Mijn God.. apropos.. wat denk je toch tientallen jaren achter,quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
Baggertijd? Er is een direct verband tussen de Moefti en de latere PLO. Dan kan Anja wel braaf beweren dat een rechtvaardige regeling voor de Palestijnen vele doden aan Israelische kant zou schelen, ze vergeet te vermelden uit welk hout de PLO en ook Hamas gesneden zijn. Die nemen geen genoegen met een twee statenoplossing, die offeren graag nog een hoop Palestijnen op om de heilstaat van hun eigen smaak te vestigen. En intimideren of vermoorden iedereen die niet aan hun orthodoxe idealen voldoet.
Waarom zou mevrouw Meulenbelt wel de kruisvaarders mogen vermelden (ik was het grotendeels eens met die opmerkingen over de verwantschap tussen de verschillende godsdiensten), maar zou de Moefti ongenoemd moeten blijven? En waarom mag ''Sahadin'' het over chantage met Shoaslachtoffers hebben, terwijl vermelding van de Moefti als ''bagger'' wordt afgedaan?
[..]
Die dienen om haar eerdere opmerking te adstrueren en zijn dus waardeloos.
Dank.quote:Mijn God.. apropos.. wat denk je toch tientallen jaren achter,
Ik geloof niet dat ik zoveel invloed heb en ik geloof evenmin dat politieke correctheid zich zo kan doen gelden. Die steun komt voort uit pure machtsoverwegingen.quote:Juist door dit soort politieke correctheid kon Israel door blijven gaan met de palestijnen en de buurlanden koeioneren. De powers that be in de wereld ondersteunde hen.
Waarom liet Arafat dan de zelfmoordaanslagen doorgaan en wemelde het in de Palestijnse pers van de anti-Israelische propaganda?quote:De PLO heeft allang de tweestatenoplossing erkent.. en die denken niet in termen van 'heilstaat' die jij hen wilt opdringen.
Hamas streeft naar het einde van Israel - als begin van het einde van het wereldzionisme. Het is voor Hamas geen lokaal conflict om heilige plaatsen.quote:Hamas is een terroristische club die onvrzoenlijk streeft naar het einde van Israel, maar men moet zich maar eens afvragen waar dat uit voortkomt ... en ook die oorsprong vn verbetenheid uit wanhoop zoeken bij het superieur en onverzoenlijk gedrag van het zionisme.
Ik houd niet van het agressieve militarisme dat, helaas, nog steeds de boventoon voert in een groot deel van het Israelische beleid, en ik houd al helemaal niet van het nederzettingenbeleid. Maar ik kan me een aanbod van 97% herinneren dat door Arafat van de hand werd gewezen en men heeft ook met Egypte onderhandeld, niet waar?quote:Zionisten weten dat ze militair sterker zijn en ze vertrouwen daarop,, ze vertrouwen niet op vergaande compromissen maken voor een vreedzame toekomst ..
Zie je nu niet in dat dit precies hetzelfde is als wat je in de volgende zin beschrijft?quote:Die moefti en de hanzschar wordt vaak aangehaald om islamieten an sich te criminaliseren en het zal ook niet anders zijn in de specifieke palestijnse discussie: de palestijnen stigmatiseren...
Niet iedere vermelding van de Moefti is een poging om Moslims in een kwaad daglicht te stellen. In dit geval vond ik het bijzonder relevant. Zo is het ook interessant om te weten wat Shamir en Begin zoal deden voor de staat Israel tot stand kwam.quote:UIt politiekcorrect filo-semitisme wordt het zionisme beschermd, want ojeeeee... Dachau..Auschwitz !!
Het is nu eenmaal zo.quote:Israel had nooit opgericht mogen worden.... miljoenen Joden hadden dat stuk land nooit mogen binnendringen...
Hier heb je een punt, maar da's ook wel erg makkelijk praten achteraf. Israël is nu eenmaal een feit en het is nou niet dat men er niet zelf voor gevochten heeft ofzo.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:07 schreef Bluesdude het volgende:
The bottomline is:
Israel had nooit opgericht mogen worden.... miljoenen Joden hadden dat stuk land nooit mogen binnendringen...
Helaas wel....maar jij gaat op dezelfde denktour verder ... juist deze denkwijze /westerse steun deed het zionisme uitgroeien tot een monster.quote:
Verwacht niks van Egypte, Jordanie of een andere middenoostenstaat al dan niet met grote bek,quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:19 schreef Monidique het volgende:
Wat, vroeg ik mij vandaag af, zou de rol van Egypte moeten zijn in een eventuele vredesregeling? Gaza is zo ontzettend klein en Israël moet maar geven; waarom niet een hele lap Sinaï aan de Palestijnen?
Welke tour is dat?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Helaas wel....maar jij gaat op dezelfde denktour verder
En met diezelfde Westerse steun zendt Egypte ''De Protocollen van Zion'' uit als ware het de waarheid, spekte Arafat zijn zakken en kopen de Saoedische prinsen nog een jacht. Israel is niet bepaald de enige factor die een vreedzaam Midden-Oosten in de weg staat.quote:... juist deze denkwijze /westerse steun deed het zionisme uitgroeien tot een monster.
Nee dat denk ik niet...maar dan was deze kwestie nooit geweest.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:25 schreef Lemmeb het volgende:
Maar Bluesdude, denk jij werkelijk dat het er in die regio vreedzamer aan toe was gegaan als Israel nooit had bestaan? Ik waag het te betwijfelen.
Ik denk het wel. Niet dat het per se de schuld van Israël is, maar de kwestie is ten eerste een rally call en ten tweede, en misschien nog meer, een oorzaak van problemen geweest.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:25 schreef Lemmeb het volgende:
Maar Bluesdude, denk jij werkelijk dat het er in die regio vreedzamer aan toe was gegaan als Israel nooit had bestaan? Ik waag het te betwijfelen.
Dieren blootstellen aan genotsmiddelen. Is dat nou dierenmishandeling of juist het tegenovergestelde?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef Monidique het volgende:
Wat lief,. De kat houdt van Jägermeister.
Ik zal wel weer in de zeventiende eeuw thuishoren, maar wat ben jij en lul.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef Monidique het volgende:
Hij begon zelf aan de dop te likken. Nalatigheid hoogstens.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dieren blootstellen aan genotsmiddelen. Is dat nou dierenmishandeling of juist het tegenovergestelde?
Als 'ie maar niet het behang eraf krabt als je ligt te slapen,quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:31 schreef Monidique het volgende:
Jôh, hij heeft hoogstens in totaal bij elkaar alles samen een half druppeltje binnengekregen. Dat-ie nu plastic zit te eten, zou meer zorgen moeten baren.
Tour:quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Welke tour is dat?
[..]
En met diezelfde Westerse steun zendt Egypte ''De Protocollen van Zion'' uit als ware het de waarheid, spekte Arafat zijn zakken en kopen de Saoedische prinsen nog een jacht. Israel is niet bepaald de enige factor die een vreedzaam Midden-Oosten in de weg staat.
Sommige hondjes zijn ook dol op Bacardi-cola, weet ik uit ervaring. Je wilt alleen niet weten wat dat met zo'n beest doet, is gewoon bijna sielug.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef Monidique het volgende:
Waar?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tour:
Je valt terug in het verketteren van echte antisemieten, dan wel schijnbare antisemieten.
Dat is nogal een beschuldiging en staat bovendien haaks op wat ik schreef over het nederzettingenbeleid. Je leest nogal selectief.quote:Onderwijl heb je totaal schijt aan de rechten van de Palestijnen en de buurvolkeren...
Jij bent zo eenzijdig als de pest, weet je dat?quote:Die "slachtoffers van 33-45" waren de indringers en de agressors, zij zijn de probleemmakers
Ik het het weleens gezien. Met bier. Of wodka, ofzo. Ze raken een beetje gedesorienteerd.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sommige hondjes zijn ook dol op Bacardi-cola, weet ik uit ervaring. Je wilt alleen niet weten wat dat met zo'n beest doet, is gewoon bijna sielug.
Dit komt me zo bekend voor.. waar is het ook alweer van?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:30 schreef Apropos het volgende:
ben jij en lul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |