Toeval?quote:
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5202786quote:Slechte oogst vergroot problemen Zimbabwe
De landbouwsector in Zimbabwe houdt opnieuw rekening met een tegenvallende oogst. De zomer op het zuidelijk halfrond werd gekenmerkt door periodes van langdurige droogte, wat een desastreus effect heeft op de landbouwproductie. De Zimbabwaanse boeren durven zelf geen voorspelling te doen, maar volgens Amerikaanse landbouwdeskundigen zal de oogst nog niet in de helft van de totale behoefte van de bevolking voorzien.
Een nieuwe tegenvaller in de productie zou wel eens de nekslag kunnen betekenen van de wankelende Zimbabwaanse economie. President Mugabe had al zijn hoop op de binnenlandse landbouwsector gevestigd om de gevolgen van de internationale boycot van Zimbabwe enigszins te verlichten.
De boycot en het economische wanbeleid van Mugabe hebben geleid tot hyperinflatie, nijpende voedseltekorten en massawerkloosheid. In de eerste twee maanden van het jaar zijn de prijzen van basisproducten als brood en melk alweer met 35 procent gestegen.
Ik zou haast zeggen dat zoveel toeval niet bestaat, maar toevallig geloof ik dat niet. Of wel, dat is maar hoe je het bekijkt.quote:
Schrijfstijl, overtuiging, en een voorliefde voor walging, rot & verderf.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
JAM en M lijken idd wel aardig op elkaar qua stijl, alleen JAM heeft volgens mij aanzienlijk meer seks.
Wat pleit voor de gedachte dat literatuur meer is dan een verlengde van het dagelijks leven.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
JAM en M lijken idd wel aardig op elkaar qua stijl, alleen JAM heeft volgens mij aanzienlijk meer seks.
Hmm. Ik heb altijd gedacht dat het een onleesbaar gedrocht was, maar dit ziet er aanlokkelijk uit. Tsjonge. En mijn lijst huiswerk is al zo lang..quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:29 schreef Apropos het volgende:
Inderdaad, die. De volgende overpeinzing (uit het genoemde werk) vond ik treffend:
[ ]
quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:29 schreef pberends het volgende:
http://i18.tinypic.com/300gw8w.jpg
Stop die roos maar lekker in je krans...
Ik ken meerdere mensen die er niet doorheen komen - waaronder ik, maar ik heb niet echt een systematische poging gewaagd - , maar die ''onleesbaarheid'' is het gevolg van gedachtensprongen en oefeningen in intellect, niet van slechte stijl. Hij heeft ook een aantal puntige neologismen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb altijd gedacht dat het een onleesbaar gedrocht was, maar dit ziet er aanlokkelijk uit. Tsjonge. En mijn lijst huiswerk is al zo lang..
Tuff, van Paul Beatty.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Wanneer ik twee weken in Polen zit heb ik de tijd om te lezen. Iemand nog een tip voor niet al te zwaar literair vermaak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |