Jiskefet.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dit komt me zo bekend voor.. waar is het ook alweer van?
Jij niet?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:35 schreef Apropos het volgende:
Jij bent zo eenzijdig als de pest, weet je dat?
Dat is het eenzijdige niet. Het eenzijdige is dat jij Hamas en de andere Palestijnen en Arabieren in die zin negeert als probleem. De immigranten zijn het enige probleem, stel jij, terwijl natuurlijk ook de anderen schuld hebben aan de problemen. Dat is eenzijdig.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij niet?
Je hebt toch wel gezien dat ik slachtoffers... tussen haakjes zette ? zoiets ".."
Simpel..... ze zoeken het maar zelf uit...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:38 schreef Monidique het volgende:
Wat is bluesdudes oplossing?
Ja, ze lopen overal tegenaan (als ze überhaupt nog kunnen lopen), snappen er niks meer van en gaan dan maar heel zielig naar je zitten kijken. Het is net alsof je een robot z'n programma hebt ontregeld met een computervirus ofzo.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik het het weleens gezien. Met bier. Of wodka, ofzo. Ze raken een beetje gedesorienteerd.
Ik zal ongetwijfeld in bepaalde opzichten eenzijdig zijn (waarom ga je trouwens niet op de andere punten in?), maar ik heb niet het idee dat al het kwaad aan een bepaalde partij kan worden toegeschreven.quote:
Ja hoor.quote:Je hebt toch wel gezien dat ik slachtoffers... tussen haakjes zette ? zoiets ".."
Heb je wel gelezen dat ik Hamas een terroristisch clubje noemde ?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is het eenzijdige niet. Het eenzijdige is dat jij Hamas en de andere Palestijnen en Arabieren in die zin negeert als probleem. De immigranten zijn het enige probleem, stel jij, terwijl natuurlijk ook de anderen schuld hebben aan de problemen. Dat is eenzijdig.
Volgens mij denkt inmiddel bijna iedereen er zo over. Ik in elk geval wel.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Simpel..... ze zoeken het maar zelf uit...
Ik ben al wat ouder en ik zie het al tientallen jaren ...
Als de blokken niet WILLEN..dan is er geen oplossing..
Ik maak me er nooit zo erg druk over... het heeft toch geen zin ..
Mooi..ik ook niet... maar alsm je begint over Egypte en die tv-serie dan zet je de Israeli's weer in een slachtofferrol ...ergooooooo ... vergeten is hun roofzuchtig gedrag tov de palestijnenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik zal ongetwijfeld in bepaalde opzichten eenzijdig zijn (waarom ga je trouwens niet op de andere punten in?), maar ik heb niet het idee dat al het kwaad aan een bepaalde partij kan worden toegeschreven.
Arafat was helemaal niet zo'n grote slechterik... Hij werd zo afgeschilderd in de westerse media en in israel zelf ook uiteraard...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij denkt inmiddel bijna iedereen er zo over. Ik in elk geval wel.
Echter, één man kan in zo'n conflict natuurlijk het verschil maken. Eeuwig zonder dat Arafat er zo'n teringbende van gemaakt heeft, als je het mij vraagt.
Ik zie geen correlatie tussen die twee dingen. Een regime dat zoiets uitzendt, bevordert de stemming in het Midden-Oosten niet. Dat zegt verder niets over de verdrijving van de Palestijnen of een slachtofferrol. (De Egyptenaren geven geen zier om de Palestijnen, trouwens.)quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mooi..ik ook niet... maar alsm je begint over Egypte en die tv-serie dan zet je de Israeli's weer in een slachtofferrol ...ergooooooo ... vergeten is hun roofzuchtig gedrag tov de palestijnen
Als het echt systematisch gedrag is, heb je er vast een catalogus van.quote:En dat doe je systematisch...je hebt niet echt veel geleerd van 60 jaar lang falend westers beleid in deze kwestie...
Dat viel best mee, hij kreeg de Nobelprijs en sommigen vereerden hem zelfs. Op de middelbare school liep destijds m'n halve klas met zo'n Arafatsjaal.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Arafat was helemaal niet zo'n grote slechterik... Hij werd zo afgeschilderd in de westerse media en in israel zelf ook uiteraard...
Het was in de discussie finaal overbodig Egypte en een foute tv-serie erbij te betrekken.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:50 schreef Apropos het volgende:
Ik zie geen correlatie tussen die twee dingen. Een regime dat zoiets uitzendt, bevordert de stemming in het Midden-Oosten niet. Dat zegt verder niets over de verdrijving van de Palestijnen of een slachtofferrol. (De Egyptenaren geven geen zier om de Palestijnen, trouwens.)
Ach joh.... zelfverrijking..is toch normaal voor machthebbertjes? Ook al waren ze begonnen als idealisten..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat viel best mee, hij kreeg de Nobelprijs en sommigen vereerden hem zelfs. Op de middelbare school liep destijds m'n halve klas met zo'n Arafatsjaal.
De grote golf kritiek kwam pas toen bleek dat hij niet vies was van een beetje zelfverrijking over de rug van z'n eigen volk. Overigens niks nieuws onder de zon, maar zoiets verwacht je niet bij zo'n persoon.
Waarom?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het was in de discussie finaal overbodig Egypte en een foute tv-serie erbij te betrekken.
Ja, die loze beschuldiging staat me nog wel bij, ja.quote:Het onderwerp was overdreven pro-joods zijn en daarmee joodse agressie beschermen...
Ik begin me behoorlijk aan dit toontje te ergeren, weet je dat? Ik weet dat het inmiddels bij sommige mensen verboden is het woord ''antisemitisme'' te gebruiken, maar het feit dat een van de Palestijnse kopstukken ziekelijke Jodenhaat propageerde lijkt me toch wel tamelijk relevant voor deze discussie. Als je er zo trots op bent dat je Hamas een terroristenclub noemde, waarom negeer je dan het feit dat ik Shamir en Begin noemde?quote:Jouw tv-argument is niet veel anders dan het moefti-argument, waar deze discussie mee begon.
De aandacht afleiden en het stigma nazisme invoeren...
Het feit dat hij en z'n lakeien hopeloos corrupt waren zal er ook aan hebben bijgedragen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:01 schreef Bluesdude het volgende:
In eigen kring werd hij daarom steeds meer gehaat en dat dreef mensen naar de Hamas
Da's inderdaad heel normaal, maar wel een beetje jammer.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ach joh.... zelfverrijking..is toch normaal voor machthebbertjes? Ook al waren ze begonnen als idealisten..
Dat is hem ook gelukt, maar op het laatste moment heeft hij het toch nog weten te verneuken imho. En da's gewoon eeuwig zonde, vind ik. Die man had de geschiedenisboekjes in kunnen gaan als één van de groten der aarde. Hij had als universele held kunnen sterven, nu stierf hij als charlatan.quote:Arafat heeft wel veel foute dingen gedaan... maar in zijn laatste 20 jaar werd hij steeds gematigder en probeerde serieus een dialoog te maken met Israeli..
Wijze woorden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:55 schreef Apropos het volgende:
Wat ik geleerd heb van de afgelopen zestig jaar, is dat partijen die twee wereldoorlogen met elkaar hebben uitgevochten vreedzaam kunnen samenwerken in een unie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |