quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:38 schreef NX het volgende:
Ik ben ASIAN films gek, iemand tips (hoeft niet perse romantische films te zijn, actie, drama, etc.)?
Ik kan zelf een tip meegeven:
- My Sassy Girl / Yeopgijeogin geunyeo (heeft een 8 als cijfer op imdb!)
- In The Mood For Love / Fa yeung nin wa (heeft een 8 als cijfer met meer dan 12.000 stemmen)
- Alle films van Takeshi Kitano
Beide geweldige films, ik heb er gewoon geen woorden voor, alleen; MUST SEE!!!![]()
[Tournament] Zuid-Koreaquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:38 schreef NX het volgende:
Ik ben ASIAN films gek, iemand tips (hoeft niet perse romantische films te zijn, actie, drama, etc.)?
http://us.imdb.com/title/tt0224578/quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:38 schreef NX het volgende:
- In The Mood For Love / Fa yeung nin wa (heeft een 8 als cijfer met meer dan 12.000 stemmen)
Beide geweldige films, ik heb er gewoon geen woorden voor, alleen; MUST SEE!!!![]()
- 2046quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:38 schreef NX het volgende:
Behalve 2046 (hele goede film, vervolg op In The Mood For Love) heb ik de rest niet gezien.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:06 schreef PDOA het volgende:
[..]
- 2046
- 2LDK
- Gozu
- Versus
- Survive Style +5
- Infernal Affairs 1,2,3
- The Great Yokai War
- The Bird People In China
Een western beoordelen op de werkelijkheidsfactor is wat mij betreft nogal onzinnig, vooral in de vroege jaren was er eigenlijk geen één film die het echte beeld weer gaf.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:11 schreef Gillingham het volgende:
Ik doe ook maar weer eens een post, alleen maandlijstjes is een beetje onzinnig.
The Searchers (1956) 7
[afbeelding]
In mijn ogen niet al te bijzondere Western van typisch Amerikaans regisseur Ford. Vooral de indianen worden nogal een-dimensionaal neergezet. Natuurlijk is dat begrijpelijk vanuit Ethan's (John Wayne) visie, maar de film als geheel had een wat genuanceerder beeld kunnen geven. De beelden zelf daarentegen zijn erg mooi, maar dat maakt van deze film nog geen topper. Het acteerwerk had namelijk ook beter gekund. Ik had het waarschijnlijk vooral beter verwacht.
Kijk eens hier:quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:38 schreef NX het volgende:
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:59 schreef cwk het volgende:
Ik denk dat in de komende 50 userreviews over 300 de zin "style over substance" vaak gaat vallen.
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:05 schreef Sokolsky het volgende:
Volgens mij ga ik dat 300 helemaal niks vinden.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:08 schreef cwk het volgende:
Ik kan je nu al voorspellen dat ik Timo's recensie ga kopieëren. Zelfs als ik t niet zou willen ga ik het tof vinden.
Dan is het idd. niets voor jou denk ikquote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:35 schreef Sokolsky het volgende:
Bovendien heb ik een hekel aan testosteronfilms.
In dit geval heb ik de film niet zozeer op de werkelijkheidsfactor beoordeeld, want dan zou ik moeten gaan zeuren dat Monument Valley helemaal niet in Texas ligt en dat soort dingen. Maar daar gaat het niet om. Er wordt een eenzijdig beeld gegeven van een volk en dat doet een film geen eer aan. Dat maakt het verhaal simpelweg wat zwart-wit, waardoor het richting het indiaantje-schieten gaat en daar is geen Ford voor nodig.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:57 schreef JelleS het volgende:
[..]
Een western beoordelen op de werkelijkheidsfactor is wat mij betreft nogal onzinnig, vooral in de vroege jaren was er eigenlijk geen één film die het echte beeld weer gaf.
Vooral dat stuk met dat vermiste meisje was soms vrij hilarisch.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:17 schreef pascalheister het volgende:
Fantôme de la liberté, Le(Luis Buñuel, 1974) :: 8.4
Heerlijke film met een absurde en maffe wending. De film kent niet echt een plot, maar valt in elkaar door diverse stukjes verhaal die weinig met elkaar van doen hebben. Maar een mooi schouwspel is het zeker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn heel tof. Jammer dat je het einde al van veraf kan zien aankomen. Hoe dan ook een dikke 4*.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
Had 'm niet meer als een 7 gegeven. Had de clue al na 5 minuten door. Acteerwerk was wel weer okee (idd Josh Hartnett en Ben Kingsley!), hoewel Morgan Freeman maar 1 typetje lijkt te kunnen spelen, en het eind nogal vergezocht was (dan doel ik dus op one-night stand Lucy Liu).quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Lucky Number Slevin (2006)
Aardig verhaal, leuke grappen, coole uitwerking, een prima Josh Harnett, een degelijke Bruce Willis en een schattige Lucy Liu. Maar eigenlijk is de scené met Morgan Freeman en Sir Ben Kingsley vast gebonden op stoelen voldoende voor een:
cijfer: 9
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:25 schreef JelleS het volgende:
[..]
http://www.weeklyscript.com/Rear%20Window.txt
quote:Op zondag 18 maart 2007 00:54 schreef Lambiekje het volgende:
Pan's Labyrinth (2006)
Wel aardig sprookje afgezet tegen WO2. Maar om nu te zeggen een top250 film neuh. Ik had sterk het idee dat ik naar een modernere versie van David Bowie Labyrinth film zat te kijken.
cijfer 6.5 / imdb 8.5 #57
Waar was je naar de sneak geweest? Verder wel eens met je recensie though. Ze hadden me alleen wel mooi tuk bij de sneak. Ik had serieus nog niet bijna op die film gerekend.quote:
ook een jong meisje (Connely) die een sprookjes wereld betreed. Bedoel meer dat de makers de jaren 80 film wel in het achterhoofd hadden.quote:Op zondag 18 maart 2007 02:07 schreef Mainport het volgende:
[..]
Het speelt zich beide in een (gedeeltelijke) sprookjeswereld af... en daar houdt de vergelijking ook wel op. Of ik moet iets gemist hebben, natuurlijk.
Dat is alles?quote:Op zondag 18 maart 2007 15:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[...]
Det Sjunde inseglet (The Seventh Seal) (1957)
Interessant.
cijfer: 8.5
H5 Heerlenquote:Op zondag 18 maart 2007 12:07 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Waar was je naar de sneak geweest?
quote:Op zondag 18 maart 2007 14:15 schreef pascalheister het volgende:
A Woman Under the Influence (John Cassavetes, 1974) :: 8.5
quote:Op zondag 18 maart 2007 23:04 schreef Mainport het volgende:
The Graduate (Mike Nichols, 1967)
loei·goed (bn.)
1 [inf.] zeer goed => geweldig
Anne Bancroft was idd ergquote:
Vanavond ook gezien. Ik vond hem 'bijna' saai. De film weet net op het randje van traag en saai te balanceren en uiteindelijk vond ik het een interessante ziekenhuis thilller/horror.quote:Op zondag 18 maart 2007 23:07 schreef donroyco het volgende:
Sublime (2007)
Een gewone ziekenhuisopname lijkt het, maar eigenlijk verandert het zodra de hoofdpersoon, George Grieves, in het ziekenbed ligt... Op zijn verjaardag hoorde hij een vriend vertellen over 'nepoperaties' die gedeclareerd worden bij de verzekering door de ziekenhuizen...Fictie en nonfictie wisselen elkaar af en de film is daardoor af en toe lastig te volgen.. Al snel begint het op de een of andere manier te vervelen, maar toch wil je het eind weten. Horror krijgt een aparte wending in deze toch wel interessante film.
Cijfer: 7 / IMDb: ?
Mmmmm... In qeue zetquote:Op zondag 18 maart 2007 23:07 schreef donroyco het volgende:
Sublime (2007)
Een gewone ziekenhuisopname lijkt het, maar eigenlijk verandert het zodra de hoofdpersoon, George Grieves, in het ziekenbed ligt... Op zijn verjaardag hoorde hij een vriend vertellen over 'nepoperaties' die gedeclareerd worden bij de verzekering door de ziekenhuizen...Fictie en nonfictie wisselen elkaar af en de film is daardoor af en toe lastig te volgen.. Al snel begint het op de een of andere manier te vervelen, maar toch wil je het eind weten. Horror krijgt een aparte wending in deze toch wel interessante film.
Cijfer: 7 / IMDb: ?
Zo heb ik het ook proberen te verwoordenquote:Op maandag 19 maart 2007 05:32 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Vanavond ook gezien. Ik vond hem 'bijna' saai. De film weet net op het randje van traag en saai te balanceren en uiteindelijk vond ik het een interessante ziekenhuis thilller/horror.
goed acteerwerk, een leuk verhaal dat her en der leent bij Jacob's Ladder en een degelijke emotionele inpact..
7.5
Hoe was ie?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:27 schreef Forkbender het volgende:
Vertigo (1958)
Ben pas sinds kort Hitchcock-fan.
[afbeelding]
Ik vind het erg moeilijk te vreten dat je 'overdonderd' bent door Un Chien Andalou. In filmhistorische context is de film erg belangrijk geweest (schijnt), maar hoe kan je nog overdonderd zijn door die beelden terwijl de Tarkovsky's, Aronofsky's en Lynchen dat tegenwoordig nog veel sterker doen? Zowel visueel als auditief. Ik heb Un Chien Andalou toen ik hem enkele maanden geleden zag nieteens becijferd. Hoe kan je zoiets becijferen? Het is voor ons compleet uit zijn tijdperk gerukt. Het is een leuk museumstukje, een weetje, en misschien zelf een must-see if you will. Maar overdonderd? Mwa.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:30 schreef Timo20 het volgende:
Un Chien Andalou
En zo zie je maar weer dat het niet uitmaakt hoe lang een film duurt. Ook een korte als deze (16 minuten) kan een verpletterende indruk achter laten. Want overdonderd ben ik zeker. De emoties en gevoelens die dit meesterwerk achter laten lopen sterk uiteen van prachtig en mooi naar freaky. Dat is dan waarschijnlijk ook het enige dat is aan te merken: de film duurt eigenlijk te kort om alles goed te kunnen verwerken en ik zal `m dan ook zeker nog vaker moeten zien om hem volledig te kunnen bevatten en waarschijnlijk ook waarderen. Vooralsnog vind ik `m geweldig en is m`n nieuwsgierigheid naar Buñuel`s werk groot.
Dit moet eigenlijk iedereen gezien hebben.
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
En natuurlijk doet 'ie ook mee in een zeker tournamentquote:Un Chien Andalou
En zo zie je maar weer dat het niet uitmaakt hoe lang een film duurt. Ook een korte als deze (16 minuten) kan een verpletterende indruk achter laten. Want overdonderd ben ik zeker. De emoties en gevoelens die dit meesterwerk achter laten lopen sterk uiteen van prachtig en mooi naar freaky. Dat is dan waarschijnlijk ook het enige dat is aan te merken: de film duurt eigenlijk te kort om alles goed te kunnen verwerken en ik zal `m dan ook zeker nog vaker moeten zien om hem volledig te kunnen bevatten en waarschijnlijk ook waarderen. Vooralsnog vind ik `m geweldig en is m`n nieuwsgierigheid naar Buñuel`s werk groot.
Dit moet eigenlijk iedereen gezien hebben.
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Het hangt ervan af wat je er allemaal van af weet. Ik zag em twee jaar geleden in een bioscoop, met enkel de kennis dat het enkel een belangrijke korte film uit 1929 was. En ik was zeker overdonderd (net als alle vrouwelijke studenten die het 'zo vies en stom' vonden. Het surrealisme dat in Un Chien Andalou getoond wordt is iets dat absoluut niet normaal is in de filmwereld, en Lynch doet het ook pas zo extreem in INLAND EMPIRE. Ik denk ook juist omdat het zwartwit is, oud en wat mindere kwaliteit, dat je alsnog verrast wordt door de beelden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 01:40 schreef cwk het volgende:
[..]
Ik vind het erg moeilijk te vreten dat je 'overdonderd' bent door Un Chien Andalou. In filmhistorische context is de film erg belangrijk geweest (schijnt), maar hoe kan je nog overdonderd zijn door die beelden terwijl de Tarkovsky's, Aronofsky's en Lynchen dat tegenwoordig nog veel sterker doen? Zowel visueel als auditief. Ik heb Un Chien Andalou toen ik hem enkele maanden geleden zag nieteens becijferd. Hoe kan je zoiets becijferen? Het is voor ons compleet uit zijn tijdperk gerukt. Het is een leuk museumstukje, een weetje, en misschien zelf een must-see if you will. Maar overdonderd? Mwa.
Enkele lange die ik van Buñuel heb gezien zijn overigens wel erg goed te pruimen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 8
[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 21-03-2007 13:10:19 ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |