Het waarom had ik al gegeven in de 2de quote die jij een loze beschuldiging noemde.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
Ja, die loze beschuldiging staat me nog wel bij, ja.
Kan best zijn... ik ben niet altijd even tactisch en jij niet altijd even flexibel...what's new?quote:Ik begin me behoorlijk aan dit toontje te ergeren, weet je dat?
waarom wil je suggereren dat ik trots ben op de benoeming van Hamas als terroristisch clubje?quote:Ik weet dat het inmiddels bij sommige mensen verboden is het woord ''antisemitisme'' te gebruiken,
maar het feit dat een van de Palestijnse kopstukken ziekelijke Jodenhaat propageerde lijkt me toch wel tamelijk relevant voor deze discussie. Als je er zo trots op bent dat je Hamas een terroristenclub noemde, waarom negeer je dan het feit dat ik Shamir en Begin noemde?
Beweert Anja dat? Vraag het haar toch ?quote:Nogmaals: waarom moeten pogroms en kruisridders wel vermeld worden,
had ik al uitgelegd ...:quote:maar is het ''baggertijd'' zodra het woord Moefti is gevallen?
Dat sloeg op de veronderstelde eenzijdigheid. We kunnen het er toch over eens zijn dat beide partijen zich voor de stichting van de staat Israel aan onoirbare praktijken bezoedelden? Dan hoeven we elkaar toch geen eenzijdigheid meer te verwijten.quote:waarom wil je suggereren dat ik trots ben op de benoeming van Hamas als terroristisch clubje?
wat is je punt ermee?
Wat ik daarmee wilde zeggen is dat een heel begrijpelijke impuls door een groot deel van de Palestijnse leiders is geperverteerd tot een ideologie die van geen wijken weet.quote:Wat een of andere jodenhater gezegd heeft is niet relevant voor de discussie die jij uit de weg gaat met je anti-semitismespoken voor de dag te halen.
Ik meen dat dit geen overdreven filosemitisme was, maar ordinaire machtspolitiek. Mijn bedoeling met die opmerking over de Egyptische zender was, aan te tonen dat het Westen net zo goed steun verleent aan regimes die zijn vooruitgeschoven post in het Midden-Oosten zwartmaken of bedreigen. Ik had ook de steun aan Saddam kunnen noemen, die heeft de Iraakse Joden stelselmatig weggepest en vervolgd en toch was dat nooit reden om hem te wippen.quote:Het item was : het overdreven filo-semitisme van het westen heeft het zionisme mede doen uitgroeien tot een monster..het persoonlijk verwijt aan jou is dat je dit nog steeds niet snapt en er mee doorgaat...
Ja, zoiets kan ik nu eenmaal geen bijdrage aan het vredesproces noemen. Het draagt bij aan permanent wantrouwen jegens een buurstaat. Mijn opmerking over die voormalige vijanden die nu in een unie samenwerken moet ook in het verlengde daarvan worden beschouwd: die verzoening is er niet gekomen doordat men elkaar belasterde. En me dunkt dat Frankrijk en Duitsland heel wat meer met elkaar te vereffenen hadden dan Israel en Egypte.quote:Bijv.... je egypte-tv-argument
Dat is inderdaad bagger. Maar zoals kritiek op Israel nog geen antisemitisme is, zo kan een vermelding van de Moefti nog wel relevant zijn in een bepaalde discussie. En, zoals ik zo-even schreef, ik vind het net zo'n goed voorbeeld van een bepaalde mentaliteit (niet van alle Palestijnen of Moslims, maar van een bepaalde kliek) als de lange lijst van Christelijke misdaden tegen de Joden die daar gegeven wordt.quote:het stigmatiseren van islamieten en in dit geval het brandmerken van palestijnen...allemaaaaaaaaaallll hele slechte mensen net als nazi's dus... Dat is bagger..
Misschien moet ik die discussie op de meulenbeltlog nog eens goed doorlezen, dat zou kunnen..
Voorlopig houd ik het maar even op fok-ervaring: bagger..
Toen was je aan de top.quote:
In ONZ hebben ze een apart goedemorgen topic elke dag voor dat soort ongein.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:06 schreef sigme het volgende:
Denk erom; ik heb nog een hele verzameling van dat soort gruwelliederen achter de hand.
Goedemorgen!
Wat doet een jonge kerel als jij met dat soort ouwe lullendrank?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:25 schreef Monidique het volgende:
Hmhmhm... heb hier nog een paar slokjes Jägermeister staan. Is bende, maar moet toch maar op.
Zo, anders ik wel. Dood en verderf!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik word meestal juist opstandig met dat soort eo-teksten.![]()
Waar halen mensen in godsnaam zulk aandoenlijk optimisme vandaan?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:06 schreef sigme het volgende:
He, als alle mense nou eens lief zouden zijn voor elkaar.
“Steen voor steen”
Bouwen aan vrede steen voor steen,
een huis van vrede voor iedereen.
’t Wordt een huis voor alle mensen
die de echte vrede wensen….
Refrein: Vindt u het een goed idee, helpt u dan een handje mee.
Steen voor steen, steen voor steen,
iedereen gelukkig, niemand meer alleen.
Maar je moet er hard aan werken
voor je daarvan iets gaat merken. (Refrein)
Iedereen mag binnenkomen,
’t wordt het huis van ieders dromen. (Refrein)
Denk erom; ik heb nog een hele verzameling van dat soort gruwelliederen achter de hand.
Goedemorgen!
Je kunt natuurlijk ook weer uitslaan naar de andere kant.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo, anders ik wel. Dood en verderf! [afbeelding]
ONZ? Nooit van gehoord..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
In ONZ hebben ze een apart goedemorgen topic elke dag voor dat soort ongein.
Ingegraven visie. Aaah doet M. tekort, jij doet Aaah tekortquote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Niet om het een of ander, maar M had natuurlijk gewoon gelijk dat Aaahikwordgek een tekstloze loser is.
Werken is overrated.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook weer uitslaan naar de andere kant.![]()
Zo, dan gaan we nu weer centen verdienen en ver van het naar urine ruikende riool wegblijven.![]()
QED!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Waar halen mensen in godsnaam zulk aandoenlijk optimisme vandaan?
Soms is er een parel van een topic, doorgaans niet echter.quote:
Nee. Aah doet zichzelf tekort. Hij kan een hoop beter, maar doet maar niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:30 schreef sigme het volgende:
Ingegraven visie. Aaah doet M. tekort, jij doet Aaah tekort.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Niet om het een of ander, maar M had natuurlijk gewoon gelijk dat Aaahikwordgek een tekstloze loser is.
Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik voor bepaalde jelui hier geen moeite doe en zal doen. Die heb ik opgegeven en daar besteed ik geen energie meer aan in de zin van overtuigingspogingen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nee. Aah doet zichzelf tekort. Hij kan een hoop beter, maar doet maar niet.
Ik zei het, niet M, hoewel hij het ook had kunnen zeggen. Verder, zie de post boven de jouwe. Kennelijk gezien.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
M. als loser kan zoiets natuurlijk niet weten.![]()
volkskrantquote:Inbreker mag uit cel voor trip naar Marokko
AMSTERDAM - De raadkamer van de Amsterdamse rechtbank heeft vorige maand een jonge inbreker uit gevangenschap gehaald, zodat hij meekon met een door de overheid betaalde jongerenreis naar Marokko.
De jongen behoort tot de groep ernstig overlastgevende jongeren in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart. Hij was enkele dagen eerder op heterdaad betrapt bij een inbraak.
De negendaagse reis was voor zestien Marokkaanse jongeren georganiseerd om hen kennis te laten maken met ontwikkelingssamenwerking. Onder hen waren vier jongens die de politie op een lijst van meest overlastgevende jongeren heeft staan.
Twee andere deelnemers zeiden in Het Parool dat ze op het ROC zaten en dat ze stage liepen in jongerencentrum Oportuna, mede-organisator van de reis. Bij de grote ROC’s in Amsterdam zijn ze echter niet bekend.
De trip naar Marokko kostte 65 duizend euro, waarvan het ministerie van Buitenlandse Zaken 50 duizend euro betaalde en het stadsdeel Slotervaart 15 duizend euro. In de subsidieaanvraag stond dat de deelnemers leergierig en gemotiveerd zijn en dat ze openstaan voor andere meningen.
Het programma bevatte een voetbaltoernooi met leeftijdgenoten in een arme wijk in de Marokkaanse hoofdstad Rabat, het organiseren van sport- en spelactiviteiten voor weeskinderen en een bezoek aan een instelling voor gehandicapte kinderen. Ook stond een ontvangst op de Nederlandse ambassade op het programma
Van de jongeren, die inmiddels zijn teruggekeerd, wordt verwacht dat ze in hun omgeving zo veel mogelijk over hun ervaringen vertellen.
Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch zegt het geen probleem te vinden als deelnemers aan de Marokkoreis op ‘bepaalde lijstjes’ staan. ‘Ik hoop dat de andere jongeren hen positief beïnvloeden. Ze zijn in elk geval uit een negatieve omgeving. ’
Dat een deelnemer uit de cel is gehaald om de reis mee te maken, bevreemdt hem niet. ‘Ik hoop dat hij dusdanig is beïnvloed, dat hij straks zijn straf uitzit en iets van zijn leven gaat maken.’
De subsidie van het ministerie van Buitenlandse Zaken liep via Xplore, een bureau dat onder jongeren een draagvlak voor ontwikkelingssamenwerking wil creëren.
En nu, moet ik nu gaan huilen of zo?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik zei het, niet M, hoewel hij het ook had kunnen zeggen. Verder, zie de post boven de jouwe. Kennelijk gezien.
Deze logica hanterend zou ik jou en PJO niet eens meer tewoord moeten staan nadat jullie weer eens hebben zitten irriteren. Akkoord?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik voor bepaalde jelui hier geen moeite doe en zal doen. Die heb ik opgegeven en daar besteed ik geen energie meer aan in de zin van overtuigingspogingen.![]()
Ik zie je nergens in meegaan, dat is wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En nu, moet ik nu gaan huilen of zo?![]()
Denk jij werkelijk dat het niveau hier een peil heeft waar je serieus mee om zou kunnen gaan?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |