Was gisteren nog een item over in Studio Sport. Kees Jongkind ging bij hem op bezoek ter ere van zijn 45e verjaardag. HIj keek met hem terug naar de beelden van de Milaan-San Remo die hij eigenlijk had moeten winnen, op zijn zeges het jaar daarna. Ook een aantal foto's van o.a. zijn fraaie wielerbenen werden bekeken.quote:Op zondag 25 maart 2007 17:14 schreef Berto het volgende:
Ook nog wat minder nieuws omtrent een van Neerlands voormalige gele trui drager, Teun van Vliet.
Nadat een aantal jaren geleden bij hem darmkanker was geconstateerd en verholpen, heeft de kanker opnieuw bij hem toegeslagen, maar nu in zijn hersenen.
http://www.bndestem.nl/sportalgemeen/article1242246.ece
Wat een interview.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:55 schreef Gitanki het volgende:
Stukje over pozzato
Die laatste alinea..
Zelfs voetballers spelen daar wel eens mee...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gerolsteiner's David Kopp is returning to action only days after his horrifying crash in Milano-Sanremo. He will be the eldest, at 28, of the young team taking on on of Belgium's Semi-Classics.
Dan heeft die toch in elk geval geen schedeltrauma en neusbreuk zou je denken
schedeltrauma kan ook hersenschudding zijn. Maar dat moet dan wel een kleine geweest zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gerolsteiner's David Kopp is returning to action only days after his horrifying crash in Milano-Sanremo. He will be the eldest, at 28, of the young team taking on on of Belgium's Semi-Classics.
Dan heeft die toch in elk geval geen schedeltrauma en neusbreuk zou je denken
ze willen over de keitjesquote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:55 schreef Ambrosius het volgende:
Nu een item in het Sportjournaal over de Vuelta 2009. Met o.a. Olano.
Idd, ik was daar ook, maar eerder teruggegaan omdat het zulk slecht weer was.quote:
Toch erg netjes van die Gesink, nog nat achter de oren en dan 'gewoon' meerijdenquote:29/03: (Leon) Gesink en Weening redelijk vooraan
Robert Gesink
Robert Gesink (foto) werd veertiende en Pieter Weening twintigste in de zwaarste etappe van de Vuelta a Castilla y Leon en dat was een resultaat waar de Raboploeg vooraf voor had getekend. "Een goede uitslag. Conform onze hoop en verwachtingen. Niets meer en niets minder", vertelde ploegleider Adri van Houwelingen kort na de aankomst. Bij de bespreking 's ochtends hadden ze het er al over gehad. Een man tussen de tiende en de twintigste plaats zou mooi zijn. Het werden er twee achter het geweld van de Spanjaarden en daarmee konden alle Rabo's leven.
Dé man van etappekoersen op dit moment, Alberto Contador, was ook in de Koninginnerit niet te houden. Alleen Koldo Gil kon de Spaanse meester bijblijven. Contador won desondanks de etappe en nam de leiderstrui over van Vladimir Karpets, die in geen velden of wegen te bekennen was. De Spanjaarden hielden toch al redelijk huis, want de eerste negen plaatsen waren alle voor thuisrijders. Jan Hruska was op de tiende plaats pas de eerste niet-Spanjaard.
Van de buitenlanders deed Robert Gesink het dus helemaal niet slecht. Op een steenworpafstand van Ivan Basso won hij op iets meer dan 1:20 de sprint van een elitegroepje. "Zeker als je die zware val van eerder deze week meeneemt in je beschouwingen kun je niet anders dan concluderen dat Robert het prima heeft gedaan. Hij is helemaal niet weggereden en eindigt in een mooi groepje met Leipheimer en Danielson", vond Van Houwelingen.
Ook Pieter Weening deed het goed. Hij zat 500 meter voor de finish nog in het groepje van Gesink, maar moest er toen af. Toch moet de uitslag Weening moed geven, die geplaagd door aanvallen van hooikoorts nog zo'n lastige Parijs-Nice reed en nu eindelijk weer gezond kan rondfietsen. Van Houwelingen: "Pieter gaf ons ook aan, dat hij zeker wel tevreden was. Het seizoen is wat ongelukkig begonnen door die hooikoorts, maar nu zag het er toch weer een stuk beter uit."
Vrijdag volgt nog een etappe met twee cols van eerste categorie. De top van de laatste ligt echter ruim vijftig kilometer van de finish. De finale is echter toch weer lastig. Volgens Van Houwelingen nog zwaarder dan de aankomst van woensdag toen het peloton in tweeën brak. "Ik ken deze aankomst van drie jaar geleden in de Vuelta. Toen won Valverde daar en werd Menchov, toen nog niet in onze dienst, er derde. Dat zegt al iets over wat je morgen moet kunnen."
Zondag de tijdrit op France 3 in elk gevalquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:33 schreef kawotski het volgende:
wordt het Criterium International nog ergens uitgezonden?
Wat stom zeg.quote:Op zondag 1 april 2007 21:50 schreef Bartoli het volgende:
Ze was ook nog eens verkeerd gestuurd maar dat ontdekte ze al na een paar meter en verloor hooguit 10 seconden.
In een interview in de krant stond dat ze dacht dat ze daardoor misschien wel gewonnen hadquote:Op zondag 1 april 2007 21:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat stom zeg.
Ze zou daardoor ook nog eens de koers hebben verloren, zeg.
Gelukkig won ze alsnog.
quote:Juan Antonio Flecha is een Spaanse
uitzondering die van de Ronde van
Vlaanderen houdt. Met een schaterlach
denkt hij terug aan z'n debuut ('02).
"Een heerlijke tijd", zegt Flecha in
GvA. "Haast iedereen van Banesto kwam
met tegenzin, ik niet. Tijdens onze
1e verkenning reed ik als enige op de
kasseien, de rest op het fietspad.
"Loco" (gek), hoorde ik hen denken."
"Daarna volgde Gent-Wevelgem. Wij met
z'n allen over de kaart gebogen om te
zien waar we gereden hadden. Vrijdag
was het de GP Pino Cerami. En weer
zochten wij op de kaart op hoe we van
Pino naar Cerami moesten rijden. Een
uur later zochten we nog", lacht hij.
Gaat over de ADR wielerploeg van fantast en financieel sjoemelaar François Lambert. De renners werden nooit betaald, maar ze wonnen wel als enige Belgische ploeg in het moderne wielrennen de Tour de France ... Ze kijken met enkele figuren uit die ploeg van toen (oa José De Cauwer en uiteraard Lemond) terug op die periode.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:00 schreef -skippybal- het volgende:
Oeh, maandag om 20.50 op de Belg iets over dé tijdrit tussen Lemond en Fignon?
quote:
Was dat er nog op? Helemaal vergeten...quote:Op donderdag 5 april 2007 19:22 schreef du_ke het volgende:
Oh en voor de liefhebbers, de NOS schijnt de ronde van Drenthe zaterdag op internet uit te zenden.
quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:49 schreef Bartoli het volgende:
fotos team presentation Team DSB Bank
[afbeelding]
Typisch Duits, ze zijn er bij deze B koers weer opnieuw van start tot finish bij.quote:Op maandag 9 april 2007 12:19 schreef -skippybal- het volgende:
Rund um Köln is op dit moment ook live op de WDR.
Borrajo ja, reed in 2004 7 keer in de top 10 van de Giro, jaar later 2e in Henninger Turm, daarna niks meer van gehoord, op een ereplaatsje in Bessege na. Weet iemand waar hij nu rijdt?quote:Op maandag 9 april 2007 16:41 schreef Leatherface het volgende:
Haedo die Brown en Petacchi klopt in Rondom Keulen.
Verrassend.
Argentinie heeft trouwens wel meer behoorlijke wielrenners. Voornamelijk op de baan hebben ze wat toppers (Perez en Curuchet), maar op de weg hebben ze behalve deze Haedo ook nog Bongiorno en Boraja. Die laatste werd al eens tweede in de Henninger Turm.
Hij rijdt nu blijkbaar voor Rite Aid pro Cycling, een Amerikaans Continental Team.quote:Op maandag 9 april 2007 16:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Borrajo ja, reed in 2004 7 keer in de top 10 van de Giro, jaar later 2e in Henninger Turm, daarna niks meer van gehoord, op een ereplaatsje in Bessege na. Weet iemand waar hij nu rijdt?
Wel sneu voor ze, maar ik heb niet zoiets van: 'Goh, wat zal ik de renners van Unibet missen.'quote:Op maandag 9 april 2007 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Unibet krijgt van ASO zelfs geen uitnodiging voor de Waalse Pijl en LBL![]()
quote:Op maandag 9 april 2007 22:11 schreef Falco het volgende:
Iemand dit al gezien
http://www.youtube.com/watch?v=F0uallayZYs
quote:Op maandag 9 april 2007 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Unibet krijgt van ASO zelfs geen uitnodiging voor de Waalse Pijl en LBL![]()
Ik ben toch benieuwd welke ploegen dan wel een uitnodiging krijgen. De helden van Agritubel? De dope-verzamelingen van Tinkoff of Relax?quote:Unibet.com mag niet starten in Waalse klassiekers
Unibet.com blijft in de hoek waar de klappen vallen: het Zweeds-Belgische ProTourteam mag nu ook niet starten in de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.
Dat raakte maandag bekend via de organisator van de Ardense klassiekers, ASO, bij de verkenning van de kasseistroken van Parijs-Roubaix.
Volgens de Franse organisatie is de Belgische wet identiek aan de Franse wet wat betreft goksponsoring.
ASO weigerde Unibet.com eerder al in Parijs-Nice en Parijs-Roubaix. Van ASO mag Unibet.com niet op Franse bodem koersen, omdat de sponsor van het Zweeds-Belgische team een online gokmaatschappij is, een verboden activiteit op het Franse grondgebied. Het teammanagement spande een zaak in kort geding aan om alsnog een uitnodiging te krijgen voor Parijs-Nice, maar werd op 9 maart door de rechter teruggefloten.
De redenering van ASO is bizar, want Unibet.com (het vroegere MrBookmaker.com) rijdt al jaren op Belgische bodem. Zondag nog startte het team in de Ronde van Vlaanderen.
Landbouwkrediet, Barloworld, Chocolade Jacques en Agritubel sowieso. Wellicht ook nog Acqua & Sapone of Tinkoff ja. Relax sowieso nietquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
[..]
Ik ben toch benieuwd welke ploegen dan wel een uitnodiging krijgen. De helden van Agritubel? De dope-verzamelingen van Tinkoff of Relax?
Belachelijk dat Unibet niet uigenodigd wordt in hun eigen land. En van die wet wat betreft sponsoring is natuurlijk gewoon onzin. Of is de Waalse wet anders dan de Vlaamse? Bovendien kan Unibet natuurlijk ook gewoon in hun Canyon shirts rijden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..
Volgens de Franse organisatie is de Belgische wet identiek aan de Franse wet wat betreft goksponsoring.
..]
Vanavond in Terzake was er heel wat opheldering ivm Unibet.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Belachelijk dat Unibet niet uigenodigd wordt in hun eigen land. En van die wet wat betreft sponsoring is natuurlijk gewoon onzin. Of is de Waalse wet anders dan de Vlaamse? Bovendien kan Unibet natuurlijk ook gewoon in hun Canyon shirts rijden.
LA LISTE DES ÉQUIPESquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
[..]
Ik ben toch benieuwd welke ploegen dan wel een uitnodiging krijgen. De helden van Agritubel? De dope-verzamelingen van Tinkoff of Relax?
N.a.v. 3 en 4. Een contract kan je nooit verplichten tot een illegale daad, je blijft dan toch zelf verantwoordelijk voor je daden. Andersom geldt overigens wel dat een contract waarin iets illegaals staat, voor dat deel nietig verklaard kan worden. De UCI kan de organisatie van Gent-Wevelgem nooit straffen omdat ze een illegaal deel van het contract niet uitvoeren. Ik denk dat als de organisatie dit via de rechter zou spelen en gelijk krijgt, dat de UCI dan ook een zware dobber er aan zou hebben om Gent-Wevelgem uit de Protour te weren voor de komende jaren. De UCI heeft dan al snel de schijn tegen als Gent-Wevelgem verder netjes aan alle verplichtingen voldoet en de koers goed organiseert.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vanavond in Terzake was er heel wat opheldering ivm Unibet.
1) Reclame maken voor gokspelen via het internet is wel degelijk illegaal in België. Vorige zondag is proces verbaal opgemaakt voor de aanwezigheid in de RVV, en dat gebeurt al jaren voor alle wedstrijden waarin Unibet (en voorheen Mr. Bookmaker) start. Voorlopig vervolgt het parket nog niet, maar wat niet is zal zeker nog komen, aldus de kansspelencommissie
2) Wedstrijdorganisatoren zijn 'mededaders' en kunnen mee veroordeeld worden als ze dit toch toelaten. Straffen: 3 jaar cel (!) en tot 25.000 euro boete. (Mijn vraag: zijn renners die voor die ploeg uitkomen dan ook mededaders?)
3) De Gent-Wevelgem organisator zei duidelijk Unibet te laten starten OMDAT hij een contract had met de UCI. Dat is precies het grote verschil met bvb. de ASO. Zij hebben GEEN contract met de UCI, en zijn dus niet verplicht de bepalingen van dat contract te volgen.
4) Straffer dus: eigenlijk is hier de UCI de 'misdadiger'. Ze verplichten wedstrijdorganisatoren een illegale daad te stellen wanneer ze Unibet moeten laten starten.
Skil en Wiesenhof zijn uitgenodigd voor de Amstel Gold Race. Voor de rest hebben ze in WP en LBL niks te zoekenquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch mis ik Skil en Wiesenhoff bij de deelnemende ploegen.
Of iig niet meer of minder dan Agritubel, die de AGR weer niet rijden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Skil en Wiesenhof zijn uitgenodigd voor de Amstel Gold Race. Voor de rest hebben ze in WP en LBL niks te zoeken
quote:UCI eist opheldering van Franse regering
Uitgegeven: 10 april 2007 23:20
Laatst gewijzigd: 10 april 2007 23:20
AMSTERDAM - De internationale wielerunie UCI heeft de Franse regering in een brief om opheldering gevraagd over de positie van Unibet.com.
Volgens organisator ASO mag de wielerformatie niet worden uitgenodigd voor koersen in Frankrijk en België vanwege een verbod op reclame voor kansspelen. Unibet mist daardoor ondanks de verkregen ProTour-licentie bijna alle belangrijke wedstrijden van het seizoen.
AC Milan
UCI-voorzitter Pat McQuaid vindt dat de wetgeving niet consequent wordt nageleefd. "Betekent dit nu dat ploegen die door gokbedrijven worden gesponsord in Frankrijk niet aan competities mogen deelnemen?", vraagt de Ier in de brief aan de Franse sportminister Jean-Francois Lamour.
Volgens McQuaid zouden dan ook voetbalclubs als Sevilla en AC Milan, die de naam van een gokbedrijf op het shirt hebben staan, niet welkom zijn in Frankrijk.
Luik-Bastenaken-Luik
Unibet-manager Koen Terryn liet eerder woensdag weten dat hij snel met de ASO om tafel wil om tot een oplossing te komen. Hij reageerde daarmee op het nieuws dat de ploeg ook niet welkom is in de Waalse wielerklassiekers Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl.
Er zitten al snel een ploeg of 5 op het niveau van Skil, Agritubel, Wiesenhoff etc.quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of iig niet meer of minder dan Agritubel, die de AGR weer niet rijden.
Tja, dat door de een de wet niet wordt nageleefd, betekent natuurlijk niet dat de ander het ook niet hoeft te doen. In plaats van te wijzen naar anderen waar het wél mag, zou de UCI beter dan eens goede redenen aangeven waarom het wel mag.quote:
Ja, maar dat betekent dat het altijd een afweging is voor de organisatie, om een ploeg wel of niet te laten rijden. En daar kunnen ze allerlei redenen voor hebben, sponsorbelangen, maar misschien was de ploegleider van Agritubel vorig jaar wel aardig naar de organisatie toe, terwijl Wiesenhof zat te schelden dat ze een klotekoers hadden georganiseerd (om maar een dwarsstraat te noemen).quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er zitten al snel een ploeg of 5 op het niveau van Skil, Agritubel, Wiesenhoff etc.
Voor de Spanjaarden is de Ronde van het Baskenland natuurlijk wel een stuk interessanter dan de Driedaagse van De Panne.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:24 schreef Ereinion het volgende:
Volgens mij waren een paar jaar geleden een paar andere Lotto's, zoals Aerts, ook al aan het klagen over de Ronde van het Baskenland. Maar het zou toch niemand verbazen dat de spanjaarden zich wat 'extra' voorbereiden op zo'n koers?
Hier rijden ze ook daadwerkelijk tegen brommers. Flecha mocht het in Gent-Wevelgem twee jaar terug nog ondervinden ...quote:Op woensdag 11 april 2007 12:29 schreef Bartoli het volgende:
yeah right Björn, dat denken de spanjaarden ook als ze hier komen koersen
![]()
Wat zei 'ie over Coucke?quote:Op woensdag 11 april 2007 16:25 schreef Tommeke het volgende:
Tsjah, Leukemans moet niet janken maar gewoon knechten. In de Brabantse Pijl werd hij ook met gemak weer bijgehaald door Boogerd... In het artikel had hij ook nog kritiek op Coucke, dat was wel terecht denk ik. Goed dat iemand er es wat van zegt
quote:
quote:Björn Leukemans zei tegen Sporza: "Ik word gek als ik Marc Coucke hoor zeggen dat we met één kopman en "heel veel hoop" het voorjaar aanvatten, want we zouden de besten toch niet kunnen volgen. Wat is dat nu toch? Als ik goed ben, kan ik verdorie wél volgen. Quick-Step de sterkste ploeg in de Ronde? Ik zag maar één sterkste ploeg en dat was Predictor-Lotto. Vansevenant reed de koers van zijn leven, Roesems was super, ik had benen voor de top 5".
quote:"Tour kan ingekort worden"
Lefevere pleit ook voor minder koersdagen. "Op dit moment zijn er ongeveer 160 ProTour-koersdagen. Dat mogen er gerust 70 of 80 worden. De Tour kan zeker een week ingekort worden."
Dat ze dan de eerste week schrappen, eens kijken of Lefèvere het dan nog een goed idee vindt. Op zich stelt die toch niet veel voor, de ene voorspelbare massasprint na de andere, voor de rest worden er enkel interessante klassementsrenners uitgeschakeld door te vermijden valpartijen.quote:
Lefevre ziet ze weer vliegen. Trouwens, hij wil nu dat de Europese Commissie de monopoliepositie van ASO, Unipublic en RCS zou aanpakken die samen '70 % van alle koersen organiseren' , ik vraag mij af hoe hij dat wil doen, want om te beginnen is er net al geen sprake van een monopolie want het zijn al drie verschillende organisaties ... (en als je de macht bij de UCI gaat leggen krijg je pas een monopolie)quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |