ik heb wel meer gitaars dan alleen die ibanez,Cort
![]()
quote:
O nee?quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dan ga ik meequote:Op donderdag 15 maart 2007 20:32 schreef VaderJacob het volgende:
Net een musicman sub bas in de bestelling gedaan![]()
En ik ga naar me first and the gimme gimmes
Technies gezien heb je nog niet betaaltquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan ga ik mee![]()
owja
ik heb ooka l een kaartje![]()
Ja ik moet extra hard arbeiden om al mijn fouten van vandaag goed te maken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
nu al..............ik moet gvd nog een assigment tikken!
Een marshall maakt niet uit welk type prefeer ik zowiezo boven een fender al is het maar om het uiterlijk. Die lullige knoppies van Fender in combo met dat glitter-speakerdoek, valt me nog mee dat ze niet roze zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:24 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb ook een Marshall 100HDFX gehad. Nee daar wil je echt mee thuis komen![]()
![]()
stiekem heb ik me laatst gerealiseerd dat Marshalls ook wel een vette distortion kunnen hebbenquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:55 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Een marshall maakt niet uit welk type prefeer ik zowiezo boven een fender al is het maar om het uiterlijk. Die lullige knoppies van Fender in combo met dat glitter-speakerdoek, valt me nog mee dat ze niet roze zijn.![]()
Bedankt voor de tip, ik ben het topic nu aan het doorlezen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:11 schreef punkjunk het volgende:
Op gitaarnet staat een hele discussie jcm800 VS jcm900. Veel over diode clipping in zowel de 800 als 900 bij een dual channel amp, dan maak je dus helemaal niet meer gebruik van de buizen als scheur maar via een tranistor techniek. Daarom worden vooral de jcm900's helemaal de grond ingetrapt.
Ik ben blij dat ik dat topic zag, ben momenteel bezig met eventueel een jcm800 single 50watt te kopenquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik ben het topic nu aan het doorlezen. [afbeelding]
Wat wordt er op fora eigenlijk niet de grond in gestampt?quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik speelde laatst op een JCM900 waar toch wel een brute scheur uitkwam. En ik maar denken dat je bij Marshall altijd aan de pedalen moest. Of is de JCM800 dan echt zo'n mietjesbak?
De JCM900 wordt op fora nogal eens de grond in gestampt namelijk?
Het gaat er toch alleen maar om dat je dure versterkers en gitaren hebt?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:46 schreef Zyggie het volgende:
Gashoeren, ga eens discussies over techniek houden.![]()
en dat je er uit ziet als een boybandquote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het gaat er toch alleen maar om dat je dure versterkers en gitaren hebt?
Techniek is gay
Mesaquote:Op donderdag 15 maart 2007 21:27 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, maar hiermee wel
[afbeelding]
ja maar je gaat toch niet een gat maken op een peg in te steken en dan een gat overlaten waar ie eerst zat?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Euh dat heb ik nou nog nooit gezien... wat wel veel mensen doen is de strap peg verplaatsen, zodat ie in het midden van de nek zit. Dan zit er dus een peg onder de lijmplek (als het een gezette nek is dus).
foto ter illustratie? ik snap er helemaal niks vanquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Euh dat heb ik nou nog nooit gezien... wat wel veel mensen doen is de strap peg verplaatsen, zodat ie in het midden van de nek zit. Dan zit er dus een peg onder de lijmplek (als het een gezette nek is dus).
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:37 schreef Dribbel_ het volgende:
morgen feestje
[afbeelding]
ik lijk maikuuul wel verdomme![]()
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:37 schreef punkjunk het volgende:
[..]
foto ter illustratie? ik snap er helemaal niks van![]()
Daarom moet je je outfit ook altijd testen op je broerquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:37 schreef Dribbel_ het volgende:
morgen feestje
[afbeelding]
ik lijk maikuuul wel verdomme![]()
nee, daarvoor zijn het telecasters.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:35 schreef punkjunk het volgende:
Zulke rare dingen met pegs op halsplaatsjes hoeft op een degelijk telecaster helemaal niet!
Topzwaar is dat je hals naar beneden zakt tijdens het spelen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, daarvoor zijn het telecasters.
+ topzware gitaren kun je ook gewoon aan wennen.
Gewoon rechterhand op de body en met links je hald goed beethoudenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:21 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Topzwaar is dat je hals naar beneden zakt tijdens het spelen?![]()
jah, dat de top te zwaar is hequote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:21 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Topzwaar is dat je hals naar beneden zakt tijdens het spelen?![]()
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:19 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Daarom moet je je outfit ook altijd testen op je broer![]()
[afbeelding]
het leuke is, die gitaar kost 120 euro bij Thomann.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:40 schreef Jorikjet het volgende:
stoere gitaar, alleen MOET je met zo'n gitaar kei hard rocken, en er ook zo uitzien. anders lijkt het zo dom
of mee bluesenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:40 schreef Jorikjet het volgende:
stoere gitaar, alleen MOET je met zo'n gitaar kei hard rocken, en er ook zo uitzien. anders lijkt het zo dom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |