Deze regel gaat niet op wanneer er een vrouw achter het stuur zit. Dan maakt het formaat van de auto niet uit.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:53 schreef whoops het volgende:
Lang verhaal kort: hoe groter de auto, hoe slechter de rijstijl...
quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Deze regel gaat niet op wanneer er een vrouw achter het stuur zit. Dan maakt het formaat van de auto niet uit.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Deze regel gaat niet op wanneer er een vrouw achter het stuur zit. Dan maakt het formaat van de auto niet uit.
Nee, vrouwen rijden altijd goed, toch??quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Deze regel gaat niet op wanneer er een vrouw achter het stuur zit. Dan maakt het formaat van de auto niet uit.
Bij vrouwen is het: hoe groter haar ego, hoe beroerder de rijstijl...quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:09 schreef fembol het volgende:
[..]
Nee, vrouwen rijden altijd goed, toch??![]()
Ik moest lachenquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:09 schreef fembol het volgende:
[..]
Nee, vrouwen rijden altijd goed, toch??![]()
Ik erger me aan Nederlanders die denken dat ze Duitser zijn dan Duitsers, en zich dan asociaal gaan gedragen in het verkeer, terwijl juist de Duitsers zelf meestal erg netjes hard rijden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:15 schreef Sant het volgende:
Mwoi, ik erger me vooral aan mensen die twijfelen in t verkeer, daarmee bedoel ik: niet in durven voegen, niet over durven steken, stapvoets een bocht nemen...
En als ergste, Nederlanders op de snelweg!! AAAARGH!!!
Kom je lekker vanaf Oostenrijk, lekker rap tempo, zit er weer zo'n schijthollander op de linker baan, die maar niet aan de kant wil, onder het motto "t gaat hard genoeg", optieften jankers..
daar erger ik me aan
Als je rechtsafslaat heb je niet automatisch voorrang; als je van rechts komt welquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:27 schreef berney het volgende:
Het gekke was dat die vent echt dacht dat hij voorrang had.
Iedereen weet toch als iemand rechtsaf slaat dat die voorrang heeft?
Het betreft een voorrangskruising.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je rechtsafslaat heb je niet automatisch voorrang; als je van rechts komt wel![]()
Bal komt van tegenovergestelde richting en wil linksaf. Aangezien we aan de rechterkant v/d weg rijden is de rechterbocht de kortste bocht en heeft voorrangquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:29 schreef jitzzzze het volgende:
Als je rechtsafslaat heb je niet automatisch voorrang; als je van rechts komt wel![]()
wanneer je beide staat te wachten op een kruising en je wilt beide dezelfde kant op, mag degene die rechtsaf moet, eerst!!quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je rechtsafslaat heb je niet automatisch voorrang; als je van rechts komt wel![]()
Wij zijn het eens.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik erger me aan Nederlanders die denken dat ze Duitser zijn dan Duitsers, en zich dan asociaal gaan gedragen in het verkeer, terwijl juist de Duitsers zelf meestal erg netjes hard rijden.
dit is trouwens het school voorbeeld van het type schijt hollander wat ik bedoel... maar dat was al duidelijk denk ik...quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik erger me aan Nederlanders die denken dat ze Duitser zijn dan Duitsers, en zich dan asociaal gaan gedragen in het verkeer, terwijl juist de Duitsers zelf meestal erg netjes hard rijden.
Goed plan....quote:
Goeie uitvoering ook...quote:
Gister reed ik dus op de horizontale vlak op de paint en dat betreft een voorrangsweg waar doodleuk iemand voor mijn neus de weg overstak linksaf ging.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:36 schreef whoops het volgende:
[..]
Goeie uitvoering ook...
Tja, irritante situatie...
Sorry.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:38 schreef jitzzzze het volgende:
Wat een paint
Maar het maakt de situatie wel een stuk duidelijker
Geen diee, geen verstand van.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:37 schreef Sant het volgende:
dat is inderdaad wel irritant... maar als jij ziet dat hij aan wil rijden en jij doet dat ook, zal hij weinig anders kunnen dan op de rem staan...
Laat me raden trouwens: Mercedes rijder??
hier heb je alleen zo tering weinig aan als je je auto in de prak rijdt en je zelf in de kreukels ligt....quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:40 schreef rival het volgende:
kerel, voorrang krijg je niet, voorrang neem je!
en zo hoort het ook.. respect the king!quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:41 schreef jitzzzze het volgende:
Als jij in dat Elvis-pak aan komt, ga ik ook wel aan de kant
quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:42 schreef rival het volgende:
[..]
en zo hoort het ook.. respect the king!![]()
excuses meid!quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:43 schreef berney het volgende:
Ik ben een meid dank je.
En ik nam voorrang alleen hij nam het ook.
En in dit geval heeft het niets met voorzichtig aankomen te maken we stonden allebeide stil.
Jawel hoor, heb ik geen moeite mee.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:41 schreef Pakspul het volgende:
Typisch geval van geen voorrang durven te nemen
Eens. Duitsland is een verademing om te rijden. Van de zomer deed ik het elke dag een stukje en hoe verder je Duitsland in komt hoe beter het rijden is. De eerste paar kilometer heb je nog van die achterlijke Hollanders die met 100 een vrachtauto inhalen zonder zich te realiseren dat ik met 160 aan kom zakken maar zodra je iets verder komt merk je gewoon dat er vele malen beter wordt gereden. Jammer genoeg moest ik er na 10km altijd weer vanaf en terug Nederland in maar het was altijd lekker rijdenquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
Ik erger me aan Nederlanders die denken dat ze Duitser zijn dan Duitsers, en zich dan asociaal gaan gedragen in het verkeer, terwijl juist de Duitsers zelf meestal erg netjes hard rijden.
dat doe ik ook.. en dan zie je heel vaak mensen die voorrang hebben al gaan remmen... ja dan stop ik met remmen en ga ik ervoor.. en bedank altijd..... de gezichten die je dan zietquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
![]()
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook altijd wel hard aan kom rijden bij een kruising, en dan laat rem. Ook toen ik nog een klein autotje had, lieten mensen mij heel vaak voor gaan.
Omdat we tegelijk afsloegen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:44 schreef rival het volgende:
[..]
excuses meid!
als je beide stil staat, hoezo moet je dan op je rem voor die kerel?![]()
Precies, zo doe ik het ookquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:48 schreef rival het volgende:
[..]
dat doe ik ook.. en dan zie je heel vaak mensen die voorrang hebben al gaan remmen... ja dan stop ik met remmen en ga ik ervoor.. en bedank altijd..... de gezichten die je dan ziet![]()
hmmz heb ik t nu verkeerd begroepen, of jij??quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Eens. Duitsland is een verademing om te rijden. Van de zomer deed ik het elke dag een stukje en hoe verder je Duitsland in komt hoe beter het rijden is. De eerste paar kilometer heb je nog van die achterlijke Hollanders die met 100 een vrachtauto inhalen zonder zich te realiseren dat ik met 160 aan kom zakken maar zodra je iets verder komt merk je gewoon dat er vele malen beter wordt gereden. Jammer genoeg moest ik er na 10km altijd weer vanaf en terug Nederland in maar het was altijd lekker rijden
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:15 schreef Sant het volgende:
Mwoi, ik erger me vooral aan mensen die twijfelen in t verkeer, daarmee bedoel ik: niet in durven voegen, niet over durven steken, stapvoets een bocht nemen...
Deel van de frustratie komt natuurlijk ook omdat Nederlandse hardrijders zich meer dan eens schuldig maken aan bumperkleven. Komt er weer zo'n mongool in een GTI aan die bovenop je bumper duikt en vervolgens met groot licht gaat seinen. Echt de tiefus kunnen ze krijgenquote:
[moraalridder]quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:50 schreef berney het volgende:
Arghhhhhhhhh,
[blaat]
Ze weten bv niet dat als ik op een voorrangskruispunt rijd. IK voorrang heb en hun mij voorrang moeten verlenen.![]()
[blaat]
Gevol dat ik op de rem moet staan voor die etterbakken.
[blaat]
ik ga ook voor n mazda aan de kant, als ie maar sneller is dan ik...quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Deel van de frustratie komt natuurlijk ook omdat Nederlandse hardrijders zich meer dan eens schuldig maken aan bumperkleven. Komt er weer zo'n mongool in een GTI aan die bovenop je bumper duikt en vervolgens met groot licht gaat seinen. Echt de tiefus kunnen ze krijgen![]()
Als ik een BMW, Audi of Mercedes in m'n spiegel zie ga ik iig eerder netjes aan de kant dan als ik zo'n sjonnie zie![]()
Vorige keer zo'n rasmongool. Mocht je 70 dus ik haal iemand met 80 in (A15 bij Gorinchem) meneer komt in z'n Golf met 100 achterop, duikt vol op m'n bumper en begint meteen te seinen. Echt de tiefus kunnen ze krijgen. Lekker even de rem aangetikt en sjonnie op stang gejaagd. Sue mequote:Op woensdag 7 maart 2007 10:01 schreef Sant het volgende:
ik ga ook voor n mazda aan de kant, als ie maar sneller is dan ik...
Maar ik geniet inderdaad wel van de golf GTI bumperklevers... willen ze erlangs... heel ff ophouden en dan zelf plankgas geven... Dan zie je ze ook plankgas geven en ze kunnen ze niet bijhouden... dan lief naar rechts en ff zwaaien....DAMN i love volvo D5!!
maar dat alleen in nederland natuurlijk
OOOOH jah inderdaad, en dit zijn 9 van de 10 keer "ervaren rijders" die de jeugd verwijten dat ze asociaal rijden... ze moesten eens weten!!quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Oh ja grootste ergernis blijf natuurlijk de eikels die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde![]()
Ik toeter altijdquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:06 schreef Sant het volgende:
OOOOH jah inderdaad, en dit zijn 9 van de 10 keer "ervaren rijders" die de jeugd verwijten dat ze asociaal rijden... ze moesten eens weten!!
klopt, maar hij wil prima vooruit en n gti kan t toch echt vergeten :pquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:08 schreef pisnicht het volgende:
Zó snel is een D5 nou ook weer
huh???quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:19 schreef BertV het volgende:
Schrikkende mensen die seinen omdat ze gewoon niet opletten...
Diesels heerschen de snelwegquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:18 schreef Sant het volgende:
[..]
klopt, maar hij wil prima vooruit en n gti kan t toch echt vergeten :p
en na chiptuning gaat ie van 180 pk, naar 215 met een koppel van 420 Nm, dan heb je niks te klagen
hoewel ik bij terugkomst van oostenrijk wel moest afhaken tegen een m3 en passat
juist op de snelweg legt koppel het af tegen pk's hoor...quote:
want? de sjonnie is toch ook sneller dan jij? (of hij rijd iig harder) waarom wel voor een merc opzij maar niet voor een golf gti oid?quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Als ik een BMW, Audi of Mercedes in m'n spiegel zie ga ik iig eerder netjes aan de kant dan als ik zo'n sjonnie zie![]()
Juist op de snelweg is een vergelijkbare diesel sneller dan een beznine. Daar komt het koppel pas echt kijkenquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:44 schreef pisnicht het volgende:
[..]
juist op de snelweg legt koppel het af tegen pk's hoor...
wat wilt een 2 liter turbodiesel doen tegen een 2 liter turbo benzine auto? ik geloof niks hoorquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:48 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Juist op de snelweg is een vergelijkbare diesel sneller dan een beznine. Daar komt het koppel pas echt kijken
inderdaad, hoog koppel --> veel sneller optrekken --> daaag benzine bakken....quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:48 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Juist op de snelweg is een vergelijkbare diesel sneller dan een beznine. Daar komt het koppel pas echt kijken
dat snap ik ook niet helemaal. ik rij altijd te hard. maar let ook altijd op me spiegels... zodra ik zie dat iemand op me af komt rijden dan ga ik aan de kant om hem voorbij te laten....quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:52 schreef Sant het volgende:
[..]
maar inderdaad, ik vind het wel bullshit om voor n dikke bak wel te wijken en voor n andere niet...
quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:46 schreef rival het volgende:
kanker wat een randdebielen hier op de wereld... zien alles als een spelletje... je behoort gewoon rechts op de weg te rijden voor zover dat kan.... en als je je daar aan houd zal je bijna nooit last hebben van klevers!
wat die wilt doen?? sowieso ff op hem wachten wanneer de benzine auto weer moet tanken :pquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
wat wilt een 2 liter turbodiesel doen tegen een 2 liter turbo benzine auto? ik geloof niks hoor
hier heeft ie toch n punt... de gemiddelde gti rijder wil iets TE graag laten zien dat zijn / haar bakkie aardig vooruit wil... ik laat ook altijd gas los, laat maar wat uitrollen en dan weer gaserop, veel relaxter rijden...quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde BMW/Audi/Mercedes gewoon rustig op de linkerbaan een hoger tempo rijdt terwijl de gemiddelde GTI als een dwaas achterop komt en gaat bumperkleven. Als ik naar rechts kan dan zal ik de eerste zijn die naar rechts gaat maar als ik links moet rijden omdat ik fatsoenlijk aan het inhalen ben dan zal zo'n sjonnie op m'n bumper duiken en de gemiddelde BMW/Audi/Mercedes niet en daarom kan zo'n sjonnie van mij gewoon de tiefus krijgen en ben ik minder geneigd om zo snel mogelijk naar rechts te gaan.
Ik heb geen roestbak, de mijne is 1.4 dus opzich kan ie best leuk optrekken+ het feit dat het een automaatje is. (geen grappen graag)quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:58 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
[moraalridder]
Voorrang moet je krijgen, niet nemen. Zo'n patser-lease-aso-bak is vermoedelijk honderd keer sterker dan jouw roestige voertuigje. Je gaat het niet winnen... hij een krasje... jij total loss...
Ben je nou echt zo dom, of lijkt het maar zo? Eén aanrijding met één bal veroorzaken zal er volgens jou in resulteren dat alle ballen in de toekomst begrijpen dat ze voor TS uit moeten kijken?quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:53 schreef superbam het volgende:
zet je auto een keer in de zijkant van zo'n bal, dat helpt echt!
Gebruik je ruitensproeiers. Vooral als sjonnie of anita net zijn autootje blinkend heeft opgepoetst zullen ze dat niet grappig vinden...quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:00 schreef Sant het volgende:
[..]
hier heeft ie toch n punt... de gemiddelde gti rijder wil iets TE graag laten zien dat zijn / haar bakkie aardig vooruit wil... ik laat ook altijd gas los, laat maar wat uitrollen en dan weer gaserop, veel relaxter rijden...
het duurt even voordat alle ballen het door hebben dat er met TS niet gefuckt moet worden, en tot die tijd gewoon steeds auto's met airbag kopen TSquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:11 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom, of lijkt het maar zo? Eén aanrijding met één bal veroorzaken zal er volgens jou in resulteren dat alle ballen in de toekomst begrijpen dat ze voor TS uit moeten kijken?
Daar moet je de ballen wel voor hebben.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:13 schreef rival het volgende:
[..]
het duurt even voordat alle ballen het door hebben dat er met TS niet gefuckt moet worden, en tot die tijd gewoon steeds auto's met airbag kopen TS
Tis wel irritant soms, maar ja, je zegt het zelf al: ze mogen er 80 of 100, het is niet verplicht. Zelf wil ik op de snelweg ook wel eens 100 rijden in plaats van 120. Uiteraard op de rechter baan. Rijdt een stuk relaxter.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:36 schreef DrMarten het volgende:
Mensen die niet doorrijden
Als mensen zich gewoon aan de snelheid houden hoor je mij niet klagen, maar als ze 70 rijden waar ze 80 mogen en 80-90 waar ze 100 mogen.... Voor mij ergernis nummer 1.
Als je geen 80 of 100 wilt rijden dan heb je naar mijn mening niks op die weg te zoeken, dan zoek je maar een achterafweggetje op om rustig te rijden. Mensen die niet harder mogen, bijvoorbeeld met een aanhanger of vrachtwagen, daar zul je mij niet over horen klagen. Maar verder is het gewoon doorrijden of optyfen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Tis wel irritant soms, maar ja, je zegt het zelf al: ze mogen er 80 of 100, het is niet verplicht. Zelf wil ik op de snelweg ook wel eens 100 rijden in plaats van 120. Uiteraard op de rechter baan. Rijdt een stuk relaxter.
Mijn grootste ergernis zijn die lamballen die links rijden en eigenlijk ook de afslag moeten hebben en dus hun pauperbak tussen de linkse rij (doorgaans vrachtauto's, dus langzamer verkeer) persen en dus ook zorgen dat de linker rij moet remmen.
Verder natuurlijk bumperklevers, linksplakkers, file coureurs (mensen die constant van baan verwisselen in een file als de andere rij ook maar 1 milimeter per seconde harder gaat.), haastige flitsfiguren (mensen die met een te hoge snelheid aan komen rijden en beginnen te knipperen met hun lampen dat je een eind op moet zouten) en mensen die geen richting aangeven.
Sorry hoor: Vrouw + 1.4L autootje + Automaatquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:02 schreef berney het volgende:
Ik heb geen roestbak, de mijne is 1.4 dus opzich kan ie best leuk optrekken+ het feit dat het een automaatje is. (geen grappen graag)
Daarom heeft hij niet het recht om voorrang te nemen als hij het niet heeft.
ALs je een licht autootje hebt met een 1.4 automaat dan laat je menig dikke bak achter je bij het stoplicht hoor.quote:
Er is geen minimale snelheid tenzij het gevaar oplevert, iedereen mag zijn eigen snelheid bepalen als je maar niet harder rijdt dan de toegestane snelheid. Ik en anderen die langzamer rijden hebben net zo veel op de weg te zoeken als mensen die willen opschieten, zoals jij blijkbaar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:45 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je geen 80 of 100 wilt rijden dan heb je naar mijn mening niks op die weg te zoeken, dan zoek je maar een achterafweggetje op om rustig te rijden. Mensen die niet harder mogen, bijvoorbeeld met een aanhanger of vrachtwagen, daar zul je mij niet over horen klagen. Maar verder is het gewoon doorrijden of optyfen.
Dat ligt aan je definitie van 'dikke bak'.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:46 schreef DrMarten het volgende:
ALs je een licht autootje hebt met een 1.4 automaat dan laat je menig dikke bak achter je bij het stoplicht hoor.
Ik heb een tijdje een 1.4 100pk seat ibiza gehad, en menig sjonnie/dikke bak legde het af tegen die autoquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:45 schreef Keerzijde het volgende:
[..]
Sorry hoor: Vrouw + 1.4L autootje + Automaat
Dat is wel HEEEEEL erg vooroordeelbevestigend![]()
Tuurlijk heb je gelijk dat hij jou eigenlijk voorrang zou moeten verlenen, maar zo werkt
het in de praktijk nou eenmaal niet.
Die vent in die grote leasebak ziet een klein vrouwenautootje en denkt
"Daar druk ik hem nog even voor, anders moet ik er straks de hele tijd achter hangen"
ps: 1.4 en 'best leuk optrekken' ???![]()
?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:51 schreef tong_poh het volgende:
Voor mensen die zeggen, dat je even de rem aan moet tikken bij bumperklevers moeten even het volgende in acht nemen.
Enkele weken geleden deed ik dit ook. Het was maar een klein tikje, maar de bumperklever schrok hier zo danig van dat hij vol op de rem drukte en zijn stuur naar rechts draaide. Gelukkig hield hij na een slinger beweging de controle over de auto. Door de oplettendheid van de andere automobilisten is er dus niks gebeurd. Maar was hij de controle kwijtgeraakt, dan had hij waarschijnlijk 3 of meerdere auto's meegenomen.
Dat zo'n eikel zich doodrijdt, dat kan mij geen ruk schelen. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Maar onschuldige mensen die door zo'n eikel aangereden worden, daar heb ik wel een probleem mee.
Het is ook gevaarlijk ook al doe je het alleen maar om aan te geven dat je er niet van gediend bent. Je kan beter even de alarm lichten aan doen of met gebaren aangeven dat ie afstand moet houden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:51 schreef tong_poh het volgende:
Voor mensen die zeggen, dat je even de rem aan moet tikken bij bumperklevers moeten even het volgende in acht nemen.
Enkele weken geleden deed ik dit ook. Het was maar een klein tikje, maar de bumperklever schrok hier zo danig van dat hij vol op de rem drukte en zijn stuur naar rechts draaide. Gelukkig hield hij na een slinger beweging de controle over de auto. Door de oplettendheid van de andere automobilisten is er dus niks gebeurd. Maar was hij de controle kwijtgeraakt, dan had hij waarschijnlijk 3 of meerdere auto's meegenomen.
Dat zo'n eikel zich doodrijdt, dat kan mij geen ruk schelen. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Maar onschuldige mensen die door zo'n eikel aangereden worden, daar heb ik wel een probleem mee.
maar omdat die bakkies altijd heel snel door hun versnellingen gaan (je geeft gas en moet alweer schakelen) lijkt het voor de mensen er in of het best rap gaatquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:53 schreef Keerzijde het volgende:
[..]
Dat ligt aan je definitie van 'dikke bak'.
Als je daarmee een te grote, te zware auto met een te lichte motor bedoelt heb je helemaal gelijk.
Maar die kunnen ook niet 'leuk optrekken'.
Als je met 'dikke bak' een M3 of een S4 bedoelt, kom je met een 1.4 nevernooitniet in de buurt.
(als dat wel zo is, graag merk en type, want dan wil ik er ook eentje)
Volgens mij is er geen enkele 1.4 automaat die 0-100 binnen de 10 sec doet.
Dus waar hebben we het dan over met lekker optrekken?
Als jij met 80 rijdt op een weg waar je 100 mag en je hebt ondertussen een rij van 30 auto's achter je hangen en je weigert dan nog om wat gas bij te geven dan ben jij er mede de oorzaak van dat er gevaarlijke situaties gaan ontstaan aangezien er dan mensen in gaan halen op wegen met tegenliggers.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:48 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er is geen minimale snelheid tenzij het gevaar oplevert, iedereen mag zijn eigen snelheid bepalen als je maar niet harder rijdt dan de toegestane snelheid. Ik en anderen die langzamer rijden hebben net zo veel op de weg te zoeken als mensen die willen opschieten, zoals jij blijkbaar.
Gelukkig maak jij niet uit wie er wel en niet op de weg mag komen.![]()
Gelukkig dat het bumperkleven daar niets mee te maken had. Ik kan er werkelijk geen enkel probleem mee hebben. Eigen rechter spelen? Ja natuurlijk maar in dit geval brengt meneer de bumperklever ook jou in gevaar. Gebeurt er een keer echt iets voor je neus dan duikt hij gewoon vol in je achterkant met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:56 schreef rival het volgende:
snap je nu wat voor gevaarlijke situaties je maakt door plotseling zonder reden te remmen?
dat jij geen inzicht hebt kan ik niks aan doen. ik kleef ook. maar dan kijk ik wel 2 of 3 auto's voor me.. dus er gebeurt niet plotseling iets.... als alles voor me gaat remmen heb ik dat 9 van de 10 keer eerder door dan me voorligger.....quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Gelukkig dat het bumperkleven daar niets mee te maken had. Ik kan er werkelijk geen enkel probleem mee hebben. Eigen rechter spelen? Ja natuurlijk maar in dit geval brengt meneer de bumperklever ook jou in gevaar. Gebeurt er een keer echt iets voor je neus dan duikt hij gewoon vol in je achterkant met alle mogelijke gevolgen van dien.
Nee hoor, de mensen die gaan inhalen leveren gevaarlijke situaties op, niet ik. Dan zouden tractoren die 30 rijden op een 80KM en vrachtwagens op een 100 weg ook gevaarlijk zijn. Je reactie is nogal onzin. Daarbij: wat is er mis met een beetje geduld, vooral in het verkeer? Juist, dat is er mis in het verkeer en de reden dat er zoveel ongelukken gebeuren. Iedereen heeft haast, iedereen wil opschieten en snel rijden en dat is helemaal nergens voor nodig. Die paar minuten maken ook geen ruk uit hoor. Al dat gestress op de weg om niks.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:59 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als jij met 80 rijdt op een weg waar je 100 mag en je hebt ondertussen een rij van 30 auto's achter je hangen en je weigert dan nog om wat gas bij te geven dan ben jij er mede de oorzaak van dat er gevaarlijke situaties gaan ontstaan aangezien er dan mensen in gaan halen op wegen met tegenliggers.
Als je 80 rijdt omdat je van de omgeving wilt genieten, zoek dan een andere weg op, als je 80 rijdt omdat je niet harder durft, lever dan je rijbewijs in.
Ik ben niet iemand die altijd te hard rijdt, helemaal niet, maar rij gewoon de snelheid die toegestaan is op de betreffende weg, die wegen zijn dusdanig aangelegd dat die snelheid bijna altijd zonder problemen gereden kan worden.
zelfs een SEAT ibiza a.4 16v heeft maar 75 pk... dus een normal 1.4 KAN geen 100 pk hebben... i'm sorryquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje een 1.4 100pk seat ibiza gehad, en menig sjonnie/dikke bak legde het af tegen die auto
wat heeft 100 rijden op een weg waar je 100 mag met haast te maken? ik geloof niks hoor....quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee hoor, de mensen die gaan inhalen leveren gevaarlijke situaties op, niet ik. Dan zouden tractoren die 30 rijden op een 80KM en vrachtwagens op een 100 weg ook gevaarlijk zijn. Je reactie is nogal onzin. Daarbij: wat is er mis met een beetje geduld, vooral in het verkeer? Juist, dat is er mis in het verkeer en de reden dat er zoveel ongelukken gebeuren. Iedereen heeft haast, iedereen wil opschieten en snel rijden en dat is helemaal nergens voor nodig. Die paar minuten maken ook geen ruk uit hoor. Al dat gestress op de weg om niks.![]()
En het is heus niet dat ik niet harder rijd omdat ik van de omgeving wil genieten of omdat ik niet durf maar gewoon omdat het veel prettiger rijdt en ik niet altijd zin heb in dat gehaast. Als ik zie dat de rij achter me echt te lang wordt wil ik gerust wat harder gaan overigens of even ergens een parkeer haven induiken maar hoe hard je rijdt bepaal je nog altijd zelf.
mijn welgemeende excuses, het is mogelijk... maar dan moet je wel de sport uitvoering hebben, en ik twijfel ernstig of die in automaat leverbaar is :pquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:10 schreef Sant het volgende:
[..]
zelfs een SEAT ibiza a.4 16v heeft maar 75 pk... dus een normal 1.4 KAN geen 100 pk hebben... i'm sorry![]()
Deze is héél érg írrítánt!!! Vooral als een file op gang komt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:08 schreef pisnicht het volgende:
Ik doe altijd gewoon mijn groot licht op als er weer eens een debiel links blijft rijden. Zó snel is een D5 nou ook weer niet btw...
wat irritant is;
[...]
- om de 2 seconden remmen omdat er geen afstand wordt gehouden (harmonica effect)
Helaas, zoek maar op bij de RDW: 86-TD-GNquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:10 schreef Sant het volgende:
[..]
zelfs een SEAT ibiza a.4 16v heeft maar 75 pk... dus een normal 1.4 KAN geen 100 pk hebben... i'm sorry![]()
Ik had dan ook geen automaatquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:13 schreef Sant het volgende:
[..]
mijn welgemeende excuses, het is mogelijk... maar dan moet je wel de sport uitvoering hebben, en ik twijfel ernstig of die in automaat leverbaar is :p
Jij hebt ook het recht niet om voorrang te nemen als je dat wél hebt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:02 schreef berney het volgende:
[..]
Ik heb geen roestbak, de mijne is 1.4 dus opzich kan ie best leuk optrekken+ het feit dat het een automaatje is. (geen grappen graag)
Daarom heeft hij niet het recht om voorrang te nemen als hij het niet heeft.
hahahahaquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:31 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Jij hebt ook het recht niet om voorrang te nemen als je dat wél hebt.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:34 schreef Sant het volgende:
[..]
hahahaha
dat is inderdaad de enige mogelijkheid. de sport uitvoering..
Als je vind dat anderen maar op moeten zouten op het moment dat zij onder de maximale snelheid rijden dan heeft dat wel degelijk met haast te maken. Je hoeft echt niet de maximale snelheid te rijden, zeker wanneer dat eigenlijk niet kan. Men wil namelijk, ongeacht de situatie op de weg, altijd de maximum snelheid rijden en daarom was het afgelopen dagen ook weer feest op de weg want niemand past zijn snelheid aan en dan krijg je dus ongelukken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:11 schreef rival het volgende:
[..]
wat heeft 100 rijden op een weg waar je 100 mag met haast te maken? ik geloof niks hoor....
Het is nog veel simpeler dan dat:quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:47 schreef Sant het volgende:
het begint met een M en eindigt op ORAALRIDDER....
dit lijkt me vrij logisch... ongelukken kunnen inderdaad het resultaat zijn van te hard rijden... maar er gebeuren mere ongelukken door mensen die belachelijk langzaam rijden...
uiteraard is t beste: "go with the flow".. dat snap k ook wel...
true... ik snap je, ben het er oko wel mee eens, maar k zeg t anders ;pquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Het is nog veel simpeler dan dat:
Ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen. Als je veel sneller dan het overige verkeer gaat dan is dat een risico, net als veel langzamer dan het overige verkeer.
Als 'iedereen' 's avonds in een regenbui langzamer gaat rijden en jíj wilt er snel langs omdat je radarogen hebt, dan ben jíj het gevaar op de weg.
en zie die richting aanwijzer niet als waarschuwingslamp van "Heuj, allemaal uitkijken ik kom naar links" maar kijk verdorie ook eerst eens of er niet toevallig al iemand aankomt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:10 schreef PPL het volgende:
en geef verdorie eens richting aan als je van rijstrook veranderd
Daarom rijden ze met de formule 1 en DTM ook met diesel ipv benzinequote:Op woensdag 7 maart 2007 10:48 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Juist op de snelweg is een vergelijkbare diesel sneller dan een beznine. Daar komt het koppel pas echt kijken
T was er wel eentje.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:11 schreef Pascal86 het volgende:
Mischien was het wel helemaal geen lease bak en heeft hij hem gewoon gekocht
Dat gezeur over lease altijd
Jup, Peugeot heeft goed gereden met de diesel!quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:03 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Daarom rijden ze met de formule 1 en DTM ook met diesel ipv benzine
Dat zegt niets; hij kan hem nog steeds zelf gekocht hebbenquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:26 schreef berney het volgende:
[..]
T was er wel eentje.. Ik zag hem een bedrijf inrijden naar de poort.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:46 schreef berney het volgende:
Had ik mijn twee meter bak nog maar, ik scheurde ze allemaal voorbij.
was altijd wel lachen bij de stoplichten.
Een vent met leasbak links naast mij grijnzen zo van kom maar op.
Ik terug glimlachen, en in mezelf denken wacht maar ik krijg je wel
Stoplicht op groen
* berney ging er vandoor als een speer
Die vent huh?
Bij volgende stoplicht stak ik twee vingers op en wees naar schakelbak.
Toen viel het kwartje bij hem.
Die auto mis ik enorm (was opel/vectra)
die moet je me ff uitleggen....
Ik rijd in automaat en die man had niet verwacht dat ik zo snel weg zou zijn. Dat voordeel heb je bij een automaat en niet bij een schakelbakquote:
dat voordeel heb je in een schakelbak hoor als je kan schakelenquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:28 schreef berney het volgende:
[..]
Ik rijd in automaat en die man had niet verwacht dat ik zo snel weg zou zijn. Dat voordeel heb je bij een automaat en niet bij een schakelbak
quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:35 schreef rival het volgende:
[..]
dat voordeel heb je in een schakelbak hoor als je kan schakelen
dus auto's aan jou kant en jij klaagt dat ze jou er niet voor wilt laten?quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:32 schreef berney het volgende:
Argghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh![]()
fijn dit topic
. Die had ik niet met allemaal geparkeerde auto's.
ja dat heb ik! maakt weinig verschil, mits je kan schakelen!quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:36 schreef berney het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een automaat gereden?
Dan merk je het verschil wel.![]()
tegen n moderne automaat is niet op de schakelen... rijdt nu regelmatig met een D5 van pa en ma... knappe jongen die me bijhoudt in een vergelijkbare auto die handgeschakeld is...quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:36 schreef rival het volgende:
[..]
ja dat heb ik! maakt weinig verschil, mits je kan schakelen!
Zij had er meer ruimte voor om mij voor te laten gaan dan ik haar.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:36 schreef rival het volgende:
[..]
dus auto's aan jou kant en jij klaagt dat ze jou er niet voor wilt laten?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:47 schreef Sant het volgende:
[..]
tegen n moderne automaat is niet op de schakelen... rijdt nu regelmatig met een D5 van pa en ma... knappe jongen die me bijhoudt in een vergelijkbare auto die handgeschakeld is...
Jawel doorgaan hoor.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:09 schreef EdAtTheBar het volgende:
Damn.. Als ik dit allemaal lees heb ik niet eens meer zin om mn rijbewijs te halen
Sorry, maar ik lees dit nu pas.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:03 schreef rival het volgende:
[..]
dat jij geen inzicht hebt kan ik niks aan doen. ik kleef ook. maar dan kijk ik wel 2 of 3 auto's voor me.. dus er gebeurt niet plotseling iets.... als alles voor me gaat remmen heb ik dat 9 van de 10 keer eerder door dan me voorligger.....
echter als je zomaar ineens gaat remmen wordt het een ander verhaal... maarja, mij zie je dan geen gekke actie maken zoals hierboven was verteld ...
Helaas begrijpen die mensen dat niet. Bumperklevers zijn meestal niet gezgend met een enigszins nominale hoeveelheid breincapaciteit.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is ook gevaarlijk ook al doe je het alleen maar om aan te geven dat je er niet van gediend bent. Je kan beter even de alarm lichten aan doen of met gebaren aangeven dat ie afstand moet houden.
Bumperklever interessert me niet. Eigen schuld dikke bult. Moeten ze mijn leven maar niet in gevaar brengen. Onschuldige mensen daarentegen die misschien in een ongeluk betrokken raken is een andere zaak.quote:Was een tijd terug ook op TV, dat zo'n bumperklever dus was verongelukt door zo'n actie en ik denk eerlijk gezegd dat je ook dat niet op je geweten wilt hebben, ik niet in ieder geval.
Inderdaad het gaat niet om het hard rijden op zich, maar de manier waarop. Als ik zelf redelijk doorrij ga ik, als iemand gaat inhalen en dus langzamer rijdt dan ik, niet kleven. Je ziet dat al ruim van tevoren en laat het gas alvast los. Jammer alleen dat gejaagde personen achter je kennelijk niet verder kijken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:00 schreef Sant het volgende:
[..]
hier heeft ie toch n punt... de gemiddelde gti rijder wil iets TE graag laten zien dat zijn / haar bakkie aardig vooruit wil... ik laat ook altijd gas los, laat maar wat uitrollen en dan weer gaserop, veel relaxter rijden...
Ach, je leert na verloop van tijd wel te relativeren. Afgelopen donderdagnacht ook zoiets. Ik sta voor de verkeerslichten vanaf Utrecht voor de rotonde over de A2, naast me (links) staat iemand anders ook op de rechtdoorbaan. Licht springt op groen en "uit het niets" komt iemand me rechts (dat is dus sowieso al geen rechtdoor voorsorteervak en je hebt pakweg 100-200 meter om je auto voor die van mij te zetten) voorbij met een nogal hoge snelheid. Natuurlijk was het een Golf; dat soort acties horen kennelijk bij het volk wat in dat soort auto's rijdt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:53 schreef berney het volgende:
[..]
Jawel doorgaan hoor.Je leert van deze situaties wel goed autorijden&inschatten.
Alleen de situatie van gister is niet goed voor mijn gemoedsgesteldheid.![]()
Niet remmen, dat kan de schuld mede bij jou terecht doen komen. Wat je wel kunt en "mag'" doen is je ruitensproeier gebruiken. Dat is iets waar je niet op kan worden gepakt en het werkt ook prima.quote:Op zondag 11 maart 2007 01:28 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Sorry, maar ik lees dit nu pas.
Een gekke actie was dit niet echt. Ik tikte alleen maar mijn rem aan, zodat mijn remlichten aangingen. Dat die mongool daar zo van schrikt omdat hij zo dicht op mij zat is toch echt zijn schuld. Enige waar ik van schrok is, dat hij door zijn manoeuvre bijna meerdere auto's mee de verdoemenis nam.
Inderdaad de meest efficiënte en veilige manier om van bumperklevers af te komen.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:30 schreef drexciya het volgende:
[..]
Niet remmen, dat kan de schuld mede bij jou terecht doen komen. Wat je wel kunt en "mag'" doen is je ruitensproeier gebruiken. Dat is iets waar je niet op kan worden gepakt en het werkt ook prima.
Nou ja, ik maak het regelmatig mee op momenten dat het glad is (sneeuw, ijzel) dat vrachtwagens je doodleuk gaan inhalen terwijl er dan ook nog eens een inhaal verbod geldt. Die gasten denken echt dat ze alles maar kunnen.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:45 schreef berney het volgende:
Ook zo mooi was laatst met die tweede weeralarm van het KNMI
De regen kwam met 'bakken' uit de lucht vallen. Storm erbij. We reden op weer die zelfde voorrangsweg. Waarj e na de kruising max 50 mag.
Vanwege de weersomstandigheden konden wij niet harder tussen de 30/40 km p/u. omdat er grote plassen water stonden.
Werden we doodleuk door iemand ingehaald die zeker een gangetje van 60 had.
Dan heb je wat mij betreft een grote gat in je bovenkamer zitten.. Levensgevaarlijk en zinloos want later moest hij remmen voor een naderende rotonde.
die gasten kunnen gewoon 10 x beter rijden... daarnaast hebben ze banden die veel beter tegen zulke omstandigheden kunnen en voila, daar heb je je antwoord waarom die echt niet gaan wachten op bras chauffeurs die niet door kunnen / willen / durven rijden...quote:Op zondag 11 maart 2007 22:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou ja, ik maak het regelmatig mee op momenten dat het glad is (sneeuw, ijzel) dat vrachtwagens je doodleuk gaan inhalen terwijl er dan ook nog eens een inhaal verbod geldt. Die gasten denken echt dat ze alles maar kunnen.
ja met sneeuw of ijzel is het ook te bizar hoe sommige mensen bijna stilstaan op de weg! vorige keer reed iedereen geloof ik een gangetje van 30 op de A8 (4baans) lijkt me logisch dat er mensen zijn die daar voorbij gaanquote:Op zondag 11 maart 2007 22:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou ja, ik maak het regelmatig mee op momenten dat het glad is (sneeuw, ijzel) dat vrachtwagens je doodleuk gaan inhalen terwijl er dan ook nog eens een inhaal verbod geldt. Die gasten denken echt dat ze alles maar kunnen.
inderdaad, ik heb winterbanden en 4wd.. denk je dan echt dat ik achter zo'n schijtbak aan blijf tutteren die niet harder kan / wil of durft?? (no offense)quote:Op maandag 12 maart 2007 09:37 schreef rival het volgende:
[..]
ja met sneeuw of ijzel is het ook te bizar hoe sommige mensen bijna stilstaan op de weg! vorige keer reed iedereen geloof ik een gangetje van 30 op de A8 (4baans) lijkt me logisch dat er mensen zijn die daar voorbij gaan
Ja, daar was vanochtend op de A15 weer een mooi voorbeeld van hoe goed die gasten kunnen rijdenquote:Op maandag 12 maart 2007 09:27 schreef Sant het volgende:
[..]
die gasten kunnen gewoon 10 x beter rijden... daarnaast hebben ze banden die veel beter tegen zulke omstandigheden kunnen en voila, daar heb je je antwoord waarom die echt niet gaan wachten op bras chauffeurs die niet door kunnen / willen / durven rijden...
Niet meer dan logisch dat vrachtwagenchauffeurs doorrijden... Ik vind ze ook irritant hoor, maar als ik hen was, zou ik exact t zelfde doen...
Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's...quote:Op maandag 12 maart 2007 11:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, daar was vanochtend op de A15 weer een mooi voorbeeld van hoe goed die gasten kunnen rijdenIk denk toch dat veel mensen dat wel degelijk onderschatten net als die figuren die denken dat ze met hun ESP, winterbandjes en andere stabilisatie zooi ook wel denken dat ze gewoon door kunnen raggen als het sneeuwt. Gewoon je snelheid aanpassen en dat geldt ook voor vrachtwagens daarbij gold er een inhaal verbod dus ze zaten sowieso al fout...
Je moet inderdaad niet half stil gaan staan maar om nu gewoon met maximale snelheid door te raggen terwijl het overige verkeer langzamer rijdt is nooit verstandig. De snelheidsverschillen zijn te groot en zolang je doorrijdt is er misschien niks aan de hand, maar op het moment dat je hard moet remmen door het overige verkeer heb je wel een probleem.
die vrachtwagens hebben juist een omgeluk gehad vanmorgenquote:Op maandag 12 maart 2007 11:31 schreef Sant het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's...
je hebt gelijk wat betreft t aanpassen vand e snelheid e.d.
Dat ze meer grip hebben ook omdat ze zwaarder zijn snap ik wel maar daar gaat het niet om, het is niet slim om harder te rijden (zeker niet als vrachtwagen) als het overige verkeer langzaam rijdt. Je moet niet vergeten dat een vrachtwagen ook een langere remweg heeft door dat gewicht en op het moment dat ie in de slip raakt ben je verder van huis dan wanneer dat met een auto gebeurt. Zo'n vrachtwagen in je nek is namelijk alles behalve comfortabel.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:31 schreef Sant het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's...
je hebt gelijk wat betreft t aanpassen vand e snelheid e.d.
klopt!quote:Op maandag 12 maart 2007 11:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat ze meer grip hebben ook omdat ze zwaarder zijn snap ik wel maar daar gaat het niet om, het is niet slim om harder te rijden (zeker niet als vrachtwagen) als het overige verkeer langzaam rijdt. Je moet niet vergeten dat een vrachtwagen ook een langere remweg heeft door dat gewicht en op het moment dat ie in de slip raakt ben je verder van huis dan wanneer dat met een auto gebeurt. Zo'n vrachtwagen in je nek is namelijk alles behalve comfortabel.
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:21 schreef Sant het volgende:
[..]
inderdaad, ik heb winterbanden en 4wd.. denk je dan echt dat ik achter zo'n schijtbak aan blijf tutteren die niet harder kan / wil of durft?? (no offense)
winterbanden moeten verplicht worden trouwens!!
nee dat bedoel ik niet..quote:Op maandag 12 maart 2007 11:41 schreef BobbyB het volgende:
Okee, dus kosten wat het kost mensen levens op het spel zetten om maar op tijd je ladinkje af te leveren? Nee, dat verklaart een boel.
De winterbanden kunnen misschien best wel zorgen voor iets beter grip maar op het moment dat je in de slip raakt maakt het niet meer uit wat voor een banden je hebt.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
quote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
Ja, in dat geval wel jaquote:Op maandag 12 maart 2007 11:47 schreef Sant het volgende:
[..]
nee dat bedoel ik niet..
de gemiddelde nederlandse weggebruiker stampt al op de rem wanneer de eerste druppels regen vallen... je hebt slecht weer en heel slecht weer, bij dat laatste zul je je aan moeten passen.. maar als je bij slecht weer nergens last van hebt (vrachtwagens zijn wat beter geschikt bij slecht weer, lees: regen, lichte sneeuw) waarom zouden die dan meedoen met het geklungel van anderen.. Dat bedoel ik te zeggen met dat ik ze groot gelijk geef dat ze doorrijden...
Lol, wat een bullshit... Winterbanden hebben wel degelijk invloed... Al is het alleen al tegen aquaplaningquote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
verzinsel? dus winterbanden hebben niet een profiel wat een aantal milimeters dieper is dan normale banden? vreemd.... dan verbeeld ik me dat al jarenquote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
Blijkbaar heb je het geld er al voor over gehad.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:33 schreef rival het volgende:
[..]
verzinsel? dus winterbanden hebben niet een profiel wat een aantal milimeters dieper is dan normale banden? vreemd.... dan verbeeld ik me dat al jaren
niet alleen de ANWB, maar het is aardig bewezen hoor..quote:Op maandag 12 maart 2007 14:16 schreef DrDarwin het volgende:
Is de ANWB ook al omgekocht door die maffiabende ... het is me toch wat.
lol, dat kan ook!!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef berney het volgende:Het was de warmste winter ever hier in Nederland. Denk niet dat die winterbanden hier ooit 'verplicht' gaan worden. Ze zouden het eerder moeten verbieden.
Gezien de laatste winters zijn winterbanden hier in Nederland echt onzin.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef berney het volgende:Het was de warmste winter ever hier in Nederland. Denk niet dat die winterbanden hier ooit 'verplicht' gaan worden. Ze zouden het eerder moeten verbieden.
Precies.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gezien de laatste winters zijn winterbanden hier in Nederland echt onzin.
En die 5 dagen in het jaar dat het wel sneeuwt/belachelijk hard regent dan rij ik wel wat rustigerquote:
dat jij nou heilig gelooft in een slipcursus ken ik ook niks aan doen. ik ben er geweest slipcursus. zonde van me geld. ik begrijp dat het voor een hoop mensen een hele nuttige ervaring is. maar mij heeft hij niks nieuws geleerd helaas!quote:Op maandag 12 maart 2007 13:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je het geld er al voor over gehad.
Dat belemmerd je natuurlijk enigszins in het meegaan in mijn stelling dat een slipcursus een zinniger uitgave is dan die banden.
Ja, als iedereen er nou maar zo over dacht maar nee, men moet de maximum snelheid rijden alsof het een minimum snelheid is.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En die 5 dagen in het jaar dat het wel sneeuwt/belachelijk hard regent dan rij ik wel wat rustiger
ben je helemaal gek geworden?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
eerder op staan om wat vroeger van huis te gaan
Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, als iedereen er nou maar zo over dacht maar nee, men moet de maximum snelheid rijden alsof het een minimum snelheid is.
En ja, eerder op staan om wat vroeger van huis te gaan, gaat ook al te ver voor sommigen.
aha, toevallig vandaag rond 08.45 op de A67 Venlo Eindhoven tussen Someren en Geldrop gereden?? metallic blauwe Renault Scenic??quote:Op maandag 12 maart 2007 15:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel.
de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel.
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:44 schreef Sant het volgende:
[..]
aha, toevallig vandaag rond 08.45 op de A67 Venlo Eindhoven tussen Someren en Geldrop gereden?? metallic blauwe Renault Scenic??
sorry dan.... dan heb ik je geloof ik maar 3 kilometer naar de rechter baan proberen te knuffelen...
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik altijd 10 km te hard rijquote:Op maandag 12 maart 2007 15:45 schreef rival het volgende:
[..]
de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond!
toen jij zei, ik rij alleen de max snelheid als ik zeker weet dat het 100% veilig is..... nam niemand je al meer serieus denk ikquote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?
Hoe kan dit nou afleiden uit mijn vorige reactie?![]()
Amateurquote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef rival het volgende:
[..]
toen jij zei, ik rij alleen de max snelheid als ik zeker weet dat het 100% veilig is..... nam niemand je al meer serieus denk ik
maar net zeg je dat je alleen de max rijd als je zeker weet dat het veilig is en nu ga je er standaard al 10 overheen?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik altijd 10 km te hard rij![]()
Behalve als de omstandigheden dat niet toelaten
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Amateur![]()
Het gaat om de context van slecht weer en mensen die dan nog de max snelheid rijden.
omdat er vanmorgen eentje voor me reed die ook reed "waar die zich prettig bij voelde", dat dat 100 is waar je 120 kan / mag...quote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?
Hoe kan dit nou afleiden uit mijn vorige reactie?![]()
Ik had de reacties over het rijden van de max snelheid en altijd te hard even in 1 post moeten doenquote:Op maandag 12 maart 2007 15:48 schreef rival het volgende:
[..]
maar net zeg je dat je alleen de max rijd als je zeker weet dat het veilig is en nu ga je er standaard al 10 overheen?
een echte vrouw
Precies, ga dan op de rechterbaan een snelheid rijden waar je je wel veilig bij voelt.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:49 schreef Sant het volgende:
[..]
omdat er vanmorgen eentje voor me reed die ook reed "waar die zich prettig bij voelde", dat dat 100 is waar je 120 kan / mag...
mwoi, had je bij moeten zijn denk ik..![]()
Ik snap wat je bedoeld hoor, als t niet kan moet t wel rustig...
levensgevaarlijk mensen die met de stroom mee willen rijden, maar eigenlijk vinden dat ze te hard gaan... krijg je ongelukken van
Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:45 schreef rival het volgende:
[..]
de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond!
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik had de reacties over het rijden van de max snelheid en altijd te hard even in 1 post moeten doen![]()
En ik ben geen vrouw.
maar elektronica en fatsoenlijke banden helpen wel degelijk mee aan het "veilige" gevoel!! Daarnaast zijn fatsoenlijk sturende mede wegmisbruikers ook van harte welkomquote:Op maandag 12 maart 2007 15:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig.
De rest van de tijd kan je natuurlijk wel de maximum snelheid (of zelfs harder) rijden.
scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig.
De rest van de tijd kan je natuurlijk wel de maximum snelheid (of zelfs harder) rijden.
Precies; en dan ook nog maar het oppervlakte van een pakje sigaretten per band.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt!
eneuhmmmm ik MOET blindelings op mijn banden kunnen vertrouwen hoor. daar betaal ik ook zeker voor. mijn banden zijn het enige die me auto met de weg in contact brengen.
215 40 17quote:Op maandag 12 maart 2007 15:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies; en dan ook nog maar het oppervlakte van een pakje sigaretten per band.
Bij elkaar niet eens een half a4'tje bandoppervlakte.
Dit hangt dan wel weer af van de breedte van je band
Dan zijn het 2 pakjes per bandquote:Op maandag 12 maart 2007 15:57 schreef rival het volgende:
[..]
215 40 17(maar niet in me nieuwe auto van de zaak, dat is 165 en dat merk je wel)
Da's allemaal prima maar omdat mensen zich veilig voelen denken ze dat ze wel gewoon door kunnen raggen en dat is gewoon een grote fout. Op het moment dat je in de slip raakt maken al die snufjes niks meer uitquote:Op maandag 12 maart 2007 15:52 schreef Sant het volgende:
[..]
maar elektronica en fatsoenlijke banden helpen wel degelijk mee aan het "veilige" gevoel!!
Ja en dat is dus de fout die veel mensen maken. "Ik heb goede banden dus er kan niks mis gaan, dus rag ik maar een eind weg."quote:Op maandag 12 maart 2007 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt!
eneuhmmmm ik MOET blindelings op mijn banden kunnen vertrouwen hoor. daar betaal ik ook zeker voor. mijn banden zijn het enige die me auto met de weg in contact brengen.
waarom moet ik meteen denken er kan niks mis gaan als ik goede banden heb?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:01 schreef BobbyB het volgende:
Ja en dat is dus de fout die veel mensen maken. "Ik heb goede banden dus er kan niks mis gaan, dus rag ik maar een eind weg."
Ik bedoelde niet zozeer dat jij dat deed, maar veel mensen maken die foutquote:Op maandag 12 maart 2007 16:04 schreef rival het volgende:
[..]
waarom moet ik meteen denken er kan niks mis gaan als ik goede banden heb?
ik weet dat ze meer grip hebben, en dus kan ik harder door de bocht oid.. maar ik snap toch ook wel dat ik nog steeds geen afrit met 215 kan maken?![]()
op de grens van je banden rijden is wat anders dan, een eind heenraggen!
ik voel me ook altijd zo snel aangesproken!quote:Op maandag 12 maart 2007 16:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet zozeer dat jij dat deed, maar veel mensen maken die fout
JAAAA vooral die mensen die de weg aan het zoeken zijn of sightseeing uitvoeren.. zonder de spiegels te gebruiken en rijden alsof ze alleen op de weg zitten.... en dan ook nog kwaad worden als je vriendelijk laat weten dat ze gevaarlijk bezig zijn... (per claxon, lichten, etc.)quote:Op maandag 12 maart 2007 16:06 schreef Jill-RMC het volgende:
verhaal
quote:Auto over de kop op A12 bij De Meern
12 maart 2007, 16:17
Aan het begin van de avondspits heeft zich op de A12 Utrecht - Den Haag een ongeval voorgedaan tussen het knooppunt Oudenrijn en De Meern. Hierbij zijn drie voertuigen bij betrokken geraakt. Een van de voertuigen is over de kop gevlogen. De inzittende van het voertuig is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis.
De politie heeft drie rijstroken tijdelijk afgesloten, rond 16:30 uur was de rijbaan weer vrij. Tot die tijd werd het verkeer omgeleid. Verkeer met bestemming Den Haag kon ter hoogte van het knooppunt Oudenrijn de A2 volgen richting Amsterdam, dan de A9 richting Badhoevedorp en vanaf daar de A4 richting Den Haag.
Verkeer met bestemming Rotterdam kon ter hoogte van het knooppunt Oudenrijn de A2 volgen richting Den Bosch, de A27 richting Gorinchem en vervolgens de A15 richting Rotterdam.
quote:Rond negen uur vanmorgen deed zich een ongeval voor op de A20 richting Hoek van Holland. Tussen Schiedam en het knooppunt Kethelplein waren een vrachtwagen, personenauto en een busje betrokken. Er zijn gewonden gevallen waardoor er een traumahelicopter werd ingezet.
Tussen Schiedam en het knooppunt Ketheplein waren twee rijstroken afgesloten voor het verkeer. Een lange file van 11 kilometer was het gevolg.
Deze is dan van gister, maar goed.quote:Ongeval met 3 vrachtwagens op A15
12 maart 2007, 08:14
Tindens de ochtendspits van maandag heeft het verkeer op de A15 te maken gehad met flinke vertraging. Door nog onbekende oorzaak zijn drie vrachtwagen betrokken geraakt bij een ongeval. Het ongeval deed zich voor in de richting Ridderkerk tussen Sliedrecht-Oost en Sliedrecht-West waarbij de rechterrijstrook lange tijd was afgesloten. Twee van de drie vrachtwagens moesten worden weggetakeld wat veel tijd in beslag nam.
Tussen Leerdam en Sliedrecht-West ontstond 19 kilometer file waardoor het verkeer op de A12 werd geadviseerd op het knooppunt Oudenrijn via Den Haag te rijden.
En nu staan er weer drie. Eén op de A15, één op de A9 en één op de A58.quote:N34 en N444 beiden afgesloten na ongevallen
11 maart 2007, 14:53
Twee wegen zijn aan het begin van de middag afgesloten na ongevallen. Op de N34 was sprake van een aanrijding waarbij vier voertuigen betrokken raakten, waaronder een vrachtwagen. Bij de aanrijding zouden meerdere gewonden zijn gevallen. De weg werd voor het verkeer in beide richtingen afgesloten tussen de weg naar Exloo en de weg naar Ees. Om 15:30 uur kon deze afsluiting weer worden opgeheven.
Op de N444 is een ernstig ongeval gebeurd tussen de aansluiting met de A44 bij Voorhout en de N206 naar Katwijk. In eerste instantie was er sprake van een kop-staartbotsing, waarbij 3 auto's betrokken raakten. De bestuurder van een bestelbus zag het ongeval gebeuren en minderde daarom vaart. Dit werd te laat opgemerkt door een motorrijder. Hij kon niet tijdig remmen en reed achterop de bestelbus. De motorrijder kwam ten val en is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. Ook zijn duo-passagier raakte gewond en is naar een ziekenhuis overgebracht.
De rijbaan is geheel afgesloten in beide richtingen en een traumahelikopter is ter plaatse geweest. Rond 15:00 uur is de rijbaan weer vrijgegeven voor het verkeer.
Maat 165 is bij regen en sneeuw, mits het een goede band is, veel veiliger dan 215 of hoger.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:57 schreef rival het volgende:
[..]
215 40 17(maar niet in me nieuwe auto van de zaak, dat is 165 en dat merk je wel)
je hebt gelijk dat je smallere banden moet monteren als er sneeuw ligt. maar dan ook echt alleen als er sneeuw ligt..quote:Op maandag 12 maart 2007 19:22 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zo is het ook voor testers van autobanden een godsonmogelijke taak om banden echt goed te testen, ze testen ze maar op één circuit en in één weersomstandigheid, ze testen nooit wat er gebeurt als iemand bovenop de rem gaat staan op een natte weg en dan ineens een droog stuk op schiet.
Dat komt in de praktijk gewoon voor, tijdens tests echter niet.
Oh, maar als er iemand bij zit kunnen ze zich wel gedragen. Ze weten ook wel hoe het hoort, maar ja het is vet stoer om je gewoon te misdragen. Dit soort figuren gaan ook boven op de rem staan als ze zo'n witte auto met rode en blauwe strepen zien rijden.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:14 schreef berney het volgende:
Ik irriteer even met je mee hoor. kan mij er ook boos om maken. laatst ging er een broekie van 18 voorbij met een gangetje van 60 waar je 30 mag, én mij geen voorrang verlenen ook nog.
Ongelooflijk dat ze hun rijbewijs gehaald hebben.
(wat een succes dit topic zeg!)
dat is een schrikreactie die je heel moeilijk kwijt raakt hoorquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oh, maar als er iemand bij zit kunnen ze zich wel gedragen. Ze weten ook wel hoe het hoort, maar ja het is vet stoer om je gewoon te misdragen. Dit soort figuren gaan ook boven op de rem staan als ze zo'n witte auto met rode en blauwe strepen zien rijden.
waren ze allemaal maar zo!!quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik had laatst wel een leuke involving een witte auto met rode en blauwe strepen. Hier op Scheveningen/ Den Haag rijden van die Jeep-politie wagens meestal zijn dit wagen die van of naar een ambassade gaan (aflossing enzo), die houden praktisch nooit iemand aan tenzij je zeer achterlijke manouvres uithaalt.
Dus ik reed achter ze op een weg waar je 50 mag, en waar halverwege die beruchte flitspaal staat die alleen op het stoplicht flitst. Ik haal ze zo in met 60/65, waren de enigste twee auto's op dat stuk. En echt vlak voordat we bij die flitser komen, gaat die politiewagen naar mij seinen. Ik tuf rustig door. Bij het eerst volgende stoplicht stond ie zo naast me, raampje open: Zag je me niet seinen? Uhm jawel..maar ik gokte dat het voor die flitskast was. Ja, inderdaad je reed er best vlot op af. Ja, dat weet ik, maar die kast flitst alleen op het stoplicht. Joh..echt waar? Ja. Ow dat is handig om te weten *stoplicht springt op groen* nouja fijne avond nog.
Meest briljante gesprek met een politieman tot nu toe
Juist met airbag's is het belangrijk op je gordels om te doen!quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:11 schreef Sant het volgende:
[..]
waren ze allemaal maar zo!!
1 keer, smorgens op weg naar het werk.. zonder gordel... werd staande gehouden
jongeman, je hebt geen gordel om...
- Jah dat klopt, ik heb namelijk airbags...
Huh?? hij lachen... noujah, doe maar gauw om, fijne dag
Ik: happy
dat zal ook echt niet de reden zijn geweest dat ie me liet gaan..quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:21 schreef ANWB het volgende:
[..]
Juist met airbag's is het belangrijk op je gordels om te doen!
Op het moment dat je probeert je stuur te koppen(bij een ongeluk) komt de blofzak in actie, gevolg gezicht verbrand van de gassen en je nek gebroken door de tegendruk.![]()
Zo stopte ik in het donker met m'n fiets voor het stoplicht, had er niet aan gedacht m'n lichtjes aan te zetten. Stopt er een politieauto naast me, raampje gaat naar beneden...quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik had laatst wel een leuke involving een witte auto met rode en blauwe strepen. Hier op Scheveningen/ Den Haag rijden van die Jeep-politie wagens meestal zijn dit wagen die van of naar een ambassade gaan (aflossing enzo), die houden praktisch nooit iemand aan tenzij je zeer achterlijke manouvres uithaalt.
Dus ik reed achter ze op een weg waar je 50 mag, en waar halverwege die beruchte flitspaal staat die alleen op het stoplicht flitst. Ik haal ze zo in met 60/65, waren de enigste twee auto's op dat stuk. En echt vlak voordat we bij die flitser komen, gaat die politiewagen naar mij seinen. Ik tuf rustig door. Bij het eerst volgende stoplicht stond ie zo naast me, raampje open: Zag je me niet seinen? Uhm jawel..maar ik gokte dat het voor die flitskast was. Ja, inderdaad je reed er best vlot op af. Ja, dat weet ik, maar die kast flitst alleen op het stoplicht. Joh..echt waar? Ja. Ow dat is handig om te weten *stoplicht springt op groen* nouja fijne avond nog.
Meest briljante gesprek met een politieman tot nu toe
Het is gewoon een stuk relaxter als ze je gewoon normaal behandelen. Niet meteen met een bonnenboekje aankomen lopen en een preek van hier tot ginder.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:15 schreef rival het volgende:
dat had ik toen ik net mijn motor had. werd ik aangehouden door een motoragent. jongeman, dat ging nogal met een noodgang he? dus ik keek zo onschuldig mogelijk en zei.. ja ik ben met de auto gewent om in 1 en 2 lekker door te trekken (je mag daar 80) en dan rustig aan te doen. dat deed ik nu ook maar me 1 en 2 gaan iets langer door (zx6r)....
begon ie ook te lachen en hebben we nog een heel gesprek gehouden over hoe leuk motorrijden was en toen vroeg hij of ik wel iets rustiger wilde doen voor me eigen veiligheid!
super!!!!!
al kan het ook zijn dat hij me alleen niet heeft bekeurt doordat hij geen correcte meting kon doen natuurlijk maja
dan ben je echt n kutmongool...quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:39 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Maar dan wel zelf met een biertje en een joint achter de rug in de auto stappen.
Die onderste, met die motorrijder en bijrijdster, dat zijn vrienden van mij.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:49 schreef BobbyB het volgende:
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar in 1 dagen het is niet eens slecht weer.
[..]
[..]
[..]
Deze is dan van gister, maar goed.
[..]
En nu staan er weer drie. Eén op de A15, één op de A9 en één op de A58.
Wanneer gaan mensen nu eens auto leren rijden? Zo moeilijk is het allemaal niet hoor!![]()
Hoe gaat het nu met ze?quote:Op donderdag 15 maart 2007 03:12 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Die onderste, met die motorrijder en bijrijdster, dat zijn vrienden van mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |