Dunne vriendinnen die over de lijn klagen tegen hun dikkere vriendin. Overbekend en heel grappig.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:07 schreef freecell het volgende:
Hmmm, ik kan er ook niet goed tegen, maar ik heb het idee dat ze het helemaal niet doorhebben hoe maf dat is. Eén van mijn beste vriendinnen klaagt altijd tegen mij dat ze dik is met 1.80 en 60 KGDie heeft ook niet door dat dat een beetje vreemd is, terwijl ze normaal erg sociaal voelend is.
Dus blijkbaar valt het totaal niet op dat iemand dikker is dan jij als je over dat soort dingen zeurt.
Ik ben dus gewoon ruim 38 ipv ruim 32quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:00 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik ben ook ouder diesz, en weet ook precies waardoor dat komt, dat roken heben 26,1 in plaats van 22 jaar
maar tot die roken vraag was ik rond de 18 volgens hun
ja, maar jij kan het hebben en het past wel bij je en je ziet er juist altijd zo leuk uit en blablablablaquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dunne vriendinnen die over de lijn klagen tegen hun dikkere vriendin. Overbekend en heel grappig.
Als ze zichzelf dan 'dik varkentje' oid noemen dan denk ik altijd: en wat maakt mij dat dan?
De volgende keer dat iemand een opmerking naar mij maakt over mijn figuur ga ik maar eens naar de ander kijken en bijv. over diens neus (waarom neem je eigenlijk geen plastisch chirurg in de hand?) iets opmerken. Als ze daar dan verontwaardigd over zijn heb ik een mooie opening om te vertellen dat ik opmerkignen over lijnen en te dik zijn ook niet prettig vind.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:17 schreef octopussy het volgende:
Denk persoonlijk dat andere mensen dat dondersgoed doorhebben. Helaas is het schijnbaar normaal in de huidige maatschappij dat dikkerts gewoon gekwetst mogen worden. Soort van vogelvrij ben je dan.
"Je bent niet dik, jij bent mooi sportief gebouwd"quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:19 schreef octopussy het volgende:
ja, maar jij kan het hebben en het past wel bij je en je ziet er juist altijd zo leuk uit en blablablabla
Heb zelf ook allemaal superslanke vriendinnen, er is er maar 1 die ook stevig is, net zoals ik door medicijnen. Krijg ook al jaren te horen dat bij mij alles in proportie is en dat ik me niet druk moet maken. Maar als ze zelf een kilo aankomen.... Gelukkig kan ik dat ook gewoon zeggen en dan zien ze het zelf ook welquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmmm, ik kan er ook niet goed tegen, maar ik heb het idee dat ze het helemaal niet doorhebben hoe maf dat is. Eén van mijn beste vriendinnen klaagt altijd tegen mij dat ze dik is met 1.80 en 60 KGDie heeft ook niet door dat dat een beetje vreemd is, terwijl ze normaal erg sociaal voelend is.
Dus blijkbaar valt het totaal niet op dat iemand dikker is dan jij als je over dat soort dingen zeurt.
ik denk het niet alleen, ik zeg het ook gewoonquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dunne vriendinnen die over de lijn klagen tegen hun dikkere vriendin. Overbekend en heel grappig.
Als ze zichzelf dan 'dik varkentje' oid noemen dan denk ik altijd: en wat maakt mij dat dan?
'rubens figuur is toch juist in?'quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Je bent niet dik, jij bent mooi sportief gebouwd"![]()
Mijn moeder is 50 kg maar heeft een appelfiguur, die is zeker niet dik, maar maakt zich wel zorgen over een klein buikje.. je hoeft niet persé duidelijk vet te zijn om ontevreden over je figuur te zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:00 schreef Isabeau het volgende:
Sauna was gisteren heerlijk. Alleen viel het me deze keer op dat ik nu toch echte de dikste vrouw in het complex was. Onder de douche kwamen op een gegeven moment 3 beeldschone slanke vrouwen bij me staan, zo te zien een moeder met haar twee wat oudere tienerdochters. En ze begonnen een gesprek over de lijn. Eén van hen wilde nog een beetje vet kwijt van haar heupen en buik en vervolgens begonnen ze over verschillende diëten (ja, ook Sonja Bakker) te praten. en moest uiteraard wel snel, want er kwam een feest aan. Ze noemde zichzelf nog eventje moddervet.
En daar stond ik met mijn shampootje, 100 kilo en op zeker 2 meter afstand. Ik voelde me toen even 200 kilo en tegelijk lucht. Ik vind het zulke gekke gesprekken als je zelf duidelijk niet boven de 50 kilo uitkomt en er staat een wat dikkere jonge vrouw vlak naast jeOf ben ik nou de enige die daar niet tegen kan?
Dankjewel, die site ga ik vanavond (na het sporten natuurlijkquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou eens rondkijken op het forum van wlsinfo.nl. Daar vind je veel mensen die een BWC hebben laten uitvoeren en sommige hebben ook foto's geplaatst. Geeft een beetje een idee.
Ja, die begrijp ik nooit zo goedquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Je bent niet dik, jij bent mooi sportief gebouwd"![]()
Van mij mogen mensen best klagen over hun lichaamsgewicht (liefst niet eigenlijk, ik klaag ook niet behalve misschien bij 'lotgenoten'). Maar om dat nu te gaan doen terwijl iemand die overduidelijk te zwaar is er bij staat, vind ik gewoon onfatsoenlijk. Vooral als ze zichzelf zo verschrikkelijk te dik vinden en dat luid en duidelijk (of expres?) verkondigen. Ik vind dat wel kwetsend (lig er niet wakker van overigens) omdat ik de vergelijking (met 50 kilo een vetzak, wat ben ik dan wel niet) op mezelf betrek onbewust.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
*inhaakt*
Ik vind het een beetje raar dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen op het moment dat duidelijk slankere mensen klagen over hun eigen lichaamsgewicht. We weten toch allemaal dat er een levensgroot verschil zit tussen wat je zelf ziet en hoe andere mensen je zien? Als dat op zou gaan zou niemand hier nog maar 1 klacht mogen uiten, want er zijn altijd wel mensen die dikker zijn, die minder geld hebben, die dommer zijn, die zieker zijn. Moet je dan alles altijd maar voor je houden omdat er mensen zijn die het nog slechter hebben? Ik vind dat niet helemaal juist.
Ja en nee. Het kan inderdaad altijd erger, maar moet je zelf dan maar tevreden zijn? En moet je het dan maar begrijpen als iemand die overduidelijk dicht bij een te lage BMI zit denkt dat ie te zwaar is? Ik vind dat vriendinnen dat onderling moeten kunnen bespreken. Dat er ook dozen in bv een sauna zijn die (al dan niet bewust) geen rekening houden met de gevoelens van anderen zal altijd wel zo blijven.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
*inhaakt*
Ik vind het een beetje raar dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen op het moment dat duidelijk slankere mensen klagen over hun eigen lichaamsgewicht. We weten toch allemaal dat er een levensgroot verschil zit tussen wat je zelf ziet en hoe andere mensen je zien? Als dat op zou gaan zou niemand hier nog maar 1 klacht mogen uiten, want er zijn altijd wel mensen die dikker zijn, die minder geld hebben, die dommer zijn, die zieker zijn. Moet je dan alles altijd maar voor je houden omdat er mensen zijn die het nog slechter hebben? Ik vind dat niet helemaal juist.
Ja dat is ook wel triest, leer dan om te relativeren.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb gewoon medelijden met die mensen. Ik vind het gewoon heel erg sneu als ze er goed uitzien, en daar zelf totaal geen besef van hebben. Ik weiger mijn zelfbeeld te baseren op wat andere mensen van zichzelf denken.
Nee, mijn punt is juist dat niemand helemaal tevreden is met zichzelf. En die mensen moet je niet boos op worden "onmdat ze geen rekening houden met jouw gevoelens" Het is grif onmogelijk om altijd maar met iedereens gevoelens rekening te houden. En al helemaal bij vreemden. Ik durf best hardop te zeggen dat ik kleine kinderen ronduit kut vind, en daar zal ik een hoop mensen best mee kwetsen, maar ik zeg het niet OM die mensen te kwetsen. Daar zit een hoop verschil tussen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:42 schreef Diesz het volgende:
[..]
Ja en nee. Het kan inderdaad altijd erger, maar moet je zelf dan maar tevreden zijn? En moet je het dan maar begrijpen als iemand die overduidelijk dicht bij een te lage BMI zit denkt dat ie te zwaar is? Ik vind dat vriendinnen dat onderling moeten kunnen bespreken. Dat er ook dozen in bv een sauna zijn die (al dan niet bewust) geen rekening houden met de gevoelens van anderen zal altijd wel zo blijven.
Moet toch zeggen dat ik dikke mensen ook niet altijd even serieus neem, ik weet niet hoe het komt, maar ik moet en probeer me ertegen te verzetten, maar het lukt altijd niet even goed. Niet dat ik dikke mensen haat ofzo hoor. Nou ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is gewoon anders.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:16 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, tegen dikkere mensen mag je ook gewoon opmerkingen maken. De opgieting werd gisteren gedaan door een leuke meid, maar met een maatje meer. Ze stond zich behoorlijk in het zweet te werken met zwaaien en lopen etc. Zegt iemand ineens "Nou Natasja, dit is wel heel goed voor je lijn hè!"dat vind ik ook tactloos
(haar antwoord: "Als dat echt zo was dan kon ik al door het sleutelgat")
Nee, ik begrijp niet wat je bedoelt met niet serieus nemen en 'het is gewoon anders'.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:13 schreef Emu het volgende:
Moet toch zeggen dat ik dikke mensen ook niet altijd even serieus neem, ik weet niet hoe het komt, maar ik moet en probeer me ertegen te verzetten, maar het lukt altijd niet even goed. Niet dat ik dikke mensen haat ofzo hoor. Nou ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is gewoon anders.
Ik kan me goed voorstellen dat je het zo ervaart hoor. Heeft iemand die 1,5 ons overgewicht heeft minder recht van spreken? Nee, in feite niet, ieder zo zijn mening en gevoel, heeft iedereen recht op. Maar tegen iemand die veel te zwaar is gaan zitten klagen over een onsje teveel vind ik net zoiets als tegen iemand met een ongeneeslijke ziekte zeggen dat je heel veel last hebt van je griepje. Kortom: dat doe je niet, dat bespreek je met een ander. Ehm, vind ik danquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:23 schreef octopussy het volgende:
Maar om dat nu te gaan doen terwijl iemand die overduidelijk te zwaar is er bij staat, vind ik gewoon onfatsoenlijk. Vooral als ze zichzelf zo verschrikkelijk te dik vinden en dat luid en duidelijk (of expres?) verkondigen. Ik vind dat wel kwetsend (lig er niet wakker van overigens) omdat ik de vergelijking (met 50 kilo een vetzak, wat ben ik dan wel niet) op mezelf betrek onbewust.
Nee, dat snap ik echt niet. Ik vind het wel heel verdrietig voor je, zoveel oppervlakkigheid. Maar misschien heeft het ook met je zelfbeeld te maken, dat je jezelf dik niet serieus te nemen vond, dus nu een ander ook niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:13 schreef Emu het volgende:
[..]
Moet toch zeggen dat ik dikke mensen ook niet altijd even serieus neem, ik weet niet hoe het komt, maar ik moet en probeer me ertegen te verzetten, maar het lukt altijd niet even goed. Niet dat ik dikke mensen haat ofzo hoor. Nou ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is gewoon anders.
Dat weet ik, ik word er ook niet boos om, maar vraag dan wel wat ik ben als zij zichzelf dik vindenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, mijn punt is juist dat niemand helemaal tevreden is met zichzelf. En die mensen moet je niet boos op worden "onmdat ze geen rekening houden met jouw gevoelens" Het is grif onmogelijk om altijd maar met iedereens gevoelens rekening te houden. En al helemaal bij vreemden. Ik durf best hardop te zeggen dat ik kleine kinderen ronduit kut vind, en daar zal ik een hoop mensen best mee kwetsen, maar ik zeg het niet OM die mensen te kwetsen. Daar zit een hoop verschil tussen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, dat snap ik echt niet. Ik vind het wel heel verdrietig voor je, zoveel oppervlakkigheid. Maar misschien heeft het ook met je zelfbeeld te maken, dat je jezelf dik niet serieus te nemen vond, dus nu een ander ook niet.
Dat is toch iets heel anders als niet serieus nemen?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb soms wel eens moeite met dikke mensen. Ik zal nu vast wel gelyncht en doodgenegeerd worden door deze opmerking, maar hey, ik ben wel eerlijk. Als ik iemand zie die heel dik is, dan is dat toch echt het eerste wat je opvalt, en waar je al een (licht) oordeel over velt. Mensen die zeggen dat ze uiterlijk helemaal buiten beschouwing laten, zijn leugenaars. Het gaat om die eerste indruk nu he, als je mensen leert kennen is dat natuurlijk anders, maar ik zal niet zeggen dat ik in eerste instantie niet anders tegen dikke mensen aan kijkt dan tegen hele dunne.
Als ik een heel mager iemand zie lopen is mijn eerste reactie ook meteen: anorexia! Da's een impuls en als ik er even over nadenk WEET ik ook wel dat er meer achter kan zitten.Maar die impulsreactie is moeilijk te onderdrukken, wat Emu zegt, en ik vind dat dus niet oppervlakkig.
Ik denk het niet. Ik geloof er echt niks van dat iemand zichzelf helemaal neer gaat halen om een dikkerd even lekker te pesten. Die mensen hebben echt zelfbeeld-issues, ik heb namelijk vriendinnen die precies hetzelfde probleem hebben. Hell. zelfs ik doe het, ik vind mezelf ook MODDERvet, terwijl dat helemaal niet zo is. Doe ik echt niet zodat ik andere mensen kan stangen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:37 schreef Diesz het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik word er ook niet boos om, maar vraag dan wel wat ik ben als zij zichzelf dik vindenWaarom ik reageerde is dat er zat mensen zijn die het expres doen, om degene die echt overgewicht heeft even te 'treiteren' en dat vind ik triest.
Ik denk ook daarom dat Emu niet helemaal goed verwoordt wat hij bedoelt. Heb ik ook wel eens last vanquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:39 schreef Diesz het volgende:
[..]
Dat is toch iets heel anders als niet serieus nemen?
Maar dat is dan wat anders dan iemand niet serieus nemen omdat hij dik is. Tuurlijk zal jouw eerste indruk van mij niet zijn 'goh, goed figuur!' Maar dat is wat anders dan me bij herhaling niet serieus nemen omdat ik dik ben.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
Het gaat om die eerste indruk nu he, als je mensen leert kennen is dat natuurlijk anders, maar ik zal niet zeggen dat ik in eerste instantie niet anders tegen dikke mensen aan kijkt dan tegen hele dunne.
Daar zit al weer een wereld van verschil. Zeggen dat je er een kilo af wilt hebben voor een feest terwijl je maatje anorexia hebt is jezelf niet omlaag halen toch?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik geloof er echt niks van dat iemand zichzelf helemaal neer gaat halen om een dikkerd even lekker te pesten. Die mensen hebben echt zelfbeeld-issues, ik heb namelijk vriendinnen die precies hetzelfde probleem hebben. Hell. zelfs ik doe het, ik vind mezelf ook MODDERvet, terwijl dat helemaal niet zo is. Doe ik echt niet zodat ik andere mensen kan stangen.
Nee, maar daar ging het ook niet over. Het ging over mensen met maatje anorexia die zeggen dat ze te dik zijn en af moeten vallen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:44 schreef Diesz het volgende:
[..]
Daar zit al weer een wereld van verschil. Zeggen dat je er een kilo af wilt hebben voor een feest terwijl je maatje anorexia hebt is jezelf niet omlaag halen toch?
Het gaat er om... dan zou je het zeggen OM die mensen te kwetsen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:56 schreef octopussy het volgende:
Tja misschien ben ik dan weer ouderwets dat ik liever niemand kwets, en dus wel nadenk wat ik zeg in het bijzijn van andere mensen.
Als ik ergens met kleine kinderen loop en jij zegt dat je kleine kinderen kut vind (hardop in mijn bijzijn) vind ik dat ook best ontfatsoenlijk.
Oja en ik heb ook echt wel eens dat ik bij een heel mager persoon denk: zeker anorexia. Maar ik roep mezelf wel tot de orde en zal zeker niet hardop gaan zeggen dat ze dan wel anorexia zal hebben. Zelfde als met een dik persoon. Gedachten flitsen wel door mijn hoofd, maar wat ik met die gedachten doe dat houd ik voor mezelf.
Dus jij hebt zoiets van: ik ben ik, mijn mening is mijn mening, die heb ik nu eenmaal, daar bedoel ik niemand mee te kwetsen, maar als iemand er aanstoot aan neemt, jammer dan, want ik bedoel er niemand mee te kwetsen?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb nu eenmaal een mening en die mening heb ik niet om andere mensen er mee te kwetsen.
Dat doet me denken aan een berucht mailtje wat ik ooit eens gehad hebquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus jij hebt zoiets van: ik ben ik, mijn mening is mijn mening, die heb ik nu eenmaal, daar bedoel ik niemand mee te kwetsen, maar als iemand er aanstoot aan neemt, jammer dan, want ik bedoel er niemand mee te kwetsen?
Even voor mijn beeldvorming.
Je doet nu net alsof het iets verkeerds is. Dat ik dingen niet mag denken of vinden omdat er mensen aanstoot aan kunnen nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus jij hebt zoiets van: ik ben ik, mijn mening is mijn mening, die heb ik nu eenmaal, daar bedoel ik niemand mee te kwetsen, maar als iemand er aanstoot aan neemt, jammer dan, want ik bedoel er niemand mee te kwetsen?
Even voor mijn beeldvorming.
Dit geloof je toch zelf niet? Komop man, we zijn vanaf meters afstand al te zien omdat we zo groot zijn. Er worden nog net geen politiemotoren voor en achter ons aangestuurd om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:59 schreef Stormqueen het volgende:
niet eens op hebben gemerkt.
Wel als je die mening niet per se hoeft uit te spreken en het wel doet. M.i. ben je dan wel bewust iemand aan het kwetsen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het iets verkeerds is. Dat ik dingen niet mag denken of vinden omdat er mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Wat ik dus net al zei, als je dingen zegt om er iemand mee te kwetsen, dan ben je stom bezig. Als je een mening hebt en iemand neemt daar aanstoot aan, moet ik me dan schuldig voelen? Ik vind van niet.
Ow, maar ik ga ook niet door de stad rennen, gillend: ik vind religie stom!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel als je die mening niet per se hoeft uit te spreken en het wel doet. M.i. ben je dan wel bewust iemand aan het kwetsen.
Nee, dat doe ik niet. Het was gewoon een interpretatie van wat jij zei en ik was benieuwd of het een juiste is.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het iets verkeerds is. Dat ik dingen niet mag denken of vinden omdat er mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Maar als jij in de buurt van kleine kinderen loopt of naast de kerk, en dan gaat roepen 'ik haat kinderen' of 'ik haat de kerk', dan zou ik me persoonlijk wel schuldig voelen.quote:Als je een mening hebt en iemand neemt daar aanstoot aan, moet ik me dan schuldig voelen? Ik vind van niet.
Dat zeg ik dus net...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Het was gewoon een interpretatie van wat jij zei en ik was benieuwd of het een juiste is.
[..]
Maar als jij in de buurt van kleine kinderen loopt of naast de kerk, en dan gaat roepen 'ik haat kinderen' of 'ik haat de kerk', dan zou ik me persoonlijk wel schuldig voelen.
Maar dat had ik nog niet gelezen, want ik was mijn eigen post aan het typenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus net...
Zo is het helemaaaaaal niet
Hmm, de andere kant op?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het gaat er om... dan zou je het zeggen OM die mensen te kwetsen.
En wat mijn punt is, die mensen zeggen die dingen niet OM te kwetsen. Dat het gebeurt is vervelend, maar er is een grote kans dat ze de dikke persoon niet eens op hebben gemerkt.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmm, de andere kant op?
Ik zeg heel vaak dingen NIET, zodat ik een ander NIET kwets.
Ik heb ook wel mijn meningen over bepaalde dingen, maar, om jouw voorbeeld aan te houden, ik zou NOOIT zeggen dat ik kinderen kut vind, op het momnet dat er ook maar het kleintste risico is dat er een mama in de buurt is. (of nog erger, iemand die graag mama had willen zijn, maar het niet is)
Dat soort meningen houd ik voor me tot ik bij vrienden ben en er niemand meer omheen staat
Sorry, dat ben ik niet met je eens. Zolang je niet met gloeiende poken en een pistool op je hoofd gedreigd wordt bepaalde dingen te zeggen, dan is het te voorkomen. En zelfs als ze wel met bovengenoemde dingen komen zouden veel mensen het nog steeds voor zichzelf houden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
Soms kun je het gewoon niet voorkomen. Ik snap jullie punten heel goed, maar soms voorkom je het gewoon niet.
Troel, je kunt niet in de hoofden van mensen kijken en weet daarom ook nooit of je iemand kwetst met een bepaalde dingen. Sommige dingen zijn heel duidelijk, andere dingen een stuk minder duideiljk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Sorry, dat ben ik niet met je eens. Zolang je niet met gloeiende poken en een pistool op je hoofd gedreigd wordt bepaalde dingen te zeggen, dan is het te voorkomen. En zelfs als ze wel met bovengenoemde dingen komen zouden veel mensen het nog steeds voor zichzelf houden.
Dat bedoelde ik nietquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Sorry, dat ben ik niet met je eens. Zolang je niet met gloeiende poken en een pistool op je hoofd gedreigd wordt bepaalde dingen te zeggen, dan is het te voorkomen. En zelfs als ze wel met bovengenoemde dingen komen zouden veel mensen het nog steeds voor zichzelf houden.
Nee, maar met bepaalde opmerkingen kun je er haast wel zeker van zijn dat je het wel doetquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:40 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Troel, je kunt niet in de hoofden van mensen kijken en weet daarom ook nooit of je iemand kwetst met een bepaalde dingen. Sommige dingen zijn heel duidelijk, andere dingen een stuk minder duideiljk.
Ik denk dat we allemaal wel eens onbedoeld mensen hebben gekwetst of hebben beledigd.
En soms is dat ook gewoon zo.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar met bepaalde opmerkingen kun je er haast wel zeker van zijn dat je het wel doet![]()
Ja alles voorkomen is ook weer zo watquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet
Soms is het niet te voorkomen dat mensen bepaalde dingen horen waar ze aanstoot aan nemen.
Ja het is te voorkomen als je altijd en eeuwig je bek houdt, maar zo wil ik niet leven
Dan ben jij dus echt gewoon een compleet ander mens dan ik. Ik vind het namelijk niet nodig dat anderen taai worden door mijn opmerkingen (behalve als ik ze heel bewust maak natuurlijk).quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En soms is dat ook gewoon zo.
Word je taai van
True, maar dat soort dingen kom je meestal niet op een terrasje of in de sauna tegen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:49 schreef freecell het volgende:
Was trouwens een moment waarop ik echt even op mijn mening moest gaan staan om iets duidelijk te maken.
neequote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:54 schreef Troel het volgende:
[..]
True, maar dat soort dingen kom je meestal niet op een terrasje of in de sauna tegen.
Ik ben het compleet met je eens.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:01 schreef freecell het volgende:
[..]
nee![]()
Ook niet in een college normaal gesproken
Was een college ethiek, eerst ging het over abortus, ik heel voorzichtig laten doorschemeren dat ik tegen was, maar dat ik geen zin had in discussie.
Daarna ging het over een mama die haar 1 maand oude dochtje had vermoord. Hele klas geshockeerd.
Toen zei ik: " als ze het kind 3 maanden eerder had vermoord, had iedereen hier het prima gevonden, dit is gewoon een postnatale abortus"
En toen was iedereen woest
Troel, ik vind jou nu echt iemand die haar mening nooit onder stoelen of banken steekt. En daarmee echt wel eens mensen kwetst, in ieder geval op Fok. Dus voor jou gaat dat evengoed op.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan ben jij dus echt gewoon een compleet ander mens dan ik. Ik vind het namelijk niet nodig dat anderen taai worden door mijn opmerkingen (behalve als ik ze heel bewust maak natuurlijk).
Klopt wel inderdaad, bij dunne mensen lijkt het zelfs nog veel normaler.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:10 schreef Isabeau het volgende:
Wat een discussie is dit geworden, zeg. Maar of je nu wel of niet probeert mensen niet te kwetsen in het openbaar, dan nog lijkt het heel normaal te zijn om opmerkingen te maken over dikke mensen. Een soort sociaal geaccepteerd iets. Dit gaat overigens ook op voor heel erg dunne (anorexia?!) mensen.
Oew, heb je nog steeds last van dat crashdieetquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Troel, ik vind jou nu echt iemand die haar mening nooit onder stoelen of banken steekt. En daarmee echt wel eens mensen kwetst, in ieder geval op Fok. Dus voor jou gaat dat evengoed op.
Nee hoor, dat maak je er zelf van. Damn.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Oew, heb je nog steeds last van dat crashdieet
Dat geloof ik ook wel, maar ga dan niet zeggen dat je zo'n compleet ander mens bent dan ik. Net alsof ik constant mensen loop te kwetsen en ruzies loop uit te lokken.quote:Ik maak regelmatig rotopmerkingen ja, maar ik probeer er voor te zorgen dat als ik opmerkingen maak die ik niet rottig bedoel zo min mogelijk anderen kwets. Dat houdt regelmatig in dat ik maar niet reageer en de boel maar zijn boeltje laat. En geloof me, het grootste gedeelte van de tijd houd ik mijn mening voor me, omdat ik geen zin heb in een discussie, omdat mijn mening compleet niets zal uithalen of omdat het niet nodig is een discussie te starten.
Zo heb ik je nog nooit bekekenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:18 schreef Stormqueen het volgende:
Dat geloof ik ook wel, maar ga dan niet zeggen dat je zo'n compleet ander mens bent dan ik. Net alsof ik constant mensen loop te kwetsen en ruzies loop uit te lokken.
Dat laatste maak je er zelf van. En als ik aangeef dat ik bepaalde opmerkingen niet zal maken op terrasjes, of in een cafeetje of wat dan ook en jij zou dat wel doen omdat je het niet wilt opkroppen, dan zijn we nou eenmaal compleet andere mensen. En daar ben ik dankbaar voor ook, want samen zou ons BMI veels te hoog zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee hoor, dat maak je er zelf van. Damn.
Ik krijg ook wel het e.e.a. mee hier op Fok.
[..]
Dat geloof ik ook wel, maar ga dan niet zeggen dat je zo'n compleet ander mens bent dan ik. Net alsof ik constant mensen loop te kwetsen en ruzies loop uit te lokken.
Ik kan kennelijk met 10.000 posts nog niet duidelijk maken wat ik bedoel, dus laat ik het graag hier bijquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat laatste maak je er zelf van. En als ik aangeef dat ik bepaalde opmerkingen niet zal maken op terrasjes, of in een cafeetje of wat dan ook en jij zou dat wel doen omdat je het niet wilt opkroppen, dan zijn we nou eenmaal compleet andere mensen. En daar ben ik dankbaar voor ook, want samen zou ons BMI veels te hoog zijn.
Dat zei je toenet ook alquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik kan kennelijk met 10.000 posts nog niet duidelijk maken wat ik bedoel, dus laat ik het graag hier bij
Hmm, dan telt de lengte van beiden ook mee, dus het BMI wordt gewoon jullie gemiddelde BMIquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:21 schreef Troel het volgende:
[..]
want samen zou ons BMI veels te hoog zijn.
Ik dacht het nog een laatste poging te geven, maar 't kwam niet echt van de grondquote:
Daar heb ik ook last van. Met gevolg dat ik dus eigenlijk mijn best doe om aardig te zijn, zelfs als ik iemand niet kan uitstaan. En wanneer je mensen kwetst dan vinden ze je over het algemeen niet meer aardigquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik dacht het nog een laatste poging te geven, maar 't kwam niet echt van de grond
Ik ben gewoon zo fucking onzeker dat ik het heel erg zou vinden als mensen rare of nare dingen van me gingen denken. Dus. There you have it people, weer een zwak punt waar ik op te naaien ben![]()
![]()
Nou geloof me, ik ben het niet met je eens, maar dat wil nog niet zeggen dat ik nare dingen van je denk ofzo. Ik heb een compleet andere mening, dat maakt je nog geen idiote koe ofzo. Dat zou je pas zijn als je compleet zwart-wit gevlekt zou zijn en BSE zou hebbenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik dacht het nog een laatste poging te geven, maar 't kwam niet echt van de grond
Ik ben gewoon zo fucking onzeker dat ik het heel erg zou vinden als mensen rare of nare dingen van me gingen denken. Dus. There you have it people, weer een zwak punt waar ik op te naaien ben![]()
![]()
Nou, zoveel scheelt het nietquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou geloof me, ik ben het niet met je eens, maar dat wil nog niet zeggen dat ik nare dingen van je denk ofzo. Ik heb een compleet andere mening, dat maakt je nog geen idiote koe ofzo. Dat zou je pas zijn als je compleet zwart-wit gevlekt zou zijn en BSE zou hebben
Ok, dan ben je bijna een officiele idiote koe, maar nog net niet, okquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, zoveel scheelt het nietIk krijg al AD en ik zit onder de blauwe plekken
Ja zoietsquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Ok, dan ben je bijna een officiele idiote koe, maar nog net niet, ok![]()
De discussie ging ineens snel!!!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
![]()
je hebt een slag dikke mensen a la de tokkies.. dat is meestal het stereotype bij dikke mensen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:13 schreef Emu het volgende:
[..]
van internet:quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:49 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb misschien een beetje een vreemde vraag, maar kan iemand me hier vertellen wat 'vliegende kanker' nou precies is? Het is echt volkstaal en iedereen lijkt het er over eens te zijn dat het over een vorm van kanker gaat waarbij tussen diagnose en dood gaan niet echt veel tijd meer zat, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over het type kanker. Gisteren hoorde ik ook weer iemand praten over vliegende kanker en toen ik vroeg om wat voor kanker het dan ging, kwam die persoon niet verder dan 'eh, nou, gewoon....vliegende kanker, zo heet dat'. Maar zo heet dat natuurlijk niet en ik heb het ook nog nooit uit de mond van een arts gehoord. Dus wie weet het wel?
Ik inmiddels al zo vaak en ik ben het in mijn opleiding nooit tegen gekomen, ook niet in de praktijk dat iemand die term gebruikte. Ik denk dat het gewoon een volksterm is voor kanker die heel snel tot de dood leidt, maar ik vroeg me af of het dan ook een bepaalde vorm van kanker betrof.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:52 schreef teigan het volgende:
ik heb er ook nog nooit van gehoord isa...
Duidelijk iets totaal anders dan de mensen nu bedoelen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:55 schreef profielnaam het volgende:
van internet:
Tongblaar, tongvuur, tonganthrax, of vliegende kanker genoemd - ook voor
de mens gevaarlijk – stak voortdurend de kop op zoals in 1686, 1689, 1690, ’91,
’93, ’95, ’98, 1705, 1731, ’32.
is het niet gewoon een scheldwoordquote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Duidelijk iets totaal anders dan de mensen nu bedoelen.
Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen deduceren is dat mensen een type kanker bedoelen die heel snel ('vliegend') gaat. Maar ik vroeg me af of dat dan weer een overkoepelende term was of dat er ook een specifiek type kanker (leukemie, longkanker, eierstokkanker?) werd bedoeld. Als mensen je heel serieus vertellen dat een geliefde aan vliegende kanker is overleden, dan durf ik al niet meer door te vragen wat ze nu precies bedoelen. Want daar gaat het op dat moment in zo'n open gesprek niet om. Maar ik wil het wel graag wetenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Vliegende kanker? Ik kan me hooguit bedenken dat ze snel uitgezaaide kanker bedoelen?
Ik denk een overkoepelende term, het werd gebruikt voor darmkanker en in een ander geval voor longkanker die snel is gegroeid/ uitgezaaid. Ik had er nog nooit van gehoord.quote:Dit is precies zo'n geval wat ze in de volksmond "vliegende kanker" noemen. (super-agressieve en snelgroeiende kanker)
Nee, dat bedoelden ze dus niet bij Radar. Ze lieten bij Radar een man aan het woord die ze professor noemden (wat hij niet was!) die jaren geleden in een ziekenhuis ontslagen was en sindsdien thuis zat en naar elk medisch tijdschrift exact dezelfde brief had gestuurd waarin hij stelt dat een hoog cholesterol niet slecht voor je is. Deze brief heeft o.a. in Nature en The Lancet gestaan waarna Radar beweert dat de beste man dus in gerenomeerde bladen wetenschappelijk onderzoek had staan. Hij had echter geen onderzoek hiernaar gedaan, alleen een brief met eigen mening ingestuurd. En daarna mocht deze man in Radar zijn mening verkondigen. Eén van de artsen in De Leugen Regeert was best boos omdat Radar aan alle kanten de artsen die wel zeiden dat cholesterol slecht voor je was onderuit haalde (dom, kortzichtig etc) en tegelijk zeiden ze eventjes als een soort disclaimer aan het eind van Radar dat als je wilde stoppen met je cholesterolremmers je dan toch maar wel bij je arts moest informeren. Diezelfde arts waarvan ze net zeiden dat hij ongelijk had en dus een gevaarlijk medicijn zonder reden aan je had voorgeschreven? Nee, lekker geloofwaardig zo. Dat werkt natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:15 schreef octopussy het volgende:
En Isa, ik heb de uitzending van De Leugen Regeert gemist. Maar is het niet zo dat een hoog HDL cholesterol niet slecht voor je is? Misschien bedoelden ze dat bij Radar?
Ah, komt het daar vandaan! Dat verklaart al een boelquote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:04 schreef Ymke het volgende:
Vliegend wil zeggen dat het snel komt, is een afgeleide van de vliegende tering die erg besmettelijk was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |