abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:44:27 #176
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_48193373
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Belachelijk dat Unibet niet uigenodigd wordt in hun eigen land. En van die wet wat betreft sponsoring is natuurlijk gewoon onzin. Of is de Waalse wet anders dan de Vlaamse? Bovendien kan Unibet natuurlijk ook gewoon in hun Canyon shirts rijden.
Vanavond in Terzake was er heel wat opheldering ivm Unibet.

1) Reclame maken voor gokspelen via het internet is wel degelijk illegaal in België. Vorige zondag is proces verbaal opgemaakt voor de aanwezigheid in de RVV, en dat gebeurt al jaren voor alle wedstrijden waarin Unibet (en voorheen Mr. Bookmaker) start. Voorlopig vervolgt het parket nog niet, maar wat niet is zal zeker nog komen, aldus de kansspelencommissie

2) Wedstrijdorganisatoren zijn 'mededaders' en kunnen mee veroordeeld worden als ze dit toch toelaten. Straffen: 3 jaar cel (!) en tot 25.000 euro boete. (Mijn vraag: zijn renners die voor die ploeg uitkomen dan ook mededaders?)

3) De Gent-Wevelgem organisator zei duidelijk Unibet te laten starten OMDAT hij een contract had met de UCI. Dat is precies het grote verschil met bvb. de ASO. Zij hebben GEEN contract met de UCI, en zijn dus niet verplicht de bepalingen van dat contract te volgen.

4) Straffer dus: eigenlijk is hier de UCI de 'misdadiger'. Ze verplichten wedstrijdorganisatoren een illegale daad te stellen wanneer ze Unibet moeten laten starten.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:47:08 #177
pi_48193517
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

[..]

Ik ben toch benieuwd welke ploegen dan wel een uitnodiging krijgen. De helden van Agritubel? De dope-verzamelingen van Tinkoff of Relax?
LA LISTE DES ÉQUIPES

Allemagne
Gerolsteiner
T-Mobile Team

Belgique
Chocolade Jacques - Topsport Vlaanderen
Quick Step - Innergetic
Landbouwkrediet - Tonissteiner
Predictor-Lotto

Danemark
Team CSC

Espagne
Caisse d'Epargne
Euskaltel - Euskadi
Saunier Duval - Prodir

États-Uunis
Discovery Channel Pro Cycling Team

France
AG2R Prévoyance
Agritubel
Bouygues Telecom
Cofidis, le Crédit Par Téléphone
Crédit Agricole
Française Des Jeux

Grande-Bretagne
Barloworld

Italie
Lampre-Fondital
Liquigas
Team Milram
Tinkoff Credit Systems

Pays-Bas
Rabobank

Suisse
Astana
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:57:37 #178
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48194061
Barloworld
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48194586
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vanavond in Terzake was er heel wat opheldering ivm Unibet.

1) Reclame maken voor gokspelen via het internet is wel degelijk illegaal in België. Vorige zondag is proces verbaal opgemaakt voor de aanwezigheid in de RVV, en dat gebeurt al jaren voor alle wedstrijden waarin Unibet (en voorheen Mr. Bookmaker) start. Voorlopig vervolgt het parket nog niet, maar wat niet is zal zeker nog komen, aldus de kansspelencommissie

2) Wedstrijdorganisatoren zijn 'mededaders' en kunnen mee veroordeeld worden als ze dit toch toelaten. Straffen: 3 jaar cel (!) en tot 25.000 euro boete. (Mijn vraag: zijn renners die voor die ploeg uitkomen dan ook mededaders?)

3) De Gent-Wevelgem organisator zei duidelijk Unibet te laten starten OMDAT hij een contract had met de UCI. Dat is precies het grote verschil met bvb. de ASO. Zij hebben GEEN contract met de UCI, en zijn dus niet verplicht de bepalingen van dat contract te volgen.

4) Straffer dus: eigenlijk is hier de UCI de 'misdadiger'. Ze verplichten wedstrijdorganisatoren een illegale daad te stellen wanneer ze Unibet moeten laten starten.
N.a.v. 3 en 4. Een contract kan je nooit verplichten tot een illegale daad, je blijft dan toch zelf verantwoordelijk voor je daden. Andersom geldt overigens wel dat een contract waarin iets illegaals staat, voor dat deel nietig verklaard kan worden. De UCI kan de organisatie van Gent-Wevelgem nooit straffen omdat ze een illegaal deel van het contract niet uitvoeren. Ik denk dat als de organisatie dit via de rechter zou spelen en gelijk krijgt, dat de UCI dan ook een zware dobber er aan zou hebben om Gent-Wevelgem uit de Protour te weren voor de komende jaren. De UCI heeft dan al snel de schijn tegen als Gent-Wevelgem verder netjes aan alle verplichtingen voldoet en de koers goed organiseert.
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 april 2007 @ 22:45:58 #180
73911 ultra_ivo
pi_48197076
Toch mis ik Skil en Wiesenhoff bij de deelnemende ploegen.
pi_48197909
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch mis ik Skil en Wiesenhoff bij de deelnemende ploegen.
Skil en Wiesenhof zijn uitgenodigd voor de Amstel Gold Race. Voor de rest hebben ze in WP en LBL niks te zoeken
pi_48199797
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:58 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Skil en Wiesenhof zijn uitgenodigd voor de Amstel Gold Race. Voor de rest hebben ze in WP en LBL niks te zoeken
Of iig niet meer of minder dan Agritubel, die de AGR weer niet rijden.
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 april 2007 @ 23:43:45 #183
73911 ultra_ivo
pi_48199824
nu.nl:
quote:
UCI eist opheldering van Franse regering
Uitgegeven: 10 april 2007 23:20
Laatst gewijzigd: 10 april 2007 23:20

AMSTERDAM - De internationale wielerunie UCI heeft de Franse regering in een brief om opheldering gevraagd over de positie van Unibet.com.

Volgens organisator ASO mag de wielerformatie niet worden uitgenodigd voor koersen in Frankrijk en België vanwege een verbod op reclame voor kansspelen. Unibet mist daardoor ondanks de verkregen ProTour-licentie bijna alle belangrijke wedstrijden van het seizoen.

AC Milan

UCI-voorzitter Pat McQuaid vindt dat de wetgeving niet consequent wordt nageleefd. "Betekent dit nu dat ploegen die door gokbedrijven worden gesponsord in Frankrijk niet aan competities mogen deelnemen?", vraagt de Ier in de brief aan de Franse sportminister Jean-Francois Lamour.

Volgens McQuaid zouden dan ook voetbalclubs als Sevilla en AC Milan, die de naam van een gokbedrijf op het shirt hebben staan, niet welkom zijn in Frankrijk.

Luik-Bastenaken-Luik

Unibet-manager Koen Terryn liet eerder woensdag weten dat hij snel met de ASO om tafel wil om tot een oplossing te komen. Hij reageerde daarmee op het nieuws dat de ploeg ook niet welkom is in de Waalse wielerklassiekers Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl.
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 april 2007 @ 23:44:15 #184
73911 ultra_ivo
pi_48199840
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of iig niet meer of minder dan Agritubel, die de AGR weer niet rijden.
Er zitten al snel een ploeg of 5 op het niveau van Skil, Agritubel, Wiesenhoff etc.
pi_48199929
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:43 schreef ultra_ivo het volgende:
nu.nl:
[..]
Tja, dat door de een de wet niet wordt nageleefd, betekent natuurlijk niet dat de ander het ook niet hoeft te doen. In plaats van te wijzen naar anderen waar het wél mag, zou de UCI beter dan eens goede redenen aangeven waarom het wel mag.

Als ik 150 rijd op de snelweg en dan zeg dat de auto voor me dat ook deed, betekent dat ook niet dat het dan wel goed is.

Edit: dus in plaats van met de ASO om de tafel te gaan zitten, kunnen ze beter met de officier van justitie gaan praten. De ASO heeft op basis van haar interpretatie van wetgeving een standpunt ingenomen. Die interpretatie kan fout zijn, maar als de UCI daar écht op wil gaan schieten kunnen ze beter met de officier van justitie in conclaaf gaan om eens na te gaan wat die er van vindt. Als die dan zegt dat er geen bezwaar is, dán heeft de UCI tenminste een echt argument. Als wat Joostmaghetweten heeft gepost over die uitzending van Terzake klopt, en er in België al procesverbaal is gemaakt vanwege het starten van Unibet, dan lijkt me dat de ASO toch wel een stevig punt heeft.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2007 23:53:56 ]
pi_48200053
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:44 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Er zitten al snel een ploeg of 5 op het niveau van Skil, Agritubel, Wiesenhoff etc.
Ja, maar dat betekent dat het altijd een afweging is voor de organisatie, om een ploeg wel of niet te laten rijden. En daar kunnen ze allerlei redenen voor hebben, sponsorbelangen, maar misschien was de ploegleider van Agritubel vorig jaar wel aardig naar de organisatie toe, terwijl Wiesenhof zat te schelden dat ze een klotekoers hadden georganiseerd (om maar een dwarsstraat te noemen).
Uiteindelijk kan er maar een beperkt aantal renners starten (nou ja, beperkt, 200 is best veel in een peloton), dus er moeten wat keuzes gemaakt worden. En dan is het op zich wel logisch dat een franse ploeg eerder in franse wedstrijden mag starten, een duitse mag ook eerder in duitse wedstrijden starten etc.
pi_48211448
Bjorn Leukemans op sporza:

"Ik ben niet slechter geworden"Björn Leukemans richt zich niet langer op de Waalse klassiekers en het korte rondewerk. "Ik had de toptien in mijn bereik in Luik-Bastenaken-Luik, maar die tijd is voorbij", zegt de renner.

"Drie jaar geleden ging ik op Saint-Nicolas nog met Basso en Sanchez achter Boogerd aan. Nu kan ik Basso en Sanchez niet meer volgen. En dat is niet omdat ik zo veel slechter ben geworden, hoor."

"Er zijn dagen geweest dat Jan Ullrich me bergop in de weg reed. Enkele weken later vloog hij me voorbij. En naar de Ronde van het Baskenland keer ik nooit terug. Daar rij je tegen "brommers"."

yeah right Björn, dat denken de spanjaarden ook als ze hier komen koersen
  woensdag 11 april 2007 @ 13:02:12 #188
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_48212625
Ga toch knechten, Björn. Maar verveel ons alsjeblieft niet met zulke praatjes man. Kneus.
In het volledige artikel dit er nog bij:
"Vansevenant reed de koers van zijn leven, Roesems was super, ik had benen voor de top 5", zegt Leukemans nog.

[ Bericht 59% gewijzigd door icebliss op 11-04-2007 13:07:14 ]
Tranquillo
  woensdag 11 april 2007 @ 13:17:17 #189
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48213245
Hij zei eerst ook dat veel in de ploeg niet in 'm geloven, en dat vond 'ie maar vreemd...
Hoevaak die kerel wel niet heeft teleurgesteld
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48213543
Volgens mij waren een paar jaar geleden een paar andere Lotto's, zoals Aerts, ook al aan het klagen over de Ronde van het Baskenland. Maar het zou toch niemand verbazen dat de spanjaarden zich wat 'extra' voorbereiden op zo'n koers?
  woensdag 11 april 2007 @ 13:26:47 #191
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48213642
Net zoals me het niet zou verbazen als Boonen zich in Monaco perfect aan het voorbereiden is.
Oh nee, het enige wat je moet doen om sneller te rijden is intervaltraining
LastFM
pi_48213790
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:24 schreef Ereinion het volgende:
Volgens mij waren een paar jaar geleden een paar andere Lotto's, zoals Aerts, ook al aan het klagen over de Ronde van het Baskenland. Maar het zou toch niemand verbazen dat de spanjaarden zich wat 'extra' voorbereiden op zo'n koers?
Voor de Spanjaarden is de Ronde van het Baskenland natuurlijk wel een stuk interessanter dan de Driedaagse van De Panne.

Sowieso sterft het in Spanje van de korte etappewedstrijden met vrij veel klimmen erin, dus nogal logisch dat die daar dan hard bergop rijden.

De Spanjaarden vinden weer dat de Vlamingen belachelijk hard op de kasseistroken rijden.
pi_48214398
dat blijf je houden. Ook weleens gehoord van renners die in Portugal de gelijknamige ronde rijden die hetzelfde als Leukemans zeggen. Dat de portugezen als brommers rijden. Ok nu is zijn enkele portugezen wel betrapt maar het gros is gewoon een kwestie van motivatie om je sponsor proberen een plezier te doen.
pi_48220227
Tsjah, Leukemans moet niet janken maar gewoon knechten. In de Brabantse Pijl werd hij ook met gemak weer bijgehaald door Boogerd... In het artikel had hij ook nog kritiek op Coucke, dat was wel terecht denk ik. Goed dat iemand er es wat van zegt
  woensdag 11 april 2007 @ 16:26:24 #195
pi_48220289
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:29 schreef Bartoli het volgende:

yeah right Björn, dat denken de spanjaarden ook als ze hier komen koersen
Hier rijden ze ook daadwerkelijk tegen brommers. Flecha mocht het in Gent-Wevelgem twee jaar terug nog ondervinden ...
pi_48320271
Jaksche tekent voor 2 jaar bij Tinkoff (aldus Eurosport)
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:58:48 #197
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48320292
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:25 schreef Tommeke het volgende:
Tsjah, Leukemans moet niet janken maar gewoon knechten. In de Brabantse Pijl werd hij ook met gemak weer bijgehaald door Boogerd... In het artikel had hij ook nog kritiek op Coucke, dat was wel terecht denk ik. Goed dat iemand er es wat van zegt
Wat zei 'ie over Coucke?
LastFM
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:03:43 #198
pi_48320386
Staking Zaventem treft ook het peloton
Ploegen voor Ronde van Georgia met de bus naar Amsterdam

De stakingsactie op de luchthaven van Zaventem nam ook een flinke hap uit het deelnemersveld van de Ronde van Georgia mee in de chaos.
Zowat vijftig renners en personeelsleden van Predictor, Quick Step, Discovery en CSC meldden zich rond zeven uur vrijdagochtend vergeefs aan de incheckbalie om er het peloton gestrande reizigers te bevolken. Weliswaar werden de fietsen na verloop van tijd netjes ondergebracht in containers, maar die moesten er nadien weer worden uitgehaald. Uiteindelijk werden ze met zijn allen in autobussen geladen die hen naar Amsterdam moesten brengen.

Beetje leute

,,In principe stijgen we zaterdagvoormiddag om 10u20 op'', aldus Predictor-ploegleider Jose De Cauwer. ,,'t Is te zeggen: van onze ploeg zou iedereen zeker mee kunnen. Ook de vijf mensen van Discovery. Het ziet er echter naar uit dat de beide andere teams een paar mannetjes, personeel vooral, pas zondag achterna kunnen sturen.''

De Cauwer bleef er nog rustig bij. ,,Niks aan te doen. We hebben zelfs al een beetje leute gehad, ondanks alles. We zullen wel blij zijn als we eindelijk in een bed liggen (barst plots uit) Nondedju, nu staat onze bus nog eens in de file ook!''

De Ronde van Georgia start maandag met een etappe van Peachtree naar Macon. Die wordt op gang gevlagd om 13 uur plaatselijke tijd. Dat wil zeggen om 19 uur Belgische tijd. Dat zou dus nog net moeten lukken. (pdk)
pi_48320615
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:58 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Wat zei 'ie over Coucke?
quote:
Björn Leukemans zei tegen Sporza: "Ik word gek als ik Marc Coucke hoor zeggen dat we met één kopman en "heel veel hoop" het voorjaar aanvatten, want we zouden de besten toch niet kunnen volgen. Wat is dat nu toch? Als ik goed ben, kan ik verdorie wél volgen. Quick-Step de sterkste ploeg in de Ronde? Ik zag maar één sterkste ploeg en dat was Predictor-Lotto. Vansevenant reed de koers van zijn leven, Roesems was super, ik had benen voor de top 5".
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:43:12 #200
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48321201
quote:
"Tour kan ingekort worden"
Lefevere pleit ook voor minder koersdagen. "Op dit moment zijn er ongeveer 160 ProTour-koersdagen. Dat mogen er gerust 70 of 80 worden. De Tour kan zeker een week ingekort worden."

Mafkoek...
LastFM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')