Toeval?quote:
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5202786quote:Slechte oogst vergroot problemen Zimbabwe
De landbouwsector in Zimbabwe houdt opnieuw rekening met een tegenvallende oogst. De zomer op het zuidelijk halfrond werd gekenmerkt door periodes van langdurige droogte, wat een desastreus effect heeft op de landbouwproductie. De Zimbabwaanse boeren durven zelf geen voorspelling te doen, maar volgens Amerikaanse landbouwdeskundigen zal de oogst nog niet in de helft van de totale behoefte van de bevolking voorzien.
Een nieuwe tegenvaller in de productie zou wel eens de nekslag kunnen betekenen van de wankelende Zimbabwaanse economie. President Mugabe had al zijn hoop op de binnenlandse landbouwsector gevestigd om de gevolgen van de internationale boycot van Zimbabwe enigszins te verlichten.
De boycot en het economische wanbeleid van Mugabe hebben geleid tot hyperinflatie, nijpende voedseltekorten en massawerkloosheid. In de eerste twee maanden van het jaar zijn de prijzen van basisproducten als brood en melk alweer met 35 procent gestegen.
Ik zou haast zeggen dat zoveel toeval niet bestaat, maar toevallig geloof ik dat niet. Of wel, dat is maar hoe je het bekijkt.quote:
Schrijfstijl, overtuiging, en een voorliefde voor walging, rot & verderf.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
JAM en M lijken idd wel aardig op elkaar qua stijl, alleen JAM heeft volgens mij aanzienlijk meer seks.
Wat pleit voor de gedachte dat literatuur meer is dan een verlengde van het dagelijks leven.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
JAM en M lijken idd wel aardig op elkaar qua stijl, alleen JAM heeft volgens mij aanzienlijk meer seks.
Hmm. Ik heb altijd gedacht dat het een onleesbaar gedrocht was, maar dit ziet er aanlokkelijk uit. Tsjonge. En mijn lijst huiswerk is al zo lang..quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:29 schreef Apropos het volgende:
Inderdaad, die. De volgende overpeinzing (uit het genoemde werk) vond ik treffend:
[ ]
quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:29 schreef pberends het volgende:
http://i18.tinypic.com/300gw8w.jpg
Stop die roos maar lekker in je krans...
Ik ken meerdere mensen die er niet doorheen komen - waaronder ik, maar ik heb niet echt een systematische poging gewaagd - , maar die ''onleesbaarheid'' is het gevolg van gedachtensprongen en oefeningen in intellect, niet van slechte stijl. Hij heeft ook een aantal puntige neologismen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb altijd gedacht dat het een onleesbaar gedrocht was, maar dit ziet er aanlokkelijk uit. Tsjonge. En mijn lijst huiswerk is al zo lang..
Tuff, van Paul Beatty.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Wanneer ik twee weken in Polen zit heb ik de tijd om te lezen. Iemand nog een tip voor niet al te zwaar literair vermaak?
Ik ben bezig met Open Society and its enemies. Maar die voldoet niet aan de kwalificatie "niet al te zwaar", ookal is de schrijfstijl inzichtelijk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Wanneer ik twee weken in Polen zit heb ik de tijd om te lezen. Iemand nog een tip voor niet al te zwaar literair vermaak?
De Vliegeraar; Khaled Hosseiniquote:Op donderdag 8 maart 2007 18:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Wanneer ik twee weken in Polen zit heb ik de tijd om te lezen. Iemand nog een tip voor niet al te zwaar literair vermaak?
De verwarring van de jonge Törleß, een eerder werk, is misschien beter geschikt als eerste Musilschrede.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb altijd gedacht dat het een onleesbaar gedrocht was, maar dit ziet er aanlokkelijk uit. Tsjonge. En mijn lijst huiswerk is al zo lang..
Geheel associatief: ik moet dan Het lijden van de jonge Werther eerst nog lezen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:44 schreef Apropos het volgende:
[..]
De verwarring van de jonge Törleß, een eerder werk, is misschien beter geschikt als eerste Musilschrede.
Dan raad ik je, als laatste daad voor vertrek, nog De dood van Vergilius aan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Geheel associatief: ik moet dan Het lijden van de jonge Werther eerst nog lezen.
Nog ruim één jaar en dan valt de grootste financiële verplichting weg, laat ik zeggen: nog anderhalf jaar kantoor. Hooguit 2. En dan begint het leven weer.
Wat is er misgegaan, heer D.?quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat een kutresultaat.
De verkiezingsresultaten!quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat is er misgegaan, heer D.?
Tsja, Wilbers deed niet mee.quote:
Tja, fijn voor Maorijnissen.quote:
Verplicht gelezen op de middelbare school. Net als zo'n draak van Kafka. Niets, maar dan ook helemaal niets van onthouden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Geheel associatief: ik moet dan Het lijden van de jonge Werther eerst nog lezen.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:09 schreef pberends het volgende:
Nabije toekomst van processoren en opslag
Wel een goede ontwikkeling trouwens, dat Folding@Home tegenwoordig ook van GROMACS gebruikt maakt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:27 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[afbeelding]
de Symmetric Multiprocessing-client![]()
quote:
quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:41 schreef sigme het volgende:
[..]
De Vliegeraar; Khaled Hosseini
Joe Speedboot; Tommy Wieringa
Sonny boy; Annejet van der Zijl
Dank voor de tips.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ben bezig met Open Society and its enemies. Maar die voldoet niet aan de kwalificatie "niet al te zwaar", ookal is de schrijfstijl inzichtelijk.
Zaken die ik op school echt verafschuwde heb ik leren waarderen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Verplicht gelezen op de middelbare school. Net als zo'n draak van Kafka. Niets, maar dan ook helemaal niets van onthouden.
Het enige boek dat ik voor Duits heb gelezen waar ik nog iets van onthouden heb, betrof een boekje genaamd Winterreise in 3 VWO. Het stond bol van de onbeschaamde seks, probeer daar maar eens een boekbespreking over te houden.
Poolse tvquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:42 schreef Autodidact het volgende:
Niet lezen - tv kijken.
Ik heb eigenlijk alleen maar m'n Engelse lijst daadwerkelijk gelezen. Van die andere lijsten (Nederlands, Duits en Geschiedenis) vrijwel niets, zelfs het lezen van uitreksels vormde al teveel moeite voor me. Dat resulteerde in een vette onvoldoende voor m'n mondeling Nederlands, maar bij Duits en Geschiedenis wist ik me er prima uit te lullen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Zaken die ik op school echt verafschuwde heb ik leren waarderen.
Ik heb ooit tot aan de conrector gevochten om "Kaas" niet te hoeven lezen, dat werd klassikaal gelezen en stond dus op je lijst. Nou was ik zelden in de klas (al kwam ik bij Nederlands nog wel eens), die paar stukken die ik meekreeg vond ik heel verschikkelijk.
Nu wil ik het wel lezen..
In ruil voor Kaas heb ik het evangelie van de haat op mijn lijst gezet; als ik dan toch aan het soebatten was.. Bleken mijn beide examinatoren niet de moeite genomen te hebben het te lezen.
Ik ben bang voor vierkante pruteters.quote:
quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.naszafloryda.com/kiepscy.php
Polskie Teledyskie.
Die kans is ook erg aanwezig inderdaad. Al zullen er ook wel hooggelaarsde, kortgerokte vrouwtjes rondhuppelen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik ben bang voor vierkante pruteters.![]()
God, ik hoop het voor hem.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Langs de rand van de snelweg?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die kans is ook erg aanwezig inderdaad. Al zullen er ook wel hooggelaarsde, kortgerokte vrouwtjes rondhuppelen.
Dat zou best kunnen inderdaad.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Langs de rand van de snelweg?
quote:
Soms ben ik zo blij geen jongen te zijn. Wat een hel lijkt me dat, als het niet meezit.quote:
Vrouwen worden dag gewoon frigide.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Soms ben ik zo blij geen jongen te zijn. Wat een hel lijkt me dat, als het niet meezit.
Gaat u lekker juffrouw Jannie?quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:00 schreef sigme het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
Mijn zusje zei vandaag soms liever een jongen te zijn. Ze wil nu een vakantie plannen. De een wil eerst niet, kan dan niet, heeft later gewoon geen zin en nu gaat ze niet. De anderen zijn niet "van die uitgaantypes". Weer een ander groepje hoort bij een ander vriendengroepje. Had ze maar gewoon simpele vrienden...quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Soms ben ik zo blij geen jongen te zijn. Wat een hel lijkt me dat, als het niet meezit.
Je hebt geen idee. Voor mannen is het leven zoveel eenvoudiger. Je loopt gewoon je pik achterna en dan komt alles goed.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Iig eventjes.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je hebt geen idee. Voor mannen is het leven zoveel eenvoudiger. Je loopt gewoon je pik achterna en dan komt alles goed.
Vrouwen en logistiek is een ramp inderdaadquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mijn zusje zei vandaag soms liever een jongen te zijn. Ze wil nu een vakantie plannen. De een wil eerst niet, kan dan niet, heeft later gewoon geen zin en nu gaat ze niet. De anderen zijn niet "van die uitgaantypes". Weer een ander groepje hoort bij een ander vriendengroepje. Had ze maar gewoon simpele vrienden...
Vrouwen en dingen "zakelijk" regelen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vrouwen en logistiek is een ramp inderdaad.
Zo koppig als de eerste de beste vmbo'er.quote:
Ook al zo'n succes inderdaadquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vrouwen en dingen "zakelijk" regelen.![]()
O, dat punt. Laat je meevoeren naar het nirvana van internetfora.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waarom reageer ik eigenlijk nog ergens inhoudelijk op? Elke post langer dan drie regels wordt niet op gereageerd/genegeerd.
Je stemt toch D66? Je hoort geen mening te hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waarom reageer ik eigenlijk nog ergens inhoudelijk op? Elke post langer dan drie regels wordt niet op gereageerd/genegeerd.
Wijs me maar de weg... Ik ben hier duidelijk niet op het juiste adres.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, dat punt. Laat je meevoeren naar het nirvana van internetfora.
Veel te genuanceerd he.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je stemt toch D66? Je hoort geen mening te hebben.
quote:Holland Doc: Beperkt Houdbaar
22.50, donderdag 8 maart, Nederland 2
Sunny voor en na (met photoshop)
In 'Beperkt Houdbaar' laat Sunny Bergman zich, net als in haar vorige films, inspireren door haar persoonlijke leven. Op 34-jarige leeftijd is Sunny bang om binnenkort niet meer aantrekkelijk te zijn, terwijl ze tegelijkertijd boos is dat vrouwen voortdurend op hun uiterlijk beoordeeld worden.
Deze innerlijke tegenstrijdigheid is de drijfveer voor een filmische zoektocht door een wereld waar vrouwen na hun 35ste niet langer houdbaar zijn. De cosmetische industrie vaart er wel bij en laat niet na Bergman en andere vrouwen te wijzen op hun tekortkomingen. Van kraaienpootjes tot schaamlippen, van hangborsten tot 'zadeltassen'. Overal laat Bergman zich aan een kritische blik onderwerpen door plastische chirurgen, die graag het mes in haar zouden willen zetten. Ook gaat ze verhaal halen bij glossy's als de Cosmopolitan. Waarom schenken ze zoveel aandacht aan het uiterlijk, terwijl ze ook prediken dat vrouwen zelfstandig en vrijgevochten moeten zijn? Of is dat geen tegenstelling?
De film laat zien dat vrouwen zichzelf niet meer normaal vinden, omdat vrouwbeelden gephotoshopt en gelift zijn. Rimpels, tailles, borsten, alles kan op foto's opgepoetst worden, zodat vrouwen uiteindelijk proberen hun lichaam te vormen naar een onbereikbaar beeld. De foto wordt reëler dan de werkelijkheid.
Sunny Bergman maakt dit proces inzichtelijk bij een vaginakliniek in Los Angelos. Vrouwen en minderjarige meisjes laten daar hun schaamlippen verwijderen om meer te lijken op Playboy foto's, waarbij schaamlippen bijna helemaal weggepoetst zijn. Als doktor Matlock vervolgens de regisseuse zelf onder handen neemt, wordt duidelijk hoe subtiel zijn strategie is.
Zodra je accepteert dat de mensen hier geen ruk geven om wat jij schrijft, geef jij ook geen ruk meer om wat zij schrijven. Dan heb je weer eens zo'n idioot die meent dat de Islam Europa overneemt of dat de linkse media een of andere multiculturele geheime agenda hebben. Die mensen zitten in hun eigen absurde werkelijkheid, het boeit hen niet wat jij zegt. En jou boeit het uiteindelijk ook niet.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wijs me maar de weg... Ik ben hier duidelijk niet op het juiste adres.![]()
Doe mij die gefotoshopte trien maar.quote:
Smells like...quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:19 schreef Monidique het volgende:
Het nirvana van internetfora.
Mij ookquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Doe mij die gefotoshopte trien maar.![]()
Alsof jij dat weet...quote:
Da's die vrouw die bij een Amerikaanse slager haar kut wilde laten taxeren voor een docu, was bij dwdd gisterquote:
Da's niet waar hoor. Ik had weer een hele discussie vol met allemaal minstens 20-regelige posts, zonder ad hominems, met grondige verschillen van inzicht en toch leuk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
'k Las het vanochtend in de krant. De arts hield zich niet in. "Dit is een bende. Ja, je moet een vaginaverjongingslaseroperatie en een schaamlipcorrectie", of iets dergelijks.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Da's die vrouw die bij een Amerikaanse slager haar kut wilde laten taxeren voor een docu, was bij dwdd gister
Pff maar jij bent een vrouw.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Da's niet waar hoor. Ik had weer een hele discussie vol met allemaal minstens 20-regelige posts, zonder ad hominems, met grondige verschillen van inzicht en toch leuk.
De slick pratende kuttenkijkende neger.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
'k Las het vanochtend in de krant. De arts hield zich niet in. "Dit is een bende. Ja, je moet een vaginaverjongingslaseroperatie en een schaamlipcorrectie", of iets dergelijks.
De zegeningen van het digitale bestaan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:23 schreef Lemmeb het volgende:
Met fotosjop maak je van elke koe een lekker wijf.
Ja, het was geen mooie..quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
'k Las het vanochtend in de krant. De arts hield zich niet in. "Dit is een bende. Ja, je moet een vaginaverjongingslaseroperatie en een schaamlipcorrectie", of iets dergelijks.
Ik hoef niet te lopenquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je hebt geen idee. Voor mannen is het leven zoveel eenvoudiger. Je loopt gewoon je pik achterna en dan komt alles goed.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hoef niet te lopen. Ik hoef eigenlijk helemaal niks te doen
, en alles komt goed. En dan kan ik nog kiezen ook. En zelfs gewoon degene die ik kies goed laten komen.
Ja, zelfs in het echt. Maakt dat verschil denk je?quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Pff maar jij bent een vrouw.![]()
Je zou toch eens wat vaker met andere vrouwen van jouw leeftijd en daaronder moeten praten. Waar die zich allemaal al niet druk om maken.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hoef niet te lopen. Ik hoef eigenlijk helemaal niks te doen
, en alles komt goed. En dan kan ik nog kiezen ook. En zelfs gewoon degene die ik kies goed laten komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |