Dat ze meer grip hebben ook omdat ze zwaarder zijn snap ik wel maar daar gaat het niet om, het is niet slim om harder te rijden (zeker niet als vrachtwagen) als het overige verkeer langzaam rijdt. Je moet niet vergeten dat een vrachtwagen ook een langere remweg heeft door dat gewicht en op het moment dat ie in de slip raakt ben je verder van huis dan wanneer dat met een auto gebeurt. Zo'n vrachtwagen in je nek is namelijk alles behalve comfortabel.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:31 schreef Sant het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's...
je hebt gelijk wat betreft t aanpassen vand e snelheid e.d.
klopt!quote:Op maandag 12 maart 2007 11:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat ze meer grip hebben ook omdat ze zwaarder zijn snap ik wel maar daar gaat het niet om, het is niet slim om harder te rijden (zeker niet als vrachtwagen) als het overige verkeer langzaam rijdt. Je moet niet vergeten dat een vrachtwagen ook een langere remweg heeft door dat gewicht en op het moment dat ie in de slip raakt ben je verder van huis dan wanneer dat met een auto gebeurt. Zo'n vrachtwagen in je nek is namelijk alles behalve comfortabel.
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:21 schreef Sant het volgende:
[..]
inderdaad, ik heb winterbanden en 4wd.. denk je dan echt dat ik achter zo'n schijtbak aan blijf tutteren die niet harder kan / wil of durft?? (no offense)
winterbanden moeten verplicht worden trouwens!!
nee dat bedoel ik niet..quote:Op maandag 12 maart 2007 11:41 schreef BobbyB het volgende:
Okee, dus kosten wat het kost mensen levens op het spel zetten om maar op tijd je ladinkje af te leveren? Nee, dat verklaart een boel.
De winterbanden kunnen misschien best wel zorgen voor iets beter grip maar op het moment dat je in de slip raakt maakt het niet meer uit wat voor een banden je hebt.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
quote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
Ja, in dat geval wel jaquote:Op maandag 12 maart 2007 11:47 schreef Sant het volgende:
[..]
nee dat bedoel ik niet..
de gemiddelde nederlandse weggebruiker stampt al op de rem wanneer de eerste druppels regen vallen... je hebt slecht weer en heel slecht weer, bij dat laatste zul je je aan moeten passen.. maar als je bij slecht weer nergens last van hebt (vrachtwagens zijn wat beter geschikt bij slecht weer, lees: regen, lichte sneeuw) waarom zouden die dan meedoen met het geklungel van anderen.. Dat bedoel ik te zeggen met dat ik ze groot gelijk geef dat ze doorrijden...
Lol, wat een bullshit... Winterbanden hebben wel degelijk invloed... Al is het alleen al tegen aquaplaningquote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
verzinsel? dus winterbanden hebben niet een profiel wat een aantal milimeters dieper is dan normale banden? vreemd.... dan verbeeld ik me dat al jarenquote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
Blijkbaar heb je het geld er al voor over gehad.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:33 schreef rival het volgende:
[..]
verzinsel? dus winterbanden hebben niet een profiel wat een aantal milimeters dieper is dan normale banden? vreemd.... dan verbeeld ik me dat al jaren
niet alleen de ANWB, maar het is aardig bewezen hoor..quote:Op maandag 12 maart 2007 14:16 schreef DrDarwin het volgende:
Is de ANWB ook al omgekocht door die maffiabende ... het is me toch wat.
lol, dat kan ook!!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef berney het volgende:Het was de warmste winter ever hier in Nederland. Denk niet dat die winterbanden hier ooit 'verplicht' gaan worden. Ze zouden het eerder moeten verbieden.
Gezien de laatste winters zijn winterbanden hier in Nederland echt onzin.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef berney het volgende:Het was de warmste winter ever hier in Nederland. Denk niet dat die winterbanden hier ooit 'verplicht' gaan worden. Ze zouden het eerder moeten verbieden.
Precies.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gezien de laatste winters zijn winterbanden hier in Nederland echt onzin.
En die 5 dagen in het jaar dat het wel sneeuwt/belachelijk hard regent dan rij ik wel wat rustigerquote:
dat jij nou heilig gelooft in een slipcursus ken ik ook niks aan doen. ik ben er geweest slipcursus. zonde van me geld. ik begrijp dat het voor een hoop mensen een hele nuttige ervaring is. maar mij heeft hij niks nieuws geleerd helaas!quote:Op maandag 12 maart 2007 13:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je het geld er al voor over gehad.
Dat belemmerd je natuurlijk enigszins in het meegaan in mijn stelling dat een slipcursus een zinniger uitgave is dan die banden.
Ja, als iedereen er nou maar zo over dacht maar nee, men moet de maximum snelheid rijden alsof het een minimum snelheid is.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En die 5 dagen in het jaar dat het wel sneeuwt/belachelijk hard regent dan rij ik wel wat rustiger
ben je helemaal gek geworden?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
eerder op staan om wat vroeger van huis te gaan
Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, als iedereen er nou maar zo over dacht maar nee, men moet de maximum snelheid rijden alsof het een minimum snelheid is.
En ja, eerder op staan om wat vroeger van huis te gaan, gaat ook al te ver voor sommigen.
aha, toevallig vandaag rond 08.45 op de A67 Venlo Eindhoven tussen Someren en Geldrop gereden?? metallic blauwe Renault Scenic??quote:Op maandag 12 maart 2007 15:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel.
de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel.
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:44 schreef Sant het volgende:
[..]
aha, toevallig vandaag rond 08.45 op de A67 Venlo Eindhoven tussen Someren en Geldrop gereden?? metallic blauwe Renault Scenic??
sorry dan.... dan heb ik je geloof ik maar 3 kilometer naar de rechter baan proberen te knuffelen...
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik altijd 10 km te hard rijquote:Op maandag 12 maart 2007 15:45 schreef rival het volgende:
[..]
de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond!
toen jij zei, ik rij alleen de max snelheid als ik zeker weet dat het 100% veilig is..... nam niemand je al meer serieus denk ikquote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?
Hoe kan dit nou afleiden uit mijn vorige reactie?![]()
Amateurquote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef rival het volgende:
[..]
toen jij zei, ik rij alleen de max snelheid als ik zeker weet dat het 100% veilig is..... nam niemand je al meer serieus denk ik
maar net zeg je dat je alleen de max rijd als je zeker weet dat het veilig is en nu ga je er standaard al 10 overheen?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik altijd 10 km te hard rij![]()
Behalve als de omstandigheden dat niet toelaten
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Amateur![]()
Het gaat om de context van slecht weer en mensen die dan nog de max snelheid rijden.
omdat er vanmorgen eentje voor me reed die ook reed "waar die zich prettig bij voelde", dat dat 100 is waar je 120 kan / mag...quote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?
Hoe kan dit nou afleiden uit mijn vorige reactie?![]()
Ik had de reacties over het rijden van de max snelheid en altijd te hard even in 1 post moeten doenquote:Op maandag 12 maart 2007 15:48 schreef rival het volgende:
[..]
maar net zeg je dat je alleen de max rijd als je zeker weet dat het veilig is en nu ga je er standaard al 10 overheen?
een echte vrouw
Precies, ga dan op de rechterbaan een snelheid rijden waar je je wel veilig bij voelt.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:49 schreef Sant het volgende:
[..]
omdat er vanmorgen eentje voor me reed die ook reed "waar die zich prettig bij voelde", dat dat 100 is waar je 120 kan / mag...
mwoi, had je bij moeten zijn denk ik..![]()
Ik snap wat je bedoeld hoor, als t niet kan moet t wel rustig...
levensgevaarlijk mensen die met de stroom mee willen rijden, maar eigenlijk vinden dat ze te hard gaan... krijg je ongelukken van
Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:45 schreef rival het volgende:
[..]
de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond!
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik had de reacties over het rijden van de max snelheid en altijd te hard even in 1 post moeten doen![]()
En ik ben geen vrouw.
maar elektronica en fatsoenlijke banden helpen wel degelijk mee aan het "veilige" gevoel!! Daarnaast zijn fatsoenlijk sturende mede wegmisbruikers ook van harte welkomquote:Op maandag 12 maart 2007 15:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig.
De rest van de tijd kan je natuurlijk wel de maximum snelheid (of zelfs harder) rijden.
scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig.
De rest van de tijd kan je natuurlijk wel de maximum snelheid (of zelfs harder) rijden.
Precies; en dan ook nog maar het oppervlakte van een pakje sigaretten per band.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt!
eneuhmmmm ik MOET blindelings op mijn banden kunnen vertrouwen hoor. daar betaal ik ook zeker voor. mijn banden zijn het enige die me auto met de weg in contact brengen.
215 40 17quote:Op maandag 12 maart 2007 15:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies; en dan ook nog maar het oppervlakte van een pakje sigaretten per band.
Bij elkaar niet eens een half a4'tje bandoppervlakte.
Dit hangt dan wel weer af van de breedte van je band
Dan zijn het 2 pakjes per bandquote:Op maandag 12 maart 2007 15:57 schreef rival het volgende:
[..]
215 40 17(maar niet in me nieuwe auto van de zaak, dat is 165 en dat merk je wel)
Da's allemaal prima maar omdat mensen zich veilig voelen denken ze dat ze wel gewoon door kunnen raggen en dat is gewoon een grote fout. Op het moment dat je in de slip raakt maken al die snufjes niks meer uitquote:Op maandag 12 maart 2007 15:52 schreef Sant het volgende:
[..]
maar elektronica en fatsoenlijke banden helpen wel degelijk mee aan het "veilige" gevoel!!
Ja en dat is dus de fout die veel mensen maken. "Ik heb goede banden dus er kan niks mis gaan, dus rag ik maar een eind weg."quote:Op maandag 12 maart 2007 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt!
eneuhmmmm ik MOET blindelings op mijn banden kunnen vertrouwen hoor. daar betaal ik ook zeker voor. mijn banden zijn het enige die me auto met de weg in contact brengen.
waarom moet ik meteen denken er kan niks mis gaan als ik goede banden heb?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:01 schreef BobbyB het volgende:
Ja en dat is dus de fout die veel mensen maken. "Ik heb goede banden dus er kan niks mis gaan, dus rag ik maar een eind weg."
Ik bedoelde niet zozeer dat jij dat deed, maar veel mensen maken die foutquote:Op maandag 12 maart 2007 16:04 schreef rival het volgende:
[..]
waarom moet ik meteen denken er kan niks mis gaan als ik goede banden heb?
ik weet dat ze meer grip hebben, en dus kan ik harder door de bocht oid.. maar ik snap toch ook wel dat ik nog steeds geen afrit met 215 kan maken?![]()
op de grens van je banden rijden is wat anders dan, een eind heenraggen!
ik voel me ook altijd zo snel aangesproken!quote:Op maandag 12 maart 2007 16:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet zozeer dat jij dat deed, maar veel mensen maken die fout
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |