abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47060134
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_47060153
.
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:51:38 #3
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_47060197
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_47060206
En ook dat, natuurlijk .
pi_47060405
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

''Bepaal jai dat?''
Toeval?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47060485
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Toeval?
Ja, gelukkig wel.
pi_47060523
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47060559
quote:
Slechte oogst vergroot problemen Zimbabwe

De landbouwsector in Zimbabwe houdt opnieuw rekening met een tegenvallende oogst. De zomer op het zuidelijk halfrond werd gekenmerkt door periodes van langdurige droogte, wat een desastreus effect heeft op de landbouwproductie. De Zimbabwaanse boeren durven zelf geen voorspelling te doen, maar volgens Amerikaanse landbouwdeskundigen zal de oogst nog niet in de helft van de totale behoefte van de bevolking voorzien.
Een nieuwe tegenvaller in de productie zou wel eens de nekslag kunnen betekenen van de wankelende Zimbabwaanse economie. President Mugabe had al zijn hoop op de binnenlandse landbouwsector gevestigd om de gevolgen van de internationale boycot van Zimbabwe enigszins te verlichten.
De boycot en het economische wanbeleid van Mugabe hebben geleid tot hyperinflatie, nijpende voedseltekorten en massawerkloosheid. In de eerste twee maanden van het jaar zijn de prijzen van basisproducten als brood en melk alweer met 35 procent gestegen.
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5202786
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:01:58 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47060567
Is er nog wel eens wat leuks te vinden in TTK?
pi_47060674
Ik koekeloer wat rond in TTK slowchat. Ben met LXIV meegereisd, maar die is nu voor een paar maanden weg, dus die zie ik er voorlopig niet.

Ik vind JAM leuk, die lijkt erg op M.

En de reeks Originele taal- en spelfouten #11 is reuze leuk .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:06:22 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47060711
JAM en M lijken idd wel aardig op elkaar qua stijl, alleen JAM heeft volgens mij aanzienlijk meer seks.
pi_47060738
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:59 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ja, gelukkig wel.
Ik zou haast zeggen dat zoveel toeval niet bestaat, maar toevallig geloof ik dat niet. Of wel, dat is maar hoe je het bekijkt.
pi_47060781
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
JAM en M lijken idd wel aardig op elkaar qua stijl, alleen JAM heeft volgens mij aanzienlijk meer seks.
Schrijfstijl, overtuiging, en een voorliefde voor walging, rot & verderf.
pi_47060808
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat pleit voor de gedachte dat literatuur meer is dan een verlengde van het dagelijks leven.
pi_47060972
Heb jij eigenlijk Musil gelezen, sigme?
pi_47061067
Is die van die man zonder eigenschappen?

Nee, ongeacht of 'm dat nu is of niet.
pi_47061302
...
pi_47061458
Inderdaad, die. De volgende overpeinzing (uit het genoemde werk) vond ik treffend:

En zo waren er ook toen al, toen Ulrich wiskundige werd, mensen die de ineenstorting van de Europese cultuur voorspelden omdat er geen geloof, geen liefde, geen eenvoud, geen goedheid meer zetelde in de mens, en het is tekenend dat al deze mensen in hun jeugd en in hun schooljaren slecht waren in wiskunde. Daarmee stond voor hen later vast dat de wiskunde, de moeder van de exacte wetenschappen, de grootmoeder van de techniek, daarmee ook de aartsmoeder is van die geest waaruit tenslotte gifgassen en gevechtsvliegtuigen zijn opgestegen.
In onwetendheid van deze gevaren leefden eigenlijk alleen de wiskundigen zelf, en hun leerlingen, de natuuronderzoekers, die van dat alles evenmin iets in hun ziel bespeurden als wielrenners die er ijverig op los trappen en die niets anders in de wereld opmerken dan het achterwiel van de man voor hen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:32:36 #20
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47061616
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:29 schreef Apropos het volgende:
Inderdaad, die. De volgende overpeinzing (uit het genoemde werk) vond ik treffend:

[ ]
Hmm. Ik heb altijd gedacht dat het een onleesbaar gedrocht was, maar dit ziet er aanlokkelijk uit. Tsjonge. En mijn lijst huiswerk is al zo lang..
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:36:12 #22
Stranger than fiction
pi_47061664
Wanneer ik twee weken in Polen zit heb ik de tijd om te lezen. Iemand nog een tip voor niet al te zwaar literair vermaak?
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:36:36 #23
Stranger than fiction
pi_47061675
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:29 schreef pberends het volgende:
http://i18.tinypic.com/300gw8w.jpg

Stop die roos maar lekker in je krans...
pi_47061680
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm. Ik heb altijd gedacht dat het een onleesbaar gedrocht was, maar dit ziet er aanlokkelijk uit. Tsjonge. En mijn lijst huiswerk is al zo lang..
Ik ken meerdere mensen die er niet doorheen komen - waaronder ik, maar ik heb niet echt een systematische poging gewaagd - , maar die ''onleesbaarheid'' is het gevolg van gedachtensprongen en oefeningen in intellect, niet van slechte stijl. Hij heeft ook een aantal puntige neologismen.
pi_47061743
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wanneer ik twee weken in Polen zit heb ik de tijd om te lezen. Iemand nog een tip voor niet al te zwaar literair vermaak?
Tuff, van Paul Beatty.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')